Julijsko-avgustovska Potepanja

Dopustujem in verjetno preganjam mačka v Novem Sadu, doma pa že lahko berete zadnjo izdajo Potepanj. Naslednja številka izide šele v začetku septembra, do takrat pa bo moralo to zadostovati. Spodaj uvodnik. Spet se razburjam.

Pregovorno slovensko gostoljubje

Naročniki ste že prejeli zbirko Potepanja 4, ki združuje 15 izletov v notranjost slovenske in hrvaške Istre. Ta nadomešča samostojno avgustovsko številko, a smo jo izdali že prej, da ste jo lahko čim prej uporabili za iskanje idej za potepanje. Moram priznati, da mi bo dopust kar prav prišel, tudi zaradi vsega, kar vidim v slovenskem turizmu. Kaj me je torej razjezilo junija?

Konec maja smo se štirje novinarji na povabilo slovenskega predstavništva Nemške turistične organizacije udeležili študijske poti v okolico Stuttgarta. Organizacija študijskih poti za novinarje je klasična aktivnost nacionalnih turističnih organizacij. To je ne samo najcenejša, ampak tudi najbolj učinkovita promocija, saj (dobri) novinarji ostajajo zavezani objektivnemu poročanju, ki je med bralci in potencialnimi turističnimi obiskovalci sprejeto bolje od klasičnih oglasov.

V štirih dneh smo obiskali toliko destinacij, kot jih povprečni turist sicer vidi v celem tednu ali desetih dneh. Kljub razmeroma majhnemu trgu, štirje novinarji pač prihajamo iz države s komaj dvema milijonoma prebivalcev, so nas povsod sprejeli predstavniki lokalnih turističnih organizacij in si vzeli čas tudi za kosilo ali večerjo.

Takoj po vrnitvi iz Nemčije sem se v Portorožu udeležil še osemdnevne FIJET Akademije za mlade turistične novinarje, o kateri je več napisano tudi na naslednjih straneh revije. Po dopoldanskih predavanjih so bile v sodelovanju s kraškimi in istrskimi turističnimi ponudniki organizirane študijske ture. Zato se od vsakega od trinajstih udeležencev iz devetih držav pričakuje, da v svojem mediju piše prispevke o Sloveniji. FIJET Akademija za mlade turistične novinarje je torej izvrstna priložnost za promocijo. Zato je bila tudi nagrajena z nagrado Snovalec za obetavne, še neuresničene turistične ideje, ki jo podeljuje Banka turističnih priložnosti v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo, ki je izvedbo tudi finančno podprla, zaključne prireditve ob podelitvi certifikatov pa se je udeležila tudi predstavnica STO.

Nezanemarljiv podatek: Akademije smo se udeležili novinarji iz devetih evropskih držav, ki imajo skupaj 160 milijonov prebivalcev, torej tudi ogromno turistov in potencialnih obiskovalcev Slovenije.

Razen svetlih izjem, župana občine Komen Danijela Božiča in direktorja Centra za razvoj podeželja TRG Vipava Jožeta Člekoviča, se z udeleženci ni srečal niti en predstavnik lokalnih turističnih organizacij oziroma zavodov. Prišli niso niti na zaključno slovesnost.

Turizem smo ljudje! Kdaj smo se že znebili tega slogana?

Prijeten dopust vam želim!

Prejšnja objava Naslednja objava

1 komentar

  • Odgovori Nergač » Spodnje Bohinjske gore, med Gorenjsko in Primorsko 18. 7. 2011 at 18:02

    […] (Vallo Alpino), o katerem (kot tudi o izletu in Baški grapi na splošno) sem sicer več pisal v julijsko-avgustovski reviji Potepanja, nekaj malega pa lani tudi po izletu na Porezen. V glavnem, sistem je bil neverjetno zgrajen, a […]

  • Komentiraj