Ciklokros Zonhoven

Lani sem drsel po blatu na kultni progi v Gaveru, letos pa ril po mivki v Zonhovenu. Ridley mi je pripravil optimalno orodje …

01_Ridley_X-Night_SL_10_Disc_DSC_0456

Tudi prenosi so bili optimalni, čeprav je res, da bi mi zadostoval sistem 1×4, ker manjših zobnikov praktično nisem bil sposoben uporabljat. Vožnje po blatu sem vajen, drugače pa je z mivko, ki sem jo osvojil šele po nekaj krogih.

02_Ridley_X-Night_SL_10_Disc_DSC_0448

V Zonhovenu prodajo okoli 15.000 vstopnic (po 12 evrov) in največ ljudi, seveda tisti, ki še niso popolnoma pijani, se zbere v nekdanjem peskokopu, naravnem amfiteatru, ki ga imenujejo De Kuil – luknja.

03_CX_Zonhoven_DSC_1000

Medtem ko se raja valja po mivki, zelo pomembni gostje sproščeno uživajo na terasi šotora VVIP.

IMG_20151025_145530

Za pravi občutek razmer in za občutek hitrosti najboljših je seveda najbolje, če si med redkimi srečneži, ki imajo progo priložnost preizkusiti dan pred dirko. Že na jutranjem ogledu, ko smo jo napadli v škornjih, me je presenetilo, da spust v De Kuil niti ni tako strm kot so mi ga opisovali – a bolj strm kot prikazuje fotografija. Na kolesu me je šokiralo, da praktično nimaš nobene hitrosti. Zakaj imam prste na bremzheblih? Ker nimam izkušenj. Dejstvo je, da na progi praktično ni treba zavirat.

05_X-Over Zonhoven 148

Prvi izhod iz luknje je dvakrat na ogledu in enkrat med dirko zvozil samo Sven Nys. Proga se potem ob robu nadaljuje do drugega, nekoliko strmejšega spusta. Bistveno je čim dlje vztrajati v izbrani zarezi in ostati na kolesu, ko te vrže ven.

Potem imaš samo nekaj obratov do izhoda …

… kjer drugače kot peš ne gre. Dirko v Zonhovenu odloča tek.

Nekateri so kar naprej padali, a pretirane škode ni, ker je mivka prijetno mehka in ker je sipka, se praktično ne umažeš.

09_CX_Zonhoven_DSC_0526

Tako se je v enem od ravninskih mivkastih odsekov peljal najhitrejši mladinec, Jens Dekker.

10_CX_Zonhoven_DSC_0614

To je praktično edini vzpon, ki se ga zvozi v celoti.

11_CX_Zonhoven_DSC_0646

Tako vozi Matej Zalar …

12_X-Over Zonhoven 155

… in tako Eli Iserbyt.

13_CX_Zonhoven_DSC_0804

Zanimivo je, da mi spretnosti pravzaprav ne manjka, težava je v kondiciji, kajti na taki progi odloča gola moč, tehnika je samo osnova. Brez moči je nemogoče vzdrževati ritem. Pol kroga gre brez težav, potem pa nekaj zamočiš samo zato, ker zmanjka smodnika. Ko naslednji dan vidiš dirkat mlajše člane, si morda še misliš, da bi se v nekih drugih časih morda lahko pomešal nekam v sredino. Ko po mivki zakopljejo člani … no, to je pa brutalno. Kar malo zaboli.

Prejšnja objava Naslednja objava

10 komentarjev

  • Odgovori Samo 4. 11. 2015 at 22:08

    Kljub temu, da vozim xc mtb, tole ne zgleda zabavno 🙂 Kar čutim, kako pečejo noge, ne glede na dotedanjo sezono. In tisto samoizpraševanje retorične, a nujne narave: “Za koji ku*ac mi je bilo tega treba!” 🙂 Zakon in vsa čast, da si zvozil!

  • Odgovori Klemen 4. 11. 2015 at 22:58

    Novinarski kruh je pa res trd!:)

  • Odgovori Oskar Sever 5. 11. 2015 at 8:10

    Haha, še nikoli nisem videl, da bi bil Hansgrohe spoznor kakšnega športnega dogodka.

  • Odgovori Paternina 5. 11. 2015 at 8:39

    Odlično. Še takih zapisov!

  • Odgovori Matej Zalar 5. 11. 2015 at 8:49

    @Samo: Menda ne misliš, da sem dirkal 😆 Je pa res, da sem bil na terenu 1,5 ure, tapravi fantje pa samo 1 uro 🙂

    @Klemen: Ima tudi svoje prednosti, ja.

    @Oskar Sever: Glavni sponzor serije Superprestige! V ciklokros belgijska podjetja vlagajo na veliko. Zanimiva je bila predstavitev Teleneta, največjega flandrijskega tlekomunikacijskega podjetja. Pred leti so skoraj propadli – in kako so si spet pridobili zaupanje? Naročnike so vprašali, kaj jih zanima in rezultat ankete je bil, da fuzbal … in ciklokros. In ker je vložek v ciklokros bistveno manjši, doseg pa primerljiv, so izbrali ciklokros. Telenet s storitvijo Telenet Play ponuja tudi prenose. Mimogrede, približno 3 km dolgo progo so pokrivali z 22 kamerami.

    @Paternina: In če več vabil na take dogodke si želimo 🙂

    • Odgovori Oskar Sever 6. 11. 2015 at 14:14

      Zanimivo. Zgleda so se dobro pogajali z Nemci, ker pri nas ni teorije, da bi karkoli spoznorirali. Vsaj tako je bilo še kakšno leto ali dve nazaj.

      • Odgovori Matej Zalar 6. 11. 2015 at 17:31

        Prede se tujci odločijo za sponzorstvo, seveda preverijo, ali se jim bo vložek povrnil. Pri nas se tega večinoma še niso naučili.

  • Odgovori Samo 5. 11. 2015 at 12:06

    Saj je vseeno, če si dirkal ali ne, zagotovo si grizel. Ker tem imam na sumu, da si tak zajeban tip in daš vse od sebe, tudi ko ni treba. Ker je fajn 🙂

  • Odgovori katarina 5. 11. 2015 at 16:22

    sam to je tipično za belgijce, iz športa, ki je besno marginalen kjerkoli, oni nardijo mainstream dogodek in besen žur..po eni strani se blazno resno jemljejo, po drugi strani pa čisto nič…odlična situacija

  • Odgovori Matej Zalar 6. 11. 2015 at 14:03

    No ja, recimo, da je ciklokros v razvitih kolesarskih deželah praktično že mainstream 🙂 Na to so nori Američani, Britanci, Skandinavci, ki se rekreativnih tekmovanj udeležujejo množično. Pri nas smo pač kakšno desetletje v zaostanku.

    Je pa res, da je v Belgiji nivop nenormalno visok in je vsak Superprestige praktično tekmovanje na ravni svetovnega pokala.

  • Komentiraj