Kaj je moški brez brkov?

Naj odgovorim drugače: samo moški z brki je pravi moški. Želel sem si jih že od nekdaj. Ko sem v zgodnjih dvajsetih poskusil prvič, si nisem upal niti iz kopalnice, pri petindvajsetih sem se pokazal samo punci, šele dve leti nazaj pa sem čustveno dozorel do te mere, da sem se z brki pojavil tudi v javnosti. Če niste stari vsaj petdeset let, je namreč predpogoj visoka stopnja mentalne čvrstosti.

Najhujši je trenutek, ko se prvič pokažeš svetu. Za prvi korak nikakor – razen novembra, ko moški po svetu paradirajo z nekaj sramežljivimi dlačicami pod nosom – ni priporočljivo puščanje brkov ob rednem britju brade. Bolje je pustiti, da se obraz čim bolj okosmati, tako da lahko s košatimi brki presenetite že v prvem zamahu in izpadete kot dedci, ne pa kot pubertetniki, ki jih nihče ne more prepričati, da bi si obrili tisti smešni puh pod nosom. Razen, če ste si brado pustili rasti mesec dni ali če ste obdarjeni z bogatim obraznim kožuhom, bo začetni rezultat vseeno precej klavrn, pravzaprav komičen. Sam se nisem bril skoraj tri tedne, tako da so bili brki že kar solidni, čeprav značilno rdečkasti, kar je moja manjša posebnost: kolikor imam na glavi še las, so rjavi do sivi, brki so pač rdečkasti.

Bližnji prijatelji so nov imidž večinoma sprejeli z odobravanjem. Približno polovica znancev pa ni imela nobenih vljudnostnih zadržkov do neposrednega sporočanja, da sem “grd”, “kot kreten” in da “naj si že obrijem te smešne brke”. Po desetih letih sem srečal nekdanjo sošolko, ki se je v tem času zredila za kakšnih dvajset kilogramov, in njeno prvo sporočilo je bilo: “Joj, kako si grd s temi brki, daj se obrij!” Zdravo, me veseli, ti si pa debela in čudno kožo imaš. Pa grd plašč.

Od kje ideja, da je ljudi primerno zmerjat zaradi brkov – ki seveda niso problem nikogar, razen mene in tistih, ki se jih dotikam -, mi sicer ni čisto jasno, ampak zdaj približno razumem, kako se počutijo homoseksualci. Redno se mi dogaja, da ljudje buljijo vame, vendar ne v oči, ampak pet centimetrov niže. Zanimivo je, da se na razvitem zahodu srečujem s povsem drugačnimi rekacijami: popolni neznanci mi – na primer med zajtrkom v hotelu, na letalu ali v baru – brez oklevanja delijo odločne komplimente. In, kar je lahko Butalcu povsem nerazumljivo, niso sarkastični, ampak mislijo resno.

Med vsemi reakcijami na moj okras pod nosom ni najbolj nadležno zmerjanje s hipsterjem, bolj nervirajoče so primerjave s tem ali ónim brkačem, pri čemer ljudje najraje izpostavljajo Filipa Flisarja, Ivana Cankarja, Rudolfa Maistra ali, zaradi plešavosti, tistega tipa iz Myth Busters, najbolj hudobni pa namignejo še na Freddija Mercuryja, češ, brki so za pedre. Haha, ja, pa res, moji dolgi oranžni brki so enaki, kot jih je imel Freddie Mercury, haha. Ko sem imel še krajše brke, so mi vsi težili, naj si pustim daljše, da bom tak kot Filip Flisar (le zakaj bi hotel biti kot Filip Flisar?). Potem so brki zrasli in zdaj vsi težijo, da sem tak kot tisti, kaj je že, tisti smučar, no, Filip Flisar, ja.

Mentalna moč, da me tako rekoč nihče ne more prizadeti, je moja dobra lastnost, nisem pa se še privadil na kmetavzarsko miselnost. Ljudje se ob začudenju nad nečim drugačnim zatekajo k bolj ali manj posrečenim primerjavam, zato da lahko drugačnost pospravijo v miselni predalček in naprej uživajo svoje življenje v anonimni množici povprečnosti. Saj ne da bi zameril, ker sem za zamere ozkoglednim enostavno preveč nadut, ampak ljudje, ki klobasajo neumnosti, bi morali vseeno razumeti, da je blazno naporno dan za dnem poslušati ene in iste zahojene finte. Preden naslednjič zineš neumnost, ki ti prva pade na pamet, poskusi pomisliti, da sem jo najverjetneje slišal že tisočkrat.

Priznam, da sem se prvih nekaj tednov z brki počutil nenavadno. Občutek sem imel, da me natančno motrijo tudi tisti, ki me v resnici niso niti opazili. Zdelo se mi je, da ob mojem prihodu vsi onemijo. Prepričan sem bil, da bi si pred razgovorom za službo ali pred pomembnim sestankom brke obril. Po dveh mesecih sem se sčasoma navadil. Ko zdaj kdo bulji vame, najprej sploh ne vem, v čem je fora. Brki so odličen pripomoček za prebijanje ledu in spoznavanje novih ljudi, ki si me bolje zapomnijo (to ni nujno prednost) in celo cenijo brkato samozavest. Najpomembneje je, da me normalni ljudje niti nimajo za čudaka. Ženske se me ne izogibajo kot hudič križa, tako da odpade tudi stereotip, da so brkači vedno na suhem. Mimogrede, dotik s snažnimi brki menda ni tako zelo grozen, kot se govori med nepoznavalkami.

Zaradi navedenega bi torej brke priporočil vsakomur.

Vam bodo ljudje govorili: “Joj, ti si pa tak kot tisti bloger, kaj je že? …Nergač!”

Prejšnja objava Naslednja objava

64 komentarjev

  • Odgovori Samo 11. 12. 2013 at 18:36

    A ni Flisar Evald?

  • Odgovori Seamus 11. 12. 2013 at 18:38

    Hahahaha. Vse to zarad enih brkov.

  • Odgovori miran 11. 12. 2013 at 19:36

    Jaz bi imel mogoče poleg prkov še tisto malo bradice, ne vem, kako se temu reče. Sem pa tiste sorte tip, da sem po parih dneh že itak cel črno kosmat, tako da bi mi vzelo čisto preveč časa, ker bi se moral praktično vsak dan pedenat. Raje se enkrat na teden z mašinco (ki je sicer za lase) pošišam na minimalca (par milimetrov) in sem dober vsaj za par dni, če nič drugega.

  • Odgovori Nota 11. 12. 2013 at 19:51

    Meni so pa všeč. 🙂

    (Kar sicer ničesar ne spremeni, pa vseeno.)

  • Odgovori robson 11. 12. 2013 at 20:04

    Sicer kakšnih daljših brkov od nekaj tedenskih nisem nikdar imel,niti me ne motijo,si me pa spomnil na vsakodnevne reakcije sodelavcev in ostalih pred kakim desetletjem,ko sem imel brado do ušes.Primerjave pa od mudžahedinov do takratnih politikov,če se ne motim je bil nek Andro Ocvirk…

  • Odgovori buh 11. 12. 2013 at 20:15

    Vidiš, jaz sem bila v srednji šoli blazno suha in so si vsi vzeli pravico komentirati mojo postavo. Da bi nazaj rekla, ti si pa debel/a, zase se brigaj, bi bilo pa grdo..

  • Odgovori ana 11. 12. 2013 at 20:22

    Mimogrede, dotik s snažnimi brki menda ni tako zelo grozen, kot se govori med nepoznavalkami. –> hm, nepoznavalke bo začelo zanimati kako je s tem:)

  • Odgovori chef 11. 12. 2013 at 20:27

    @Samo: Evald Flisar ima brado.

    @miran: V redu, bradica je OK, ampak to nima nobene zveze z brki.

    @ana: Seveda jih zanima. Komaj se jih otepam.

  • Odgovori Tomaž Majer 11. 12. 2013 at 20:47

    jaz sem brke nosil od srednje šole dalje, torej od kar so mi začeli bolj konkretno rasti in če sem jih vmes kdaj obril, je pač takoj padel kakšen komentar, da pač brez brk zgledam bolj normalen, kar je name itak imelo ravno kontra učinek. potem sem si pustil rasti še brado in lase do polovice hrbta.

    na koncu sem pa v poznih 20-ih poštekal, da bi to morda kdo razumel kot da furam nek imidž, ravno v tem smislu kot ti praviš, torej pravi moški in to in sem potem temu naredil konec, ker če kaj, potem se jaz nikoli nisem šel imidža s katerim bi komurkoli dokazoval da sem “pravi” karkoli že. po mojih standardih je človek na tak način lahko predvsem pravi debil.

  • Odgovori chef 11. 12. 2013 at 21:04

    Finta je v tem, da danes niti pod razno ne velja, da pravi moški nosijo brke, torej z brki samimi po sebi, šala gor ali dol, pač ne morem dokazovat svoje moškosti, vsaj ne v okolju, kjer me zaradi teh kocin vsak drugi zmerja, da sem smešen ali grd ali pa peder. Morda me enostavno žene nečimrnost, hehe.

  • Odgovori Tomaž 11. 12. 2013 at 21:22

    Nošenje brk se tudi meni zdi precejšnji test mentalne moči. Meni je movember služil za odličen začetek brko zgodbe. Ker se mi zdi, da smo 30-letniki prikrajšani za nekaj tako lepega, kot so brki. V movembru ni treba nikomur razlagat, zakaj imaš brke, v decembru se je pa najbližja okolica še privadila na brke, tako da zijanja ni več.
    Je bil pa zanimiv test na prvih poslovnih mitingih, kjer moraš zaupati vase in svoje brke, sicer lahko izpade vse skupaj duplo bedno 🙂

  • Odgovori rolf 11. 12. 2013 at 22:53

    Zgleda, da mam jaz nekaj zaslug za tale zapis (hopsasatralala) – Lej tip če ti sede pač furaj. Jz sm ti samo reku da zgledaš k un tip na Mythbusters. Tko ne to vzet kot kritiko, bl kot opažanje.

  • Odgovori chef 11. 12. 2013 at 22:56

    Nobenih zaslug nimaš, ker nisi prvi, ki je dal to trapasto primerjavo s človekom, ki mi niti malo ni podoben.

  • Odgovori rolf 11. 12. 2013 at 22:58

    Pa tko, če si tok občutljiv glede teh svojih brkov, pol mogoče teb niso všeč? Ker mene bi bolu rcku če bi se za eno stvar odloču. S tem da sem furu že irokeze po velenju, rdeče punk lase sred popolno kmečkega bara (recept za fajt), skinhead v resnem poslovnem okolju.
    Nisem pa nikol zarad tega mel kakšnih dvomov.

  • Odgovori Ana 11. 12. 2013 at 23:08

    Kdor te užali zaradi brk ti morda tudi zavida to samozavest, da se pokažeš v javnosti s takim imidžem. Morda so se tudi sami kdaj želeli izpostaviti s kakšno drugačno obliko zunanje podobe pa si niso upali, češ kaj bodo pa ljudje rekli. Nato pa se ponosno prikažeš ti s svojimi brki in bržkone se pojavi ljubosumje. To je ena možnost, druga pa seveda da so ti ljudje navadni debili (some people just wanna watch the world burn).

  • Odgovori chef 11. 12. 2013 at 23:08

    Očitno ne znaš brat. Ne motijo me brki. Motijo me kreteni, ki mi kar naprej težijo z enimi in istimi forami, ki niso smešne.

  • Odgovori rolf 11. 12. 2013 at 23:15

    Ber to kar sm napisu: “če si tok občutljiv”

    Btw menjajva temo. Olimpija spet zmagala 🙂 Prvi v skupini. Ulm padu -13

  • Odgovori rolf 11. 12. 2013 at 23:19

    5000 ljudi v Stožicah. Kar je daleč od polne dvorane, ampak pove nekaj. Velja spremljat, Zmaji letijo

  • Odgovori rolf 11. 12. 2013 at 23:37

    poslušaj si to. http://www.youtube.com/watch?v=6wR5hNjqtCM&list=PL9410AC6A02699CF0

    Mogoč boš clo ugotovu da se vse ne vrti okol tvojh brkov

    lol

  • Odgovori chef 11. 12. 2013 at 23:55

    Ti rabiš družbo.

  • Odgovori rolf 12. 12. 2013 at 1:00

    V bistvu, zdele ne. Se mam kr fajn. Če pa vztrajaš, se pa loh dobiva na pivu.

  • Odgovori rolf 12. 12. 2013 at 1:06

    Obljubm da ne bom govoru o Olimpiji če ti ne boš filozofiru o tvojih brkih

    😆

  • Odgovori spam 12. 12. 2013 at 5:25

    Predstavljaj si identičen zapis – samo obrnjen twist – dame, ki bi prisegala na to, da se nog ne brije. Imela bi 2cm dolge kocine, ki bi v konkretnem številu gledale čez najlonke – seveda v spremljavi kratkega krila…

    Seveda bi uporabila tvoj nabor stavkov:
    – Najhujši je trenutek, ko se prvič pokažeš svetu
    – Bolje je pustiti, da se noge čim bolj okosmatijo
    – Bližnji prijatelji so nov imidž večinoma sprejeli z odobravanjem
    – Mentalna moč, da me tako rekoč nihče ne more prizadeti, je moja dobra lastnost

    … itd.

    Morda pa bi bila to tvoja idealna žena 🙂

  • Odgovori miran 12. 12. 2013 at 6:56

    Glej na vse skupaj še z druge strani. Brki (in vsaka taka stvar) so odličen filter za ljudi. Če ima nekdo probleme s tvojimi brki, že takoj veš, da v 99% po vsej verjetnosti nočeš biti v bližini takega človeka.

    Sploh pa mislim, da bi bilo kar malo čudno, če bi se recimo kar naenkrat spet pojavil brez brkov. Ker smo že čisto navajeni, da chef pač mora izgledat tako kot na tejle fotki tu zgoraj desno. Cankarjevi brki in klobuk. Če pobrskam malo za kakimi starimi fotkami, to ni to. 🙂

  • Odgovori Nika 12. 12. 2013 at 9:36

    Ljudje s(m)o ovce, nimaš kaj. Brki so pa odlična reč. Vsi moški bi jih morali nositi, razen tistih, ki jih ne morejo vzdrževati urejenih in snažnih. Ker zaraščenost ni isto kot brkatost.

  • Odgovori milan 12. 12. 2013 at 9:53

    Če bi bil Stalin, ti noben ne bi upal nič reč.Drgač, pa , ti čist pašejo, tko da nimaš kaj dokazovat. Razen če nisi čist ziher.

  • Odgovori chef 12. 12. 2013 at 11:05

    @spam: Kosmate ženske noge lahko jaz primerjam kvečjemu z neurejenimi, mastnimi brki. Če ima urejeno kosmate noge, naj jih pa zaradi mene ima, ampak jaz je ne bom božal. Kot tudi nobene ne silim, da mene boža po frisu 🙂

    @miran: Seveda, brke že zdaj uporabljam kot filter. Gotovo pa obstajajo tudi taki, ki si verjetno mislijo svoje, a si ne upajo naglas povedat.

    Sem pa glede brkov čisto ziher. Če ne bi bil, kot nekateri očitno niso razumeli, je alternativa zelo preprosta: 20 sekund dela s strižnikom za lase in dve minuti finiša s klinco.
    Sem ter tja me sicer – čisto iz firbca – prime, da bi se na lepem obril, ampak potem bi spet tri mesece trajalo, da bi prišel na staro raven, kar se mi pa ne ljubi.

  • Odgovori Boštjan 12. 12. 2013 at 14:34

    Jaz sem pa komaj čakal, da je moovember minil, kaj te dlačice začnejo srbeti, ko počasi rastejo proti nosu, pa še kavi s smetano sem se moral odpovedat 😉

  • Odgovori zmago1 12. 12. 2013 at 17:12

    samo ena beseda je prava : PEDERSKO

  • Odgovori Mmml 12. 12. 2013 at 17:23

    Lej, chef, iskreno povedano: boli me kurac za tvoje brke. Lahko si jih nakravżaš, pustiš rasti okoli riti, jih pobarvaš na roza… samo nehaj nas že prepričevat kako imaš rad svoje brke. Mi te imamo radi takšnega kot si!

  • Odgovori Simona Rebolj 12. 12. 2013 at 18:45

    Jah, do neke mere lahko izbiramo (mera je določena znotraj okoliščin), kakšna bo naša pojavnost od glave do pete. In tudi s tem avtomatsko nekaj sporočamo o sebi in vedno si tudi na podlagi tega ustvarjamo mnenje o človeku znotraj nekega časa in kraja. Glasno komentiranje negativnih vtisov pa se tretira za nevljudno, pohvale do sobrodošle:):) Skratka, to, kar se drži našega telesa, od las do obleke, smo zapakirali v polje zasebnosti, ker smo v razkazovanje do te mere prisiljeni. Komentiranje je dobrodošlo, če zaprosimo zanj. Chef rad javno koemntira svoje brke, ni pa navdušen nad komentirnjem le teh, če niso pozitivni. Logično.

    Sicer pa … Brki so dandanes tretirani po eni strani podobno kot dlake pri ženskah. Higiensko niso dobrodošli. S tem, da dlakave noge pri ženskah našišajo brke. Ti spadajo bolj na področje pazduh in goščavja med nogami. Spodnja, zgornja usta pač, pri zgornjih not, spodnjih ven. Kadar govorimo o teh dlakah, vedno padejo še besede o dobri higieni, ki mora bit prisotna. Pri obritih tega ni potrebno posebej poudarjat. Neobrito področje je v dobrih ali slabih higienskih razmerah vedno v neprednosti. Jebi ga.

    Drug vidik pa je estetski, kakor je danes pojmovano. Kosmata ženska po nogah, pod pazduhami in med nogami se avtomatsko tretira neestetsko. Tukaj se ločijo moški brki in brada, ker so del obraza, so različne gostote, barv in zadeva omogoča različne oblike pristriženosti. Nekaterim brki in/ali brada pašejo bolj, drugim pa ne. Tako kot nekaterim paše določena frizura bolj, druga pa ne. Skoraj ne obstaja pa primer, sem opazila, pri katerem bi rekli, da samo brki moškemu zelo pašejo, bolj kot bit brez ali jih nosit v kombinaciji z brado. V tem je neka logika. In sicer asimetrija. Brki poudarijo predel nad usti in optično zmanjšajo spodnji del. V bistvu popačijo obraz. Čim jim dodaš primerno bradico, vse skupaj izpade že v neki harmoniji, pri kateri je večja verjetnost, da bo moškemu celo pristajal, če bo znal estetsko presodit, kaj pristoji njegovi obliki obraza itd.

    Brki so med dekleti brez dvoma najbolj nepriljubljen imidž, skoraj tako kot je goščava pod pazduho žensk nepriljublejnapri moških ali pa kosmate noge, ni pa enako nepriljubljena kombinacija brk in brade, če moškemu pristoji in je izbrana prava dolžina in oblika glede na obraz. To funkcinoira enako kot frizure pri laseh. In seveda najbolj priljubljeno, če že, je malo brkov in brade, pravzaprav neobritost ali kvečjemu malo daljša neobritost. Kot poudarek moškosti (tisto, kar jih loči od žensk), a hkrati najbolj higiensko sprejemljiva verzija (ker kocine niso dolge).

    Zanimivo pa je, da chef brke obravnava kot neko vrsto uniformo nečesa in ne kot estetski vidik. Če štekam tak hajp v kontekstu movembra (in ga ne maram … se mi zdi izbor posiljen, ker posega v podobo človeka in s tem osebnega počutja … češ, če nisi en mesec brkat, ti dol visi za prostato … mah … bedarija), mi v bistvu ni jasen tvoj hajp kot hajp, chef?!

  • Odgovori Blazz 12. 12. 2013 at 19:09

    Nekako podobne stopnje mam jaz. Enkrat sem sem sam sebi pred špeglom smejal, potem sem naslednje leto ene 2 dni jih mel doma ker nisem nikamor šel, letos sem šel pa celo ven med kolege in tko. Sam sem jih vseen obril, ker me je ta hudič začel srbet za popizdit. 🙂 Ja sej vem, se navadiš in sploh ne čutiš več, sam mene je res tok zasrbel da sm se šel direkt obrit. Bom še kdaj drugič probal, mogoče mi takrat uspe! Sej brada mi ne bo tok hitr nehala rast, hehe. 🙂

  • Odgovori chef 12. 12. 2013 at 20:40

    @Boštjan: Le zakaj bi moški z brki pil kavo s smetano?

    @Mmml: Jaz bi si nekaj podobnega želel napisat za komentatorje: da jih imam rad takšne, kot so. Žal ne gre.

    @Simona: Saj ne da bi bil užaljen, če mi nekdo reče, da sem z brki videti kot peder. Je pa zanimivo, da ljudi motijo izključno brki (samo anonimni spletni komentatorji se včaish obregnejo še ob redke lase, kot da me bodo, kaj vem, prizadeli?) – mislim, v smislu, da mi to tudi naravnost povejo. Ne moti me, da mi stvari povedo naravnost, ker me itak ne morejo užaliti, moti me, da sploh klobasajo neumnosti in seveda tvegajo, da bom brezkompromisno povedal, kaj si mislim o njihovi prekomerni teži ali uhanih. Kar se zunanjosti tiče, raje hvalim tisto, kar se mi zdi ustrezno, in zamolčim tisto, kar se mi ne zd istrezno, razen, če človeka dobro poznam.

    Pa seveda, sploh ne mislim, da so brki uniforma. Jasno, nekaterim pašejo, drugim bolj paše brada, tretjim kocine sploh ne rastejo. Zato pa me moti, da se na lepem pojavi vzorec, ki brke na neformalni ravni tako rekoč prepoveduje, češ, saj vendar izpadejo smešno.

    Skrajno neumno pa se mi zdi razpredati o higieni, ker če je tako, se dajmo pobrit še po glavi, vključno z ženskami. Odkar imam brke, nisem nič bolj umazan, je pa res, da se urejam kakšno minuto ali dve več in da moram pazit, kako v hotelu za zajtrk jem kruh z marmelado (slabša varianta je kos kruha obrniti okoli, bolj fina pa trganje kruha in sprotno mazanje).

    @Blazz: Kritično je dva dni, potem se unese.

  • Odgovori Mabundo Nagumbe 12. 12. 2013 at 20:53

    Odkar pomnim zase, me pogled na obrkatene in/ali obradatene moške prej odbija, kot privlači. Oziroma do kulture nošenja brkov ostajam praviloma indiferentna … kakor komu drago, si mislim. Ampak. Iz estetskega vidika (glede na obliko obraza in celostno podobo) je pa, od osebkov moškega spola, Tom Selleck med znanejšimi obrazi edini, za katerega si brez pomislekov drznem reč, da mu brkati imidž nedvomno dobro pristoji. Svojega dni je samo z brki izgledal celo bolje, kot brez njih, pa tudi bolj šarmerski, kot kadar jih je nosil v kombinaciji z urejeno poraščeno brado. No ja, po spominu in v “očeh mojih malarjev”, se razume.:)

  • Odgovori rolf 12. 12. 2013 at 21:08

    Dragi Chef, popolnoma si zgrešil point Simoniniga zapisa. Kot si lahko prebral (že od več komentatorjev) nas boli kurac za tvoje brke. Moti nas pa tvoja obsedenost z njimi.

  • Odgovori rolf 12. 12. 2013 at 21:10

    Ker ti si pa očitno edin človek na svetu k ma brke in ti to povzroča strašne probleme (a res)

    😆

  • Odgovori sadie007 12. 12. 2013 at 21:26

    jebela, sefe, morva na pir!

  • Odgovori chef 12. 12. 2013 at 21:35

    Pejva!

  • Odgovori Simona Rebolj 12. 12. 2013 at 21:36

    @chef:

    Če sem prav razumela, ti nosiš brke, celo v takem košatem obsegu zato, da bi treniral svojo flegmatičnost ob predvidenih negativnih odzivih? Ali si tudi eden izmed redkih, ki se ti zdijo brki dejansko estetski, privlačni, kot poudarek moškosti … skratka, si zagledal Stanovnika na primer in vzklikneš pri sebi, hej, to je to! Kako je mogoče, da ta imidž danes izumira!:):)

    “Pa seveda, sploh ne mislim, da so brki uniforma. Jasno, nekaterim pašejo, drugim bolj paše brada, tretjim kocine sploh ne rastejo. Zato pa me moti, da se na lepem pojavi vzorec, ki brke na neformalni ravni tako rekoč prepoveduje, češ, saj vendar izpadejo smešno.”

    Ja, brki so v aktualnem svetu “mode” in s tem pojma atraktivnosti pridobili etiketo nečesa konzervativnega. Podobno kot sprehajlna palica ali kaj podobnega. Pa tudi smešnega. K temu so skozi popkulturo pripomogli tudi liki tipa Poirot. Skratka, brki kot odsev časa, ko so si jih nekateri še mazali z mastjo, da bi le štrleli privihano pokonci. Freudovsko bi to početje verjetno res lahko primerjali z vidnim simbolnim prototipom faličnega.

    Z vidika uniforme so jih kot muštace nosili razni vojščaki (s slavnimi, pa tudi z neslavnimi podvigi). Brčice, kakršne je nosil na primer Hitler, bi si verjetno redko kdo danes lahko privoščil brez pripomb, čeprav so bili nekoč zelo moderni itd.

    Zaradi nesorazmerja na obrazu, ki jih povzročajo, so postali tudi vir posmeha, narisali so jih raznim škratom in drugim animiranim likom, podobno kot prevelika ušesa palčka Smuka ali čarovniške ogromne kljukaste nosove ipd.

    Praktično pa ni brkatega lika (brki in brada je nekaj povsem drugega, ker ni nesorazmerja, da bi nekaj tolklo ven), ki bi predstavljal na primer sex simbol. Ravno obratno. Nekako se je utrdilo mnenje, da z brki moški nekaj skrivajo. Hočejo odvračat pozornost od nečesa drugega, kar jim na sebi ni všeč.

    “Skrajno neumno pa se mi zdi razpredati o higieni, ker če je tako, se dajmo pobrit še po glavi, vključno z ženskami.”

    Zakaj bi bilo neumno nekaj, kar je dejstvo. Dejstvo je, da povsod, kjer je goščava, je treba več umivat in tudi večkrat za enak dosežen rezultat, kot če goščave ni. Če je goščava med nogami, kjer se še urinira ipd., še toliko bolj velja. Če je goščava pod pazduho, kjer je potenje intenzivnejše, spet enako, velja za moške in ženske. Brki in brada so okrog ust in hranjeneje je oteženo, da bi lahko pariral enostavnosti vzdrževanja higiene tistemu, ki ni poraščen okrog ust. Jebi ga. Da ne omenjam, kako nočem vedet, da koga tam kaj srbi, kot je predhodni komentator izjavil … hahaha … In to dlakovje je tudi povezano s poljubljanjem, ja.

    Najmanj sporne s tega vidika so dlake po nogah in britje teh je predvsem modna muha. Seveda so tudi lasje goščava na glavi, ki se ji moramo posebej posvečat. Logično, da se nekdo, ki je zabrit na skina, samo stušira in se glavi posebej sploh ne posveča, pa je okej. Medtem ko moram jaz svojo čupo še kako posebej umivat, s posebnimi preparati, pa česat in sploh in oh. Zgolj umivanje in sušenje na pol mi vzame pol ure časa. Lasje so pač pri človeku priročni, da se tretirajo kot okrasje, ker so na vrhu, na glavi, lahko zrastejo zelo dolgi, se da iz njih ustvarjat frizure itd.

    Pozitiven vidik bolj ali manj dolgih in gostih las s higienskega vidika je v tem, da ko so sveže umiti, na daleč dišijo … hehe … Če jih pustiš, da se mastijo sto let, pa začnejo smrdet, saj se v mastne lase začnejo lovit druge vonjave in delci, predvsem smog in še marsikaj iz zraka. Ne začnejo ravno na daleč smrdet, na blizu pa. To je dejstvo. Medtem ko balinkugla nima za kaj smrdet, tudi če se samo enkrat na teden polije z vodo po buči. Tako pač je. Tudi mastni lasje niso čisto nič estetskega in higienskega, če niso negovani. Mastno sranje na glavi je pač neapetitlih. Samo ne toliko neapetitlih kot poscane dlake med nogami ali pa v juho namočeni brki, neumiti že deset let … hehe … Lasje so podvrženi manj spornim nehigienskim pojavom kot kocine med nogami ali dlake okrog ust, pa tudi kot dlake pod pazduho. Še vedno je pa dejstvo, da bi se za optimalno vrzdrževanje higiene sigurno lahko samo pobrili po glavi. Tako pač je. Ni nekaj neumno samo zato, ker nam ni všeč, kako je.

  • Odgovori Simona Rebolj 12. 12. 2013 at 21:43

    @Mabundo Nagumbe:

    Pa res!! Tom Selleck je pa definitivno dec, ki si ga brez brkov težje ne predstavljam kot z. Ampak jih skoraj ne opazim, ker so mu tako fit. V bistvu mu vizualno skrajšajo nos in omočnijo predel okrog ust. On si z brki v bistvu uravnoteži razmerja na obrazu, ker mu sicer kumara precej tolče ven. Saj ne, da bi bilo s tem kaj narobe, ampak dejansko je tip, ki se z brki harmonizira, polepša. Pa zelo primerno pristrižene svojemu obrazu nosi. Čisto nič ne toče ven. To je bil stilist na delu verjetno.

  • Odgovori rolf 12. 12. 2013 at 21:58

    Simona, oženil te bom.

  • Odgovori chef 12. 12. 2013 at 22:14

    @Simona: Če te že zanima, zakaj nosim brke, ti bom pa kar po pravici povedal: gre za nekakšno mešanico moje zajebantske narave po eni in po drugi strani povsem resnega prepričanja, da brki dodajo estetski moment. Zdaj, ko sem se jih že tako navadil, da bi se brez počutil čudno, jih v precejšnji meri tudi za znamenje upora proti uniformirani družbi.

    Ker kaj je pa to za ena neumnost? Na lepem ugotoviti, da so brki grdi, ker popačijo obraz? Ja, jebenti! Kaj naj si potem mislim o ljudeh, ki si prebadajo nosove, brado, ustnice in vratove? V redu, meni se zdi prekomeren piercing ogaben, ampak očitno ne tako zelo, kot se nekaterim zdijo ogabni brki.

    Ker da se na njih nabira umazanija? Oprosti, ampak tovrsten naturalizem se mi čisto v resnici zdi blazno smešen, da ne rečem za lase privlečen. Higiena je pač odvisna od človeka, ne pa od gostote in dolžine njegovih dlak. Sem torej zaradi ljubavnega tepiha bolj umazan od nekoga, ki ljubavnega tepiha nima? Samo v primeru, da se ne umivam. Ampak, v redu, saj tukaj se strinjava…

    O brkih razmišljat kot o okrasu, ki da popači obraz, se mi zdi nekoliko smešno, ker s ebo na drugi strani vedno pojavilo mnenje, da lahko brki obraz polepšajo. Brki so lahko okrasje točno toliko, kot so lahko okrasje tudi lasje. (in zdaj že vidim komentar nekoga, ki bo namignil, da z brki pravzaprav kompenziram manjko las, kar je seveda divja netočnost).

    Seveda pa niti ne bi rad pretirano izpostavljal problema brkov, še posebej pa ne na mojih, ker z njimi pač nimam nobene težave.

    V debati se je zgodilo točno to, kar sem predvideval: vsi bi razpravljali o klinčevih brkih, pri čemer so odzivi celo bolj točni, kot sem predvideval (tudi Majerjevo pametovanje me ni razočaralo), čeprav izpostavljam predvsem problem reakcij ljudi, ki se vtikajo v nekaj, kar se jih sploh ne tiče – in to samo zato, ker je drugačno. Ker v Sloveniji očitno obstajata samo dva brkača – poleg mene še Filip Flisar, medtem ko sta Maister in Cankar že mrtva.

    Saj ne rečem, da včasih ne kažem podobne tendence – sem pa, mogoče tudi zaradi brkov, postal malo boljši človek in si mislim: če ti paše, da si zjebeš ksiht s šestnajstimi pierci, si ga pa daj!

    Tvoj perfekcionizem v zvezi z obraznimi proporci me sicer rahlo navdaja z grozo, bi te pa mogoče vseeno upal vprašat, kakšno spremembo bi mi predlagala (in seveda nasveta ne bom upošteval). Sam bi sicer rekel, da sem še najbolj stajliš s pet dni neobrito brado (in seveda brez brkov), ampak to je pa tako predvidljivo dolgočasen imidž, da mi gre ob teh dedcih počasi že na kozlanje. Ta njihov pretenciozni boli me kurac odnos, ki to v resnici sploh ni. Vsaka predolga dlaka je namreč s strojčkom natančno odmerjena vsako jutro pred službo.

  • Odgovori Izabela 12. 12. 2013 at 23:22

    Če smo že pri brkatih moških, se mi zdi, da je tudi Janko Šopar eden tistih, ki si ga brez brkov ne predstavljam. Svoj čas si jih je pobril in je tak vodil Tednik, pa se mi je zdel skorajda nespoznaven. Prav zanimivo.
    Se strinjam, da jih ti Chef nosiš bolj iz nekonvencionalnosti kot zaradi lepote, mislim, pa dasi jih boš takrat, ko boš želel ugajat, pobril.
    Če pa tako pogledam naokrog, res bi verjetno na prste ene roke težko preštela moške v moji bližini, ki nosijo samo brke. Tako, malo turško zgledajo 🙂

  • Odgovori Simona Rebolj 13. 12. 2013 at 1:18

    @chef:

    Hehehe … vseeno paše kdaj tudi divja razprava o kakšni kocini. Ni, da ni zabavno.

    Aha, razumem, v ta koš zajebantstva in prepričanja o estetskem momentu verjetno spada tudi klobuk s profilne slike. Ker ta fotka pa dejansko spominja na fotke naših dedov, bolj dedov moje in starejše generacije kot tvoje. Konkretneje … na tej fotki me spomniš na mojega dedka, preden si je obril brke. Ne zajebavam! Ampak čisto resno. To je bil pač stajling tistega časa in podobno vzbuja pozornost, kot če bi se jaz pojavila s klobučkom z rožo na vrhu glave in z mrežico čez obraz. Verjetno bi kdo sunil kakšno pripombo. In če bi na to čisto popizdila, kaj neki se gre, bi verjetno izpadlo še bolj nenavadno (seveda ne mislim, da je utemeljeno žaljenje in zmerjanje, da ne bo pomote, ampak kakšna pripomba je pa pričakovana, če se sam odločiš tako izstopat, saj v takih primerih ne gre za komentiranje česar koli, s čimer se pač rodimo, kakršni se pač rodimo … ušesa, nos, oči, telo nasploh ipd. … in z imidžem nekako vkomponiramo svojo podobo, s kakršno smo se rodili …).

    Če z nečim namenoma vzbujaš pozornost, je tak tudi namen. Tudi popiercani vzbujajo pozornost, ampak imajo svojo publiko in se tega zavedajo, ker gre za modno muho, ki še malo živi, pa ne prav dosti (izvira pa iz plemenskih zgledov, ja). Uprizarjajo torej imidž šov za svojo publiko, ki obstaja tukaj in zdaj, in se jim zdi to zelo seksi, kar zadošča, da se dobro počutijo, dokler ne bodo želeli bolj ugajat oziroma bit kompatibilni z drugačno publiko (ali še bolje … dokler ne bodo želeli upecat kakšne bejbe ali tipčka, ki ni fit s piercing vzdušjem, v kar ponavadi spada še drug vidik stajlinga, pa tudi žuranja, poslušanja določene muzike itd. … skratka, to je celo gibanje, ki se podpira in na tak način tudi prepoznava med seboj, in jih provociranje tistih, ki jim to ne sede, samo še podžiga).

    No, ti z brki se podpiraš s Flisarjem, če dodaš klobuk, si pa verjetno precej osamljen mohikanec, predvsem pri svojih letih … hehehe … In v tem je štos. Saj če bi jih štel sedemdeset, se verjetno nihče ne bi obregnil vate.

    In določeni piercingi so povsem higienski, so zgolj okras nekega dela telesa, nekateri pa niso higienski. Meni se zdijo pač rinke v nosu, pa bunke na jeziku ipd. odvratni. Sploh si ne želim predstavljat, kaj se nabira tam okrog, kaj šele če se zagnoji. Osebno pa nosim uhane na primer. Ušesna mečica higiensko ni sporna, menim, še posebej ker uhane nosim samo za izhod. Nekoč, ko so kar spali z njimi (zlate deteljice ipd), pa tudi to ni bilo higiensko. Sicer naj bi to bilo okrasje. Brki so pa kocine in jih lahko z vidika okrasja delno primerjaš z lasmi, iz katerih ustvarjamo frizure, kot lahko tudi brke oblikuješ, ja.

    Vendar brki pač lahko zelo spremenijo obraz. Nekaterim bolj drugim manj. Lasje nikakor ne vplivajo neposredno na obraz (razen delno frufru), piercing pa tudi ne, samo okrasi nek del obraza. Frizura zelo predrugači podobo nekoga, ampak so na glavi. Brki pa so direkt NA obrazu. In ne le to. Če niso harmonizirani z brado sploh izstopajo bolj kot kar koli na obrazu, bolj kot oči, nos, usta sploh kar prekrijejo, in so prvo sviralo na faci, še posebej če so veliki. Mislim, da se zato tako spotikamo ob njih. Ker so nekaj, kar nam najbolj tolče v oči z obraza, ko človeka pač gledaš ali celo komuniciraš z njim, a hkrati so nekaj, kar lahko sploh ni del obraza, saj gre samo za kocine, ki jih obriješ ali pa ne. Človeka z drugačno frizuro pač še vedno precej z lahkoto prepoznam na ulici, medtem ko nekoga, ki se pojavi z ogromnimi brki, lahko ne prepoznam, tako zelo se spremeni in predvsem tako zasenčijo celoten obraz, razen če so zelo previdno umeščeni v proporce obraza, kot res je v primeru Toma Sellecka. In potem gledaš v faco in te lahko prime, da bi zakričal, pa daj si že pobrij te košate kocine, da te bom lahko v miru gledal v oči, ko govorim s tabo ….hehehe … Nekaj v tem smislu, no. Učinkujejo lahko podobno, kot bi si na čelo zalimal utripajoče lučke ali na nos nataknil ščipalko.

    “Tvoj perfekcionizem v zvezi z obraznimi proporci me sicer rahlo navdaja z grozo, bi te pa mogoče vseeno upal vprašat, kakšno spremembo bi mi predlagala (in seveda nasveta ne bom upošteval).”

    Hahaha … Da ne bo pomote … nisem jaz kakšen frik na t. i. proporce obrazov prosto po ameriški lutkarski industriji perjadi obupnega dolgočasja enih in istih modelov in blesavo infantilnega cviljenja in hahljanja vsenaokrog. Ravno obratno. Karakterne ksihte imam rada, če že, tako kot različne karakterne ljudi. Nek domneven ideal, brez naboja in posebnosti tudi mene dolgočasi kakopak. Zato sem bolj fen skandinavske industrije podob, ker je temu primerno bolj atraktivna, privlačna in mestoma perverzna (v pozitivnem smislu) tudi produkcija vsebin. Itak vse sovpada vedno. Skratka, res drži, da podobi vdahne naboj šele energija, vsebina, značaj. Pa ne z vidika floskul o lepih dušah, srcu in sploh interierih drobovja, ampak se to kaže tudi preko obnašanja, pogleda, govora, gibanja, vibracije in na koncu seveda imidža. Menim, da ima vsak nek svoj idelaen imidž, ki bi ga lahko uskladil s svojo notranjostjo in zunanjostjo. Mogoče celo več variant. In da se itak pri nas vseh vse od znotraj pozna tudi navzven. Predvsem tisto, kar počnemo sami s seboj! Danosti imajo precej manjšo vlogo. In to lahko opazim. Kaj človek počne s seboj in poznam tudi določene fore, kaj počnejo ljudje s seboj in zakaj. Tako, kot je ta fora s Selleckom, kar se tiče optičnih prikrojevanj nečesa. Saj vsi, hote ali hote, nekaj počnemo s seboj, ampak kaj in zakaj, je pa drugo vprašanje.

    Tako da … Če bi bila, reciva, tvoja osebna stilistka, bi ti predlagala, v kolikor bi se ujelo s tvojim počutjem, da ne nosiš tako košatih oziroma dolgih brk. Mislim, da so preveliki in prerobustni (pa za Flisarja tudi, da ne bo pomote, ampak on z vsem v paketu igra neko vlogo razposajenega škrata, ki verjetno deli darila otrokom za božič) za tvoj obraz, ker nimaš glumazne spodnje čeljusti in tudi sicer nisi tip orjaškega moškega. Poleg tega te preveč postarajo, se mi zdi. Če jih že hočeš imet, bi jih oblikovala bolj na kratko in prisekano ob robovih in dodala bi tanko, a ne pretanko bradico (in ne kozjo, dolgo!). Seveda pa moje mnenje odpade, v kolikor se ti najbolje počutiš in tudi nastopaš kot razposajen hecnež, enako kot na primer Flisar. K njegovim brkom nekako paše obnašanje, govorica, afengunc, spakovanje, poskakovanje, dialekt … ni, da ni … Kot iz tipične slovenske humoristične oddaje. Jaz raje skačem dve uri na mestu, kot da bi jih spremljala, veliko Slovencev jih pa bojda radi gledajo. Jaz se pa tebe malo preslabo spomnim v živo, ker sva se srečala enkrat pred nekimi petimi ali šestimi leti, če se ne motim. Mrtva fotka ni dovolj, da bi si te upala napedenat in predstavit svetu kot svoj gibljivi izdelek … Saj veš, kako pikolovska sem, bi mi moral predložit še celo zgodovino, izdelat bi bilo treba psihološki profil, kretnje, vse izmerit natančno, sprobat več variant (brke in/ali brado bi si pomagala okvirno oblikovat najprej s svinčnikom, da bi videla, kako funkcionira) itd. … hahahaha …

  • Odgovori Simona Rebolj 13. 12. 2013 at 1:21

    @rolf:

    Take grožnje pa še ne! Že kličem policijo!

  • Odgovori Mabundo Nagumbe 13. 12. 2013 at 7:01

    @Simona Rebolj:

    Se povsem strinjam s tvojim lucidnim očesom glede Selleckovih proporcov in v tem primeru smiselnosti estetske preobrazbe – stilske dopolnitve z brki. Brez njih namreč prednosti njegovih obraznih potez ne bi bile dovolj poudarjene, medtem, ko bi rahle nepravilnosti prišle preveč do izraza. Pa če pustim zdaj ob strani domet njegovih igralskih sposobnosti … dejstvo je, da bi brez brkov tudi svojemu poklicu primerno izpadel čisto preveč povprečen, neopažen, nezapomnljiv, z njimi pa, kot akter, markanten. Kar je ob tem še pomembno, zna jih nositi … pa ne kot nekakšno “prisilno” masko imidža, ki ga pač karierno fura, ampak dejansko kot okrasni del sebe, neobremenjeno. In, kot praviš, z njimi v pravšnji meri preusmeri pozornost od ne glih zavidljive kumare in pa predela med nosom ter žnabli. No, pa tudi ne ravno idealne proporce med njegovim stasom in glavo je zgleda upošteval … Ja, s temi brki je Sellecku (ali pač stilistom) res dobro uspelo razbit vse tiste njegovi pojavi in postavi lastne drobne nepravilnosti, ki so prej nekoliko ven sekale, hkrati pa uravnovesit tudi celotno naglavno poraščenost. Ampak, žal … (pa če se še tako trudim, mi kakšen drug ne pade na misel) … je to le en primer, ko je, poleg že naštetih parametrov, nekdo z brki uspel ujet res tisto pravo sorazmerje med sicer precej poudarjenimi obrvmi in (nekoč) izrazito močnimi, valovitimi lasmi.

    p.s.: no, takole hipo-tetično bi morda v en tak posrečen make-over, v kontekstu nekogaršnjega polepšanja (in ne pogršanja), za moj okus pasal le še eden izmed tistih znanih, značilnih likov namišljene podobe Jezusa … hehe. Pa poraščenost gor al dol … a veš, na točno določeno slikco mislim, tisto, na kateri ta modrooki lepotan z dolgimi lasmi, brado in brki, ves čeden in snažen, tako zelo neskončno razumevajoče in milo gleda …:):)

    Ma v kakršni-koli podobi že … prav nič ne bi imela proti, ko bi se ta hipi le od nekod prikazal in nas končno že enkrat odrešil vsega hudega … amen.

    Okej, brez heca. Ko sem bila še mičkena pupa, se spomnim kako sem bila rahlo zatreskana v neporaščen baby-face, lik Roberta Redforda. Nič ni pomagalo, mama me je nekega dne vendarle morala odpeljat v kino na prostem – gledat vestern z njim (poleg Paula Newmana) v glavni vlogi. “Sundance Kid”, ali kako je že bil naslov … No in od vseh ropov, napadov in streljanja, mi je v spominu najbolj ostal kader, ko si od neprestanega bega že ves izčrpan Redford, skrit v zaklonu pred nevarnimi nasprotniki – revolveraši, na nekem lesenem mostu nonšalantno maže puter na kruh. Jao, mehurčki, pa to … Noro, kako očarljiv pogled, nasmeh, polt, držo, hojo, glas in oh in sploh – vse, je sicer znal imet ta moj nesojeni baby–face, kavboj s stilom.:) Pazi, ves izstradan si torej nese rezino k ustom … a tik preden naredi prvi grižljaj, faše v šnito kruha z maslom – metek!!! Morš mislt?! In veš kaj sem (potnih dlani) tisti hip pomislila?? Nekaj takega, kot “joj, še dobr, da ni zagriznil!, ker …” 1.) bil bi mrtev, filma bi blo konc, jaz pa žalostna, in 2.) tisti na močnem soncu stopljen puter bi se mu ziher na brke napopal, in jaz bi še pred koncem filma zapustila letni kino, ker bi se mi prizor z mastnimi brki (in joj prejoj in bohnedej s tem tudi lepi bjondo) zagotovo zagravžal.:):)

    p.s.: pa tudi ne morem ravno reč, da obraznim potezam Redfordove pojave v tistem filmu brki niso pasali … ampak …

  • Odgovori lešnik 13. 12. 2013 at 8:26

    ko že naštevamo brkate ljudi…

    ne morem verjet, da še nihče ni omenil…

    SLAVKO BOBOVNIK.

  • Odgovori tami 13. 12. 2013 at 10:13

    tvoji so lepi, urejeni. ne pa tako kot od unega novinarja, ki v delu piše o kulturi. bože mili! z njim se še pogovarjat človek ne more, ker mu pol besed ostane v tistem nagnusnem ščetinovju.

  • Odgovori Tomaž Majer 13. 12. 2013 at 10:36

    “V debati se je zgodilo točno to, kar sem predvideval: vsi bi razpravljali o klinčevih brkih, pri čemer so odzivi celo bolj točni, kot sem predvideval”

    ja, morda, ampak problem je v tem, da ti vedno zmanjka refleksija o samemu sebi.

    vsi naj bi baje razpravljali o klinčevih brkih, seveda pa pri tem spregledaš bistveno, da si razpravo o klinčevih brkih začel sam. 😉

    nadalje,

    “čeprav izpostavljam predvsem problem reakcij ljudi, ki se vtikajo v nekaj, kar se jih sploh ne tiče – in to samo zato, ker je drugačno”

    ja, zanimivo, hkrati pa nam razlagaš, kako “gre za nekakšno mešanico tvoje zajebantske narave po eni in po drugi strani povsem resnega prepričanja, da brki dodajo estetski moment”.

    ja, kako pa to izgleda? a tako, da se vsako jutro in večer gledaš v ogledalo in se smeješ svojim brkom ter se hkrati samega sebe vzburjaš, v estetskem smislu, se razume? ali gre pač za razmerje do okolice, katere reakcije te pa, zanimivo, hkrati motijo, čeprav poenostavljeno povedano vse skupaj počneš ravno zaradi teh reakcij.

    in ravno v tem je bila moja poanta, ki je, pričakovano, spet nisi razumel. kar sem ti hotel jaz povedati je to, da sem sam imel brke, brado, dolge lase iz preprostega razloga, ker so mi rasli in da sem glede tega bil popolnoma ravnodušen in to do točke, ko sem pač dobil občutek, da se okolica s tem preveč ukvarja v smislu, da naj bi jaz s tem svojim imidžem dejansko hotel komurkoli kaj sporočat v smislu zajebancije ali estetskega videza ali prepričanja oz. karkoli tretjega, kar je pa dejansko učinek, ki ga očitno sam zasleduješ.

    in to je, pač po mojih osebnih standardnih, da ne bo kdo mislil, da hočem karkoli komur vsiljevat, debilno. kot je seveda zame debilno to, da prideš v opero s kravato, metuljčom itd. samo zato, ker si prišel v opero, medtem ko pač naokoli s psom hodiš, kot si nam zaupal, v blatnih hlačah. in potem želiš izpasti pameten, ker se delaš norca z ljubljančani na rožniku, ki pač ne počnejo drugega kot spoštujejo pravila socialnega obnašanja, kot jih spoštuješ sam, ko pač v opero ne prideš v trenirki, ki ima po možnosti še 4 črte ob strani, namesto treh. 😉

    po domače povedano, brke imaš ravno zato, da se z njimi na tak in drugačen način, tudi s to debato na tem blogu, lahko ukvarjaš.

  • Odgovori chef 13. 12. 2013 at 11:46

    @Simona Rebolj: Jaz pokrivala nosim iz praktičnih razlogov, ker sem pač po vrhu glave slabo obdarjen s kocinami (sem pa zato vsaj bolj snažen!), zato me poleti ogroža sonce, pozimi pa mraz. Slamniki so mi zelo ljuba pokrivala in mi ustrezajo bolj kot razni klobučki tipa Justin Timberlake ali kape s šiltom tipa Mitja Okorn 🙂 Definitivno sem raje podoben tvojemu dediju, kot pa tema dvema patronoma.

    Glede krajšanja brk: razmišljam o tem, sicer bolj iz praktičnih razlogov, ker me jutranje urejanje blazno nervira, sem pač bolj kmetavzarske sorte tip. Ampak ljudje pravijo, da so jim točno taki kot jih imam, všeč, torej bomo še videli.

    Hkratna bradica pa seveda absolutno odpade, jebelacesta, daj ne se zajebavat 🙂

    @lešnik: Pri Bobovniku, Sellecku itd. gre po mojem bolj za percepcijo, ker teh ljudi pač sploh ne poznamo brez brkov in si jih ne znamo predstavljati obritih. Več ljudi mi je že poročalo o fotrih, ki so jih od malega poznali z brki, pri petdesetih so si jih pa obrili in jih – lastni otroci – praktično niso prepoznali.

    Tudi meni je že nekaj ljudo omenilo, da bi se jim po novem zdel čuden brez brkov. Čeprav so še pred letom in pol trdili, da sem z brki čuden.

    @Majer: Mene reakcije okolice ne motijo zato, ker bi se čutil užaljenega, ampak zato, ker se mi zdi trapasto, da se ljudje sploh ukvarjajo z nečim tako nepomembnim, kot so brki – ali pa dolgi lasje. Ali piercing. In seveda ne trdim, da sem sam imun proti ukvarjanju z izgledom ljudi, ki se me seveda sploh ne tiče. Sem pa, odkar sem z brki nekoliko odstopil od povprečja, samoreflektivno ugotovil, kako zelo brezveze je to.

    Tudi nisem najprej začel razprave o brkih, ampak sem najprej brke imel, potem pa sem se moral začet ukvarjat z odgovarjanjem na trapaste primerjave, ki me po dveh letih že blazno dolgočasijo, ker sem primerjavo s Flisarjem, Cankarjem in Rudolfom Maistrom slišal že več stokrat. Potem se moram na to vljudno smehljat, češ, hehe, saj mogoče imate pa prav. Ali morda misliš, da ljudi sprašujem: “Hej, kako se ti pa kaj zdijo moji brki?” No, ni tako. Oni kar smai načnejo debate, ki me seveda sploh ne zanima.

    Enako velja za pojavnost na blogu. Najprej sem imel brke, šele čez pol leta sem objavil prvo svojo fotko z brki (to sploh ni bilo bistvo zapisa), in komentatorji so takoj podivjali in se vtaknili točno v brke. Potem sem (nalašč) celo leto objavljal svoje fotke, samo da sem videl, kako bodo komentatorji reagirali. Kaj se je zgodilo? Pisal sem o hribih, mimogrede objavil fotko z vrha, na kateri se čisto malo vidi, da imam pač brke, in komentatorji so se čutili dolžni komentirati nič drugega kot nekaj kocin pod nosom.

    Ti mi pa očitaš, da, ko po letu dni izpostavim svoje ugotovitve, sam odpiram razpravo o svojih brkih. Morda je res izpadlo tako, zaradi mojega osebno izpovednega sloga pisanja, pač, ampak nočem odpret razprave o mojih brkih, ampak razpravo o brkih nasploh.

    V tem se namreč strinjava: kaj pa koga briga, ali ima nekdo brke ali ne? So brki sprejemljivi samo za starejše od 50 let?

    Oblačilni kodeks na eni in praktičnost oblačenja, ko s psom skačeva po gošči, je pa seveda čisto nekaj drugega kot fizični telesni izgled (če seveda daje vtis urejenosti), ampak da tega ne razumeš, smo že večkrat ugotovili, tako da se s tem ne mislim še enkrat ukvarjat. Samo tole: v opero ne moreš prepovedat hodit človeku z dolgimi lasmi, neokusno pobarvanimi nohti ali brki. Ni pa prav, da se ne spoštuje osnov oblačilnega kodeksa, ki ga poznajo tudi v vseh urejenih podjetjih – in prav je tako, čeprav je včasih – se strinjam – prav noro rigiden.

  • Odgovori Tomaž Majer 13. 12. 2013 at 13:07

    to, ali te reakcije motijo ali ne je drugotnega pomena, gre za to, da če s temi brki ne bi mogel okolici nič sporočat (karkoli že – zajebancija, estetski razlogi itd.), jih sploh ne bi imel. to je poanta.

    in ok, najprej so bili pač brki, ampak samo zato, ker se brez njih z njimi ne bi mogel ukvarjat in o njih začenjat debat. 🙂 v tem je tista razlika med mojim primerom in tvojim. jaz o tem ali bi brke imel ali ne sploh nisem razmišlal. so pač zrasli, bril si jih pa nisem in to ne zato, ker bi si brke posebej želel, ker mi pač niso pomenili nič, ampak ker si mi vsak dan ali vsak drugi ali tretji dan s tem ni dalo ukvarjat. tako kot z lasmi. to sem hotel s svojim primerom poudarit. problem je nastal ravno takrat, ko je okolica to začela dojemat kot imidž, s katerim naj bi nekaj sporočal ali karkoli že. in mi je dosadilo, ker mi je bila ta pozornost odveč – brki, brada, dolgi lasje mi pa itak niso nič pomenili, da bi jih moral ohranjat. to ni bil moj imidž. jaz imidža sploh nimam.

    in ok, naj bo pač to razprava o brkih na splošno.

    in poglej, jaz sem zadnji človek na tem svetu, ki ga je smiselno spraševati o tem, kaj in za koga je kaj sprejemljivo, ker po moji filozofiji je to stvar vsakega posameznika. to, da nimam brk je pač moja stvar, to, da jih ti imaš pa tvoja, zaradi česar ni nobeden od naju večji car od drugega. za mene neka absolutna pravila na teh področjih pač ne obstajajo. z mojega vidika je to, da te folk zasmehuje in podobno seveda čista neumnost, kot je po svoje tudi neumnost, če te zaradi tega kdo ima za heroja. to je pač tvoja stvar in imaš pač tudi svoje razloge za to, ki so tudi edino relavantno merilo.

    ampak štos je ravno v tem, da s temi brki padeš izven tega, kar je v današnji družbi sprejeto kot socialno sprejemljivo, ustrezno, všečno, primerno itd., zato take reakcije. pred 30 leti bi pač bil na strani večine, saj je izpadel čudak prej tisti, ki brk ni imel. ampak to je isti socialni imperativ, zaradi katerega bom jaz s trenirko v CD izpadel primitivna golazen, razne seveda morda, če bi tam nastopala kaka turbo folk diva in bi potem kričeče trenirke in kilogramske zlate verižice predstavljale nujno opremo. to je pač družbena realnost. če nisi ravno obseden s tem, da počneš vse tako kot družbeni trendi narekujejo ali pa bontoni, če želiš, boš slej ko prej izpostavljen temu, da si te bo večina tako ali drugače privoščila.

    tako da vse to je en in isti šmorn, gre samo za to, čemu si se pripravljen prilagoditi in čemu se nisi. tako da moški brez brk so pač v tem času kodeks, ki ga pač moraš spoštovat, v kolikor si pač ne želiš poslušat komentarjev v smislu: glej teka kmetavzarja, od kje je pa ta padu itd. problem tvojih brk ni, da bi bili grdi ali neprimerni, ampak da jih nekateri tako vidijo. da jih tako vidijo, je pač kriva neka družbena realnost. in isto velja za trenirko v CD. ne gre za to, da bi to bilo samo po sebi neprimerno, problem je, da družbena večina na to tako gleda.

  • Odgovori chef 13. 12. 2013 at 15:47

    Ko se ti pojaviš, imam vedno občutek, da nastopam na nekem debatnem tekmovanju, kjer sploh ni pomembno, ali govorimo pametno, ampak samo to, da svoje komentarje podpremo z nekakšnimi argumenti. Seveda bi bilo pa čas za debato bolje porabiti za kaj pametnejšega kot za zajebavanje, ker se zaradi tega nekdo domnevno sekira.

    Ker na koncu koncev se boš moral strinjat, da je vzrok, zakaj brke imam, popolnoma nepomemben.

  • Odgovori IZTOK GARTNER 13. 12. 2013 at 16:09

    A veš tist, ko brki zasenčijo človeka. No, tist 🙂

  • Odgovori Tomaž Majer 13. 12. 2013 at 16:44

    seveda je nepomemben, še posebej z vidika tistih, ki nismo lastniki teh brk.

    in s tvojimi brki ter vzroki zanje se sam nisem ukvarjal, dokler te teme nisi odprl sam oz. mojo drugo in tretjo repliko si fasal zato, ker si me omenjal v komentarju namenjenem neki tretji osebi, tako da sem samo branil svojo integriteto :D, drugače se tu ne bi več oglašal.

    pametnega govorjenja si pa jaz ne predstavljam brez argumentov.

  • Odgovori Simona Rebolj 13. 12. 2013 at 21:00

    Ja, lešnik, točno … Slavko Bobovnik! Ampak za pozna leta! Prej ne.

    Sem pa našla še en primer človeka, ki mu brki, kakršne je nosil in nosi (?) v mladosti in na pozna leta pašejo v nulo.

    http://www.celebritiesfans.com/media/pictures/burt_reynolds.jpg

    http://abcnews.go.com/images/US/gtyburtreynoldsjt130126_wblog.jpg

    Ampak Reynolds je tisti tip moškega, pri katerem je “dlaka” že itak del njegove pojavnosti … močne obrvi, lasje in tudi če ne vidiš, je jasno, da gre zraven poraščeno oprsje itd. Skratka, brki ali brki z brado v prvi vrsti najbolj pašejo moškim, ki so že po naturi bolj dlakavi, mačistične pojavnosti. Deškim tipom ne pašejo in ravno ti se najraje lotevajo podvigov puščanja brade in brkov.

    @Mabundo Nagumbe:

    Ja, seveda … Selleck je v celoti znal tudi nosit brke, ki so bili tudi spretno oblikovani glede na širino nosu in kotičkov ustnic (kje se zadeva konča), pa tudi gostoto, ki je z njegovimi gostimi obrvmi brki sovpadala v nulo. Njegovi pozi je seveda pomagalo tudi to, kar je v javnosti predstaljal s svojimi najbolj znanimi vlogami. Skratka, taf detektiv, zdaj na pozna leta pa kapo di banda policije in pater familias. Uniforma gre na njegov imidž kot ata na mamo … hehehe …

    Burt Reynolds, ki sem ga zgoraj navedla, je podoben primer, samo bolj v fukiš sfero usmerjen. Ampak zelo podobno Sellecku … poglej to usklajenost barv, gostote (obrvi, lasje, brki) in do milimentra natančno oblikovanost glede na usta (da se ustnice ne utopijo v goščavi). To so ti kosmati tipi s plečatimi proporci, pri katerih izpade bolj naravno, da so brkati in/ali bradati kot pa pobriti. Nekaj povsem drugega pa so deški tipi moških. Brada Pitta ali Johnnyja Deppa javnost nikoli ni dobro sprejela, kadar sta se hecala s poskusi kakšnih brčic in bradic. Vedno sta veljala za hot top, ampak na seznamih ponesrečenih imidžev sta pa takoj pristala, kadar sta se s kocinami afnala, ker so oboževalke sporočale, da to pa ni okej … hehehe … Podobno DiCaprio itd. Baby face ne gre s temi zadevami. Pa tudi sicer mora bit opazno, da je oblikovalsko delo v igri glede na proporce itd … podobno kot pri bejbah frizure in mejk ap pač. Ne more bit kr neki, ker raste pač … haha …

    Jezus je bil pa itak model perfekcije za celo hipijsko generacijo!

    In hvala za smeh ob zgodbici z Redfordom … Metek v sendvič … hahaha …. Danes si skoraj ne upajo več takih for prodajat v visoki produkciji.

    @chef:

    Ja, ja … se strinjam, da Timmerlake in Okorn nimata za burek v primerjavi z mojim dedkom … hahaha … Teško pa sprejemam tvoj argument, ker poznam kar precej moških okrog sebe, ki se brijejo na balin kuglo, ja, večinoma zaradi pleše, pa ne nosijo poleti slamnikov zato (??? … slamniki, no!!! … kot kakšna tetka), pozimi pa so razne fejst čepice na voljo. Klobuk je pač arhaična varianta in dobro izpade izključno v dobri kombinaciji z obleko, pa še to le pri dedcih nad 50 let. To so možni imidži za gospode v jeseni življenja, ki temu primerno s stilom življenja, “kariero” in obnašanjem stavijo na neke druge karte kot tridesetletnik. To je tako kot bi se jaz pri tridesetih letih oblačila in nafrizirala kot Angela Merkel in taka paradirala po nočnih klubih in kavicah po mestu med vrstniki. What’s the point ali kaj je hotel pesnik povedat s tem? Da ne bo pomote … meni so všeč odbiti, izstopajoči imidži, tudi sama sem nekoč furala nek miks hipiade in šminkeriade, kar menim, da se mi je kar dobro posrečilo in sem se počutila zelo fit … skratka, je fajn, da vem, kaj kdo hoče. Kadar pa mlad fant ali dekle koketira z nekim zastarelimi verzijami ali verzijami za starejše mi pa nikoli ni jasno, zakaj. Razen če gre za najstnika ali najstnico, ki to počne, da bi ga spustili v diskoteko, čeprav še ni polnoleten.

    Brke se ne prisriže le iz praktičnih razlogov, ampak tudi estetskih … tako, da ti najbolj pašejo! Zakaj bi za tipe veljalo drugače kot za ženske, kar se tiče mejk apa, frizur, pa britja in sto stvari. Če imate radi, da vaša bejba obvlada te zadeve, velja tudi obratno!!! Malo se potrudite, no. Praktičnost tudi za moške že od prejšnjega stoletja ni dovolj. No, razen če tudi sam obrajtaš predvsem zgolj praktične bejbe, ki so temu primerno kosmate, našminkane pač s kr eno šminko, ker je nekje padla na tla, če je že res treba v CD, pa v udobnih kavbojkah in bombažni reklamni majčji in s stračjim gnezdom na glavi, ki si ga je postrigla kar sama in ga prekrije s kapo, ki jo je babica spletla, ko je bila še v vrtcu, če je zunaj res mraz?!!! Odgovor prosim!!

    Ekola!

  • Odgovori opazovalec 13. 12. 2013 at 21:24

    Zadeva je zelo enostavna. Jack Nicholson je bil enkrat poleti kot gledalec na košarkaški tekmi oblečen ves v usnju. Na koncu intervjuja ga je novinar vprašal, kako to, da je tako oblečen, ali mu ni nič vroče. Nicholson mu je odgovoril: “Because this is my fucking style!”. To je to, vsaka nadaljna debata je nesmiselna.

  • Odgovori chef 13. 12. 2013 at 23:48

    @opazovalec: Odlično. Končno en normalen komentar. Pa še tega je moral tako rekoč prispevat Jack Nicholson. To je to.

  • Odgovori rolf 14. 12. 2013 at 17:41

    Simona: O Bog, ne že spet! 😆
    Chef: Normalnih komentarjev je bilo več, seveda pa jih kot take ne prepoznaš, ker kdorkoli, ki si drzne reč da ti tvoji brki ne pašejo, oziroma jih briga zanje, je takoj označen v nasprotno kategorijo.

    Zarad mene si jih splet okol glave, al pa nafuri brado k Bedanc, more power to you! Ne pa pol pisat o “nepričakovanih odzivih” javnosti. To je tko k da bi jaz z irokezu šu na sedež NLB pa bi se čudu zakaj me folk gleda k da se mi je zmešal.

  • Odgovori Peter Filec 14. 12. 2013 at 23:33

    Ker nisem prebral vseh komentarjev, je mogoče že kdo to napisal, a jaz bom vseen dodal svoje: Dajem rišpekt vsakemu, sploh mlademu, ki si upa imeti brke. sam sem poskusil, ampak samo movembra in sem samo čakal na december, da se obrijem.

  • Odgovori crko 15. 12. 2013 at 3:56

    “Samo moški z brki je pravi moški,” praviš. Tu se pa malo hecaš, a ne! Saj si bil vendar kdaj tudi brez njih.

  • Odgovori Kane 15. 12. 2013 at 11:35

    Najbolš so taki članki, ker zmeraj sledijo smešni komentarji in znanstvene razprave v obliki argumentov dolgih za 3 ekrane.

    Men osebno mal smešn deluješ s takimi brki, pa ne da bi se ti smejal v resnic u faco, ker ni tolk smešno, ampak kokr je poanta vsega, to je tvoj imidž in me v resnici prav briga al jih maš al ne, ker bom še vedno bral tvoj blog in užival v določenih zapisih, razen če te najdejo npr. mrtvega s pregrizenim vratom zarad maltretiranja psov ala baričevič style – krut primer ampak mislm da prikaže point.

    Jih furam tut sam z bradico (oz. brado ko doseže tako) + to da se vsake tolk cajta pobrijem po glavi – ne furam kao skinhead stila, pobrita glava je pobrita glava in samo totalen idiot te lahko primerja s hitlerjugend bedarijam – pa me prav briga kaj si kdo misli. Do zdaj še nisem slišal slabega mnenja, edino kak bližnji kaj pripomni če se “razpustim” ker se mi ne da stalno urejat brade (ta je največji “problem”).Ne opažam nič manj zanimanja od deklet, kvečjemu mogoče več tako da whatever. Osebno se mi zdim brez brk + brade čuden. Možn da zato, ker sem se pač navadu.

    Eto še moj prispevk k je mal daljši kokr bi hotu. Za slang se ne bom opravičeval, ker to je blog in ne znanstvena razprava kot nekateri to jemljejo.

    @ Simona:
    O tebi imam tudi dobro mnenje, ker si dejansko pametna ampak če se malce umiriš ne boš nič slabša izpadla. To leti na tvoje kilometerske komentarje, ki se jih ljudem kmalu ne da več brat. Spominja me na tiste self-help avdio tejpe (upam da ne rabm izpostavljat da jih ne uporabljam ampak za vsak slučaj) npr. “how to get your point across in 1 minute”, ki so pol ironično dolgi 1 uro.

    LP 😉

  • Odgovori Simona Rebolj 15. 12. 2013 at 17:08

    @Kane:

    To, kar si mi zapisal, so zmote bralne nepismenosti. Med komentarji, ki so dolgi, ker je v njih veliko povedanega – veliko poant, in komentarji, ki so predolgi, ker je malo povedanega – malo poant, je bistvena razlika. Osebno trdim, da je večina, predvsem kratkih komentarjev nepotrebnih ali pa absolutno predolgih za malo štofa.

    Tvoj komentar je na primer minimalno 2x predolg, če odštejem, da je nepotreben. Jaz bi napisala takole:

    Meni deluješ smešno, čeprav se ti ne bi nikoli posmehoval, ker je tvoj imidž tvoja stvar in me zanima predvsem tvoj blog. (tukaj bi zaključila, ker v Baričevič zgodbici za razliko od tebe ne zaznam nobenega pointa!!!)

    Tudi jaz furam brke in brado in včasih se pobrijem po glavi. Enako idiotsko bi se mi zdelo, če bi me kdo zaradi tega zbadal z nacijem. Do zdaj sem naletel na pripombe, samo če se zanemarim, ker urejanje bradice zna bit problem. Opažam pa kvečjemu še več zanimanja deklet zame. Brade in brkov sem se očitno tako navadil, da se počutim brez čudno.

    Za slabo pismenost se ne bom opravičeval, čeprav je moj komentar skoraj neberljiv, ker mislim, da je pismenost potrebna samo v znanstvenih publikacijah.

  • Odgovori chef 15. 12. 2013 at 17:28

    @crko: Vse, kar napišem, seveda mislim smrtno resno. Saj zato me pa Majerjevo dokazovanje njegovega prav tako zabava. Jaz se malo hecam, komentatorji pa podivjajo, češ, si pa res pussy, če moraš ves čas dokazovat svojo moškost. Jaz sem menda blazno tipičen predstavnik svojega spola že brez okrasja pod brki. Da bom pravi moški, mi pa verjetno vseeno še kaj manjka, hehe.

  • Odgovori Kane 15. 12. 2013 at 19:07

    @Simona

    Mogoče da res, vseeno pa ne bom z nečim blefiral 100 let in s 100 stranmi. Se pa definitivno strinjam da je predolg in tudi nepotreben, kot tudi vsi drugi. O takih stvareh, kot so chefovi brki je nesmiselno razpravljati že od samega začetka. Kar je seveda poanta chefovega zapisa, vsaj polovično.

    Vsekakor pa si malce vzela moj zapis kot napad, ker “skoraj neberljiv” pač ni, to si dokazala že sama 😉

    Prav tako ne pišem profesionalno, zato se na blogih v večini primerov ne trudim. Tvoje mnenje o teh zadevah je pa očitno drugačno, s tem, ko si priredila moj zapis za svoje potrebe:

    “ker mislim, da je pismenost potrebna samo v znanstvenih publikacijah.”

    In s tem zgolj dokazala, da si reagirala kot v določenem prejšnjem članku chefa. On se najbrž spomni, če se ti ne. Ker seveda tega nisem niti namignil kaj šele trdil.

    Še en zelo nepotreben komentar, še vedno mislim, da si zelo inteligentna ampak ne rabiš vse jemat tako resno.

    LP 😉

  • Komentiraj