Boljši časi za kolesarje? Ne!

Če ne bi videl novih kolesarskih stez na Peruzzijevi, bi ob pogledu na novo prometno ureditev na koncu Krakovskega nasipa pri križišču s Zoisovo pomislil, da brbljanje o spodbujanju k uporabi kolesa kot alternativnega prevoznega sredstva ni več samo brbljanje.

Prednost kolesarjev pred avtomobili

Do župana Jankovića sem kritičen, predvsem na načelni ravni, ker se ne strinjam z njegovo politiko in ker ni moralen. Nemoralnega človeka pa ne morem voliti, še manj pa hvaliti zgolj zaradi kozmetičnih popravkov. Ne morem reči: Sicer krade in dela kot balkanski kavboj, ampak nič hudega, saj je na novo tlakoval Prešernov trg. Moram pa pohvaliti, da se je verjetno prvič v zgodovini mestnega kolesarjenja v Ljubljani zgodilo, da so kolesarji dobili prednost pred avtomobili. Tako ureditev poznajo v vseh mestih, kjer nekaj dajo na kolesarje, tako da ureditev na Krakovskem nasipu ni nič novega.

Kolesarji pred avtomobili

Zanimivo je, da v nasprotju z Jankovićevimi napovedmi pred leti, smemo kolesariti tudi po conah za pešce. Je pa župan vseeno alergičen na kolesarje. Srečal sem ga, ko sem pred časom kolesaril po Bregu. Razmišljal sem že, da bi ga pozdravil, a sem se navsezadnje komaj zadržal, da ga nisem nadrl, ker mi je kot kakšnemu kratkohlačniku zatežil, naj vozim počasneje. Že res, da je županska avtoriteta, ampak ni pa policist niti mestni redar niti nisva skupaj krav pasla, da bi me tikal. In sploh nisem divjal!

Kakorkoli ureditev na Krakovskem nasipu je očitno le muha enodnevnica. Načrtovalci prometa še zdaj ne razumejo, da je ločevanje kolesarskih stez z nivoja ceste oziroma umikanje na pločnike neustrezna praksa, ki ne le povzroča težave kolesarjem, ampak je tudi bolj nevarna. Če bi bile kolesarske steze na cestah, bi vozniki avtomobilov kolesarje avtomatično sprejeli kot enakovredne udeležence. Teže bi jih spregledali na desnem boku, saj so kolesarji zaradi oglaševalskih panojev, količkov, pešcev in na pločnike parkiranih avtomobilov dosti slabše vidni, kot bi bili na cesti.

Načrtovalci gredo celo tako daleč, da kolesarsko stezo, tudi, če je sicer na cesti, v križiščih umaknejo na pločnik, in po možnosti načrtujejo ostre zavoje, morda kar med količki, in noro strme klančine. Če bi bil jaz župan, bi najprej odpustil vse te cepce, ki se iz kolesarjev dobesedno norčujejo. Oni so med drugim krivi, da ljudje ne ločijo več pločnikov, ki so namenjeni pešcem, in pločnikov, ki so namenjeni kolesarjem. Tako pešci skačejo po kolesarskih stezah, kolesarji pa si uzurpirajo pločnike.

Obnova Peruzzijeve je zdaj res že skoraj pri koncu. Na prvi pogled je res lepo urejena, a kolesarska steza je seveda na pločniku, čeprav je vsakih nekaj metrov izvoz s hišnih dvorišč in je zato kolesarjenje bolj podobno preskakovanju grbin.

Zdaj bo spet zavladala anarhija. Ker je kolesarska steza na pločniku, bodo po njej hodili pešci, kolesarji se bodo umikali na cesto med avtomobile, s plačilnimi nalogi in alkotesterji pa jih bodo zajebavali še možje postave. Žlender, Kresalova in komandirji pa bodo nabijali, da so za večino nesreč z udeležbo kolesarjev krivi kolesarji, ki se ne držijo prometnih predpisov.

Ki predpisujejo poskakovanje po pločnikih in slalomiranje med farbenblind pešci, ki ne ločijo pločnika od kolesarskega pasu.

Prejšnja objava Naslednja objava

14 komentarjev

  • Odgovori Anonimno 24. 10. 2010 at 18:43

    a

  • Odgovori DusanK 24. 10. 2010 at 19:06

    Ne boš verjem ampak nekaj dni nazaj sem naredil točno tu podobno fotko. Sprva sem si mislil, vau, nekaj novega, podobno kot so v evropskih mestih pred avtomobili najprej skuterji, a ko sem pogledal čez križišče sem videl, da praktično tam ni več ceste ampak samo peš/kolesarska pot.
    V Lj se ne bo dalo narediti dovolj široke samostojne kolesarske steze ker so obstoječe ceste premalo široke (sama arhitektura mesta tega ne omogoča), edino, če naredijo enosmerne skoraj povsod, drugi del cestišča pa namenijo kolesarjem v obe smeri. 😛
    Sanja svinja kukuruz ….

  • Odgovori Andrej 25. 10. 2010 at 18:21

    Kolesarske steze ob voznem pasu so sicer v redu stvar (vsekakor boljše kot ciklokros čez uvoze na dvorišča), ampak v konkretnem primeru se bo gotovo zmeraj našel kakšen avto, ki bo pred semaforjem stal 20cm čez črto (podobno kot se zmeraj zgodi na Groharjevi) in kolesar bo imel komaj še možnost priti do tistega prednostnega polja.

    Poleg tega ga ob vožnji naravnost (na Breg) čaka tako strm in oster robnik, da ga guma preživi samo ob minimalni hitrosti (razen mogoče na vzmetenem gorskem kolesu).

  • Odgovori Krajnc B. 25. 10. 2010 at 19:14

    Chef, predlagam ti, da si ogledaš prometno ureditev na Prulah in sicer od ulice Privoz do Gruberjevega nabrežja. Tam so šele veleumi izumili prometno ureditev za kolesarje. Ulica Prule na tistem odseku poteka enosmerno od Privoza proti Gruberjevemu nabrežju, ob vozišču so z granitnimi kockami fizično ločili kolesarsko stezo, jo celo pobarvali na rdeče, ampak, le-ta poteka v isti smeri kot enosmerna cesta. OK, to ni nič posebnega, če ne bi bilo s prometnim znakom kolesarjem dovoljeno ali bolje rečeno zapovedano voziti v nasprotno smer po vozišču enosmerne ulice, torej nasproti vsem ostalim vozilom (avtomobilom). Me zanima, kako bodo to upravičili, ko se bosta dva malce bolj na trdo soočila (kolo vs. avto). KO sem si sam ogledal to zadevščino, sem neformalno povprašal projektanta, zakaj kolesarska steza v isti smeri kot enosmerna ulice, kolesarji iz nasprotne smeri pa morajo voziti kar nasproti avtomobilom. Odgovor: da si je tako pač izmislil podžupan, da se na tistem odseku ne bi parkiralo ob desni strani ulice, zato tudi lepo urejena kolesarska steza, drugi del vprašanja pa da zato, ker je tako tudi drugod po svetu urejeno. No, ne vem, pa sem že kar nekaj sveta videl, morebiti je težava v tem, da ne njihovega.

  • Odgovori chef 25. 10. 2010 at 20:12

    @Dušan: Komot bi zožili pločnike.

    @Andrej: Robnik je verjetno hitrostna ovira, zato da županu ni treba biti ves čas na straži.

    @Krajnc: Mogoče bodo obravnavali kot nesrečo, kjer je bil kriv kolesar (ali avto). Nikoli pa ne bosta kriva Koželj in drugi prometni strokovnjaki.
    Tega sranja sicer še nisem opazil, sem pa o katastrofalni ureditvi mirujočega prometa na Prulah že pisal. Čudi me, da še nikogar ni povozilo.

  • Odgovori pashman 25. 10. 2010 at 23:26

    Mogoče komentar ni ravno na mestu, ampak mene pa precej moti tudi (za moje pojme) nepraktično speljana klančina za kolesarje na novem mesarskem mostu. Da seka celotno stopnišče? Nadležno in odveč.

  • Odgovori Andrej 26. 10. 2010 at 0:51

    Ja, klančina je nemogoča. Z gorskim kolesom jo je sicer z malo spretnosti dol grede najbolje ignorirati in se odpeljati naravnost čez stopnice :-). Saj te nič bolj ne pretrese kot na marsikateri uradni kolesarski stezi…

    Če bo sedaj kdo rekel, da na Mesarskem mostu kolesarji nimajo kaj iskati, mu lahko takoj vržete nazaj, da je v ravnokar sprejetem prostorskem načrtu tam čez označena kolesarska pot (v istem skrpucalu so sicer kolesarsko stezo narisali tudi v tunelu pod Rožnikom, ampak pustimo podrobnosti).

  • Odgovori daft 26. 10. 2010 at 9:24

    Jankovič je več naredil za Ljubljano kot vsi “moralneži” pred njim (izvzemvši Hribarja). Na komentarje o zadolženosti mesta pa postavljam vprašanje: koliko od vas pa kupi stanovanje, stanovanjsko opremo, avto… s kešem in pridnim (moralnim?) varčevanjem? No?

    Ok, Ljubljana bo pač odplačevala kredite – medtem pa bodo Ljubljančani (in obiskovalci) ŽE lahko uživali sadove pridobitev. Se je kdo vprašal koliko denarja se je iz naslova povečanega turističnega obiska (ki je tudi posledica prenovljene stare Ljubljane) vrnilo v Ljubljano in Ljubljančanom – tudi nergačem?

  • Odgovori chef 26. 10. 2010 at 15:03

    @pashman: A si ziher, da je klančina namenjena kolesarjem? No, če pravi tako Andrej, bo verjetno vendarle držalo.

    @Andrej: Kaj hočeš, saj Janković pravi, da ima najboljše sodelavce na svetu.

    @daft: Kakšno zvezo imajo fehlerji na vseh področjih s tvojim izlivom nad balkansko fasado, ki v ozadju skriva vso bedo, recimo tudi bedo nedokončanega štadiona, ki je zame en navaden polizdelek, kamor sploh ne morem na tekmo ne da bi si v dežju zasvinjal čevlje? Tvoji argumenti so tako zelo tipično površinski, da je v bistvu brezveze, da sploh odgovarjam. Ker boš v vsakem primeru nazaj zabrusil, da Janković pa vsaj kaj dela.

    V Ljubljani smo prišli že tako daleč, da si upajo vse, ki smo proti, zmerjat s fičfiriči, če ne kar s foušljivimi debili. Če je taka manjšina proti balkanizaciji Ljubljane in mestne politike, potem nam res trda prede.

  • Odgovori daft 26. 10. 2010 at 17:36

    Glej, kolikor jaz razumem zaplet okrog štadiona se je tam zakalkuliral GREP in gospod Ogrin, ki pač ne more zapret svoje investicije (ker ne more napolnit trgovskega dela objekta) in zato je zadeva obstala. Jankovič ima v rokah pogodbo s katero bi lahko GREP in te nespretne gospode dokončno zaklal, zakaj tega ne naredi je seveda jasno. S tem ne bi dosegel nič drugega kot stečaj GREPA in veliko izgubo bankam. Ampak TO ni Jankovičev problem, upam, da ti je vsaj to jasno.

    Če se ti toži po starih časih ko je bila Ljubljana največja vas v deželi naši, se lahko še vedno preseliš v … npr. velike Lašče.

  • Odgovori Andrej 26. 10. 2010 at 17:50

    @chef:
    nisem ravno trdil, da je klančina projektirana za kolesarje. Rekel sem samo, da je v prostorskem načrtu (se ne spomnim točno ali strateškem ali izvedbenem, ali obeh, če sta v tem pogledu slučajno konsistentna) tam čez narisana kolesarska pot. Kar pa še ne pomeni, da se je projektant mostu oziral na prostorski načrt, ali da se je prostorski načrt oziral na dejansko stanje na mostu.

    In glede na to, da so bili Jankovićevi privrženci tako zelo proti ustavitvi OPN, jim lahko to sedaj nesemo pod nos vsakič, ko nam bodo hoteli prepovedati vožnjo s kolesom čez most. Čist simpl.

  • Odgovori bar 26. 10. 2010 at 19:17

    Pa zakaj sploh kolesarite????? Saj vendar od tega mesto nima nič, vsak se mora voziti z LPP. Jasno!!!!!!!!!!!!

  • Odgovori Andrej 30. 10. 2010 at 14:43

    BTW: tisto z robnikom, ko se s kolesom pripelješ čez križišče na breg, moram vzeti nazaj. Danes sem opazil, da so ga dejansko zgladili z asfaltom. Je pa kar nekaj časa trajalo.

  • Odgovori 1889 15. 3. 2011 at 18:40

    Kranjc B:

    Tako je na primer v Parizu. Bi pa morali od tam še uvozit možnost vožnje za kolesarje po pasu za mestne buse in skinit kjer je mogoče en vozni pas avtomobilom. V smislu naj vožnja po mestu ne bo praznik. 🙂 Ampak, saj na promet se vsi spoznamo, chef pa na primer na prav vse 🙂

  • Komentiraj