Adria Airways: samo da smo zdravi

Že dalj časa opažam, da Siol.net neusmiljeno nabada Adrio Airways s tako naslado, kot da imajo kaj od tega. Zadnje dni so še posebej temeljiti: fiktivna plačila lastnikom podjetja, poslovanje v davčnih oazah, računovodski triki, možnost izgube licence za letenje, najem pokvarljivih ruskih letal, ki jih iz svoje flote izločajo celo najbolj zanikrne letalske družbe … Ko so izvohali moj zapis o zapletu na letu iz Egipta v Ljubljano, so zadevo radostno povzeli. Seveda v slogu sodobnega novinarstva, ne da bi avtorja povprašali za dodatna pojasnila, in z obveznim pripisom: »Adrio smo prosili za pojasnila v zvezi z dogajanjem na sobotnem poletu iz Hurgade. Odgovore še čakamo.«

Naj jih hvalim, ker so ravnali korektno?

Nekateri so me sicer opozorili, da se zaradi zapleta preveč pritožujem, češ da je Adria reagirala korektno. To je res. Ravnali so korektno. Strmoglavili nismo, žejni smo bili le malo, spali smo in jedli tudi. Res pa je tudi, da sem se pritoževal samo in izključno nad hrano, ki je dejansko zanič – razen kolačka –, in izrazil obžalovanje, da nimajo letal, ki bi zmogla slabih 3000 kilometrov dolgo pot brez postanka, če del poti piha močan nasprotni veter.

Sicer pa sem samo opisal dogodek, ki se mi zdi po nekaj prespanih nočeh celo zabaven.

Crkne ventilator, letalo ostane prizemljeno

Seveda se lahko letalo pokvari tudi kakšnemu od boljših letalskih prevoznikov. Seveda lahko tudi resne družbe odpovedo let. Recimo zaradi vremenskih nevšečnosti, kot lani v Amsterdamu, kjer smo čez noč ostali na letališču in prišli domov 26 ur kasneje. Takrat smo v vsesplošni zmedi, ker so pač odpovedali vse lete, komaj našli ustrezne informacije in celo ostali brez kovčkov, ampak v hotelu smo bili vseeno prej.

Tudi takrat nisem bil dobre volje, a tudi takrat mi ni prišlo na kraj pameti, da bi letalsko družbo napičil v slogu tabloidnega internetnega medija, ki citira potnika na tak način, da izpade zaplet še hujši, kot je bil v resnici. Kot slišim, je menda šlo samo za okvaro nekega ventilatorja, kar pa je seveda dovolj dober razlog za predčasen pristanek, če naj letimo varno. Brez tega bi kljub točenju goriva zamudili manj kot poldrugo uro.

Samo da smo ostali živi

Morda bi bil tudi jaz manj slabe volje, če ne bi vedel, da imajo potniki z Adrio Airways težave kar naprej. Servis je že tako ali tako slab. Vozovnice so drage, v zameno pa dobi potnik na redni liniji revnejšo postrežbo – kozarec vode ali dva –, letala pa pristajajo na najbolj oddaljenih točkah letališč, kar potovanje takoj podaljša za 10 ali 15 minut. Da ne omenjam doplačil za prtljago – kar piarovci prodajajo kot možnost, da brez prtljage letite ceneje! –, vnaprej nenapovedanih vmesnih pristankov, overbookinga … skoraj vedno je nekaj.

Zato mi na kraj pameti ne pade, da bi Adrio Airways hvalil, ker nas niso poslali v smrt ali zato, ker so zagotovili tisto, kar nam pripada. Zabaven dogodek gor ali dol: zaradi tega sem imel uničeno nedeljo in mi še do danes ni uspelo urediti nekaj stvari, ki sem jih načrtoval. Prijatelj je moral še en dan več čuvati psico. Lisica pa je zamudila pevske vaje. Kar mi pripada, bom tudi terjal. Ker mi pripada.

Ali naj jih v imenu dobre volje hvalimo vsakič, ko bomo na cilj prispeli živi?

Prejšnja objava Naslednja objava

4 komentarji

  • Odgovori Zmrda 30. 11. 2018 at 20:04

    Mogoce jo nasajajo, ker ni vec drzavna:).

  • Odgovori Ema 1. 12. 2018 at 17:33

    Matej, na poletih se doživi marsikaj, to je vedno treba vzeti v zakup…

  • Odgovori Anonimno 2. 12. 2018 at 9:04

    Tudi najuglednejši delujejo podobno…
    Fiasko Air France v Rusiji
    https://www.google.si/amp/s/amp.businessinsider.com/air-france-shanghai-flight-stranded-siberia-3-days-2018-11

  • Odgovori Matej Zalar 2. 12. 2018 at 16:58

    No, pravkar sem na predsednikovem Instagramu izvedel, da je tokrat zaradi “indikacije dima v letalu” pristalo tudi njegovo letalo. Ker se na poletih doživi marsikaj, kajne @Ema? Samo, da se na pletih z Adrio marsikaj dogaja kar naprej.

    @Anonimno: Seveda. Kot že nekaj časa ugotavljamo, imajo velika podjetja potrošnike za popolne bedake. Človek bi pričakoval, da bodo v času interneta malo bolj pazili na odnose, ampak ne.

    @Zmrda: Dober point!

    @Zmrda

  • Komentiraj