Farsokracija

Odkar pomnim se pogovarjamo o nekaj kilometrih železnice, ki jo lahko Kitajci verjetno zgradijo v dveh mesecih. Vsi sicer nergajo, da se v Sloveniji nič ne spremeni, nabijajo o razvoju, a ko že skoraj pride do premika, civilna družba podivja, politika se na divjanje priklopi – ali ga spodbudi – in na koncu še neki upokojeni profesor strojništva izumi čisto drugačen koncept transporta čez Kraški rob, ki nima sploh nobene zveze z obstoječim projektom. Toda mediji vse te pajace vseeno obrajtajo bolj, kot bi bilo treba, in na koncu nekaj kilometrov železnice postane državni problem ranga pokojninska ali zdravstvena reforma.

Najvišji institut demokracije potem za zdravljenje lastnih frustracij izkoriščajo tečni fotri, ki še najbolj spominjajo na udeležence hišnih svetov starih socialističnih blokov, opozicija ga izkoristi za nabiranje političnih točk, razni fičfiriči pa za pet minut slave. To ekshibicijo jim mora zaradi nore zakonodaje omogočiti javna radiotelevizijska hiša, kjer se trideset ljudi poldrugo uro prereka o vsem drugem, le o zadevnem problemu ne. Demokracija nikjer ni prav dobro delujoč sistem, a v Butalah smo farsičnost tega sistema zbrutalizirali do skrajnosti. Poglejte predsednika države in Aleš Primc ter tisti poklapani stric, ki je glavni oponent drugemu tiru, se vam ne bosta več zdela tako neverjetna odvoda pravice do svobodnega izražanja.

Kako naj v teh razmerah glasujem? Pojma nimam niti ali gre za dvotirno ali enotirno progo, pojma nimam, kje poteka trasa, pojma nimam, kako se bo v španoviji z Madžari, pristaniščem, Evropsko unijo ali morda brez katerega izmed teh deležnikov vse to financiralo, pojma nimam, koliko to v resnici stane, pojma nimam, če ni morda koncept upokojenega profesorja strojništva boljši. Nisem niti ekonomist niti geodet niti geolog niti strojnik niti gradbenik niti strokovnjak za logistiko, ampak samo nekdo, ki si želi, da bi se z vlakom iz Kopra v Ljubljano pripeljal v eni uri.

Sicer nisem neumen in bi se o finančnih, geodetskih, geoloških, strojniških, gradbeniških in logističnih aspektih tega projekta podučil do te mere, da bi ga lahko na neki laični osnovi razumel, a se mi ne ljubi in tudi nimam časa, saj se te dni ob svoji službi ukvarjam še z vprašanji o vodovodnih instalacijah, vgradnji oken in vrat, keramičnih ploščicah, vzmetnicah, vgradnih omarah, potrošniških kreditih in podobnih zadevah, o katerih do pred kratkim tudi še nisem imel pojma.

Ampak od države seveda ne pričakujem, da mi bo zrihtala dobrega parketarja. Pričakujem pa, da mi bo zrihtala infrastrukturo, za katero plačuje vsak davkoplačevalec kot državljan Republike Slovenije, kot državljan Evropske unije in celo kot lastnik avtomobila. Pričakujem tudi, da se bodo k debati javljali normalni ljudje, ne pa debil, ki RTV Slovenija podeljuje rdeče kartone in se na birokrate brez argumentov dere, da kradejo in lažejo.

Sprejemam argument, da je treba glasovati za drugi tir zato, ker tako posredno glasujemo za razvoj, četudi je vsem jasno, da nas bodo beli ovratniki spet okradli in četudi je vsem jasno, da ne bo nihče odgovarjal, tako kot tudi Pahor opravičuje TEŠ 6 z lastno nesposobnostjo in neumnostjo – čeprav je uporabil bolj izbrane besede –, odgovornost pa prevzema tako, da že drugič kandidira za predsednika države. A na tem referendumu ne bom glasoval. Zakaj? Ker smo pred časom dobili instrument, ki referendum ob prenizki udeležbi razveljavi. Zato se v tem primeru ne pustim nadirati dušebrižnim braniteljem demokracije, ki govoričijo o dolžnostih volivcev, ki da bi se morali podučevati o prezapletenem problemu, kot je drugi tir.

V resnici mi je že vseeno. Še bolj kot korupcija mi gredo na živce zmeneti, ki so referendum uzurpirali za promocijo svoje lastne neumnosti. Neudeležba na referendumu je glas proti njim. Če bi imeli normalne argumente, bi celo razmislil o problematiki tiste železnice. Tako pa ne bom ker to sploh ni več demokracija.

Prejšnja objava Naslednja objava

24 komentarjev

  • Odgovori Tomaž 22. 9. 2017 at 23:46

    Točno tako. Udeležba bo porazna…

  • Odgovori filmoljub 23. 9. 2017 at 9:00

    Menda sem to že enkrat omenjal: poleti sem se po Avstriji prvič vozil od Dunaja do Celovca, po tisti sijajni gorski avtocesti. Samo na tisti relaciji je kakšnih 30 tunelov, vsak od njih je boljši od vseh slovenskih tunelov skupaj, vse to povezuje tudi železnica in celotna infrastruktura. Spraševal sem se, ali so tudi Avstrijci morali za vsak kurčev kilometer ušive ceste ali železnice sprejemati poseben zakon, ali se tudi pri njih država toliko ukvarja z gradbenimi ali infrastrukturnimi projekti in koliko denarja potem na njihovih razpisih pokradejo politiki.

  • Odgovori jazsembog 23. 9. 2017 at 15:02

    Jst sem se na nek nacin ze sprijaznil, in sem se davcno odjavil iz slovenije. Kot je ze nekdo napisal ima slovenija podobne tezave, izzive kot vse drzave v tranzijici. Konec koncev sp v avstriji “stane” isto kot pri nas. S tem da za to nekaj tam dobis. To je edino racionalno ka lahko naredis. Da se odselis. Pri nas nakladacev, lenuhov taksnih in drugacnih, mlajsih, starejsih ne manjka. In tem politika proda vse zivo. Nekaj mesecev sem v avstriji “sprobaval” teren in zanimivo, da so jodlarji manj obdavceni, sploh na nizke prihodke bistveno manj. Dejansko dobim na iste placane prispevke od 2x do 3x vecjo penzijo cez 30 let, da ne omenjam zdravstvene storitve itd…

  • Odgovori Beki 23. 9. 2017 at 17:02

    Če slučajno nisi gledal soočenja v četrtek:
    https://www.youtube.com/watch?v=2vFP1Fuu-Zg

    :):):)

  • Odgovori Kriza plačevanja rtv 23. 9. 2017 at 21:53

    Družboslovcem je to lahko kritizirati, ker ne vedo, kaj je vse potrebno, da se spoznaš s takšnim projektom. Meni je Kovačič pozitivna osebnost, ker se je zmogel upreti sistemu in je nekaj poskušal premakniti. A je prevelik zalogaj zanj to predstaviti, oziroma najti dovolj ljudi, ki bi to predstavili.

    Ter, tu bi morala vlada sama najti neko rešitev, ki bi bila občutno cenejša. Iz zgodovine se vidi, da se ne premaknejo prav dosti. Seveda, saj vlado vodi pravnik.

    Če bi naša država delovala tako, kot je treba, bi bil ta referendum skupaj z volitvami.

    • Odgovori kren 24. 9. 2017 at 15:14

      Mah ja, Kovacic je predvsem mesalec dreka. Ja, ima idejo, ampak cas za to idejo je bil pred leti. Takrat je bil pa tiho. Povecanje kapacitete rabimo, pa mislim da smo ze brez teh zavlacevalcev prepozni. Namesto da bi ze vozili po drugem tiru, se jebemo med sabo. Avstrijci pa delajo obvoz preko Italije do Trsta. In ko bo koncan, se bo zacelo umiranje Luke Koper na obroke. Tako kot vse v Sloveniji.

  • Odgovori Rado 24. 9. 2017 at 14:26

    “Najvišji institut demokracije potem za zdravljenje lastnih frustracij izkoriščajo tečni fotri, ki še najbolj spominjajo na udeležence hišnih svetov starih socialističnih blokov”

    Rdeča nit vseh tvojih komentarjev je prejšnja generacija. Ni važno kaj hočejo in kaj predlagajo, ti si vedno proti (njim).
    Jasno je, da je upor pomemben za generacijo pubertetnikov, a enkrat je vendarle treba odrasti.

  • Odgovori Kriza plačevanja rtv 24. 9. 2017 at 18:54

    Rado in Kren, ta tir je predrag. Če bi se Leben in njegovi podrejetni zakopali, bi lahko predlagali nekaj dosti cenejšega, pa niso. Kaj bo Duhovnik in Kovačič. Oni so dolžni. Kren, kaj pa ti mešaš.

  • Odgovori Rado 24. 9. 2017 at 19:55

    Ja Kriza, se strinjam s tabo. Tir je predrag!*** Moja replika je pla Mateju zaradi druge reči.

    *** Čeprav kaže, da smo nasprotniki zakona popušili. Narod je pozlatil tatvino.

  • Odgovori filmoljub 24. 9. 2017 at 20:02

    Itak, tir je predrag, hvala za poznavalsko mnenje. Pravkar smo vrgli skozi okno 3,3 milijona evrov za še en nepotreben referendum, za katerega večina še vedno meni, da se je odločalo bodisi o drugem tiru ali proti njegovi gradnji. Človek bi se kar zjokal od samega absurda, ampak k sreči so mi kot zavednemu Butalcu že zdavnaj zakrknile sinapse v čelnem režnju in se samo še slinim med katatoničnim bolščanjem v prazno.

  • Odgovori Rado 24. 9. 2017 at 20:26

    Za referendumsko odločanje nikoli ni vržen denar proč. Pač pa je bilo vržene pol milijarde evrov proč v primeru SKB. /Vložili 3/4 milijarde, prodali pa za 1/4 milijarde!

    • Odgovori Ksenija 25. 9. 2017 at 8:57

      Rado, SKB za vse svoje poslovne odločitve plačuje ali pa kasira sama….oz…to počnejo njeni lastniki, kjer ni države Slovenije. Davkoplačevalci nimajo prav nič zraven.

  • Odgovori Matej Zalar 25. 9. 2017 at 7:13

    Poglejte, jaz kot preslabo obveščen volivec pač ne želim sprejemati odgovornosti za karkoli v zvezi s tem zakonom. Pa tudi če bi se ta teater šel – kolikor ne zaupam vladi, ne zaupam niti Viliju Kovačiču.

    Moja averzija do “prejšnje generacije” je pa po svoje razumljiva. Te države ni ukradla moja generacija, ampak so jo ukradle prejšnje (z denarjem za drugi tir vred) in treba bo razumeti, da gre moji generaciji to strašansko na živce. Najpametnejši so se zaradi tega izselili, najiznajdljivejši so se prilagodili, večina je apatična, sem ter tja pa kakšen bebček še malo nerga na blogu. Čas Vilijev Kovačičev je minil. Koga je uspel s tem sitnarjenjem mobilizirati, smo videli. Komaj slabih 10 odstotkov volivcev in celo vrsto norcev, od tistega butca, ki so ga morali odvleči iz TV-studia do Aleša Primca.

  • Odgovori miran 25. 9. 2017 at 8:43

    Ni osnovnih pogojev, da “narod” odloča o tako kompleksnem vprašanju, kot je financiranje nove železniške proge. Še če se poglobiš v zadevo in si strokovnjak na področju gradbeništva, storjništva, logistike ipd., zelo težko pametno razsodiš. Da pa takšno odločitev pustiš navadni raji, je pa v najboljšem primeru nesmiselno, v najslabšem pa naravnost škodljivo. Kot da bi starši otroka spraševali, kaj bi jedel za kosilo.

    Jaz nimam ne časa, ne energije in ne interesa, da bi dneve in tedne študiral problematiko, da bi lahko na koncu mogoče sprejel neko kolikor toliko informirano odločitev. Prebral sem par mnenj za in proti, pogledal par internetnih strani podpornikov in nasprotnikov. Eno proti mnenje je bilo presenetljivo kar dobro strokovno argumentirano in celo napisano je bilo v slovnično pravilni slovenščini (?!?), tako da bi že skoraj šel glasovat proti, ampak na koncu sem vendarle izbral isto taktiko, kot jo uporabim vedno, kadar sicer nimam pojma o vprašanju. Se pravi pogledam, kakšne sorte so generalno ljudje, ki navijajo za in kakšne sorte ljudje so proti in potem glasujem za tisto stran, na kateri je manj polpismenih kmetavzlarskih imbecilov. No, tokrat tudi to ni pomagalo in na koncu nisem šel glasovat.

  • Odgovori Platar 25. 9. 2017 at 9:29

    Ti referendumi so ena velika farsa, vlada že najde obvod, če ji rezultat ni povšeči…nisem šel na nobenega in tudi ne nameravam, ker je rezultat res vedno že vnaprej znan.

  • Odgovori Uroš 25. 9. 2017 at 12:46

    Jaz sem bil proti. Predrag tir, oziroma vlada ne ve točno, koliko bo to stalo, nihče ne upa povedati številk. To je potem seveda raj za vse, ki se bodo pasli na projektu. Ta tir se gradi izključno za eno podjetje – Luko Koper, podjetje, ki letno ustvari cca 170 milijonov evrov vseh prihodkov in državi letno kot največji lastnici preko dividend izplača cca 5-6 milijonov evrov dobička. Enostavno številke pri tem projektu ne pijejo vode, ni čudno da nikjer po svetu niso mogli najti enega zasebnega investitorja, ki bi šel recimo v javno- zasebno partnerstvo za ta projekt. V projekt finančno ne želita vložit niti LK in SŽ, ki bosta edina nekaj imela od tega tira. Ampak ne, naj zgradi država in naj plačajo davkoplačevalci. Ko pa ta ista država kot lastnica LK želi napraviti malo reda v LK, pa se seveda zgodi ulica in podobne nezmnosti : Luke ne damo, roke vstran od naše Luke, ampak 2. tir nam pa lahko zgradite.

    2. tir se je seveda na koncu obrnil v politični cirkus, kjer prevladujejo neki vaški posebnežu. Škoda. Izgubljamo vsi.

  • Odgovori jazsembog 25. 9. 2017 at 17:04

    Se strinjam Uros. Iskreno povedano res, snovne stevilke ne pijejo vodo. Luka Koper je nepomembni faktor, to je stara komunisticna parola, nase okno v svet itd. Ta projekt nima ekonomske logike. Slovenski standard lahko zdigne le izvoz in povecana konkurencnost. Konkurencen, si pa lahko samo na dva nacina, ali si cenejsi (manjsi davki, birokracija itd), ali pa boljsi (vlaganje v tehnologijo, dobro vodenje, marketing itd).
    Slovenski davkoplacevalci odprite se enkrat odprite denarnico.

    • Odgovori Jani 27. 9. 2017 at 16:36

      Ne moreš kar tako enostavno reči, da je nepomemben faktor. Zaenkrat je res največje okno v svet. Vsaj kar se tiče uvoza in izvoza seveda. Izdelki naše industrije in pridelava surovin za nadaljnjo predelavo se namreč še vedno uvažajo/izvažajo večinoma po železnici oz. ladjami. Kamioni imajo omejeno kapaciteto in zelo obremenjujejo ceste – že zaradi tega je bolj kot cestna, smiselna dobra železniška infrastruktura. S tem razbremeniš tako okolje kot tudi gužve na (avto)cestah. Glede na to, da je železnica do Kopra “slepo” črevo, se pravi da od Kopra naprej ne poteka tranzit v Italijo ali na Hrvaško, je smešno, da je taisti Koper povezan z glavnim “križiščem” po enem tiru. Se pravi ves promet tja in nazaj poteka po istem tiru. Kar v praksi pomeni, da moraš imeti precej ozko okno za prevoz. Kot da bi imel od Kopra do Portoroža enosmerno cesto in bi vsake pol ure odprl promet v eno smer. Super spodbudno in konkurenčno za tamkajšnji turizem, a ne? 🙂 No tako nekako izgleda dolgoročna konkurenčnosti Luke Koper. Medtem ko drugje iščejo možnosti kako graditi hitre železnice, ki bi iz pristanišča v najkrajšem času pripeljala robo v zaledno celinsko skladišče, se pri nas javljajo osebe, ki trdijo da je en tir dovolj. Mogoče danes. Kaj pa jutri? Kako ga bomo pa jutri gradili ko npr. Luka Koper izgubi svojo prednost? Bomo potem gradili tir, ko bo LK že pred propadom, ker ne bo sledila boju s sosednjimi lukami? Se ti ne zdi smiselno vlagati v razvoj takrat ko generiraš profit. S tem zagotoviš, da ga boš imel možnost generirati tudi v prihodnje. Ko ga nehaš, je prepozno.
      In ne, to ne pomeni, da lahko vlada ali njeni prisklediniki sedaj pokradejo milijone ali milijarde. Ne gre za to, da jim držimo vrečo iz katere so bodo sedaj lahko namastili. Ne mešajte potrebo za drugi tir s korupcijo. Če je drugi tir nujen je čisto vseeno kdo je na oblasti. Še vedno lahko rečeš, da si za drugi tir. In si potem glasen ko izbirajo izvajalce, nadziraš projekt, zahtevaš odgovornost,… ker to če podpiraš drugi tir še ne pomeni, da podpiraš tudi morebitno korupcijo. Samo ne zaradi morebitne korupcije zaustaviti razvoja LK in podjetij, ki dejansko prispevajo k razvoju naše države.

      • Odgovori Aleš 28. 9. 2017 at 13:17

        Tisti kar naša industrija – družbe s proizvodnjo v Sloveniji – izvozi izdelkov in uvozi surovin (brez Kitajske potrošniške robe) preko LK v celem letu, LK pretovori v dveh tednih. Mogoče treh.

  • Odgovori Uroš 2 26. 9. 2017 at 11:54

    Jaz razmišljam takole:
    1. Res je, da je to naloga države in ne bi smela biti tema za referendum
    2. Očitno se mi zdi, da država svoje naloge ni opravila in da je že sedaj na projektu precej pijavk. Mislim, da bi to moralo biti jasno vsakemu, ki si je številke vsaj približno ogledal.
    3. Dejstvo, da je glavni pobudnik referenduma klovn pri kredibilnosti vladne strani ne pomeni čisto nič. Če ne verjamemo ne vladi, ne klovnu, je po moje naša dolžnost, da si ustvarimo svoje mnenje in vlado nadziramo. Še posebej, ker se večina strinja, da tovrsten nadzor država žal potrebuje.
    4. Če ne narediumo nič od tega, smo soodgovorni za skorumpirano državo. Lopovi ne uspejo zato, ker imajo toliko podpornikov, ampak uspejo zato, ker preveč ljudi samo gleda in ne naredi nič.

  • Odgovori Matej Zalar 26. 9. 2017 at 22:35

    Vse lepo in prav, volivci moramo zdaj sprejemati odgovornost za to, da nas nategujejo tako ali drugače, OK.

    In že se obeta nov referendum zaradi nekega zakona, ki je brez dvoma tudi slab, a tudi nikdar ne bo boljši. Ne vem kaj mislijo, da bom šel na referendum podpirat lobi zdravnikov koncesionarjev? Da se razumemo, koncesije so natega, ampak še večja natega je kakršnokoli omejevanje želja pacientov pri kom se hočejo zdraviti.

    Naj se čez par mesecev spoet poglobim o nek zakon, ki ga bom sicer razumel malo bolje kot drugi tir, a se mi prav tako ne ljubi o tem odločati? Kaj sledi? Zabašejo naj si te zavrnilne referendume nekam v analo!

  • Odgovori filmoljub 27. 9. 2017 at 6:19

    Kot rečeno: problematičen je sistem. Naš je na vseh političnih nivojih tak, da razprši in zabriše odgovornost. Verjetno tradicija iz preteklosti, ko nihče ni za nič odgovoren oz. smo kar kolektivno vsi za vse. Tako kot nikoli ne izvemo (ker se garnitura pač redno menja), kdo natanko od poslancev je kdaj glasoval za neki slab in škodljiv zakon (ki še dolgo po tistem ali celo trajno ostane v veljavi), lahko v tem sistemu vsakdo zbere 5000 podpisov in vloži zahtevo za referendum o nečem. Financiramo ga vsi, ne glede na to, ali uspe ali ne. In to je to. Temu rečejo demokracija.

  • Odgovori Uroš 2 28. 9. 2017 at 12:44

    @Matej: Kaj nam sicer ostane, samo jamranje ob pivu, kako nas nategujejo?

  • Odgovori Matej Zalar 28. 9. 2017 at 13:16

    Bolj ali manj. Ker problem ni v teh idiotih, ki so sprovedli zakon o drugem tiru, ampak v tistih, ki jih volijo. Jaz to nisem, opazujoč množice, ki volijo DeSUS, Združeno levico ali nove obraze in ob tem mislijo, da so pametni, pa prav dobrega upanja nimam več. Ne da bi mislil, da je moč demokracije drugod po svetu kaj večja, ampak tukaj smo absurd, kot rečeno, prignali do skrajnosti. Poglej kakšni buci so najbolj glasni! Se ti je zdel, po pravici, kdo od nasprotnikov zakona normalen? Te je lahko dejansko prepričal z argumenti in ne le z oguljenimi floskulami, kot “predrago”, “korupcija”, “rop” in podobno? Ne, saj se še obnašati ne znajo normalno. Zadnji, ki je kaj pametnega povedal, je bil Jože P. Damijan, ki se je potem iz te mlakuže napihnjenih žabcev raje umaknil.

    Danes zjutraj sem pa poslušal predlagatelja referenduma o tistem zdravstvenem zakonu … spet … mar med vsemi inteligentnimi in normalnimi zdravniki niso mogli najti nekoga, ki ne kaže simptomov senilnosti in je sposoben vsaj en stavek – ne nujno poved – izustiti tako, da bi imel rep in glavo? Poslušal sem ga in poslušal, a še zdaj ne vem v čem je težava, razen v tem, da ščiti interese koncesionarjev, za katere mi kot pacientu dol visi. Briga me ali je dobil koncesijo za 15 let ali doživljenjsko, ker je že koncesija sama po sebi nateg in ker mi je vseeno kateri koncesionar me bo zdravil, da je le korekten in da na neko brezvezno operacijo ne bom čakal leto dni.

    Bistvo je pa v tem, da s takimi referendumi ne moremo rešiti ničesar. Predstavniki vlade lahko takšne paciente požrejo za malico.

  • Komentiraj