Lopov v audiju 100

Najti Kazenski oddelek Okrajnega sodišča v Ljubljani je skoraj nemogoče. Od Okrajnega sodišča sem zataval na Malo ulico v stavbo sodišča za prometne prekrške, kjer so me napotili okrog vogala na Mali trg. Nikjer niti ne piše, da je tam Kazenski oddelek, kar ni nenavadno, saj so se menda tja preselili šele pred kratkim. Majhen, neugleden vhod na koncu pasaže sem našel tako, da sem sledil policistoma in v lisice vklenjenemu tipu.

Vabilo na sodišče mi je na dom prinesel precej nabit dedec, kar je mami nagnalo neverjeten strah v kosti, saj je verjetno mislila, da bodo zašili mene. Vabljen sem bil kot priča in oškodovanec. Čeprav sem na internetu preveril, kaj pravi 215/V člen Kazenskega zakonika, se mi je le bežno dozdevalo za kaj bi lahko šlo. Očitno za krajo, verjetno registrske tablice, kar se mi je sicer zgodilo trikrat, pa še enkrat na službenem avtomobilu.

Čakalnica oziroma hodnik na sodišču je tako preklemansko utesnjena, da bi, če ne bi bilo avtomata za vodo, mislil, da sem obdolžen jaz. Po desetih minutah preklinjanja, ker se organi ne držijo urnika, so me le povabili v sobo in mi razložili, da so me enkrat že klicali. Očitno so bili več kot točni, kajti jaz sem vstopil točno ob trinajstih. Sobo krasi samo bakreni državni grb, zato bi bil kakšen križ s Kristusom privlačen že zato, da bi malo poživil dolgočasne stene. Ogabni zeleni stoli sodijo na sodišče prav toliko kot križ. Tako sodnica kot tožilka nista samo prijazni, ampak tudi elegantni dami, to moram priznat. Obdolženec je bil odsoten, ampak obravnava je lahko potekala v njegovi odsotnosti.

Obdolžen je bil zatajitve, kar me je zaradi nepoznavanja pravne terminologije in pogostosti mojih prijav zaradi kraj registrskih tablic tako zmedlo, da nekaj časa nikomur ni bilo jasno, kaj blebetam. Vse sem pomešal. Šele potem mi je gospa sodnica razložila, da falot ne more biti obdolžen kraje, ker je priznal samo najdbo in uporabo tablice, kar je zatajitev, ki je kazniva. Nenazadnje smo se sporazumeli, da mi je pezde tablico ukradel in da tega ne prizna. S svojimi dovtipi sem uspel obe predstavnici pravice nekajkrat celo nasmejati! Zaradi stroškov prevoza na sodišče mi pripada 1,70 evra potnih stroškov, ampak sem pozabil, kje lahko denar dvignem.

Vabljen sem bil še na razsodbo in rad sem počakal nekaj minut, če sem bil že tam. Na kratko, gre za luzerja, ki živi na sociali in nima za registracijo, zato krade tablice in se z njimi vozi, dokler ga slučajno ne ustavijo, potem pa nabija, da je tablice nekje našel. Vozi Audi 100. To pa še ne pomeni, da bo stroške za sojenje poravnal sam. Plačala jih bo država, kar pomeni, da nisem oškodovan samo za 33 in še nekaj evrov, ki mi jih barabin ne bo vrnil, ker se z njim nimam časa ukvarjat, ampak posredno vsi državljani. S pričanjem sem ga kljub nedokazani kraji zašil za tri mesece zapora, ki se prištejejo že izrečeni kazni zaradi lažje telesne poškodbe, skupaj devet mesecev kehe, ki pa je ne bo odslužil, če v naslednjih štirih letih ne ušpiči nove svinjarije.

Skratka, pizdun se je izmazal s pogojno, jaz sem imel stroške, ki jih ne dobim nazaj, pa še država je oškodovana zaradi lenuha, lopova in pretepača! Nasmihal sem se cinično, sodnica in tožilka, pa grenko. Z veseljem bi ju povabil na kofe, da bi še malo pokramljali, saj sem med drugim izvedel, da tovrstni imbecili tablic ne kradejo le za namen zastonjskega točenja goriva, ampak se z njimi neženirano vozijo v svojih ničvrednih kripah, policaji pa jih dobijo le po naključju. Najbrž jih oglobijo zaradi neregistriranega avta, predlog za kazenski predlog pa mora predložiti oškodovanec. Luzer pride skozi zelo poceni, definitivno pa ceneje kot poštenjaki, ki vsako leto plačujejo registracijo. Pa še nekaj sem izvedel. Na Viču je največ kraj registrskih tablic. Ker si večina oškodovanih ne vzame časa za pričanje, je obsojenih le malo lumpov, ki si zato upajo vse več. Zato ni odveč poziv, da se takšnih sojenj udeležite, pa če se vam zdi še tako neumno! Najlaže se je razburjat zaradi nepravne države, a hkrati zamolčati vsako svinjarijo.

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori heros 18. 3. 2008 at 8:58

    če še ne veš, taisti tip ti bo tablice spet ukradel – tokrat za kazen. hehehee

  • Odgovori suum 18. 3. 2008 at 9:31

    Ja, ni kaj, čisto realističen prikaz zadeve s strani oškodovanca. Čeprav se ljudje velikokrat razburjajo, češ, da se sodišča lotevajo le kurjih tatov, pa vsak oškodovanec ve, da mu tudi bagatelno kaznivo dejanje kar fino zagreni življenje (btw, tudi meni so že ukradli tablico). Zato se je potrebno ukvarjati z vsemi, tudi takšnimi primeri.

    Se je pa teh zadev treba lotiti na pravi način. Jasno je, da za zatajitev dveh tablic nima smisla izrekati zapora. Vendar pa je v primeru kakršen je ta, mogoče izreči denarno kazen (lahko tudi skupaj s pogojno). Recimo nekaj 100 evrov in če obsojenec ne plača, denar pa ni mogoče drugače izterjati, se spremeni v zapor (1 dan za vsakih začetih 4,17 evrov, do največ 6 mesecev). Pri tebi bi verjetno prišla v poštev še druga možnost. Npr.: lahko bi uveljavljal premoženjskopravni zahtevek (pa čeprav le za 33 evrov) in bi o tem tudi odločali istočasno, tako, da ti ne bi imel dodatnih stroškov. V takšnem primeru je mogoče, če sodišče ugodi takšnemu zahtevku, izreči pogojno kazen, z dodatnim pogojem, da storilec poravna tak zahtevek v določenem času, sicer pride lahko do preklica pogojne obsodbe. Vse to je seveda stvar fleksibilnosti tožilstva in sodišča.

    Drugače pa, bi se še posebej podpisal pod zadnjima stavkoma tvojega prispevka.

  • Odgovori suum 18. 3. 2008 at 9:42

    Aha, pa še nekaj sem pozabil. Lahko pa bi se takšen primer rešil tudi izven sodišča, še na tožilstvu. Tja namreč lahko vabijo obdolženca in oškodovanca in poskušajo skleniti sporazum o povračilu škode (me prav zanima, če je bilo kaj poskušeno v tej smeri). Potem pa, če pride do dejanske povrnitve škode, se kazenska ovadba zavrne.

  • Odgovori seamus 18. 3. 2008 at 12:48

    Pismo ne vem zakaj takim ne zaplenijo avta???
    In odvzamejo izpit. Pač daš za vožnjo brez registriranga avta polovico dovoljenih +1 piko. Ko ga dobijo drugič izgubi izpit!
    Ko ga dobijo naslednjič brez izpita pa v zapor.
    Pizda ko je to simpl 😡

  • Odgovori seamus 18. 3. 2008 at 12:53

    Aja in v zapor brez sojenja, čist tko na brzino. Kot plačaš kazen.
    Primer – aha lump spet vi, brez izpita, da ste. Ja nč vas kr za en mesec v zapor peljemo.
    Case closed!
    Aja in ko je enkrat dobljen da vozi brez izpita po tem, ko so ga enkrat že vzeli faše še dosmrtno prepoved delanja izpita.
    Vse čisto enostavno – vse kar je potrebno je, da ni izjem. In če bi blo tako enostavno potem še ne morš dobit mejnih pogojev, ko lahko narediš komu krivico!

  • Odgovori chef 18. 3. 2008 at 13:25

    @suum: Če ja pa tip tablice nekje našel… grozovito je, da ni dokaza, da mi jih je res ukradel, čeprav sem krajo prijavil policiji.

    @seamus: Isto je rekla tožilka – da bi jim bilo treba zaplenit avto. Brez sojenja pa danes ne moreš nič in še prav je tako. Žal so se pa pravniki tako zeplezali v svoje zakone, da ni več rešitve.

  • Odgovori Uroš 18. 3. 2008 at 13:40

    @seamus: Pri nas je očitno premalo zapornih kapacitet in očitno celo za take lumpe, ki neposredno kradejo državljanom, posredno pa državi, predvidijo le pogojno kazen. Nujno bi morali zgraditi zapor za vsaj 5.000 folka.

  • Odgovori seamus 18. 3. 2008 at 14:26

    @CHEF – zakaj so se zaplezal, ker so skoz neke izjeme iskal.
    Za moj primer zgoraj, ki je trivialen in sodišče je dodatna izguba časa – OK naj bo preiskovalni sodnik, tako kot je v ZDA.

    Dobijo te prvič – voziš se z neregistriranim vozilom – sankcija + točke
    Dobijo te drugič – voziš se z neregistriranim vozilom – sankcija + točke -> presegel si število točk vzamejo ti vozniško
    Dobijo te tretjič – nimaš izpita zato, ker smo ti ga vzel, gremo k sodniku.

    OK gremo k preiskovalnemu sodniku, ki po hitrem postopku odredi zapor za en mesec.

    Zgradimo zapor za 5k ljudi.

  • Odgovori Blazz 18. 3. 2008 at 14:59

    uau, 1.70 €!

    pa jim ja neboš pustu tazga dnara!! 😆

  • Odgovori pijanec 18. 3. 2008 at 15:02

    seamus, uroš: v zapor zaradi takih neumnosti kot je kraja tablice? Ne biti ekstremist. Ceneje je, da država vrne 30 evrov vsakemu, ki so mu tablico ukradli. Kakšno korist maš, da takšnega lopova zapreš? Naredil je škode za drobiž, v zaporu pa bi nas stal vsaj 10.000 evrov. Da ne omenimo izpada morebitnih plačanih davkov z njegove strani.

    In kaj boš s toliko ljudmi v zaporu? Kdo bo delal in polnil z davki proračun? In kdo bo plačeval zapornike? Spet mi. In namesto da bi država svoj/naš denar namenjala za investicije, bi ga potem vse več namenjala za zapore. Malo je treba razmišljati dlje v prihodnost.

    Celo v ZDA (od koder pobirate te bolane ideje z zapori za brezvezne prekrške) vse manj ljudi mečejo v zapor, ker so stroški zaporov preprosto previsoki, koristi pa minimalne. V ZDA za zapore porabijo že 3x več denarja kot ga porabijo za visokošolsko izobraževanje. Prava sodobna družba.

    Ti kar delaj za to, da bodo tvoj denar porabljali za kurje tatove. Jaz pa želim, da gre moj denar za investicije, saj bo le razvoj zmanjšal število bagatelnih kaznivih dejanj.

  • Odgovori chef 18. 3. 2008 at 15:11

    @Blazz: Iz principa jim ne bom pustil 🙂

    @pijanec: Prav imaš. Razen: denar za tablice bi moral vrnit barabin.

  • Odgovori suum 18. 3. 2008 at 16:46

    Kar se pa tiče nemožnosti dokazovanja tatvine pa toliko.
    Jaz sploh ne vidim problema v tem, če so šli na zatajitev, kazen za to dejanje je ista (do enega leta), kot za tatvino stvari male vrednosti (v vrednosti do polovice povprečne mesečne plače). Ne poznam podrobnosti, ampak domnevam, da je poteklo nekaj časa od tatvine, do takrat, ko so tablice našli in verjetno res ni bilo materialnih dokazov, da bi tip tablice ukradel (četudi se strinjam, da jih najverjetneje je). Vztrajati pri tatvini bi bilo porivanje glave skozi zid in bi pripeljalo do oprostilke. So kar pogoste situacije, da pri najdbi ukradenih predmetov posestniku ni mogoče dokazati same tatvine in tudi življensko je čisto možno in se to tudi dogaja, da nekdo ukraden predmet izroči naprej, oziroma v praksi vsaj ni mogoče dokazati nasprotnega.
    Je pa bistveno večji problem, če npr.: nekoga zalotijo z ukradenim avtom, kjer podobno ni mogoče dokazati tatvine, ampak prikrivanje. V Italiji je tu problem rešen, ker so v takšnih primerih kazni enake, pri nas pa za prikrivanje dosti nižje.
    Ampak zakone je mogoče tudi spremeniti, a ne?

  • Odgovori Anja 19. 3. 2008 at 8:11

    Haha, kako nisi najdo kazenskega oddelka:) Preselili so se pred kakimi 14 dnevi.

  • Odgovori chef 19. 3. 2008 at 10:11

    @suum: Očitno ti je vse jasno. Ja.

    @Anja: Nimam pojma kje so bili prej, ampak jaz sem prvič slišal za Mali trg, iskal sem jih pa po celi Mali ulici.

  • Odgovori suum 19. 3. 2008 at 15:11

    Ja, samo ni mi jasno, s čim sem te užalil. Moje mnenje sem izrazil čisto dobronamerno, ampak ok, ti si šef tule.

  • Odgovori chef 19. 3. 2008 at 15:20

    Ne, ne, sploh me nisi užalil, oprosti, če si narobe razumel. Vesel sem, da se dejansko oglasi nekdo, ki so mu zadeve jasne!

  • Odgovori suum 19. 3. 2008 at 15:21

    Aja, se opravičujem, res sem narobe razumel.

  • Odgovori igo 19. 3. 2008 at 18:21

    Očetu so nekaj tednov po uvedbi tablic z nalepkami (grbi) ukradli nalepki spredaj in zadaj (nek ljubljanski zbiralec grbov, pač, ki zbira eksotične primerke Krško-Krško). Ker oče tega ni opazil in prijavil (bilo je ponoči), zjutraj pa so ga ustavili policisti, je moral plačati kazen za poškodovanje tablice. Seveda je sledil še postopek z novimi tablicami na očetove stroške.

    Sicer pa sem tudi jaz že našel tablice, ki jih je nekdo izgubil na parkirišču, ko je zadel kup napluženega snega, pa se nisem vozil z njimi. Nesel sem jih na policijo.

    Kdor jih najde in se vozi z njimi, je pa TAT in bi ga morali kar po istem kriteriju obravnavati in kaznovati. Brez “upoštevanja” (itak) zlaganih olajševalnih okoliščin.

    Če bi zakone pisale žrtve kaznivih dejanj in povprečni ljudje, bi bilo vse jasno in bi bil sistem pravičen. Ker pa jih pišejo ljudje “nedotakljivega” sloja, smo tam, kjer smo.
    LP,
    Igor

  • Odgovori tecnoba 20. 3. 2008 at 10:07

    družbeno koristno delo.. to je potrebno…

  • Odgovori Anja 20. 3. 2008 at 12:08

    @ Chef, prej so bli na Tavčarjevi, na glavnem sodišču. Sicer mi je pa vratar reko, da se je nek čudak potikal po oddelku za prekrške. 🙂 Upam, da te je vsaj prijazno napotil tja, kamor si bil vabljen. Si pa morem vsekakor ogledat nove prostore kazenskega oddelka, ker ti si jih kritiziral, sodniki pa jih hvalijo.

  • Odgovori chef 20. 3. 2008 at 23:16

    Prijazno me je napotil!

    Saj prostori so čedni… lepo opleksani, a dolgočasni. Ampak na hodniku res niti nog ne moreš stegnit, avtomat za vodo pa tudi zasede dobršen del širine 🙂

  • Odgovori Luka 30. 3. 2008 at 14:48

    Te kraje avtov pa je vedno vec sploh nevem kje je drzava da bi vse to ustavila.

  • Komentiraj