Izognite se gneči z Urbano. ?!?!?

Z ljubljanskimi mestnimi avtobusi sem se deloma zaradi razvajenosti, deloma zaradi turbofolk glasbe s čefurskih telefonov in deloma iz načelnih vzgibov, zadnje čase vozil bolj redko. Kadar sem vseeno skočil gor, sem seveda takoj postal slabe volje. V skrajnih primerih, ko ni šlo z biciklom, sem raje klical taksi, ki je glede na udobje in hitrost bistveno boljša možnost od polpreteklega sistema, po katerem smo bili tisti brez žetonov obsojeni na iznajdljivost (goljufivost!) ali preplačilo.

Podobno se mi je zgodilo zadnjič na poti iz službe. Po novem sem demotoriziran in se vozim v službo z biciklom, kar sem počel že prej, če je bilo le mogoče. Ker je cel dan deževalo, me je v službo zapeljal Vizo The Greek, nazaj grede pa sem bil obsojen na LPP. V denarnici sem imel natančno 2 evra, seveda v enem kosu. To ne bi bil tako huda težava, če vmes ne bi prestopal. Da bi kovanec zamenjal, ni prišlo v poštev, ker je bilo že vse zaprto. Teoretično sem imel za pot domov ravno dovolj denarja, praktično pa seveda ne, saj šofer ne menja denarja, poleg tega pa je, kot sem spoznal kasneje, v novih avtobusih z vseh strani zaprt za steklo.

Opogumljen s tritedensko balkansko izkušnjo sem se odločil, da se bom z voznikom skušal pogovoriti. Vseeno me je skrbelo: Balkanci so v svojem naravnem okolju prijazna vrsta, komunikativni, vedno pripravljeni na pomoč. Balkanski vozniki avtobusov v slovenskem okolju in tudi njihovi slovenski kolegi, ki so še bolj zagamani, so, nasprotno, nadvse neprijazna in nekomunikativna vrsta, in na postaji čakajo kvečjemu toliko časa, da avtobus skoraj ujameš, potem pa zadovoljno speljejo in si verjetno mislijo, da je za njihovih x krat 100 evrov to pač to.

E, zato me je skrbelo.

Na avtobusu sem najprej opazil, da je gajba za drobiž in žetone nameščena tako nerodno, da bi lahko vanjo zatlačil živo ovco, pa voznik tega ne bi opazil. Ker smo ljudje, sem se vseeno pogovarjal:

»Gospod, težavo imava. Imam natančno 2 evra. Če plačam zdaj, ne bom mogel vstopiti na naslednji avtobus, čeprav sem prejšnjo vožnjo preplačal. Če vam obljubim, da plačam na naslednjem 2 evra …«

Mlajši možakar me ni presenetil. Bil je neprijazen in nekomunikativen. A vendarle pripravljen na pomoč. Neverjetno, pomahal mi je z roko, češ, ne moti me, marš gor, briga me ali je res ali mi lažeš. Pri vsem skupaj mi je bilo sicer nekoliko nerodno, ampak hkrati mi gre nefleksibilnost LPP tako na jetra, da jim iz principa ne dam nič več kot je treba.

Ko sem kasneje prestopil na šestko, sem v kišto odvrgel 2 evra.

Seveda sem si sam kriv, da še nisem kupil Urbane, ki jo lahko v času testne uporabe do 15. septembra, dobimo brezplačno. V torek sem ugotovil, da jo očitno lahko naročim kar po elektronski pošti, a sem se motil! Mail je sicer objavljen, a zraven v debelem tisku piše, da kartice ne pošiljajo, ampak v povratnem mailu pripnejo nekakšna navodila, ki so sicer v PDF formatu na voljo tudi na internetni strani, po kartico pa moraš sam in tam podpisati nek socialistični formular. Tako sem še vedno obsojen na Celovško 160 ali Slovensko 56. Moderne tehnologije pač na LPP še niso vzeli.

Včeraj sem na Slovensko 56 prišel okoli 17.30. V glavi se mi je vrtel slogan “Urbana – izognite se gneči in postanite testni uporabnik”

To je bila realnost:

Izognimo se gneči, kupimo Urbano!

Dobili bomo torej Urbano, ostale pa so vrste, in to 5. avgusta, verjetno predvsem zato, ker bi raja rada prišparala 2 EUR. Čakanje, da bodo vsi ti ljudje pred menoj izpolnili formular in podpisali formular, mi seveda ni prišlo na misel.

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori seamus 6. 8. 2009 at 8:57

    Dons sem se s servisa raje pripeljal s predpotopnim Unotom, ki ga je zadnjih 25 let vozila neka bakica, sedaj pa je nadomestno vozilo Servisa Kavčič, kot da bi uporabil LPP.
    Iz Barjanske bi do Stegen verjetno potreboval dve uri tričetr v eno smer, namesto četr ure z avtom.

  • Odgovori Pris 6. 8. 2009 at 9:29

    Jaz sem šel po urbano pred par tedni in ni bilo nobene gužve. Strinjam se, čas bi bil, da bi začeli poslovati kar preko maila in pošte, čeprav pa pozabljaš, da je tole šele poskusno obdobje. Npr. ko sem jaz naročil urbano je še ni bilo mogoče polniti na “urbanomatih”, tako da bi moral na Slovensko tudi, če bi mi kartico poslali po pošti. 😉

    Tega stavka pa ne razumem:
    “… na koncu pa nimam za kofe, ker me je zjebal LPP.”

    Mislim, že na poti v službo si vedel, da boš šel domov z busom, pa si kljub temu skozi cel delovni dan nisi priskrbel žetonov ali manjših kovancev od tistega za 2 evra, potem je pa še LPP kriv, da nimaš drobiža za kofe? 😛 😀

  • Odgovori gregy 6. 8. 2009 at 10:03

    Čakaj malo, nekaj je če si kamot drugo pa je če si len…

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 10:08

    😆 @ zaključek, pris

    drugače pa ja, ponavadi ko sem imel 2 eur pri sebi, sem tudi jaz poskusil razložit vozniku, pa so večinoma zamahnili z roko češ “pejt gor, ne bom ti jaz menjal v 2x po 1 eur.” kar je blo kr kul.

    če je pa Urbana trenutno zastonj, me pa dolge vrste niti ne presenečajo… fucking škrtuhi, nogo bi si odgriznili, če bi lahko prišparal kej…

  • Odgovori danica lovenjak 6. 8. 2009 at 10:10

    men pa bolj čudno ” dvignil sem 100€ da sem placal 1.10€” saj bo lahko dvignil samo 20 😉

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 10:23

    danica, saj je rekel da je tak kot pri bencinu… torej če že gre na pumpo, nafila do konca in je miren do nadaljnjega… če sem ga prav razumel 😀

  • Odgovori Middle Man 6. 8. 2009 at 10:24

    Pred kratkim sem se začel vozit z avtobusom (služba – dom in obratno), da prišparam na avtu in da ne izgubljam živcev med vozniki in preveč pogumnimi kolesarji. Zjutraj in popoldne na busu tako in tako ni zgoraj omenjenih osebkov, sicer pa slušalke v ušesa in glasba na glas.

    Takoj sem se sprijaznil s tem, da bo treba na bus čakat in, da rabim zato žeton ali mesečno. Nevem kaj bi človek tukaj kompliciral, ko vidim trafiko kupim žetone za en teden in to je to. Ni se mi zgodilo, da bi ostal brez.

    Dvigotat 100€ za 1.1€ ??? Glede na to, da nimaš provizije lahko dvigneš tudi 10 ali pa 20 € 😉

    Glede gužve za urbano? Gre za javni (poceni)prevoz, uveljavljanje novega sistema (vsi jo bodo rabil) in trenutno jo dajejo še zastonj?! Temu se reče formula za gnečo in dolgo vrsto 😛

    Mislim, da si brcnil v temo 😛

  • Odgovori Maj 6. 8. 2009 at 11:25

    Urbana je ena velika neumnost saj je ogromno stala že uvedba sedaj bo pa še vzdrževanje zelo drago.

    Edini res pameten sistem bi bil popolnoma brezplačen mestni avtobus(Janković je pameten in bi že od kod dobil denar, ki ga sedaj plačujejo potniki-recimo s še več reklamami na avtobusih, po radiu bi v avtobusih se tudi lahko vrtele reklame,…), hkrati s tem bi pa občina tudi veliko prišparala, ker bi bilo treba graditi manj garažnih hiš, manj cest bi bilo treba širiti saj bi se ljudje raje vozili zastonj z busom kot pa se cijazili po mestu z avtom, ki ga potem še nimaš nikjer za parkirat.

    Skratka zastonj avtobusi bi bili daleč najboljša zadeva, ker bi se s tem precej zmanjšal promet v mestu in tudi težav s parkiranjem bi bilo veliko manj-pa še busi ne bi vozili prazni kot marsikdaj sedaj.

  • Odgovori baubau 6. 8. 2009 at 11:40

    Ja,kako bi bilo krasno,če bi bilo vse in predvsem,če bi bili vsi takšni,kakor želim in hočem jaz,prav jaz…vse in vsi MENI po volji…
    čisto lahko bi bilo shajati…kajne?
    A v resnici je edina prava umetnost-ter modrost!…shajati s stvarmi ter predvsem z ljudmi..s takimi,kakršni pač so!!!…

  • Odgovori baraba 6. 8. 2009 at 11:42

    Jaz pa imam raje plačljiv avtobus, kot da sem deležen še dodatnega posiljevanja z reklamami. Najbolje, da je vse zastonj, v zameno pa spustimo oglaševalce kar v naše spalnice.

  • Odgovori chef 6. 8. 2009 at 11:46

    @seamus: O fak, to moram videt!

    @Pris: Nekdo mora biti dežurni krivec! Sicer je pa tako, da službo imam do 16h, pa sem potegnil do 17h, potem je priletelo vmes nekakšno kosilo in je bila ura 19, ko še vedno nisem nič naredil. Kot bi mignil pa 21.15 in takrat sem se jaz spomnil, da bi šel domov. Tako da jaz sem najprej mislil, da bom šel domov s kolegom, potem da bom šel s šefetom, ampak se on kar ni premaknil ven, sem šel pa sam.

    Za dobro delovanje Urbane bi morala biti ta dosegljiva tudi na Urbanomatih. Kako bo s tem v prihodnosti, žal ne vem.

    @fetalij: In pazi to, koštala bo vsega 2 EUR! Ljudem, ki šparajo na takšen način, bi prepovedal volit.

    @danica lovenjak: Menda ne misliš, da bom dvigoval denar dvakrat dnevno?

    @Middle Man: Mislim, da nisem brcnil v temo. Če imaš ti čas čakat avtobus in dvigovat po 10 EUR naenkrat, je to druga stvar. Jaz pa po treh tednih dopusta, ko sploh nisem računal z avtobusom, pač nimam jebenih žetonov, ki so itak totalna neumnost in absolutno preživet sistem.

    Bistvo šproblema je pa v tem, da tepci na LPP-ju še vedno mislijo, da imam jaz čas po pol ure čakat na eni od skupno dveh (!) poslovalnic. Smešno. Samo upamo lahko, da bomo v prihodnje Urbano kupovali tudi v trafikah. Sicer LPP-ju itak ni pomoči.

    @Maj: Najlaže od vsega je pametovat, da bi moralo biti vse zastonj. Do zdaj še nisem bil v mestu, kjer bi se z javnimi sredstvi vozil zastonj. Vem, da obstajajo, a jih je jako malo. Na živce mi gre pa folk, ki pametuje o stroških, pri tem pa ni videl še niti ene številke, kaj šele da bi imel kaj pojma o informacijski tehnologiji.

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 11:56

    Maj, Urbana je dobrodošla novost – ko prestopaš po busih, ti ni več treba trošit 2 žetona da greš z enega na drugega, zadeva je sploh priročna, če LPP uporabljaš zgolj občasno. sicer ne vem, kako bo z mesečnimi vozovnicami, ampak 90 minutno okno je super zadeva, mogoče prihraniš še več keša, če si hiter z opravki ipd…

    Tako da ne vem kaj je problem ljudi z Urbano pravzaprav… 😉

  • Odgovori chef 6. 8. 2009 at 11:58

    @baubau: Pa daj, shajaj še z menoj in umolkni z bebavimi vzgojnimi komentarji.

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 11:58

    chefe, glede tega okoli dveh poslovalnic… sej gre za preizkusno fazo, najbrž ne bi bilo logično organizirati prodajne mreže povsod in potem ugotoviti, da morda pa se ne bodo šli Urbane ali pa kaj podobnega 😉 trial & error pač, potem pa bo situacija verjetno boljša…

    btw, kaj je potem brezplačnega do 15 septembra? ah, sej bom pol poguglu 🙂

  • Odgovori nuša 6. 8. 2009 at 12:15

    Mislim, da si toliko sam svoj, da ne prenašaš okoli sebe nič takega, kar bi streslo tvoje navade in ritem. LPP ni nič kriv če si imel v žepu samo 2 €, lepo so te pripeljali iz točke A do točke B, kot si želel, kavo bi si pa lahko skuhal doma brezplačno, če si si pa želel oči spočiti na utrujeni in sitni kelnerci, bi la lahko dvignil samo 10 €

  • Odgovori baubau 6. 8. 2009 at 12:17

    Sociolog,ki se boji vzgoje?Hej,kaj pa predlaga danes sociologija namesto te?…dresuro?-diktaturo?-anarhijo?…
    a ja,že razumem,nisi še končal…
    …lep pozdrav,baubau.

  • Odgovori Gorenc 6. 8. 2009 at 12:43

    Golobescu in Jankolescu sta pokasirala. In to je to. Zato socialistične vrste.

  • Odgovori Middle Man 6. 8. 2009 at 13:37

    Samo to še lahko dodam… lenoba, lenoba… zvest ti bom do groba 😀

  • Odgovori Maj 6. 8. 2009 at 13:44

    Urbana je stala nekaj milijonov plus vsak meseč še okrog 50.000€ stroškov za vzdrževanje-tako, da kar nekaj vem o stroških tega projekta.

    In kar je bistveno z njo se ničesar ne pridobi(razen tega, da se lahko zastonj prestopaš) še vedno pa bo mesto zabito z avtomobili.

    Mnogo bolje bi bilo uvesti brezplačni bus in nato recimo raje pobirati takso za vsak vstop v mesto z avtom in s tem bi rešili mesto pred ogromno avtomobili-manj bi bilo tudi treba zapraviti za gradnjo garažnih hiš, širitev cest,…

    Meni recimo ne pade na kraj pameti, da bi avto pustil na obrobju in potem za kazen še plačal bus-če bi bil bus zastonj bi pa rekel kaj se čem gužvati z avtom po mestu, če lahko lepo parkiram na obrobju in se peljem v center zastonj.

  • Odgovori Gorenc 6. 8. 2009 at 14:29

    @MAJ

    50.000 EUR na mesec strošek obratovanja za Urbano?

  • Odgovori Maj 6. 8. 2009 at 14:51

    Ja žal.
    Sicer ne bom rekel, da je lopovščina-ker nek napredek glede na žetone je ampak mislim, da bi se dalo narediti mnogo boljši sistem, kjer bi bil bus zastonj, vstop v center z avtom pa plačljiv.

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 15:01

    5ok na mesec = 1667 EUR na dan… kar niti ni tako veliko, če gledaš kako velika je ljubljana… čeprav ne vem točno, kam gredo ti stroški.

    Maj, zapreti mesto za avtomobile oz. pobirati takso… politični samomor v Sloveniji. Brezplačni busi? V katerih mestih to že funkcionira? (zanima me, da si preberem na kakšnem principu to deluje, kakšni so stroški in ali je profitabilno ali pa vsaj na pozitivni nuli).

    “Meni recimo ne pade na kraj pameti, da bi avto pustil na obrobju in potem za kazen še plačal bus-če bi bil bus zastonj bi pa rekel kaj se čem gužvati z avtom po mestu, če lahko lepo parkiram na obrobju in se peljem v center zastonj.”

    Ja, sevede bi… Ti in vsi ostali. Po nekaj dneh bi bilo “zakaj bi se gužval na avtobusih z ostalo rajo, ipak je bolj udobno z avtomobilom…” dokaj verjetno. pa ne bi bil edini. vozniki avtomobilov so blazno razvajeni. tako ali tako se mnogim bolj splača z vlakom vozit v Ljubljano, pa se vseeno cijazijo z avtomobili, ker so se razvadili… simple as that.

  • Odgovori Maj 6. 8. 2009 at 16:31

    Fetalij saj zato bi pa hkrati z brezplačnimi busi in parkingi na obrobju mesta uvedel takso za vstop v mesto z avtom kot je v nekaterih mestih in to bi vsaj deloma pokrilo izpad dohodkov potem bi recimo dodali še več reklam po busih, pa prihranek, ker ne bi bilo treba financirati Urbane pa ne bi bilo treba financirati toliko garažnih hiš pa ne toliko razširitev cest,…

    Skratka imeli bi brezplačne buse, mnogo manj avtomobilov v mestih in bi bili nekje na nuli.

    Brezplačni busi pa so pri nas kolikor vem v Novi Gorici.

  • Odgovori ElQ 6. 8. 2009 at 16:47

    @fetalij pravi:

    “….. čeprav ne vem točno, kam gredo ti stroški. …..”

    na nizozemsko in singapur 🙁

  • Odgovori Gorenc 6. 8. 2009 at 17:22

    ….. in se potem vrnejo nazaj v Slovenijo k ta “zaresnim” politikom.

    Sicer so pa tak al tak vsi isti. Pozna se vpliv balkana na slo-politiko.

  • Odgovori blitz 6. 8. 2009 at 18:06

    Šefe, malo sitnariš, ampak v bistvu imaš prav. Žetoni so itak predpotopna rešitev in je sramota, da jih niso ukinili že zdavnaj.

    To, da boš lahko z eno karto prestopal, je čisto pravilno, vprašanje pa je, ali je Urbana najboljša rešitev. Problem plačevanja pri prestopanju bi lahko rešil tako, kot je rešen v veliki večini evropskih mest – z uvedbo vozne kartice, ki bi jo poštempljal ob vstopu na bus. Taka rešitev bi bila tehnološko veliko preprostejša in zato cenejša od Urbane. Razen tega bi lahko za nakup vozovnice postavil preproste avtomate, podobne parkirnim uram, kjer bi lahko plačal s kreditno ali plačilno kartico.

    Uvedbo Urbane sicer reklamirajo tudi s tem, da boš lahko z njo plačal tudi parkiranje – sliši se fajn, v resnici pa to ni kaka hudo koristna zadeva. Veliko koristneje bi bilo, da bi lahko parkiranje plačeval s kreditno ali plačilno kartico, s čimer bi veliko pridobili tudi turisti, za katere bo Urbana prej ovira kot olajšanje.

    Skratka, Urbana je po mojem streljanje s topom na vrabce – veliko predraga za prednosti, ki jih bo prinesla. Seveda pa tega ne počno, ker ne znajo bolje, ampak točno vedo, kaj bodo imeli od nje.

    Zanimiv stavek si napisal: “Neverjetno, pomahal mi je z roko, češ, ne moti me, marš gor, briga me ali je res ali mi lažeš.” – itaj je bedarija, da je vozni odgovoren za pregledovanje vozovnic. Voznik naj vozi, slepe potnike pa naj lovijo inšpektorji. S tem bi precej povečali zmogljivost mestnega prometa, saj bi lahko potniki vstopali pri vseh vratih, zaradi česar bi bili avtobusi bolj enakomerno popolnjeni in bi zato lahko prejeli vč potnikov, pa še manj časa bi se zadrževali na postajah. Pa še vozniki bi bili gotovo bolj prijazni, če bi kdo potreboval njihovo pomoč -naloga “iskanja prevarantov” je gotovo eden od ključnih razlogov za njihovo naveličanost in nekomikativnost.

    Ampak kaj sploh pišem – saj bi lahko naši mestni oblastniki kdaj obiskali kakšno mesto z urejenim mestnim prometom in s malo pozanimali, kako se temu tam streže. Ampak kot kaže jih ne zanima učinek, ampak zaslužek iz davkoplačevalske malhe.

  • Odgovori Pris 6. 8. 2009 at 18:22

    Urbano uporabljam cca 14 dni in že zdaj se mi zdi bistveno boljša, kot je bil prejšnji sistem, ko bodo začeli delovati vsi urbanomati pa bo sploh super. Se pa delno strinjam z Blitzovimi pomisleki. Seveda pa bi se z uvedbo štampljive kartice nadzor z voznika prenesel na terenskega inšpektorja (a pri nas to sploh obstaja?) No, pa če imamo mestno redarstvo, bi pa lahko uvedli tudi to.

    Vseeno pa ne mislim preveč pljuvati po novotariji, ki je boljša od tistega, kar je bilo prej. 😉

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 19:22

    Maj, veš še za kakšne druge primere razen Nove Gorice? Res me zanima, če tak sistem lahko deluje v večjih mestih in na kakšen način. Mi je pa čisto jasno o čem pišeš, vendar v mnogo primerih voznike takse odvrnejo le za krajši čas, potem pa ugotovijo, da se jim je težko ločit od podaljška kurca al ega al karkoli že in plačajo tisto takso in se furajo dalje…

    Dodati še več reklam na buse… kaj misliš, da se marketing oddelki pri LPP-ju ne trudijo že tako ali tako povečat količino oglaševanja na/v avtobusih? Sliši se enostavno “ja dejmo mal povečat reklame na busih” in puff, oglaševanje se instant poveča… To je utopičen pogled, definitivno težje izvedljiv kot Urbana in skoraj zagotovo politični samomor, kot sem že rekel.

    Vsi toliko lapate o stroških Urbane, še preden je prešla v splošno uporabo… zakaj ne bi o stroških govorili šele potem, ko bomo videli, kako se bo sistem obnesel, ko se razširi. Če se ne bo in če ne bo profitabilen, bodo pa že začeli zganjat kaj drugega. Vendar so očitno simulacije pokazale, da se tak sistem lahko obnese, zato lahko počakamo, preden popljuvamo cel sistem (predvsem komentatorji – chefov zapis itak ni ciljal na probleme ki se jih je obravnavalo v komentarjih). Malo mi gre na kurac, da se pljuva po zadevi ki je OČITNO boljša rešitev kot žetoni, ki se bo dala filat na urbanomatih (le prelen sem, da bi šel brskat ali bo mogoče filat s karticami IN gotovino) in v trafikah (če se prav spomnim kar sem bral) in ne le na dveh lokacijah in tako dalje seveda… Ampak neeee… Jankovič bo zaslužil, Golobič bo zaslužil, pejmo pljuvat, čeprav je zadeva koristna, samo da ne bo kdo od slovencev zaslužil, mar bi bilo bolje, če bi z Urbano zaslužil kak tujec ali nekaj heh…

  • Odgovori Pris 6. 8. 2009 at 19:28

    @fetalij:
    Ja, mogoče bo filat tako z gotovino, kot s kartico. Strinjam se s tabo, kot uporabnik sem bistveno bolj zadovoljen, kot sem bil prej, pa zadeva sploh še ne deluje stoodstotno.

  • Odgovori pijanec 6. 8. 2009 at 20:19

    fetalij, nikjer na svetu ni javni prevoz profitabilen. Urbana pri tem ne more pomagati.

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 20:52

    pijanec, govoriš na podlagi dejstev (predloži) ali govoriš tipa “baba čula, baba rekla” 😉 svet ni tako majhen.

  • Odgovori chef 6. 8. 2009 at 21:13

    @blitz: Z Urbano naj bi bilo v prihodnje mogoče plačevati tudi mestne muzeje, pa knjižnice in vse ostalo v domeni MOL. Plačevanje parkirnine po tem sistemu se zdi meni odlična rešitev.

    Seveda se pa strinjam, da je preprosteje vozovnico poštemljat in naterat na avtobuse nadzornike, ki kmalu postanejo enako osovraženi kot mestni redarji. Mimogrede, tak sistem imajo v Beogradu, ampak jaz vozovnice nisem znal poštemljat. Še vedno trdim, da je na tisith jajcih verjetno tričetrt avtomatov pokvarjenih in da je vse skupaj pravzaprav socialni korektiv v smislu zastonj messtnega prevoza.

    @Pris: Terenski inšpektorji seveda obstajajo. V srednji šoli sem se jaz na veliko švercal mimo najbolj zateženega voznika vseh časov. Ta lump, vedno je bil isti, ti je bil sposoben taračunat vstopnico 17. v mesecu, čeprav je točno vedel, da si se že 16 dni vozil z veljavno mesečno. Če si jo pozabil, si oplel. Nadzorniki so bili bistveno manj zateženi.

  • Odgovori Žogca 6. 8. 2009 at 21:17

    Globoko sem razočarana nad vsem, kar je kakorkoli povezano z ljubljanskim poštniškim prometom. Kot je nekdo zgoraj napisal, prastara kišta in gremo. Grozno, vem. Pa saj tistim zgoraj očitno ni v interesu promet preseliti na avtobuse, vsaj nekaj prometa.

  • Odgovori fetalij 6. 8. 2009 at 21:20

    😆 … če je to mnenje average državljana, je zaskrbljujoče.

    sicer pa ne vem, kaj se vsi toliko pritožujejo. še vedno mi ni popolnoma jasno.

  • Odgovori pijanec 7. 8. 2009 at 0:54

    fetalij, subvencije so prisotne vsepovsod. Npr. niti Nizozemski javni prevoz ne zmore brez, pa je glede na gostoto poselitve in razvitosti med najbolj uporabljanimi.

  • Odgovori Nina 7. 8. 2009 at 8:17

    jaz sem pa šla včeraj dvignit svojo urbano, ker sem škrtuh in sem hotela kartico zastonj. 😎

    z mestnim prometom nikoli nisem imela problemov in se mi še vedno zdi najboljši način prevažanja po ljubljani. je pa res razlika, če je tvoja relacija od bežigrada do centra ali pa recimo iz šiške do fužin.

  • Odgovori chef 7. 8. 2009 at 8:35

    Če bi imel službo v centru ali nekje na Dunajski, bi si kupil mesečno vozovnico.

  • Odgovori fetalij 7. 8. 2009 at 8:42

    Nina, upam da si trpela v gužvi :mrgreen:

    chef, če bi imel službo v centru ali na Dunajski, bi pa že našel drug izgovor, da ne bi kupil mesečne :mrgreen:

  • Odgovori fetalij 7. 8. 2009 at 8:43

    pijanec, vseeno verjamem, da katera od svetovnih družb mestnega in primestnega prometa posluje z dobičkom ali pa vsaj s pozitivno ničlo. dobro, tudi s subvencijami ni načeloma nič narobe, če denar za subvencioniranje deloma ali v celoti prihaja iz sredstev, ki se zberejo z zaporami centra za promet ipd…

  • Odgovori Nina 7. 8. 2009 at 8:44

    samo tri omice so bile pred mano. v petih minutah sem bila zunaj.

    chef: what fetalij said 😀

  • Odgovori paxman 7. 8. 2009 at 14:56

    Meh, za tak denar bi vsaj Urbanomate lahko naredili vodoodporne.
    Jebena polovičarskost.

  • Odgovori primoz 7. 8. 2009 at 21:17

    A bo zdaj, s to ultramoderno kartico vsaj ukinjena unikatna neumnost, da greš na bus lahko samo pri prvih vratih?

  • Odgovori Lilizabeta 7. 8. 2009 at 21:35

    Po Urbano se je najbolje odpraviti zjutraj (mislim, da se poslovalnice lpp odprejo ob 7h) oz. dopoldne. Ker neverjetno, ne glede na to, da imajo upokojenci ves dan čas, se bo večina gnetla tam po drugi uri popoldne. 🙂
    Dobra alternativa pa je tud Celovška, jaz sem šla zadnjič Urbano tja iskat in ni bilo prav nobene gužve popoldne. Je že predaleč od centra. 😉

    Drugač pa ja, Slovenclni s(m)o skopuhi in nočmo plačat tistih dodatnih dveh evrov 🙄

  • Odgovori blitz 7. 8. 2009 at 21:40

    primoz, kolikor sem uspel zbrskati, žal ne. ravno o tem sem pisal v 26.komentarju. Žetoni so že res predpotopni, niso pa glavni problem LPP – glavni problem je ravno to, da vstopaš samo spredaj in mislim, da bo ostalo tako. Posledica je seveda, da glavni problemi ostajajo (neenakomerno popolnjeni avtobusi, predolgo zadrževanje na postajah in posledično prostorsko prepotratne postaje, kjer se ustavlja več linij)

  • Odgovori chef 8. 8. 2009 at 7:50

    Kar se tiče vstopanja pri vseh vratih. Do česa lahko pride (in verjetno bi prišlo) sem opazoval zadnjič v Beogradu. Žal sem se vozil izven prometne konice. Ko hočeš izstopit, praktično ne moreš, ker hočejo, podobno kot v Ko to tamo peva, 20 potnikov vstopit na silo še preden izstopijo tisti, ki hočejo ven. To je čisti Balkan in “ko je jači” strategija.

    Pri nas seveda ni bistveno bolje. Najhujši so seveda penzionisti, le malo pa zaostajajo mulci. Gužvanje in primitivizem sta pač nacionalna športa in preden bi se ljudje naučili vstopat in izstopat skozi vsa vrata, bi vse skupaj verjetno že ukinili, podobno kot prepoved savnanja v kopalkah na Ptuju.

  • Odgovori Anonimno 8. 8. 2009 at 21:30

    @ chef

    V srbiji je texas. Itak noben noče plačat karte, zato pa jaz nikoli ne dobim zica, ker dokler jst plačam karto, so sedeži že zdavnaj zasedeni.

    Pa še en primer totalne nekulture dol. Odpre voznik vrata, starejša gospa gre prva not. Vendar je komaj hodila, hotla se je pa usest takoj za voznikom. Itak je bilo jasno da se hoče ke usest, samo pač je zelo težko hodila. No, to ni ustavilo idiota, ki je vstopil na sredini busa, da je zalavfal naprej in skočil na zic ko se je uboga že praktično hotla usest na zic. Človek bi ga kar na gobec useku.

    Sicer pa, kadar kol se hočem prtoževat nad lj potniškim prometom, pomislim na srbskega, in sm takoj bolše volje. Ker to dol je katastrofa. Busi so non stop do konca zabiti. Ne glede na to, na kateri postajo vstopiš. Jaz sem vstopil v tretji, in sem lahko samo še pri šoferju stal..tok je bil bus nabasan 🙁
    Da o sistemu plačevanja ne govorim. Z gotovino plačaš pri vozniku. PA JEBEM TI, NISMO V LETU 1925. Še dobr da vedno samo max 2 plačata. Će bi vsi plačevali pri vozniku, bi trajal celo večnost, da spoka s postaje

  • Odgovori Gorenc 8. 8. 2009 at 21:35

    Anonimnež: TUD U SLOVENIJI JE PRISOTNA #ČEFURSKA KULTURA” oz. GOLAZEN ČEFURSKA NEVZGOJENA.

  • Odgovori Lorenzo 20. 8. 2009 at 22:55

    Just to complete Your interesting report, I invite You to see the views of political borders in http://www.pillandia.blogspot.com
    You will see also 3 views from 1947, year of planting the border Gorizia/Nova Gorica.
    Best wishes!

  • Odgovori Urbana Ljubljana – enotna mestna kartica | had blog 2. 9. 2009 at 10:24

    […] sami enotni mestni kartici Urbana in njeni uporabi so pisali že soblogerji Dr.Onyx, Nergač, Domen Savič, Jaka Gerčar, Libertarec, Žiga Turk, Radio […]

  • Komentiraj