Eko vožnja: (ne)varna?

Na naših avtocestah se ne morem načuditi visokemu deležu voznikov, ki jih nič ne moti, da se fijakajo s hitrostmi, ki jih brez težav dosežemo tudi na odprtih magistralkah in so za to pripravljeni plačat 95 evrov letno. Ob tem jim ni nerodno, da ovirajo promet in nonšalantno prehitevajo tovornjake s hitrostjo 90 km/h, po možnosti zapeljejo na levi pas brez smernika, kar zanje ni prekršek, obenem si pa mislijo “kaj mi morete, saj vozim po predpisih”. Ali pa se na avtocesto vključujejo s 60 km/h že po petdesetih metrih vožnje na pospeševalnem pasu. Ko vozim na cager po omejitvi, prehitim na prazni cesti vsaj polovico voznikov, ampak to tako, da padem mimo kot da bi oni stali pri miru. Če imam seveda sploh srečo in je levi pas prost. Edino logično razlago takšnega ravnanja vidim v šparanju z gorivom. Da bi te ljudi skrbelo za ekologijo, težko verjamem. Po prstih jih tolče cena goriva!

Seveda se strinjam z varčno vožnjo. Načeloma je varčna vožnja tudi varna vožnja, ampak seveda samo načeloma: ko nekdo špara tako, da enostavno noče pritisnit na plin niti, ko prehiteva ali ko se vključuje na avtocesto, je to kvečjemu znamenje, da ni sposoben vozit konformno tako, da ne bi motil soudeležencev v prometu. A to zanj ni pomembno. On je šparoven tepček, ki je kupil novega golfa z najšibkejšim možnim motorjem – ker drugega kao ne potrebuje – in zdaj na 100 kilometrov prišpara 1 evro.

Povrhu vsega se verjetno po komentarjih na forumih in blogih razburja, da so na cesti vsi vozniki norci, da ne rečem morilci. Pri čemer se kot prekršek smatra izključno prehitra vožnja, ker je ta največkrat vzrok hudih prometnih nesreč. Ne kapirajo pa (saj tudi policija ne), da če bi polovica ljudi vozila 200 km/h po levem pasu in bi ostali počeli vse v skladu s predpisi, torej prehitevali samo, ko je levi pas prost, uporabljali smernike, prižigali luči ipd., nesreč teoretično ne bi bilo. Kar seveda ne pomeni, da lahko vozimo 200 km/h in da to ni nevarno. Hočem povedat, da sta v vsaki nesreči praviloma udeležena dva voznika: prvi nesrečo povzroči, drugi pa je ne prepreči.

Ekološko = moderno

Moderni so postali EKO reliji in tekmovanja v čim manjši porabi goriva, kar nam proizvajalci vozil prodajajo kot prispevek k ekologiji. Ampak to je podobno kot pri plačljivih plastičnih vrečkah. Za ekologijo je trgovcem  malo mar, se pa dobro prodaja in so lahko reliji, na katerih ljudje, ki se jim ljubi dva dni cijaziti po podeželskih cestah in zganjat teater na avtocestah, dokazujejo, da je mogoče vozit praktično na vodo. Če sem ciničen, in drugače v teh primerih ne gre, je učinek naslednji: na 1000 kilometrov dolgo pot so poslali 72 vozil, ki so skupaj prevozila 72 tisoč kilometrov, kar ob predpostavki, da so v povprečju žrli 3,5 litrov na 100 kilometrov, pomeni 2520 litrov nafte zato, da so opravili pot brez vsake koristi in pametnega namena. V preprostem izračunu  pa nisem upošteval spremljevalnih in sodniških vozil, ki so verjetno žrla enkrat več, pa prevozov do Pariza itd.

In s tem so oni dokazali … kaj? Da je nekdo s Peugeotom 3008 dosegel povprečno porabo 3,1 litra na 100 kilometrov?

Kako je tekmovanje potekalo?

Dirkali so od Pariza do Ženeve. Začeli so v nedeljo ob 10. uri dopoldan. Do 14. ure so prevozili 250 km! Prvi dan so vozili do 21. ure in so prevozili v celem dnevu okoli 500 kilometrov! V ponedeljek so začeli že ob 7.30 in mečkali do 15.50. To je skoraj 31 ur za 1000 kilometrov, ki jih jaz ob dobrem dnevu prevozim v 10 urah, v 12 pa zagotovo, tudi če ne divjam. Ampak še bolj zaskrbljujoče je, kaj so ti norci v želji, da bi dobili nov avto, počeli po cesti!

Organizatorji so še enkrat opozorili, da je najnižja dovoljena hitrost na avtocesti 80 km/h. Da se nekateri tega ne držijo se je na lastne oči lahko prepričala tudi ekipa Avtomota, ki je prehitela neko ekipo (država ni pomembna), ki je vozila 35 km/h, na zadnjem steklu pa je imela nalepljeno opravičilo za vse težave, ki jih s tem povzročajo v prometu.

Naša ekipa je naletela na okvarjeno vozilo z madžarsko posadko. Uradnih podatkov o vzrokih še ni, lahko pa sklepamo, da vožnja z nizkimi vrtljaji precej obremenjuje motor …

Francoska ekipa s peugeotom 5008 je imela včeraj bližnje srečanje z vlačilcem. Šušlja se, da se je tovornjakar belega enoprostorca dotaknil med prehitevanjem, Italijana sta namreč s prepočasno vožnjo ovirala promet […]

Organizator je vsem tekmovalcem sporočil, da naj odslej vozijo s prižganimi štirimi smerniki. Razlog je seveda v tem, da se ostale udeležence v prometu opozarja na počasna vozila pred njimi.

In nenazadnje:

[udeleženci …] pravijo tudi, da tovrstna vožnja ni niti slučajno primerna za na cesto, saj so celo pot ovirali promet in povzročali slabo voljo med ostalimi vozniki precej prometnih cestnih povezav proti jugu Francije.

Skratka, na poti so povzročili nesrečo, pokvarili avto in celo pot ogrožali Francoze, Peugeot pa je dokazal, da lahko avto pokuri enkrat manj kot piše v tehničnih specifikacijah. Medtem pa naši vozniki še vedno nočejo – ali morda celo ne upajo – pritisniti na plin, ker je postalo šparanje tako moderno, da je bolj cenjeno od varnosti. Prekrškarji so po dojemanju Slovencev samo tisti, ki vozijo prehitro. Na avtocesti pa s preprostim štetjem ugotoviš, da od desetih avtomobilovšet avtomobilov pri prehitevanju izsili prednost, spremembo smeri pa nakažeta s smernikom dva ali trije. Izsiliti je seveda preprosteje (in bolj šparovno) kot spustiti hitrost na 90 km/h in potem spet pospešiti.

Prejšnja objava Naslednja objava

48 komentarjev

  • Odgovori Dinozaver 3. 3. 2010 at 9:08

    hahaha, ja, 200 km/h po levem pasu, v strnjeni koloni, z minimalno varnostno razdaljo, kdor ne upa, je pička. če se hoče kdo od počasnežev, ki vozijo po desnem pasu 130 km/h vključiti v kolono za prehitevanje, seveda nima šans, ker mora pred tem pospešiti na 200 km/h, pri čemer ga ovira pred njih vozeče vozilo. ampak si je sam kriv, ane, chef? kaj pa ne vozi z nami 200 km/h po prehitevalnem že od prvega metra avtoceste! skratka, genialna ideja, vredna najširše podpore in hitre implementacije.

  • Odgovori chef 3. 3. 2010 at 9:22

    In se je že našel prvi, ki ne zna več brat v trenutku, ko vidi, da nekdo vozi prehitro. Še enkrat preberi in nehaj pizdit.

    A ti ne kapiraš, da ne morem vozit več kot 5 minut skupaj niti 130 km/h zaradi tisith, ki mislijo, da imajo pravico ovirat vse po vrsti zato ker šparajo? Ampak saj to vse piše, ampak ti ne znaš brat, Dinozaver. Škoda, da znaš pisat.

    In, mimogrede, primer o 200 km/h je bil hipotetičen, obenem sem tudi zapisal tole:

    Kar seveda ne pomeni, da lahko vozimo 200 km/h in da to ni nevarno.

    Ampak do tja verjetno nisi prišel.

  • Odgovori Dinozaver 3. 3. 2010 at 10:01

    včasih se tudi meni zdi škoda, da znam pisati, ampak važno je, da se zabavamo.

  • Odgovori Aljaz 3. 3. 2010 at 10:05

    Mah, nima smisla, Chef. Večina itak nikoli ne bo razumela. Tako kot ne tega, da me psihično bolj utrudi vožnja od MB do KP kot pa vožnja od SLO meje do Amsterdama. In tako kot jaz nikoli ne bom razumel, kaj se dogaja v glavi človeka, ki od Višnje Gore do Lj vozi ves čas po prehitevalnem pasu s 120 km/h.

    In še nekaj – sam sem en mesec testiral in ugotovil da pri mojem avtu ni bistvene razlike med šparovno vožnjo 100 – 110 km/h ali pa normalno 130 – 140 km/h. V prvem primeru imam porabo okrog 6L, v drugem pa okrog 6,4L dizla na 100 km. Bolj mi porabo povečajo kakšni zastoji kot pa dinamična, tekoča vožnja.

  • Odgovori Janez 3. 3. 2010 at 10:14

    “Hočem povedat, da sta v vsaki nesreči praviloma udeležena dva voznika: prvi nesrečo povzroči, drugi pa je ne prepreči.”

    Tale misel pa ni bila dovolj premišljena, se mi zdi.

  • Odgovori primoz 3. 3. 2010 at 10:16

    Upam, da uporabljaš tale blog za sprostit svoje frustracije, saj drugače te lahko na cesti še kap zadene.
    Bi blo škoda.
    Te je fajn brat.

  • Odgovori romeno 3. 3. 2010 at 10:33

    Drugič naj raje štejejo porabljene kalorije ob vožnji s kolesom, ker s fijakanjem 35km/h po avtocesti ni velike razlike 😆 Pa še bolj zdravo je 🙂 Sicer pa Prius vs. BMW M3

    http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk

  • Odgovori Krof 3. 3. 2010 at 10:47

    Najbolj trapasto je to, da 130km/h po avtocesti, če nisi sam na cesti, ne moreš voziti. NEMOGOČE! Tisti po desnem vozijo krepko pod 130, tako da ostali, ki nam hitrost okoli 130 odgovarja, tako praktično ne moremo vozit, ker imaš konstantno pred seboj mečkača, ki pelje 100-110… Slabost je ta, da izgubljaš potrpljenje ob konstantnem premikanju levo-desno. Da ne omenim nevarnosti ob prekomernem prehitevanju, vedno na preži, ogledalo, smernik, pogled čez ramo- v nedogled! Moteč je seveda tudi drug ekstrem. Ko s 140- 150 prehitevaš, voziš po desnem pasu, ker je na desni kolona vozil med 100-119, imaš za ritjo neučakance, ki bi šli najraje po zraku. In ponovno nastane problem, ki sem ga že omenil. LEVO-DESNO! Zaradi tega ocenjujem vožnjo po naših avtocestah izjemno neprijazno, nevarno in žalostno, saj veliki večini jahačev novodobnih konjev na kolesih, ni znan niti kanček uvidevnosti, bontona…

  • Odgovori šuši 3. 3. 2010 at 10:50

    Problem slovenskih voznikov je, da vsi mislijo (mislimo), da smo blazno pametni. Vsak ima svojo teorijo, ki je edina prava. Dejstvo pa je, da so naše ceste slabe v primerjavi z nekaterimi sosednjimi državami, da tričetrt voznikov ne zna uporabljati smerokazov, da imajo dedeti pri 80 letih nov avto, ki ga niso sposobni uporabljati, in da vozniki ne pomislijo na soudeležence v prometu. Pa tudi to, da imajo idioti, ki niti brati ne znajo, kaj šele, da bi razumeli znake, izpit za avto. Kultura vožnje je pa na enakem nivoju kot vsa ostala kultura v Sloveniji.

    Okrog eko vožnje pa tako: to je en sam nateg. Eko bi bili že zdavnaj, če ne bi bila nafta preveč politično pomembna. Kar ne pomeni, da lahko onesnažujemo vse povprek, ni pa s tem potrebno ogrožati vseh ostalih v prometu.

  • Odgovori primoz 3. 3. 2010 at 10:50

    Če imaš čas, je najbolje “go with the flow” po desnem pasu. Potovalna hitrost je cca 90-100, je skrajno dolgočasno, ni pa naporno. Pa še pri bencinu prišparaš 😉

  • Odgovori chef 3. 3. 2010 at 11:02

    @Aljaž: Jasno, do 140 km/h je poraba smešno nizka, šele potem začne skokovito naraščat.

    @Janez: Še kako premišljena. Žal se ljudje ne zavedajo, da se lahko na cesti zanesejo izključno nase. Pa še to ne vedno. Vsi delamo napake. Tudi neumne.

    @romeno: Da je Prius res šparoven in ekološki avto, mislijo samo tisti, ki ga imajo in bi bodisi radi dobro izpadli ali pa ne znajo brat podatkov o porabi goriva. Marsikdo danes tudi misli, da manj požre avto z 90 KM kot z 200 KM.

    @krof: Vedno se je treba prilagajat. Počasnejši hitrejšim in hitrejši počasnejšim.

    @šuši: Tis pametna babnca!

    @primoz: To sem že večkrat poskusil, ampak dlje kot deset minut nisem vzdržal :mrgreen:

  • Odgovori Dinozaver 3. 3. 2010 at 11:13

    ok, se dam še enkrat v zobe. v komentarjih vidim eno skupno težnjo: biti sam na cesti in voziti točno tako, kot mi ustreza. pač ne gre, a ne? in promet je interaktiven špil, kjer se prilagajamo, kot pravi chef, ostalim udeležencem in razmeram na cesti ter ob njej. bi rekel, da se večina teh zagat s prepočasno vožnjo po levem ali desnem pasu pripeti v zgoščenem prometu in takrat se je pač treba prilagoditi.

  • Odgovori KREN 3. 3. 2010 at 12:55

    OK, Dinozaver, tu imaš v prvem delu prav. Preveč egoistov, ki so (pre)ponosni na svoje škatle.
    V drugem delu pa ti ne morem dat prav, ker na žalost prevečkrat vozim ob ali za avtom na prehitevalnem pasu z 120 – 130 km/h, ko je vozni pas prazen.
    V Sloveniji manjka kulture na cesti. Vzrok jaz vidim vsaj v 2 stvareh:
    1. avto je na žalost preplačan v SLO, nekateri dajo vse in še več zanj, tudi če nima potem kaj oblečt – potem pač MORA biti glavni na cesti, da ni zafrustriran
    2. tretjina današnjih voznikov je delala izpit v času, ko avtocest in krožišč še ni bilo (ali skoraj ni bilo), druga tretjina ga je delala v nseposobnih avtošolah, ki so zrasle ko gobe po dežju v nekaj letih.
    Jaz osebno sem pred 12 leti bil postavljen na cesto z 20 urami vožnje, od tega 2 urama na avtocesti… Očitno sem imel srečo, da sem jo do sedaj odnesel brez nesreč kljub letno prevoženim 45.000 km.

  • Odgovori KREN 3. 3. 2010 at 12:57

    Aja, tretja tretjina je pa takih, ki se dejansko trudijo obnašat na cesti tako, kot je pričakovano in kulturno.
    Med te se štejem tudi jaz 😉 Ne trobim, iz stranske ulice občasno koga spustim predse, upoštevam pravilo zadrge ob zožanju na AC, spustim pešca čez prehod itd. Seveda sem potem jaz tarča slabih živcev voznikov za mano 🙂

  • Odgovori Dinozaver 3. 3. 2010 at 13:46

    KREN, če je vozni pas prazen, v čem je potem problem?

  • Odgovori primoz 3. 3. 2010 at 14:37

    Upam da se hecaš. Ampak verjetno se ne. in zato je tako kot je.

  • Odgovori KREN 3. 3. 2010 at 14:51

    @Dinozaver

    Ne vem ali si slabo prebral, ali pa si eden tistih, ki je dobil vozniško v škatli z žitaricami.
    Če je vozni pas prazen, nima model kaj iskat na prehitevalnem. Prehitevalni pas je za P.R.E.H.I.T.E.V.A.N.J.E. Avtocesta nima dveh VOZNIH pasov, ampak enega in enega prehitevalnega.

  • Odgovori chef 3. 3. 2010 at 15:16

    @KREN pravi, da je vozni pas prazen, njega pa ovira papak, ki po prehitevalnem vozi 120 km/h, čeprav bi se po ZVCP moral umakniti.

    Prilagajanje je tisto, o čemer govorim. Če mene vprašaš, bi jaz najraje ves čas vozil s polnim gasom, ker mi to paše. Ampak je to žal nevarno, zato se moram prilagoditi. In prilagodim se tudi, če moram mečkat 110 km/h, ker drugače pač ne gre (v konicah ipd.)

    Ampak isto pričakujem jaz od tistih, ki bi vedno najraje vozili 90 km/h. Ampak ne. Ker je dovoljeno voziti prepočasi, jih ne bomo prepričali, da so za promet moteči.

    Ne pa da nalašč vozi po levi špuri, obenem je pa še svinjsko pameten za volanom in nalašč zajebava, ker ima pač neomejeno časa.

  • Odgovori En odveč 3. 3. 2010 at 16:18

    @chef: Pri marsikaterem avtu začne že pri 100km/h poraba skokovito naraščati. Zato pa doma vsi vozimo 100km/h po avtocesti. Ta drug avto je pa svet zase, k več kot 115km/h sploh ne gre. 1.2L in 35 KM poraba okoli 8-9l. 😀
    Ampak ti dam prav!
    Mislim, da kljub temu, da imam izpit manj kot pol leta, teh napak res ne delam. In res so moteče! Parkirat pa ne znam. Priznam. 😀

  • Odgovori seamus 3. 3. 2010 at 16:49

    Vidš Chef – časa pa nihče ne upošteva. Ker on je kao zastonj. zaradi tega so vse te zadeve brezplodne, ker ljudje, ki vozijo počasi ne gledajo na čas.
    26 minut se voziš dalj s 90km/h, kot tisti ki v eni uri vozi 130km/h. Če si plačan 5€ na uro to pomeni da si prihranil 2,4€ na uro, ker si hiterjši. Poraba je višja recimo za 1l (90km/h proti 130km/h, pomeni 1,4€ razlike), kar pomeni pri sedanjih cenah, da na 100km prihraniš 1€ če voziš hitreje.

    😀

    Če zaslušiš več pomeni, da s hitrostjo 130km/h namesto 90km/h prihraniš še več 😆

  • Odgovori seamus 3. 3. 2010 at 16:53

    z 90km/h ….

  • Odgovori siggi 3. 3. 2010 at 17:36

    Problem je le v tem, ker vsak vozi sam zase in ne vsi za vse 🙂 Pač vsakega briga da bo sam prej doma, se pa ne zaveda da tudi sebi otežuje vse skupaj.

    In ja, tiste ki se s 60 km/h vključujejo bi tako nabil odzadaj da bi blo lepo videt… Razumem če je konica in je itak polno, ampak ko se kdo sam pred tabo vključuje in cinca po tistem pasu navzdol s 50 km/h… Noro

  • Odgovori primoz 3. 3. 2010 at 17:51

    @seamus: Če moraš prit od točke A do točke B in to nista uvoz in izvoz z avtoceste, hitrost na avtocesti ne igra več take vloge. Ravno prejšnji teden sem se vozil iz centra Ljubljane v center Maribora. Če sem po avtocesti vozil na polno, je bilo povprečje 71 km/h, ko sem šel “with the flow” pa 65. Časovno je to cca 2:10 proti 2:20. Pri čemer sem bil v prvem primeru precej utrujen, v drugem pa sem med potjo skoraj zaspal. Vprašanje, kaj je nevarneje.
    Še razlika v porabi: 6,9 :7,1 litra.
    (Ja, imam nov avto in se še nisem naveličal igračakt s potovalnim računalnikom 🙂

  • Odgovori chef 3. 3. 2010 at 18:13

    @sigg, seamus: Sigg ima prav, da sta primera 90 in 130 km/h pretirana. Tudi če bi šel na polno, torej do 200 km/h, bi bil rezultat praktično isti, če seveda ne potuješ na prazni cesti.
    Ampak to je tudi osnovni problem: da zaradi neotesanih egoistov polovico časa do Kamnika vozim med 110 in 120 km/h. Zato pa je razlika v času minimalna.

    Če boš šel na polno v Nemčijo, recimo 500 km daleč, je pa lahko razlika juhuhu in zato lahko, tudi če voziš po omejitvah (ki jih v Nemčiji niti ni), v Berlin prideš prej kot v 10 urah (1000 km). Šparanje seveda v tem primeru ni opcija in na cilju si izžet – ampak izžet bi bil tudi, če bi vozil umirjeno in potoval 2 uri dlje.

    Sicer pa, @seamus: tip ne zasluži nič več, če pride nekam prej. Še več! Marsikdo na službenih poteh nalašč mečka, da je dlje na terenu. Njemu je vseeno koliko prišpara na času.

    Seveda pa z veseljem udriha po slabih plačah (ki so tudi posledica hvatanja krivin).

    @En odveč: To je seveda res, ampak teli majhni avtočki sploh niso namenjeni avtocestam. Mene nič ne moti, če ljudje počasi vozijo (se mi pa čudno zdi). Svinjarija pa je, da svoj način vožnje vsiljujejo tudi hitrejšim in nanje celo pizdijo, češ, kam se ti pa mudi?

  • Odgovori seamus 3. 3. 2010 at 19:32

    @Chef – seveda potem ne zasluži nič več. Sj Telekomovci so tudi cel šiht na piru in nič ne naredijo. Samo to je že druga zgodba. Gre preprosto za to, da razlika je in bi bila še večja, če bi folk po AC vozil normalno.

    Sam sem bolj izpostavil to, da s počasno vožno po AC ne prišparaš nič, kar je ravno obratno od tega kar si folk predstavlja, ker gorivo je samo ena postavka od mnogih.

  • Odgovori Whiskey 4. 3. 2010 at 8:18

    @Chef: jest mislim, da za 3/4 piscev na tvojem blogu bi bila dobra udeležba varne vožnje.

  • Odgovori Dinozaver 4. 3. 2010 at 12:23

    @KREN in Chef: hvala za pojasnilo. ja, v osemdesetih so imeli akcijo, ko so delili vozniška dovoljenja v škatlah s kornfleksom in bil sem eden od srečnežev.

  • Odgovori chef 4. 3. 2010 at 12:57

    @seamus: Seveda pa je dejstvo, da ljudem čas nič ne pomeni (ker se ne zavedajo izgubljenega denarja, če ne svojega, pa denarja podjetja), in mečkanje na vseh nivojih (ne samo na cesti), povezano.

    @Whiskey: Za 3/4 ljudi nasplošno!

    @Dinozaver: Kako je šlo to včasih, ne vem, ampak na začetku tisočletja je imel lahko nekdo 50 ur vožnje in so ga zajebavali na izpitih zaradi nepotrebnih malenkosti, nekdo drug pa je naredil po 20 urah, a si ni upal niti sam vozit.

  • Odgovori En Kovač 4. 3. 2010 at 13:52

    @chef
    Meni gredo enako na živce tisti, ki se stalno vozijo po prehitevalnem pasu, kljub praznemu voznemu pasu. Pa ne glede ali vozijo 90 km/h ali 200 km/h. Prvi mislijo, da vsi ostali divjajo, drugi pa, da je prehitevalni pas samo njihov in ga nobeden drug nima pravice uporabljati, ko so sami na cesti. Po moje bi bilo potrebno oboje kaznovati.

    Jaz včasih vozim po avtocesti le okrog 90 km/h (na pomurski “avtocesti”, kjer je omejitev 110 km/h). Se mi pač ne da hitreje in vozim skoraj podzavestno, ali pa sem vezan na uro in bo 3 minute pozneje zaradi počasne vožnje še vedno prehitro. Držim se voznega pasu, če je potrebno prehitevati, pospešim recimo do 130 km/h.

    Včasih pa vozim 130 km/h ali več in sem večinoma res na prehitevalnem pasu, saj je vozni pas itak v večini primerov zaseden.

    Če se v prvem primeru spravim prehitevat, pospešim recimo do 130 km/h in mi od zadaj “prišefa” model z 200 km/h, zaradi njega ne bom še bolj pospeševal, pa če se na glavo postavi! Že itak vozim čez omejitev, on pa še toliko bolj! Verjamem, da mu grem zato na živce, če se mi zato še prilepi na rit, pa obvezno začnem voziti po omejitvah ter ignoriram blendanje in trobljenje. Ko končam prehitevanje, pa se seveda umaknem na vozni pas. Na eventualne jezne poglede odgovarjam z jeznim pogledom, na iztegnjen sredinec pa z istegnjenim sredincem!

    Če v drugem primeru vozim 150 km/h, pa se jezim na modela, ki se znajde pred mano na prehitevalnem pasu in pravilno in po omejitvah prehiteva.

    Skratka, želim povedati, da nam vsem manjka tolerance.

  • Odgovori Živc 4. 3. 2010 at 19:11

    🙂

    Preden Chef naredi doktorat iz socialne ekologije, naj navržem samo en aspekt zmerne vožnje (90-110kmh, prehitevam 110-130km/h) po avtocesti (po desnem pasu seveda).
    Moj avto ima 1200ccm in 16V mašino in če bi vsakodnevno tiščal po avtocesti 130km/h, da bi zadostil potrebam dirkačev, to pomeni da bi po enem letu bila mašina že prilično zmahana. Ker pa želim imati ta avto vsaj še par let, ga pač šparam. To pomeni vožnjo v zgornjem razponu hitrosti.
    Glede na to, koliko ljudi se zgraža nad vožnjo, bi človek pomislil, da je res mentalno stanje ljudi na cestah obupno pa ni. Dnevno sem na AC relacija Gorenjska- Ljubljana (občasno tudi Mb-LJ), pa velika večina vozi približno normalno.
    Vsema pa itak manjka tolerance ;).

  • Odgovori chef 4. 3. 2010 at 21:42

    @En Kovač: Jaz sicer sam pri sebi bentim, če se mi kdo nastavlja, ampak težim pa ne. Dokler seveda prehiteva.

    @Živc: Najhuje je, če se pelješ na morje ali na Dolenjsko. Res je, da švoh motorčki ne zmorejo teh hitrosti, ampak jaz niti ne razumem ljudi, ki raje kupijo švoh novejši avto in potem cvikajo, da jim bo odpulilo motor, kot da bi kupili starejšega kvalitetnega. Če seveda veliko vozijo po avtocesti.
    In še enkrat, nimam nič proti, če ljudje vozijo počasi, ampak nočem pa, da nonšalantno zapelje (po možnosti brez smernika) na levo špuro in noče niti pobožat stopalke za plin. To pač še ne pomeni, da bo motor razneslo.
    Če jaz vozim avtodom in sem počasnejši, je moj stil čisto drugačen. Če bi ob prehitevanju motil, upočasnim in počakam, da je frej. Če sem z avtom, pa pohodim plin.

  • Odgovori Primoz 4. 3. 2010 at 22:11

    TIsto o nizki porabi drži, ja, če govorimo o dizlih. A kljub popularnosti dizlov v zadnjih časih ti niso edini na cesti. Bencianrjem poraba precej hitreje in precej bolj poskoči.

  • Odgovori Marcos 5. 3. 2010 at 0:35

    Po mojih izkušnjah močnejši motorji, še posebej dizli, kurijo zelo malo tudi pri visokih hitrostih. Denimo Audi A6 3.0 TDI, tudi, če se z njim konstantno voziš 170, 180 km/h, je povprečna poraba 7 litrov, uspelo mi je že doseči 6.5 litrov. V nasprotju s splošnim prepričanjem, končna hitrost dramatično ne poveča porabe, pač pa nenehno zaviranje in pospeševanje, ko nekdo brez žmigavca zavije pred tebe.

  • Odgovori Antipat 5. 3. 2010 at 1:48

    Marcos, kje v Sloveniji pa tebi uspe vsaj 15min drzati konstantno hitrost 180km/h? 🙂

  • Odgovori chef 5. 3. 2010 at 9:29

    Še enkrat. Jaz ne morem razumet ljudi, ki se vsak dan vozijo iz Celja v Ljubljano, kupijo pa novega Clia 1.2 za 10 jurjev. In potem jamrajo, da jim veliko žre in so zato raje vsak dan 10 minut dlje na poti. To je isti šit kot da bi kupil petmetrsko ladjo in se vozil večinoma po mestu.
    Sicer pa vidimo mečkat po avtocesti tudi tiste, ki vozijo Audije A6, tako kot vidimo razne športnike s VW Polo, ki po levi špuri dirkajo 150 km/h in mislijo, da to vsem pomeni maksimalno hitrost.

  • Odgovori seamus 5. 3. 2010 at 9:56

    Dobr da moj Punto leti 160! 😆 In sm že rang višje.

  • Odgovori Marcos 5. 3. 2010 at 13:03

    Antipat, v Sloveniji ravno ne, čeprav se tudi to da, še posebej pozno ponoči. Sem pa že to počel čez Italijo in Španijo. Lahko ti povem odseke 🙂

  • Odgovori Florilegium 5. 3. 2010 at 18:17

    prišpara se tako da greš peš v štacuno in še kam…pa še rezveznih stvari ne pokupiš…dvojni prihranek dvojna korist…eko in zdravo 😀

  • Odgovori Antipat 5. 3. 2010 at 22:28

    Marcos, hvala za morebitni nasvet o odsekih, a jaz svojo mašinco zlaufam edino na poslovni poti v Nemčijo in mogoče kdaj do Budimpešte (ampak le na predelu do Balatona). Drugače pa kakšni dve leti nazaj, ko sem v zgodnjih jutranjih urah (6h) to počel na popolnoma prazni pomurski avtocesti (jebat ga, ampak res sem zamujal na sestanek 🙂 ) me je kar nekaj kilometrov poskušala dohiteti nekakšna Škoda Octavia karavan s strešnim kovčkom. No ja, vsaj meni se je v retrovizorju na daleč za mano zdelo da gre za strešni kovček. Ko je končno prisopihal bližje, pa sem videl da ima tole vozilo še malo preveč anten zraven. In ko mi kapne za kaj gre in zmanjšam na legalnih 110 km/h me je že prehitel in mi osvetil pot do najbližjega počivališča. Tam se mi najprej nasmehne, da se je kar trudil mi slediti, me seznani s prekoračitvijo omejitve za 110km/h in me seznani z višino kazni in ukrepi predvidenimi za tovrstno prekoračitev hitrosti. Sicer še dandanes resnično ne vem kako in zakaj me je ta gospod spustil dalje brez kakršnekoli kazni, a od takrat se resno držim omejitev in si na naših ac privoščim le še “zdravih” 10-30 km/h nad omejitvijo, pa še to le pri prehitevanju. Pa naj še kdo reče, da tudi opozorilo ne zaleže.

  • Odgovori chef 6. 3. 2010 at 8:22

    Teli fantje na avtocestah so dostikrat kar pošteni, hehe. Po mojem potihem držijo z divjaki, haha.

  • Odgovori strojnik 6. 3. 2010 at 10:40

    Po avtocesti se še nekako da… 🙂

    Problem do zdaj, spomladi, ko kolesarji ven prilezete… :mrgreen:

  • Odgovori pijanec 8. 3. 2010 at 14:23

    In tako kot jaz nikoli ne bom razumel, kaj se dogaja v glavi človeka, ki od Višnje Gore do Lj vozi ves čas po prehitevalnem pasu s 120 km/h.

    Zanimivo je, da je takšnih omejencev največ ravno v Sloveniji – lahko se pelješ čez celo Evropo, pa boš peljal pomirjeno. Ne vem, kaj se jim rodi po glavi, da se nočejo bočno prestaviti za 3,5 metra. Rad bi videl poskus, ko bi v Sloveniji obrnili vozni in prehitevalni pas – levi bi torej postal vozni. Po moje bi se vsi ti vozniki prestavili na desnega, ker Slovenci se nekako počutijo pomembnejše, če so na prehitevalnem pasu.

    Celo v ZDA na avtocestah izven velikih mest vozijo po desnem pasu, levega pa pustijo za prehitevanje, čeprav tam ne poznajo voznih/prehitevalnih pasov.

    Prekrškarji so po dojemanju Slovencev samo tisti, ki vozijo prehitro.

    To je BISTVEN del tvojega sestavka. Samooklicani vozniki po pravilih (ti so najhujša in najbolj hinavska kategorija) upoštevajo samo hitrostne omejitve, na ostala pravila pa se požvižgajo – seveda ne ustavijo pri vseh STOP znakih, ne upoštevajo da se na zaviralni pas zapelje z nezmanjšano hitrostjo, v križiščih jemljejo prednost…

    Za to tudi deloma krivim policijo, ker se ukvarja samo mogoče z 2 členoma ZVCP, vseh ostalih 300 členov, ki se dotikajo prometne varnosti, pa kot da ni.

  • Odgovori chef 8. 3. 2010 at 19:14

    Dogaja se, da se pelješ 140 km/h po števcu na tempomat (dušebrižniki, to je v resnici 130 km/h!), pa en bebo na levem pasu vztraja točno tako dolgo (čeprav mu blendaš in prižigaš žmigovc), da moraš taknit bremzo, isti trenutek se pa spelje.

    Da je previsoka hitrost tako rekoč edini prekršek, pa jaz krivim IZKLJUČNO policijo. Razen tega oni pišejo kazni samo še za telefoniranje med vožnjo ali za prečkanje ceste izven zebre. Za vožnjo z meglenkami verjetno ne dajo niti opozorila, globa za vožnjo po levem pasu pa mislim, da je 40 EUR.

  • Odgovori seamus 8. 3. 2010 at 20:33

    @Antipat – normalni policaji po mojih izkušnjah pogledajo še kakšno zadevo zravn – recimo prazna AC in primerno obnašanje.

    @Chef – prepričan sem, da je za to kriva vlada! Pa ne trenutna, amapk na splošno, ker ni sposobna urediti razmer na cesti in iščejo rešitve, ki pa sploh niso več življenske, policajev je pa premalo. In pol se kj zgodi in najebajo policaji, ker niso zadost karkoliže počel.

  • Odgovori Marcos 9. 3. 2010 at 9:14

    @chef: Pozabil si še pasove (sredi mesta) pa luči (največkrat na sončen dan) pa še kaj bi se našlo. Zelo nevarni prekrški 🙂

  • Odgovori pero 21. 3. 2010 at 22:18

    zelo dobro napisano-dodal pa bi še to,kako neka-teri zelo počasi pospešujejo-pa ne da so to slabi ali starejši avti-vsi so zelo OK-do 50km/h porabi tudi 400-500m in to na lepi, prazni cesti.

  • Odgovori chef 22. 3. 2010 at 9:17

    Ja, ampak ko se prižge zelena luč, najprej rabi sekundo ali dve da to pogrunta, potem poišče prvo in fino podrsa po sklopki, tako da je pet sekund mimo še preden sploh štarta.

  • Komentiraj