Dober tek (Tekac.si)

Tokrat je revija Tekac.si polna prehranskih nasvetov, ki jih seveda gladko ignoriram.

tekac_2016-0809-naslovka

Ob poplavi člankov in zajetnih bukev, ki nas učijo spati, piti, jesti, preživeti poletno vročino in zimski mraz, pravilno sedeti – in tudi telovaditi – se zdi, da je sodobni človek povsem ob pamet in ne obvlada več niti osnovnih, da ne rečem instinktivnih znanj za preživetje. Bržkone je res, da smo ob dobršen del zdrave pameti, obenem pa moramo predelati bistveno več informacij kot naši dedi, ki so spali takrat, ko so bili zaspani, jedli takrat, ko so bili lačni – in ko so imeli hrano –, pili, ko so bili žejni, se poleti zadrževali v senci in pozimi na toplem, sedeli so bolj malo, tekli pa samo takrat, ko je bilo nujno.

Danes, ko tudi v gospodarsko težavnih časih živimo v izobilju in so prekomerno težki celo tisti, ki trpijo pomanjkanje, je seveda težko ohraniti mero pri čemer koli. Rezultat sta med drugim tudi nažiranje na eni strani in tehtanje vsakega grama maščobe ali ogljikovih hidratov na drugi strani. Vnela se je prava vojna med zagovorniki različnih strategij prehranjevanja in boj med zagovorniki diet LCHF in HCLF v svetu športa že spominja na iracionalni družbenopolitični boj med belo in rdečo barvo.

Zato smo tokrat dregnili v osje gnezdo in se lotili ogljikovih hidratov, ki se jih je po deset tisoč letih, odkar je človek postal poljedelec, oprijel sloves za zdravje škodljivih snovi. A kot je v članku zapisala dietetičarka Anita Kos, niso nevarni ogljikovi hidrati sami po sebi, ampak so škodljive prehranjevalne navade. Ob tem se mora vsak zase vprašati, kako resno se ukvarja s športom. Anita opozarja tudi, da so tradicionalna načela športne prehrane z visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov namenjena vrhunskim športnikom in tistim, ki se s športom ukvarjajo skoraj tako ali še bolj resno kot vrhunski športniki – in mrgoli jih tudi med tekači in triatlonci. Telo rekreativnega tekača, ki se s športom ukvarja trikrat ali štirikrat na teden v zdravih mejah zabave ali zato, da ohrani linijo, seveda ne potrebuje dragih prehranskih dodatkov in seveda se mu pred tekom ni treba nabasati z dvesto grami špagetov – ali z gromozanskimi količinami zaseke.

Čeprav verjetno sem ter tja niti s tem ni prav nič narobe.

Kot tudi ne s koktajlom. Čeprav je morda šokanten podatek, da boste njegovo kalorično vrednost, ki je lahko enaka porciji treh hamburgerjev, pokurili šele po eni uri teka. »Na zdravje!« S poudarkom na zdravju.

Prejšnja objava Naslednja objava

2 komentarja

  • Odgovori Seamus 7. 8. 2016 at 19:12

    Na tole si me pa potolažil, zaska je zopet postala OK 😀 . Ob 4h zjutraj, pred celodnevno turo, mi najbolj pašejo na oko pečena jajca z obilico zaske (priporočam Mlinaričevo iz Lesc, za moje pojme najboljša, zadnje čase jo dobiš tudi v Lidlu). Edino tako zdržim turo, skupaj še s kakšno frutabelo potem za vmes.

  • Odgovori Matej Zalar 9. 8. 2016 at 13:31

    Zaska je seveda super za nikointenzivne aktivnosti, kot je na primer pohodništvo – ali ultramaratonski tek 🙂

  • Komentiraj