Kramarska Katrca

Ker sem delal reportažo po logaški okolici, sva se prejšnjo soboto oglasila tudi na Gregorjevem sejmu, ki vsako leto poteka na soboto, najbližjo godu sv. Gregorja, torej dnevu, ko se ptički ženijo, ko pride pomlad, ko spuščamo lučke v vodo, skratka, ko bi morali praznovati slovensko Valentinovo. Na vaške sejme ne hodim prav dosti, pa saj Logatec niti ni vas, čeprav se njihova občina oziroma občinski uslužbenci vedejo slabše kot v najzakotnejših občinah, a o tem čez nekaj dni.

Sejem je bil živ, čeprav sem pričakoval več od petdesetminutnega kulturnega programa, kjer je verjetno nekaj minut ukradel tudi županov in še kakšen govor, a sva to zaradi obupnih prometnih razmer zamudila – tako je pač ob vseh sejmih, slovenske voznike, predvsem tiste, ki samo enkrat na leto pripeljejo v gnečo, pa bi lahko nadomestile tudi opice. Ujela sva samo folklorno skupino Hotedršica, potem se je pa vse skupaj končalo, verjetno za šanki in v okoliških krčmah.

Na takšnih sejmih me vedno zbode, da večino ponudbe predstavljajo razni prodajalci čudežnih nožev, cenenih ur, umetnega usnja in plastičnih kitajskih igrač, ki se čez nekaj mesecev znajdejo na portalu RAPEX, kjer uporabnike opozarjajo, da lahko robotu Čing-Šlung-Ding ob navijanju eksplodirajo baterije. K sreči je bilo v Logatcu tudi dovolj prodajalcev klobukov, suhe robe, keramike in klobas, kar bo mogoče nekoč v Logatec privabilo celo kakšnega turista in ne samo lokalcev, čeprav je videti, da za logaško občino turizem predstavlja predvsem nebodigatreba.

Kakorkoli, najbolj me je navdušila Katrca, kulten avto, ki ga ima premier Pahor še vedno za bolj luksuznega od zadnjega Renaultovega dosežka. Vozil sem že vse sorte vozil, še nikoli pa ne francoske legende, kjer me predvsem zanima, kako se dejansko šalta – vsi, ki so jo že vozili, trdijo, da čisto normalno, ampak ne me hecat – hebel je nameščen tako, da ne more biti normalno. Ko bom enkrat poskusil, si bom tudi enega prižgal in pustil roko v zapestju počivati na šaltheblu, otresajoč čik v pepelnik, ki ne bi mogel biti na bolj pripravnem mestu.

Kdo danes še vozi Katrce, ne vem, so pa definitivno uporabne za kramarje, ki jim polterenec, kot mu je pravil kolega Primožič, pred dolgimi leti lastnik tega vozila, pomeni toliko, da ga ne zamenjajo, čeprav na strehi vozijo trugo, ki presega vrednost vozila.

Najbolj hecno pa je, da tip za svoj biznis očitno uporablja popolnoma enako grdo oranžno-flekasto odejo, kot sem jo lep čas imel za spanje tudi jaz.

Prejšnja objava Naslednja objava

19 komentarjev

  • Odgovori primoz 21. 3. 2010 at 19:51

    Katrca je bila en špasen avto. Šaltanje ni bilo problem (razen v katrci enega kolega, ki se mu je zaluštalo šalthebel zasukati za 180°, tako da je bila prva desno gor), zabavno je bilo prezračevanje oziroma odsotnost le tega, odpiranje oken, ki so se nonstop zatikala,
    in motor s 34 konji (pri “tamočni” GTL izvedbi), ki se je ob najnežnejšem klančku začel pregrevati.
    Če si se zaletel magari pri 10 na uro, so kosi karoserije enostavno padli stran.
    Je pa bila nekaj vredna šasija iz “tračnic”, listnate vzmeti in za tiste čase ogromen prtljažnik. Ko si šel po novo televizijo, si moral obvezno poznat koga s katrco, saj v prtljažnik stoenke ali golfa I niti slučajno ni šla.

  • Odgovori Tomaž 21. 3. 2010 at 20:17

    traktorca je itak zakon 😀

  • Odgovori mark 21. 3. 2010 at 20:46

    Ja. tele neže so bile pa res avto posebne sorte, več pozitivnih kot negativnih lastnosti so imele, prostorna, skromna, dokaj hitra za to varnost, ki jo je nudila, razpadla je pa res, če je naletela na kaj tršega od sebe, gretje pa zgodba zase. Ampak, precej voznikov jo je imelo kar v čislih…

  • Odgovori B 21. 3. 2010 at 21:06

    Mi smo jo tudi imeli, ko smo gradili. Ampak me ni bilo sram iti s katrco tudi v službo s kravato in rekelcom. Res pa sem se bal, da bi se kam zapičili (ali pa kdo v nas). Po moje bi dobila na EuroNCAP testu četrt zvezdice. Če sploh.

    Škoda, ker nimam nobeneslikce od nje.

  • Odgovori Toncek 21. 3. 2010 at 21:09

    pravijo da je katrca kot javna hisa,ko si bil noter je blo fajn,ko si pa ven stopu ti je blo pa neroden

  • Odgovori BigBoss 21. 3. 2010 at 21:36

    Na mojo katrco imam same lepe spomine. Razen trenutka, ko mi je “marela” od šalthebla razpadla, pa sem moral v drugi do servisa.
    In, ja, šalta se povsem normalno. Če mene vprašaš še laže kot marsikje – ker je ročka prestave bliže volanu.
    Prevozila je čuda in pol.
    Lepše spomine imam samo še na Ami 8 break, ki je bil moj prvi avto – pred katrco. Ampak to je pa že druga zgodba …

  • Odgovori strojnik 21. 3. 2010 at 22:11

    @Primož: Če se prav spomnim, vzmeti niso bile listnate, ampak torzijske, nenavite v spiralo. zaradi takega vzmetenja, medosna razdalja ni bila na obeh straneh enaka… 🙂

  • Odgovori chef 22. 3. 2010 at 6:57

    Meni so bili vedno všeč tisti ročaji na maski.

  • Odgovori ZabaRTma 22. 3. 2010 at 8:32

    Če si morda opazil, je bil na Gregorjevem semnu najbolj oblegan t.i. “gasilski štant” PGD Dolenji Logatec, kjer se je na veliko gasilo. Najbolj vztrajni “gasilci” so celodnevno intervencijo zaključevali v poznih večernih urah-preverjeno ;). Predvsem pa se mi je zdelo, da je bila Gregorjeva sobota, masovna Planiška generalka : ista rdeča nit, drug “ivent” 😛

    Najbolj zanimivo po mojem izboru : Ogromni genetsko sumljivi zajci in petelini 😉

    LP

  • Odgovori primoz 22. 3. 2010 at 15:24

    @strojnik: Kakorkoli, jaz sem informatik :D. Vem da niso bili klasični fedri in da je bilo to baje ful dobr.

  • Odgovori Zmago1 23. 3. 2010 at 8:42

    Ej katrca je zakon CHEF, si lih ene par let premlad,…ko so bile katrce zakon. Ko sem kupoval prvi avto si katrce nisem mogel privoščit ker je bila dražja kot Yugo hehe.
    Sem pa vozil sposojeno ene par dni, šalthebel hehe je zakon, tako športno kot si lahko pestavljal s katro ne vem v katerem vatu lahko tako šaltaš, pa kolko prostora,…pa ko je deževalo se ni ven nič vidlo hehe pa tiusti mali brisalci.
    Da se je GTL-ka pregrevala je tudi legendarno.
    Enkrat smo šli v Litijo na eno fešto in je zakuhala na pol poti, smo vsake 3 km dolival vodo,..ko sm končno prišli do Litije nismo najdli žurke in smo šli nazaj v Lj na eno drugo fešto,.. in vmes spet dolivali vodo,…ko smo končno prispel v Lj smo bili tako utrujeni da smo šli direkt spat-kaka žurka hehe.
    Vglavnem, kot bi tio rekel: Vsak taprav DEC mora vsaj enkrat v lajfu vozit Katro!
    lp, Z

  • Odgovori KREN 23. 3. 2010 at 10:57

    He,he, katrina je bla zakon. To je bil edini moj avto, v katerem sem se vozil brez skrbi. Če sem jo mal popraskal, ni panike. Zajlo za sklopko sem kar s štrikom zvezal, ko mi jo je utrgal. Do doma sem prišel tako, potem pa menjat 😉
    Drugač mi je pa zvozila vse, od gradbenega materiala do drv in gum na kres. Potem pa sam parkirat v hrib, odpret prtljažnik, pa cev in z vodo znotraj in zunaj oprat ….
    Je pa mela moja dva problema – pozimi razen dveh tankih linij na šipi nisi znotraj mogel z ventilacijo nič odrosit, druga pa je bila, da če sovoznik ni imel tepiha pod nogami, je bil do kolen moker od luž. Razen pozimi, ko je voda pod sovoznikom zmrznila in “zadihtala” luknjo v podnu.

  • Odgovori chef 23. 3. 2010 at 11:11

    @Zmago1: Se strinjam in ne vem če ne bom enkrat nekomu kresnil 100 evrov in si jo kupil 🙂

    Obožujem te zgodbice s starimi avtomobili. Mi se zdaj bolj nobel vozimo, ampak odpade vsa zabava.

  • Odgovori nof 23. 3. 2010 at 12:27

    Ja, kot že rečeno, katra – legenda!
    Z njo smo se po stari Sloveniki vozili na predavanja v MB. Pozimi smo bili vsi mokri od plundre, ki so jo mimovozeči tovornjaki zmetali v nas. Seveda ob “tesno” zaprtih oknih.

  • Odgovori NoMercy 23. 3. 2010 at 12:57

    ufff … imel 4 katre za povrstjo (od take, da sem ji moral najpreje dno zamenjati do skorj nove (je imela 2 meseca, ko sem jo kupil) 🙂
    Zdej bi imel skrajšano kabrio verzijo 🙂

  • Odgovori Zmago1 23. 3. 2010 at 19:47

    Tudi meni je žal za starimi časi ampak sej veš CHEF zakaj pravijo, da so stari časi-dobri časi,…, ker takrat smo bili mladi in brezskrbni,…mlada generacija bo pa obujala spomine na leto 2010 kot carsko, tako je to.

    Še ena štorija povezana s katrco: Gremo mi na morje v Portorož-Lucija kemp itaq en petek s katrco in ene kolegice ni fotr pustil z nami kao: Se lahko kej naredi na cesti. OK, jo mi peljemo na avtobusno postajo v Lj in gremo s katrco na morje,…in čakamo ob dogovorjeni uri v Portorožu na postaji. Pa ratamo žejni odpremo pivo, pa dve tri,…avtobusa nikjer, mi že panični pa valjda ni šel avtobus hitrje kot katra? Ena ua, dve,…avtobusa nikjer in potem,..končno čez ene tri ure se primaje avtobus,….na poti nekje v Planini je imel gumi defekt in rezerve ni mel s sabo,..hehe
    In zadnji dan kliče ona domov fotra naj jo pride čakat na avtobusno v Lj, pa on pravi, pejt nujno s fanti s Katro je bolj varno lol
    čao, Z

  • Odgovori Zmago1 23. 3. 2010 at 19:51

    Ej še ena dobra: kolega je imel posebno katrco, ki so jo bojda uporabljali švercarji. Med drugim je imela poseben “šverc” predal ki ga ni mogel kao najdet noben carinik za švercat robo in pa pazi to: imela je stikalo s katerim si lahko ročno-brez da bi bremzal prižgal zadnje stop luči in pravtako si lahko ugasnil luč, tako da ob bremzanju luč ni zasvetila,…baje so to imeli zato če jim je kdo sledil, da so ga zvabili v past in zavrli na hitro, luči se niso prižgale in BUM.

  • Odgovori Chefova mami 24. 3. 2010 at 10:19

    … enako grdo oranžno-flekasto odejo, kot sem jo lep čas imel za spanje tudi jaz …

    Tejko! Ko si bil majhen, pa nisi mogel brez nje!

    Rada te ima in pogreša, tvoja mami

  • Odgovori karolina 1. 4. 2010 at 23:53

    s katrco se da tudi pol sveta prepotovat …
    blog o 10-mesečnem potovanju do Indije: http://korakzakorakom.blogspot.com/

  • Komentiraj