220

Klima pri meni obratuje večino dni v letu. Poleti zaradi peklenske vročine. Velike steklene površine naredijo svoje in na hodniku imamo po mojem okoli 50 stopinj Celzija, zato moram hladiti na polno, da temperatura ne presega 25 stopinj. Čim klimo za petnajst minut izklopim, se zrak spet segreje na slabih trideset stopinj. Nevzdržno. Pozimi se grejem z elektriko, ker je ceneje in ker sproti sušim zrak. Kadar me ni doma, klimo ponavadi izklopim in nastavim vklop kakšno uro preden se vrnem. Če sem odsoten več dni tudi ni panike – temperatura ne pade pod 16 stopinj Celzija, stanovanje pa se ogreje že po petnajstih minutah. Praviloma jo izklapljam tudi zvečer, ker bolje spim v hladnem prostoru. Skratka, življenjsko pomembna naprava! Gromozanski radiator, ki mi vzame kakšen kvadrat prostora, bi najraje vrgel ven.

Me je pa zadnjič klima skoraj ubila.

Filtre naj bi čistil na pol leta, malo sem jih zanemaril in naprava je zadnje čase samo sikala, kot bi imel doma vihar, grela pa bolj slabo. Mrežice se spere pod vodo, ampak sem se iz slabe vesti lotil še čiščenja notranjosti med režami.

Nisem pa pričakoval, da se bom ob tem priklopil na 220 voltov.

Občutek je pravzaprav zanimiv. Tiste tri, štiri sekunde, ko nisem mogel spustiti kovinske cevi sesalca, sem doživel pristen, smrten strah, drugačnega kot na primer takrat, ko mi je na avtocesti nasproti pripeljal osemdesetletni ata. Tokrat sem pošlatal edino žensko, ki jo je res prepovedano šlatati. Ko je spustilo in me prijetno zabolelo po celem okostju, mi je postalo všeč. Fajn zadane. Je pa verjetno malo neprijetno, če te najdejo šele čez nekaj dni, ti si pa oblečen samo v trapaste gate s piščančki in v rokah držiš cev vklopljenega sesalca, tako da reševalci verjetno najprej mislijo, da je prišlo do nesreče pri masturbiranju.

Prejšnja objava Naslednja objava

42 komentarjev

  • Odgovori primoz 7. 1. 2012 at 18:25

    230 voltov. ze nerkaj casa.

  • Odgovori Sakir 7. 1. 2012 at 18:36

    Sicer so verjetno navajeni že marsičesa, ampak bi blo pa vseeno smešno. :mrgreen:

    Prvič se userješ, drugič te boli in skačeš naokol k budala, tretjič in naprej samo še kolneš, zakaj si bil prelen, da bi izklopu zadevo iz napajanja. 😎

  • Odgovori Peter Filec 7. 1. 2012 at 18:59

    Murphy pravi, da to ni dovolj. ko skačeš od bolečin, se moraš obvezno še nekam udarit, spotaknit ali kaj polit po sebi… 😀

  • Odgovori NuckinFuts 7. 1. 2012 at 19:47

    Ah. Kaki stari štromarji pravijo, da te 20x še strese, potem se pa že navadiš :mrgreen:

  • Odgovori chef 7. 1. 2012 at 19:52

    @primoz: Aha, sem imel tudi jaz občutek, da je bilo malo več.

    @NuckinFuts: Ja, jaz sem v živo videl modela, ki je kar s prsti preverjal tok v žicah.

  • Odgovori seamus 7. 1. 2012 at 23:23

    😆 Drugače pa bi rekel, da ti neki ne štima, ker da prideš do štroma bi moral odpret pokrovček in se namerno dotakniti sponk. Pomoje nimaš ozemljene enote ali pa ti kaj drugega ne štima.

    In rukanja elektrite se res navadiš (kao), se mi je že zgodilo da me je rukalo in sem razmišljal kaj je žo, kar se mi dogaja … Resnica pa je, da je ves hec samo v prevodnosti – suha tla, suha koža, dobra obutev pa je prvodnost slaba.

    Odstranjevanje vlage z ogrevanjem – tole pa ne bo šlo skupaj. Vlago odstraniš samo tako, da klimo zaženeš v hladilnem režimu (hlajenje, razvlaževanje), v ogrevalnem režimu se nabira vlaga vsepovsod samo na klimi ne. Zopet osnovna fizika 😉

  • Odgovori seamus 7. 1. 2012 at 23:25

    Aja, če zadeve nimaš ozemljene, potem se to ne smatra kot popolni udar, ker si se dotaknil samo inducirane napetosti, ki ima zelo majhen tok. kljub pravi napetosti.

  • Odgovori chef 7. 1. 2012 at 23:27

    Seveda, nerodno sem napisal. Vmes preklopim na program sušenja lufta. Sicer bi se res še utopil 😆

  • Odgovori Željko 8. 1. 2012 at 9:43

    Pokliči nekoga ki se ukvarja z električnimi meritvami, naj ti preveri električno instalacijo z stalno priklopljenimi porabniki vred. Za tvoje življenje se gre. Tistih nekaj evrov, kolikor te bo to stalo, ni proč vržen denar! Za marsikoga je lahko en takšen električni udar tudi zadnji.

  • Odgovori Željko 8. 1. 2012 at 9:46

    Aja, še nekaj: že kar nekaj časa je napetost 230V, ne več 220V. Pa ubije te lahko oboje enako.

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 11:26

    Seamus, si prepričan v to, da klima, ki jo uporabljamo za ogrevanje, torej inverterska klima ne razvlažuje?
    Deluje namreč po več cikličnih programih, ne ogreva ves čas. Moja ima še ionizator in tako deluje še čistilno na zrak.
    Je pa tako, da jaz mrežice čistim na dva meseca, ker zaprašene mrežice zmanjšujejo izkoristek toplotne črpalke in povečujejo porabo električne energije na enoto toplote.

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 11:33

    Svašta: pod “izpostavljeno” je tale prispevek pripisan Iztoku Gartnerju.
    Ne vem komu se je nekaj “spražilo”.

  • Odgovori chef 8. 1. 2012 at 11:54

    @nevenka: Ti mene vsak dan znova presenečaš!

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 11:58

    ? S čim te presenečam?
    A me zafrkavaš?

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 12:12

    Razvlaževanje načeloma je hladilna faza.
    Ampak iz moje grelne klime ne piha ves čas toplo.
    Tako,da sedaj pa res ne vem kako je s tem 🙁

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 12:25

    Mislila sem, da klima razvlažuje v fazi, ko vrti zrak na sobni temperaturi – to je eden od ciklusov delovanja inverterske klime. Vsaj logično mi bi bilo po osnovnih fizikalnih zakonih?

  • Odgovori Rak 8. 1. 2012 at 12:34

    Me prav zanima, v kakšnih pogojih živite, da morate pozimi razvlaževati zrak. Jaz se ubadam z nasprotnim, kako v radiatorsko ogrevanih prostorih zrak navlažiti, da bi se dalo normalno dihati.

  • Odgovori blitz 8. 1. 2012 at 13:03

    Hehe, jaz sem imel kakšno leto nazaj podobno bližnje srečanje z damo. Keramičarji so odstranili stikala in so enega nekaj sklumpali, tako, da je en kovinski košček ostal viška. Ko sem globoko razmišljal, ali bom to znal popraviti, sem probal, kam paše. Pa ni bilo tako hudo.

    Frau Blitz mi je pa povedala, da je na TV videla pogovor z nekim starim Italijanom, ki je trdil, da je, ko ga je vžgalo, spet postal aktiven, v tistem smislu namreč.

    Na Zavetišču pod Špičkom pa je nekoč bil oskrbnik legendarni Francelj, ki se je podpisoval z bliskom, in je trdil, da ga je dvakrat strela. Prvič je menda ohromel, drugič pa shodil. No, ampak on je bil itak legenda, menda ga je tudi v vojski konj brcnil v trebuh. Ampak ni povedal, za kaj je bilo to dobro.

  • Odgovori ajda 8. 1. 2012 at 13:05

    Ni mi jasno, zakaj prčkaš po klimi in ne pokličeš serviserja, ker to ni tak strošek, da ga enkrat na leto ne bi zmogel. Meni klime ni potrebno čistiti vsako leto, ker jo uporabljam le poleti, pa še to v abnormnih temperaturah, v prostoru se ne kadi in filter zato ne trpi. Je pa seveda potrebno vse pregledati, da deluje tako kot mora. Seveda je servisiranje bolj pogosto, če jo uporabljaš tudi pozimi za ogrevanje. Menim pa, da je bolje, da ti to opravijo strokovnjaki kot da te spajkla:).

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 13:20

    Rak, jaz imam povezano kuhinjo z dnevno sobo in pri kuhanju izpareva kar veliko vlage in v takih pogojih se sproži razvlaževanje.
    Tudi prostori v hišah, ki imajo malce višjo kapilarno vlago, so pozimi lahko zelo vlažni, pomaga zračenje, ker je mrzel zunanji zrak manj vlažen od notranjega, ali pa razvlaževanje s klimo, če nočeš preveč hladiti objekta.
    Za suhe prostore s centralno kurjavo je pač potrebno vlaženje. To so različni pogoji bivanja.

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 13:23

    In seveda še to, vlaga se tudi izdiha, koliko je je večina ljudi ve po tem kako se nabere na okna mrzlega avtomobila 🙂

  • Odgovori DusanK 8. 1. 2012 at 13:37

    @Rak, uporabi poceni rešitev, slovenski patent, Airmag.
    http://www.vlazilec-zraka.si/

    @CHEF, jebela, 3-4 sek. playtime-a jaz nimam skozi celoten lajf pa me je vsaj 10x ruknil štrom, čeprav sem štromar. 🙂

    Povsem možno, da nisi fasal polne doze, če si tole spisal. 🙂
    Vsekakor imaš srečo. Upam, da se tega vse bolj zavedaš.
    Mogoče pa le ni bilo zaman in ti nepričakovano začne poganjat kak lasek. 😛

  • Odgovori Luna 8. 1. 2012 at 13:45

    Ajda, a ti tudi za čiščenje hladilnika servis kličeš?

  • Odgovori chef 8. 1. 2012 at 13:57

    @nevenka: Ker imaš vrhunski smisel za humor in ker nisi zabita. Takih je malo.

    @Rak: Kaj vem, verjetno je cela bajta vlažna, poleg tega pa živim v garsnjeri na 22-ih do 35-ih kvadratih površine. Ko sušim perilo je vlaga v trenutku več kot 80-odstotna. Že po aktivnejši telovadbi se šipe zarosijo kot da bi skakal v avtu. No, ko sem še kuril z radiatorjem, sem bil kar naprej žejen. Nekako imam pa občutek, da je hud povzročitelj vlage postala tudi psica. Kaj vem, preveč diha verjetno.

    @blitz: Orkodio, mene tudi razganja že par dni, ampak sem mislil, da zaradi zaljubljenosti!

    @ajda: Poglej, jaz res nisem vrhunski majster in vrhunec mojega obrtniškega znanja je nameščanje vtičnice, spuščanje lufta iz radiatorjev ali menjava kolesa in brisalcev na avtomobilu. Za preprosto čiščenje pač ne bom najemal majstrov. Kot tudi ne bom več vtikal prstov v klimino pizdico. Bom pa nekomu rekel, naj malo pogleda kaj je s tem mojim štromom, ker ziher so pri napeljavah šparali.

    Bi ti pa priporočil, da klimo vseeno malo bolj pogosto spucaš. Tudi jaz ne kadim, je pa res, da se mi stanovanje praši za popenit. Zdaj sem imel mrežice dobesedno zabasane s svinjarijo in klima dejansko ni več uspela zaugat niti pri najvišji jakosti – temperatura se ni dvignila niti nad 19 stopinj. Se pa ziher pozna že prej in zakaj bi stran metali energijo, če ni treba?

    @DusanK: Koliko časa je trajalo, jaz ne vem. Zdelo se mi je kot dvajset sekund (ali kot celo življenje na hitrco, hehe, še nate sem se spomnil). Tako da je meni čisto jasno, da sem bil tik pred smrtjo. Še Pippa me je gledala kot idiota.

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 14:09

    Aha.

  • Odgovori Mare 8. 1. 2012 at 14:37
    • Ni mi jasno, zakaj prčkaš po klimi in ne pokličeš serviserja, ker to ni tak strošek –

    Ajda,
    moški smo tehnični tipi in smo preponosni, da bi komu dovolili brskanje po tehniki!

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 15:27

    Puštam brkove.

  • Odgovori Rak 8. 1. 2012 at 15:39

    @ Nevenka – tudi jaz imam kuhinjo povezano z dnevno sobo, malo se pozna pri kuhanju, a vlagomer zazna to kot premalo ….. kaže vrednost 20, kot signal, da je relativne vlage premalo. Sicer pa več pove o tem tudi moje vsakoletno neprestano zimsko kašljanje, ki pa sicer poneha, ko grem ven na relativno vlažen zrak.

    @DušanK – točno take imam na radiatorjih, vsako jutro jih pridno polnim s postano vodo, a je žal premalo.

  • Odgovori nevenka 8. 1. 2012 at 16:00

    @ Rak
    Tebi pač centralna kurjava preveč izsuši zrak, klimatska naprava tega ne naredi. Z njo se regulira klimo v prostoru:
    teperaturo, eventuelno preveliko vlažnost in kroženje zraka z usmerjenostjo loput in evetuelno prašnost.

  • Odgovori darja 8. 1. 2012 at 17:58

    Kok sem se jaz nasmejala – ti chef si noro duhovit.

    Si kar predstavljam policiste na ogledu in njihove ugotovitve….. od smrti je minilo več dni, saj so se iz jajčk izvalili piščančki, poginili in se posušili na spodnjem perilu…ha ha ha.

    PS: Pazi nase! Kakšen kamin ne prie v poštev? In Pippa bi nosila drvca…

  • Odgovori seamus 9. 1. 2012 at 0:16

    @rak – a imaš na kant odprta okna? Al pa več kot 20 let staro stanovanje. Sodobna dihtajo k šus in odvečna vlaga nima kam – lahko za minuto dve odpreš okna na stežaj ali pa razvlažuješ.

    @nevenka – doma smo imeli javno ogrevanje in celo leto doprta okna in jasno potem pozimi ni bilo vlage. Samo za to ni kriv radiator temveč odprto okno. Klima ali radiator ne odneseta ali prinestea vlage. Samo segrejeta zrak in stare bajte nimajo klim za ogrevanje, pa se je reklo da centralna izsuši stanovanje. Torej malo lovska fora tole glede centralne.

  • Odgovori kalbo 9. 1. 2012 at 8:52

    @chef: tako s klimo, kot z inštalacijo je nekaj narobe, ker se ti tud slučajno nebi smel zgodit, da bi sploh prišel v stik z napetostjo, ker morajo bit te stvari trotelziher, če pa že, bi moralo zabrisat ven zaščitno tokovno stikalo po domače FID in te tud pod razno nebi smel rukat 4 sekunde. Čimprej poklič serviserja za klimo, in mu reci naj stvar priklopi po predpisih, pa štromarja, da ti premeri zaščitno inštalacijo.

    Drugače pa zdaj veš, zakaj se štromar nikol ne sezuje, ko pride popravljat klimo, al pa karkol v zvezi z elektriko.

    @seamus: teorija ni vedno enaka praksi.

  • Odgovori Feri Naf 9. 1. 2012 at 9:23

    Moram rečt, da sem tud jaz zelo presenečen, ko slišim, da rabi kdo razvlaževat zrak v fletu pozimi. Fora je v tem, da gre v zrak pri 0 stopinjah cca. 5-6x manj pare kot pri 25 stopinjah. Se pravi samo če zjutraj zluftaš in ogreješ na 25 stopinj ne moreš met več kot 20% relativne vlažnosti. Je pa res, da v malem fletu nekaj vlage tud nadihaš, pa kuhanje se pozna, pa perilo …
    Pri meni pa vlažilec vsak dan 5-8 litrov vode pihne v luft pa še vedno čez 50% ne pridemo …

  • Odgovori oldgirl 9. 1. 2012 at 10:44

    A ni poanta zgodbe v tem, da je šef šlatal tam, kjer ne bi smel? 😀

  • Odgovori nevenka 9. 1. 2012 at 11:06

    Saj je tako, da je zimski zrak manj vlažen in je zato tudi ogreti zrak manj vlažen, koliko se pa navlaži kasneje in zakaj je pa druga stvar.
    Zgoraj bi morala Raku napisati, da se pri ogrevanju suhega zraka človek bolj izsuši zaradi regulacije telesne temperature. Tako bi bilo bolj prav.

    Jaz nimam velike kuhinje z dnevno sobo, brez klime je prostor po kakšni uri kuhanja soparen kot kakšna kopalnica s kondenzom na oknih.

    Je pa občutek toplote pri centralnem ogrevanju prijetnejši kot pri ogrevanju s klimo.

  • Odgovori nevenka 9. 1. 2012 at 11:10

    Pri klimi se mi zrak ne izsuši, ker jo imam v prostoru, ki se stalno vlaži. Sicer pa vlaga zraka najbrž ni prav visoka.
    Nisem je še merila.

  • Odgovori nevenka 9. 1. 2012 at 11:19

    Kar se poante tiče (smejalne) se človek pač nasmehne in to je to. O tem nimaš kaj debatirat, razen prilepiti smeškota.
    Da ni dolg čas, se pa človek potem oprime kakšne druge iztočnice.

  • Odgovori Alex van der Volk 9. 1. 2012 at 11:58

    Joj, Šefe, nisi normalen, majke mi :)) Sicer resnično domiseln zapis, ampak vsa stvar izgubi duhovitost, ko pomisliš na masten naslov: Znan turistični novinar žrtev lastne pohote :mrgreen: In afero, ki bi izbruhnila, hihi. Resno, dej pazi nase, jaz pa upam, da ne boš ugotovil, da je tresenje z elektriko boljše kot orgazem in začel resno eksperimentirati s tem 😉

  • Odgovori chef 9. 1. 2012 at 19:56

    @darja: Kamin težko, ker bi moral ven vreči kavč. Je pa res, da bi lahko potem spal na ovčki pred kaminom.

    @kalbo: Saj pravim, koliko časa sem bil priklopljen, ne morem vedet, občutek je bil kot celo življenje. Majstra bom pa res poklical. Enkrat …

    @Feri Naf: Trenutno imam 50 % vlažnost. Ko bom dal sušit perilo, bo ve dveh urah 80 %.

    @Alex: Saj fajn postane šele, ko ugotoviš, da si še živ.

  • Odgovori nevenka 10. 1. 2012 at 7:26

    Saj ne vem, misliš, da bi se ti morala opravičiti, ker svoj smisel za humor raje zadržim zase, in da za blogos ne mislim, da je ravno inteligenčni test?
    Zabavam se na svoj način. Mislim, da se smem.
    Ob tem se zavedam, da človek lahko izmeri le to, do koder sam seže in nič več.

  • Odgovori Anon1 28. 1. 2012 at 14:13

    nisem mogel spustit (kovinske, seveda!) cevi sesalca

    Zato AC sucks. Pri DC tega ni.

  • Odgovori seamus 28. 1. 2012 at 19:05

    @Anno1 – ne piši buče – enosmerni tok povzroči krč mišice, da ne moreš spustiti, izmenični te vrže (preverjeno na lastni koži, ko sem se dotaknil 400V in pristal tri, štiri metre stran) po tleh. Lepo je tole razloženo spodaj:

    Enosmerni tok (angleška kratica je DC – direct current) ima stalno smer pomika elektronov skozi prevodnik in ima sposobnost, da nemudoma povzroči mišični krč. Izmenični tok izmenjuje smer pomikanja kar omogoča prizadetim mišicam, da se za trenutek sprostijo. Kar zadeva nevarnosti je enosmerna napetost bolj nevarna od izmenične, ker se žrtev lahko “prisesa” na vodnik. Ni pa enosmerna napetost nevarna samo zaradi tega. Kadar skozi telo teče enosmerni električni tok, povzroča elektrolizo krvi, saj se v krvi nahajajo nitrati, ki so dobri elektroliti. Tako se iz krvi izloča kisik, kar ima za posledico nastanka krvnega strdka in posledično infarkta.
    Izmenični tok ima lastnost, da srcu povzroči fiblaracijo. Izmenjujoča narava električnega toka ima namreč večje nagnjenje, da vrže srce iz normalnega ritma bitja v stanje fiblaracije, medtem ko enosmerni tok povzroča srčni zastoj. Ko je srce zaustavljeno zaradi električnega šoka, ki ga je povzročil enosmerni tok, je verjetnost, da bo srce ponovno začelo biti po normalnem vzorcu, večja kot pri fiblarijajočem srcu. Zato je “defiblaracijska” medicinska oprema uporabljena pri nujnih medicinskih posegih. Sunek električnega toka, ki ga proizvede defiblarator je enosmeren, ki zaustavi fiblarjajoče srce in daje srcu možnost, da vzpostavi normalno bitje.

    Vir google, da ne bo samo moja beseda, ker to so pomebne razlike.

  • Komentiraj