Kolesarske steze na nivoju … bedakov

Ponavljam: Obstaja mit, da je ureditev kolesarskih stez, pasov in poti odlična. Razširjajo ga birokrati, politiki, običajni državljani, ki jim gredo kolesarji na živce in, presenetljivo, tudi kolesarji. Manj presenetljivo je, da Ljubljano odlično ocenjuje tudi Copenhagenize Index. Da tovrstna točkovanja in nagrade rojevajo mite brez osnove v realnem stanju, na primer o Ljubljani kot zeleni prestolnici Evrope, je jasno že dalj časa, a to moramo sprejeti v svetu, kjer je najbolj cenjeno spreminjanje dreka v zlato, najmanj pa zdrava pamet.

Nova Gosposvetska, stare težave

Prenovljene Gosposvetske ceste ne bom hvalil samo zato, ker so jo končno prenovili. Ni mi všeč. Ne razumem zakaj je v križišču z Župančičevo in Vošnjakovo tlakovana. Ampak to je bržkone stvar okusa. Objektivno slabo pa so spet uredili kolesarsko stezo, ki so jo kljub obilici prostora spet speljali v istem nivoju kot pločnik, poleg tega pa so jo neprimerno označili, kar je vprašljivo tudi z vidika varnosti.

Gosposvetska cesta

Poleg tega na tlakovanem delu kolesarske steze sploh ni.

Gosposvetska cesta brez kolesarske steze

Ni je niti tam, kjer so se esteti s tlakovanjem izživljali na račun praktičnosti in varnosti.

tlakovanje

To očitno nikogar ne moti, še najmanj župana, a očitno tudi ne podžupana Koželja. Ker ne razumejo, zakaj kolesarji po mestu kolesarijo. Ne le zato, ker ne želijo izgubljati časa v prometnih zamaških ali varčevati pri parkirnini. In ne le zato, ker je javni promet neuporaben, do uporabnikov žaljiv servis.

Ampak tudi zato, ker se jim mudi. Ker želijo kolesariti hitro. Tega načrtovalci kolesarskih stez še niso vzeli. In stvari se niti ne izboljšujejo. S skoraj vsako prenovo neke ceste se stanje za določen segment kolesarjev – mestnih kolesarjev, commuterjev – celo še poslabša. Naslednja je na vrsti Vodnikova.

Nova Vodnikova …

Na Vodnikovi je od križišča s Šišensko v smeri proti Celovški res kaos. Najprej kolesarske steze sploh ni. Potem je na nivoju ceste. Potem zavije na relativno ozek pločnik in poteka desno od parkiranih avtomobilov, tako da kolesar nikdar ne ve kdaj mu bo nekdo pred nosom odprl vrata. Potem steza spet zavije na cesto pa kmalu nazaj na pločnik, mimo nekaj nepreglednih uvozov na dvorišča, potem pa zaradi avtobusne postaje nazaj na cesto in spet mimo parkirišča, ki je pri Vodnikovi domačiji kar na pločniku – prostora za pešce je tam komaj kaj. V nasprotno smer je malo bolje.

No, zdaj nameravajo to za 1.826.414 evrov (z DDV) prenoviti. Cesto bodo menda zožili, kolesarjem bodo namenili od 1,5 do 2 metra širok pas, pešcem pa od 1,1 do 4,4 metre širok pločnik.

… stare težave

Razumem omejitve. Skoraj nemogoče je urediti normalen urban prostor nekje, kjer je bila še pred nekaj desetletji vas in se je še pred nekaj leti nekdo, skoraj sredi mesta, ukvarjal z govedorejo. Brez ciničnih ugotovitev, da so odgovorni nesposobni in ne-umni, pa ne morem razumeti, da spet ne bodo ustrezno ločili kolesarske steze in pločnika. Mislim, da, četudi na omejenem prostoru, res ni treba veliko. Samo nizek robnik, nekaj barve in malo dobre volje.

Prenovljena Vodnikova

Foto: Uredimo Vodnikovo

Kot kaže fotografija na strani Uredimo Vodnikovo, pa bo ureditev točno taka kot na Gosposvetski cesti. Čestitke!

Prejšnja objava Naslednja objava

34 komentarjev

  • Odgovori Seamus 4. 12. 2018 at 18:06

    Carsko. Pa čisto enostavno bi bilo prestaviti kolesarsko na drugo stran dreves.
    Amapk, če ne gre, pač ne gre!

  • Odgovori Žiga Okorn 4. 12. 2018 at 20:52

    Res deluje, kot bi se delali norca iz kolesarjev. Od Tromostovja do Tivolija se spremenijo štirje režimi in načini označitve, nejasno, potratno in nevarno… in tako je na večini Ljubljanskih ulic.
    Povsod kjer poteka na enosmernih ulicah dvosmerni kolesarski promet, je življensko nevarno zapeljati v ulico, ker ni nobenih talnih označb, da lahko pripelje kolesar, vožnja ob parkiranih avtomobilih je pa itak loterija.

  • Odgovori Boki 4. 12. 2018 at 20:53

    Zanimivo je tudi to, da se bo Vodnikova prenavljala. Res ni nobene druge ulice vec v Ljubljani, bolj potrebne prenove? Kaj doticno je z Vodnikovo sploh narobe, razen kolesarske steze v smeri Celovske, pa se ta je za ljubljanske razmere kar zgledna. V nasprotno smer pa vidim, da prakticno celo pot poteka po cesti.

  • Odgovori Matej Zalar 4. 12. 2018 at 21:28

    @Seamus: No, naslednjih 500 let bodo drevesa točno tam 🙂 Zdaj lahko to rešiš samo še tako, da populiš te kovinske pizdarije (ki so, kot so me opozorili naknadno, ob 1 cm snega še smrtno nevarne) in pobarvaš pas za kolesarje z rdečo. Ampak tudi tega ne bodo naredili. Že iz principa ne, ker Janković ne bo nikoli priznal, da je bedak in da so bedaki tudi njegovi podrejeni.

    @Žiga: Ja, dvosmerne, kje rje v eno smer dovoljeno za koelsarje, begajo tudi mene. Zadnjič me je nekdo skoraj napičil, potem je pa tako ponorel (ponavadi sem jaz tisti, ki poživini), da sem se ustrašil za svoje življenje, tako da mu raje nisem razlagal prometne ureditve. Verjetno še zdaj ne razume. In kako tudi bi? Saj se nikoli tam ne vozi s kolesom.

    @Boki: Kaj jaz vem kaj je narobe. Mogoče je kanalizacija fuč in če kopljejo to, bodo pač porihtali še okolico. Račune izdaja KPL in zaslužijo vsi 🙂

  • Odgovori Tilen 4. 12. 2018 at 22:06

    Za tako vzorčno parkiranje kot na simulaciji bodo pa redarji globe pisali. Avtomobili morajo biti namreč parkirani v smeri vožnje, torej ob desnem robniku.

  • Odgovori Danijel 4. 12. 2018 at 22:10

    A misliš, da bi Logar to kaj bolje zrihtal?
    A propos točkovanj in priznanj, še nobelovi kandidati so nemalokrat izzvali velik facepalm, kaj šele raznorazni zeleni indeksi 🙂

  • Odgovori Paternina 4. 12. 2018 at 22:15

    Hmmmm, a jaz to prav razumem, nergaš nad ureditvijo, ki je sploh poznaš? Ne, ureditev NE bo točno takšna kot na Gosposvetski in ne, ne razumeš najbolje kaj omejitve v prostoru prinašajo s seboj.
    Poleg tega (in to sem enkrat že napisal) ne meri vseh kolesarjev in kolesarskih ureditev po sebi. So kolesarji, ki kolo obvladajo veliko slabše od tebe in se s teboj ne strinjajo. Da ne govorim o starejših in predvsem otrocih…z njimi si nebi želel voziti po kolesarskem pasu na vozišču, skupaj s 15.000 vozili dnevno. In to na cesti, ki s tehničnimi elementi dovoljuje zelo visoke hitrosti.
    To prinašajo omejitve v prostoru…da na nekaterih mestih ni prostora za več kot bus in avto, ki se morata nekako srečat, pa na vsako stran še kakšne dva metra. Če upoštevaš da je invalidski (ali otroški) voziček širši od metra ti ostane… no, sej znaš računat.
    Kaj je zares narobe z dvignjeno kolesarsko? Da te enačijo s pešcem, čeprav bi rad bil hiter kot avto? Rodeo? Kakšno ureditev pa recimo predlagaš, ko so hkrati ob cesti vzdolžna parkirna mesta? Da je kolesar stisnjen med parkirana vozila in avtobus? Pa ne boš me prepričal, da je meter za pešca in (ločen) meter za kolesarja boljši kot dva metra skupaj za oba. Sem tudi sam kolesar, kolo bi si upal trdit da obvladam tako dobro kot ti, pa vseeno razumem tudi ostale uporabnike, ki so počasnejši in manj spretni in me takšna rešitev ne moti. In nenazadnje…kot oče bom vedno zagovarjal bolj varno rešitev, pa četudi nerealen vzame kakšen km hitrosti in so primorani objaviti kakšen zapis več. Saj jih rad (in redno) berem, pa tudi kaj pametnega iz njih lahko povzamem.

    • Odgovori Stane Debevec 5. 12. 2018 at 7:44

      Dobro jutro,

      ne ni treba da se srečata. Če ni prostora za dva pasova, se dovoli vožnja pač samo v eno smer. Če ni prostora niti za samo v eno smer se prepove motorni promet in ostane prostor samo za kolesarje in pešče.
      Morda je res varneje , če je kolesarska dvignjena nad vozni pas, prepričan pa nisem. Otrok vedno lahko zapelje preko robnika in potem je zadeva hujša kot če bi bila kolesarska v ravnini voznega pasu. Poleg tega mora kolesarska steza čez križišča in tam so spet problemi. Poleg tega ločeno kolesarsko stezo radi uporabijo za odlaganje snega. Tudi vzdrževanje in čiščenje je problem.
      Kdor vozi po mestu mora kar obvladati kolo. No pa saj ga tako vsi kolesarji, kdor ga ne se ne more voziti.
      Koliko vozil gre po cesti ni važno, bolj važne je, kako hitro gredo, še bolj važno pa je da so vozniki sposobni za vožnjo – naspani, pozorni in trezni.
      Kolesarji vozimo tako hitro kot se da, nihče pa noče postavati na kolesarski stezi in zabijati čas z ovirami, ki jih tako radi naredijo prometni strokovnjaki. Ampak tako je to, če delajo kol. steze zato da avti lahko vozijo brez ovir, kot pravi Matej in ima seveda prav. Do tega, da bi se najprej gledalo na kolesarje in šele nato na šoferje v Sloveniji še nismo prišli. Verjetno tega tudi ne bom dočakal.
      Pozdrav Stane.

      • Odgovori Stariha 5. 12. 2018 at 8:16

        Kolesarska steza na vozišču mora biti fizično ločena z oviro (količki, cvetlične posode itd), to je normalno v razvitem svetu.

  • Odgovori Paternina 4. 12. 2018 at 22:18

    Nerealen=nergačem

  • Odgovori Matej Zalar 4. 12. 2018 at 22:51

    No, verjetno ureditev na Vodnikovi res ne bo točno taka kot na Gosposvetski, bo pa očitno podobna vsaj kar se tiče teh rostfraj knofkov. Mimogrede, nekateri so me že opozorili, da so za kolesarje zelo nevarni.
    V bistvu sploh ne razumem zakaj pizdiš. Prosim, ne delaj se neumnega samo zato, ker mi rad oponiraš na to temo. Na kolesarski stezi ne želim biti hiter kot avto, želim se pa varno voziti 25 km/h. ALi vsaj 20 km/h. Prepričan sem, da se s to hitrostjo peljem varneje kot marsikateri kolesar pri bistveno manjši hitrosti. Nisem pa edini, ki kolesarim hitro. Marsikdo kolesari hitro. Komjuterji včasih dobesedno terorizirajo pešce tudi recimo na Čopovi ali na Trubarjevi, kjer nimajo kaj divjati. Hočem pa povedati, da želi od točke A do točke B hitro priti tudi študent s starim biciklom z bremzami, ki so bolj za okras. Pa ne more, vsaj ne tako, da bi spravljal v nevarnost sebe in še koga – tudi, če načeloma niti ne krši pravil.
    Še enkrat, Gosposvetska: prostora je kolikor hočeš. Ogromno ga je. Kolesarska steza je relativno široka. Pločnik je izrazito širok. Prostor je za drevesa. Ni pa prostora za ureditev v treh nivojih? 1 – cesta, 2 – kolesarska steza, 3 – pločnik.
    In zakaj zdaj bluziš o 2 metra široki deljeni površini za pešce in kolesarje? Na Vodnikovi bo, kot izhaja iz besedila, prostora vsaj 2,6 metra. To pa bodo ločili s slabo vidnimi talnimi ovirami, ki so pozimi in v mokrem po vrhu vsega še nevarne. Najbolj seveda za tvojo mamo in otroka, manj pa za naju.
    In še enkrat: razumem, da je prostora premalo za to, da bi naredili optimalno kolesarsko stezo. Ne razumem pa kako ni mogoče fizično ločiti 1,1 meter širok pločnik od 1,5 m široke kolesarske steze na tak način, da bo meja med kol. stezo in pločnikom jasna.
    Lahko pa rečemo: vse je fajn, oroci so varni, vi, ki se v službo vozite s kolesi, se pa jebite. Moja gospa se vsako jutro vozi s kolesom v službo. Meni se k sreči ni treba. Ko poslušam njene zgodbice, mi namreč postaja slabo. In menda ne boš trdil, da punca divja. Ne misliti, da vsakič, ko nergam, nergam zato, ker mi je nekdo stopil na žulj. Nergam načelno. Ker vem, da ne moti samo mene. Jaz bom šel pač s specialko po tisti cesti, kjer ni kolesarske steze (če bo le mogoče). Tvoj otrok pa ne. Peljal se bo po tisti kolesarski stezi, kjer bo ob trenutku nepozornosti zapeljal na oviro v obliki rostfraj elementa, ki ne služi ničemur.

  • Odgovori Matej Zalar 4. 12. 2018 at 22:57

    @Tilen: Lepa 🙂

    @Danijel: Ne mislim tega. Po mojem bi bilo isto sranje. Saj imamo župane različnih nazorov pa je v večini občin enako ali celo še slabše, na državni ravni pa tako ali tako.

  • Odgovori Jou 4. 12. 2018 at 23:00

    No vsem je jasno, da kolesarji spadajo na cesto in ne na kolesarsko stezo ali pločnik. Tam lahko drviš, tam veljajo ista pravila kot za avtomobile. Kolesarske steze so za stare mame in za njih je tudi tale gosposvetska čisto super rešena.

  • Odgovori Matej Zalar 4. 12. 2018 at 23:01

    Kolesarji se ne smejo voziti po cesti, če je ob cesti tudi kolesarska steza.

  • Odgovori Jou 4. 12. 2018 at 23:04

    A res? Jaz se vedno vozim po cesti če se mi mudi. Sploh v centru. Ob celovški al pa tržaški pa res to ni nujno, lahk brziš tudi po kolesarski stezi. Povsod drugje pa cesta.

  • Odgovori Seamus 4. 12. 2018 at 23:54

    Itak, da so ti rostfraj pokrovčki nevarni. Enači jih z mokrimi koreninami, ki so prečne na vožnjo in še nagnjene za povrhu. Ti pa zaviješ…

  • Odgovori spam 5. 12. 2018 at 1:25

    Nisi seznanjen, da je Copenhagenize Index bullshit ;). To je privatno podjetje iz tujine. Ker je MOL njihov naročnik (kao svetovanje na področju kolesarjenja), se posledično znajde na njihovem indexu.

    Sicer pa je škoda besed o novih kretenskih kolesarskih stezah. So direktno takšne kakor je Jankovićev odnos do kolesarjev. Pred leti je na otvoritvi kolesarskega skropucala pod Fabianijevem mostu rekel sledeče. Vprašanje se je glasilo, da kako to, da je kolesarska na parih delih tam smrtno nevarna za kolesarje. (180 stopinjski ozki in ostri ovinek po klancu in to prez kakršnih ograj. Odgovoril je, da tudi doma lahko padeš iz pručke in se ubiješ.

  • Odgovori Anonimno 5. 12. 2018 at 7:45

    naj mi kdo citira pravilnik po katerem so tile jekleni stožci dovoljeni?spet “umetniki” forsirajo svoj junk

  • Odgovori Matej Zalar 5. 12. 2018 at 8:00

    @Jou: Torej ti bodo policisti izdali plačilni nalog. Da trobezljanja razpizdenih voznikov sploh ne omenjam. In, da, seveda se tudi jaz redno vozim po cesti. Ker mi gredo konfrontacije z vozniki avtomobilov strašno na živce, pa tudi zaradi tega v Ljubljani izbiram ceste brez kolesarskioh stez. Resno, ko se peljem domov, grem večnoma raje po vzporedni cesti brez kolesarske steze in od tam po labirintu obskurnih ulic, čeprav to pomeni, da naredim 30 odstotkov daljšo pot.

    @Seamus: Da, ampak jaz bom to situacijo rešil. Moja mama pač ne. Ampak nekateri še vedno ne razumejo, da moja kritika ne leti s pozicije cestnega kolesarja, ki se po kolesarsikh stezah vozi s hitrostjo 35 km/h, ampak s pozicije mestnega kolesarja, ki se vozi 25 km/h in ki upošteva, da so nekateri kolesarji strašansko nepososobni, to pa tudi pomeni, da ne zmorejo hipoma odreagirati na razne neprilike, ki izhajajo iz neustreznega načrtovanja prometnih površin.

    @Spam: Seveda sem seznanjen, da je Copenhagenize Index bullshit. Večina pa ne. Že večkrat so mi oponesli kaj da pizdim, če pa smo med najbolj razvitimi mesti v Evropi. Če si pogledamo katere parametre zajema ta indeks, se pa lahko tudi samo smejemo.
    Janković … v tem primeru predlagam, da prehode za pešce postavljamo za nepreglednimi ovinki. Sicer pa sem že pred desetletjem pizdil, ko je Jankovićeva ekipa na Prulah narisala parkirne prostore tik ob prehodu za pešce, tako da drug drugega udeleženci v prometu sploh ne morejo videti, sploh če tam recimo parkira kombi. Ampak, to je res, ubiješ se lahko tudi doma, ko nerodno stopiš na pručko, in užgeš z glavo v vogal kuhinjske mize.

    @Anonimno: Ne vem zakaj bi moralo biti v pravilnikih navedeno., da je nekaj dovoljeno? Ali bi tudi ti normiral čisto vse? Nikjer pa ne piše, da niso dovoljeni in to je za birokrata dovolj.

  • Odgovori Matej Zalar 5. 12. 2018 at 8:06

    @Stane Debevec: Seveda, dober point: zakaj točno bi bila kolesarska steza v nivoju ceste nevarna? Mar se redno dogaja, da avtomobili kar gazijo čez kolesarje na tovrstnih kolesarskih stezah? Nisem čisto prepričan, da je tako. Se pa to dogaja na cestah, kjer sploh ni kolesarskih stez.
    Seveda je najprimerneje povsem ločiti površine za različne uporabnike, kjer pa to ni mogoče, bi morali zdravorazumsko rešiti situacijo tako, da bi bili lahko kolikor toliko zadovoljni vsi. Tu ne gre samo za varnost kolesarjev, ampak tudi za varnost pešcev. Kdo je kriv, če se zaletim v pešca, ki nenadoma predme skoči na kolesarsko stezo, ker pešec ni vedel, da je to kolesarska steza?
    Zanimivo pa je opaziti, da se kolesarji po površini za avtomobile vozijo samo tam, kjer so kolesarske steze neprimerno speljane po pločnikih – nikoli pa takrat, ko so speljane po cesti.

  • Odgovori Gogi 5. 12. 2018 at 9:06

    Tile rostfrei pokrovčki so res mimo. Rad bi slišal razlog, zakaj so se jih odločili postavit. Mogoče sporočajo “Ne me prečkat, ker boš užgal po tleh. Ne vstopaj na področje pešcev!” 🙂
    Kolesarske steze gotovo niso idealne, si pa vseeno ne zaslužijo toliko zlivanja gnojnice.
    Paternina, lepo napisano.

  • Odgovori Anonimno 5. 12. 2018 at 9:12

    Paternina, pri Zvezi svobodnih sindikatov je postavljena avtobusna postaja, kjer je pločnik in kolesarska vedno polna ljudi, pa še ozko je, s kolesom se tam tako sploh ne da zapeljati ampak je potrebno iti na cesto, zelo varno praktično in učinkovito.

  • Odgovori Paternina 5. 12. 2018 at 10:08

    Da najprej razjasnimo: na Vodnikovi NE BO jeklenih pokrovčkov, za katere se strinjam da služijo izključno estetskemu in nikakor ne praktičnemu vidiku označevanja kolesarskih stez. V centru se pač arhitekti radi postavljajo. In to vedno pomeni da je forma pred funkcijo. Narobe, se strinjam. Tako kot je narobe, da sodite ureditve, ki jih zelo očitno sploh ne poznate. Pavšalno. Vnaprej. Sej ne pravim, da bo rešitev super in nasploh odlična, ampak me pa zelo zmoti nerganje brez osnove.

    Kolesarski pas: ja, je ok, v nekaterih primerih tudi najprimernejši, vsekakor pa ne v vseh. Kolesarski pas na vozišču kjer ustavlja avtobus? Bo kolesar stal za avtobusom in čakal? Ne, ne bo. Pripravno ste vsi spregledali vprašanje o primernosti kolesarskega pasu, če so ob cesti vzdolžno parkirani avtomobili. A je to udobno? Varno? Sploh če je pas širok 1m.

    Stane Debevec: promet naj se uredu izmenično enosmerno ali pa se ga kar prepove? Po eni strani se pritožuješ na avtomobilisti, da ne marajo kolesarjev in da ste za njih nebodigatreba, po drugi strani bi pa sam nasprotno stran fanatično prepovedal? Ker ti na kolesu nimaš prostora? Se strinjam, da je kolesarjem treba nameniti več prostora in pozornosti. Zagovarjam tudi stališče, da imajo prednost pred avtomobili. Ampak v Ljubljani (in tudi povsod drugje) je večino ljudi še vedno uporabnik avtomobila. V Ljubljano se dnevno pripelje 120.000 ljudi. Iz cele Slovenije. A jih boš dal na kolesa? Ne moreš. P+R ki ima 400PM tudi ne bo rešil težave. Da o jpp ne govorimo. Ta itak v trenutni situaciji ne zmore prevzet niti tretjine teh 120.000. Pa če so vsi busi in vlaki polni.

    Matej: sej ne pizdim. Ti dam v marsičem prav. Kolesar bi se moral peljat tistih 25km/h brez problema in prilagajanj. Ne pomeni pa to nujno vožje po vozišču, samo to je moj point. Ne dogaja se sicer pogosto, da pride do poškodb, se pa dogaja redno, da se kolesarji raje potem vozijo po pločnikih. Ti seveda ne, marsikdo pa.

    O prehodih in križiščih pa ne bom. Pa kakšnih drugih detajlih tudi ne. Ker se strinjam in podpiram pristop nergača. Problem je, ker načrtovalci (skoraj) nikoli niso tudi kolesarji. To seveda velja tudi za koncept (pas, steza, pot,…) ampak tukaj imajo pa mogoče tudi določeno prednost. Ker so po izklušnjah sposobni precej več razumevanja za vse udeležence v prometu kot zapriseženi kolesarji. Kar priznajmo si…kolesarji smo (v povprečju) občutljiva bitja, ki se radi pritožujemo nad vsemi ostalimi in hitro pokažemo sredinca, če nas kdo upa nahupat. Pa če je upravičeno ali ne.

  • Odgovori Anonimno 5. 12. 2018 at 10:08

    nekaj je urejena infrastruktura, nekaj pa mentaliteta množice ki ji še niso kos. Sharespace pri Slovenski, lepa infrastruktura a hkrati konfuzna…ne veš iz kje bo kakšen padalec priletel

    • Odgovori Paternina 5. 12. 2018 at 10:16

      Kar je točno point shared space-a.

  • Odgovori Anonimno 5. 12. 2018 at 10:32

    očitno družba še ni dojela. Je tam sedaj radar zaradi LPP šoferjev?:)

  • Odgovori Anonimno 5. 12. 2018 at 12:11

    Paternina, mislim da mi nisi odgovoril, se pa vsakodnevno vozim tam in me res moti. Res me zanima logičnost te poteze, prej je bila avtobusna pri Metalki, dovolj prostora za peščce in kolesarje (če pogledaš sliko, so še količki malo razmejevali prostor), po prenovi pa so jo prestavili kakšnih 100 metrov naprej, na najožji del pločnika, kjer ni variante, da bi se s kolesom prebil mimo s 5 na uro, ker ni centimetra prostora. Torej kaj delam, skačem s pločnika in prehitevam avtobuse med avti.

    https://www.google.com/maps/@46.0542242,14.504947,3a,75y,125.21h,92.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1stpph3UR8HlTuPArBKmWPRg!2e0!7i13312!8i6656

  • Odgovori Paternina 5. 12. 2018 at 16:56

    Nisem odgovoril, ker ne vem. Bi pa vseeno upal rečt, da gre za slabo premišljeno ureditev. To pravzaprav opažam povsod kjer so v vlogi načrtovalcev ‘priznani’ arhitekti. Forma pred funkcijo in malo prakse (kilometrine) ko govorimo o prometnih rešitvah. Saj ne moreš pričakovat, da bo isti človek, ki je bil glavni snovalec npr. dvorane Stožice bil odličen tudi pri projektiranju prometnih rešitev. Ampak tega nihče ne dojame. Z njim na čelu.

  • Odgovori Paternina 5. 12. 2018 at 17:01

    Bi rekel, da za rešitev večine opisanih problemov obstaja relativno enostavna rešitev: da so ljudje, ki projektirajo kolesarske tudi uporabniki le teh. V vseh možnih vlogah in letnih časih. Garantiram drugačen pristop.

  • Odgovori Boki 6. 12. 2018 at 8:54

    Je Paternina Zoranov aparatcik?

  • Odgovori Paternina 6. 12. 2018 at 10:14

    Ne ni.
    Ga pa zmoti, da se nerga nad stvarjo, o kateri se ne ve (še) nič. In se potem še napačno sklepa na podlagi ene slike v medijih, ki se praviloma nikoli ne potrudijo, da bi objavili kredibilen članek.

    Ampak za razliko od nekaterih (ane boki) komentatorjev na tem blogu, si upam zapisati tudi kaj kritičnega na račun avtorja. Verjamem, da zna kritiko tudi sprejeti.

  • Odgovori Katarina 6. 12. 2018 at 14:57

    disclaimer: nisem kolesar in nimam nobenega namena, da bi bila….ampak…
    tole je taka neskončna neumnost. Vse kar je na kolesih se vozi in mora biti na voznem pasu, ne pa da se mešajo kolesarji in pešci na ozkih površinah. Da ne govorimo o tem, da je neskončno zabavno, ko kolesar pričeti iz mrtvega kota pločnika, izza nekega parkiranega avta…

  • Odgovori Matej Zalar 6. 12. 2018 at 15:02

    @Paternina: Kolesarji se redno vozijo po pločnikih in to mi gre kot pešcu strašansko na živce, sploh ko kar pričakujejo, da se jim bom umikal, in se občasno celo razburjajo, če ne odskočim. Oni naj se mi umikajo! Po eni strani se pritožuje, ker ga terorizirajo vozniki avtomobilov, po drugi strani se enako vede do pešcev. In to ni sprejemljivo. Poleg tega marsikateri kolesar dejansko misli, da mu je dovoljeno voziti po pločniku – seveda, če pa realno marsikje dejansko vozi po pločniku, samo da je na njem narisan še nek kolesarski pas. Vendar pa ne opažam, da bi ljudje kolesarili po pločnikih tam, kjer je kolesarski pas narisan na cesti.
    Seveda bi bilo bolje, če bi načrtovali kolesarske steze kolesarji. Ampak to niti ne bi bilo nujno. Po mojem bi bilo dovolj, če bi v 21. stoletju najprej pomislili na kolesarje (in javni promet) in šele potem na avtomobile. Seveda ne na ta način, da bi voznike avtomobile preusmerjali na enosmerne ulice, ker ob tem dobim pike tudi jaz, ampak po pameti.
    Osebno sicer raje malo več kravala zaženem prej, kot potem, ko je že prepozno. Preveč je rešitev, ki so izrazito slabe, čeprav bi bile lahko čisto dobre. En nizek robnik, ki bi kolesarsko stezo ločil od pločnika, bi bil več kot dovolj, da bi pešci bolje razumeli kje je dejansko pločnik in da kolesarji ne bi vijugali čez cel pločnik, kot se dogaja zdaj.
    Da, kritiko znam sprejeti. Če bo Vodnikova urejena korektno, bom zelo vesel. Všeč mi je recimo novi del Zaloške od Cerkve do Fužin, kjer je kolesarska steza dejansko korektna. In treba je tudi priznati je v Ljubljani še relativno solidno stanje (kar ne pomeni, da je dobro), če to primerjaš z mini občinami. Ali z državo. Pogreb.

  • Odgovori Seamus 6. 12. 2018 at 20:34

    Verjetno je tudi ceneje, če imaš nizek robnik, kot tiste rostfrej kapce.

  • Komentiraj