Eko LPP

Pred kratkim sem z LPP popotoval na lokacijo, kamor vozijo linije, ki jih ne poznam. Poti nisem načrtoval vnaprej, saj vendar nisem šel na drugi konec Evrope, a domneva, da bom informacije o poteku linij dobil na avtobusni postaji, se je izkazala za naivno. Na postaji ni bilo sheme linij, bila pa je na avtobusu, a tik pod stropom in tako majhna, da ni bilo mogoče z nje razbrati ničesar. Dovolj velike slike nisem našel niti na internetu, zato sem si pomagal z aplikacijo ameriške multinacionalke, ki o zgodovini vaše mobilnosti ve več, kot vi sami – in verjetno tudi LPP. Ugotovil sem, da bom izgubil manj živcev in verjetno tudi časa, če s prestopne postaje na končno lokacijo pešačim. V sproščeni hoji sem tja po desetih ali petnajstih minutah prispel hkrati z avtobusom . Kot uporabnik LPP sem torej opravil eno potovanje manj, kar se sklada s podatki, da kljub naraščajočemu številu potnikov število potovanj upada. Verjetno bi šel peš tudi, če bi deževalo. Oziroma bi šel v tem primeru s taksijem že od doma in opravil še eno potovanje manj.

Zagate glede shem linij mestnih avtobusov nisem opisal na blogu, ker je to omenil že Miha Mazzini v kolumni Zakaj je kakovost storitev v Sloveniji slaba. A še bolj kot njegova pronicljiva razlaga zgornjega vprašanja je zabaven odgovor LPP, čeprav priznam, da nimam dovolj močnega želodca, da bi lahko te neumnosti prebral v enem kosu. Njihov odgovor ni samo dokaz, da vodilne položaje na LPP zasedajo ne-umni in nesposobni ljudje, kajti umni in sposobni ljudje odstopijo s položajev, če ne morejo vplivati na pozitivne spremembe, ampak je tudi globoka žalitev potnikov, ki na avtobusih ne želijo biti tlačani. Noro je kako brezsramno razkazujejo vodilni kadri omejenost svojega razumevanja s praktičnim dokazovanjem, da pripomb nikakor niso prebrali natančno, kaj šele, da bi jim služile za neprecenljiv vir informacij, kot naj bi izhajalo iz prvega odstavka odgovora.

Na Mazzinijeve pritožbe, da na mestni avtobus ne moremo s kolesom, direktor podjetja Peter Horvat brez sramu odgovori, da njegova trditev ne drži, češ da se potniki na mestnih avtobusih lahko peljejo z zložljivimi kolesi. Kdor nima zložljivega kolesa, se pač ne vozi! Šele od letošnje pomladi se bo lahko vozil s kolesom, ki ni zložljivo, a le na izbranih integriranih linijah do primestnih občin.

Do zdrave pameti žaljiv je tudi direktorjev odgovor na pripombo zaradi premajhne sheme linij, pri čemer je skoraj najbolj bizaren argument o ekološki osveščenosti.

Po LPP prikaz linij na avtobusnih postajah ni potreben zato, ker naj bi 70 odstotkov potnikov uporabljajo pametne telefone, prek katerih potovanja načrtujejo z aplikacijo Google Transit. Seveda, saj jim ne preostane nič drugega.  Ampak čeprav uporabljam pametni telefon, ne želim iskati informacij o linijah avtobusov prek Google Transita, kaj šele preko zaslonom pametnih telefonov slabo prilagojenega vmesnika na spletni strani LPP. Na petpalčnem ali manjšem zaslonu je popolnoma neuporaben tudi tako imenovani zemljevid mobilnosti. A vodstvo LPP tega ne zmore ali ne želi razumeti, kot da nikdar niso z javnim prometom potovali niti po Ljubljani niti po tozadevno bolj urejenih mestih. Raje nas imajo za butce, ker si želimo analogno, preprosto, vsem razumljivo, veliko in pregledno shemo linij, kakršne najdemo na praktično vsaki postaji v Evropi in verjetno tudi drugod.

Ampak na LPP bodo pred tem preprostim ukrepom do konca leta raje veliko denarja porabili za prenovo spletne strani. Morda nas bodo presenetili in celo sprogramirali aplikacijo, kakršne razviti sistemi potniškega prometa poznajo že več let? Res pa je, da razviti sistemi ob aplikacijah še vedno ponujajo tudi klasične sheme linij, tako kot ob raznoraznih sistemih brezgotovinskega poslovanja omogočajo tudi gotovinsko plačevanje voznine.

Kaj pa tistih 30 odstotkov potnikov, ki ne uporabljajo interneta, torej upokojenci? In verjetno turisti. Brez skrbi, sheme linij lahko prejmejo na (enem!) potniškem centru LPP, na Bavarskem dvoru, vsak delovnik med 6.30 in 19.00. Ob sobotah, nedeljah in praznikih pač ne – razen, ob izbranih sobotah, ko izdajajo subvencionirane šolske vozovnice in se lahko za uro ali dve postavijo v vrsto.

Upravičevanja upada števila potovanj z izgovori o klimatskih spremembah pa raje ne bi komentiral. Ja, morda je vzrok čedalje lepše vreme. Verjetno pa je jalovo upanje, da tega vzroka ne navajajo samo v sporočilih za javnost in da znotraj hiše te podatke jemljejo kot signal, da v resnici nekaj ni v redu in da ljudje v resnici niso zadovoljni s storitvami LPP.

Delo in odnos operativcev na terenu je seveda samo odraz vodstva podjetja.

In delo ter odnos premnogih operativcev sta porazna.

Prejšnja objava Naslednja objava

20 komentarjev

  • Odgovori srkazem po lpp 16. 3. 2017 at 18:54

    Za uro ali dve, ti si pa za hece in optimist, konec avgusta se je čakalo za dijaško 5 in pol ur – kar pomeni, da bomo letošnji avgust čakali še kak dan več.

  • Odgovori Anonimno 16. 3. 2017 at 21:17

    Direktor, ki bi res želel kaj spremeniti nabolje, bi se v službo moral voziti izključno z javnim prevozom. Samo tako lahko razumeš kaj je problem.
    No sedaj so problem ali del problema ravno ti, ki so tam (vsaj teoretično) zato, da rešijo probleme in zagotovijo dober servis….

    • Odgovori Anonimno 17. 3. 2017 at 6:09

      Kako bi se ti lotil sprememb, če bi ti grozilo direktorsko mesto za zasluge, če javni promet rešiš? Kake ideje? Dajmo, no, večni kritiki. Od zahoda nas loči tudi to, da tam kritiki poskušajo konkretno kaj izboljšat. Slovenčku je pa dovolj, da pizdi, “opozarja na probleme” in čaka, da jih bo rešil nekdo drug. Tisti, ki ga kritizirajo.

      Nesposobneži se vsaj znajo mobilizirat za skupni cilj.

      • Odgovori kren 17. 3. 2017 at 6:34

        No in kako bi ti resitve, ki so ze napisane zgoraj (vecja shema, shema na postaji, gotovinsko placilo) vpeljal kot nekdo izven LPP? Medtem ko ima LPP za to placane ljudi? Kaj lahko naredis vec kot to, da jih opozoris? Naj bi se tam zaposlil? Ali pa kar sam naredil sheme in jih polepil po postajah?
        Tudi ti pac samo pizdis.

  • Odgovori zmago1 17. 3. 2017 at 6:57

    Ampak ti busarji so ti pa rtes stopili na žulj CHEF, statistično gledano je 66,7 % zadnjih objav o – busarjih 🙂

  • Odgovori Matej Zalar 17. 3. 2017 at 8:46

    @Srkazem: O, fak … Sicer pa, kaj se pritožuješ? Naredi nekaj, da ne bo tako! Morda bi bilo najbolje, da postaneš direktor LPP in dokažeš, da si sposobnejši 🙂

  • Odgovori Aleš Š. 17. 3. 2017 at 13:15

    Matej, matematika je enostavna, brez uporabnikov ni ne šoferjev niti direktorjev. Poleti, pozimi, v dežju in snegu, v mrazu in vročini, vedno grem v službo s kolesom Šentvid – Lj. Center. Tudi ko se je zgodilo, da zaradi previsokega snega vožnja s kolesom ni bila možna, saj mi je sneg neprestano metal verigo iz zobnikov, sem šel v službo raje peš, pa čeprav sem moral zaradi tega zjutraj vstati slabo uro prej. Tudi bojkot je ena od rešitev. lp

    • Odgovori Seamus 17. 3. 2017 at 16:12

      To deluje, če je firma privat. Če je napajana s strani davkoplačevalcev pa temu ni tako. Jebiga.
      Če v službi nisem zadovljen najprej jamram, nato pa jo zamenjam. Kaj naj pa naredi debilko v obliki šoferja tistega avtobusa? Cel šiht je nesrečen in ker verjetno dobro ve, da je nesposoben, je nezadovoljen še bolj. Samo službe pač ne bo menjal, ker ve, da za drugega kot za taksista pač ni. Tam pa ne bo zaslužil niti za bencin. In tako ostane celo življenje na avtobusu in vsem po vrsti jebe mater in se izživlja z vožnjo.
      Firmi LPP se pa gladko jebe za vse skupaj in dopušča da se drhal od šoferjev obnaša kot se in ne stimulira boljših in normalnih šoferjev. Ker pač firmi ni potrebno nastopati na trgu se nihče kaj veliko ne sekira, če promet upada. Rešitev sem predlagal že pred časom (jo je Matej povzel zgoraj v tekstu) pa se seveda ne bo spremenilo nič.
      Ali kot sem rekel, ideje za bolje pri nas niso preveč dobro sprejete. Neki Anonimno nesposobneži se pa v lastnem fetišu neprestano oglašajo in težijo o vsem, samo ko bi pa morali odgovoriti na kaj konkretnega so pa tiho.

      • Odgovori Anonimno 17. 3. 2017 at 19:36

        Evo, anonimni nesposobnež se oglaša, da ni treba prav nič spremenit. Zakaj nam ne bi trajala taka Turčija, namesto da jo iščemo pred vrati Bosporja? Pristnost, pa to. Hodimo ven občudovat tisto, kar imamo zastonj pred nosom.

      • Odgovori Aleš Š. 18. 3. 2017 at 10:02

        Veš, šoferji avtobusov imajo kar lepe plače in še beneficiran staž, tako tukaj morebitni razlog za zagrenjenost ne bi iskal v delovnem mestu.

        • Odgovori Seamus 18. 3. 2017 at 14:05

          Samo, kaj pa če ti gre vsakodnevno to na nek organ?

  • Odgovori filmoljub 17. 3. 2017 at 15:09

    Spoštovani,

    javno sporočam, da bom zaradi popolne nesposobnosti, amaterskega odnosa in šalabajzersko zastavljene politike javnih storitev podjetja LPP nepreklicno odstopil. Kot direktorju mi v resnici dol visi za kakovost, balkansko obnašanje zaposlenih in slabe vtise naših strank, ki me v ničemer ne ogrožajo in potemtakem tudi ne zanimajo; to udobno in varno, solidno plačano službico sem dobil po zvezah na občini Ljubljana in jo opravljam brez posebnega navdušenja, da o potrebni strokovnosti in znanju ne govorimo. K odstopu bom pozval tudi celotno upravo LPP, za katero vse velja bolj ali manj enako.

    Hvala za razumevanje in lep pozdrav,

    direktor podjetja
    Ljubljanski potniški promet

    • Odgovori Anonimno 17. 3. 2017 at 20:58

      Filmoljub, a lahko pridemo občudovat tvojo sposobnost in profesionalen odnos do službe, če jo imaš?

      • Odgovori filmoljub 18. 3. 2017 at 7:12

        Službo imam. Kadarkoli pa lahko občuduješ mojo sposobnost pisanja in odnos do filmske umetnoosti. Brezplačno! 😎

  • Odgovori Matej Zalar 18. 3. 2017 at 8:51

    Točno tako, bojkot javnih storitev, ki jih plačujejo davkoplačevalci, ne reši ničesar. Izguba bo sicer še večja, a storitev ne bo bojša, ker za izgubo odgovorni ne bodo odgovarjali – seveda ne, ko pa za manj prometa (zaslužka!) krivijo klimatske spremembe, ki so se, kaj vem, tako drastično spremenile ravno v zadnjih petih letih. In ko se nekdo takšnemu izmikanju odgovornosti posmehne, nek aparatčik, ki ne bi dobil službe v nobeni resni frmi, še enkrat ponovi isto, brez sramu, ker ga imamo za bedaka.

    Je pa res, da z bojkotom vsaj prihraniš svoje živce. Ampak ko grem v mesto s psom, pač ne morem iti s kolesom, pešačiti se mi pa vsakič ne ljubi 45 minut v eno smer. Edina alternativa je potem avto, kar pa spet ni v skladu z na papir napisanimi smernicami MOL.

    Sicer pa se mi zdi vedno zanimivo, kako v urejenih državah zaposleni na podobnih delovnih mestih, ki ne zahtevajo visokih kvalifikacij, vedno izpadejo mnogo bolje kot njihovi slovenski kolegi na enakih delovnih mestih. Ne mislim samo šoferjev avtobusov. Sicer je res, da enako velja za potnike, ampak Nergač, ki na postaji šoferja vedno vljudno pozdravi – četudi komentatorska drhal meni, da jih vse po vrsti napizdevam še preden moja noga stopi na avtobus – pač pričakuje, da mu bo odzdravilo recimo 75 % šoferjev. Ne pa manj kot 10 odstotkov.

    In direktor-bebček na to odgovori, da šoferje redno izobražujejo, da morajo biti prijazni.

    • Odgovori Aleš Š. 18. 3. 2017 at 10:27

      Če je bil tvoj pozdrav šoferju iskren, potem se ti gladko jebe, če ta odzdravi ali ne. Če si ga pa pozdravil in pri tem čakal kaj bo storil on, potem je pa to fake. Mogoče je bil pa šofer tako šokiran nad tvojim pozdravom, da še do sedaj ni prišel k sebi. Če ti kot šofer avtobusa pozdraviš vsakega potnika posebej od nekaj sto ljudi, ki pridejo na avtobus in te od teh nekaj stotih le dva ali trije odzdravijo, medtem ko gredo ostali gladko mimo, takrat pa noben več ne vidi potrebe po pozdravljanju. Se pa zavedam, kaj hočeš s svojim pisanjem povedati in vem, da je prijazen/neprijazen pristop pri lpp še najmanjši problem. Mogoče bi pa napisal kakšno pismo županu, ali ga pa obišči, ko ima dan odprtih vrat in mu povej kaj vse te teži. Mogoče ti celo prisluhne. lp

  • Odgovori srkazem po lpp 18. 3. 2017 at 11:21

    Dijak naj bo direktor?! No, saj bi imel najbrž res več let šole kot omenjeni šoferji – če drugega ne znam vsaj pozdraviti vsakega in se mu nasmehniti. 🙂

  • Odgovori srkazem po lpp 18. 3. 2017 at 11:22

    ups , kiks: znam ne ne znam

  • Odgovori Matej Zalar 19. 3. 2017 at 8:30

    @Aleš Š.: Saj ne gre za to, d abi bili nezadovoljni na svojem delovnem mestu. Enostavno so primitivci, izvržek tudi sicer podrhaljene družbe, kjer bi bil rad vsak klinac palac nekaj več kot je v resnici, čeprav mu sploh ne gre slabo. Zajebavajo nas šoferji na avtobusu, ki jih zajebavajo študenti-natakarji, ki jih zajebavajo profesorji na faksu, ki jih zajebava sistem, in tako naprej in tako naprej.

    Potem mi pa nek komentator razlaga kako da sem jaz kriv, ker šofer ne odzdravi na prazni postaji, kjer vstopim samo jaz ali morda še tri osebe, češ da ga, kaj vem, zaničujem, ker je šofer? Kakšna salamenska neumnost! Tako lahko razmišljajo samo produkti tlačanske miselnosti, o katerih je pisal Mazzini. Nikogar ne zaničujem, razen primitivcev. Enkrat sem nekega šoferja celo ekstra pohvalil – čeprav je navsezadnje ravnal samo tako, kot bi od njega pričakoval.

    • Odgovori Aleš Š. 19. 3. 2017 at 9:13

      Matej, se strinjam z napisanim. lp

    Komentiraj