Dve leti prej v penzijo

V sklopu varčevalnih ukrepov predlaga vlada tudi skrajšanje najdaljše možne dobe prejemanja denarnega nadomestila za brezposelnost, ki naj bi po novem znašala največ 18 mesecev, torej leto in pol, hkrati pa predlagajo znižanje najvišjega zneska nadomestila. Ukrep je nujen ne samo v smislu varčevanja, ampak tudi v smislu motivacije brezposelnih, da si najdejo zaposlitev oziroma v smislu odpravljanja enega od privilegijev, ki je ob tajkunskih prevzemih in drugih lopovščinah eden od vzrokov za stanje, kakršnega imamo. Poglejmo …

Denarno nadomestilo pripada iskalcem zaposlitve v prvih mesecih po izgubi zaposlitve in je odvisno od delovne dobe, ko je bil del bruto plače dejansko nekakšna zavarovalnina za primer brezposelnosti. Višina denarnega nadomestila je tako odvisna od višine plače, doba prejemanja pa od zavarovalne dobe. Natančne številke sem že pozabil, dejstvo pa je, da v prvih treh mesecih brezposelnosti upravičenci prejemajo 70 odstotkov povprečne bruto plače v zadnjih dvanajstih mesecih, v naslednjih mesecih pa 60 odstotkov. Kakšen je minimum ne vem, maksimum pa mislim, da je doslej znašal 1050 evrov. Čas prejemanja nadomestila je od 3 mesece za tiste, ki so bili zaposleni od 3 do 5 let (in vsaj 9 mesecev v zadnjih 24-ih mesecih) pa do 25 (!) mesecev (dobri dve leti!) za tiste, ki so bili zaposleni vsaj 25 let ali so starejši od 55 let.

Denarno nadomestilo je nujen socialni korektiv, saj se lahko vsakomur zgodi, da nenadoma izgubi službo in dejstvo je, da je morda vsaj nekaj tednov ali celo mesecev ne bo našel. Problem se pojavi zaradi zvitih posameznikov, ki imajo konec koncev v bistvu prav. Glede na to, da je določen delež vsake plače namenjen zavarovanju za primer brezposelnosti, je to tako rekoč naš denar in čemu bi ga dajali drugim brezposelnim, če ga lahko poberemo sami. In  to seveda tudi počnemo – obenem pa pametujemo o socialni državi in pomoči revnim.

V praksi lahko nekdo mesec pred dopolnjenim 38. letom delovne dobe izgubi službo in do pokoja v miru počaka doma, njegova edina dolžnost pa je, da se sem ter tja prikaže na zavodu za zaposlovanje, seveda brez bojazni, da bi ga kdo zaposlil, ker je tako ali tako prestar. Če je imel solidno plačo in pri tej delovni dobi jo je verjetno imel, mu pripada tudi maksimalni znesek 1050 evrov, kar je za nič dela lep kupček denarja. Pri tem mora samo paziti, da res dela na črno in ne preko avtorskih pogodb, ker ga Zavod takoj izvoha in mu za ta znesek zniža nadomestilo – kar pa se ne zgodi v primeru nadomestil, ki jih prejemajo ministri.

Skratka, lahko se upokojim že dve leti prej, pri tem pa mi sploh ni treba skrbeti za višino pokojnine, ki se, mislim, da izračunava glede na povprečje najboljših plač v dvanajstletnem obdobju – kar pomeni, da je višina pokojnine dejansko višja od vložka, ki ga je skozi celotno delovno dobo zaposleni vplačeval v pokojninsko blagajno, saj se upošteva samo najboljša leta, ne pa slabih, kar je tudi eden od vzrokov za prazno državno malho. Seveda moram zaposlitev izgubiti, ampak to delodajalcu pride prav, ker s starim in počasnim kozlom ne more početi nič pametnega. Praviloma pa imajo ti ljudje kar svojo firmo, ki čudežno propade ali jih na cesto vrže kar lastna žena.

Morda se bo kdo od vas razburjal, ampak ko bi se vi znašli v podobni situaciji, bi si verjetno tudi privoščili nekaj mesecev oddiha, ki ga skali samo obvezen obisk dolgočasne delavnice za brezposelne. Če ste količkaj sposobni, boste dva meseca buljili v zrak, tretji mesec pa brez težav našli službo, ker imate z veze in vas bo zaposlil tastov brat. Še več! Pri tastovem bratu boste na fuš delali že tiste tri mesece! Ali pa se boste po treh mesecih samozaposlili in naročniku, za katerega ste delali kot uradno brezposelna oseba, delo fakturirali kasneje. Takrat se vam to ne bo več zdela svinjarija, ker boste postrani zaslužili od 1500 do 3000 evrov, poleg tega pa vam bodo to svetovali vsi.

Da se to dogaja, dokazuje tudi Virantova izjava v današnjem Siolovem intervjuju:

[…] zanimivi so statistični podatki zavoda za zaposlovanje, ki govorijo o tem, da jih kar precej najde delo skoraj takoj po prenehanju prejemanja denarnega nadomestila. Takih je bilo lani 11 tisoč.

Seveda, saj so že ob izgubi ali »izgubi« zaposlitve vedeli, da se bodo čez tri mesece zaposlili drugje!

Rešitev, kot jo predlaga vlada, sicer zagotavlja precejšen prihranek, ne odpravi pa problema špekulantov. Dobro za nas. In slabo za državo. Skrajšanje časa prejemanja nadomestila bo sicer ljudi spodbudilo, da si bodo zaposlitev našli prej, ampak še vedno bodo tako rekoč neupravičeno denar dobivali v tem krajšem obdobju. Po drugi strani bodo težko zaposljivi dejansko prikrajšani. Tega problema torej ni mogoče rešiti preprosto, razen, če bi ljudi prepričali, naj ne bodo lumpi. Ampak priložnost naredi tatu! In če ukrademo državi, pravzaprav sploh nismo ukradli, saj je to naše (kapital kot družbena lastnina!). Obenem povprečen Slovenec trdi, da so za katastrofalno gospodarsko situacijo v državi krivi izključno menedžerji, posplošeno kar vsi po vrsti. Žal ne, ker smo vsi malo kradli. Tudi vsi tisti, ki ste pleskarju plačali storitev brez računa, da ne govorim o serviserjih in raznih uslugah prijateljem. Ja, to je mogoče majhen delež, ampak  ne govorit3, da navaden Slovenec nima nič zraven!

Prejšnja objava Naslednja objava

28 komentarjev

  • Odgovori blitz 30. 3. 2012 at 18:34

    Takih, o katerih govori Virant, je bilo nekaj tisoč tudi leta 2009. Z Virantom vred.

    Drugače pa se strinjam, seveda. Zadnjič je en mojster celo svetovalni blog napisal, kako izpeljati tole, da maksimum potegneš. Ampak kako pričakovati od ljudi, da bi bili poštenejši, če država sama slab zgled daje? Če drugače povemo – zakaj bi na primer jaz imel slabo vest, če ne bi davka plačal, če pa hkrati vem, da če ga bom, ga bo recimo država vrgla v nepovrat na načine, kakršne zadnje dni opisuješ?

    BTW, chef, a ti tole honorarno za vlado? 😆

  • Odgovori Ana 30. 3. 2012 at 18:44

    najboljša stvar pri denarni nadomestilih je, da si ga lahko – v primeru, da službo prehitro najdeš – prišparaš! no, saj logično, to je vendar tvoj denar.

  • Odgovori Urška 30. 3. 2012 at 20:23

    ”Žal ne, ker smo vsi malo kradli. Tudi vsi tisti, ki ste malarju plačali storitev brez računa, da ne govorim o serviserjih in raznih uslugah prijateljem. Ja, to je res mogoče majhen delež, ampak ne mi govorit, da navaden Slovenec nima nič zraven!”

    Zelo zelo se strinjam s tem. VSI pametujejo, kako ”velike živine” kradejo državi in podobno, ampak sami pa brez pomisleka najamejo mojstra na črno.
    Dvoličnost do konca..

  • Odgovori fuga 30. 3. 2012 at 20:49

    Ja, škoda da smo medijsko blokirani ker nimamo pravih novic, kako je v resnici v sosednjih državah. Skladi so okradeni, banke, ki sicer živijo od pufov, tega ne delajo in namerno spravljajo firme na kant. Bi rekel, da so si banke prilastile denar od podjetij. Kapitalizem je ratal močan, da lahko še nekaj časa preživi od nakradenaga, sindikalisti so kolaborirali, vlada pa je stvari zagrabila pri repu. Nič ne bo bolje, dokler se ne bo nekaj zganilo v ljudeh in se nekaj zgodilo na sceni. Upam, da bo zelo grdo.

  • Odgovori estera 30. 3. 2012 at 21:05

    oprosti, moram se javit….pa ne iz razloga, ker bi mislila, da nimaš prav in da res ne obstajajo špekulanti, ki delajo ravno to, kar trdiš…ampak!

    Take izjave metati ven sedaj, ko se zopet soočamo z rekordno brezposelnostjo, ko je na trgu 119000 brezposlenih, med njimi gora mladih, ki jih nimamo kam dati, po drugi strani pa kup ostarelih, ki jih nobeden noče…se mi zdi malo deplasirano. Folk bi rad delal! Verjemi, dnevno se soočam z njimi, želijo si, pa nimajo kam! Ja, marsikdo izkoristi sistem (v katerega je bajdevej pošteno vplačeval), ampak pomembno vprašanje je, zakaj! zato ker je pri 55 postal zaščitna kategorija pred odpovedjo, kar pomeni, da ga NIHČE noče zaposliti, ker ve, da se ga ne bo mogel rešiti. Zato, ker ve, da je zgaran in slabo pripravljen za delovne potrebe delodajalca…zato, ker ve, da preprosto ne bo imel drugih sredstev za preživljanje, kot zavod…kaj pa naj človek naredi? crkne od lakote?

    verjamem, da ljudje začnejo razmišljat tako, kot ti, ko vidijo situacijo, ki se razkriva pred nami, ampak imeti moramo v mislih eno stvar…mi vsi skupaj smo *ebene stranke in dokler se bomo spravljali eden na drugega, ne bo nič bolje….

    dokler ne bomo imeli kvalitetnih delovnih mest, ki bodo zagotavljale vsaj možnost, da ga lahko opravljaš 40 let in več, ne da bi krepnil in dokler ne bo takih delovnih mest toliko, da bo vsaj teoretična možnost, da jih bomo dobili tisti, ki si res želimo delati, menim, da se mora naša energija usmeriti proti drugemu nasprotniku, ne pa vseh tistih (nameroma pretiravam) delavcih vegrada, ki sedaj na zavodu prejemajo vsaj nekaj od vsega, kar jim je bilo itak pokradeno….

  • Odgovori seamus 30. 3. 2012 at 21:46

    Na tole z brezposelnostjo pa nisem vedel, da je že pri 120000. Pred tremi leti sem posatvil mejo 150000, da se bo začelo dogajat to kar namiguje @fuga. In druge ni kot da bo grdo, saj nikoli nismo naredili reza iz Jugoslavije vn, saj so vse še isti faloti. Še hujš – tipi Kučan, Stanovnik so dandanes čislane modre osebe brez katerih ne gre. Higienično bi bilo, da tudi tipi Janševe starosti lepo mirno odidejo, ne pa da so ti starci gonilo enega dela politike. Zato bi nucal 30 let tuje vlade, da se stvari popucajo.

  • Odgovori Zmago1 30. 3. 2012 at 22:03

    To da grejo 2 let prej v penzjon itaq vsi delajo,…ni nobena tajna in če je svetovalcu rekel da ga služba ne zanima več in da je ne bo iskal jim še tja ni bilo treba hodt,….Prištej še paniko lani pred pokojninsko reformo (ki bytheway tem pred penzijo itaq ne bi nič vzela ) in dobiš katastrofalno sliko,…ne samo da je 120.000 brezposelnih, imamo tudi 10.000 novih upokojencec, torej dejansko brez te panike bi imeli 130.000 brezposelnih ampak to nobven ne prizna seveda,…

  • Odgovori ulamula 30. 3. 2012 at 22:20

    a pa zavod res zvoha vsak priliv? mislim…res me zanima. se namreč ravno sprašujem, kolk so kej vestni pri tem…ker je dans glih moj zadnji dan pred iztekom zaposlitvene pogodbe (ki se ne bo podaljšala)…pa mal študiram, ane. Tko, kako čim bolj vestno postrgat vse, kar mi domnevno pripada:)

  • Odgovori blitz 30. 3. 2012 at 22:34

    estera, chef ima prav. Socialna država bi naj poskrbela za tiste, ki ne zmorejo skrbeti zase. Pri nas pa podpira vse. Očitno nas je socializem veliko bolj uničil, kot bi si mislili. Najhujša je ta nizka samopodoba, da namreč polovica državljanov zase verjame, zavestno ali ne, da niso sposobni poskrbeti zase.

  • Odgovori darja 31. 3. 2012 at 0:39

    Še več je pa takih, ki jim ‘vsako delo’ ni častno
    in jih takoj uščipne v križu.

  • Odgovori chef 31. 3. 2012 at 0:43

    @blitz: Problem je že to, da samostojen podjetnik, ki obrne recimo 25 jurjev letno, kar sploh ni tako malo, v tej državi na pošten način ne more dostojno preživet. Tega tisti, ki hodijo v službo in imajo plačane vse praznike, bolniške, porodniške, regrese itd. enostavno ne vejo, zraven se pa razburjajo, da imajo premalo pravic.

    @Ana: Seveda! Tudi če zboliš, ti v tistem času pripada bolniška, denarno nadomestilo pa začne spet veljat, ko ti bolniška poteče 🙂 Tako da teoretično ti po prvem dnevu od brezposelnosti zboliš za en mesec in si nadomestilo enostavno še podaljšaš.

    @Urška: Dvoličnost, ki pa je tudi razumljiva, ker malarji dobesedno izsiljujejo. Meni je za barvanje fleta povedal ceno, za katero sem moral takrat pol meseca opravljat (vključujoč dodatka za malico in prevoz) intelektualno delo.

    Plačilo na roko je seveda dosti cenejše. Pri tem seveda največ prišpara malar.

    @estera: Omenjaš mlade. Oni niso upravičeni do NOBENEGA nadomestila. Tudi vse ostalo je nakladanje. Jaz vem, da si večina brezposelnih službo želi, ampak sistem je naravnan tako, da dejansko lahko vsak najprej za tri ali več mesecev zaspi, potem se pa zgane.

    Jaz sem se na Zavod prijavil izključno zato, ker sem se samozaposlil in me je malo mikala subvencija za samozaposlitev, ki je verjetno ne bi videl vsaj do junija ali sploh nikoli … zato sem pač pogoltnil tiste štiri jurje in pač odprl s.p.

    Mene sicer niso ribali, ker sem že takoj povedal, da že imam biznis, ampak to kar tam počnejo z ljudmi, je podobno delu pastirjev, ki imajo svoje krave za še bolj zabite, kot v resnici so.

    Če kje, potem človek otopi na Zavodu in potem ni čudno, da ne najdejo službe niti 25 mesecev. Osnovni problem pri nas pa je, da delovnih mest enostavno ni, ker je celotno gospodarstvo zafurano. Številka 119 tisoč je odraz tega, je pa tudi odraz prenapihnjenosti preteklega obdobja, ko je v določenih fabrkah delalo enkrat preveč ljudi. In namesto, da bi država omogočila okolje za razvoj, so od Drnovška naprej raje reševali zafurane firme, dokler pač enkrat ni počilo.

    @ulamula: Menda so z Dursom zelo dobro povezani. Je pa res, da sem mlad, neizkušen in še nisem spoznal razsežnosti nesposobnosti slovenskih institucij (ampak se hitro učim!), tako da sem včasih rahlo paranoičen.

    @blitz: Mene skrbi, da to miselnost gojijo tudi moji vrstniki in celo mlajši. No, saj ni čudno … na FDV nas je poučeval Ivan Svetlik! Teorija zaposlovanja ali nekaj takega.

  • Odgovori Spam 31. 3. 2012 at 2:15

    @chef

    Rahlo off topic vendar na mestu.

    Glede na to, da nadaljuješ s takšno tematiko bi izpostavil dve točki, ki si jih rahlo zgrešil.

    Sedaj imaš status s.p.. Malo nazaj si napisal, da če greš ti na bolniško, si jo 30 dni sam plačuješ. Tukaj si spregledal pomembno točko. 30 dni ni 30 dni temveč 30 delavnih dni, kar v praksi nanese 40-45 dni.

    Druga točka pa je, da v primeru, če se ti tvoje malo podjetje ne izide in zapreš s.p.. nisi upravičen ničesar. Lahko, da se motim vendar par let nazaj je kolegica prišla do točke, da bo morala zapreti svoj s.p.. Rešila je situacijo tako, da je s.p. zaprla, plačala prijatelju (stroške), da jo je zaposlil za 3 mesece in nato “odpustil”, da je lahko dobila preko zavoda nadomestilo.

    In še stranski nasvet. Ko boš imel bruto income med 2.5-3k Eur se ti splača zapreti s.p. pri nas in odpreti podjetje v Avstriji. Neto znesek bo enak (ob dodatnih stroških), z razliko, da je pokojnina višja in imel boš poleg naše zdravstvene kartice še njihovo. In v primerih, ko bi potreboval npr. magnetno resonanco ali zdravljenje raka z dobrimi zdravili boš tam dobil vse.

  • Odgovori Spam 31. 3. 2012 at 2:32

    Še dodatek… naša zdravstvena kartica velja samo lokalno. “EU” kartico je potrebno posebno naročiti. Glede na to, da veliko potuješ to veš. Avstrijska zdravstvena kartica pa zgleda tako, da je na eni strani njihova, ko jo obrneš pa je “EU”. 😉

  • Odgovori estera 31. 3. 2012 at 8:37

    samo en popravek, da ne bo pomote…bolniška ti sicer res pripada, ko si na zavodu za zaposlovanje, vendar pod istimi pogoji, kot takrat, ko si zaposlen. to pomeni, da ti jo ZZZS prične plačevati šele po tem, ko mine tistih prvih trideset dni bolniške. Šele takrat se ti izplačevanje nadomestila za primer brezposelnosti začasno prekine in prične plačevati bolniška. Kar je pravzaprav logično. Če recimo fašeš raka al pa maš operacijo, je logično, da v tistem času ne moreš iskat službe, vmes bi pa pokuril že vse nadomestilo, nato pa kaj? ostal brez zdravstvenega zavarovanja?

    Sicer se pa popolnoma strinjamo, da je težava v tem, da je sistem napačno zastavljen in da kvalitetnih delovnih mest ni dovolj. Težko pa jaz za to krivim ljudi, ki v tem sistemu pač skušajo preživeti sebe in svojo familijo… Hočem samo povedat, da ni pametno od nas, da se ves čas predalčkamo v neke interesne skupine (odvisno od tematike), nato pa tolčemo drug proti drugemu…malo sem že utrujena od tega…

  • Odgovori chef 31. 3. 2012 at 9:13

    @Spam: Seveda, 30 delovnih dni.

    Kar spodaj pišeš, je pa še en dokaz več, da se pri nas ne splača delat, razen, če nekje pakiraš brisalce ali prelagaš papirje, pri tem pa misliš, da je to nezamenljiv job, vse, ki zaslužijo več, predvsem pa svojega delodajalc, bi pa nasadil z neverjetnimi davki.

    In seveda, če bi šel v tujino, bi bil pa izdajalec slovenskega naroda, ker ne bi plačeval davkov – kar bi mi očitali tisti, ki vozijo avto na servis k fušarju.

    Butale, indeed.

    @estera: Še enkrat: ljudem je treba razložit, da so določene njihove pravice anomalija, ki bremza ves sistem. Horuk reforme ne bodo ničesar rešile. Ukinitev debilnih dodatkov in regresov ter hkrati znižanje dajatev na plače ipd. pa lahko ob istih stroških seveda pomenijo dvig minimalne plače, seveda vsaj za znesek vseh dodatkov.

    Tako imajo pa ljudje 700 evrov plače, blazjno jamrajo, seveda, ne povejo pa, da dobijo še 200 evrov dodatkov, ki jih drugod ni. Dejansko dobijo 900 evrov in mislijo, da za malico pa morajo itak dobit. Fakof, neto plačo mu je treba nekako dvignit na 900 evrov.

    V tem prvem koraku dobimo prijazno državo. Seveda delodajalci ne bodo dvignili plač, ampak bodo višek zagonili, ob tem pa blazno jamrali, da so pač hudi časi.

    No, zato naj bi imeli sindikate. Pri nas jih imamo pa izključno zato, da ljudi še bolj podebiljajo, da država že deset let stoji na mestu in da ljudje mislijo, da delajo čisto dovolj.

  • Odgovori blitz 31. 3. 2012 at 9:40

    chef, “Plačilo na roko je seveda dosti cenejše. Pri tem seveda največ prišpara malar.” – točno tako. Delo na črno pomeni za stranko prihranek 8,5% (znižana stopnja DDV), za izvajalca pa +40% (prispevki za socialo in zdravstvo+dohodnina), plačilu katerih se izogne, če sebi in delavcem izplača del plače da na roko. Stroške materiala pa itak pokrije s tistimi računi, ki jih izda.

  • Odgovori chef 31. 3. 2012 at 17:58

    @blitz: Še več! Občutek imam, da obrtniki stranke dobesedno izsiljujejo in jih tako silijo v sivo ekonomijo, saj jim očitno zaračunajo tudi dodatek na poštenost. Cena z računom je namreč več kot 8,5 % višja in si je človek tako rekoč ne more privoščit.

  • Odgovori estera 1. 4. 2012 at 13:39

    jaa, točno to, višja osnovna plača! in točno to skos trobijo tudi sindikati..ti maš veliko več s semoličem skupnega, kot misliš, veš? 🙂 večina dela, ki ga opravi sindikat, je itak skritega…pogajanja za dvig plač, tarifnih razredov, za dodatke, za jubilejne nagrade, za dopust…problem je edino v tem, da je njihovo članstvo prenizko, da bi bili dovolj močni, da bi lahko bili dovolj efektivni..

    prvenstvena naloga in želja sindikata je pa itak to, da dvignemo plače in se odpovemo vsem dodatkom, seveda….vsi bi rajš vidli, pri čem smo, pa se itak odpovemo vsem dodatkom, ki so itak variabla, ki je odvisna od trenutka, ko bo delodajalec se odločil odpovedat kolektivno pogodbo…
    sej dvig minimalke so sindikati pravzaprav dosegli par let nazaj…in to ne v majhni cifri…pa so vsi delodajalci jamral, da bojo zarad tega propadli…
    propadli so zaradi čisto drugih reči….. če bi pa kdo propadel zaradi tega, ker za njega ne delajo kitajci za pest riža, ampak ni sposoben ustvarit toliko dodane vrednosti, da bi prehranil enga normalnega človeka, ki živi v teh razmerah…no, potem mora pa očitno tudi on pomislit, da mora iskat drug job…

  • Odgovori chef 1. 4. 2012 at 18:03

    @estera: A si ti sindikalistka ali v sorodstvenem razmerju s kakšnim od njih, da trosiš take neumnosti?

  • Odgovori Heni 1. 4. 2012 at 18:18

    Chef, bližam se 38-tim letom službe :)…te povabim na pir ali dva za dober nasvet 🙂
    p.s. se ti zdi 600 € solidna plača :(:(

  • Odgovori kalbo 2. 4. 2012 at 9:23

    @chef: Ej Chef, na tvojem mestu bi se politike na temle blogu na daleč ognil, ker žal poleg kake pametne ustreliš marsikatero krepko, česar pa v svojem hudem egu niti ne opaziš. Sicer je to tvoj blog in itak mi je jasno, da boš tole samo z zaničevanjem preletel. Zna bit slabo za posel, ker koneckoncev je bil do tehle političnih tem tale blog direkt huda reklama za posel od katerega kolikor vem živiš. Očitno še nisi resno iskal zaposlitve. Res je, marsikdo se šlepa, veliko je pa takšnih, ki jih tele izjave zadanejo v živo. Evo danes na hitro….ne znaš uporabljat monete, si za ukinitev praznikov, ker ne znaš pogooglat kako je s tem v Nemčiji, pa še drugot, poleg vsega so pa prazniki posredno dobri za tvojo branžo (nepremišljenost), pa še streljaš v prazno pri nadomestilih. S polno ritjo se da kar lepo sračkat. Pa lep dan želim. Na mojo majčkeno kritiko Potepanj se ti niti ni dalo odgovorit.

  • Odgovori kalbo 2. 4. 2012 at 9:42

    PS: Pozabljaš, da takšni ukrepi ne stopijo na prste lumpom, ampak še polj udarijo po čeladi poštene. V tvojem zadnjem stavku je rešitev težav…siva ekonomija. Pozabit moramo na stavek…a rabte račun….tukaj imamo ogromno rezerve.
    PPS:Veš marsikdo se je že srečal z izgubo zaposlitve in težav nastalih ob tem. Če maš doma troje mulcev in za jurja položnic je malo težko ostat brez dohodka in verjemi, da je moja žena mrzlično iskala zaposlitev. Uspelo je na srečo v treh mesecih in to nadomestilo je blo krvavo potrebno. Komot bi se zasukala sreča drugače in bi se to zavleklo v daljše obdobje. Ravno zaradi tega je pa potrebno bit previden pri izjavah glede tega. Tudi Vizjak ni bil ravno takten pri tem, ti pa v začetku tudi ne.

  • Odgovori chef 2. 4. 2012 at 11:32

    @kalbo: S poslom je itak bolj slabo, pa ne zaradi bloga, ampak ker davke plačujemo za tiste, ki so socialne transferje zamešali z bonusi za lenuhe.

    Mogoče mi še razložiš, koliko polna mora biti rit, da lahko lepo sračkaš. Jaz imam namreč včasih kar težave sračkat. Mogoče bi res moral jamrat, kot polovica Slovencev. Več, tudi odgovor glede Potepanj (tvoj komentar sem spregledal) imaš na mailu.

    Kar se pa žene tiče. Seveda je dobila tri mesece nadomestila, kar je tudi pravilno, saj je bila brezposelna. Pravilno pa je tudi, da je službo v treh mesecih našla. Kaj mi gre pri nadomestilih na živce, sem jasno zapisal, v zadnjem stavku pa tudi izrazim dvom v uspešnost takšnega ukrepa, ki v praksi ne reši bistvenega problema – špekulacij.

    Razumem pa, da ti je zacvililo v piskru in nisi mogel do konca prebrat s trezno glavo in si enostavno mislil, da bi jaz ukinil vse socialne transferje, ker da sem kao frajer, ki se ne zaveda, da lahko vsak čas propade.

    Po mojem se tega zavedam dosti bolj kot ti.

  • Odgovori Spam 2. 4. 2012 at 13:21

    Kakšne neresne izjave. Kalibo ti napiše “Očitno še nisi resno iskal zaposlitve.”

    In samega sebe si zaposlil…

  • Odgovori kalbo 2. 4. 2012 at 13:58

    @ chef: seveda mi je zacvililo in zato tud PS komentar. Da pa lahko propadem mi je pa še kako jasno, saj z mano propade še kar nekaj oseb.

  • Odgovori Chiara 2. 4. 2012 at 15:58

    Evo, jaz sem tudi dobila novo službo približno 3 mesece po “izgubi” prejšnje. Po drugi strani pa je bilo to skoraj 6 mesecev od začetka iskanja nove. Ne vem sicer, kako je zadnja leta, ampak ca. 3 leta nazaj sem dobila samo malo več kot 50% moje povprečne plače (ki je sicer takrat na srečo bila nekje okrog državnega povprečja), ker je bila to zgornja meja. Pa pustimo dejstvo, da sem na odločbo čakala tako dolgo, da sem nadomestilo dobila cela dva tedna predno sem začela spet delati. Sem imela pač srečo, da sem imela ta čas vseeno kaj jesti 😛

  • Odgovori chef 2. 4. 2012 at 21:06

    No, to gre zdaj precej hitreje, samo pravočasno moraš oddat vlogo.

  • Odgovori estera 4. 4. 2012 at 10:39

    🙂
    jp, ena varianta je taka, da pač skušamo najti skupne točke in si medsebojno skušamo zinterpretirati svoje argumente, druga je seveda označiti vse, kar pravijo drugi za neumnost in se pričeti izpraševati, kje delajo in s kom so v žlahti, da imajo tako sprane možgane.

    Te pravice ti nihče ne more vzeti, seveda in meni je jasno, da te ne bom prepričala, pa tudi smisla ni v tem…je pa res, da je včasih dobro vedeti, da ne poznaš vseh situacij. Lahko je tvoje mnenje celo pravilno, vendar je včasih dobro vedeti, da poznaš le del mozaika in dvakrat vdihniti, preden se razglasiš za razsodnika vsega, kar te obdaja.

  • Komentiraj