Gradi se novo mesto

Res je hec, da kilometer zračne črte od doma nabašeš na nekaj, kar prvič vidiš in za kar si niti pod razno ne bi mogel predstavljati, da bo točno tam. Je pa res, da na območju nekdanjega glinokopa med Brdom in Vrhovci človek nima kaj iskati. Tja sem zadnjič s Pippo zašel slučajno, čez travnik in med barakami vrtičkarjev. Za wowiwnkom pa cel hudič!

Vedel sem, da na drugi strani, na Vrhovcih, gradijo novo blokovsko naselje, ne pa tudi, da bo do tja vodila zaresna cesta. To je zanimivo, ponavadi slovenski urbanistični omejenci (možno, da niso omejeni in jih preprosto nihče nič ne vpraša) sploh ne pomislijo na težave, ki jih lahko med sedmo in osmo zjutraj povzroči sto ali dvesto novih vozil. Je pa res, da bo vse to v končni fazi po novi cesti še vedno prišlo na obstoječe povezave nekje iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja.

Jaz na primer domov težko pridem brez prekrška tudi, če nekdo ne bi ukradel table za enosmerno cesto, tako da enosmerno označuje samo tabla na drugi strani ulice. Balkanska posla, drugače pač pri nas nič ne dosežeš. Prisiljen si v deset minut daljšo pot v prekršek ali pa vzameš zakon v svoje roke.

Prejšnja objava Naslednja objava

24 komentarjev

  • Odgovori Sakir 30. 10. 2011 at 18:14

    Ker pa se vsak posložuje balkanskih poslov, pa stanje je, kakršno je. Ne, da bi kritiziru jemanje stvari v svoje roke. :mrgreeN:

  • Odgovori Matic 30. 10. 2011 at 19:43

    To bo navezava cesta na brdo – trzaskapri dolgem mostu. Dost kul, morda tudi bus?

  • Odgovori seamus 30. 10. 2011 at 19:56

    Res, zadn cajt, da je nekdo ukradel tisto tablo. Sem bil zadnjič prijetno presenečen, ker se mi ne bi bilo treba delat prizadetega, če bi komu zaprl pot.

  • Odgovori T 30. 10. 2011 at 21:45

    Res pravi nergač. Drugače imate pa na ljubljana.si pobude meščanov in če imate problem z ureditvijo prometa pošljite tja pobudo in naj jo preučijo. To, da odstranite tablo za enosmerno ulico je višek nesramnosti in idiotskosti, kar jo lahko premorete! Ne samo, da s tem ogrožate sebe in druge osebe v prometu, s tem delate bedake iz samega sebe. Kakšna je sploh potem razlika če tabla je ali pa ni, če je v vsakem primeru ne upoštevate? Mogoče kdo misli, da ga policija ne more kaznovat? Malo morgen. Lahko. Prizadet pa izpadeš v vsakem primeru, ko zapelješ v napačno smer enosmerne ulice.

    @Matic, glede na množico novih povezav je pričakovati, da se bodo v bližnji prihodnosti linije LPP drastično spremenile in verjetno ni hudič, da ne bi dobili še vsaj 3-4 nove.

  • Odgovori Janez 31. 10. 2011 at 7:19

    Hja, ker so se zadeve lotili tako kot se zagre, je investitorjem zgleda že pred časom zmanjkalo denarja… Kot je meni znano ta stvar, tudi na veselje okoliških orebivalcev, že nekaj časa stoji oziroma propada v tem stanju.

  • Odgovori HM 31. 10. 2011 at 8:42

    sploh ne pomislijo na problem, ki ga lahko med sedmo in osmo zjutraj povzroči sto ali dvesto novih vozil:…..A v vašem koncu ne bi smeli graditi stanovanj zato, da vam ne bi blo hudga in bi promet bil tekoč???? A to, da se vsi iz predmestja pripeljete v mesto in naredite kaos, pa je čist cool???? Ta izjava je omejena bolj kot naši urbanisti, ki jih v zgornjem besedilu zmerjaš……

  • Odgovori MATEj 31. 10. 2011 at 9:48

    Kolikor jaz vem, pa živim le kak kilometer stran, ne gre za blokovsko naselje, ampak za drugi del Tehnološkega parka Brdo. Ta ima na drugi strani Ceste na Brdo že pet ali šest objektov, ki so odprti že kar lep časa in se v smeri severa po cesti navezujejo na obvoznico (priključek Brdo – tam pri Monsu). Še nisem videl, da bi bile na tisti strani Tehnološkega parka kakšne težave s prometom.

  • Odgovori Lisa 31. 10. 2011 at 13:12

    Matej, tole ni tehnološki park. To je naselje z druge strani, kot se ga vidi s ceste na Vrhovce.

    Stoji pa zato, ker je šla že ne vem kera firma v stečaj, zdej pa naj bi gradil Nivo.

    In kolikor vem, naj b spremenil tudi progo 14ke.

  • Odgovori Marjan 31. 10. 2011 at 13:13

    Ne toliko urbanistom v bran, kot za splošno razgledanost : v Sloveniji o urbanizmu odloča politika (župani, svetniki) – in ne stroka.

  • Odgovori Zmago1 31. 10. 2011 at 16:30

    Tle so bila mišljena stanovanja za mlade družine (shema NSVS) že leta 2007 in 2008 po 1.500€/m2! Potem vemo, kriza, pa recesija, pa Oven in Pirc postaneta eden najbogatejših slovencev… Potem se govori o 1.800€/m2 leta 2009, no neka vlada sprejme da bodo tu leta 2010 neprofitna stanovanja za mlade izobražence ker v prodajo 300 stanovanj v krizi ne bo šlo (? po kakem kriteriju bi lahko južnim bratom preprečili da sadejebjo prvih tisoč čakalnih mest mi sicer ni jasno?)…in sedaj se spet nekaj govori o 2.000€/m2 za NSVS in trg. Kar je mojih kolegovm znancev, sošolcev ki jih je precej čakalo in šparalo za tole so že vsi obupali in najeli ali kupili kake luknje, smo želeta 2011 in še vedno ni nič ker je medtem gradbinec ki je tole delal propadu! Medtem so našli nekega drugega gradbinca, govori se o ceni 2.200€/m2, stanovanja naj bi na trg prišla 2012 kar zelo dvomim,…konkretne informacije nobene nikjer! Zanimivo bi bilo pogledat koliko so na stanovanjskem skladu plačali samo za plače zaposlenih v teh 5 letih in ta znesek delili s števimo m2 stanovanj tukaj, vrjetno bi prišli do zanimivega zaključka,…

    lp, Z

  • Odgovori MATEj 31. 10. 2011 at 16:34

    Ne vem, ne vem. Med Brdom in Vrhovci (na bivšem glinokopu, kot piše Nergač, oz. na cegvnci, kot rečejo starejši domačani; oz. med Konexom in ex gostilno Jamnik na Vrhovcih) se gradi druga oz. južna faza Tehnološkega parka Brdo (lahko pogledaš na http://www.tp-lj.si). Ne vem, kaj naj bi po tvoje stalo? V zadnjih nekaj mesecih je zadeva zrasla kot gobe po dežju. Zaradi gradnje je trenutno ena bližnja cesta celo zaprta. Tako da kolikor jaz vidim, ko se peljem skoraj dnevno mimo, se zadeva pospešeno gradi.

  • Odgovori MATEj 31. 10. 2011 at 16:43

    Aha, zdej sm nekaj poguglal in res piše nekaj o veliki stanovanjski soseski. Prvič slišim. Tu se je vedno govorilo, da gre za drugi del Tehnološkega parka. Ma nekaj bo že ratal.

  • Odgovori Lisa 31. 10. 2011 at 16:53

    Baje bo 600 stanovanj. Nekoč. In kot jst vem se ni tukaj nikol govorilo za drugi del Tehnološkega parka.

  • Odgovori nevenka 1. 11. 2011 at 8:58

    Tehnološki park Brdo je že narejen.
    Otvoritev je bila decembra 2007,

    http://alesgolli.blogspot.com/2007/12/otvoritev-tehnolokega-parka-ljubljana.html

    Se pa tam očitno nič revolucionarnega ne godi, če še tega ne vemo, da je zgrajen.

  • Odgovori nevenka 1. 11. 2011 at 9:01

    Drugi del parka?
    Tole je bilo predvideno za drugi del:

    II. FAZA (VP 3/2 južni del)
    Za potrebe Tehnološkega parka Ljubljana je v Odloku o zazidalnem načrtu za območji VP 3/2
    Brdo in VS 3/3 Brdo – Vrhovci je predvidena predvidena pozidava 47.520 m2 bruto površin.

    Tisti, ki se na tole bolj spoznate, boste že ugotovili, če gre za isto lokacijo.

  • Odgovori chef 1. 11. 2011 at 10:51

    @T: Jaz sicer dopuščam možnost, da si ti iz enega drugega planeta in nimaš pojma kako stvari funkcionirajo v Sloveniji, še posebej v Ljubljani.

    Glede enega problema prometne ureditve, zaradi katerega jaz ne morem v službo ne da bi a) se vozil po 10 minut daljši poti, b) naredil prekršek ali c) motil druge udeležence v prometu, sem se že posluževal tako imenovane pobude, a so me pristojni na MOL najprej napotili na Ministrstvo za promet, kjer sem po nekaj dneh fasal v odgovor popoln bulšit, nakar sem ugotovil, da gre pobuda nekako na relaciji: pobudnik – četrtna skupnost – Mestni svet. To je približno podobno don Kihotovim pustolovščinam, česar se pa jaz ne grem, ker kot zaposlen človek za kaj takega preprosto nimam časa.

    Druga možnost je, da nisi vesoljec, ampak čepiš nekje pri koritu, bognedaj da nisi eden od cepcev iz katerega od Svetov četrtnih skupnosti, ker v tem primeru mi je pač vse jasno.

    Kar se table tiče pa vsak idiot ve, da te policist ne more oglobit za prekršek, ki ga nisi naredil. Jaz iz smeri, po kateri pridem, ne zavijem v enosmerno ulico, ker tam ni table, ki bi to označevala. V enosmerno zavijejo samo tisti, ki pridejo iz druge strani.

    Lahko pa razkriješ svojo identiteto, se bova dobila na kavi in boš ti po uradni birokratski poti urejal stvari, za katere mi žal nimamo niti časa niti živcev. Seveda pa pričakujem, da bo urejeno v doglednem času.

    @HM: In iz katerega osončja si pa ti? Nauči se brat, sploh pa jaz živim na Viču, ki že kakšnih sedemdeset let ni predmestje Ljubljane, ampak del nje. In ja, točno jaz zaradi novih sosesk ne morem normalno v mesot, ampak to ni problem ljudi iz predmestja, temveč problem, ki nam ga povzroča MOL, ker se jim ne zdi vredno za nič vprašat urbanistov. Ljubljanski urbanist je prof. Koželj, ki je pa Jankovićev ritoliznik in je na stroko kar pozabil – če je seveda o njej sploh kdaj kaj vedel.

    Sem že v Sarajevu videl kakšne streljajo teli mungli.

    Kar se tiče debate stanovanjska soseska/Tehnološki park. Mislim, da bo tukaj kar oboje. Pri Vrhovcih stanovanjski/poslovno-stanovanjski objekti, na drugi strani, torej na Brdu, pa mogoče drugi del Tehnološkega parka.

    Kar se Tehnološkega parka tiče, je to po mojem še en zavožen projekt, posledica vladne demagogije, mislim, da Janševe vlade – minister Turk. Ne moreš ti postavit par objektov in mislit, da bo zdaj razvoj kar sam od sebe šinil v nebo, haha.

  • Odgovori nevenka 1. 11. 2011 at 11:35

    Ja, zvezda Danica Simšič in minister za razvoj Turk.
    Je pa bedno, če je že narejeno, da se kdo v resnici ne briga bolj za oživitev – samo od sebe pa res ni nič.

  • Odgovori Paternina 2. 11. 2011 at 9:51

    Te redno berem, se pa redko oglasim, ker se načeloma strinjam z napisanim. Ampak tukaj se pa moram oglasit. Bolj malo veš, pa zelo rad sodiš. Seveda samo iz svoje lastne perspektive…

    Sto ali dvesto novih vozil? In zato naj se nebi gradilo? Če bi se v Ljubljani gradilo samo ob pogoju zadostne kapacitete prometne infrastrukture, bi se verjetno zgradilo bore malo… Je pa tale nova cestna povezava med Tržaško cesto in Cesto na Vrhovce mišljena kot navezava/povezava Viča in Šiške in bo Tržaško cesto, glede na napovedi, kvečjemu razbremenila. Sicer pa je v Ljubljani trenutno najbolj popularen termin trajnostna mobilnost, ki nikakor ne predvideva večanja kapacitet motornemu prometu namenjene infrastrukture. In v tej smeri se modificira tudi nov/popravljeni občinski prostorski načrt.

    Kar se pa dostopa do tvojega bloka tiče:
    Prvič: dostop do objektov in lokalni uvozi niso stvar urbanizma.
    Drugič: Tukaj je res odpovedala služba na MOL-u, ki je pristojna za izdajo projektih pogojev in soglasij. Investitor je očitno bil dovolj agresiven ali pa javni uslužbenci ne dovolj kompetentni. Oboje ni nobeno presenečenje.
    Tretjič: Če je dostop tako slab, vhod tako skrit in lokacija med Tržaško (cerkvijo) in železnico tako bedna, zakaj tam kupiti stanovanje? Če mene vprašaš sebi delaš precej slabo reklamo, ko nergaš v tej smeri. Investitor te verjetno ni prisilil v nakup?
    In še namig: Me zanima kakšen bo komentar, ko bo DPN ljubljanskega železniškega vozlišča sprejet (če bo sprejet) in se bo lokacija objekta izkazala kot resno neprimerna. Bolje rečeno, v napoto… 😉

  • Odgovori Simon 2. 11. 2011 at 10:18

    @ Matej – druga faza tehnološkega parka se gradi neposredno ob že zgrajenih stavbah, v smeri proti obvoznici. Zaenkrat je skopana gradbena jama… Bloki na sliki pa so del naselja, ki se gradi v sklopu Stanovanjskega sklada RS.

  • Odgovori chef 2. 11. 2011 at 13:44

    @Paternina: Ti mene malo narobe razumeš. Jaz sem seveda za gradnjo (no, kot vemo, je pa večina stanovanj itak prazna, ampak pustiva to), ampak samo v primeru, da je zagotovljena tudi druga infrastruktura. Primer je recimo Kamnik, kamor so naselili malo morje mladih družin, ki potem niso dobile vrtcev, da ne govorim o cestah.

    Jaz torej v nobeni črki ne kritiziram nove ceste, sploh če bo tako, kot praviš.

    Kar se tiče našega bloka – enostavno so naredili drugače, kot bi morali, jasno da zato, ker tega nihče ne nadzira. Tudi table ne bi bilo treba spizdit, če mojstri ne bi enosmerne načrtovali v napačno smer. Če bi torej bilo dovoljeno not zavijat iz Viške (ne pa obratno), bi dobili prav lep krožen promet okoli novega bloka (ki je bil zgrajen šele po vselitvi v mojega).

    V prekršek sem pa prislijen zaradi nekega čisto drugega problema kakih sto metrov naprej po Viški, pred železniškim prehodom. Tam smo od nekdaj zavijali levo, celo avtošole so tam zajebavali, dokler se lani Ministrstvo za promet ni spomnilo, da je križišče preblizu prehoda in da glede na obremenitev ceste po nekem zafukanem kurčevem paragrafu (sorry, ampak res popizdim ob teh debilnostih) tam sploh ne bi smelo biti križišča.

    In so preprosto potegnili polno črto, postavili znak, mi naj se pa jebemo naokoli ali na križišču iz Tržaške oviramo promet.

    Takrat sem se zagnal, da bi situacijo spremenili, ampak poglej: paragraf je paragraf, življenej pa nekaj čisto drugega.

    So pa obljubili, da bo tam nekoč podvoz pod železnico.

    Za kar se verjetno strinjamo, da je smešno.

  • Odgovori Paternina 3. 11. 2011 at 13:47

    Ok, dopuščam možnost da sem narobe razumel ampak v opisanem primeru bo zagotovljena nova prometna infrastruktura. Se pa seveda priključuje na staro, ni druge. Dokler se priključuje na močne mestne ceste in vpadnice to ne more bit problem.

    Gradnja ogromnih sosesk na periferiji Ljubljane je pa itak druga tema. Skregano z logiko urbanizma. Ampak dokler si mlade družine ne morejo priboščit stanovanja v Ljubljani bodo to sosednje občine in investitorji na veliko izkoriščali. Kdo je kriv je težko rečt, tisi ki ponujajo, kar trg išče ali trg, ki to išče. Dejstvo ostaja enako….za prometni kaos v Ljubljani so v veliki meri krivi dnevni migranti, ki ob nedelujočem JPP nimajo (ali pa nočejo imet) druge izbire kor avto.

    Kar se pa prehode tiče: Glede smeri enosmerne ne bom sodil, ker ne poznam. Ti verjamem. Železniški prehod je pa glede varnosti in prometne pretočnosti resnično vprašljiv. moraš razumet da se vse to prilagaja najšibkejšemu členu….torej atiju s klobukom na glavi 🙂 Sem prepričan da si že kdaj pizdil čez nekoga, ki tam ni bil sposoben zaviti levo 😉
    Je pa to rezultat smrtnih žrtev na (večinoma štajerskih) železniških prehodih zaradi katerih je odlotel tudi prometni minister…so pač zaostrili pravilnike oziroma se jih bolj togo držijo. Tudi jaz nebi hotel ostat brez službe zaradi nekoga, ki je pozabil pogledat levo in desno 🙂

    No, v sklopu nove povezovalne ceste med Tržaško in cesto na Vrhovce je predviden tudi podvoz pod železnico, ta ti bo rešil kar nekaj zadreg. In ne, ni tako smešno….je precej blizu realizacije.

    Če pa že nergaš glede prometne ureditve Viškega območja ti pa predlagam da si pogledaš tole:
    http://arhiv.mm.gov.si/mop/javno/zelezniskovozlisceljubljana/

    http://www.mop.gov.si/fileadmin/mop.gov.si/pageuploads/dokumenti/ljubljanskozelezniskovozlisce_mp.pdf

  • Odgovori Paternina 3. 11. 2011 at 13:50

    Se opravičujem za kopico napak. In zjebane linke. Ampak če si bo kdo hotel to pogledati (kar sicer dvomim) bo že našel način 🙂

  • Odgovori chef 3. 11. 2011 at 18:00

    @Paternina: Seveda, jaz sem nad novo cesto navdušen, to je jasno – žal večinoma pač ni tako. V našem primeru – najprej so postavili bloke, potem pa pogruntali, da je število vozil na tistem železniške prometu preseglo nek limit in križišče, kjer nikoli ni bilo nobenega problema (razen, da so ga nesposobni vozniki zapirali), preprosto zaprli – posledica je povečana obremenjenost vseh okoliških cest.

    Strinjam se, vsak železniški prehod je nevaren. Ampak ne moreš ti najprej postavit blokov, v katerih po moji oceni živi 500 ljudi še preden zagotoviš osnovno infrastrukturo – naj bodo to ceste ali javni promet. No, to lahko narediš, če si v Sloveniji.

    Podvoz pod železnico komaj čakam, ampak, hej, kadar koli bo, bo prepozno. Če samo pogledam okolico Obrtne cone Rudnik – stanje je bliže Banjaluki kot Münchnu, kar je seveda žalostno. Lahko bi bili vsaj na pol, pa nismo.

    O javnem prometu raje ne bi razglabljal. Lep čas sem se vozil iz Kamnika v Ljubljano. Od Kamničana zahtevat, da bo to počel z vlakom, je navadno norčevanje. Z avtom sem prišel v 20 do 35 minutah, samo vlak pa vozi 40 minut, s tem da bi moral še na 27-ko in prištet vsaj 20 do 30 minut. Pa še 5 do 10 minut peš … hehe. In pomnoži oboje z dva … in dobiš rezultat v najboljšem primeru 60 minut proti 120 minut.

    To je pa zame navadno norčevanje iz prostega časa oziroma iz dodane vrednosti, ki bi jo lahko ustvarili v teh 60 minutah.

  • Odgovori Nergač » Mesto duhov 24. 7. 2012 at 18:01

    […] chef 24.07.2012 ob 18:00 ob 18:00 pod Natezalnica, miks Pred časom smo se že čudili novemu naselju na Vrhovcih, ki je pravzaprav mesto v malem. Ob bodočo cesto so že postavili kandelabre […]

  • Komentiraj