Digitalni marketing in optimizacija za telebane

Kolega je pred časom vložil precej denarja v oglasno kampanjo na Facebooku, ki so jo za lep denar izpeljali strokovnjaki s tega področja. Izplen je bil – nič. To je poudaril trikrat. Nič. Nič. Nič. To je digitalni marketing: še preden nategnejo kupca, nategnejo naročnika kampanje. Je pa res, da ima taka oglasna kampanja merljive učinke. V tem primeru je bil torej učinek enako nič in to je bilo jasno tako rekoč v realnem času, še preden je naročnik vrgel v jamo brez dna še več denarja.

Skrivnostno optimizirani digitalni marketing

Morda bi bil učinek boljši, če bi vložil, ne nekaj sto, ampak še nekaj tisoč evrov, a se je možakar raje sam poglobil v zagonetni svet plačljivega Facebooka. V naslednjih dneh je na lastno pest požel kar lep uspeh. Ob tem sva razmišljala, da bi bila strokovna kampanja verjetno uspešnejša, če bi oglaševal jogurt z nič odstotki maščobe za 1,99 evra, torej proizvod v dometu Facebook publike, ki tripa na fake news, peticije za karkoli in nagradne igre, pri katerih moraš nekaj všečkati, komentirati in deliti. Turisti, ki so pripravljeni za neko avanturo odšteti tisoč ali dva tisoč evrov, so očitno zahtevnejša ciljna skupina, ki terja dobro poznavanje kompleksnejšega produkta.

Digitalni marketing je kot relativno nova in relativno nepoznana disciplina brez dvoma dober poligon za bleferje dvomljivega slovesa in lepega videza ter lepih besed, med katerimi elitno mesto zaseda termin uspeh. Ob nekoliko bolj poglobljenem, a še vedno amaterskem pogledu na ta fenomen pa se resno sprašujem kje je sploh meja med blefom in dejanskim poznavanjem materije. Optimizacija spletnih strani je nekakšna psevdoznanost, ki je prav dobro očitno ne razumejo niti tisti, ki o tem predavajo. In ne moremo jim zameriti, ker to tudi sami povedo že v uvodu, ko razlagajo o Googlovih skrivnostnih algoritmih. Ne trdim, da nimajo pojma ali da so njihove storitve in predavanja bulšit. Morda sem ciničen, a me skrbi kje se bo tekma za boljšo optimiziranost od konkurentov končala.

Digitalni marketing za telebane kaj pa ko ga bomo vsi obvladali?

Vse lepo in prav. Vsi si želimo biti uspešni. Vsi si želimo prehiteti konkurenco. In vsi prodajamo na primer pralne stroje. In veliko nas je. Preveč. Najprej moramo imeti najnižjo ceno in najhitrejšo in najcenejšo dobavo. Potem moramo poskrbeti še za opaznost. Vsi si želimo biti na prvi strani Googla. Kaj se bo torej zgodilo, ko bo vse optimizirano, ker bomo vsi obvladali digitalni marketing, izbiro ključnih besed, pozicioniranje na Googlu, sistem AdWords, analiziranje z Google Analytics, oglaševanje na Facebooku, oglaševanje na Instagramu?

Bomo takrat vsi med prvimi petimi zadetki na Googlu in bomo vsi prodali več? Ali se bomo morali vse naučiti znova oziroma bomo spet plačevali mastne denarje najprej za SEO – ker bo moral Google malo spremeniti svoje skrivnostne algoritme –, in potem še za čedalje dražje targetirano oglaševanje? Da ne omenjam tarče, ubogega potrošnika, ki se nikakor ne bo mogel odločiti med desetinami optimalno optimiziranih spletnih prodajalcev pralnih strojev.

Prejšnja objava Naslednja objava

8 komentarjev

  • Odgovori Blaž 14. 12. 2017 at 6:19

    Nikoli ne vaš kdo ti zares dela to kampanijo na FB. Lahko najameš neko podjetje kjer boš dobil biser ali pa…
    Je pa tudi odvisno od sreče, še zmeraj gre za marketing. Težko soditi.

  • Odgovori whyyesno 14. 12. 2017 at 7:58

    “Google Home Max sounds pretty amazing right out of the box because it’s our first speaker with Smart Sound. Powered by Google’s artificial intelligence (AI), Smart Sound means Max can automatically adapt itself based on where it’s placed in the room. There’s no extra setup or testing required. Even if you move Max from one spot to another, it’ll continuously tune itself to the room, so your music will sound one step closer to the studio.”

    Fgani kje je bil prvi peskovnik googlovega norega napredka v AI. Predvidevam, da so sposobni dejansko prebrati vsebino strani in ne samo iskati keywordov, ter se na podlagi kvalitete in še par drugih kazalnikov odločiti, kam sodiš. Male ribe nimamo šans.

  • Odgovori kekec 14. 12. 2017 at 9:22

    Pravijo da google vse ve, torej, kupim letalske karte, potrdila hranim v gmailu, potem rezerviram spanje na bookingu, rezervacija prileti na gmail, nazadnje letim nazaj, torej google naj bi vedel kdaj pridem domov, še vedno pa mi naslednjega pol leta kaže reklame za kitajski hostel. Enako je z vsem drugim, če ve da sem en mesec guglal sesalec in ga nazadnje naročil prek neta in tudi kupil, še vedno pa serje z enakimi reklamami.

    To da gledam reklame za nek kraj še pol leta po tistem ko sem prišel domov (ali reklamo za sesalec še eno leto po tistem), ko sem ga kupil, pomeni da je tudi googlov algoritem za en qrac. In da vsi znalci ne gledajo drugega kot zapravljajo čas in prodajajo meglo.

    • Odgovori ger 14. 12. 2017 at 14:41

      Obstajajo alternative Googlu:
      1. iskalnik: Duck Duck Go
      2. mail: gmx.com, mega.nz (tudi shranjevanje večjih datotek), protonmail
      3. brskalnik: Firefox Quantum

  • Odgovori slovon 14. 12. 2017 at 10:01

    Pravijo, da gre v marketing dvakrat toliko denarja, kot bi bilo treba. Se pravi, da ga lahko polovico prihranimo. Le da nihce ne ve, katero.

  • Odgovori Matej Zalar 14. 12. 2017 at 12:30

    @Blaž: Načeloma naj bi bila, če prav razumem, glavna prednost digitalnega marketinga prav to, da ni odvisen od sreče, torej ali bo nekdo vklopil televizijo/radio oziroma kupil časopis, potem pa še dejansko opazil oglas in nekoč kupil pralni stroj. FB naj bi mi podturil oglas za pralni stroj točno takrat, koga bom kupoval, ker sem pač nekomu poslal e-mail z vsebino: “Kakšen pralni stroj mi predlagaš?”

    Ampak, kot ugotavlja @Kekec, očitno ne funkcionira niti to. Seveda nas bodo strokovnjaki za digitalni marketing in SEO takoj podučili, da je to zato, ker zadeva ni optimizirana, ampak resnica je v tem, da vsi nikoli ne bomo mogli biti optimizirani, na kar pa po svoje opozarja @WhyYesNo.

    Dejansko tukaj majhne ribe ne moremo zmagati, lahko nas pa fino lupijo razni guruji, ki nam predavajo o optimalni dolžini naslovov, stavkov, analizi keywordov, oblikovanju longtail keywordov in podoben šit. Ampak zanima me koliko velika riba moraš biti, da ti vseeno uspe. Je recimo mimovrste dovolj velik spletni prodajalec? Mogoče, če vtipkaš “pralni stroj globina 45”. Ampak zakaj bi to naredil, če že na pamet vem, da bom prišel ceneje skozi, če vtipkam “waschmaschine tiefe 45”.

    @Slovon: Point digitalnega marketinga naj bi bil, da plačamo točno toliko kot je treba. Oziroma točno toliko, kot je kampanja učinkovita. Kar je seveda bulšit.

  • Odgovori Rok 14. 12. 2017 at 15:01

    Ti imaš že pošteno dozo svojega e-marketinga s temle blogom; prepoznavnost, obiskanost / branost, itd…
    Google & co pa itak spreminjajo svoje iskalno/ prikazovalne algoritme kar naprej – seveda da bodo čedalje boljši in sploh ne zato, da je potrebno optimizacijo spreminjat vsakih par mesecev…

  • Odgovori Matej Zalar 14. 12. 2017 at 16:00

    No, tako. Majhna riba se mora zanašati na strategijo, ki prinaša direktno akvizicijo, ta je v mojem primeru 30 odstotkov, 22 odstotkov pa prek Twitterja in Facebooka, pri čemer v to seveda nisem vložil niti centa.

  • Komentiraj