Hitra blagajna do 5 izdelkov

V tavelikem najboljšem sosedu se že lep čas čudim dopoldanski gneči. Tja hodim službeno, vendar sem po vsem sodeč v manjšini, saj sem edini, ki ves čas teži z naročilnicami in originalnimi računi (kdo ve, zakaj se računom za pravne osebe reče original računi). Ponavadi je pred vrati gneča že nekaj minut pred deveto, pet minut čez polno uro je center že popolnoma nabit, le malo kasneje pa so vrste tudi pred blagajnami. Najhitrejši nabašejo kramo v vozičke v dobrih petih minutah! In to ne malo, za zajtrk, ampak kar tedensko zalogo!

Stereotip penzionistov, ki delajo gnečo dopoldne, seveda drži, ampak mednje se pomešajo še mlade mamice, nosečnice, tu pa tam kakšen študent, gospodinje – prepoznam jih po tem, da točno vedo katero vrsto kruha, salame in sira kupujejo -, umetniki in celo čudni tipi, ki bi morali biti po vseh pravilih v službi.

Prejšnji teden se je pokazalo, kako bedna je pretirana šparavnost. Hotel sem prihranit dvanajst centov, zato sem šel po pico v kosu v veleblagovnico, namesto da bi jo vzel zunaj v nekakšni slaščičarni. Zaradi stiskaštva sem potem v vrsti izgubljal čas in živce vsaj petnajst minut. Poleg tega sta za mano dva tipa pametovala, da gre tako počasi zato, ker ljudje še niso navajeni evra in kovancev. Po dveh mesecih imam teh pogovorov že vrh glave. Da je bila mera polna, je starejši od njiju za plačilo glave solate in kile kruha iz denarnice izvlekel stotaka.

Kaj pa je pri tem najhuje? Z zadovoljstvom sem se postavil v vrsto za hitro blagajno do 5 izdelkov. Napaka! Med petindvajsetimi blagajnami je samo ena hitra, zato hitro postane ne samo počasna, ampak kar najpočasnejša. Na navadnih blagajnah imajo kupci sicer polne vozičke, toda največ časa se porabi za plačevanje. Kartice gor in dol, pa kovanci po tleh, “pa tuki podpište gospa”, “ja, kakšno toplo zimo mamo, to pa n’kamor ne pele”… Namesto, da bi bilo takih pomenkov v vrsti pet, jih je dvajset! Nikoli več v hitro vrsto, pravzaprav nikoli več v tako mastodontsko trgovino, če ne bom kupoval za cel teden!

Za kos takrat že hladne pice sem porabil 1,28 evra in približno 25 minut časa. Ostalo mi je še pet minut, da sem pojedel. Stiskaštvo se res ne splača!

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori iztok 28. 2. 2007 at 8:42

    hehe, zato so pa izumili oportunitetne stroske. tale pica je bila skupno precej drazja…
    z razlogi za guzvo se povsem strinjam, ampak mislim, da je v manjsih trgovinah (kjer starejse gospe ze poznajo prodajalke) se slabse, torej vec nepotrebne izmenjave besed.

  • Odgovori irena 28. 2. 2007 at 8:48

    v “ta hitro vrsto za 5 izdelkov” sem se tudi jaz postavila le enkrat in nikoli več. Zdej samo še gledam naivneže, ki tam stojijo, čeprav je vrsta enkrat daljša od ostalih. 🙂 😳
    Sicer me pa v tavelik mercator itak redko zanese, prevelik podvig zame. 🙂

  • Odgovori jerry2 28. 2. 2007 at 8:49

    Original račun? Meni je tudi butasto, enako kot to, da mi nekdo plača račun “ko zapade”. V moji glavi ne smeš čakati da zapade, ampak se ga poravna prej… Aja pa še: Zakaj se listom za prispevke za s.p. reče “plače”. Ker mi tega denarja nihče ne nakaže, kakšna plača je to, če moram plačati prispevke… ITD. ITD…. 🙂

  • Odgovori jerry2 28. 2. 2007 at 8:53

    Ko si pa ravno načel temo gužve (da se vrnem k originalnemu topicu), bi pa predlagal sociologom in psihologom študijo o tem, kaj je s Slovenci narobe, da so vsi centri zabiti do amena. Ne le pred prazniki, ampak vedno. Sem blizu BTC in to kar se tu dogaja je res noro. Čim več parkirnih mest zgradijo manj jih je frej. Čim več centrov se odpre v Sloveniji, večja gužva je v vsakem…

    Ampak tako je očitno pri nas. Če grem v Celovec v SudPark ali v Italijo v Torri d’Evrope, je tam scena ležerna. V H&M lahko celo dočakaš blagajno in prideš na vrsto v kabinah. Poješ lahko v miru, ne vem, to me res čudi. Ker tako je tudi pred božičem. Saj ni prazno, daleč od tega, a ni take strašne gužve, parkiranje je vedno. Pa parkrat ko sem bil je bila ponavadi sobota, ko je v BTC za znoret…

    Pa kaj Slovenci toliko požremo, gradimo, se oblačimo? V čem je naš problem?????

  • Odgovori chef 28. 2. 2007 at 9:01

    @iztok: manjše trgovine so vsaj bolj simpatične

    @irena: zanima me, koliko ljudi se mi je režalo 😆

    @jerry2: problem je v tem, da lahko pri nas kupujemo kar nam srce poželi šele 15 let. Pa še standard se je očitno močno zvišal, čeprav vsi jamrajo, da smo reveži. Mislim na standard v denarnicah, ne v glavah. Folk se obnaša kot otrok s preveč denarja.

  • Odgovori pirat s hribov 28. 2. 2007 at 9:06

    k bom pa jest u penzjonu, bom pa tud u “tavelke tgovine hodu”… sam, če bom imov kej cajta 😀

  • Odgovori an 28. 2. 2007 at 9:33

    Nikoli mi ni bilo jasno kako lahko folk toliko zapravi s tako nizkim standardom. In kaj sploh kupijo. Toliko neumnosti nakupijo, ki sploh niso nujne za preživetje. Kupujejo stvari, ki so v akcijah izključno zaradi tega, ker so v akciji in ne ker bi to nujno rabili. In potem je čez 10 dni plača že porabljena. Čudno?! V nakupovalne centre se jih pa veliko hodi zabavat. Tudi, če nič ne kupijo, koga briga, važno da so not. In kjer je zabava je vedno neka gužva.

    Ne vem kaj je s to našo potrošniško kulturo… O vsakodnevnih vrstah na blagajnah raje ne bi… nekoč so le-te obstajale samo pred prazniki. Hitra blagajna do 5 izdelkov – ali sploh ne dela ali pa je na njej 100 metrska kolona. Kaj je sploh smisel te blagajne? Jaz je sploh ne uporabljam več.

  • Odgovori LJILJA 28. 2. 2007 at 9:38

    Fantje fantje pa ne morm verjet da se pogovarjate o “tavelkih” trgovinah :). Pa to celo po en sam kos pizze si se spravu v “tavelko” trgovino. K te po moje žena ali punca živega ne dobi notri ti se spraviš pa samo po en kos pizze vanjo:). Jeh ne morm verjet res si as! hehehehe.
    Pa brez zamere ampak mi je blo prav luštno brat tole tvojo zgodbico, ker sem si te prav lahko predstavljala kako si mencal in preklinjal tam pred tisto blagajnico :)!
    Ciao

  • Odgovori Robin S. 28. 2. 2007 at 9:45

    Problem Mercatorja, ki ima po mojih skromnih podatkih edini ” express line ” kot jo poznajo v razvitem svetu ( vsaj v Ameriki ), je nepoznavanje oziroma neupoštevanje pravila, da naj bi bili v tej vrsti samo kupci, ki imajo do 5 izdelkov ( in ne 5 vrst istih izdelkov ). Dostikrat sem samo z začudenjem stal za nekom ki je imel poln voziček izdelkov – ko pa sem mu omenil, je dejal, da je to pač njegova stvar. Ko sem blagajničarki omenil da je to precej več kot 5 izdelkov – bilo jih je 16 ( enkrat 12, drugič spet 10 ) je enostavno rekla, da tu nič ne more, ker si stranke napačno razlagajo to pravilo. Toliko o Mercatorju in njihovi ” hitri liniji do 5 izdelkov “.

  • Odgovori Fetalij W. Tyschew 28. 2. 2007 at 9:47

    Ne vem komu se imam zahvaliti, da takih izkušenj s “hitro” blagajno nimam… V Intersparu imajo neko blagajnico tam, kjer kupujes pice in bureke notri, tam lahko tudi plačaš, če greš samo po en izdelek, plus gužve ni – mogoče imajo tudi pri najboljšem sosedu kaj takega. Če pa nimajo, jebiga. Besede “a lahko, samo malo, mudi se mi…” še vedno zaležejo. Sploh če so pred tabo v vrsti ljudje, ki znajo oceniti, da tvoj kos pice ne boš plačeval 5 minut 😀

  • Odgovori Mirko 28. 2. 2007 at 10:20

    Robin S.: tvoji skromni podatki kot je videti še nikoli niso bili v nobeni konkurenčni trgovini. Prvi z ekspresno vrsto sploh so bili pri Sparu ima jo pa tudi E’Leclerc.

  • Odgovori Boris 28. 2. 2007 at 10:44

    Zakaj sploh v moj “najdražji sosed” ?

  • Odgovori openhearted 28. 2. 2007 at 13:31

    Kar se tiče “hitrih” blagajn, oziorma mali nakupi, oziroma do 5 izdelkov. Pustimo to – vsi so (ste) imeli prav. Povsem enako je z blagajno za invalide (mislim da je v Leclercu). Ljudje so pač totalni egoisti. Ta egoizem se pojavlja povsod, začunjen z aroganco, kaj te briga, a ti je kaj dolgčas za ušesom in podobne pripombe, ko malce pogodrnjaš. Tudi če te vidijo z invalidskim vozičkom privajočega, divje in inenzivno gledajo v strop veleblagovnice, ker tam gori je toliko zanimivega. Ampak, kot sem rekel, pustimo to. To bo tako, dokler bo večina ljudi opic.

    Ampak jaz sem sam bolj nagajive narave, pa me je bolj zbodlo v oči tisto o službenem obisku veleblagovnice ter nabava (kosa) pizze, čakanje v vrsti in revež si potem komaj uspel pojesti ta kos, ker ti je – poštenakarju – ostalo samo še pet minut za malico. Ker si jasno ostali del dopoldneva moral urejati naročilnice ter jih kompletirati z original računi. Res hudo stresna malica, kar je najmanj kar lahko rečem o poštenosti do dela (in delodajalca). Pa se imejte vsi lepo na hitrih blagajnah.

  • Odgovori maksimvs 28. 2. 2007 at 13:58

    Mercator ni edini ki ima hitro blagajno. Podobno situacijo sem včeraj opazoval v Sparu v BTC.
    Menim da je situacija značilna za Ljubljano, kjer se vsem neprestano mudi. Če greš v Koper Celje…. so prodajalke še veliko počasnejše, ampak folk se preprosto ne sekira preveč.

  • Odgovori ervinator 28. 2. 2007 at 14:17

    Original račun se reče zato, ker so včasih po kelnarsko dajali le “kopije”. Original račun pa je moral imeti tudi original žig – ni zadostoval katerikoli žig podjetja, ampak samo “originalni”. 🙂

    Razlogi za gnečo v supermarketih so večja kupna moč prebivalstva in s tem povezano pomanjkanje trgovskih površin (trgovinice v središču mesta se zapirajo, na drugi stran pa Sparu niso dovolili graditi v Šiški). Poleg tega v ljubljanskih trgovskih centrih ne nakupujejo samo prebivalci Ljubljane, pač pa iz širše okolice in celo izletniki.

  • Odgovori toni 28. 2. 2007 at 16:30

    Kar se tiče hitrih blagajn… Ali lahko greš na to blagajno, če imaš v rokah en sixpack piva recimo (ker je nekdo omenil, da moraš imeti samo 5 izdelkov ali nekaj takega…). Meni je to bedarija in mi je 2 kosa enega artikla še vedno en artikel in si bom vedno tako razlagal…

  • Odgovori chef 28. 2. 2007 at 16:39

    @an: ljudje imajo tako nizek standard zato, ker kupujejo neumnosti. Razumeš, ves denar zapravijo za šit.

    @Ljilja: To, da se zabavaš, je bil tudi moj namen!

    @Robin S: če imam v vrečki 6 banan, v drugi vrečki pa 10 jabolk, je jasno, da se smem postaviti na “hitro” blagajno. Gre za to, kolikokrat mora prodajalka prebrat črtno kodo. Razen, če misliš, da bi moral tudi za vrečko čipsa stat na “počasni” blagajni, ker je notri pač 500 mali čipskov 😀

    @toni: za 6pek se lahko postaviš na to blagajno. Če bi imel pa 6 piksen posebej, pa najbrž ne 😀 Itak smo pa ugotovili, da so te blagajne brezpredmetne!

  • Odgovori LJILJA 28. 2. 2007 at 16:52

    hehe dobro sem se zabavala ja priznam:) Lepo se imej ciao

  • Odgovori pameten 28. 2. 2007 at 16:53

    jaz bi centre zaprl, pa odprl prijazne male trgovinice. Po kavo pa po prašek pa po kavbojke bi pa ljudi napotil preko meje.

  • Odgovori merkatorman 28. 2. 2007 at 16:58

    Navadno pri velikemu sosedu za hitro blagajno dela najpočasnejša trgovka – ne vem ali je to zato da kaznujejo kupce, ki kupijo samo 5 artiklov ali je kaksen drug razlog… 😉 Vsekakor se splača pogledat vrste pri dugih blagajnah in kako hitro se premikajo…
    Za artikel pa trgovke štejejo število vrst artiklov, torej če imaš 5 enakih paštet je to en artikel in ne 5 – važno je kolikokrat trgovka odčita s čitalcem črtne kode, vsaj tako pojasnilo sem dobil od trgovke. Je pa res da se najdejo modeli, ki imajo več kot 5 artiklov na hitri blagajni…

  • Odgovori chef 28. 2. 2007 at 18:17

    @pameten: o prijaznih malih trgovinicah bom ziher tudi še kaj napisal 😀

    @merkatorman: imaš pa prav, vedno je najpočasnejša! Poleg tega ima ves čas nekakšne probleme… Ravno tik preden sem prišel na vrsto, je bilo nekaj narobe, zato je lep čas klicarila in se drla sosedi čez ramo. Murphy pač.

  • Odgovori Fotr 28. 2. 2007 at 20:41

    V kameni dobi so lovci po vec dni zasledovali divjad, preden so prisli do hrane. Napredek je ociten !

  • Odgovori Jure 28. 2. 2007 at 21:31

    jerry2: se ne strinjam s tem glede gnece. Tu v Stockholmu pridem na moj faks tako da germ skozi nakupovalno središča kot je “Citypark” in sem imel že velikokrat možnost videt kako se vse skupaj napolne v jutranjih urah. Prav tako smo že v dopoldanskih urah izvajali etnografska opazovanja v njemu in vidiš vse vrste čudnih ljudi, ki že ob 9-10h lutajo naokoli in se vse skupaj zelo hitro napolni.

  • Odgovori chef 1. 3. 2007 at 6:48

    @Fotr: že res, ampak tedaj so moški lovili in ne nabirali! Loviti pa je neprimerno bolj zanimivo 😉 Raje bi živel v tistem času, a o tem kdaj drugič.

  • Odgovori kruhinmleko 1. 3. 2007 at 8:45

    jz sm naprimer popizdil enkrat, ko sem moral kupiti mleko za mamo in seveda nekaj sladkega zame :).. in seveda to v centru v šiški..
    pridem na blagajno za 5 izdelkov in pred mano en tip in baba z vozičkom s 15 izdelki..

    ne da bi se prestavila v drugo vrsto ali pa me vsaj spustila naprej, ah kje… spomnila sta se, da bosta vse sortirala na 5 izdelkov in jih ločila po tem kaj bo kdo kupil.. po izgubljanju živcev po parih minutah sem postal glasen kaj zavraga počneta in če ne znata brat, temu živciranju se je pridružilo še par drugih ljudi in una se samo ležerno smejita kot da ni nič..

    po njunem plačilu pridem na vrsto, plačam v roku 15s in pičim v avto.. in seveda ženska fina kot je, reče ravno ko grem mimo kako so ljudje nekulturni.. mislm mene je tisto sekundo tko prijel, da bi unga njenga tipa položu na tla pa pokazu malo nekulture (zato ker lahko) 🙂
    a sem raje pohitel domov in pojedel moje piškotke..

    drugače pa jaz nimam kakih posebnih problemov v centrih saj me ponavadi vsi spustijo naprej ali pa jih obiščem ko imam preveč časa.. se pravi skoraj nikoli!!

  • Odgovori arabella26_4u 2. 3. 2007 at 13:57

    Bom kar tukaj napisala, ker ne vem koliko bereš komentarje pod starejšimi objavami.
    Pravkar sem po mejlu dobila kopijo tvojega prispevka o ženskah, ki se razvajajo. Naslov je bil mnenje nekega moškega, na žalost pa ni bilo zraven nobenega komentarja kake zelo užaljene gospodične…
    Očitno še kar buriš duhove… 😉

  • Odgovori chef 2. 3. 2007 at 18:05

    Ja, spremljam tudi starejše objave 😉
    Kot zanimivost naj povem, da včeraj en paglavec ni smel k meni na žur in to samo zato, ker je njegova mama dobila mejl s to vsebino 😀 Je rekla, da k temu tapcu pa že ne sme, haha.

  • Odgovori chico 3. 3. 2007 at 22:44

    Včasih sem tudi jaz mislil, da je omejitev pet izdelkov in ni važno ali so isti ali ne, pa me je prodajalka sam opozorila na to, da je dovoljeno do pet različnih izdelkov. Količina ni pomembna.

  • Odgovori chef 3. 3. 2007 at 23:19

    Res ne razumem! Če bi torej kupil šop grozdja, se ne bi postavil tja, ker je v enem šopu 100 grozdov???

  • Odgovori barbiblond 4. 3. 2007 at 13:22

    Imam srečo, da je moj najboljši sosed s franšizo v majhnem pajzlčku in v tem času, ko si ti stopil ven, jaz skočim že po drugo rundo 🙂

  • Odgovori chef 4. 3. 2007 at 17:43

    Majhni pajzlni so zakon!

  • Odgovori vlatka 5. 3. 2007 at 15:42

    Viš, ki se ne znajdeš….Tačas, ko si čakal, bi lahko že pojedel. Na blagajni pa dostavil samo kodo in plačal 😉

  • Odgovori chef 5. 3. 2007 at 15:53

    Haha, sem razmišljal o tem, ampak sem malo cvikal, kaj bo prodajalka rekla, hehe.

  • Odgovori teja 6. 3. 2007 at 15:35

    Zdaj sem se spomnila ene anekdote iz hitre blagajne. Sva čakali s kolegico in sva imeli 6 izdelkov skupaj. Zdelo se mi je časovno bolj ekonomično dat stvari kar skupaj. In prodajalka izjavi, da je to vrsta do 5 izdelkov. Nakar jaz pač naredim dva kupčka po 3 izdelke. Potem ženska (rahlo nevrotična in na robu izbruha) porabi še več časa, ker mora izdat dva računa. Ej, pravi primer za prvi razred OŠ.
    Nauk basni 🙂 : ne kopliciraj, če je bolj izi varianta

  • Komentiraj