Kebab na bone

Včasih imam občutek, da so študenti med vsemi družbenimi skupinami daleč najbolj tumasti. Medtem ko na žurkah cvilijo, da je študentsko obdobje najlepše v življenju, se v spornih momentih kot je omembe skoraj nevredna podražitev bonov, obnašajo kot da so ne samo socialno, ampak tudi življenjsko ogrožena vrsta. Ob vsem tem brezsramno zamolčijo. oziroma na to sploh ne pomislijo, da so študentski boni v večini primerov ne socialni korektiv, ampak luksuz, ki si ga večinoma privoščijo premožnejši študenti.

Občutek imam, da uboga mladina sploh ne zna razmišljat, še več, da se ničesar ne nauči in da sploh ne spremlja dnevnega dogajanja. Drugače si namreč ne morem razlagat dejstva, da študentje ponorijo zaradi povišanja cen bonov potem, ko se njihove cene niso spremenile že celi dve leti, medtem ko so se storitve v gostinskih lokalih po podatkih Statističnega urada RS samo v letu 2008 v povprečju podražile za 8,6%.

Kaj sploh je študentski bon? Gre za subvencioniranje študentske prehrane s strani države, ki gostinske ponudnike izbere prek javnega razpisa. Subvencije v višini 50 odstotkov naj ne bi bile samo socialni korektiv, ampak naj bi študentom zagotavljale tudi bolj zdravo prehrano. V praksi to pomeni, da lahko študent kupi toliko bonov, kolikor je delovnikov v mesecu, jih pa lahko koristi tudi v času počitnic, med vikendi in ob praznikih.

Dejstvo je, da se cene bonov niso spremenile že dve leti. Ker so državne subvencije ostajale enake, torej okrog 50 %, ni težko izračunat, kdo je bil na izgubi, ko v enačbo vnesemo inflacijo oziroma dvig nabavnih cen živil, iz katerih gostinci spečejo pomfri in pohan sir, med študenti priljubljeno jed, ki dosega vse standarde zdrave prehrane. Izgubo zaslužka bi lahko plastično predstavili, če bi primerjali cene vineršnicla v začetku leta 2007 in cene istega šnicla na današnji datum. Za toliko zaslužka je bil oškodovan ponudnik prehrane in toliko več so za prehrano plačevale osebe brez študentskega statusa. Študenti pa so na ta račun praktično jedli vedno ceneje, medtem ko so rasti cen alkoholnih in tobačnih izdelkov pač sitnica.

Pa še nekaj besed o študentskih bonih kot zagotovilu poceni in zdrave prehrane. Na seznamu ponudnikov najdemo celo vrsto gostinstev, ki ponujajo dnevni meni v sestavi kebaba in poceni jabolka, seveda za smešno ceno. Da ne govorim o McDonald’sovih restavracijah! Brez težav ovržem tudi teorijo o bonih kot poceni možnosti prehranjevanja, za katero se odločajo najrevnejši. Povprečna cena bona naj bi znašala 2,80 evra, pri čemer moramo vedeti, da se najcenejši ustavijo nekje pri 1 evru – za to dobijo kebab ali hot dog. Recimo, da normalen bon stane 3 evre, kila makaronov, ki zadostuje za 5 poštenih moških obrokov, pa stane 2,30 evra. 400 gramov cenene omake, ki po mojih izkušnjah zadostuje za dva do štiri obroke, stane 2,10 evra.  Na tak način stane torej en obrok hrane, ki je pripravljena v 15 minutah ali manj, in je definitivno bolj zdrava kot pri večini gostincev, približno evro do evro in pol, dodajmo temu še nekaj solate in dva keksa, pa smo na dveh evrih.

Moji manj premožni študentski kolegi so imeli menze in restavracije s študentsko ponudbo skoraj že za luksuz. Včasih so ga izkoristili ob dnevih, ko smo na faksu viseli cel dan, zaradi česar bi jaz tvorce urnikov in lene profesorje, ki imajo čas izključno ob sredah med 18.00 in 20.00, obesil za pete. No, pa še ob teh dneh so nekateri kolegi raje natepavali doma pripravljene sendviče.

Potem slišim, da študentski revolt vključuje bojkot gostišč, ki so cene bonov podražile najbolj, nekatere menda kar za 50 odstotkov. Meni se zdi sicer povsem normalno, da racionalen potrošnik pri potrošnji upošteva vrednost glede na ceno. Če oceni, da neka dobrina presega vsoto, ki jo je pripravljen odšteti, si te dobrine pač ne privošči. Nisem vedel, da je treba za to mobilizirat študentske množice prek Facebooka, na katerem izgubijo bistveno več časa kot za pripravo kosila.

Sicer se mi zdijo trije evri za normalno pripravljen obrok hrane razmeroma malo, glede na to, da jaz nikoli ne pridem skozi z manj kot petimi, pa še to ni veliko, v povprečju pa skupaj s pijačo plačam med 8 in 10 evrov. Zato bom študente podprl šele, ko se bodo uprli izkoriščanju v obliki študentskega dela, ki je plačano nesramno slabo. Za informacijo sem si pogledal, kakšne so letos urne postavke. Takole, na hitro, med 3,45 in 5 evri, kar je isto kot pred dvema letoma. Študenti se tej obliki izkoriščanja seveda ne bodo uprli. To pa zato, ker pustijo, da namesto njih razmišljajo študentske organizacije. Od česa pa mislite, da živijo (študentske organizacije)? Ampak to je že druga zgodba.

Preberi še: Facebook drama: Študentski boni

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori Ka 8. 1. 2009 at 7:58

    Zanimivost: V MB je povprečna cena bonov 2 evra. Najcenejši za nek fastfood je 10 centov.

    Še ena zanimivost: Jaz zaposlena (v Pomurju) dobim dnevno za malico 2,65 evra. Verjetno je v LJ več? 😀

  • Odgovori dare 8. 1. 2009 at 8:23

    Chef, verjetno imaš večino tega načelno kar prav. Ampak ! V naši ljubi državi imamo pač še vedno nekaj “mehanizmov” socialne države. Lahko to imenujemo tudi solidarnost ali kaj podobnega. In jaz te mehanizme (kakopak!) podpiram. Če si s temi zadevami laže pomagajo bogati , kot revnejši študenti, potem pač to ne deluje ravno najbolje.
    Aja , hotel sem reči predvsem to, glede na to da zaboga ne verjamem, da so gostinci v preteklih letih prodajali hrano za študente z izgubo, da sem mnenja da se v teh časih (recesija, majhna inflacija….) nobena stvar ne bi smela podražiti. Zagotovo pa ne celo do 80 % ! lp

  • Odgovori Pris 8. 1. 2009 at 9:17

    Kila makaronov Barilla-fusili znaša v trgovini, v kateri nakupujem, 1,77 EUR, tako da je cena doma narejenega “makaronastega” obroka lahko še nižja. Res pa je, da zgolj od makaronov ne moreš živeti in da kdaj pride prav tudi kak klasičen obrok (juha, zrezek s prilogo, solata). Ampak med študenti so še vedno najpopularnejše razne sendvičarne, kebabdžinice in cvrtarne. 😛

    Logično je, da se cena bonov zvišuje glede na splošen porast cen, študenti pa bi se – kot je že omenil chef – morali za svoje pravice angažirati na drugih področjih.

    Sem pa ravno zdajle izračunal, da dobim za povračilo stroškov prehrane na delu na dan 3,69 EUR, kar sicer ni malo, vendar v strogem centru Ljubljane, kjer delam, za to razen kebaba (in podobnih kulinaričnih vrhuncev) ne morem dobiti nič omembe vrednega. 😉

  • Odgovori Študent naj bo 8. 1. 2009 at 9:28

    Kaj se jezaš, nergač. Ko si ti še študiral, si pa lepo papcal na bone v fukiš restavracijah po Lajbahu, huh? Namesto, da se tu duvaš, raje pomisli na reveže, ki se stiskajo v študencu in jim kruli po želodčku. In potem odrešilni boni, skoraj džabe kebab in litrca. Zakon. To je življenje. In pljuvaš po študentskem delu. Pa kdo rabi prispevke plačevat, če pa ne bo penzij? Študenti na ulice in priborimo si 15% skonta na ceno bonov!

  • Odgovori Pris 8. 1. 2009 at 9:41

    “Pa kdo rabi prispevke plačevat, če pa ne bo penzij?”

    Eh, dragi Študent naj bo, po isti logiki bi lahko tudi jaz in drugi mladi zaposleni takoj nehali plačevati prispevke, pa še davke zraven, potem pa res ne bi bilo nobenih problemov s subvencioniranjem študentov, ker za to preprosto ne bi bilo denarja.

    Ne pozabi, da imaš ti “skoraj džabe kebab”, ker jaz delam.

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 9:54

    @Ka: Prispevek za malico je odvisen od delodajalca. Moj je zelo visok, mislim da okrog 6 evrov dnevno.

    @dare: Mehanizmi socialne države so pri nas urejeni izjemno nepravično. Koncesijo za bone lahko dobi vsak papak, ki prodaja burek ali pa recimo Joe Penas, ki je imel cene bonov v mojih časih svinjsko visoke.
    S cenami je pa tako, da jih uravnava trg. Če je gostinec lump in zaračunava preveč, je to vseeno njegova pravica. Pravica študenta pa je, da tja pač ne bo zahajal, za kar seveda ni treba podpisovat Facebook peticij. Študenti se razburjajo zaradi redkih izjem, medtem ko je v večini gostišč cena ostala skoraj ista, oziroma se je le malo dvignila (prej pa dve leti ne!)

    @Pris: Naj se naučijo kuhat in peči zrezke. Tudi jaz sem se naučil, in to za časa študija! Čeprav sem živel doma, pri mamici.

    @Študent naj bo: Takim kot si ti, bi jaz prvim vzel bone. Tako kot je rekel Pris: ti za liter cenenega vina prišparaš na račun davkoplačevalcev, ki ti omogočajo subvencionirano prehrano in študentsko prenočišče. Kako si sploh upaš sikat?

  • Odgovori irenca 8. 1. 2009 at 10:02

    Podpišem se pod Chefov post in Prisova komentarja. Valda mi ni všeč, da se sploh karkoli draži, pa vseen mislim, da je na splošno študentarija najbolj lena, bluzerska in bedasta populacija, ki nima pojma glede česa se je vredno pizdit in glede česa ne. Da ne bo pomote, sem študentka in se že tri leta preživljam sama v Ljubljani, pa mi čist nč ne fali in živim več kot dostojno. Delam sicer kar dost, ampak še zmer mam na faksu (ki ga delam sicer počasi in s pavzicami, ker svoj študij sovražim) visoko povprečje in čas, da se ga nalivam v ortu z viskijem. Ponavadi se pritožujejo ravno tisti, ki niti mrdnejo ne z ritjo in jim očki in mamice vsak mesec nafilajo račun, da bogi bogi lah preživijo.

    Kot je rekel Chef “da so študentski boni v večini primerov ne socialni korektiv, ampak luksuz, ki si ga večinoma privoščijo premožnejši študenti.” Tisti, ki ves čas jamrajo si zihr niso nikol doma skuhali neki za pojest (verjetno zaradi [sarcasm on] zelo zajebanega slovenskega šolskega sistema [sarcasm off] niso imeli časa boščki=, ker če bi si, bi vedeli, da bi prišli velik ceneje skoz. Moroni.

    Jst se res sprašujem samo to, kdaj so mladi tako bebavi postali, da ne znajo svoje glave pol kurca uporabljat, da bi mogoče tud kej razmislni preden se zaženejo v podporo nečesa, kar so vsi pred njimi podprli. Kretenizem na kubik, zaradi česar se (povečini) sramujem svojih generacij.

    Eto. 🙂

  • Odgovori kalbo 8. 1. 2009 at 10:05

    Študent naj bo so rekli mati…groza, kaj se grejo dons teli študenti. Poznam jih cel kup, ki še danes pri svojih tridesetih nimajo druzga dela kot se švercat pri tastarih, jest luksus na bone in ta hip so nekje na huhančku. Obrok Barila špagetov je lahko pa še cenejši, če uporabiš namesto narejene omake vložene pelate malo faširanega mesa in baziliko + origano. Tud doma narjen pohan zrezek s pomfrijem je bistveno cenejši kot na bon.
    OK, podpiram “študent naj bo” življenje, sam maksimalno pet let, pol pa plačat sam in študij in futer. Ne pa da mamo kup populacije, ki se šverca skoraj deset let.

  • Odgovori roK 8. 1. 2009 at 10:27

    kot kaže, se najino mnenje ponovno ujema 😀

  • Odgovori buba švabe 8. 1. 2009 at 10:33

    Hja, mehanizmi socialne države je edino prav, da so. Ampak očitno je to pri nas že dolgo časa čisto do konca izrojeno…

    Kar se pa tiče dodatka za prehrano, je pa mislim da zakonsko določen maksimum, ki je trenutno 6.12€ dnevno ali nekaj podobnega. Jaz recimo dobim točno toliko, ampak ne dobim v kešu, temveč nekakšne “elektronske bone”, s katerimi grem potem na malico…

  • Odgovori seamus 8. 1. 2009 at 10:51

    @buba – vi mate res fenomenalen način futranja. Sploh tist, k lahko za višek kupiš pršut 😆

    Drugače pa vsak, ki se strinja z raznimi študentskimi organizacijami, lahko mirno rečem da je bedak.
    Takšne mafije združbe, kot so te organizacije so res višek.
    Da ŠOU Maribor kupi Julijano – firmo za proizvodno vode in da hkrati nihče ne reagira ob tem …

    Boni so fajn zadeva, sploh če si v študentu, kjer je praktično nemogoče kakršna koli kuharija.
    Mogoče se ti zdi Bv, če si v LJ doma. Samo v študentu mi je teh bonov konstatno primanjkovalo – jedel sem pa enkrat na dan v menzi zravn študenta in mogoče še kje.
    In dejansko mi brez bonov ne bi zneslo, ker nisem imel sponzorjev od doma. Brez bonov bi bil res bolj ali manj na sendvičih.

  • Odgovori siggi 8. 1. 2009 at 10:57

    Posploševat tudi ni treba. Najprej kar se alkohola med študenti tiče – sej če gledaš, se je ceneje napit kot pa dobro najest. Slabo vino dobiš za manj denarja kot pa slab obrok. Tudi sam nebi biu nič proti podražitvam, ČE bi nudili količinsko enako velik obrok kot ob polni ceni a žau ne. V večini restavracij je tako, da te vpraša po načinu plačila, torej gotovina ali bon, in pol dobiš na ogromnem krožničku polovico tistega, če ne manj, kar dobi nekdo ki plača polno ceno, kljub subvenciji ki jo ima. Strinjam se tudi s tabo o tistem delu, da pač greš tam, kjer je ceneje – tudi sam bi, a nimam časa. Vsa gostišča v moji bližini (najbolj znano ti bo najbrž Hombre) so se podražala od 0,60 do 1,2 €, kar predstavlja kr velik poskok cen, če kupiš tako kot vedno ravno teh bonov največ. Ravno zaradi takih stvari bo študij le še tolko prej domena bogatejših in ne neka enakovredna stvar za vse, ki bi radi izobrazbo. In ne, nisem lena rit, delam in sem delau tudi po 14+h šihte dnevno.. In ja obstajajo taki, ki študij izkoriščajo, uživajo ob bonitetah itd a vseeno ni treba zaradi tega posploševat

  • Odgovori Thor 8. 1. 2009 at 11:03

    @Študent naj bo – daj ne bluzi! ko okoli študentskih domov ne bo toliko BMWjev, Audijev in ostalih luksuznih avtomobilov, ter ko v samo moji ulici ne bo kup študentov, ki bi rentali po pol hiše, potem pa gledam kako jim po parkrat na dan pripelje dostava pizze (kako le ne na bone – mimogrede od kod jim toliko bonov? 😉 ), potem bom verjel bluzenju o črvičkih v želodcu, kruljenju in podobno.

    Kaj mislite, da mi nismo nič študirali? Da ponavadi ravno tisti “najrevnejši” cele večere popivajo in norijo naokol, potem pa na faksu jamrajo, kako jim je hudo. Ma daj no daj.

    Moral bi se izvajat nek pameten nadzor nad prodajo bonov. In to po lestvicah, oceni finančnega stanja posameznih študentov.

    Po mojih izkušnjah, so še iz časa študentskega dela, najbolj koristili bone ravno tisti, ki so med študijem ogromno delali, služili bolje, kot redno zaposleni, zraven pa vlekli preko staršev žepnine, otroške dodatke, štipendijo, pa še subvencionirano posteljo in seveda ne pozabit na bone in popuste pri rekreaciji, smučariji pa še kje.. ok, nekateri znajo stvari izkoristit. Naj pa po končanem študiju prosim ne jamrajo, kako ni služb. Ker služb ni, ker bi radi nadaljevali podoben lifestyle, kar pomeni nerealne zahteve pri plačilu.. smo se v firmi velikokrat srečali s tem problemom, ko je študent delal pri nas 2 leti, doštudiral, potem pa bi se on podražil na neto plači za 40%, pri tem, da je že prej služil enako kot redn o zaposleni..

  • Odgovori zero 8. 1. 2009 at 12:03

    Chef: Poglej kaj je pekarska industrija naredila v zadnjih letih s cenami kruha…

    LP

  • Odgovori Slavko 8. 1. 2009 at 12:12

    @Študent naj bo

    Upam da me nebo CHEF nahrulu, toda ztvoj post je skrajno bebast. Naprimer stavek kdor rabi plačevat prispevke, če penzije nebo? Sej taki z taki mrazmišljanjem si penzije niti v sanjah ne zaslužite. Fantič, če boš hotel prilesti do penzije, potem boš moral veliko prispevati, in se tudi bolj zdravo prehranjevati, kot pa z raznimi Hamburgerji, Hot dogi in ostalo omazanijo. Kajti nekoč boš ugotovil, da ti ta hrana le škoduje.

    Se pa strinjam z napisanim, in včasih se res da tudi doma pripraviti dobro, in poceni hrano. Res pa je da tako kot je ena napisala se le od makaronov neda živeti, toda če pogledamo realno, se tudi od razne Mcdonaldsove navlake neda večno živeti.

    Kar se tiče malice se je tudi pri nas v menzi podražila, in to za slab evro. Govorim o firmi, toda res pa je da imamo malico plačano. In kot je že CHEF napisal, v zadnjem času se je marsikaj podražilo, in se verjetno še bo. Zato res ne vem čemu takšen halo.

  • Odgovori Slavko 8. 1. 2009 at 12:17

    Aja pa tamle sem zasledil da je CHEF napisal, da se je treba tudi zrezke naučiti peči. Ja tudi to je res. Ne vem zakaj se mi zdi, toda veliko mladih, no pa da nebom krivičen tudi starejših, si še jajca ne zna skuhati. In zato je najlažje naročiti pico, ali pa kar je še huje, iti v Mcdonaldsa, in se basati s tisto nezdravo hrano. 🙁

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 12:51

    @irenca: Mogoče res posplošujemo. Vsa študentarija pač ni bebasta, je pa res, da se (kot povsod drugje) oglašajo predvsem bebci, ki imajo seveda vso podporo v študentskih organizacijah, ki so leglo lenih lumpov.

    @buba švabe: To je jeba, da dobiš bone, je pa res, da jih vsaj ne izkoristiš za kaj drugega. Jaz bi recimo lahko vsak dan doma naredil sendvič in vsak dan prišparal 5 evrov za oslarije. Dejansko jaz načeloma prišparam, ker danes sem jedel za evro manj kot dobim dodatka.

    @seamus: Če je študent organiziran tako, da se ne da kuhat, je to pač svinjarija in kretenizem. Naj se študentske organizacije potem raje borijo za izboljšanja standarda kuhinj. Seveda je študentom, ki so v domovih več pijani kot trezni, za kuhinje malo mar. Podpiram svobodno študentsko življenje in žur, ampak to, da je pa ves čas pijan in žre kebabe na bone, je navadna razvajenost in odsotnost odgovornosti.

    @siggi: Mogoče si spregledal, da se je prehrana podražila za VSE, ne samo za študente. Edina razlika je v tem, da se je prehrana ostalim dražila ves čas po malem, številka za leto 2008 znaša (V povprečju!) 8,6 %, dodaj še približno enkrat toliko za 2007, študentom pa šele po dveh letih. A je tako težko razumet?

    ŠOU on ostale šalabajzerje bom pa resno jemal šele takrat, ko bodo problematiko predstavili s številkami in realnimi podatki, ne pa s pretiravanjem “v nekaterih restavracijah se je podražilo za 80 %”. To je pretiravanje in zavajanje, ki je študentom in njihovim organizacijam stalna praksa.

    @zero: Kaj? Podražila je kruh. Za vse. Za študente, pa tudi za tiste, ki imajo 500 evrov plače in otroke.

  • Odgovori Paternina 8. 1. 2009 at 14:00

    Šefko, šefko…
    Govoriš kot da svoje čase nisi bil študent. Saj z napisanim se večinoma strinjam…samo res si malo pretiraval s posploševanjem. Mogoče me je malce zbodel le kanček hinavščine, ki veje iz tvojega teksta. Kot bi povsem pozabil na še ne tako oddaljeno študentsko življenje. Res je, da ga nisi vlekel v nedogled…res pa je tudi, da si še vedno brez diplome (in FDV ne predstavlja nekih visokih ovir na poti do diplome 😉 ).
    Priznam, sam nisem nič boljši, si pa vsaj ne jemljem pravice do kritiziranja. Vsaj ne v tej temi.
    LpP

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 14:28

    @Paternina: Ko sem bil študent, mi je šla najbolj na živce hinavščina študentov. Zato se nikoli nisem identificiral s povprečnim študentom, tudi ko sem bil redno na faksu in takorekoč vzoren študent. Boni mi seveda niso predstavljali lažje poti do diplome, tega ne predstavljajo niti ostalim študentom, ki se zdaj derejo, kot da zaradi podražitev, ki so normalno dejstvo, ne bodo mogli dokončat študija. Jasno je napisano, da kdor ima denar, mu boni ne predstavljajo stroška, kdor ga nima, si jih pa itak ne more privoščit.
    S te strani je tudi natolcevanje o socialni dostopnosti študija ena navadna neumnost, to pa zato, ker nikakor ne zmanjša socialnih razlik znotraj same družbene skupine študentov: tisti, ki jim bogati starci vsak mesec nakažejo 500 evrov, so seveda na boljšem kot tisti, ki imajo mamo samohranilko, ki zasluži toliko mesečno. Oboji pa jedo enako poceni.

    TO je hinavščina. In zaradi tega so se mi kolegi študenti, ki so vzklikali v zgoraj omenjenih tonih, vedno zdeli buteljni. Nikoli se nisem udeležil nobenih demonstracij, volitev pa samo enkrat, in to v prvem letniku, ko itak nisem imel pojma za kaj gre.

    Ampak jaz vsaj priznam, in sem to priznaval tudi, ko sem imel status, da so študentski boni luksuz, ki si ga privoščijo dobro situirani študentje. Jaz sem bil, hvala bogu, med njimi.

  • Odgovori irenca 8. 1. 2009 at 14:33

    Oh c’mon Paternina, sama sem tudi zdejle študentka, pa se lih tko pizdim ves čas čez večino mojih butnjenih sovrstnikov. Dvomim, da gre pri Chefu za to, da bi se čisto oddaljil od študentskega lajfa in se tako “posnobil”, da bi samo zaradi tega pizdil čez mularijo, ki si resnično velikorkat zasluži enih par okrog ušes. 🙂 Pa ne pravim, da Chef ni snob! 😆 😉 😛

  • Odgovori irenca 8. 1. 2009 at 14:35

    no, sej je že chef pred menoj napisal to, kar sem hotela povedat 😀

  • Odgovori bole 8. 1. 2009 at 14:40

    Lahko smo veseli, da nam vsaj študija ni treba plačevat.

  • Odgovori Paternina 8. 1. 2009 at 14:56

    Ok, ok. Vse skupaj ni bilo mišljeno kot napad na Chefa. Konec koncev sem napisal, da se z njim v veliki večini strinjam. Kot se tudi strinjam z njegovim (dobro utemeljenim) odgovorom. Pa da smo si na jasnem…tudi sam se nikoli nisem poistovetil s povprečnim študentam. Pravim samo, da po mojem mnenju delaš krivico povprečnemu študentu, ki po mojeh izkušnjah ni tako zaslepljen, nerazgledan in družbeno nekoristen kot bi ga sam rad naslikal 😉
    Je pa res, da prihajava iz popolnoma različnih sfer kar se vrste študija tiče in verjetno to precej vpliva na merilo s katerim meriva povprečnega študenta.
    Je pa po drugi strani res, da sem se v študentskih letih precej uspešno ogradil od zgoraj naštetih snobov , buteljnov in ostalih (ki jih na žalost med bodočimi kvaziintelektualci ne manjka), zato dopuščam možnost, da je tudi moja slika povprečnega študenta popačena. LpP

  • Odgovori seamus 8. 1. 2009 at 15:17

    @chef – kar precej študentarije iz študenta južna (OK zadnja leta res ne spremljam tega 😉 ) v menzah – ker so blizu in poceni.
    Boni teh menz so tisti najcenejši in hrana je povečini sprejemljiva.
    To, da so dosegljivi samo izbrancem ne drži in je bolj posledica tega, da nikoli nis bil v študentu da bi to videl. Najdražji so res v tej smeri, samo teh se ne proda veliko.
    klasika je bila 15X menza in 5X ali manj kaj drugega.

    Posledično iz tega izhaja tudi tvoje nerazumevanje tega, da v študentih ni placa za kuhanje. Zakaj bi bilo?

    Saj imaš menzo v vsakem študentskem naselju in na kar nekaj fakultetah. Tudi menze na fakultetah so med cenejšimi. in v mojih časih so bile vse te menze polne. In to je bilo praktično najcenejše prehranjevanje.

    OK, v nekaterih domovih je tudi prostor s kuhinjo in tam ga povečini uporabljajo za kuhanje (vina, šnopsa … :lol:). So pa to dražji tipi študenta, ki si ga sam nisem mogel privoščiti (sem razliko denarja raje porabil za kaj bolj koristnega 😉 ).

  • Odgovori ali.karimi 8. 1. 2009 at 15:31

    Študenski boni so potuha slabim gostilnam s slabo hrano, ki bi brez bonov propadle.

  • Odgovori Š 8. 1. 2009 at 15:47

    Študentje in študentke, ki so bili kje na izmenjavah vedo, kako imamo v Sloveniji odlično poskrbljeno z boni.
    Naj dam za primer Prago: tu je nekaj študentskih menz, ki si tega naziva sploh ne zaslužijo, hrana je sicer poceni – 35 CK za obrok, kar je nekje 1,5 € – a dobiš juho, podobno pomijam, glavna jed je neka nedoločljiva stvar brez okusa, solate tako ni ali pa je sladka, sladica pa je že luksuz. Porcije so majhne, tako da se ženska približno najé, moški pa si navadno dokupijo še sendviče.
    Od mene že ne bo prišel glas proti našim bonom! Kitajske, mehiške in podobne restavracije, kjer bi te normalen obrok prišel krepko čez 10 €, se mi najemo za 2 €. Kaj je še lahko boljšega?!

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 16:03

    @irenca: Ne vem a naj to vzamem za kompliment ali kot grajo, hehe.

    @Paternina: Bi se kar strinjal s tabo. Je kar razlika med študenti naravoslovja in družboslovja. Prvim je za študentsko problematiko praviloma malo mar. Drugi pa študentsko problematiko ustvarjajo.

    @seamus: Dejstvo, da v študentskem domu ni kuhinje, je zame alarmantno in razumel bi, da bi se študentje bunili zaradi tega.
    Tudi verjamem, da je menza poceni – ker pač mora biti. Ampak zakaj se potem študentje bunijo? Dragega ponudnika pač enostavno prezreš. Brez peticij in bebavega natolcevanja.

    @ali.karimi: tudi to je res. OK, eni bi tudi brez študentov preživeli, ampak bi enostavno manj zaslužili.

    @Š: To sem slišal že od vseh študentov, ki so bili na izmenjavi.

  • Odgovori lol 8. 1. 2009 at 16:13

    vi ste usi trdi

  • Odgovori ametist 8. 1. 2009 at 16:21

    Zakaj se nebi puntali, če se lahko? Redno opravljati izpite pač ni potrebno. Veliko študentov ima mesečno večji fond za preživetje, kakor delavci na težavnih delovnih mestih. Kdo za koga odvaja davke, pa vemo vsi.

  • Odgovori beki 8. 1. 2009 at 16:23

    http://image.24ur.com/media/document//60239756.pdf

    črno na belem, nekateri so povišali bone celo več, kot trdi ŠOU ..

  • Odgovori Marin 8. 1. 2009 at 16:31

    To, da se boni niso podražili če od leta 2006 je laž in čisto nič drugega. Boni so se konstantno dražili na približno pol leta, kakor so tudi dodajali/odvzemali koncsije različnim gostilnam.

    Tudi to, da je subvncija države predstavlja 50% zneska je izmišljotina. Subvencija držav je vedno ista. Mislim, da je 2,43€, nisem siguren na cent natančno.

    Torej državo stane isto če bon stane 1€ ali 5€, oni vedno dodajo samo fiksen znesek.

    Tudi ne moreš primerjat študentkih kosil z navadnimi kosili, ker so porcije za študente v mnogih restavracijah polovične v primerjavi s tistimi, ki jih plačajo z denarjem.

    Pa še tole, študentske rganizacije živijo od prispevkov študentskih servisov in države. Torej če bi bili študenti plačani več, bi tudi študentske organizacije dobile več €.

    Cene študentskega dela se ne da regulirati, ker za delo ni nobenega razpisa ministrtev ampak je to prosti trg.

  • Odgovori Yaro 8. 1. 2009 at 16:54

    No da ne bo debata vsebovala samo besede bom prilimal link do cenika bonov. Jaz osebno jih uporabljam bolj malo. Ampak te podražitve so tudi veliko več kot 40%. Mislim, da se nihče ne bi niti oglasil če bi podražili za ene 15%.
    http://www.shrani.si/f/U/10u/1olexVdP/1/novcenikbonov.pdf

    Dokument je v PDF obliki.

  • Odgovori tomaz 8. 1. 2009 at 17:01

    lol. To, da so se boni nazadnje podražili pred dvemi leti, ni dejstvo. Napisanega je veliko, od tega 50% neoliberalnega, se opravičujem izrazu, sranja.

  • Odgovori Andrej 8. 1. 2009 at 17:07

    Pojdi si pogleda kako so nove cene.

    Za primer vzemi eno gostilno oz. restavracijo.
    Cena bona se je povisala, cena jedi v ceniku je nespremenjena, drzavna subvencija je nespremenjena. Torej….
    Mislim da sestevat in odštevat znate vsi.

    Srecno!

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 17:11

    @Marin:

    Kdo torej laže?

    Če prav razumem, jaz pečem kebab, ki ga študentom ponujam za 0,97 evra (cena najcenejšega bona). Od države pa dobim vrnjenih 2,43 evra?!? Čisti zaslužek.

    V mnogih restavracijah študentska kosila niso manjša od navadnih kosil, še več, v mnogih restavracijah so večja! Dragih ponudnikov pač ne obiskuješ, s čimer jim daš enostavno vedeti, da niso konkurenčni. V primeru, da jih, pa pač niso predragi, ker je tudi gostinski trg, tako kot trg dela, prost. Zato se ne pizdit, ampak bodite veseli, da država časti 2,43 evra in da dobite za 3,7 evra boljša kosila kot študenti v katerikoli primerljivi državi.

    Mimogrede, Marin, ker vidim, da s cmokom v grlu ugotavljaš, da boš moral začet kuhat. Grow up!!! Jaz sem mogoče 5 let starejši od tebe, pa skoraj vsak dan primem kuhalnico v roke. Brez da bi pizdil in, ja, tudi iz ekonomskih vzrokov. ENostavno zato, ker zasluženi denar raje porabim za kaj drugega.

    Glede študentskega dela sem imel pa jaz v mislih uvedbo povsem drugačne strukture, ki bi študentom zagotavljala več, ne pa 3,5 evra brez vsakršne sociale. Ampak dokler boste študenti verjeli študenstkim organizacijam in glasovali na podlagi najbolj slastnega kuhanega vina (kar je dejstvo), sprememb ne bo, ker študentskim organizacijam takšna organiziranost študentskega dela jako paše. Zelo dobro živijo od vas, študentov, v resnici vas pa nategujejo od zadaj.

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 17:14

    @Andrej: A ti res ne kapiraš, da so se cene zvišale tudi tistim, ki za malico ne dobivajo subvencij, ker niso študenti?!? In tudi oni ne dobijo na krožnik niti grama hrane več. Nauči se brat.

  • Odgovori frijevc 8. 1. 2009 at 17:23

    No to da se cene bonov prej niso višale je laž
    v 4 letih je v menzi na friju šel bon gor iz približno 0,9€ na zdajšnih 1,6. Sploh pa je absurdna podražitev v volti iz cca 1.6 na cca 3.2€.

  • Odgovori frijevc 8. 1. 2009 at 17:26

    3,2€ naredi bon povsem nesmiseln saj je delavska malca le kak evro več. Poleg tega pa je kvaliteta in velikost porcij za študete krepko pod tistim kar dobijo ostali.

    Se pa strinjam da so boni za nevem kakšne restavracije navadno preseravanje.

  • Odgovori sara g 8. 1. 2009 at 17:34

    Chef – kako pa argumentiraš različno povišanje cen med različnimi ponudniki bonov? Kjer jaz najbolj pogosto jem, se je podražil za 2 centa. Skriti kot pa se je podražila za skoraj en evro – njihova utemeljitev, ker naj bi uvedli nove boljše menije. Ku*ac so uvedli nove menije – isto dobiš, če ješ na star, cenejši bon kot na zdajšnjega dragega. Na bone sem si vzela samo še dostavo, zdaj pa si še tega ne bom več, ker se nabere za 8, 20 € na mesec več (Halo Katra).

    Urne postavke ostajajo enake kot ostajajo tudi plače … sindikati se bunijo, pa ne pridejo daleč, študentje pač mislimo, zakaj bi se bunil, če ne pridemo daleč. Priznam, da bi se mogl združiti s sindikati.

    Glede prispevkov in študentskega dela: jaz sem za to, da bi tudi mi plačevali prispevke za pokojnino in si tako tudi nabirali delovno dobo – študentske servise bi pa ukinla

    Irenca – take kot si ti, bi js vrgla v bolonjski način študiranja, kjer lenobni ljudje kot si ti takoj izpadejo … al pa preprosto nehaj študirat – ja, fak a ni tko, da si vsaj fakulteto lahko izbereš sama (da študiraš, tisto kar bi rad delal – to da ni služb ni zdaj v ospredju), medtem ko so nekaterim srednjo šolo še starši izbrali.

    Normalno, da si znam tud sama skuhat in vem, da je taka prehrana cenejša, vendar včasih pač ni časa si doma skuhat – da bi bila pa skos na špagetih se mi pa utrga.

    Drugače pa podpis pod seamusove poste 🙂

  • Odgovori Marin 8. 1. 2009 at 17:34

    Laže tisti, ki pravi, da se cene niso spremenile od leta 2006. Torej tudi ti.

    No povej mi eno restavracijo, v kateri so porcije večje na študentski bon kakor če plačaš kot navaden gost. Jaz ti lahko brez problema naštejem tri, kjer je ravno obratno.

    Gostinski trg je prost da, ni pa prost trg študentska prehrana. Za študentsko prehrano ministrstvo izda razpis in nato oni določijo kdo ja in kdo ne. Torej to ni prosto, prost je edino pristop k temu razpisu.

    Študent plača za bon recimo 1€. Država doda temu znesku še 2,43€. Torej gostinec dobi 3,43€.

    Najbolj čudno pa je to, da nekateri lahko brez problema zvišajo ceno za 30 centov z isto ponudbo, drugi pa zvišajo 1,2€ in to upravičijo s tem, da dobiš zraven kosila še jabolko.

    To bi moralo ministrstvo že na razpisu uredit. Določit nižje najvišje cene in nikakor subvencionirati hitre prehrane.

  • Odgovori Marin 8. 1. 2009 at 17:37

    Kaj je dejstvo in kaj ne, komu verjamem in komu ne, pa bi bilo boljše, če napišem jaz, ne pa ti v mojem imenu.

  • Odgovori sara g 8. 1. 2009 at 17:37

    narobe računaš chef … cena bona plus državna subvencija = polna cena obroka, če bi plačal z denarjem. torej npr.: 0,97 (bon) plus 2,43 (subvencija) = 3, 40, kar je normalna cena za kebab.

  • Odgovori irenca 8. 1. 2009 at 17:51

    sara g,

    sm v bolonjskem sistemu na mednarodnih odnosih že od začetka in če je to, da imam zraven še štiri službe lenoba, ti dam samo še roko. Buc buc. 😉

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 18:01

    @sara g: Različno visoke podražitve komentiram enako kot Marin trg študentskega dela: gre za prosti trg, kjer vsak akter sam določa cene. Če meni, da bo tudi z višjimi cenami konkurenčen, ima vso pravico, da jih dvigne.

    Jaz bi študentski revolt podpiral v primeru, da bi država zmanjšala subvencijo, ker to bi bila res svinjarija. Če pa cene dvigne ponudnik prehrane, je pa to pač smola. Meni se je marsikaj podražilo – lahko javkam, se pa zaradi tega ne razburjam v medijih ali prek Facebooka.

    @Marin: Fino se mi zdi, ko si ugotovil, da je že sam sistem svinjarija. Pošteno bi bilo, če bi država uvedla stroge kriterije kaj je to zdrava prehrana. Seveda bi določila tudi enotno ceno bona, češ, toliko to stane, če za to ceno ne zagotovite jedilnika po naših kriterijih, vas klinc gleda.

    Tak boj bi podprl. Bebavega podpisovanja Facebook peticij pač ne.

    Je pa en problem, in sicer ta, da imajo določeni študentje denar za drage bone, drugi pa ne. Iz tega enostavno sledi, da je trg na področju študentske prehrane bolj prost kot bi bilo upravičeno. To pa zato, ker boni očitno niso socialni korektiv, ampak zagotavljajo izključno popuste, ki so enaki za vse študente: socialno ogrožene in premožne.

  • Odgovori Fidodido 8. 1. 2009 at 18:15

    Dejstvo – zdajšnji študenti ne bodo nikoli v življenju več jedli toliko v Joe Penjasu, Cantini Mexicani in podobnih višje cenovno postavljenih gostilnah kot se lahko preseravajo sedaj.

    Zdaj v Penjasa na Sticky fingers, ko bodo v pravi službi jim bo pa še pasulj v Interspar menzi predrag (ta je naprimer do sedaj dajala študentom večja kosila kot ‘navadni raji’, delavno ljudstvo mora namreč že juho doplačat skoraj toliko kot je do sedaj stal cel študentski bon, pa tudi kozarec vode ni zastonj)

  • Odgovori beach_boy 8. 1. 2009 at 18:17

    Boni so kul in naj ostanejo taki kot so! V 8h urah pač moraš nekaj pojesti pa pika. Če ne bi bilo bonov, bi med pavzami s sošolci 9 let mlatili izključno sendviče. Zelo slabo!
    Kar se tiče bojkota se mi zdi pa prav super. Nič več vrste v Joe Pena’s in podobnih oštarijah! Prideš in se vsedeš! 🙂
    Še ena o študentskih organizacijah. Po večini jih preziram! Najprej iskreno opravičilo nekaterim ituzijastom, ki v tovrstnih organizacijah resnično delajo za dobrobit študentov. Teh je od 10-20%. Večina ostalih pa vleče koristi, kot da se jim gre za življenje in gleda zgolj na svojo leno študentsko rit. To vem zato, ker sem bil sam v eni od študentski organizacij.

  • Odgovori Polona 8. 1. 2009 at 18:30
    1. Da so med ponudniki štdentske prehrane McDonalds in podno fest food sranje ni stvar študentov temveč MINISTRSTVA!!! Že dolgo se sprašujem ali so res tako tupi, da sofinancirajo zgoraj omenjenga giganta. Odgovor je očitno DA.

    2. Večina študentskih domov (če govorim za LJ) nima primernih možnosti za kuhanje. Nekateri š.domi kuhinj sploh nimajo ali je en štedilnik namenjen 40. študentom. To je prvi razlog za sistem bonov.

    3. Drugi pa je (ponovno govorim za LJ), razdrobljenost univerze. Če bi bile fakultete in študentsko nasleje postavljene skupaj bi lahko bilo par menz in ne bilo potrebno jest po gostilnah.

    4. Nikakor se ne strinjam, da je sistem prehranjevanja za študente pri nas v primerjavo s tujino bistveno boljši. To je posploševanje. Bila sem na izmenjavi na Finskem. Za hrano študentov je poskrbljeno zelo dobro z nekaj menzami, cena obroka stane v Turku-ju okoli 2.35, v Helsinkih okoli 3.5 evr. Količino broka si izbereš sam in se več kot lepo naješ. Mogoče cena za slovenske razmere ni tako poceni je pa za finske študente več kot zeloooo poceni.

    En mesec sem preživela tudi na Univerzi v Bremenu (Nemčija). Kjer imajo eno ogromno menzo. Tam se ne spomnim točno koliko je stalo. Ni pa bilo več kot 3evr, pa si se tudi čist fino najedel.

    Razlika v tujini je le, da ne ješ slovenske hrane. Verjam, da kakšnemu študentu ni bilo všeč, da ni mogel vsak dan jest dunajca, pohan sir, pomfri, meni je pa to še bolj. Edino, česar se ne na Finskem, ne v Nemčiji niso znali narest so testenine. Ampak to je nekak pričakovano.

  • Odgovori Sara 8. 1. 2009 at 18:34

    Ce znas kuhat (kar roko na srce ni ne tezko ne tako zelo zamudno 🙂 ) prides lahko cez mesec ceneje in predvsem ti ni potrebno jest pomij ki jih imenujejo studentska kosila, pa tut makaronov ne vsak dan 🙂
    Studentsko podrocje v Sloveniji bi rablo resno ureditev na vecih podrocjih pa tudi mal vec resnosti od nas studentov.
    Dobr napisano Chef 🙂

  • Odgovori Anonimno 8. 1. 2009 at 19:25

    No chef, čisto vsega tudi ne veš. Narobe se ti zdi da se cene že dve leti niso spremenile. Oziroma se je dvignila subvencija, cene bonov so se pa tudi dvignile ali ostale iste po večini. In normalno je, da se boni podražijo za par %, inflacija pa to. To, da se boni dvingejo iz 2.5 na 4€, pa ni več problem inflacije oziroma tega, da je bilo meso pred dvema letoma 50c ceneje.

    Je pa res da so nekateri ohranili razumne cene. Bomo študentje jedli pač tam. In bodo znižal cene, če bodo hotel kaj prodat, če ne pa pač ne. Je pa res da te pri nas v menzah ponekod nesramno oberejo, pa tud 3€ (+2.5 subvencije) definitivno ni razumna cena za obrok v menzi.

    tisto z makaroni pa… ma sej ni drago, samo vsaj kakšno realno stvar bi lahk predlagu, ne pa ene opcije z makaroni in paradajzom. Je približno tako kot da bi predlagu kruh pa salamo. Drug problem je ta, da nekateri študentski domovi_! nimajo kuhn sploh. In si lahk kuhaš v sobi na sveči, al pa karkoli pač maš.

  • Odgovori Slavko 8. 1. 2009 at 19:46

    Mater samo tistile ceniki so strašanski. Ena picerija je podražila bone za več kot 140%… No kdor bo še naprej hodil tja na malico je, ali popolni idiot, ali pa ima bogate starše.

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 19:48

    @Polona:

    1.) Stvar študentov pa je, da tja tudi zahajajo.

    2.) To se meni zdi popolnoma razumno in vrhunska svinjarija, ki je dejstvo, da v študentskih domovih večinoma živijo pijanci, ki fukajo kot zajci, ne opravičuje. Da se študentska organizacija buni zaradi podražitev bonov, zaradi pomanjkljive inferastrukture študentskih domov pa ne, je ena navadna svinjarija.

    Z ostalim se pa strinjam. Dodal bi le, da je domača hrana, čeprav preprosto pripravljena, v vsakem primeru bojl zdrava kot prehrana, ki jo na bone dobite v menzah in štarijah.

    @anonimnež: Jaz zdaj ničesar več ne razumem. Eni trdijo, da so cene ostajale povsem iste, drugi, da so se boni ves čas dražili, ti pa praviš, da se je skupaj z dvigovanjem cen, ki so jih postavljali trgovi, dvigovala tudi subvencija, kar pomeni bolj ali manj isto končno ceno bona. Ker pa ŠOU ne postreže s točnimi podatki, ampak samo s šokantnimi izračunami podražitev, jih jaz pač ne morem jemat resno.

    S podražitvami je pa tako, da niso vedno poštene. A ti mleko in meso še vedno kupuje mamica? Vpraša jo, če se ona strinja s katastrofalnimi podražitvami, ki jih je zakrivil kartel trgovcev. Dobrodošči v resničnem življenju, študentje! Stvari se dražijo, izbira je pa še vedno vaša. Kot pravilno ugotavljaš – pač ne boste zahajali v drage restavracije.

    aradi mene si lahko skuhate tudi riž in zamrznjen zrezek.

    Za odsotnost kuhinj v študentskih domovih sem že povedal, da se mi zdi šokantna. Je pa res, da nikoli nisem sodil v skupino povprečnih študentov, ki jim je glavna finta pijanica in nažiranje s čipsom, ob tem pa mislijo, da so težki frajerji.
    Mimogrede… električni kuhalnik je razmeroma poceni. Takega imam jaz doma in si sam kuham v zelo preprosti kuhinji. Iznajdljivost velja, najlaže je pa reči “ne morem”.

  • Odgovori Žiiga 8. 1. 2009 at 20:14

    Hja Chef. Use lepo in prav kar si napisal, le to mi ni všeč da si nas vse študente vrgel v isti koš.

    Kar se tiče podražitve: če hočeš jest na bone, jih boš tako ali tako kupil, pa naj imajo tako ceno al pa tako.

    Zdrava prehrana? Od posameznika do posameznika je odvisno kaj želi jest. Asortima gostinskih obratov je velik, zato izbira je; od zdrave, pa vse do nezdrave prehrane, toraj je odločitev tvoja kaj in kako boš jedel.

    Kar se pa tiče družbenega staža in finančnih sredstev posameznega študenta: sam moram rečt da mi denarja ne manjka, kopam pa se tudi ne v njemu. Pa kljub temu, da bi si lahko izbiral in kupoval boljše in dražje bone (posledično boljšo hrano), pa vseeno rad zahajam v študentsko menzo v Rožno dolini, kjer za cirka 1,6€ dobiš tako velik in dober obrok kot v kakšni nobel restavraciji.

    Ampak načeloma, vse kar si napisal je res, ampak kakšni bi pa bili, če se ne bi pritoževali 😉

  • Odgovori Š 8. 1. 2009 at 20:36
    1. Polona – Morda je na Finskem in v Nemčiji (ki, če se ne motim, obe spadata med države višjega ranga) dobra hrana, jaz sem pač povedala primer za Prago. Nič nisem omenjala zrezkov in ocvrtega sira (ki se ga v Pragi še prenaješ, ker ga Čehi obožujejo), saj si tega ne želim non stop na jedilniku. Zdaj pa ti posplošuješ.
      Jaz trdim, da se slovenski študentje ne zavedajo luksuza, ki ga prinašajo boni. Po izkušnji, ki jo doživljam na Češkem.
      Pa lep pozdrav iz Prage!
  • Odgovori morfej 8. 1. 2009 at 20:45

    kot je bilo že omenjeno, kup stvari v tvojem postu ne drži.
    v 15 minutah se težko pripravi kaj konkretnega za jest, če upoštevamo, da je treba stvari še pomiti in tako dalje. ne predstavljam si niti kosila za 2€, še posebej če upoštevamo, da kuhaš sam zase. vsak dan jest makarone, se mi tudi ne zdi zdravo. še posebej, če skuhaš zjutraj in potem isto ješ cel dan. na tak način bi mogoče vzelo 15min kuhanje vsakega obroka. pa gotove omakce so res višek zdrave hrane. pa, ne, da sem pristaš zdrave hrane.

    imam občutek, da ti je marsikatera stvar padla z neba, čeprav na veliko kritiziraš tiste, ki se jim godi podobno.

    drugič se še malo pozanimaj o stvareh, ki jih tako ponosno kritiziraš.

  • Odgovori Ben Dover 8. 1. 2009 at 21:44

    @vsi ki dobivate polovične obroke: A kebab Vam naredijo, pa ga potem prerežejo na polovico in ga dobite samo pol. Pa pizzo, hamburger in ostalo isto?
    Takšno preseravanje kot si dandanes privoščijo nekateri (ne vsi) študentje pa že dolgo ne. Večina slovencev raznih Joe Penasov in Dabuda-jev v življenju še povohala ne bo, ker so jim predragi, študentarija pa bi vsak dan jedla tam – to je luksuz.
    Najboljše bi bilo da se uvede več študentskih menz, kjer bi ponujali par različnih obrokov po nizkih cenah. Ampak potem bi si zihr folk kuhal doma, ker juha, solata in po normativih zdrava in uravnotežena prehrana je pač fuj in je že ne bodo jedli.

  • Odgovori seamus 8. 1. 2009 at 21:59

    @chef – ne vem zakaj se pritožujejo. Pravim, da vsak ki se strinja z organizacijami je bednik (verjetno je kdo iz teh zadev sedaj bil prikrajšan za avto letno in se buni -> naplahta nekaj idiotov in zadeva se začne vrteti …).

    Kot drugo pravim, da so boni fajn in da niso nedostopni.
    Seveda imaš čisto prav glede logike dobrih in slabih ponudnikov. To se je vedno tako delalo in verjamem, da še danes.

    Prav tako sem mnenja, da so nekateri boni dražji z razlogom in prav je tako. Država bi morala edino še višino subvencije prilagoditi glede na ponudbo.

    Da ni placa za kuhat – jah stvar pogleda. Sj maš menzo v sobi pa kohar za kufe ali čaj ipd. Men je blo kul in me ni motilo, pa sem vedno rad kuhal in tudi sedaj redno kuham.

    Ok, nazaj na bone – res je tudi, da so študentje vsako leto slabši in verjamem, da nekateri niso več sposobni ločiti in delati selekcijo in se raje obnašajo čredno.
    In potem združiš te bedake in študentsko organizacijo (ki hoče nazaj svoj avto letno!) in dobiš proteste.

  • Odgovori seamus 8. 1. 2009 at 22:00

    @Ben Dover – se strinjam.

  • Odgovori seamus 8. 1. 2009 at 22:02

    @morfej – 15 minut za pripravo hrane je načeloma dovolj za enostaven obrok. Sam naredim goveje zrezke z omako in krompirjem v 20 minutah, če pomaga Nataša je še solata in špinača.
    Čas zavzema pripravo in pospravljanje, brez pomivanja posode. Sami zrezki so narejeni v 5-6 minutah.

  • Odgovori andreja 8. 1. 2009 at 22:05

    Bravo, Chef…
    Kar se bonov tiče, jih koristim mogoče 10 na leto, ko si izjemoma privoščim kakšno pico, ker so mi predragi! Veliko ceneje pridem skoz, če si sama skuham. Da ne govorimo o tem, da se študenti čez bone švercajo, kar pomeni samo en napol normalen obrok na dan in horda ljudi, ki pri tridesetih ne znajo držat kuhalnice… Plus to, da ponujena prehrana v 95% temelji na postanih obrokih, potegnjenih iz prežganega olja in 14 dni stari uveli solati. Kvalitetna in zdrava prehrana?? Ne me je***…

    Kar se dela preko servisov tiče.. V plusu so samo neodgovorni cepci, ki jim paše, da lahko iz službe odkorakajo kadarkoli jim zapaše, saj jih ne veže nikakršna pogodba. Za ostale, ki s(m)o prisiljeni delat, da preživijo, pa je to nategancija od spredaj in od zadaj. Sploh glede na to, da če imaš status, dejansko nimaš druge izbire, kot delat preko servisa.

    Najhuje pa je to, kot že povedano, da se tega smrklovje ne zaveda, in se vseh teh “ugodnosti” histerično oklepajo in nekaj “protestirajo” (beri, se nalivajo z alkotom pred parlamentom). Včasih imam res občutek, da mladina, ki bi morala biti “za revolucijo” (simbolično povedano), nima najmanjšega pojma, za kaj se sploh gre. Žalostno.

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 22:13

    @žiiga: Res je, da se sliš le najbolj neumne in tiste, ki imajo od študentske ureditve dejansko korist – to pa so študentske organizacije.

    @morfej: Marsikaj mi je mogoče padlo z neba, ne pa vse. Sicer mi gre pa na živce, da se tiste, ki so jim bili starši sposobni ponudit več, a priori smatra za razvajenčke. Ja, sarši so mi res omogočili marsikaj, ampak kaj naj bi jaz naredil: rekel ne, da mi ne bo nekoč nekdo očital, da mi je VSE z neba padlo? Bodi no resen.

    Kljub temu pa ne morem trditi, da sem blazno razvajen. Jaz vsaj ne jokcam, ker moram kuhat. Čas sem s kuhanjem izgubljal že ko sem živel pri mamici, zdaj, ko sem sam, ga pa tudi. Ni važno, ali kuham in pomivam 15 minut ali 20. Jaz sploh ne morem verjet, da nek študent, ki se po drugi strani hvali, da ima ogromno časa za pizdarije, sploh upa izustit nekaj takega! Pri tem da se marsikaj kuha samo od sebe in imaš v tiste četrt ure čas za ostale stvari.

    Me zanima kaj bo, ko ne bodo imeli več statusa!

    Mene pač zjezi, če en študent jamra, da nima časa za kuhanje večerje. Preprosto zaradi tega, ker sem tudi jaz študiral. Zdaj pa k sreči ne več, ker bi mi bilo zaradi kolegov nerodno (mi je bilo že takrat).

    @seamus: Se strinjava.

  • Odgovori chef 8. 1. 2009 at 22:18

    @andreja: Razloži ti morfeju, da je domača kuha cenejša (in bolj zdrava). Meni ne verjame.

    Glede na prebrano v komentarjih bi glede bonov zaključil tole: so izvrstna rešitev za dni, ko predavanja trajajo dobršen del dneva in dejansko ni možnosti za kuho doma (ampak taki dnevi so praviloma izjema). So tudi dobra rešitev za stanovalce študentskih domov, ki imajo zaradi katastrofalne urejenosti doma omejene možnosti za domačo kuho. Je pa menda hrana menzah teh domov razmeroma kvalitetna, boni pa poceni.

    Nikakor pa boni v obliki kot jih prodajajo zdaj, niso socialni korektiv, ker ne zmanjšujejo socialnih razlik med študenti. So predvsem potuha lenuhom.

    Nenazadnje: študentje so kup razvajenih lenuhov, ki se jim ne ljubi kuhat.

  • Odgovori Polona 8. 1. 2009 at 22:58

    @Š: če bi jedla v menzah na Finskem in Nemčiji (ali kje drugje, ker sem podobno menzo kot v Bremnu videla tudi na Škotskem) ne bi mislila, da sta do državi višjega ranga.

    Fora vsega je, da je vse zelo preprosto. Včasih kaj ni preveč dobro (kot že omenjene testenine) pa poješ, ker ne kompliciraš. Če ti kaj ni všeč si pač naslednjič skuhaš sam. Nekaj takega lahko vidiš v menzi v Rožni. Pri nas so pa študentje razvajeni in, če imajo izbiro jih večina v takšni menzi ne bi jedla.

    Kot je že eden zapisal. Uvesti bi mogli več menz. Ter sofinancirati le te in restavracije znotraj faksov.

  • Odgovori Thunderstorm 8. 1. 2009 at 23:08

    Hjah, jaz sem študentka in se mi boni zdijo super. Celotno kosilo dobim za 2 evra (nisem in ne nameravam jesti v najdražjih restavracijah). Če mi država to omogoča- zakaj ne? Jaz sem hvaležna za bone, ker se mi zdi 2 evra za kompletno kosilo (juha, glavna jed, solata in sladica/pijača) izredno poceni. 500 bivših tolarjev. Če si recimo doma hočem narediti makarone na drobtinah me bo to ob današnjih cenah v živilskih trgovinah prišlo približno isto. Zakaj že, če lahko jem na bone? Poleg tega se vozim in če sem 12 ur v Lj je fino če lahko kaj toplega pojem vmes. Ni mi ql, da so se cene povišale, ker sem bila navajena na nižje, ampak konec me pa tudi ne bo. Tam kjer jem je večinoma ostalo isto, pa tudi če je sedaj 3 evre se mi še vedno zdi izredno ugodno za celoten obrok. A ko si bil ti študent niste imeli tega? (Resno vprašam, nism brala vseh komentarjev.) Se mi zdi boljše dati 2 evra za bon in kompletno kosilo kot pa 1 evro za sendvič. Če sem v Lj cel dan (kar večino časa sem) mi poceni kosilo zelo prav pride. Boni so ugodnost, niso nam jih dolžni omogočiti (predvidevam…) ampak dokler so, se jih pa ne bom branila. Kar se tiče haloja okoli podražitev… ne vem kaj točno naj rečem, vse se draži, ne čudi me, da se tudi boni heh.

  • Odgovori Thunderstorm 8. 1. 2009 at 23:12

    Aja pa še glede študentskega dela… brez tega bi bila jaz popolnoma brez denarja, pa še marsikdo drug tudi 🙂 Nimamo vsi štipendij, ob rednem študiju si pa rednega dela ne moreš privoščiti. Je pa res, da če ne bi bilo študentskega dela bi bilo tudi rednih zaposlitev več. Vse ima svoje dobre in slabe stvari. Aja glede postavk- jaz sem tam, kjer delam kot študentka, za isto delo kot redna delavka plačana 1,5 evra več 🙂 Sicer delam samo nekaj tednov na leto, delo je pa vseeno isto. Odvisno je tud kaj in kje delaš.

  • Odgovori kr en 8. 1. 2009 at 23:31

    @chef

    Samo podpišem lahko tole. Študentski boni so eno navadno preseravanje. Bone bi morali ukinit, z izjemo recimo na faksih , študentskih domovih.
    To, da folk kupuje študentske bone, in se vozi čez celo ljubljano, samo da lahko je ceneje za 2 evra, se meni zdi totalen idiotizem. Jej na faksu za božjo voljo.

    In prosim, ne nabijajte o tem, da kako bote pa zdaj preživeli. Kako za vraga si lahko nekdo, ki prihaja iz revne družine, privošči vsak dan kosilo v gostilni. Najbolj od tega profitirajo bogatuni, in en socialno šibki.
    Dejte no, je veliko ceneje skuhat kaj doma, sam to je pa druga zgodba, ker je večina študentov po domovih prevečkrat pijana od žurov, da bi kaj konkretnega skuhali. Zadnjič se učim v rožni dolini, grem v mercator po red bul, da malo pridem k sebi, in kaj vidim. 4 modeli nafilal cel mercator voziček s piri. Popolnoma do konca. In ko vidim, da se mi tak debil začne pritožvati “ja, mi študenti nimamo denarja”, bi ga najraje na gobec.

    Je zadnjič na predavanju uletela ena iz študentskega sveta s peticijo za znižanje cen bonov…sem gladko zavrnil podpis peticije. Seveda je to bil samo list papirja s podpisi, ne da bi bilo zgoraj obrazloženo zakaj gre.

    S temi boni se dogajajo take goljufije, da glava boli. Kdo še ni srečal unih modelov, ki ti vedno težijo če maš kak bon za prodat, ker jih pač kupuje za določene gostilne. Da o drugih goljufijah niti ne govorim. Namen večine gostiln je čim več služiti, ob tem pa ponuditi hrano, ki jo jaz ne bi psu dal. Se sploh kdo zaveda, kakšno ogabno hrano stežejo v nekaterih restavracijah???
    Zdrava prehrana malo morgen…kebabi, bureki, picce, mcdonaldsi, hot dogi…res drava prehrana, ni kej.

    Cajt je, da država kaj postori na tem področju. Ukinit bone v vseh gostilnah, razn na faksih, domovih za zčetek. Mogočelahko tudi malo več financirajo te bone, saj bi prihranili veliko denarja, če bi raznim šalabajzerskim restavracijam ukinili bone.

    Jaz bi vsekakor preživel. Na leto kupim 10 bonov, in še to takrat, ko res doma ni osila in si nimam časa niti špagetov na hitr narest

    Folk, cajt de da začnetem la kuhat. Da bote še kj druzga znal v lajfu delat, kot sam navil kozarc alkohola in lakirat nohte.
    Morš pa že res bit totalno nesposoben butl, če ne znaš skuhat krompirja in spečt en zrezek. Ni to znanstvena fantastika

  • Odgovori kr en 8. 1. 2009 at 23:42

    @ 55 ben dover

    podpis…kot sem že sam rekel…boni so v večini primerov eno navadno preseravanje študentov…če bi se preseravali na svoj račun, u redu…da se pa preseravajo na račun države…..ma adijo, to je davkoplačevalski denar, ki gre praktično v smeti samo zato, ker bi nekdo raje jedel tortilje v fany mehiški restavraciji, kot pa iž in zrezek v menzi na faksu

  • Odgovori Blaž 9. 1. 2009 at 0:16

    Ne da se mi brat vseh komentarjev, ampak moti me to, da se govori, da se cene bonov že dve leti niso spremenile. Ni res. (Pa nisi ti chef prvi pri katerem sem to slišal/bral.) Nekateri se mogoče res niso, večini pa se je cena dvigala v teh dveh letih.
    Res pa ni nikoli bilo tako občutne podražitve.

  • Odgovori chef 9. 1. 2009 at 0:25

    @Thunderstorm: Sicer izgledam star, ampak jih imam samo 25, tako da sem se jaz kar pridno hranil z boni. Pa jih nisem zapravil več kot pet na mesec, kuhal sem si pa doma večinoma sam.
    Glede študentskega dela pa glejte na problem širše. Študentsko delo bi lahko organizirali tudi drugače, torej bolj pošteno do vseh.

    @kr en: To je poštena varianta. Več menz s poceni prehrano – potem lahko tudi bone ukineš (če so vredni 2,43 evra, je to to), študenti bi pa enostavno vlekli študentsko kartico čez avtomat – kolikor je delovnikov v mesecu, tolikokrat lahko vlečeš kartico.

    Da gre pa tip jest v restavracijo zato ker se mu fajn zdi, je pa smešno. In to naredijo frendi v petek zvečer, ko bi imel oštir sicer polno, da je mera polna, pa naročijo štiri kozarce vode, ker šparajo. To je smešno.

    @Blaž: Pravaprav mi je vseeno kdo laže. Ker študentje iz muhe delajo slona, jim še nikoli nisem verjel ničesar. In spreminjanje cen je še najmanj problematično. Skozi komentarje sem ugotovil, da je najbolj problematično to, da so študentje tako preklemansko razvajeni, da jim še na misel ne pride, da bi si sami kuhali doma, ker to vzame več kot petnajst minut njihovega dragocenega časa.

    Naj se jebejo. Tudi moj čas je dragocen. In dragocen je čas njihovih mam, ki so jim kuhale še do pred kratkim. Ampak, OK, oni so gospodje, samo da so reveži in bi radi v Joe Penasu jedli zastonj z izgovorom, da so študentje.

  • Odgovori Tina 9. 1. 2009 at 3:21

    @Matej Zalar: Če si ti nesposoben študent, ne rabiš metat v isti koš še vseh ostalih. Mi ti nismo krivi, če ne moreš narediti FDVja. Meni boni pomenijo edini topel obrok skozi dan in če misliš, da mi morajo to ukiniti, se zaleti z glavo (ali kolesom) v zid. Ko boš ti sposoben delati en fax redno (lahko tudi FDV), boš imel pravico govoriti čez študente.

  • Odgovori chef 9. 1. 2009 at 7:33

    Haha, saj imam službo (redno) in ti iz davkov plačujem bone. Faks bom pa že spacal, ko ga bom, si bom enkrat plačal, in to samo zato, da mi razvajene babnice ne bodo mogle ničesar več očitat.

    In kdo je govoril o ukinjanju bonov? A sploh znaš brat? Ti je pretežko kuhalnico v roke prijet? Torej plačuj cene, ki so ti jih nastavili gostinci (seveda pa izbiraj cenejše, torej tiste, ki si jih lahko privoščiš)! In zdaj se mi boš še zlagala, da nimaš časa kuhat. Ha, ha.

    Pa še nekaj: sposobnost v našem šolskem sistemu žal nima nobene zveze s tem, ali kdo konča faks ali ne. Jaz sem bil kvečjemu len, kar je pa še vedno bolje kot velik delež diplomirancev, ki so v službi neuporabni, kot tudi doma, ker ne znajo niti kuhat.

    Pa brez zamere! Jaz cenim vse, ki so končali faks. Ne zato, ker bi bilo to težko, ampak zato, ker se jim je sploh ljubilo.

  • Odgovori Tina 9. 1. 2009 at 11:01

    Ne, da ne znam kuhati temveč živim 5km preblizu Ljubljane, da bi dobila študentski dom in moji starši imajo skupaj 34€ več dohodka da bi mi potrdili dom, povprečje imam 8,9. Ali si lahko čez dan pridem kuhati k tebi domov? V domači kraj vrjami, da se pač ne bom vozila, bi me vlak tja in nazaj pršu 4x več kot bon…. Ali tvoj veleum pozna kakšno kuhinjo, ki je na voljo revnim študentom, brez strehe v Ljubljani?

    Še nikoli nisem jedla v mehiški ali tajski restavraciji, še nikoli nisem bila na zabavi v študentskem domu, še nikoli se nisem plodila kot zajec v študentski sobi…. pa mi nič ne manjka!!! Tebi zgleda da ogromno, ker če bi ti bilo vseeno, bi privoščili ljudem naj počnejo kar jih je volja, dokler lahko. Itak jih bo življenje postavilo na realna tla. Ti si imel zgleda to nesrečo da te je prej kot ostale in zato bentiš vsepovprek.

    Nikoli in nikdar me ne boš mogel ozmerjati z razvajeno, če si nesposoben, len in zabit.

  • Odgovori chef 9. 1. 2009 at 11:12

    @Tina: Smola pač. Zaradi takšnih kot si ti, so pač uvedli študentsko prehrano, ki jo boš ti koristila pri cenejših ponudnikih. Tu ni nobenega problema. Ker sem dobra duša, ti komot ponudim mojo domačo kuhinjo, mogoče ti kdaj tudi jaz kaj skuham, da ne boš tako pihala od jeze.

    Nič mi namreč ne manjka, da me je življenje postavilo na realna tla že zgodaj, pa ni nesreča, ampak obratno. Za mularijo, ki danes uživa v tem, da nimajo nobene odgovornosti, je to moje mišljenje seveda nepredstavljivo.

  • Odgovori Žogca 9. 1. 2009 at 11:47

    Uhhh, ste napisali. Saj sploh ne utegnem vsega prebrati. Včeraj sem na dnevniku slišala, koliko naj bi stali boni. Brez dvoma se da jesti tudi veliko ceneje. Pol kile špagetov in Sparova omaka za špagete – dva evra – tako se naješ, da počiš.

    Sicer pa v Ljubljani poznam samopostrežno restavracijo, kjer se brez bonov (ampak normalno za denar kot vsak občan) naješ za precej manj kot štiri evre.

  • Odgovori Žiiga 9. 1. 2009 at 13:29

    Res je, bone načeloma podpiram za dneve ko si po 11ur na fax-u. Meni se to dogaja 2x tedensko, zato mi boni še kako prav pridejo, zato dokler se bodo prodajali jih bom kupoval.
    Kar se pa tiče fore s študentskimi karticami in menzami-odlična ideja, zadeva bi se mogoče obnesla, pa še fer bi bilo do nas študentov.

    Jemo naj na faxu? Mislim da skoraj ni faxa ki bi imel menzo pod svojim okriljem. Cel dan pa ne mislim živet od ledeno mrzlih sendvičev, postanih čokolad in ogabne kave iz avtomata.

    LP

  • Odgovori pijanec 9. 1. 2009 at 15:34

    @Polona: verjetno bo odločitev na študentih, če bodo želeli jesti v restavraciji ali hitro prehrano. Vsem pač ne paše vse. Pa še nihče se ni zredil zaradi enega obroka fast fooda na dan.

    @Chef: sicer se strinjam z večino napisanega, samo s temi pijanci v študentskih pa resno pretiravaš. Logično, da je bilo tebi lažje in nimaš pravega vpogleda, če pa imaš luksuz, da živiš v Ljubljani.

  • Odgovori McFly 9. 1. 2009 at 16:28

    Itak da tudi ni v interesu ŠOU da se prodajajo samo menze, na ta način bi prodali manj bonov kot zdaj.
    Pred časom je bila omejitev z boni za hitro prehrano in dostave… omejitve so najprej omilili, določene pa prav ukinili, zakaj – ker je so to zahtevali študenti. Zakaj se lahko na bone je v Penjasu, Cantini in Dabudi – ker je povpraševanje, v interesu ŠOU je da se bone prodaja za restavracije za katere je povpraševanje.

    In zakaj še vedno ŠOU prodaja bone, in se ne vleče kartice, kar bi preprečilo mnoge zlorabe – to je bilo predlagano in tehnično rešeno že pred vsaj petimi leti pa je ŠOU ves projekt zavrnil, seveda zatro ker mu odpade provizija pri prodaji bonov. Pogovorite se kdaj s kakim gostincem, lahko tudi z maklo bolj poučenim natakarjem kakšne svinjarije se dogajajo in kaj vse se meni za zaprtimi vrati.

  • Odgovori chef 9. 1. 2009 at 17:52

    @Žiiga: Menze seveda niso pod okriljem faksa, ker je zadeva out-sourcana. Si pa lahko ena normalna študentska organizacija (kar skorajda ne obstaja)izbori kvalitetnega in poceni ponudnika. Cen ne poznam, ampak že takoj ti lahko naštejem nekaj faksov z menzami: FDV, EF, Pedagoška, PF, mislim, da tudi FRI in Strojna.
    Dejstvo pa je, da morate študenti na problematiko pogledat širše in razmuislit, če je obstoječi sistem sploh dovolj dober. Recimo, mene iz restavracij, kjer potem v petek zvečer sedi horda študentov, ki naroča vodo, samo od sebe odnese.
    Meni se zdi nateg, če študenti sami priznajo, da gredo jest na bone samo če imajo rojstni dan.

    @Pijanec: Ne vem če pretiravam, vse kar pravim, sem slišal od Seamusa. Pa saj tega ne obsojam: študentsko življenje je pač takšno. Jezi me samo, da določen delež študentov misli, da bo država s subvencijami skakala okoli njih, sami se bodo pa zajebavali in jamrali, da nimajo časa za kuharijo. To je tako obupna neumnost, da bi jaz temu človeku za zmeraj vzel pravico do študentske prehrane. Ker je lažnivec in nakladač.

    @McFly: Jaz sem imel včasih razmeroma dober biznis z enim bradačem. Na mesec sem porabil mogoče 5 bonov, ostalih 15 sem pa prodal temu tipu z 10 % provizijo. Vse za isto restavracijo. Mogoče na to res ne morem biti ponosen, ampak hočem povedat, da se te svinjarije pač dogajajo.

    Praktično imam lahko jaz fiktivno luknjo s koncesijo študentsko prehrano. Najamem enega brezdelneža, ki cele dneve pred ŠOU-ovimi prodajalnami študentom težijo za ostanek bonov, te pa potem brez vsakršnih stroškov konec meseca oddam in poberem 2,43x evrov.

    Si prav želim, da bi imel čas in bi lahko razkrinkal ta jebeni ŠOU in ostale barabe. Študenti tega pač ne bodo naredili, ker so očitno zadovoljni s 3,5 evri na uro, ubornimi študentskimi sobicami in zanič študentsko prehrano. Pardon, niso zadovoljni z ničemer od tega. Samo niso dovolj široki, da bi spoznali prave krivce, to pa so tisti, ki jim pred študentskimi volitvami talajo zastonj krofe in kuhano vino.

  • Odgovori Žiiga 9. 1. 2009 at 18:28

    @Chef: Hja, pa imaš res prav. Dejansko bi se morali zamisliti mi študenti sami, “študentske” organizacije pa kaj poskrbet. Ko smo pa že ravno pri njih-so taki kot poslanci v parlamentu: obljubljajo in obljubljajo, zgodi se pa nič. Še več, nekatere poslovalnice celo zaprejo.

    LP

  • Odgovori Thunderstorm 9. 1. 2009 at 18:50

    BF (oddelek za biologijo) ima tudi menzo 🙂 Sicer so vmes skenslali bone, ampak sedaj spet so. Edini problem v tej menzi je, da ljudje hodijo vanjo v delovnih haljah in pojav salmonele posledično ni ravno redkost. Ampak to je pač pri nas, ker se nekateri očitno ne zavedajo, da je halja za v laboratorij ne pa za izven njega, ker okoli prenašaš vse mogoče. Drugače je pa v študentskih domovih čisto dobra hrana, vsaj v Rožni je tako no. In ja, kuhinja je mini mini, pripada pa celemu hodniku tako da lahko o kuhanju 3h obrokov na dan tam notri sanjaš. Poleg tega se meni ne zdi ravno higienično, ker nekateri ljudje še nikoli niso slišali, da se za sabo pomije + cigareti v isti sobi kjer se kuha se mi zdijo ogabni.

  • Odgovori xxx 9. 1. 2009 at 19:05

    Marsikateri delavec v Sloveniji ne zasluži 3,5 EUR na uro.

    Če študent ne najde bolje plačanega dela kot 3,5 EUR na uro si je sam kriv. Pač ne zna nič početi, kar je bolje plačano.

    Tisti, ki dobijo po 5,0 EUR na uro pa imajo skoraj povprečno plačo.

    Poznam nekaj študentov, ki zaslužijo bistveno več kot 5,0 EUR na uro. Plača je pač premosorazmerna z znanjem, trudom, zaneslivostjo…

  • Odgovori McFly 9. 1. 2009 at 19:52

    Predvsem je sorazmerna z vezami, poznanstvi, samopromocijo…

  • Odgovori andreja 9. 1. 2009 at 21:28

    @Thunderstorm: makaroni NA DROBTINAH te stanejo VEČ KOT DVA EVRA??? Pa kaj zate je normalna porcija dve kili makaronov ali kaj? Razen seveda, če si v življenju še ene boge pašte nisi skuhala, potem se mi taka izjava edino zdi logična.

    Kar se dela študentov tiče – jebi ga, enim študentom delo, ki ga opravljajo VSAK DAN ni stvar, ki si je “ne bi mogli privoščiti”, ampak to moramo (če predpostavim, da nam je v interesu faks končat) početi, da plačamo najemnino za gnilih deset kvadratnih metrov sobe in souporabo kopalnice… Pa še za tiste tri obroke hrane dnevno. Ko si prisiljen obrnit vsak evro dvakrat, hudo dobro premisliš, ali boš jedel enkrat na bon za 3 evre, ali pa se boš za ta denar raje zdravo prehranjeval 3,2 dni… Vsaj toliko jaz porabim po mojih izračunih – ker si kuham sama.

  • Odgovori andreja 9. 1. 2009 at 21:31

    Aha, še majhna opomba… Študenti imajo včasih res večjo postavko, predvsem ko govorimo o delih čistilk, telefonistov in podobnega, za kar je še osnovna šola preveč izobrazbe…
    Ampak ob tem seveda nimajo zavarovanja, nimajo starševskega varstva, nimajo plačane malice in prevoza, nimajo bolniške, plačanega dopusta in tako dalje. Pa naj vsak sam preračuna, kdo je končno na boljšem.

  • Odgovori morfej 9. 1. 2009 at 22:17

    makaronaranji ste mi naravnost smešni. vsak dan jest ene makarone je res zdravo. še bolj zdravo je, če jih začiniš z vodo. pol pride še manj ko 2€. in btw sendvič je 1,5€.
    da ne govorim o zrezkih z omako, ki so gotovi v 5 min. 5 min se v študentu samo plošča segreva. da ne omenjam, da nimamo zamrzovalnikov, da je zrezek, ki je pečen v 5 min tanek kot papir, da je kg dobre govedine (staro treba kuhat tudi uro) vsaj 5€/kg. da je normalen zrezek okoli 300g, se pravi vsaj 1,5€.
    očitno imate vsi neke skrivnostne trgovine, za katere js še nisem slišal, ker cene s katerimi sm js seznanjen, niso niti približno podobne omenjenim.

  • Odgovori andreja 9. 1. 2009 at 22:43

    morfej, kje je pa govora samo o makaronih, samo Thunderstorm je pač dala tak trapast primer za ceno enega obroka: makaroni z drobtinami (wtf?)! daj lepo te prosim, pojdi pogledat v KATEROKOLI trgovino, koliko stane povprečno ena kila polente, ajdove kaše, špagetov, riža in tako naprej. in preračunaj, koliko obrokov si lahko narediš z eno kilo riža, ajdove kaše in tako naprej. ja, res je, ne pojem vsak dan pol kile mesa, ker se mi to niti ne zdi zdravo.
    če pa imaš rad staro govedino, ki se kuha eno uro, in sendviče, potem na (zdravo) prehranjevanje nimava tudi podobnih pogledov ne.
    v vseh študentskih domovih, kjer sem bila do zdaj, je bil hladilnik dovoljen. torej imaš lahko zgoraj tudi zamrzovalni predel in je tvoj problem, da si tega ne nabaviš. v petki v rožni so taki hladilniki celo že v kuhinjah (oz. vsaj v nekaterih kuhinjah).
    mimogrede, standard za zrezke je bil učas sedem dek…

  • Odgovori andreja 9. 1. 2009 at 23:06

    Še ena opomba, da ne bo kdo spet narobe razumel… nisem proti bonom, ravno nasprotno. Verjamem, da je veliko študentom to edina možnost toplega obroka. In je tudi povsem nekaj normalnega, da je končna cena bona skupaj s subvencijo dražja, kot če bi si hrano pripravil sam, saj mora rastavracija od nečesa živet.

    Kar se mi zdi pomembno je, da se najprej iz ponudbe vzame VSE oblike hitre prehrane, dostave in podobnega sranja. Drugič, nad ponudniki bi se moral uvesti ostrejši nadzor, ne pa da se prodaja za en drek hrano, ki je še garjav pes ne bi povohal, po principu “za študente je vse dobro”. Kar je tudi razlog, da kjer imajo hrano za študente, praktično ne bo ostalih obiskovalcev, ki si lahko hranjenje po gostilnah privoščijo. Delala sem v dveh takih restavracijah, kjer se je napol skuhana hrana štri dni pogrevala, nato pa se jo je preselilo v “hladni solatni bar” za nadaljnja dva dni. Ogabno. In preverjeno ni bilo celo leto nikogar v kontrolo, če izvzamem napovedano sanitarno inšpekcijo, pred katero se je malo pospravilo po kuhinji. Tako da me je minilo še tistih dvakrat na mesec jest na bon.

  • Odgovori Thunderstorm 9. 1. 2009 at 23:38

    @Andreja kdaj si nazadnje kaj kupovala v živilski trgovini? Recimo, da špageti stanejo evro (čeprav jih verjetno dobiš za manj) in drobtine 70 centov. to je skoraj 2 evra. Aha in seveda, zavitek masla bo tudi blizu evra. Ker pač ne moreš kupiti noževo konico masla. Če ti računaš samo tisto kar porabiš iz domačega hladilnika, potem vrjamem, da ti ni jasno od kej mi 2 evra. Nekateri pač sami kupujemo hrano. Še kaj? Primer je bil pač čisto banalen, sem mislila, da bo logično da mislim ceno sestavin, ki jih potrebuješ za pripravo obroka. Očitno ni vsem logično, da si sestavine tudi sam kupiš heh.

  • Odgovori andreja 10. 1. 2009 at 0:38

    In tisto kar ti ostane od pol kile makaronov, kile drobtin in četrt kile masla vržeš proč, namesto da bi iz tega naredila štirikrat???

    Jp, potem pa valda vsako kosilo stane vsaj 5€… ali pa imaš matematiko cvek.

  • Odgovori morfej 10. 1. 2009 at 12:21

    andreja, nisem mislil samo na tebe, ampak na vse, ki skos težijo z makarani. to mi gre v nos, ker marsikdo kritizira menzo, ki ma vsak dan 3 kosila in 3 večerje, da po naročilu ne omenjam in še vedno ni dovolj raznoliko, potem pa mi pridejo z makaroni vn.
    sestavine, ki si jih naštela pa so zame samo priloge. zraven dodaj kakšno juhico zelenjavno in mi povej, kako boš kupila zelenjavo za njo. ker roko na srce zelenjava ne stoji dolgo tako kot marsikatera sestavina. in seveda se strinjam, da iz sestavin, ki jih kupiš narediš več obrokov. samo potem si prisiljen jesti enolično hrano, sicer se ti marsikaj pokvari.
    ne, nisem fan sendvičev in stare govedine. to je bilo za primerjavo koliko kaj stane in dejstvo, da dobiti govedino, ki se skuha v 5 minutah ni ravno mačji kašelj. in ja, sem pristaš mesa. o tem kar je zdravo bi se dalo pa na veliko debatirati. sam zase pravim, da jem nezdravo, pa ne mislim tu fast foodov, ampak “izogibanje” zelenjavi. samo če malo pomisliš, koliko sranja je v enem kosu zelenjave, potem niti ne jem toliko bolj nezdravo. pa tudi drugače mislim, da vegeterijanci niso pretirano bolj odporni od nas vsejedcev ali mesojedcev.
    zamrzovalni del v hladilniku ni ravno primerljiv z zamrzovalno škrinjo, če ne govorimo o fancy hladilnikih, ki pa jih študenti nimamo ravno. če se ne motim, je tisti del primeren za 3 dni shranjevanja mesa…
    in ja, hladilnik je “dovoljen”, vendar če bi se šel strogo upoštevanje pravilnika ŠD, bi lahko rekel tudi da ni dovoljen.
    glede standardov za zrezke pa res ne vem. a sedem dek je hudo malo, še posebej, če upoštevaš, da zadeva pade skupaj 😉
    drugače se pa držim menze kot pijanec plota. za 2.17€ si js ne znam pripraviti boljšega ali bolj zdravega obroka. na vse pripombe o slabem kuhanju ali čemerkoli pa pravim, da tisti kuharji v menzi imajo precej več izkušenj in v menzi je tudi precej kontrole. nihče pa mi ne bo rekel, da se mu kakšna stvar ne razkluha, zažge, ostane surova itd…

  • Odgovori morfej 10. 1. 2009 at 12:26

    aja, najbolj pa mi je smešno: zdrav obrok pripravljen v 15 minutah (včasih celo prej) in za 2€ (včasih tudi manj).

  • Odgovori dare 10. 1. 2009 at 13:32

    Mislim , zares nimam navade ponovno modrovati, ko sem že enkrat pustil svoj komentar,ampak zdaj ste pa res zapretiravali. S temi cenami makaronov in šniceljnov in z urnimi postavkami delavcev.
    Ne vem, ali se vam ne ljubi pritisniti par tipk na kalkulatorju ali ste…ne tega ne smem napisat.
    V glavnem, urna postavka v neto plači polovice slovenskih delavcev je komaj malo nad 2,5 €. Neto plača pomeni tisto, kar nam firma nakaže na TR. Lahko to pojasnimo tudi tako, 450 € delimo s cca. 170 urami. Če bi dlakocepili okoli raznih minulih let in presežkih normativov, bi dobljeno cifro oklestili še za nekaj centov.

    Špezo pa že nekaj let nabavljam (in tudi pogosto pripravljam) za 8 člansko familijo. Z lahkoto trdim, da naša prehrana ni siromašna oziroma nekvalitetna. Pa poskusite zračunati 2€ krat 8 ljudi krat 2 obroka krat 30 dni !

    Dve plači, ki se v tem primeru ne razlikujeta bistveno od tiste, ki sem jo dal za primer, bi po vašem izpuhteli , če bi cel mesec jedli čisto in samo makarone.

    Seveda moram razumeti komentatorko, ki pravi, da si nima možnosti skuhati obroka. Tisti pa , ki to možnost imate, pa tudi verjamem, da za to nimate časa ali znanja. (ali pa da se vam ne ljubi) , bi bilo pa dobro , da bi nehali bluziti s takšnimi klavrnimi argumenti kot so špageti z drobtinami za dva € in šnicelj samo v študentskih sanjah.

    Resnici na ljubo, treba je biti kdaj tudi malo iznajdljiv. Če bo kdaj zares prišlo do krize, boste že razumeli o čem govorim. Če pa do tega ne bo prišlo pa bi bilo razmišljanje v tej smeri vseeno za marsikoga koristno….za prihodnost 🙂 ! lp

  • Odgovori kr en 10. 1. 2009 at 13:58

    @ 71 tina

    Vidiš, zato bi pa jaz obdržal bone samo v menzah na faksih in študentskih domovih. Veliko je študentov, ki se dnevno vozijo iz oddaljenih krajev, in so po cel dan na faksu, in jim boni vsekakor prav pridejo. Omogočit jim poceni topel obrok na fakulteti. To, da pa ne hodiš v razne mehiške in španske restavracije, si pa na žalost prej izjema kot pravilo. Kadar koli prideš desetega v mesecu po bone, vidiš napis “boni za cantino mexicano so razprodani”. Tudi meni ne pride na pamet, da bi ke hodil jest, ker je to navadno preseravanje. Če nimam doma kosila in nimam cajta skuhat, pojem kosilo na faksu.

    Študentje ne hodijo jest v raznorazne restavracije, ker nujno potrebujejo obrok, ampak zato, ker se jim zdi fajn, da jejo v bachusih, cantinah….
    Še ko sem bil bruc, sem šu enkrat jest v bachus, ki je pač mejčkn fancy restavracija. In potem ti kreteni naročujejo v taki restavraciji kozarc vode. In kot je šef rekel, to radi delajo tudi ob petkih, ko bi itak bila rstavracija polna

    Mislim da bi moj predlog tudi tebi bolj koristil. Ukinit vse bone, razn v menzah na fakultetah in študentskih domovih Z denarjem, ki bi ga država prišparala, ker bi pač ukinila bone raznim šalabajzerskih restavracijam in okrepčevalnicam, bi lahko še dodatno subvencionirala prehrano na fakultetah in domovih, tako da bi lahko ti še ceneje jedla

  • Odgovori Thunderstorm 10. 1. 2009 at 14:29

    Andreja in vse kar ti znaš skuhati so makaroni? In potem ješ makarone 3x na dan 7 dni v tednu?

  • Odgovori andreja 10. 1. 2009 at 15:07

    Dej, Thunderstorm, TI si dala primer z makaroni, ne JAZ. Jaz samo računam, kako hrano porabit in si iz tega natdit 4 obroke v recimo dveh tednih. Sem pa naštela še DRUGE PRIMERE HRANE, ki ravno tako ni draga, kar si seveda mirno spregledala, ker ti seveda tako paše.

    Morfej, žal, če sam NE ZNAŠ skuhat boljšega obroka, kot si napisal, je to pač tvoj hendikep in ni težava v cenah v trgovinah. Oz. po Daretovih besedah – se ne znajdeš.

    Dejstvo je, da se da skuhat zdravo in poceni, bolj poceni od bona, kar dokazuje večina slovenskih družin, kjer je en zaposlen s 400€. In jih ni malo. Dokler pa boste z boni opletali opranoglavci, ki še nikoli niste (in ne znate) kaj drugega skuhali razen jajca in dveh makaronov in posledično nimate pojma, koliko te stanejo zadevščine v trgovini, bo na tem področju sranje. Tako kot je sranje na področju študentskega dela, ker večini ni jasno, da nekaj ljudi razkošno živi na VAŠ račun.

    In ja, vesela sem, da bom “najlepša študentska leta” kmalu dala za sabo. Da bom lahko čimdlje šla od infantilnih falirancev in se mi ne bo treba ukvarjat s histeriki, ki hočejo vedet, zakaj imamo protest. Count me out.

  • Odgovori morfej 10. 1. 2009 at 16:43

    dare, sorry, ampak primerjat kuhanje za enega in za 8 ljudi je neumno. pa brez zamere 😉

    andreja, ne vem točno kakšno hrano sm napisal, da znam skuhat, samo res ne znam v petnajstih minutah skuhati goveje ali zelenjavne juhe, nekaj mesa s krompirjem, testeninami ali rižem in zraven še kakšne kuhane zelenjave ali omake plus solato in kos sadja. seveda vse skupaj za 2,17€, kolikor stane bon v menzi. kaj si mislim o daretovem razmišljanju si pa verjetno že prebrala.

    če te pa zanima kako preživimo doma z manj kot 400€ plače, ti pa lahko povem, da tako, da imamo večino stvari doma, vrt in ostale kmetijske zadeve… pa tu pa tam, še kak evro dobimo s honorarnim delom.

  • Odgovori Thunderstorm 10. 1. 2009 at 22:24

    Ja, ker si se ti obesila na moj primer in se mi ne da od popolnih neznancev poslušat da jaz ne znam računat 🙂 Chill =) Samo trapasto se mi zdi ker nekteri prikazujete kot da je kuhanje doma tako poceni. Meni se ne zdi tako poceni, ker je hrana vsak dan dražja… Včasih sem šla v štacuno s 1000 sit danes grem pa z 20 evri pa dobim isto? Pa vedno gledam da kupujem cenejše stvari heh.

  • Odgovori tina 10. 1. 2009 at 23:39

    Ja, sem študentka in isto ta teden polušam sošolce jamrat, da so se boni podražil. Ok, to je res, ampak nekateri so enostavno preleni, da bi si sami skuhali kosilo. Ok, ne rečem za tiste, ki imajo najeto samo sobo, brez kuhinje. Ampak, če si pa v domu, se pa da nekaj fajnega skuhat za ne veliko denarja. In, kombiniraš, malo doma kuhaš, malo greš pa ven.

    Mislim, folk hodi vsak dan jest ven. In mi je sošolka jamrala, da hodi vsak dan jest ven, ker se ji ne da potem, ko je na faksu še kuhat. Ja, kaj boš pa potem, ko boš delala 8 ur na dan?

  • Odgovori dare 11. 1. 2009 at 4:49

    @morfej , ogromna razlika. Pri nekaterih artiklih. Pri drugih pa ne ravno tako ogromna. Poleg tega pa mislim, da zelo pogosto živi več študentov skupaj. No, vsaj moji dve sta tak primer. Lahko bi se tudi še trudil okoli detajlov, vendar verjetno to ne bi bilo smiselno.Pa še neumno se ti zdi 🙂 lp !

  • Odgovori Jerno 11. 1. 2009 at 23:29

    Zdravo! 🙂 Preprosto se morem malo oglasit, da še povem svoje mnenje okrog teh bonov in podražitev.
    Sam vidim problem čisto drugje. V bistvu mi je vseeno kako visoka je subvencija in cena, saj na bone ponavadi jem 2 krat na teden in od njih ravno nisem “odvisen” tako kot nekateri, ki se z njimi prehranjujejo dnevno.

    Najbolj me moti naslednja stvar…in sicer odnos gostincev, ki te takoj, ko pokažeš bon tretirajo za drugo razredno stranko. Kaj s tem mislim?Nekdo, ki palača z gotovino, bo dobil obrok v 10ih minutah ali pa še prej. Študentu pa se itak nikam ne mudi in sploh ne bo panike, če bo dobil napol hladen obrok čez 30min. Da stare solate in ostalih stvari ne omenjam!

  • Odgovori chef 12. 1. 2009 at 8:13

    @Žiiga: Točno tako. Pogledat širše in dopustit možnost, da boni v sedanji obliki niso najboljša rešitev ter da so spremembe potrebne na drugih področjih.

    Kar se tiče debate o makaronih. Še enkrat vam povem: ene navadne razvajene opice ste!
    A kruha se do zdaj še niste naveličali?
    Makarone lahko pripravimo na 1000 in 1 način, kar poglejte na police, koliko različnih omak je na voljo, potem imamo z različnimi nadevi polnjene torteline, njoke, priprava riža je smešno lahka, zrezek pa je pečen v nekaj minutah. Pa polenta, ki tudi ne vzame nič časa. Že pripravljena solata v Mercatorju (ni vitaminski presežek, a bolje kot nič) potrebuje samo nekaj soli, kis in olje…
    Poleg tega: priprava testenin mogoče res traja 15 minut, ampak v prvih desetih minutah, preden zavre voda, jaz postorim marsikaj, torej praktično tistih 10 minut ni “stran” vržen čas.

    Ob teh bolnih komentarjih kaj koliko stane in koliko časa vzame priprava, pri vseh bednih dizertacijah ljudi, ki naj bi bili bodoča izobraženska elita, izgubljam vse upanje v zdravo pamet. Nakladate mi neumnosti, kot da sem jaz bedak, ki živim na luni, in ne nekdo, ki si vsak dan kuha in sestavine kupuje v trgovinah.

    Enostavno vas ne morem jemat resno. Obupal sem.

    @Jerno: Meni se pa dogaja, da pridem v oštarijo v petek zvečer, ko načeloma pač ni namenjena študentom, vse polno študentarije, ki naročijo nekaj na bone in kozarec vode. Praktično jedo za 5 evrov po osebi, zmanjka pa prostora za tiste, ki bi se nažrli za 20 ali 30 evrov po osebi. OK, to je res problem krčmarja, ker se je pač lotil subvencionirane prehrane, ampak vseeno. Stranko,l ki naroči kozarec vode in na koncu po možnosti spizdi solnico, bi tudi jaz tretiral kot drugorazredno.

    In da ne bo pomote: v študentskih časih smo mi počeli isto. Ker smo imeli možnost.

  • Odgovori rea 12. 1. 2009 at 11:55

    dolgo zi zdržal, he he,…obupal po 99 komentarjih…

  • Odgovori seamus 12. 1. 2009 at 12:53

    nategnena raja brez možganov:
    http://beta.finance-on.net/galerije/916/1231758739_photo1.jpg

  • Odgovori chef 12. 1. 2009 at 13:24

    Tisti lepotec… je to tamau Juri?

    Grozovito.

  • Odgovori morfej 12. 1. 2009 at 14:05

    glede bonov ob petkih zvečer si samo enostransko gledal. res je, da bi mogoče imel krčmar v petek večji zaslužek, pozabljaš pa, da cel teden to isto oštarijo polnijo ti isti študentje, ki so tudi v petek zvečer jedli, hudo malo pa bi bilo tistih “resnih” gostov…

    na stvari lahko gledaš iz različnih perspektiv. moja je takšna, da če kupiš napol kuhano hrano oz. hrano, ki se jo da hitro pripraviti, nimaš ravno zdravega obroka. po drugi strani imam minuto do menze. po nekaj poskusih kuhanja, ko nisem prišel ceneje skozi, sem se odločil za menzo. ne zgubljam časa s kuhanjem, pomivanje, niti v oderuški mercator mi ni treba hoditi 20 min. da ne omenjam, da v najbližjem mercatorju ni neke izbire, kar pa je, je precej drago.
    poleg tega verjamem, da je mogoče kdo v situaciji, ko mu je ugodneje kuhati, a verjemi, da marsikomu ni.

  • Odgovori chef 12. 1. 2009 at 14:23

    @morfej: Saj sem napisal, da je peterica študentov, ki v petek zvečer jedo za 5 krat 5 evrov krčmarjev problem.

    Jaz pa še vedno trdim, da si razvajenec, ki pač raje špila gospoda v menzi kot da bi si pacal roke s kuhanjem. Saj pravim, nisem jaz z lune padel. Skoraj vsak dan jem kosilo zunaj, ampak kristalno jasno mi je, ker pač premorem zdravo pamet, da je to dražje kot če bi si kuhal sam.
    In če mi en študent tupi, da nima časa za kuho, meni, ki sem v službi 8 do 10 ur dnevno in živim sam, ga ne morem imeti za nič drugega kot za razvajeno rit.

    Seveda ni nič narobe, če si razvajena rit. Deloma sem tudi jaz.

    To pa seveda stane. Tako kot tudi boni. In boni za nobel restavracije so dražji kot boni za pajzlne in menze. Jebatga.

  • Odgovori morfej 12. 1. 2009 at 14:31

    ta problem bi v bistvu lahko rešil krčmar tudi na ta način, da v petek zvečer ne bi stregel na bone.

    no, jaz nisem nikoli trdil, da nisem. trdim pa še vedno, da mi ne moreš ponuditi enakega obroka (seveda vzamem tudi boljšega) za 2,17€.
    in tudi ti ne tupim, da nimam časa, samo pravim, da zakaj bi zgubljal več časa in energije za nič. še kr tupim, da cenejše kot 2,17€ ne prideš skozi. da ne omenjam, da je še dva tedna nazaj bilo to 1,59€.

    aja, pa če bi že bil tako zelo razvajen (še vedno ne trdim da nisem), bi jedel v dabuda in ne v menzi. no tu ti dam še protiargument, da sem prelen, da bi hodil do centra 😉

    pa še ena nepreverjena informacija. študentska menza je bila lani menda bolje ocenjena kot menza v parlamentu.

  • Odgovori chef 12. 1. 2009 at 14:43

    @morfej: SI predstavljaš, kako bi študenti ponoreli v primeru, da ob petkih zvečer res ne bi smeli jest na bone? Takoj bi imeli polna usta pritožb na račun neenakopravnosti, češ, saj plačujem z bonom.

  • Odgovori morfej 12. 1. 2009 at 14:48

    ja, lahko si predstavljam. samo kot sam omenjaš, se itak bunimo za vse, torej en kapljica več v morju… 😉
    po drugi strani pa vedno, ko se buniš, se je treba bunit za več, da lahko pol narediš “kompromis” 😉

  • Odgovori ametist 12. 1. 2009 at 19:51

    Še dobro, da študenti ne štrajkajo, kakor sodniki,kajti profesorji bi ostali brez službe ali plače.

  • Odgovori L. Noir 13. 1. 2009 at 0:16

    ŠEF PREBOL.

  • Odgovori ImeNiPomembno 13. 1. 2009 at 12:28

    Ni res, da se boni niso podražili že 2 leti. Podražijo se vsak začetek študijskega leta, vsak začetek novega leta, vsak začetek novega semestra pa še tu pa tam kdaj. Seveda ne tako drastično kot zdaj, le kakih 10 do 30 centov. Zdaj pa že menzasta hrana v recimo Volti, ki je prej stala nekaj pod 2 evra, stane 3,27! Toliko se pa hrana spet ni podražila. In če se je, zakaj se je podražila toliko le v Ljubljani, v Mariboru pa ne?!

    Čeprav so boni privilegij nam študentom in jih imamo samo v Sloveniji, je to lari fari, po drugih državah je hrana v menzah tudi poceni, cena se giblje med 2 in 3 evri, pa da ne govorimo, da so to države z višjim družbenim stadardom!

    Kar se pa tiče študentskega dela, je pa to bolj ko ne edina možna oblika dela, če hočemo kaj zaslužiti. Plačani smo premalo, to se strinjam. Povrh tega pa vedno več študentov odpuščajo… Je treba sploh še kaj reči!

  • Odgovori 0))) 16. 1. 2009 at 20:50

    Nekaterim nam je zaradi navitega faksa kjer NE zabušavamo rahlo smotano kuhat južno šele ob 6h zvečer ali pozneje doma. In ne bi tu o razvajencih, to da hočem met tam na sredi nekaj toplega v želodcu je le koristno. In to ne kebaba ali mcdonaldsa ali pice.

    Tiste cene 4.47 evra me ne ganejo, v placih ala Joe Pennias so itak že prej jedli boljkot ne tisti ki majo več dnara, njim se ne pozna tolko.

    Naprej.

    A zdaj bi nekateri radi da bi pa vsi študenti imeli delo, tiste ki so že mimo pa se že tako ali tako odpušča? Sicer sam tudi med počitnicami delam, vendar v splošnem naj bi blo takole:

    študent – študira.
    delavec – dela.

    To je tukaj zame primarna aktivnost obeh, ljudje ki poleg kakšnega filofaksa opravljajo še 2 šihta … brez komentarja.

    Kar sm hotu sploh rečt, na kratko, predn pizdite nekateri čez razvajene ritke pomislite na ene ki se na faksu dejansko jebeno trudijo.

    Do takrat pa, kot je bilo rečeno, slava tistim, ki so obdržal cene okol 2 evra in kjer dobiš poln pladenj oz. krožnik.

  • Odgovori 0))) 16. 1. 2009 at 20:56

    Pozabil 2 reči.

    Odpuščanje študentov, ah groza. Bi bilo bolje, da bi zabrisal tiste, ki so v rednem delovnem razmerju a ne. -.-
    Tamle se je en pritoževal nad ceno hrane v Volti. No, če je študent tolk smotan da ne zna po parih obiskih precenit kje ga dejansko nategujejo, kje pa dobi nekaj kar je cene bona vredno, si je pa kriv čisto sam in mu nobena subvencija ne bo pomagala. 😀

  • Odgovori Nergač » Študentski proletariat 17. 3. 2010 at 7:21

    […] ciljev, spraviš danes študente na ulice samo v primeru, da jim po nekaj letih za malenkost podražiš bone ali zagroziš, da boš ukinil študentsko delo. No, večini je, resnici na ljubo, tudi za to […]

  • Odgovori Nergač » Fino je biti proti! 20. 5. 2010 at 7:31

    […] In podražijo študentske bone! […]

  • Komentiraj