Giro 2019: Primož Roglič rekel šele prvo besedo

Ne da pred Girom ne bi imel upanja v Primoža Rogliča, nasprotno, a verjetnost, da kdorkoli zmaga na katerikoli tritedenski dirki, je vedno manjša kot verjetnost, da ne bo zmagal. Ko se je na Liege–Bastogne–Liege polomil Robert Gesink, mi je bilo jasno, da bo težko. Ko je Giro zapustil Laurens De Plus, sem si mislil, da bi bila zmaga čudež. Tako kot je čudež, da je bil Roglič tretji. Ne le zato, ker je sam po sebi neverjeten fenomen, ampak tudi zaradi drugih dejavnikov med dirko. Usoda mu res ni bila mila.

Ekipa je bila zanič, a bodimo pošteni

Kolesarstvo je zapleten šport in ljudje marsičesa ne razumejo, so se pa letos vsaj naučili, da je ekipa za uspeh enako pomembna kot posameznik. Vrhunski kolesar se lahko očitno s slabo ekipo pripelje na tretje, morda drugo mesto, ne more pa zmagati. A po drugi strani je bila slovenska javnost po nekaj slabih dneh – ne povsem brez razloga – pretirano kritična do ekipe, kot da naj bi bila dolžnost Nizozemcev, da potegnejo vrhunske kolesarje iz vesolja.

Seveda, lahko bi mu priskrbeli še Tonyja Martina, čeprav ne bi prišel toliko do izraza. Lahko bi v Italijo poslali Stevena Kruiswijka, a ne vem, kdo bi potem dirkal na skupni seštevek na Touru. Roglič? Ostati moramo resni, saj vendar ne spremljamo kolesarstva od lani. Wout van Aert? Kaj naj z njim? George Bennet? Potrebujejo ga na Touru. Jumbo Visma ni najboljša ekipa na svetu … je pa ekipa, ki je dala priložnost nekemu smučarskemu skakalcu iz Slovenije.

Primož Roglič

Foto: RCS Sport

Od optimizma do pretiranega pesimizma

Nekaj drugega je pristop. Pustimo že stokrat prežvečeno šlamastiko pod Civigliem, ki je zaradi padca usodno vplivala, ne le na zaostanek, ampak tudi na kasnejši potek dogodkov. Addy Engels verjetno nikoli več ne bo šel scat dvajset kilometrov pred ciljem odločilne dirke – Roglič pa se morda ne bo več spuščal v smrt s tujim kolesom.

Mislim na nekaj drugega. Odkar ga je Engels takrat otresel ob cesti, smo ga v vseh izjavah videli samo še tarnati. Potolčen je bil, kot da so mu že med dirko povedali, da ne bo več športni direktor. Grozno ga je bilo gledati in upam, da je bilo vzdušje v ekipi sicer bolj prešerno. Verjetno je bilo tudi drugim kolesarjem zoprno, da so vedno odpadli že ob prvi spremembi tempa – od sebe so verjetno dali vse, kar so lahko, zato jih je Roglič vedno znova hvalil. Ne znam pa si predstavljati, da je bilo pri večerji vzdušje prešerno in optimistično.

Morski pes grize, Lokomotiva povozi

Neodgovorjeno ostaja vprašanje ali je Rogliču po dveh res zastrašujočih predstavah na kronometrih forma dejansko padla, kot so opozarjali mnogi že pred Girom. Izvedeli ne bomo, saj nihče javno ne razglablja o svojih pomanjkljivostih, če že, pa blefira. A zadnji kronometer je odpeljal podpovprečno glede na njegove sposobnosti, tako kot na primer lani v predzadnji etapi na Touru.

Nočem preveč špekulirati, a suveren se mi ni zdel že v 13. etapi, ko je živce izgubil Vincenzo Nibali in ga gladko označil za amaterja, potem ko ni sodeloval v lovu že v 12. etapi. Seveda lahko Roglič vozi kakor se mu zljubi in Nibali si je sam kriv, da ni mogel pravočasno priključiti skoku in da se ni mogel otresti Rogliča oziroma je taktiziral, kot da je tudi sam amater. A po svoje je imel prav. Vprašanje pa je, ali Roglič ni sodeloval zato, ker so naredili taktično napako ali zato, ker so se že takrat pokazali prvi trenutki šibkosti.

Medtem ko sta se Italijan in Slovenec gledala, kot bi bili spet leta 1930 nekje pri Trstu, se je Richard Carapaz mirno odpeljal, ne enkrat, ampak dvakrat, in to še pred nesrečno 15. etapo v Lombardiji. Postalo je jasno, da lansko četrto mesto ni bilo naključje. Nanj smo vsi pozabili, zato ker je bil vodja ekipe Mikel Landa, ki pa je zamočil že na začetku Gira.

Roglič, Carapaz, Nibali

Foto: RCS Sport

Genialni Movistar

Kdor je resno mislil, da bomo v predzadnji etapi že na vzponu na Manghen gledali nekaj podobnega kot na lanskem Giru, ko je na Finestre napadel Chris Froome – drugi je bil takrat Carapaz, a s tremi minutami zaostanka – in se poigral s celim pelotonom, živi v utvari. Predvidljive ukane favoritov se v sodobnem kolesarstvu ne dogajajo več, če že, pa ne vsako leto. Tako sme vsaj mislil. Miguel Angel Lopez je potem dal vetra, a ne dovolj uspešno, Landa in Carapaz sta imela vse pod nadzorom, premalo pa sta izgubila tudi Nibali in Roglič.

Do cilja smo potem gledali Movistar v podobni taktiki kot nam jo je nekaj let kazal Sky. S to razliko, da Movistar vendarle dirka atraktivno. Landa je že v etapi do Anterselve prisilil ostale, da so ga lovili, medtem ko se je očitno Carapaz čutil dovolj močnega, da je te igrice izkoristil. Sledil je konkurentom, ki so bili prisiljeni loviti Lando, v primernem trenutku pa še sam ruknil in ščipal sekunde. Genialno!

Kakorkoli, če bi bil v rožnati majici predzadnji dan Roglič, izoliran in brez ekipe, bi verjetno doživljal najhujši dan v svojem življenju. Vsi bi mu skakali in težko bi mu bilo, tudi če bi bil zdrav.

Manija

Medijsko onaniranje ob vsaki okupaciji prizorišča športnega dogodka, kjer so Slovenci uspešni, me že nekaj časa dolgočasijo, a po svoje mi je všeč, da je tokrat Slovence zagrabila kolesarska histerija. Kdo bi si mislil, da bo tako že deset let po največjih Valjavčevih uspehih.

A to ima tudi svoje pasti. Ljudje, ki enkrat letijo na drugi konec sveta na nogomet, drugič na hokej in tretje leto na košarko, pridejo lepega pomladnega dne ob italijanske ceste. Mnogi nimajo pojma o kolesarstvu. Sicer lepo popestrijo vzdušje, ki v domovini spet spodbudi množično masturbacijo nad enotnostjo naroda … a žal se v množici najdejo tri budale, ki pokvarijo spektakel. Zaradi dveh bi bil Roglič lahko tudi ob zmago. Zaradi tretjega je bil Miguel Angel Lopez vsaj ob šesto mesto.

Še sreča, da je Mednarodna kolesarska zveza tokrat upoštevala tudi tekmovalčev človeški faktor in da Kolumbijca niso po črki pravilnika – kot znamo Slovenci – izključili. To ni bilo sporočilo da je navijače dovoljeno klofutati. Ne bi bilo pravično, če bi moral tekmovalec zaradi neumnosti nastradati precej bolj kot gledalec, ki da »je prišel samo spodbujat svoje junake in se je malo spozabil«.

Najlepša leta so še pred nami

Seveda pa je udeležba svojati na teh dirkah mednarodna. Ne vem kateri profesionalec mi je pred časom razlagal, da nekateri navijači grabijo za očala in za vsem, kar ni privito na kolo … nisem mu verjel. Po posnetku primitvca, ki je iz ust pulil bidon Marcu Hallerju, postane vse jasno. Tudi zaradi Hallerjevega odziva – ki je bil, seveda, neprimeren1 – so imeli komentatorji marsikaj povedati.

Veste kaj? Jebeš sterilnost! In politično korektnost. Želim si športnike, ki so vljudni. Ampak želim si tudi športnike, ki reagirajo impulzivno. In hostese na podiumu. Kolumbijci, sprinterji in Italijani to še znajo.

Roglič ima nekaj izkušenj več. Iz vsake se nekaj nauči. Napak ne ponavlja.

Enkrat bo zmagal. In enkrat se bosta za zmage borila s Tadejem Pogačarjem.

Več

Giro 2019 podium

Foto: RCS Sport

Več o Giru naslednjič …

  1. Všeč mi je, da je uporabil besedo cunt, ki se je jaz sam ne bi spomnil. []
Prejšnja objava Naslednja objava

45 komentarjev

  • Odgovori Disguy 3. 6. 2019 at 21:44

    Škoda da je snemalec obrnil kamero stran ravno v odločilnem trenutku: https://streamable.com/yu95r. Definitivno kriv bedak ki je tekel ob njem in mislim da bi moglo biti vsakemu zdravorazumskemu človeku jasno, kaj se lahko zgodi v taki situaciji. Kako sploh kaznujejo idiote ki namenoma vplivajo na potek dirke, kot npr. tista dva ki sta rinila Rogliča? Predvidevam, da bi bilo kakšno prepoved udeleževanja dirk nemogoče izvajati.

    Škoda tudi, da je Dumoulin tako zgodaj spakiral in da Yates ni bil pri boljših močeh, sicer bi verjetno gledali bolj zanimivo dirko favoritov. Tudi trasa dirke je bila na žalost taka, da ne bi zamudil dosti z izjemo obeh kronometrov, če bi izpustil prvo polovico etap.

  • Odgovori Tomaž P. 3. 6. 2019 at 23:18

    Lepo napisano.

  • Odgovori UrošO 4. 6. 2019 at 6:43

    Hvala za trezen zapis. Tako glede Primoža in ekipe, kot glede navijačev. Že med Girom sem z enim očesom gledal, kaj boš napisal. Glede na zadnja leta, (ko postajamo modrejši :)), se mi je nekako zdelo, da boš počakal do konca.

  • Odgovori JJ 4. 6. 2019 at 8:15

    Super napisano, imam pa dva “misterija”, predvsem zato, ker z lstnimi izkušnjami gledam na kolesarstvo drugače kot masovna medijska promocija v zadnjih 3 tednih. Kot prvo, Nibali-Roglič odnos je približno takšen kot Rossi-Marquez, ki ga cel svet in tudi Slovenija še kako odobrava. Tukaj pač smo malo preveč patriotski, a na drugi strani težko rečem, da Nibali ni na svoj način tudi džentleman v pelotonu. CCC-jevec (ki ni bil Italijan) mu je dal bidon, v 20. etapi pa je šel do Movistarja in objel Lando ter Carapaza. Kot drugo, še okoli scanja (mimogrede, scat je šel un tadrug, ne Engels), si ne znam razlagati slednjega – pred okvaro je Primož vzel dva bidona in se pošlatal za gel v žepu. DS je šel potem scat (čeprav ne bi smel), vmes pa okvara prednjega menjalnika. Preferiram možnost, da je bicikel bil vozen, da se je po nepotrebnem naredila panika in zamenjava kolesa, sploh glede na to, da je avto Primoža ujel še pred klancem. Navzdol pa – še noben se ne spušča varno, če je na klanec trd.

  • Odgovori NZ 4. 6. 2019 at 8:24

    Pustimo navijaško histerijo ob strani, pa čeprav sem je na nek način vesel. Tudi meni se je zdelo da ima “telečje noge” že v 13. etapi. Že lani ga je na Touru odžagalo, pa ne mislim tega kot kritiko da ni šampijon, ali pa bog ne daj slab, verjetno pa je, da za strme rampe nima toliko dinamita, kot nekateri. Najbrž mu na roko ni šla niti trasa dirke, ki je kljub trem kronometrom bila zelo bogata z vzponi. Ekipa bi lahko bila boljša, ampak letos si za Giro potreboval najboljšo klančarsko nogo, in Carapaz jo je (poleg super funkcionalne ekipe – kar se mi zdi pri Movistaru sploh prvič?!?) zagotovo imel. Bi se pa naslonil tudi na zadnji odstavek. Hallerjev izpad, Lopezov napad in Nibalijevo pizdakanje so dirko naredili posebno. Čustva in reakcije delajo šport velik, butasti navijači so moteči, ampak dodajo k spektaklu. Brez tega lahko gleda vsak na svojo Stravo in mlinčka na 350W, kot Froome in kompanija, tam ti pa pade čeljust ob tla od samega zehanja. Giro je bil, kot bi rekli Zahodni sosedje; Stupendo!

  • Odgovori Matej Zalar 4. 6. 2019 at 8:52

    @Disguy: Tako je to. Vedno kdo odpade še pred startom (letos Bernal), kakšen med dirko (Dumoulin) in kakšen pač zaruži (Yates). Tudi sam mislim, da bi predvsem Dumoulin v peloton vnesel nekaj zdrave pameti in bi Carapaz težje zmagal.
    Kako kaznujejo navijače? Jih ne. Na koncu bi kaznovali kolesarja. Kot kaže, se je zmene med tekom, ko je gledal v Rogliča, zaletel v gledalca, ki je pravilno stal povsem pri ograji, potem pa ga je obrnilo naravnost v Lopeza … lahko bi sklatil tudi Rogliča in potem bi javnost malo drugače reagirala, ne v smislu “če so pa navijali”.

    @UrošO: Preprosto nisem imel časa. Nekoč bom morda imel priložnost kaj napisati vsako jutro 🙂 Sicer pa me je res motilo pijansko navdušenje slovenskih množic, kot da nihče več ne zna razmišljati. In za vse so krivi drugi. Makaronarji na splošno, Nibali je bil nesramen, snemalec je delal zavetrje Nibaliju (pozabili pa smo, a ga je lani na Touru delal Rogliču), ekipa je bila za en drek … če skušaš objektivno umiriti strasti, si pa malodane izdajalec naroda.

    @JJ: Res je, ni šel scat Engels. Sicer pa so ta odnos prenapihnili mediji. Nibali je jezikal in hvala bogu, da je kdo jezikal. Izjav o 110 odstotkih in vse je v redu sem jaz že malo prenažrt. Kar je najbolj pomembno: Nibali je imel prav, čeprav bi seveda lahko kritiziral tudi samega sebe. Dejansko se je na koncu posul s pepelom in priznal, da je tudi sam naredil napako. Kar se pa rokovanja tiče … pač je pozabil. Ne vem kaj ljudje mislijo, da se fantje v zaodrju ne družijo med seboj, da se ne pogovarjajo?
    Ne vemo kaj je bilo z menjalnikom … lahko ga je odtrgal. Lahko se je okoli njega navila veriga … kaj vem? Verjetno se je ustavil, javil, da potrebuje novo kolo, dobil informacijo, da bo nekaj časa trajalo … kaj je pa vedel, da šefi ščijejo ob grmovju. Potem so sekunde tekle in kaj češ … kot takrat, ko čakaš avtobus in te ima, da bi šel kar peš, a se bojiš, da bo bus potem pripeljal čez pol minute 🙂

    @NZ: Točno tako, eden najboljših Girov, vključno s prvo polovico … nikomur ni treba gledati ravninskih etap od začetka, zadnjih 20 kilometrov je pa veselica. Fajn je, da so spet privabili čedno zbirko sprinterjev, ki so res naredili dober šov.

    • Odgovori Disguy 6. 6. 2019 at 15:14

      Mislim, da bi aretacija na licu mesta še vedno najbolj zalegla. Če se izrazim nekoliko politično nekorektno mislim, da tipom ki ob cesti povzročajo večja sranja (skakanje pred kolesarje, flaše z urinom itd.) tudi ne bi škodilo, če bi jih kateri od policajev na licu mesta namahal.

      • Odgovori Matej Zalar 6. 6. 2019 at 16:07

        Španska Guardia Civil (tista služa, ki je mikastila volivce v Kataloniji) na Vuelti opravlja imenitno delo. Na ključnih mestih so postavljeni v dovolj majhnih razmakih, da kretene precej učinkovito – in kot je videti po televiziji, precej boleče – zaustavijo relativno hitro.

  • Odgovori Ronja 4. 6. 2019 at 9:22

    Primož “ja” Roglič. Fajn, da si omenil 110 procentov. Slišala sem ga sicer reči tudi 120, ene trikrat. Nihče ne dvomi v njegove kolesarske sposobnosti, ampak izjave….hm, še Tina Maze v primerjavi zveni kot najbolj izbrušen intervjujanec. Amanič ne more povedati, same mlačne floskule, brez veze s potekom dirke. Prav neverjetno, kako tega še nihče ni izpostavil. Karizma pač ni, žal, dejmo si priznati. Ne bo nikoli Sir Wiggo al pa Sagan, ki vleče množice. Upam pa, da še ta del natrenira, ker je tudi pomemben.

    • Odgovori JJ 4. 6. 2019 at 11:27

      @Matej Zalar, točno to. Prišel, videl, zmagal danes ni ravno vsak dan na meniju. Zakaj bi ravno Slovencu v prvo uspelo … Primož je odpeljal super Giro, dosegel vrhunski rezultat, za zmago se mora pa poklopit resnično vse.

  • Odgovori Anonimno 4. 6. 2019 at 9:59

    Večje neumnosti pa še ne! Primož naj natrenira poziranje pred kamero, da bodo kavč direktorji in gobezdači srečni? Joj, ljudje, pa kaj vam je?!?
    Primož naj vozi kolo, kot on to zna.
    Drugo mu pa lahko čisto mirne volje dol visi, vključno z vašimi mnenji.
    Če pa kdo misli, da zna bolje – cesta vabi, nihče vam ne brani!

  • Odgovori Boki 4. 6. 2019 at 11:47

    Hja, te zadeve z navijaci se bodo dogajala in verjetno vedno bolj pogosto. Kolesarstvo verjetno pridobiva na pribljubljenosti, v igri za najvisja mesta niso vec samo belgijci, nizozemci, italijani, francozi, americani…dobri kolesarji dandanes prihajajo iz veliko vec razlicnih drzav, kateri pac s seboj prinesejo tudi ta riziko, saj se verjetno nek povprecni slovenec na kolesarstvo spozna manj kot pa nek bask, ki je na Tourmalet hodil ze kot otrok s svojim ocetom navijat za baske. Dobro vprasanje je ali lahko tudi kolesarji sami pripomorejo malce k svoji lastni varnosti v tem primeru in vozijo mogoce malce bolj po sredini ceste in ne na centimetre zraven navijacev. Dobro, na Alp d’Huezu to ni mogoce, na tej etapi pa je verjetno bilo mogoce. Sem pa tudi mnenja, da nasilje ne sodi nikamor, tako da jaz bi Lopeza vseeno diskvalificiral. Pravila naj bodo pravila, ko enkrat postanejo arbitrarna, bo problemov se vec…zakaj enkrat nekoga so, enkrat drugic nekoga drugega niso diskvalificirali itd. Vsakomur enkrat prekipi, vsakdo je enkrat zivcen, objektivna odgovornost pac mora veljati v vsakem primeru. Dejstvo je, da ni slo za samoobrambo. UCI bi z diskvalifikacijo naredil veliko stalo ampak v kolikor bi se drzali teh pravil doticno, bo na dolgi rok stala manjsa.
    ———-
    Glede Roglica in da naj natrenira nastopanje pred kamero…nam je to lahko vseeno, sponzorjem, ki ga posredno placujejo, pa verjetno ne. Mi nismo tisti, ki bomo sodili ali to mora natrenirat ali ne, tisti, ki ga placujejo, pa seveda imajo to pravico. Je bilo na nekem blogu pred kratkim napisano, da menda kolesarji pozimi dobivajo treninge nastopanja pred novinarji in kako odgovorjati na vprasanje itd.: http://inrng.com/2019/05/fighting-talk/
    Meni se to zdi povsem razumljivo. Kavc direktorji ga seveda placujejo. Ne gre za hobi, temvec za biznis ali nam je to vsec ali pa ne. Tak je dandanasnji svet in tudi zaradi tega imam raje nekega zgovornega Yatesa kot pa dolgocasnega Quintano. Bom zaradi tega raje kupil Scotta kot kako drugo kolo ali raje vzel narocnino za telefon pri nekem drugem operaterju kot Movistaru je seveda vprasanje ampak nekdo pa mogoce bo, ce ze ne zavestno pa vsaj podzavestno.
    ——
    V navezi na to zgoraj sem pa tudi jaz mnenja, da je*** politicno korektnost in tak izpad Hallerja verjetno dobro vpliva na priljubljenost kolesarstva, bolj kot pa zategnjenost, kateri smo prica pri vecini kolesarjev.

  • Odgovori Luka Oblak Kalbo 4. 6. 2019 at 12:19

    @Matej Zalar: Končno, cel Giro sem te čakal.

    @ronja: 120 procentov pomeni, da bi vsak normalen človek lepo zabrisal kolo ob cesto že prvi dan, on pač ne. In po takih etapah, ko ne ve, al bi se kar na tla ulegel, al bi kar v stoje zaspal novinarjem odgovarja zelo potrpežljivo.
    Vsi so pa mislili, da bo kar vse nažgal, pa še pol na konc dobil za 10 minut 17 km kronometer, vse ostalo je pa označeno z besedo popušil je. Folk se sploh ne zaveda, kako zelo uspešen je bil Giro 2019 je za Slovence. Rogli seveda privoščim zmago na grand touru, sam treba je bit realen. Jumbo pač ni Sky in v Skyu verjetno ne bi bil kapetan.

  • Odgovori Matej Zalar 4. 6. 2019 at 12:26

    @Anonimno: Žal se motiš. Športnik mora še kako dobro obvladovati nastopanje v medijih in v javnosti pa tudi delo z družabnimi omrežji, ker to od njega zahtevajo sponzorji. Kolesar je oglasni pano in je lahko kot tak boljši ali slabši. Peter Sagan na primer ni nek bisaer, ampak ko odpre usta, so ljudje navdušeni. To, da nekdo hitro kolesari, je samo osnova. Če pa nekdo izpostavi neko težavo, to še ne pomeni, da je kavčar in gobezdač. Žal moram kot urednik delati s točno temi izjavami in žal ne morem dvajsetkrat v eni publikaciji uporabiti stavka “dal sem 110 procentov”. To pomeni, da bo v reviji 10 slik manj, na katerih bi se pokazali sponzorji. Tako to je.

    @Boki: Menda ne misliš, d abodo zdaj kar vsi tepli navijače ob progi? Če se prav spomnim, je tudi Chris Froome nekoč nekoga peventivno udaril. Ne vem več kdo pa je tečnemu navijaču med vožnjo snel špegle.

    • Odgovori Jani 5. 6. 2019 at 19:11

      Kaj nabijaš.. Froomi je bežal pred navijači.. sam ti tega nis vidu. 🙂
      Zasluženo

  • Odgovori Boki 4. 6. 2019 at 12:52

    Vsekakor ne mislim tega, saj tudi na ulici ne bi vsakdo vsakega pretepel, ko bi se nekdo zaletel vate ali ti stopil na prste, ce bi se za take zadeve gledalo skozi prste. Ampak ce bi to storil na ulici in bi nekdo dejansko poklical policijo, bi verjetno placal vsaj kazen. Dobro, se recimo da strinjam, diskvalifikacija bi bila pretirana ampak kaksno kazen bi pa vseeno lahko dobil (ali jo morda celo bo?), da se sporoci, da take poteze kljub dani situaciji niso opravicljive.

  • Odgovori Matej Zalar 4. 6. 2019 at 15:52

    @Boki: Mislim, da je kazen za tako nasilje 2000 švicarjev in prav bi bilo, da bi jo res dobil, s tem se strinjam. To pa niti ni tako malo denarja 😆
    Sicer se mi pa zdi smešno, da se dve klofuti napihuje, kot da je človeka premikastil kot psa. Za božjo voljo, Miguel Angel Lopez nima niti 65 kilogramov. Bajs se je bolj udaril, ko je padel na rit.

  • Odgovori Alfred Molina 4. 6. 2019 at 16:53

    Tole o navijačih, pred tedni smo brali kako se slovenskim navijačem klanja pol Floride, češ kako lepo so predstavili ime dežele v tujini, češ kakšni navijači/patrioti smo. No, realnost je drugačna. Alkohol v potokih, harmonika in dretje po celem Miamiju in kot vem precej kazni zaradi neprimernega obnašanja in popivanja na javnem prostoru. Kot vem iz prve, okej druge roke, so se vsi čudili kakšni idioti so prišli na košarkaško tekmo.

    • Odgovori Boki 5. 6. 2019 at 8:36

      haha, odlicno!:D

  • Odgovori Klemen 4. 6. 2019 at 18:42

    Matej, odličen in objektiven zapis. Se mi pa zdi, da je Primožu forma (mogoče že prvi zametki želodčnih težav?) začela padati že prej. Že na kronometru v San Marino je zmagal bolj zaradi smole Campenaertsa. Pa ne da bi bilo drugo mesto slabo, ampak tisti kronometer mu je bil res pisan na kožo in s formo iz prve etape bi po mojem pometel z vsemi.

    Sicer pa Primož res ni najbolj karizmatična oseba, ampak bo to zelo težko spremenil. Ima pa karakter več kot le marketinško vlogo. Na tritedenskih dirkah je karizma po mojem mnenju zelo pomembna v situaciji vodenja ekipe, komunikacije s svojim športnim direktorjem pri psiholoških vojnah z glavnimi konkurenti,…in Nibali v tej prvini blesti.

  • Odgovori Anonimno 4. 6. 2019 at 19:59

    Ja, karizma pomaga zelo. Vsak kolesar pozna Biglo, ko je Cecilie Uttrup Ludwig dala after-race intervju. Podoben je Sagan z Borinimi oglasi. Majo filing za to – $$$. Takim cena zraste že zaradi tega, se prodajajo in prodajajo.

    Rogla je padel ker so tudi gume manj pumpane od Tolhoeka, pa bi rad vedel koliko to pumpajo. Naši Franja profji gredo na 9-11 barov. Pa je Tolhoek lažji za par kg od Rogliča.

  • Odgovori Blaž H 4. 6. 2019 at 20:29

    Odličen komentar! Bravo.

  • Odgovori UrošO 5. 6. 2019 at 7:01

    @Anonimno: V reviji Bicikel je bil pred časom intervju z enim od Sky (Ineos) mehanikov. Novinar je hotel iz njega izvleći številko v barih, pa je ni izdal. Je pa rekel, da vsi rekreativci pumpajo preveč.

  • Odgovori Boki 5. 6. 2019 at 8:35

    @Anonimo: 11 barov? To je noro. Imam 85 kil in sem prejsnji vikend napumpal na 9 barov in sem se komaj peljal cez tlakovce v nekem srediscu mesta.
    ——
    Ne razumem pa, kaj je narobe z Roglicevo karizmo? Dobro, ni Sagan ampak vsekakor zna popestrit dogajanje s telemarkom in tudi njegovi intervjuji niso ravno za zile rezat dolgocasni. Njegova anglescina se ni najboljsa, tako da verjamem, da mu je tezko v anglescini dati isti intervju, kot bi ga dal v slovenscini.

  • Odgovori Boki 5. 6. 2019 at 10:12

    @Klemen: mene bi nadvse presenetilo, ce bi Roglic, ki je ze konec februarja na bliznjem vzhodu kazal znake sijajne forme, le-to obdrzal vse do konca Gira. Ostali asi niso po zupi prplaval, veliko jih ima precej vec izkusenj od Roglica in mogoce znajo tudi formo bolje tempirati. Ne pomnim, da bi bil nekdo 3 mesece skupaj povsem nepremagljiv in nesmiselno bi bilo pricakovati, da bo to sedaj kar naenkrat Roglic, ki je se nekaj let nazaj skakal s smucam. Apetit je zrasel vsem, kar je prav, saj je potrebno vedno ciljati na zmago, ce se le-ta zdi tudi dosegljiva ampak kot ze omenjeno, stopnicke na tritedenski dirki so vrhunski rezultat, o katerem lahko velika vecina samo sanja.

  • Odgovori krizaPlačevanjaRTV 5. 6. 2019 at 12:22

    Meni so tile padci kolesarjev malo preveč. Upam, da bo res napredoval, a večja poškodba ga lahko ustavi.

    Sprašujem se, kje nastane več invalidov ali mrtvih, pri kolesarjenju ali pri skokih. Mislim, da pri kolesarjenju.

    Za Bojana Križaja (spet agresiven šport) govorijo, da ima probleme z gibanjem?

    • Odgovori Janez Rugelj 5. 6. 2019 at 12:34

      A tist Križaj kje smučal?

    • Odgovori Boki 5. 6. 2019 at 12:52

      Si uposteval dejstvo, da je kolesarjev tudi precej vec? Ne vem tocno, kaj primerjas. Ce primerjas samo profesionalni sport, potem imas v svetovnem pokalu v smucarskih skokih recimo 75 skakalcev, v World Tour-u v kolesarstvu pa 480 kolesarjev. Ce primerjas vkljucno z rekreativci, potem pa primerjave sploh ni, saj smucarski skoki niso rekreativen sport. Kar se tice smrti, teh v smucarskih skokih res ne pomnim, glede hujsih poskodb pa ne bi dajal roke v ogenj.

    • Odgovori Jani 5. 6. 2019 at 18:35

      Fičo ke pr Bahrain Meridi.. btw.
      In ni skrivnost kaki so tlaki v gumah.. sam butast mu je odgovarjat na taka copatarska vprašanja..

      • Odgovori Matej Zalar 5. 6. 2019 at 21:13

        @Jani: Če kaj, si želim odlične avtorje, sploh takšne, ki znajo stvari narediti bolje od mene.

        • Odgovori Đanni 6. 6. 2019 at 10:19

          Potem pa ti svetujem; da svojim bralcem poveš :
          Na to kak imajo tlak dirkači v gumah, ki ena ni enaka drugi, da o tabularjih ne-bi, vpliva miljon faktorjev. Zmaga pa tisti tekmovalec ki ima več filinga .
          Če bi imel Primož boljša kolesa in mehanike bi prišparal 20 % energije…. tu ima rezervo.
          Ne pa da si mora sam tjunat bjankija….

          • Matej Zalar 6. 6. 2019 at 14:09

            Saj bi razumel tvojo kritiko, če bi vsaj prebral intervju in razumel kaj je bil njegov namen. Tako pa samo pizdakaš, kot običajno.

  • Odgovori Branko B 5. 6. 2019 at 13:22

    @KRIZAPLAČEVANJARTV
    Primerjava smučarskih skokov s kolesarjenjem…. Skoki ekipno naberejo plus minus deset držav. Saj je lepo, da smo tako napaljeni na skoke, a so vseeno obskuren šport. In vsake primerjave so zelo subjektivne, ker ni primerljivih podatkov.

    • Odgovori Boki 5. 6. 2019 at 15:20

      Si ti sploh prebral kaj hocemo primerjat?

      • Odgovori Branko B 5. 6. 2019 at 17:19

        @BOKI Seveda. Skakalcev je v svetu tako malo, da je vzorec premajhen za korektno analizo in primerjavo. Ti si zapisal, da je pro kolesarjev prb. 7x več kot skakalcev. Elan je na koncu delal 250 članskih smuči za skoke letno. To ni za nobeno resno statistiko.

        • Odgovori Branko B 6. 6. 2019 at 8:18

          A subjektivno mislim, da je cestno kolesarstvo precej bolj nevaren šport.
          Skoki so nevarni kot kolesarstvo na velodromu. Cestno kolesarstvo je nevarno kot skicross, če bi startali vsi naenkrat ne pa po štirje.

          • Jani 6. 6. 2019 at 13:22

            Skicross je nevaren kot 4x s kolesi. Dh pa kot smuk. Tudi na pisti so bile fatalne nesreče…
            Roglič ima prednost pri spustih ker ga ni strah. Ampak z leti postaneš bolj previden… 🙂

        • Odgovori Boki 6. 6. 2019 at 10:44

          Aha ok, razumem. Se strinjam.

        • Odgovori krizaPlačevanjaRTV 7. 6. 2019 at 11:34

          Pri 75 skakalcih v svetovnem pokalu in pri dovolj dolgem obdobju, recimo 10 let bi bilo to dovolj za resno statistiko.

  • Odgovori krizaPlačevanjaRTV 5. 6. 2019 at 14:25

    @Branko in @Boki,
    Ni pomembno, če so skoki manj zastopan šport. Je pač treba imeti sneg in skakalnice. A vseeno se lahko primerja en Tour in ena serija skokov v toliko dneh. Razmerje tekmovalcev 5:1 ali 10:1 število poškodb pa je verjetno večje, kot 10 kratno. Ugibam, zato ker so skoki vseeno bolj rutinski, kot pot Toura, in ker se mi vrhunsko kolesarjenje zdi preveč na vse ali nič.

    Cilj bi mi bil primerjati verjetnost poškodb nekega skakalca in nekega vrhunskega kolesarja v 10 letih. To bi se dalo narediti primerjavo.

  • Odgovori Matej Zalar 5. 6. 2019 at 15:23

    @UrošO: S FIlipom Tišmo se je takrat za Bicikel pogovarjal nihče drug kot jaz. Podatke o tlaku res skrivajo, teorija od 11 barih v tubularjih pa je zgrešena in kdor vozi tako še danes na 25-milimetrskih plaščih, res nima treh čistih. Iz Filipa mi je uspelo izvleči, da naj bi pumpali celo na najnižji predpisani tlak.

    @krizaPlačevanjaRTV: Seveda je poškodb v cestnem kolesarstvu neprimerno več, ampak tako pač je. Še več poškodb je v alpskem smučanju. Nihče nikogar ne sili (razen starši rojenih zmagovalcev, seveda).

  • Odgovori Gregor 5. 6. 2019 at 19:55

    Končno pameten komentar Gira. Še beseda ali dve o Janu Polancu ne bi bila narobe…

  • Odgovori NZ 6. 6. 2019 at 11:46

    Res je, kot je omenil @GREGOR. Še kaj o Janu, pa konec koncev tudi o Boletu, ki morda res ni spektakularen, je pa odlično oddelal Giro za svojega kapetana. Ampak, tu bodo pa bralci in komentatorji morali oprostiti “ne navijaško” vsebino.

  • Odgovori Matej Zalar 6. 6. 2019 at 15:37

    Jap. Danes.

  • Odgovori kv_mozart 6. 6. 2019 at 21:29

    Vsem priporočam, da navdušenje nad Rogličevimi uspehi ohranite tudi takrat, ko se bodo nad njim zgrnili črni oblaki. Spomnite se Armstronga in koliko navijačev mu je ostalo zvesto na koncu.
    Rogliča in Armstronga bom za vedno ohranil v lepem spominu.

  • Komentiraj