Diskriminatorna Urbana

Kartica Urbana je ena najbolj uporabniku neprijaznih pogruntavščin, kakršno si lahko izmislimo samo v državi, ki deluje po načelih pajdaškega kapitalizma.1 Kartica sama po sebi sicer deluje presenetljivo dobro, res pa je, da jo uporabljam samo za LPP in ne tudi za plačilo parkirnine – ko sem poskusil prvič in zadnjič, seveda brez centa v žepu, ni delovalo – storitve v knjižnicah ali, bohnedaj, »ob obisku muzejev, športnih zavodov in kulturnih prireditev«, kot piše na spletni strani LPP.

Če se zgodi, da dobroimetja ni, pride do težko rešljivega problema. Praviloma to ugotoviš na avtobusu, ko te od zadaj že nabija babica z berglami, ki še ni ugotovila, da sta na vsakem avtobusu dva avtomata. Edina rešitev je plačilo s telefonom – Urbanomat je praviloma daleč, pa še avtobus bi zamudil –, vendar iz meni neznanih razlogov »ta način plačila ne omogoča brezplačnega prestopanja in tudi ne plačila vožnje za več oseb«.

Kdo me tukaj zajebava? Na SMS-u, ki velja kot potrdilo o plačilu voznine, sta navedena datum in čas plačila, torej je razmeroma jasno razvidno, kdaj je bilo izvršeno plačilo. Seveda je bi lahko vstopil po 1 uri in 29 minutah, po 15 minutah vožnje pa bi vstopil kontrolor in ne bi mogel vedeti, če nisem morda vstopil dve minuti kasneje. Ampak: pa kaj potem? Se bojijo, da bom telefon nekomu posodil samo zato, da se bo peljal z avtobusom?

To je isto sranje kot nekoč razlika med plačevanjem z gotovino in žetoni. Nikomur pri zdravi pameti ni bilo jasno, zakaj so žetoni cenejši od gotovinskega plačila. Seveda pa, ko govorimo o LPP – ali pajdaških poslih z Ultro – ne smemo računati na zdravo pamet.

Kako se s tem sistemom srečujejo turisti, sicer ne vem, saj v tujini za javni promet večinoma uporabljajo zdravo pamet, ki raje vključuje nekaj manj tehnologije, vozovnico pa se potrjuje z mehanskim štempljanjem na preprostih napravah. Tujcem vedno predlagam Turistično kartico Ljubljane,2 ki je eden izmed vrhunskih turističnih produktov, tudi ko jo primerjamo s tujino. Ne samo zaradi prihranka denarja: priporočil bi jo že zato, da se turisti izognejo debiloidnemu načinu plačevanja avtobusov. Turistična kartica namreč vključuje prevoz z mestnim avtobusom (in s turistično ladjico po Ljubljanici!).

Kaj narediti, če sem tup?

Najhuje od vsega je, da Urbana ni prilagojena osebam s podpovprečnim inteligenčnim kvocientom. Zato je po mojem mnenju diskriminatorna do zelo velike skupine prebivalcev, ki za svoje omejene sposobnosti niso prav nič krivi. Pravzaprav moraš za uspešno plačilo tudi dobro videti in slišati, saj se lahko zgodi, da kartica ne zagrabi in že je tu problem. Tudi to se mi je že zgodilo in, seveda, ravno takrat sta prišla kontrolorja. Ker sem malo pred vožnjo ravno naložil dobroimetje, sta mi verjela, da nisem goljufal in odnesel sem jo brez kazni. Danes nekdo ni imel te sreče.

Seveda je bil pripadnik skupine z izredno nizkim inteligenčnim kvocientom, pa še precej v letih in očitno je imel tudi nekaj težav z razumevanjem slovenskega jezika.

Izkazalo se je, da ni mogel plačati, ker je imel samo 1 evro dobroimetja. Kaj pa zdaj? Plačajte s telefonom. Stric telefona ali ni imel, ali se je bal plačati ali pa sploh ni razumel kaj hočejo. Trapasto je buljil in razlagal, da je kartico približal avtomatu. Opala, pravi strogi kontrolor, ampak saj validator vas opozori na premajhno stanje! Ja – in kaj? Od tega tipa naj pričakujemo, da bo znal brati s slabo vidnega zaslona in da bo v hrupu razpoznal različne vrste piskanja? S tem imam težave tudi jaz. Stari je imel denar v tošlu, ampak, tako ne gre, kontrolorju morete plačat z gotovino, ker bi – kaj vem, pobasal evro dvajset, in si s tem lahko privoščil espresso?

Zagrožena kazen: odvzem Urbane, ponjo lahko pridete tjaintja, globa je 40 evrov. Za reveža, ki ima verjetno 400 evrov penzije. V takih trenutkih se v meni prebudi mešanica svete jeze, bridkega razočaranja in usmiljenja. Stari je poklapano rekel: »Oprostite.« Ampak to ne zadostuje, čeprav je mislil iskreno. Že tako je nesrečnik neverjetno zabit, potem ga pa zajebavajo še na avtobusu, s katerim se vozi samo zato, ker nima za avto.

Pa bi bilo lahko tako preprosto. Samo možnost za plačilo z gotovino bi predvideli, torej zagotovili edini način plačila, ki ga ti ljudje razumejo. Ne, nekdo na MOL je bil pameten in nekdo je moral dobro zaslužit, potem so nam pa to bedarijo predstavili kot napredek, s katerim bo LPP postal boljši servis.

Naj si Urbano vtaknejo tja, kamor vtaknejo tudi denar, pridobljen od agresivnega oglaševanja na celotni zunanji površini avtobusa in na zaslonih v avtobusu.

  1. Ta besedna zveza mi je postala res všeč, ker v dveh besedah razloži celoten problem Slovenije. []
  2. Se mi samo zdi, da so ji nekoč rekli Turistična kartica Urbana? []
Prejšnja objava Naslednja objava

100 komentarjev

  • Odgovori prvafaca 3. 7. 2013 at 20:33

    morilec dreves…

  • Odgovori blitz 3. 7. 2013 at 20:42

    Če bi bil ta sistem tako dober, bi ga seveda imelo že pol Evrope. Pa ga nima. Nobeno od življenju najprijaznejših mest. Vsi imajo klasičen papirček. Ki je sicer manj fancy, je pa poceni in enostaven za uporabo. Nimajo ga zato, ker bi bili za časom, ampak ker je to najbolj prijazen sistem.

    Pri nas pa imamo urbano, v šole bi eni radi uvajali tablice in interaktivne table …. vse samo zato, da pajdaši zaslužijo.

  • Odgovori Simona Rebolj 3. 7. 2013 at 21:22

    Se popolnoma strinjam. Huda črna luknja Ultre in huda neumnost ljudstva, da se takemu vsiljevanju celo slabo funkcionalnih in ne vsem koristnih storitev ne upre. Nezaslišano svojevoljno vsiljevanje nabave in uporabe nečesa, kar je za moje pojme korupcija, četudi verjamem, da so poskrbeli za formaliziranje vsiljevanja dobička nekega podjetja.

    Nesprejemljivo je, da se celo v času, ko bi morali uporabo javnega prevoza spodbujat, postavljajo takšne bariere, samo da ima neko podjetje posel. Nesprejemljivo je, da ne moreš na avtobus, ker je pač nekaj prišlo vmes in bi rad nekam skočil, pa pač nimaš urbane. Neprijazno do turistov itak in kar naprej ukvarjanje z nekim filanjem. Okej, da je takšna storitev na voljo kot možnost … da je pa pogoj, je za moje pojme vsiljevanje neke ponudbe, kar bi morali za to primerni organi prepovedat in se vsaj oglasit KPK.

    Dodala bi le še to, da pri težavah, ki si jih omenil, zaradi česar nekoga nesramno še olupijo s kaznijo, niti ne gre nujno za neinteligentno osebo. Poznam podoben primer, pa gre za hiperinteligentno in razgledano osebo, ki pa se ji vse te tehnološko avtomatske posodobitve življenja pač upirajo. In zato tudi z računalnikom ni spreten in z nobenimi avtomati. Gre bolj za psiho. Tako mu gredo pač na živce te zahteve po posvečanju raznim avtomatom, da že vnaprej z mislimi na pol nekje drugje postane nervozen in raztresen, tako da ga skoraj gotovo kaj polomi ali česa domnevno enostavnega ne pošteka takoj. Niti se mu ne da. Povprečno in povsem dovolj inteligentnih takih primerov poznam pa sploh ogromno. Res da so večinoma starejše osebe, ampak niti ne nujno. Pa tudi meni se kdaj zgodi kaj podobnega. Ko se moram drkat z nečim, kar mi je tisti trenutek povsem odveč.

    Takšna storitev, kot je javni prevoz, bi pa morala bit dostopna za vse na najbolj enostaven način, predvsem pa bi moralo bit dostopno, da na licu mesta lahko kupiš turo z denarjem. Neverjetno, kaj gre pri nas lahko skozi in da to Urbana bedarijo, ko se je pojavila, niso totalno zbojkotirali, ampak samo malo cvilili nekaj časa.

  • Odgovori Urška 3. 7. 2013 at 21:56

    Bravo Chef, kot vedno odlično napisano…

  • Odgovori Janč 3. 7. 2013 at 22:08

    Točno tako.

    Poleg tega pa se mi zdi grozljivo,
    da potniki pristajajo na to, da so avtobuse vključno z okni prebarvali z reklamami.

    Mislim, zakaj sploh kupujejo avtobuse z okni, saj okna predstavljajo zgolj dodaten strošek.

    Mene to spominja na transporte v živinskih vagonih v Auschwitz in podobne lokacije.

    Mar ni več nobenega dostojanstva?

  • Odgovori blitz 3. 7. 2013 at 22:18

    Se strinjam s Simono, da sploh ni treba biti neinteligenten, da imaš težave s temi sistemi. Huje se mi zdi, da se čisto brihtni ljudje navdušujejo nad Urbano, ker smejo prestopati brez doplačila. Kot da to povsod po svetu, čeprav nimajo Urbane, ne bi bilo že desetletja samumevno.

  • Odgovori chef 3. 7. 2013 at 22:42

    @Janč: Oglaševanje bi do določene mere (ki je pri nas seveda presežena, pa ne samo na avtobusih, ampak tudi na ulici) dovolil, če bi nam nekdo ustrezno predstavil, kam gre ta denar. Tako pa čedalje več oglašujejo, hkrati pa so dvignili ceno voznine za 40 centov.

    @blitz: Tudi pri E-volitvah bomo med prvimi.

  • Odgovori Brane 3. 7. 2013 at 22:47

    Zaradi takih blogov js berem chefa-bravo,popolnoma se strinjam tudi s Simono!

  • Odgovori sqweed 3. 7. 2013 at 23:37

    na novo odkril blog, zelo všečno.

    se strinjam z napisanim in s komentarji, edino tisto z drevesi mi je uganka…

  • Odgovori spam 4. 7. 2013 at 9:22

    @chef – še tupim je jasno zakaj so bili žetoni cenejši 🙂

  • Odgovori bzzzbz 4. 7. 2013 at 9:55

    Nergač – kako ustrezen vzdevek

  • Odgovori Gregor 4. 7. 2013 at 10:03

    ”Če se zgodi, da dobroimetja ni, seveda pride do težko rešljivega problema. Praviloma to ugotoviš na avtobusu, ko te od zadaj že nabija babica z berglami, ki še ni pogruntala, da na vsakem busu obstajata dva avtomata.”

    V gostilno tud ne vstopiš na deci rujnega brez kritja na kartici ali v denarnici.

  • Odgovori chef 4. 7. 2013 at 10:46

    Evo, so se že tapametni našli.

  • Odgovori sončnica 4. 7. 2013 at 10:53

    Mene pa moti dejstvo, da si upravičen do cenejše vožnje, če se “odpoveš” svojim osebnim podatkom. Torej z nakupom “mesečne” urbane, katera se glasi na ime in priimek, stane vožnja bistveno manj. Do tega si pa upravičen, če se odrečeš svoji zasebnosti. 🙁

  • Odgovori kr ena 4. 7. 2013 at 11:47

    Chef, super stran! spremljam redno, pišem prvič.
    sem s “periferije” SLO, pred 30 leti študirala v Lj, vedno se rada vračam na babji šoping in na vandranje po stari ljubljani. najraje pustim avto v BTC in se podam s trolo v center. a odkar imate URBANO, je zame ta način preveč butast in nedostopen, saj se mi res ne da skrbet za ta način plačevanja. imam keš, plačam takoj, pri vsej tej vesoljni tehniki bi se pa že dalo doseči, da se ne bi glih kradu dnar, ki bi bil pokasiran na način iz prejnega stoletja. ja, urbane je res neprijetna za turiste in druge obiskovalce naše ljube LJ.

  • Odgovori Shalalabayzer 4. 7. 2013 at 11:48

    Eh, včasih je bilo na mobilnih telefonih možno imeti nekaj minusa na predplačniškem računu.

    Pač, nekdo ni do konca razmislil o stvari.

    Pa še nekaj…mesečna je še vedno terminsko omejena na 30 dni od prvega do zadnjega (+5 dni neke rezerve)…kaj pa če bi rabil mesečno od 15. do 15. v naslednjem mesecu?

    Super stvar za “večino” uporabnikov, če se prilagodijo dokaj togemu sistemu.

    Kontrolorji so tudi prijazni — sem jih vprašal, če se pofočkam na prvem busu, pa na drugem pomotoma in me oni pregledajo na tem ta drugem…skratka rekli so mi, da se moraš nujno na vsakem busu pofočkat…obvezno pa na ta prvem.

  • Odgovori morfej 4. 7. 2013 at 12:02

    fenomenalno bi bilo gledat kako na bavarskem dvoru vsi plačujejo vozniku in jim ta vrača drobiž.

    urbana mislim, da stane dva evra, napolniš pa jo lahko na praktično vsaki trafiki brez kakršnegakoli znanja. zelo podobno prejšnjim žetonom.

    strinjam se, da je v določenih primerih lahko malo neugodna, mislim pa da je precejšen plus v primerjavi s tem, kar je bilo prej.

    po možnosti pa vsi nasprotniki urbane tu brez težav greste v trgovino po kruh in ga plačate s kartico.

  • Odgovori morfej 4. 7. 2013 at 12:07

    aja, bi mogoče kdo predlagal kako drugo rešitev? ker najlažje se je bunit. gotovina mislim pa, da je jasno, da ni praktična.

  • Odgovori nish 4. 7. 2013 at 12:19

    Jah, kaj češ….v Sloveniji je evro in dvajset centov na Urbani, več vrednih kot 1.20 na Moneti.

    Pa če te slučajno piči, da se boš iz centra Lj peljal v Grosuplje, ne pozabi na validatorju 2x pritisnit na knof, ker boš šel v 3. območje, ki stane 2,50. Če tega ne storiš na začetku “dolgega” potovanja, boš najebal in plačal še enkrat – če te sreča kontrolor.

  • Odgovori Simon 4. 7. 2013 at 12:49

    Meni se zdi Urbana fajn(pa se mi Zoki in MOL gabita, da ne bo pomote). Se pa strinjam s tem, da bi bili lahko zvočni signali in zaslonček na avtobusih prilagojeni tudi ljudem z vidnimi in slušnimi težavami(ne to niso manj inteligentni!). Tudi sam ki teh težav nimam večkrat v hrupu ne slišim in moram potem gledati na zaslonček, zadaj pa seveda že kak nestrpneš poriva pa ne nujno kaka mamca, lahko tudi kak mlajši prepotentnež, ki si s tem ko te poriva naprej pač fila baterije svojega sicer nizkega ega.

    Sicer pa tudi za polnjenje na Urbanomatih ni treba biti genij, zadostuje povprečna ali celo malo manj povprečna inteligenca. Človek, bi še rekel kaki starejši ljudje, da ne znajo(pa ne zato ker ne bi bili inteligentni ampak ker enostavno niso navajeni novih tehnologij), ampak en normalen opravilno sposoben odrasel tam nekje do 50 morda celo 60 let pa bi moral biti sposoben ravnati z napravo tudi če ima samo osnovno šolo.

  • Odgovori chef 4. 7. 2013 at 13:04

    @morfej: Alternativno rešitev je predstavil @blitz, v praksi pa jo lahko preizkusiš v večini evropskih mest. Reče se ji: vozovnica. Videti pa je kot listek, ki ga potrdiš na za to predvidenem avtomatu, ki ne zahteva zapletenega operacijskega sistema. Točno to sem omenil tudi jaz, ampak očitno prej pišeš bedarije, kot bereš.

    @Simon: Poglej, obstajajo ljudje, ki pač niso inteligentni. Tako je, jebi ga. V Düseldorfu se zna z avtobusom voziti vsak, ki je tam šele 5 minut, v Sloveniji to ni mogoče.

    Normalno pa je, da je Slovenec zadovoljen tako rekoč z vsem, razen morda s svojo plačo.

  • Odgovori morfej 4. 7. 2013 at 13:11

    kje pa dobiš ta listek? in vsakič ko se hočeš peljat kupiš nov listek? urbanomat ima zapleten operacijski sistem?

  • Odgovori Simon 4. 7. 2013 at 13:33

    No slučajno sem se dosti v Nemčiji vozil s podzemno. Tam je šele ‘komplicirano’ in nebroj gumbov na avtomatu: pa za par postaj pa normalna, pa za drugo pa za tretjo,… n-to cono pa ta popust pa oni popust pa za dva, tri,…n-dni pa za več voženj potem pa to še vse podvojeno za otroške vozovnice. Da se razumemo vse v samo v nemščini. Pa dvomim da so Nemci kaj bolj inteligentni od Slovencev. 😉

    Da je pa treba ne vem kako inteligenco za prisloniti Urbano na terminal na busu mi pa ne bo nihče rekel. Kot rečeno pa se seveda strinjam, da bi bilo lahko vse skupaj bolj slišno in vidno tako pisk kot terminal.

    In kot si se ti jezil na kontrolorja, ker sta od upokojenca zahtevala da plača sem jaz bil malo nejevoljen ker sta nekemu upokojencu oprostila to da kartice ni ‘pofočkal’. ‘Joj sem pa čisto pozabil!’ In sta brez besed šla naprej. Z vsem spoštovanjem do starejših, je tudi on enakopraven državljan s pravicami in dolžnostmi in ne verjamem da bi redarja odpustila tudi meni ali komu mlajšemu. Če pa bi pa v tej službi nimata več kaj iskati. 😉

  • Odgovori chef 4. 7. 2013 at 14:07

    No, kot prvo, so Nemci po mojem bolj inteligentni od Slovencev, kot drugo pa se jaz nisem nič jezil na kontrolorja. Jezim se na koruptivne prakse, ki imajo za posledico neživljenjski sistem javnega prevoza, ki ga mnogi ne znajo uporabljati poziroma jim povzroča nepotrebne težave.

    Še bolj pa se jezim na tiste, ki se jim zdi vsak tak drek čisto dobra rešitev, čeprav vsak turist najprej pojamra zaradi javnega prometa. In ki se jim ne zdi problematično, da mora @nish, ki se v mesto pripelje enkrat na mesec, vnaprej nalagati jebeno dobroimetje, kot da mu tisti denar ne bi prišel prav na osebnem računu. In ki Urbano primerjajo z bančnimi karticami, češ, ti si kreten, ne pa nekdo, ki si je izmislil edinstveni sistem, kakršnega ne bodo uveljavili nikjer na svetu.

    @morfej: Ne. Izbiraš lahko med a) enkratno vožnjo, b) nekajurno vožnjo, c) dnevno vozovnico, itd. Zelo preprosto. In nekaj, česar Urbana ne omogoča. Omogoča sicer mesečno, ampak kot je opozoril @Shalalabayzer, je zadeva tudi na tem področju še v prejšnjem stoletju in mesečna ne more veljati od 21. do 2o. v mesecu. Kar je čisto navaden debilizem, kar za povprečnega Slovenca ni problem. Ker je očitno itak debil ali kaj vem kaj.

    Mea culpa. Za vse smo krivi nergači 🙂

  • Odgovori morfej 4. 7. 2013 at 14:27

    res je veliko lažje kupiti vozovnico kot pa s skoraj enakim postopkom v trafiki napolniti urbano. urbana je seveda zapletena in ne omogoča neskončno nekih možnosti, med tem pa preprosti listki omogočajo čisto vse možne načine vožnje in še zelo enostaven sistem majo. 2€ je tudi ogromen denar za kartico. in ne boš verjel turisti lahko ta 2€ pred vrnitvijo domov celo dobijo nazaj.

    sicer pa omenjal si težave kartice, ki jih listki niti približno ne rešijo, sedaj pa govoriš o tem, kako imaš pač več možnosti voženj. ne moreš pa niti odgovoriti, kje dobiš te listke.

    in nihče te ne krivi za nič, hočem samo rečt da v času kartic, urbana ni tako napačna zadeva in kot si tudi že sam omenil obstaja turistična kartica, ki je namenjana turistom in njihovim potrebam. precej preprosto.

  • Odgovori chef 4. 7. 2013 at 14:31

    Listek dobiš na vsaki postaji.

  • Odgovori Anonimno 4. 7. 2013 at 14:43

    In ravno zato jaz kot neljubljančan (pa nisem edini) ne uporabljam javnega prevoza, kadar pridem v naše neprijazno glavno mesto. Kaj naj jaz delam s tole kartico, če pridem nekajkrat na leto v Ljubljano?? Nimam pojma kje se jo kupi, nimam pojma kje se jo polni in me vse to niti slučajno ne zanima. Kjer koli po svetu sem potoval, sem lahko kupil vozovnico na avtobusu, kar je še vedno najbolj enostavno in po moje tudi najceneje. Nazadnje sem se tako vozil po Dunaju. Takšno bedarijo, kot je ta kartica urbana si lahko zmisli samo nek zahojen ljubljančan, ki misli da je ljubljana edini kraj na tem svetu in da se z mestnim prevozom vouijo samo ljubljančani (no saj sedaj se…..)

  • Odgovori chef 4. 7. 2013 at 14:47

    Dvomim, da si je to kartico izmislil nekdo zato, ker je Ljubljančan.

  • Odgovori Maj 4. 7. 2013 at 15:03

    Urbana je dejansko velika neumnost-stala je precej milijonov in kak milijon letno stane še vzdrževanje avtomatov…

    Mestni promet bi enostavno moral biti zastonj-s tem bi tudi krepko razbremenili ceste in parkirišča v samem mestu.

    Brezveznega kompliciranja z urbanami ne bi bilo več, promet pa bi tudi potekal precej hitreje, ker bi ljudje lahko vstopali na vseh vhodih.

    So pa kontrolorji že prvi mesec vzeli kartici moji mami in njeni kolegici stari čez 70 let.
    Šle sta na bus na obeh urbanah je bilo čez pet evrov, tam je nekaj zapiskalo torej je naprava kartico zaznala in šli sta naprej, šofer ni tudi nič rekel…
    Potem pa prideta kontrolorja in pred vsemi začneta, da nista plačali in jim poberejo kartici, da niti domov nista več mogli.

    Od takrat se vsaj mama boji vožnje z busom, ker nikoli ne ve kdaj jo bo spet kdo osramotil in jo sredi Ljubljane spokal z busa ter ji pobral kartico.

    V glavnem urbana je popolna neumnost, ki je namenjena le temu, da jih je par zelo lepo zaslužilo.

  • Odgovori mene pa zanima... 4. 7. 2013 at 15:33

    … a nobenega pa ne moti npr. ta genialnost da lahko vstopaš v bus samo pri sprednjih vratih (in se potem prvi del avtobusa totalno zaštopa, zadaj je pa še vse frej)? meni se zdi to še posebej butasto v luči teh validatorjev – pofočkaš se lahko pač pri vsakih vratih če je tam mašinca, ne pa da sta dve pri prvih vratih, zadaj pa nobene.

  • Odgovori Manca 4. 7. 2013 at 15:52

    prav do solz sem se nasmejala 🙂
    imaš pa seveda prav.

  • Odgovori Simona Rebolj 4. 7. 2013 at 15:57

    Tako je. V tem je bistvo, kot je poudaril še Anonimnež in res gre hkrati tudi za diskriminacijo oziroma nepotrebno oteževanje življenja ljudem iz drugih občin. Očitno še bolj kot turistom, ki si lahko pomagajo z drugo kartico. Na to, kot Ljubljančanka … hehe …. še pomislila nisem. Čeprav drži, kot je chef pripomnil, da lokalpatriotizem pri tem ni imel nobenega opravka, aroganca v imenu profita nekega podjetja pa veliko bolj verjetno. Da nas imajo zaradi takih podvigov drugi občani še bolj za neke nadute pezdete, ki mislijo le nase in se grebejo le zase, je samo stranski učinek lokalne “mafije”.

  • Odgovori Simona Rebolj 4. 7. 2013 at 15:58

    Pardon … občani drugih mest. Whatever …

  • Odgovori Simon 4. 7. 2013 at 16:06

    @mene pa zanima: zelo dober point. Povsod kjer imajo v tujini ta sistem papirčkov ali kartic(ja tudi kartice ala urbana že imajo ponekod in se bodo če ne drugega zaradi ekološkosti vedno bolj uveljavile) se lahko kjerkoli vstopa. Je pa res da je tam kultura ljudi na višji ravni in da vstopajoči najprej pustijo ljudem izstopiti preden se začnejo riniti gor. Ker to večini slovenčkov še ni jasno, verjetno tega niso uvedli pri nas.

    Drugo kar pa mene malo moti pri Urbani pa je veliko število kontrolorjev. Ne vozim se prav pogosto a jih srečujem kar naprej. V Nemčiji sem se do sedaj recimo v zadnjih 10 letih vozil s podzemno kake 30 krat(na pamet govorim) pa niti še enega na spregled. V Italiji enkrat en v Rimu, V Franciji enkrat v Parizu, enkrat v Strasbourgu. To pa je bilo tudi vse. Moram reči da dosti potujem po Evropi in se vozim z javnimi prevoznimi sredstvi. V Ljubljani pa skoraj na vsaki tretji, četrti vožnji kontrola!

    In sedaj se sprašujem ali smo mi res bolj goljufivi kot npr. Nemci(če smo že po mnenju nekaterih manj inteligentni, prosto po firerju in njegovi teoriji ‘uebermenschen’) ali pa gre tu za še en primer umetnega zaposlovanja nepotrebnih ljudi v javni upravi oz. občini, ki jih seveda podpiramo davkoplačevalci. Da ne bo nesporazuma: kontrola mora biti ampak v mejah normale t.j. toliko kot s kaznimi lahko pokrijemo plače kontrolorjev. Če je denar pobran od kazni manjši kot izdatek za plače kontrolorjev pomeni da je število kontrolorjev preveliko oz. da so ljudje bolj pošteni in jih ni treba več toliko nadzirati.

  • Odgovori morfej 4. 7. 2013 at 16:19

    glede na to, da je znanost it v trafiko zraven postaje, kupit kartico in jo hkrati napolnit, mislim, da je odlično, da se ne vstopa na vseh vratih.

    same kartice stanejo 2€ kar je minimalen znesek, torej niso namenjene obiranju ljudi.

    ne razumem tudi, kako lahko pričakujete kakršenkoli napredek, ko pa čez urbano, ki je superiorna prejšnjim žetonom, tako pljuvate.

    in precej verjetno je, da je kontrola pri nas bolj potrebna kot v kakšnih bolj razvitih mestih.

  • Odgovori Simon 4. 7. 2013 at 16:37

    @morfej: vidim da se v vsem skoraj strinjava ampak kar se kontrole tiče – ne vem, da smo vsaj 5-10 krat bolj goljufivi. Ne bi rekel…

    Pri vseh teh kontrolah pri nas je bil tisti upokojenec, ki sem ga omenil edini zasačen. V precej manj kontrolah(v veliko večjem obdobju) v tujini, ki sem jih doživel, pa so tudi enkrat zasačili tri, štiri mladce – v Strasbourgu.

    Je bila pa fora: na postaji v tramvaj vstopijo kontrolorji potem je pa tramvaj vozil čisto počasi, skoraj v tempu peš človeka, do naslednje postaje tako da so lahko v miru pogledali karte in noben ni mogel izstopiti na naslednji postaji dol predno bi prišla kontrola do njega. No in potem so res ujeli te tri(ali štiri, se ne spomnem več) mulce.

  • Odgovori blitz 4. 7. 2013 at 19:06

    anonimnež, seveda. Že ko so jo uvajali, sem na svojem blogu pisal o tem, da pri vsem skupaj očitno nikogar ne zanima, da bi pospešil potovanje tako, da bi skrajšal čas čakanja na postajah. Kar bi seveda storili tako, da bi se vstopalo in izstopalo pri vseh vratih. Kot bi bilo edino normalno. In če bi uvedli sistem s papirnatimi vozovnicami, kot v večini moderne Evrope, bi to bilo enostavno, saj so tiste mašince za štempljat vozovnice poceni. Pri Urbani pa je problem ravno v tem, da zaradi visoke cene ni bilo denarja, da bi avtomate postavili k vsakemu vhodu.

    Ampak šl ja pač za to, da nekdo zasluži in ne da se najde učinkovita in stroškovno ugodna rešitev.

    In kar še imaš v mestih s “papirčki” – kup različnih tipov vozovnic, od dnevne, družinske, skupinske itd itd, kar ljudi seveda spodbudi, da gredo na javni prevoz. V Münchnu denimo skupinska vozovnica za 24 ur stane toliko kot štiri enosmerne, torej se jo splača kupiti že dvema, če gresta v mesto in nazaj. Da ne govorimo o družini. Pri nas pa je ravno obratno – družine v LJ naravnost silijo, da gremo v mesto z avtom, ker je bistveno ceneje. Seveda je od zadaj računica – večina garaž v mestu je v lasti podpornikov in prisklednikov sevekoga.

  • Odgovori Željko 4. 7. 2013 at 19:55

    Ne vem zakaj sem napisan kot anonimnež, ker sem bil vedno in sem še Željko. Drugače pa odgovor Morfeju. To kar si napisal je tako značilno ozko gledanje nekega domačina, v tem primeru ljubljančana. Ne vem zakaj bi si jaz šel kupiti Urbano za 2€ in jo nato napolnil z nekim zneskom, če za vraga to Urbano rabim mogoče dva-trikrat na leto!! V tem je point nas ne ljubljančanov!! Normalno bi bilo, da lahko “tujci” kupimo vozovnico na busu!! Vi domačini pač imejte še naprej Urbano in je problem rešen. Ravno tako bi si stare ome in dediji (no saj sem jaz že tudi dedi) lahko kupili še vedno vozovnico na busu, ker pač niso-nismo informacijsko dovolj pismeni za takšno pogruntavščino!!

  • Odgovori sqweed 4. 7. 2013 at 20:00

    Urbana gor ali dol, mene moti, da če nujno rabim prevoz z busom, ne morem vrečt 1 € v “kaslc” in se s tem peljat. Ukinjajo gotovino in te silijo v neke kartice, takšne in drugačne, namen njih je pa itak jasen.

    Če je to res praktično, ja zakaj pa potem ne bi imeli eno samo kartico (bančna, osebna, zdravstvena, vozniška, Urbana, vsi možni trgovci, lekarna Ljubljana, itd. do onemoglosti)?

    A ne bi bilo tudi to praktično??

    Potem pa samo še čip pod kožo… bo pa praktično, to je pa res.

  • Odgovori chef 4. 7. 2013 at 20:41

    Bojim se, da bi možnost vstopanja na vseh vratih ljudi tako zmedla, da sploh ne bi več znali na avtobus.

    Seveda LPP ne bomo nikoli premaknili, tudi SŽ se ne da in zato je stanje skoraj enako kot ob otvoritvi železnice Dunaj-Trst. Nekaj se premakne samo, če strici nekomu zrihtajo posel, no, to je pa Urbana.

  • Odgovori morej 4. 7. 2013 at 20:50

    Željko, ozko gledaš mogoče ti, ker jaz recimo nisem domačin, res pa študiram v lj. zakaj bi šel kupit urbano? ker v drugih evropskih mestih prav tako moreš kupit nek papirček (ponekod očitno tudi že kartico), ki ga potem nosiš s sabo okoli. v večini prometa se izogibajo vozovnicam na prevoznem sredstvu. na vlaku plačaš recimo solidno kazen zraven. kupovanje vozovnic na troli je problematično, ker se s tem še poveča čakanje na postaji. ne vem, kako si predstavljaš, da na bavarskem dvoru 30 ljudi kupuje vozovnico. za urbano ne rabiš nobenega informacijskega znanja. kupiš jo v trafiki in poveš koliko hočeš naložit nanjo. potem pa jo na troli samo prisloniš k terminalu. če je kakšna težava pa pomaga tudi voznik. informacijska pismenost pa je tvoja ozkoglednost. in če ti je urbana preveč, lahko preprosto pokličeš 1899 in prisloniš k terminalu. zakaj ta način ne omogoča prestopanja, verjetno zato, ker je dolgotrajneši postopek in je ponujen bolj v sili kot za redno uporabo.

    sqweed, zakaj ne moreš vrečt 1€ v kaslc? ker potem pol folka ne vrže nič in je seveda težko preverjat kdo je vrgu in kdo ne, prav tako s tem odpade možnost prestopanja. problem je verjetno tudi v tem, da ti kovanci po en evro niso nikjer uradno zabeležni (davki). da ne govorimo o tem, da v večini primerov ne boš mel kovanca za 1€. kot sem napisal tudi željotu, če nujno rabiš prevoz, pokličeš 1899 in je to to. nobene znanosti.

    glede kartic pa je tako, da se pač toliko trgovcev med sabo težko zmeni. vsekakor pa mislim, da se dela na tem, da bojo kartice združene. se pa s tem seveda pojavljajo težave nekaterih osebnih podatkov. pojavljajo se tudi rešitve trgovskih kartic na telefonu, ki pa tudi še ne delujejo najboljše.

  • Odgovori chef 4. 7. 2013 at 20:52

    Če nujno rabiš prevoz, pokličeš (in drago plačaš) taksi. Tako je to v Ljubljani v praksi.

  • Odgovori blitz 4. 7. 2013 at 21:29

    chef, sorry, ampak ni tako drago. Za mojo družino ni taksi od Bežigrada do centra nič dražji od LPP.

    morej, v dokazovanju svojega prav si prav tečen in v argumentiranju postavljaš omejitve, ki jih ni. V nemških mestih so avtomati za prodajo (papirnatih) vozovnic (skoraj) na vsaki postaji. In velika večina tistih, ki nimajo mesečnih, kupi vozovnice na avtomatih. Še vedno pa jo tisti, ki je ne zna kupiti na avtomatu, lahko kupi pri vozniku. Takih pa je skoraj nič.

    Lani sem sam imel tak primer zvečer v Stuttgartu. V mraku nisem mogel prebrati (zame pre)majhnih črk. Prišel je avtobus in sem voznika vprašal, če lahko kupim vozovnico pri njem – njegov začuden pogled mi je odgovoril, da tako čudnih vprašanj ni vajen, ker imajo očitno večino turistov iz “normalnih” mest in jim je to nekaj samoumevnega.

    Ampak saj mi smo že od nekdaj bili pametnejši od drugih, zato pa smo, kjer smo.

  • Odgovori morej 4. 7. 2013 at 21:40

    no avtomat ali urbanomat je zame isto. in strinjam se, da bi lahko obstaja možnost kupovanja vozovnice pri vozniku, vendar če samo pogledaš komentarje tu, boš verjetno hitro ugotovil, da pri nas očitno ne bi nihče kupil urbane, ampak bi kupoval pri vozniku, torej zato imamo prisilno urbano. tko da mogoče bi lahko kdo tu pomislil tudi, da ni problem samo v lpp ampak tudi samih uporabnikih, ki bi najverjetneje imeli težave tudi s papirčki, ker pri nas bog ne daj, da bi se na kaj novega navadili.

    pa kot ti je nekdo že omenil, se tudi v tujini že pojavljajo kartice in se bodo še bolj, ker mislim, da je to smer k kateri se nagibamo. eko bio bla bla.

  • Odgovori Željko 4. 7. 2013 at 21:57

    Vzemimo na primer, da pride turist z avtodomom v avtodomarjem zelo neprijazno Ljubljano (o tem boš tudi moral kaj napisat šef!) in mora zaradi ljubljanskega predpisa parkirati-kampirati na Ježici. Potem si hoče ogledati staro Ljubljano in gre na Ježici na postajo in seveda nima pojma o neki lokalni Urbani in gre na bus in hoče kupiti vozovnico…….. Kaj sledi si lahko vsak naprej napiše svojo zgodbo.
    Pa še to! Od neke 70 let stare ome ne moreš pričakovat, da bo tipkala po telefonu neke številke in si tako kupila vozovnico. Pa kje ste ljudje???

  • Odgovori Simon 4. 7. 2013 at 22:39

    Ja parkiranje in prenočevanje v svojih lastnih vozilih(avtodom, avto) je pa posebno poglavje. S tem v tujini nikoli nisem imel problema pa so tudi prišli policaji(v franciji žandarji, v italiji karabinjerji ali finančniki) malo pogledali dokumente, v nemčiji navadno še malo pogledali avto in to je bilo to in spal sem naprej.

    Pri nas pa baje da so že plačali kazen za spanje v avtih. Pri nas se ne sme, sme se le tam kjer je dovoljeno(in se plača). V tujini pa se povsod sme razen tam kjer je to prepovedano in tudi napisano.

  • Odgovori zimb 4. 7. 2013 at 22:47

    glede na to, da res dosti potujem po evropi in to v glavnem za dan ali dva, lahko povem, da sistemi za plačilo niso nikjer enostavni. da ne začnem pri belgiji, kjer v avtomatih sprejemajo samo belgijske kartice in potem odštevaš 12,5€ v jebenih kovancih.

    res pa, da imaš ponekod ta dražjo tarifo, ki jo lahko plačaš pri vozniku. draga je tolk, da jo domačini razen izjemoma ne koristijo, tko da se ne dela gužva, turistom pa prav pride. in to je tut nekak vsa pomankljivost ljubljanskega sistema, če mene vprašaš, skratka da ni te keš opcije, ki jo omenjaš pa zaradi mene brez vračila, če so že vozniki preveč zaposleni.

    meni je ok, da lahko tiste trapaste parkirne avtomate z isto kartico filaš (ker ne vračajo drobiža, več pa tudi po novem ne smeš notri pustiti), fajn je da nimaš ekstra kartice za knjižnico, pa jasno za bus. za kaj drugega jo pa jaz ne uporabljam, pa tudi ne vem če še kje prav pride.

    meni se bolj problematičen zdi sistem bicikelj, ker ta pa je idiotski. trikrat probal, na zadnje oborožen s 3g internetom, telefonom, urbano in vizo in ko sem uspešno prebil tri prve prepreke, tipa prijavi se v sistem na internetu, prisloni urbano al vizo al kaj že, sem dobil navodilo, da bom po navadni! pošti dobil domov nekakšen pin, brez katerega si ne moreš sposoditi bicikel. sistem je francoski tam vstaviš vizo ti odtrga tisti 1€ in zviz se že voziš.

  • Odgovori blitz 4. 7. 2013 at 22:57

    Morej, ne ni isto urbanomat ali avtomat za karte. Ker je astronomska razlika v ceni obeh sistemov in je urbana nepotrebno zapravljanje denarja.

    Razen tega pa je razlika med papirjem in kartico tudi v preprostosti uporabe in preglednosti. Včasih so enostavne rešitve boljše in prijaznejše od kompleksnejših.

  • Odgovori katcha 4. 7. 2013 at 23:20

    “Seveda je od zadaj računica – večina garaž v mestu je v lasti podpornikov in prisklednikov sevekoga.”

    @Blitz: No in potem se nekega dne s svojcem v avtomobilu odpraviva v mesto. Natančneje, na polikliniko. Zavijem torej v parkirno hišo na vogalu med Njegoševo in Zaloško. Po nekaj urah, ob povratku v hišo, plačujem parkirnino na enemu od dveh parkiromatov. Mašina zahtevani znesek veselo pogoltne, vendar mi parkirnega listka (potrdila o vplačilu) nazaj ne izpljune! Namesto tega pritlični del zgradbe napolni ušesaparajoče tuljenje alarma iz parkiromata, črke na ekranu pa me obvestijo, da je predvidena kazen za “izgubljen” parkirni listek 40 €. Krasno. Na srečo je bil navaden, delovni dan, kar pomeni, da je poleg dveh mašin tam v službi tudi blagajnik v človeški podobi. Med spremljajočo alarmno uzbuno se seveda hipoma napotim k okencu in tamkaj zaposlenega prosim za pojasnilo, kaj za hudimana se dogaja, ko pa vendar vem, da je vplačani znesek bil natačno tak, kot ga je displej na njej zahteval. Gospod z nekaj kliki nemudoma preveri zadevo in sistemski back-up programček dejansko potrdi neupravičenost zadržanja parkirnega listka v mojem primeru. Blagajnik se mi za nastalo nevšečnost prijazno opraviči, s pojasnilom, da se to z roboti “pač včasih zgodi”, pa četudi ni nujno “pravega razloga” za zadržanje listkov. “Če se to zgodi, je ena zgodba, če pa se nekaj takega večkrat dogaja, pa lahko povsem druga …” – še siknem skozi stekleno rešetko, preden se gospodu zahvalim za utišanje piskajočega robota, medtem, ko pomislim na vse tiste (ne nujno starejše) morebitne nepozorne uporabnike, ki jih en tak dokaj bučno-stresen dogodek zlahka zmede do te mere, da potem v odmerjenem času (15 minut) niso sposobni odreagirat in postopat na način, s pomočjo katerega je še možno pravočasno ugotovit pravi vzrok za nastalo situacijo, kjer se izkažejo dejstva in se na podlagi le-teh, morebitne nepravilnosti odpravijo.

    Konec dober – vse dobro??? Mr. Murphy, ki konca bojda ne pozna, se verjetno ne bi strinjal. Že čez nekaj dni sva se s tem svojcem ponovno znašla v taisti parkirni hiši. Le s to razliko, da tokrat pač ni bil običajen delovni dan, ampak sobota. In tako se po vrnitvi na “kraj zločina” (zaradi slabe izkušnje z enim od dveh parkiromatov) tokrat raje postaviva pred drugega … a že čez nekaj trenutkov se je zdelo, kot bi se odlomek iz uvodnega dela knjige ‘krasni novi svet’ ponovil. Po natančno odmerjenem vplačilu zahtevanega zneska parkirnine (ki se, mimogrede, ob vikendih avtomatsko obračunava po drugi tarifi) je med čakanjem na potrdilo pokvarjen stroj spet! sprožil sireno, listek pa, seveda brez pojasnila, lakomno pogoltnil. Blagajničarja ta dan v službi ni bilo, okence zastrto, ob pritisku na gumb v nebo tuleče mašine (gumb naj bi v nujnih primerih zagotavljal nekakšen odziv s povratno informacijo) situacija nespremenjena, zapovrh pa za nama v vrsti še nestrpno razpoložena dama očitajočih pogledov in gibov, ki so sporočali, da se ji strašansko mudi … in ne, ni sprejela dobrohotnega namiga naj se potemtakem raje premakne do sosednjega robota, pred katerim tisti čas ni stal nihče. Ne, zoprna babnica je vztrajala z dihanjem za ovratnik! Res krasno! Vse dokler me ljubezen do sebe in bližnjega ni prisilila v čimprejšnjo zapustitev te tehnološko idiotsko opremljene, mračne hiše strahov. Ponovno vplačilo zneska, ki pa v tem drugem poskusu tega dne ni bil vnovič natančno odmerjen (prejšnjega mi parkiromat namreč ni povrnil) ampak je bil cca 2 x višji od zahtevanega, nama je naposled končno izpljunil jebeni listek (ne pa tudi razlike od preplačila!) in tako omogočil odrešitev iz nje – brez dodatno zagrožene kazni 40 €, ki jih je sicer potrebno plačat ne le v primeru izgube, ampak, kot kaže, “včasih” tudi zaradi napake v delovanju jebenih robotov, ja, v lasti sevekoga. Pa kdo je zdaj tu nor!

  • Odgovori spookymulder 5. 7. 2013 at 2:02

    Sicer sem bil sprva tudi sam do Urbane precej skeptičen in na začetku sem tudi imel kakšno težavico, vendar moram sedaj pošteno priznati, da jo uporabljam praktično vsak dan za avtobus, izposojo koles bicikelj, plačevanje parkirnine in za knjižnično izposojo … in dejansko nimam čisto nobenih problemov.

    Da bi mi na kartici zmanjkalo dobroimetja pa se mi je zgodilo samo enkrat ali dvakrat na začetku, sedaj pa več ali manj vem, koliko imam na kartici in jo potem vedno pravočasno spet napolnim.

    Edino, kar me včasih skrbi je, da se vsi ti podatki na tak ali drugačen način zbirajo na kakšnem strežniku, če ne od kakšne Ultre, pa od ameriške NSA … in dejansko bi lahko že samo iz teh podatkov izvedeli zelo veliko, kje se človek giblje in kaj počne. Seveda upam, da je to samo moja osebna paranoja in teorija zarote.

  • Odgovori Nevenka 5. 7. 2013 at 5:17

    Tudi meni je Urbana že naredila sramoto s svojim nedelovanjem – na avtobusu in so me dol vrgli kot kakšno zločinko – ob tem sem seveda vedela, da imam cca 10 EUR na kartici. Pač ni delovalo in zato moram priznati, da mi je vožnja z avtobusom postala nekaj najbolj stresnega, saj se že v naprej bojim, ali bo zadeva zacvilila ali ne. Na parkomatih jo uporabljam nekoliko bolj uspešno, ker vem, da v skrajni sili lahko plačam tudi z denarjem. Je pa res, da moram včasih prisloniti kartico tudi več kot desetkrat, da dojame, da se nekaj dogaja. Po možnosti ravno takrat lije kot iz škafa in se bodem z dežnikom, torbo, kartico in ključi za avto, po vsej verjetnosti se mi še mudi, pa še za hrbtom me nekdo inšturira, ki mu potem ravno tako nič ne zacvili…In potem, ko nas je okoli parkomata že za en cel Stonehenge nekdo pogrunta, da moraš kartico držati na določenem mestu skoraj eno minuto…potem pa je.
    Približno polovica trpečih pa jih maha z drugega parkomata: ta pa dela!!!! In potem rojimo na drugem….Cela doživetja za tiste, ki jim je dolgčas. Meni ni. Jaz bi to na hitro…

  • Odgovori Simon 5. 7. 2013 at 9:04

    Lepo da je tudi @zimbi povedal slovenčkom da so v tujini ti sistemi še celo bolj zapleteni kot v Lj. Omenja Belgijo, jaz sem bil pred štirimi leti v Bruslju in tam je že vzporedno z listki tekel kartični način. Domnevam da sedaj listkov ni več. Kartico kupiš v kiosku samo za 2 EUR? Ja pa kaj še! Imeti moraš svojo sliko(ja tudi za predplačniške ne samo terminske), z njo iti na urad tam ti naredijo kartico(vprašanje koliko čakaš) potem jo pa no imaš. Tako je bilo takrat, ko je bil sistem še v testni fazi, morda so sedaj poenostavili.

    Sistema bicikelj v Lj ne uporabljam ker imam svoje kolo, sem ga pa v tujini. Na Dunaju recimo sem samo stopil na urad kjer prodajajo kartice tam so pobrali moje podatke plačal sem kavcijo za kartico jo dobil in juhuhu. Uporaba je enostavna – prva ura je zastonj tako da lahko poljubno manipuliraš s tem da vrneš kolo tik pred iztekom ene ure nazaj potem moraš pa če se ne motim 15 min počakati(itak da se pripelješ pred kak muzej, cerkev,… ki jo obiščeš ali pa greš preprosto na kofe) in spet juhuhu. 😉

    V tujini imajo v večjih mestih tudi veliko privatnih izposojevalnic koles.

  • Odgovori Gregor 5. 7. 2013 at 9:17

    Nekateri se navadijo na določene postopke takoj. Drugi ne v celem življenju. Urbana ni perfektna in je za občasne voznike lahko neprijetna, ker pozabijo na svoje dobroimetje.

    Če pa zaradi nje stresne čase preživljate na avtobusu potem pa imate samo 2 stvari na voljo. Ali greš peš ali pa s taksijem. Ubožci.

  • Odgovori Željko 5. 7. 2013 at 9:20

    Ljubljančani ne boste nikoli hoteli razumeti kaj vam v zvezi z Urbano hočemo dopovedati neljubljančani. Mogoče je res prijazna za vas, vendar za nas, ki pridemo nekajkrat letno k vam, v baje najlepše mesto, je neuporabna, neprijazna in nepraktična. Da ne govorim o turistih.

  • Odgovori Maj 5. 7. 2013 at 9:50

    @Spookymulder, čisto vsi podatki se zbirajo in kdor ima dostop do njih lahko ve o tebi vse ampak to je samo stranska prednost tistih, ki so jo uvedli, bistveno je bilo to, da so čimveč pokasirali.

    Pokasirali so pa že ob uvedbi toliko, da bi busi lahko praktično celo leto vozili zastonj.

  • Odgovori chef 5. 7. 2013 at 10:30

    Jaz z Urbano nimam pretiranih problemov. Naložim 20 evrov in se z njimi vozim naslednja dva meseca, potem pa na busu pogruntam, da je dobroimetja zmanjkalo in s stisnjenimi zobmi odkartam denar s telefonom.

    Seveda tukaj ne gre zame, kot dojema večina od vas, pač pa za upokojence, turiste, neljubljančane, inteligenčno prikrajšane in za tiste, ki se preprosto nočejo ubadat še s 17. kartico v denarnici. Sistem je uporabnikom neprijazen in škandalozno je, da se očitno večina s tem kar strinja, morda sem ter tja kdo malo pojamra – in spremeniti se na ta način seveda ne more nič. Čeprav imamo kao najboljši plačilni sistem v Evropi, je pretočnost po avtiobusih na postajah še vedno sramotno počasna izključno zaradi problema, ki ste ga nekateri navedli: vstopanje samo pri sprednjih vratih.

    Evo primer: danes bom šel s kolegico na Odprto kuhno. Lahko bi šla z busom in plačala skupaj 4,80 EUR. Tako pa se bova raje usedla v avto in z njim smradila po mestu za 2,40 EUR v garažni hiši + 1 EUR za nafto.

    Toliko o za Ljubljančane prijaznem mestu, @Željko. Pa verjemi, da se mi ne ljubi vozit z avtom po mestu, ampak bolje to kot z avtobusom. Je pa res, da se Ljubljana iz prišlekov s tovrstnimi neumnostmi dobesedno dela norca. Počakajmo še na mitnino za središče Ljubljane, kar se meni sicer zdi čisto simpatična ideja, ampak ne dokler LPP funkcionira slabše kot je fuinkcioniral pred 20 leti. Ena od vrhunskih pogruntavščin je tudi tista o zapiranju SLovenske ceste, kar bi spet bilo lahko čisto simpatično – če bi to mesto ponudilo kakšno alternativo. Ampak je ne. Skupaj z enosmernimi cestami tam, kjer to sploh ni potrebno, bo Ljubljana postala totalno SRANJE, kamor se mi ne ljubi več priti niti z Viča.

    Zasluge za to, da sem v zadnje pol leta prišel v center, ima Ljubljanska tržnica (pa še tja hodim bolj poredko, ker sem odkril dobrega zelenjadarja na Tržaški), fantovščina in razni projekti, ki se jih gredo zagnani posamezniki: npr. Odprta kuhna ali Jazz Club Gajo. In ja, Gajotu, edinemu jazz klubu v mestu, je MOL letos odvzela znatna sredstva za sofinanciranje njihove kulturne dejavnosti.

    Medtem pa po Ljubljane še kar ploska praznemu štadjonu.

    Toliko o prijaznosti do Ljubljančanov. Središče mesta postaja periferno območje, kjer lahko uživajo samo še turisti, postopači in – večinoma – nevzgojeni parveniji tipa “jaz sem Jankovićev prijatelj”.

  • Odgovori Biznismen 5. 7. 2013 at 22:29

    Željko – ali dobroimetje na Urbani izgine po določenem času? Ali bi natankanih 10 EUR zdržalo tvoje 3 letne obiske in vožnje? Kako pa je v vašem mestu – moram naokoli hoditi s kovanci in papirnatimi evri, ali lahko prevoz plačam z bančno kartico in mobitelom? Če ne, imate blizu bankomat? Morda na vsaki postaji? Tudi ne? Kako neprijazno do ljudi, ki ne nosijo polnih žepov žvenketajočega drobiža.

    Blitz – v svojih komentarjih si tečen edino ti. Kar naprej govoriš le o kartomatih, ki da jih poznajo povsod, samo mi smo tako zahojeni, da raje uporabljamo čipe kot recikliran papir. Ali po tvoji Nemčiji že uporabljajo plačilne kartice, ali so oni bolj pametno ugotovili, da je lažje in bolj pregledno odlistati bankovce evrov in odžvenketati kovance centov, kot nakupovati z neko plastično kartico, za katero seveda sploh ne veš koliko imaš gor “dobroimetja”, ali čip deluje, ali si si zapomnil pin,…

    Ja napredek je res jeba. Dajmo vsi še vedno plačevat s kamenčki, čeki, zlatniki,…

    Chef, strinjam se s tem da bi vseeno morali imeti možnost kakšnega dodatnega (magari dražjega) plačila na licu mesta, če ne drugega zaradi kakšnih enkratnih izjemnih zadev, ko se morda ne da predhodno poskrbeti za nakup kartice ali njeno polnitev. Samo tvoj očitek, da ne veš kakšno je stanje na kartici nima veze s sistemom in kartico, temveč zgolj z lenobo da je ob naslednjem sprehodu ali pred naslednjih vstopom na bus ne nasloniš na zunanji terminal kjer ti pokaže koliko je gor.

  • Odgovori Željko 5. 7. 2013 at 22:40

    Spet si usekal mimo, kot večino ljubljančanov. Ne gre se za to, kar pišeš!!Ali misliš da bo turist ki pride enkrat v življenju v Ljubljano kupil Urbano?? Daj ohladi se malo in se postavi v njegovo kožo. Povprčna starost tusrista nekaj čez 50 let, rad bi šel na bus, denar ima, nima pa pojam o tej pogruntavščini, ki se ji reče Urbana!!!! Pa še to: jaz naj kupim Urbano, ker pridem mogoeč trikrat na leto v Ljubljano in nato naložim gor dobroimetje, ki ga ne bom porabil v nekaj letih? Pa to pri Gorenjcih ne gre!! Plačam toliko kolikor porabim!! Ne pa da bom imel naložen gor nek denar za par let, kaj si čisto nor.

  • Odgovori chef 5. 7. 2013 at 22:47

    Res imam rad te pametnjakoviče, ki so preveč navdušeni nad nečim tako zelo modernim in koristnim kot je brezgotovinsko plačevanje. Taki pridejo spit dve kavi in potem tam težijo s karticami, obenem pa še mislijo, da so svinjsko pametni. Zaradi takih jaz prav MORAM vsak teden za en dan med kmete, da spet srečam normalne ljudi.

  • Odgovori chef 5. 7. 2013 at 22:57

    Tole, na primer, je tipičen primer tega nezdravorazumskega trapanja. Lačnim otrokom šenkovat neke cenene laptope – enako kot ljudem z gotovino vsiljevat brezvezne predplačniške kartice brez možnosti izbire, potem se pa še norčevat, češ, vi ste neumni in okoli hodite z gotovino.

  • Odgovori Biznismen 6. 7. 2013 at 0:11

    Željko, potem pustimo turistom tudi telefonske govorilnice na vsakem vogalu, da bodo notri metali evrske kovance in klicali domov. Ker bog ne daj, da morajo nastaviti roaming na svojem telefonu – kateri 60 letni dedek pa to zna?

    Sicer pa kako ti kot samooklicani Gorenjec polniš svojo Mobi kartico? Ali mečeš kovance v režo svoje Nokie do zneska, ki ga boš porabil ali bog ne daj kupiš kartico, ki bo trajala dlje kot tvoj pogovor?

    Chef – če že pišeš, začni tudi brati. In glede na tvoj zabaven odgovor predvidevam da se tudi v praksi držiš svoje mantre in vse nakupe opravljaš zgolj s papirjem in kovanci? In položnice plačuješ z gotovino na bližnji Pošti ali banki? Itak, ker brezgotovinsko je itak kretensko, a ne?

  • Odgovori Željko 6. 7. 2013 at 10:29

    Dragi Biznismen nisi skapiral poanto celotnega zapisa, kakor tudi ne mojega razmišljanja. Nekako takole, da boš lažje razumel: kljub vsej moderni tehnologiji, ki jo mladi zelo dobro obvladate, mi starejši pač malo slabše, ali pa sploh ne, mora biti vedno nek “zasilni izhod”. To pomeni daj tem (nam) možnost plačila na drug nam bolj prijazen in enostaven način! Daleč od tega, da je to možnost plačila s pomočjo telefona!! To je šele za starejše fata morgana.
    Najverjetnene vsi mi uporabljamo bančne plačilne kartice, samo s temi karticami lahko plačujemo po celem svetu in ni primerno da to primerjaš z Urbano, ki velja samo v Ljubljani in nikjer več!

  • Odgovori M 6. 7. 2013 at 11:52

    Recimo v Sevilji tudi uporabljajo take kartice kot je Urbana in se vsem zdi povsem v redu način plačevanja vožnje. Kar pa je še dodatno je to, da vsakič ko približaš kartico, dobiš mini izpisek s stanjem. Je pa res da je poskrbljeno tudi za plačevanje z gotovino, vendar pač stane več. S kartico je npr. 0,96€, z gotovino pa 1,5€. Bi bila Urbana na tak način bolj “privlačna” ali bi se potem vsi prepirali okoli tega, da je pa z gotovino dražje?

  • Odgovori Željko 6. 7. 2013 at 12:21

    No končno!! Tisit ki se vozite vsak dan in poznate sistem je Urbana idealna. Za nas tujce in turiste pa je lahko tudi dražje, saj za tisto parkrat na leto je pa res vseena cena. Važno je, da je možnost!

  • Odgovori Janč 6. 7. 2013 at 13:32

    Kontrole drugje ni manj, ker bi bili ljudje bolj pošteni, ampak ker so kazni marsikje precej konkretne. Seveda pa pri Urbani ne morejo biti, saj ni nikoli jasno, ali gre za utajo, pomoto ali napako.

    IQ je pa seveda v povprečju povsod isti, je pa morda razporeditev po slojih in delovnih najbrž malo drugačna kot pri nas.

    Če ima kdo iluzijo o nemški inteligenci in omiki, si naj prosim pogleda na nemških komercialnih TV par oddaj “za rajo”, pa ga bo hitro minilo.

  • Odgovori Janč 6. 7. 2013 at 13:38

    Sicer pa od Pisa študije dalje niti sami nimajo več najboljšega mnenja o sebi, so pa na približno istem mestu lestvice kot Slovenija.

  • Odgovori Maj 6. 7. 2013 at 15:33

    Urbana je sploh za ne Ljubljančane ena velika bedarija.

    Ampak tisti, ki nikakor ne razumete zakaj ni možno plačevati z gotovino.
    Preprosto zato, ker potem bi se našlo nekaj ljudi, ki bi hodili na bus brez dobroimetja, če bi prišel kontrolor, bi pa enostavno rekli, da so plačali z gotovino in nihče jim ne bi mogel nič sedaj pa lahko preverjajo.

    Ampak tisti, ki se švercajo se švercajo že tudi sedaj-če pride kontrolor gredo pa pač z busa in nihče jih nima pravice zadržati na busu.

  • Odgovori Simona Rebolj 6. 7. 2013 at 17:49

    @M:

    Točno tako bi moralo bit in ja, na tak način bi bila Urbana privlačna, kot možnost enostavnejšega in cenejšega izkoristka za pogoste lokalne koristike javnega prevoza. Seveda bi se pa upravičeno spet pritoževali, če bi bila gotovinska cena narazumno preveč draga, s čimer bi spet vplivali pretorano, že na meji vsiljevanja koriščenje kartice. Razliko, kot si jo navedel na primer, je za moje pojme previsoka. Na primer za 20 centov previsoka.

  • Odgovori Lidija 6. 7. 2013 at 17:58

    Dober zapis. Komentarji pa zame čisto pre-vročekrvni zaradi ene j… Urbane. Dejstvo je, da smo si različni. Sem sicer iz periferije, pa kar pogosto v mestu. Že ko so me v mestni knjižnici obvestili, da bo potreben nakup kartice in da izkaznici (a zadnjih 30 let je bila pa čist dobra???), sem zastrigla z ušesi. Imam pač v denarnici (in uporabi) zgolj dve kartici – obe obvezni, če želim (ali ne želim) funkcionirat v sistemu. Bančna in zdravstvena,in obeh se takoj odrečem. Ne me morit s karticami, čipi, kodami na kopircu, lopolisu, pini, puki in ne vem, če s čim. Pač – ne hvala, pa se z univerzitetno izobrazbo in še s čim nimam za zabito. Ok? Lahko dopustimo drugačno mišljenje, delovanje??? Lahko dopustite, da nam je nekaterim travmiranje s temi karticami, parkomati, ne vračanjem drobiža, nenehnim oprezanjem, kje me kdo uhvati in nekaj hoče od mene? Redarji za parkiranje, redarji za pravilno odlaganje smeti, kontrolorji na trolah… Zamislite se malo, kje živimo, in kako so živeli še ne 50 let nazaj naše stare mame! Se je kvaliteta življenja v zadnjih 5 letih RES tako izboljšala zaradi vseh teh kod, pinov, kartic?!

  • Odgovori Lidija 6. 7. 2013 at 18:01

    … da izkaznici poteče “rok uporabe”…

  • Odgovori Simona Rebolj 6. 7. 2013 at 19:02

    Aha! Že novi apetiti po lupljenju občanov preko MOL-a, zaviti v besedno zvezo “urejanje razmer”. Nobena ureditev razmer brez “davka” na županove probleme kakopak. Bomo videli, kako bo, oziroma spet bomo čakali, dokler ne bomo videli (hudiča):

    http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/mol-napoveduje-maksimalne-tarife-za-taksiste-v-nacrtu-taksi-v-okviru-lpp-ja/312582

  • Odgovori Janč 6. 7. 2013 at 19:10

    Je pa hec tudi to, da če se vstopa pri šoferju, kot v starih časih, ni nobene potrebe po diviziji kontrolorjev, saj bi lahko šofer tudi zdaj zavrnil vstop potniku, ki ob vstopanju ne beepne z Urbano.

    Če avtomatiziran sistem zahteva večje število zaposlenih, kot prej, je to bolj slab znak.

  • Odgovori blitz 6. 7. 2013 at 20:57

    Janč, kaj je primarni cilj javnega prevoza? PO mojem čim hitreje prevoziti pot z enega na drugi konec. Ke rposledično to pomeni manj potrebnih avtobusov. Ključni paramater pri tem pa je, da avtobus čim manj časa izgubi na postajah. Ergo, če se lahko vstopa pri vseh vratih, bo, prvič, čas postanka denimo vsaj 2x krajši in drugič, potrebni bodo manjši avtobusi, ker se bodo bolj enakomerno napolnili. Če upoštevamo, da avtobus ob normalnem poteku prometa na postajah stoji vsaj eno tretjino časa, je to kar konkreten prihrane. Ki prinese potrebo po manj avtobusih in po manj šoferjih, takole čez palec za 10%. Kontrolorji so v tej zgodbi kikiriki.

    Pa še nekaj: v normalnih, zdravih podjetjih, se vsak ukvarja s svojim core businessom. Šoferjev core business je voziti avtobus, in to zanesljivo in varno. Osredotočiti se mora na vožnjo in se izogibati stvarem, ki bi ga lahko nervirale. In stvar, ki šoferja avtobusa najbolj nervira, je pregledovanje vozovnic, še zlasti, če ga kdo poskuša okoli prinesti. To ni voznikova naloga, še več, stem se sploh ne bi smel ukvarjati. Še Krstić mlajši je imel sprevodnika.

  • Odgovori chef 6. 7. 2013 at 21:05

    @Biznismen: Ne, v trgovini plačujem ali s kartico ali z gotovino. Kakor me je volja. V trgovini mi dajo možnost, LPP mi je pa ne da. Ne vidiš razlike? No, zato se zdaj ne bom več ukvarjal s teboj.

  • Odgovori Seby 7. 7. 2013 at 8:50

    S trolo se nisem peljal že kakšnih 20 let.( smešno, a ne ). Od srednješolskih časov naprej, verjetno.
    Če pomislim, se mi zdajle niti sanja ne, kje najj začnem, da bom legalno stopil na bus.
    Najprej moram ugotoviti, kje lahko dobim urbano, kje napolniti, al karkoli je treba že narediti, kakšni so načini plačila, pa pogoji uporabe …..itd itd…..
    raje sedem v avto in se odpeljem tja kamor hočem….

    V glavnem, bedno.

  • Odgovori Mirko 7. 7. 2013 at 13:01

    faking moneta… mi bo en pokazal kako se z moneto plača, če imaš mobilno T2, Telemach, Izimobil…

  • Odgovori Maj 7. 7. 2013 at 13:09

    @Chef, gotovinskega plačevanja ne morejo ponuditi, ker potem kontrolorji ne bi mogli več kontrolirat kdo ni plačal.

    @Mirko, T2, Izi, Telemach so še majhni operaterji, žalostno je ker tudi Tušmobil s 200.000+ naročniki nima monete.

  • Odgovori blitz 7. 7. 2013 at 13:35

    WTF is moneta? Ko pripelješ v podzemne garaže v normalnem svetu, lahko, povsod plačaš s kreditno kartico ali z Maestrom. A seveda ne v Ljubljani, kjer imaš v mnogih garažah samo izbiro med gotovino in Moneto. Čudno? Niti ne, če veš, kdo je lastnik garaže in kdo je lastnik monete. Sami pajdaši.

    To je samo še en primer turistom prijaznega mesta.

  • Odgovori Mirko 7. 7. 2013 at 14:56

    @Maj

    In če so mali operaterji se lahko slikam? … ne ni žalostno s strani Tušmobila, žalostno s strani MOLa in LPPja da to pogojujejo. Prav tako tujec, ki ma operaterja iz Nemčije ali Rusije mogoče in je mislil v Ljubljani pustit lep kupček denarja. Aja, verjetno se tisti lahko vozi z taksijem, dokler še jemljejo gotovino (vprašanje le bo novo mestni taksi imel gotovino)

  • Odgovori Biznismen 8. 7. 2013 at 21:03

    Chef, kot kaže ti gre bolje nerganje kot branje. Praviš da ne vidim razlike v tem da LPP ne ponuja možnosti izbire. Za hec preberi moj prvi komentar:

    “Chef, strinjam se s tem da bi vseeno morali imeti možnost kakšnega dodatnega (magari dražjega) plačila na licu mesta, če ne drugega zaradi kakšnih enkratnih izjemnih zadev, ko se morda ne da predhodno poskrbeti za nakup kartice ali njeno polnitev.”

    …zdaj pa se lahko komot nehaš ukvarjati z menoj. Pa prijetno nerganje še naprej.

  • Odgovori Mirko 8. 7. 2013 at 22:42

    Dobro da ti lahko kontrolor na avtobusu izda plačilni nalog za kazen, kriza bi bila če bi moral kazen plačat z urbano 🙂

  • Odgovori chef 8. 7. 2013 at 23:23

    @Biznismen: Oh, oprosti, da se mi ne ljubi ukvarjat s sporočilom vsakega komentatorskega nepomembneža.

    @Mirko: Ja, ta bi bila dobra. Catch 22.

  • Odgovori Maj 9. 7. 2013 at 14:18

    Da je urbana drag nateg ljudi sem pisal že pred uvedbo pa so pljvali po meni-enako kot pri vinjetah, kjer tudi vse več ljudi spoznava, da so jih na suho nategnili z njimi in da bi krepko manj plačali ob starem sistemu barikad.

    Da pa plačilo z gotovino ni možno si pa že enkrat dopovejte, ker potem bi se lahko vsak švercal, če bi pa slučajno prišel kontrolor bi pa vsi rekli, da so plačali z gotovino/žetonom,….

  • Odgovori Mirko 9. 7. 2013 at 22:38

    Maj: prej se ljudje niso švercali ker je voznik pregledoval… in to se ni spremenilo, kljub temu da obstajajo nadzorniki sem ravno zadnjič ko sem se vozil z avtobusom doživel da voznik ni hotel speljat ker nekdo ni potegnil urbane. Potem sta se pa kregala – voznik da ne bo speljal če se ne “pofočka”, potnik pa da bo že odgovarjal kontrolorju in naj kar pelje, da nismo 1985 ko je bilo njegovo delo težit potnikom.

  • Odgovori Vito 10. 7. 2013 at 0:13

    Urbana je v redu. Preprosta za uporabo. Nabaviš jo lahko tudi v urbanomatu – sem bil prisoten, ko je skupina turistov položila denar in so dobili iz avtomata kartico. Pomagal jim je sicer domačin, ampak po mojih izkušnjah tudi prometni sistemi v tujini niso nič preprostejši – še vsakič sem se moral zelo poglobiti, da sem naštudiral cone, pa različne tipe vozovnic… V Londonu sem bil 2x, in takoj sem si nabavil Oyster kartico, ki je podobna urbani in to kljub možnosti nakupa papirnate vozovnice. Je priročneje in ceneje.
    Glede plačevanja z gotovino na busu je že nekdo zgoraj povedal pameten razlog, zakaj ne – ker ne moreš dokazati plačila. Ok, bi lahko šofer ali kondukter izdelal račun, ampak zame je bolje brez gotovine – že ko vidim koga, ki vlači iz žepa mobitel, da bo plačal in zatrpal prehod, me kar mine. No, tu bi res pomagalo, če bi lahko vstopili na vsa vrata.
    Aja, se še spomnite, kako je bilo včasih: nisi imel žetona, v žepu pa 10 jurjev? Nič, če si se hotel peljat, si pač vrgel v škatlo bankovec…
    Če prideš iz ozunja v Ljubljano, pač kupiš prvič urbano in jo napolniš; potem pa jo naslednjič uporabiš za plačilo parkirnine in potem naprej z avtobusom ali pa z bicikljom.
    Prestopanje zastonj je carsko (včasih je to delalo le z mesečno, se še spomnite?)
    In pa to, da se je že nekaj primestnih linij pokombiniralo, je tudi dobrodošel napredek (sem se preselil iz Ljubljane na obrobje in se vozim s primestnim).
    Tudi jaz komaj čakam na vstopanje pri vseh vratih, sedaj, ko je urbana, ni razloga zakaj ne. In pa kakšne dodatne linije, ki bi povezale direktno obrobja, tako da ni treba preko centra. Morda pa se bo še kaj izboljšalo…
    Ne vem, iz zgornjih komentarjev je malo slutiti, da so nekateri jezni, ker niso dobili posla…

  • Odgovori chef 10. 7. 2013 at 8:29

    Ja, užaljen se, ker nisem dobil biznisa.

    Iz katerega planeta si se pripeljal?

  • Odgovori Simon 10. 7. 2013 at 10:56

    @Mirko: prej se je lahko švercal vsak! Voznik ni smel prisiliti človeka da plača, lahko je samo peljal naprej. Lahko bi poklical policaja ampak goljuf bi pač rekel da je plačal. Nobenega sistema za preverbo ni bilo in tako je bilo več ali manj plačevanje mestnega avtobusa ‘prostovoljni prispevek za uporabo’,ki smo ga plačevali ‘neumni’. Eni so bli pa ‘ta pametni’…

  • Odgovori Janez 10. 7. 2013 at 14:26

    @Maj: Tvoja ugotovitev glede vinjet velja za eno skupino ljudi. Mi provincialci smo nad njimi navdušeni že od vsega začetka 🙂

  • Odgovori Katcha 11. 7. 2013 at 13:00

    No, na severu Holandije (v provinci Groningen) problem zasmrajanja centra mesta (s skoraj 100.000 prebivalci manj, kot jih premore Ljubljanska kotlina) rešujejo s spodbujanjem ‘bicikliranja’. Temu primerno so na železniški postaji uredili parkirno hišo, ki sprejme do 10.000 koles.

    Če se nekoliko navežem na Simonov komentar (#52) pa za boljši občutek, kako to v praksi izgleda … dodajam še en tak kratek kolesarski ‘sprehod’ skozi ‘garažno hišo’ na omenjenem nizozemskem kolodvoru.

    (kolo-dvoru?)

    http://www.youtube.com/watch?v=lfoSq08I6-g

  • Odgovori Tihi 12. 7. 2013 at 5:38

    Prepričan sem, da bi bilo tudi v Ljubljani precej več kolesarjev če bi bilo kolesarjenje varno oz. če bi bile kolesarske poti urejene. Sam sem navdušen kolesar ampak le po gozdnih cestah, v oz. po Ljubljani bi se že zaradi varnosti rajši peljal z avtom kot pa s kolesom. V takem kaosu je vožnja s kolesom norost.

  • Odgovori Mirko 12. 7. 2013 at 16:34

    Da ne govorimo o tem da je prepovedano s kolesom čez tivoli… in da je župan goreč zagovornik prepovedi kolesarjenja tudi po centru.

  • Odgovori Seamus 13. 7. 2013 at 9:55

    Hahahaha. Na, in na začetku si bil še navdušen. Sem ti rekel, da Ultra tega ni sposobna narediti, itak je pa vsa roba uvožena.

  • Odgovori chef 13. 7. 2013 at 22:32

    No, malo dvomim, da sem bil ravno navdušen, dejstvo pa je, da je Ultra po mojem ta posel opravila čisto v redu. Kartica deluje presenetljivo dobro. Problem je, da je bil to absolutno nepotreben in predrag posel.

  • Odgovori Katcha 14. 7. 2013 at 2:22

    /“… po Ljubljani bi se že zaradi varnosti rajši peljal z avtom kot pa s kolesom. V takem kaosu je vožnja s kolesom norost.”/

    Kaj pa je narobe s kaosom? Mislim, z enim takim ‘urejenim kaosom’, če bi v tem mikrokozmosu podalpske naše to seveda bil. A ni bolje sprotno ‘šlihtanje’ obstoječega kaosa, kot pa dokončno ‘razštelanje’ navidezne harmonije? Tudi ti meniš, da ne? Tiho se strinjam, ampak zadeva je vendarle diskutabilna. Sicer pa v tem, nam znanem delu galaksije (izpod rimske ceste) itak že vseskozi vlada ena sama (bolj ali manj urejena) kaotika. Ni tako?

    Kje smo že ostali? Aja, pri garažnih hišah in urbanosti.

    No in medtem, ko si posamezni multimiljarderji iz sloja high-society zmorejo privoščit takle luksuz parkiranja svojih jeklenih konjičev, s katerimi potem (po vsej verjetnosti brez tečnih partnerjev, brez zoprnih otrok, brez nadležnih hišnih ljubljenčkov in brez zahtevnih rastlin – ob prečudovitem panoramskem razgledu na brezhibno zloščeno karoserijo, ki jim predstavlja smisel življenja) v popolni (sterilni?) harmoniji živijo srečni (mar res?) do konca svojih dni,

    https://www.youtube-nocookie.com/embed/BGBZSPuO7Jk?rel=0

    pa si inovativni posamezniki iz sloja zlate (in ekološko ozaveščene) sredine, na svetovnem trgu prizadevajo za preboj s prototipi vozil – z okolju in človeku prijaznejšimi elektromotorji, ki bi jih, v nadaljevanju, preko vgrajenih solarnih celic, napajala fotonska energija.

    Na področju ‘vozil prihodnosti’ v svetovni razsežnosti menda vodijo Japonci, kar pa še zdaleč ne pomeni, da Slovencev med njimi ni:

    http://www.ad-pecjak.si/eco/noviceEespace.htm

    In če se še za hipec povrnem h kolesom, je za varnost, kot omenja Tihi, tudi za kolesarje (pa ne le v LJ, ampak kar po večini večjih slovenskih mest ) res nezadovoljivo poskrbljeno. Za nameček pa (poleg ponekod luknjastih cestišč, neurejenih stez in ‘kulture’ vožnje pri nas na sploh …) niti kombinacija kolesa, vetra in razmršenih frizur (uporabi trivremenskega Tafta navkljub, hehe) pa dežja in čez luže mimovozečega pleha, blatnih hlačnic/kril itn., denimo na poti v službo, v tem mestoma strupenih emisij polnem ozračju, ni ravno motivacijska, niti zdravju prijazna, še manj pa urbano-napredna ideja.

    Kdor z malim ni zadovoljen velike.. (kako že gre?) vreden ni. 😎

    Okej, SMart je že znano t.i. pametno mestno vozilo.
    http://i.imgur.com/4nlhehb.jpg

    Kako pa je kaj pri nas s pre/dizajniranjem kakšnih drugih, privlačnejših oblik, z vgrajenimi elektromotorji katerih pogon bi hkrati imel možnost napajanja s svetlobno energijo?

    Kot na primer:

    Smaudi – http://i.imgur.com/BRska8I.jpg

    Smorvette – http://i.imgur.com/j8nlPdf.jpg

    Smorsche – http://i.imgur.com/W0CGU9e.jpg

    Smerrari – http://i.imgur.com/qHVPshF.jpg

    Smamborghini – http://i.imgur.com/7kVz8Nr.jpg

    Aja, sam pol bi se pa zihr še ceu klan naftnih mogotcev iz “d.d. Mr. Pohlepni” mogu odrečt en par kojnskim močem. Hudo …

    Smustang – http://i.imgur.com/x2XNZr6.gif

  • Odgovori Katcha 14. 7. 2013 at 2:37

    Chef, zadnji komentar je zaradi števila linkov ostal v moderaciji … se ti pa opravičujem za ta moj delni off-topic … ampak bistvo, ki ga skozi slikovitost želim povedat je le to, da je celo človeštvo en sam velik nesposoben butec, v kolikor skupek vseh njegovih umskih potencialov – namenjenih razvoju tehnologije, začne kot monster delovat v njegovo škodo, namesto v korist. In z denarjem ni popolnoma nič drugače. Zanj se nekaj časa dela zato, da kasneje on služi nam. Pa ne v megalomanske svrhe. Z občutkom za samoomejitev, kot sredstvo za lajšanje obstoja, kot ugodnejše izhodišče ali boljša možnost na poti uresničevanja manjših in večjih sanj.

  • Odgovori Seamus 14. 7. 2013 at 11:11

    @chef – tisto kar dela je praktično samo osnovni produkt, ki ga kupiš na trgu. Itak da dela 😉

  • Odgovori Nergač » Urbana za telebane 23. 10. 2013 at 18:03

    […] sem šel v mesto spet z avtobusom, a Urbana je bila prazna, zato sem se lotil plačevanja s telefonom. Žal pa validator nikakor ni prijel niti […]

  • Odgovori V.S. 16. 3. 2017 at 8:12

    No ja… tudi nakupovanje raznih kart za metro po vecjih mestih ni prilagojeno ljudem z “nizkim inteligencnim kvocientom”.

  • Odgovori Matej Zalar 16. 3. 2017 at 10:54

    Točno tako. Vsakič znova je treba v tem zapletenem sistemu narediti mini elaborat. Nisem pa še zasledil sistema, ki sploh ne bi omogočal plačevanja z denarjem.

  • Komentiraj