Ljubljanske Potniške Posebnosti

Menda že od nekdaj velja, da je Ljubljanski potniški promet eden najslabših javnih servisov v Sloveniji in potemtakem tudi v Evropi ali celo širše. Kenijski matatuji so bili sicer nečloveško natrpani, okrog petnajst potnikov je prenesla Toyota Hiace, vendar so bili vsaj hitri, medtem ko npr. devetnajstka ob niti ne tako nenormalnih urah včasih vozi na štirideset minut, če pa že na dvajset, je promet tako zgoščen, da bi bili prej peš. To mnenje je seveda v divjem nasprotju z rezultati anket, v katerih so uporabniki prevoza malodane navdušeni nad hitrostjo, udobjem, uporabnostjo in celo prijaznostjo šoferjev! Očitno je s temi anketami podobno kot s tistimi o zadovoljstvu z delom policistov in njih prijaznostjo. Kdo so ti ljudje, se sprašujem, so to v resnici avtobusni potniki? Mar ne opazijo da čez tri stopnice plezajo na glasne in poleti zatohle oldtimerje, da so vozovnice, ups, žetoni, približno tako dragi kot v mestih, kjer ta oblika prevoza deluje in da šoferji nemalokrat vrata nalašč zaprejo potniku pred nosom, ali pa ob robnike stiskajo kolesarje?

Zaradi takšnih ljubljanskih posebnosti me vedno preseneti dejanska prijaznost do uporabnika, na primer dejstvo, da je mogoče kupiti tudi tedensko vozovnico, ki stane petnajst evrov in celo dnevno, ki stane štiri evre, kar pomeni, da profitirate, če se vozite s petimi različnimi avtobusi. Toliko bolj me je začudilo, da je mogoče te karte kupiti še kje drugje kot samo na Celovški v Šiški ali v poslovalnici na Slovenski! Kakorkoli, tedenska vozovnica je odličen prikaz stanja v s socializmom prežetem podjetju, kjer v cele dneve popolnoma prazni poslovalnici delajo tri ženske plus en varnostnik, številka pa ostane ista tudi prvega septembra in prvega oktobra, ko po vozovnice masovno pridejo najprej dijaki in potem še študentje.

Tedenska vozovnica LPP

Najprej sem se bal, da bodo za en teden uporabno vozovnico zahtevali fotografijo, kar bi bila seveda svinjarija, dobil sem pa, kot vidite, z ogromnimi žigi poštempljan kartonček, ki je prevelik za katerokoli denarnico, zato sem ga izgubljal po vseh žepih in tudi po nahrbtniku. S kemičnim svinčnikom načečkana priimek in ime sta edini zagotovili, da gre za Mateja Zalarja, stanujočega na xxxxxx, kar verjetno pomeni, da bi bil lahko lastnik vozovnice katerikoli izmed mojih desetih soimenjakov. Oziroma, z vozovnico bi se lahko vozil katerikoli moški, bržkone pa tudi ženska, saj se voznikom verjetno ne ljubi preverjati identitete – pa saj je niti ne smejo. Glede na zastarel način plačevanja z žetoni oziroma enim evrom, pri čemer vam ne izdajo nobenega računa, je nadzor seveda praktično nemogoč.

Prav zanima me, če imajo še v kakšni razviti državi oziroma mestu podobne vozovnice in vesel bom vsakega primera, da se bom lahko spet zadovoljno smehljal, ker je lahko ponekod še slabše. Poleg tega ugotavljam, da sem stran vrgel 4,60evra, saj sem se peljal samo trinajstkrat, da bi pokril razliko, pa bi se, ob predpostavki, da bi plačeval z žetoni, moral peljati vsaj devetnajstkrat! Pravzaprav bi bil na boljšem celo če bi plačeval z gotovino, torej z enim evrom na vožnjo.

EDIT: Šele kasneje sem opazil svetlejši potisk v ozadju, ki prikazuje avtobus in frančiškansko cerkev na Prešernovem trgu, čeprav je župan Janković že pred skoraj pol leta ta del mesta zaprl za ves promet. Simboličen, pa vendar dokaz zastarelosti LPP.

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori Frau Blitz 30. 1. 2008 at 8:05

    V Ljubljani je hecno še to, da na nobeni postaji ni nikjer napisano (vsaj jaz nisem našla) koliko stane vožnja. Očitno je povsem normalno, da smo vsi seznanjeni s tem tako pomembnim podatkom. Če se želim peljati v mesto in če nimam drobiža moram najprej pet minut pešačiti do trafike, ki pa seveda ni odprta non stop.

    Ko pridem v Ljubljano in se peljem s trolo se mi zdi, da sem zašla v časovni stroj, ki me je prenesel trideset let nazaj. Razen kar se cene prevoza tiče seveda.

    V Istanbulu imajo precej prijaznejši promet in plačujejo z nekakšnimi namagnetenimi paličicami v obliki obeskov za ključe, ki jih pristavljajo na neko točko v avtobusu. Še celo na zgodovinskem tramvaju plačujejo tako.Paličice pa lahko napolniš skoraj povsod s kartico ali gotovino. Tako, da ne vidim nobene ovire, da kaj takega ne bi imeli tudi v Ljubljani. Najbrž pa je tako kot je sedaj precej bolj donosno. Kot v cerkvi.

  • Odgovori seamus 30. 1. 2008 at 8:16

    Ja prou neverjetno je stanje javnega prevoza v LJ. In vsakič posebej se čudim raznim podbno velikim mestom malo zahodno in rahlo severno, ki imajo zadeve lepo urejene. In ni nobene gužve in si hitr.

  • Odgovori Dajana 30. 1. 2008 at 8:34

    Na Dunaju imajo šolarji in dijaki (ne vem za študente) letno karto za mestni promet (vključuje podzemno, avtobuse, strassenbahn, za hitri medmestni vlak Schnellbahn pa ne vem), za katero plačajo 19 evrov. Celo leto!!! Poleti pa imajo zastonj. Pri nas pa moraš plačati za njihove usluge na mesec 17 evrov, če si dijak. Da ne govorim o (ne)varnosti. Da ne govorim o tem, da si lahko, če si mamica z vozičkom… Pozabite na LPP. Življensko nevarno. Še sreča, da je Ljubljana tako majhna, da lahko pridem povsod peš.
    Ljubljanski avtobus… nočna mora. In potem vedno tisto… ja, zakaj je taka gužva v Ljubljani, ker se ljudje pripeljejo z avtom, namesto, da bi šli na bus. Kdo pa bo čakal 40 minut. Ahkrrrrrrrrr

    Kot pravi Frau Blitz, kot da bi se čas ustavil pred 30.leti. Kot imam jaz občutek, se z avtobusom vozijo samo dijaki, šolarji in upokojenci. Ljubljana bi morala nujno nujno razmisliti o hitrejšem in sodobnejšem prevozu – o kakšnih hitrih medmestnih vlakih, če se že podzemne, ki bi segala do Kranja, Domžal in Vrhnike ne da zgraditi.

  • Odgovori Frau Blitz 30. 1. 2008 at 9:32

    Ja, na Dunaju je javni prevoz med vikendi, prazniki in počitnicami za otroke in šolarje zastonj. Pa pri nas? V mesto in nazaj, sploh če moraš prestopiti, stane družino več kot dnevna karta za šest oseb po Muenchnu. V LJ se bolj splača iti z avtom in parkirati v mestu. Ja saj niso nelogični. Če bi uredili promet, bi parkirna hišica po gradom samevala in ne bi nosila cekinov.

    Mislim, da je javni promet nekega mesta barometer za uspešnost vodenja, ki zaenkrat kaže klavrne rezultate. Posodobilo se je le to, da sedaj ni treba več plačevati za prtljago in otroške vozičke. Z glavo v zid.

  • Odgovori chef 30. 1. 2008 at 10:33

    @Fraz Blitz: Kaj pa razlika med ceno žetona in plačilom z gotovino? Od kod ta posebnost? Le zakaj potem ne bi raje vsi metali kovancev in bi žetone enostavno ukinili!

    Da ne govorim o tem, da če se štirje nabašemo pri meni doma v taksi, pridemo do mesta ceneje, kot če bi šli z avtobusom. S tem da se pripeljemo kot gospodje!

    @seamus: Zaskrbljujoče je predvsem to, da se čudimo. Vsakič, ko vidimo, da nekaj deluje, se čudimo, kot da je normalno stanje tisto, ki ga imamo mi.

    @Dajana: Hehe, če bom imel danes čas, imam v pripravi že tekst o LPP potnikih 🙂

    @Frau Blitz: Enkrat sem šel k frizerju kot vzoren meščan z avtobusom. Takrat je bila vožnja približno 200 SIT, Tako me je vse skupaj prišlo 400 SIT, s tem da je sam transfer trajal malo manj kot eno uro. Če bi šel z avtom, bi za tiste štiri kilometre zapravil bore malo denarja in če bi bil priden, bi celo plačal parkirnino = 100 SIT. Vse skupaj bi mi vzelo, z iskanjem prostora vred, največ 20 minut.

    Potem se pa pejmo!

  • Odgovori saily 30. 1. 2008 at 10:53

    a se ne voziš ti zdj s kamperjem okol? 😀 me prov zanima s katerega konca lj se moraš peljat nekam, da potrebuješ avtobus.. jest v ljubljani definitvno rajši pešačim 🙂 tudi če gre za 1 urni sprehod

  • Odgovori saily 30. 1. 2008 at 10:57

    p.s. sicer se pa ljubljane na veliko izogibam… največkrat grem do BTCja, pa zadnje čase malo bolj poznam pot tja do litijske 😀 drugače pa kar se tiče centra… definitivno vlak od doma (pa moram tudi do tja 45 minut pešačit, ampak rajši to, kot gužvanje z avtom v ljubljano) pa do glavne postaje potem pa pot pod noge 😀

  • Odgovori morfej 30. 1. 2008 at 11:02

    Jaz pa mislim, da le ni vse tako črno. Seveda je 1€ oz 80 centov veliko, če se pelješ od pošte do bavarca. Kaj pa po drugih krajih, kjer je vožnja do 25km oddaljenega kraja traja 1 uro in stane krepko čez 5 € v eno smer?
    Obstaja tudi sistem, ki ti do 3 minute natančno pove, kdaj bo prišla tvoja trola na tvojo postajo.
    Če je 17€ ob današnjih cenah veliko za mesečno vozovnico ne vem. Jaz sem za (povratno) mesečno vozovnico plačal 100€ za razdaljo 25 km v eno smer. Pri tem ne smem pozabiti, da sta bila v tej ceni všteta samo dva prevoza dnevno in samo v en kraj in nazaj.

  • Odgovori lily 30. 1. 2008 at 11:06

    Pa grozljivi displeji z obupnimi, nerazumljivimi sporočili, v katerih mrgoli slovničnih napak! Pri javnih podjetjih se mi zdi nepravilna raba slovenščine kriminal in bi jo kazensko preganjala.

  • Odgovori morfej 30. 1. 2008 at 11:13

    Ja če bodo plačevali lektorje se bodo verjetno njihov storitve pocenile. Pri časopisih te pa verjetno ne motijo a? Samo razlika je, da časopisi se ukvarjajo z besedili, pri trolah pa je to zgolj nujno zlo.

  • Odgovori chef 30. 1. 2008 at 12:26

    @Saily: Z Ježice do Viške cerkve bi šel bolj težko peš, a?

    @morfej: Ne vem kje si našel ceno 17 evrov. Za navadne občane je cena 34 evrov, se mi zdi.

    @lily: Le zakaj bi bila sporočila slovnično pravilna, če pa tudi šofer ne zna slovensko.

  • Odgovori Jajzi 30. 1. 2008 at 12:35

    Ma dej v Atenah se lahko za bogih 80 centov pol ure (al eno uro sej ne vem) voziš s klimatizirano podzemno brez kakršnih koli zastojev, lahko se večkrat presedeš na drug vlak, za vozovnice so na vsaki postaji postavljeni avtomati,…
    In ja, v tiste pol ure lahko prideš iz katerega koli dela Aten v 15km oddaljen Pirej.
    Hitreje, udobneje in začuda ceneje!?

  • Odgovori morfej 30. 1. 2008 at 13:12

    no sem študent in za nas je 17, se opravičujem, sem iz izkušenj govoril.

  • Odgovori Dajana 30. 1. 2008 at 13:13

    Chef, prosim, napiši kaj o ljudeh, ki se vozijo z mestnim avtobusom.

  • Odgovori morfej 30. 1. 2008 at 13:16

    Jajzi na koliko metrov pa so postaje? So avtomati toliko bolši od trafik? Spremejanjo tudi velike bankovce? Vrnejo vedno drobiž? V pol ure lahko, če ni zastojev tudi s trolo daleč prideš.
    Sorry za dvojni komentar.

  • Odgovori mattew 30. 1. 2008 at 13:29

    uf, avtobusi. ne mi sploh gvort, v kratkem bom js kr kategorijo odpru o teh klinčevih škatlah na kolesih.
    sicer tisti primestni in medkrajevni so za razliko od LPPja še kr vredu, če se seveda ne voziš iz hribov.
    Za lpp sm vesel da sem na njih samo 15minut dnevno, za pot pa porabm 30min če vklučm čakanje.
    Zjutri sta stale dve tanove 20ke na bavarcu. ena za drugo, me zanima če bi se sam bog kdaj name spomnu in mi kdaj Ne poslala ta starih, na katerih še mp3 do konca naglas ne prekosi njihovga ropotanja.

  • Odgovori pepika55 30. 1. 2008 at 13:56

    Trole v Ljubljani ni že ogromno let (mislim da mene še ni bilo na svetu), pa nekateri krepko mlajši od men še vedno fantazirajo o troli!????

    Drugače pa se v glavne strinjam s tem kar je Chef napisal.

  • Odgovori tisa 30. 1. 2008 at 13:57

    Sama sem enkrat doživela, da je šofer od nekega fanta zahteval še osebno, ker si na sliki na mesečni ni bil dovolj podoben. Nakar mu je pokazal še osebno, pa mu šofer še vedno ni verjel, da je to on 🙂 . Iz tega verjetno sledi, da če si sumljiv ti ne more nič pomagati. In glede na tvoje izkušnje v Hervisu in drugih trgovinah si imel še srečo, da ti ni nihče težil 😉

  • Odgovori tisa 30. 1. 2008 at 14:02

    @morfej: obstaja sistem, ki naj bi ti na tri minute natančno napovedal prihode avtobusov. In na začetku je res deloval vredu. Zdaj pa je vedno bolj zanič. Napoveduje avtobuse, ki sploh ne vozijo (recimo nočne linije) ali pa ti že ob devetih zvečer pove, da noben avtobus ne pelje več na neko postajo, čeprav avtobus tam vozi do desetih ali še dlje…

  • Odgovori morfej 30. 1. 2008 at 14:08

    sam ga res nisem s testiral, je pa kolega pred kakšnimi dvemi tedni povedal, da deluje odlično.

  • Odgovori chef 30. 1. 2008 at 14:14

    @tisa: Mene je enkrat en tepec od šoferja, križanec med opico in medvedom, resno, kosmat je bil po celem vratu, z eno samo roko zabrisal iz avtobusa, ker je trdil, da nisem plačal. Načeloma sem se kot mulec res vedno švercal z mesečno, ki je veljala le za primestni promet, no, takrat sem pa vzorno plačal z žetonom!

    Zdaj nisem imel teh problemov, ker sem bil oblečen v reklc in montl, pa so imeli malo več rišpekta.

    Kar se pa tiče napovedovanja prihodov avtobusov… a ni to plačljivo, ergo drago?

  • Odgovori Jajzi 30. 1. 2008 at 14:31

    @morfej: V bistvu se nisem vozil ravno na veliko različnih krajev Atenah, vendar vem, da dlje kot 500, 600 metrov od postaje nisem hodil(ko sem izvedel, da obstaja podzemna).. Imajo pa tam tudi taprave trole in navadne buse in ne vem kaj še (sej je razumljivo, ker je pač velemesto)..
    Avtomati sprejemajo bankovce, kovance so mi vedno vrnili, ponavadi je na postaji tudi okence, kjer karte prodajajo, skratka ni problemov.
    Lahko greš pa na podzemno tudi brez karte, samo potem se moraš izogibati kontroli kart (je nisem nikdar srečal).
    Pa tiste pol ure do Pireja je mišljeno v skrajnem primeru, ko ravno zamudiš vlak in čakaš na naslednjega.

  • Odgovori Zupo 30. 1. 2008 at 16:31

    S takim poslovanjem jim gre in jim bo šlo vedno slabše! In prav je tako! Ni čudno, da se večina ljudi, vključno z veliko študentarije, vozi z avtomobili! Lahko bi se zgledovali po Zagrebu, kjer imajo študentje in penzionisti zastonj! A ti kurci raje na veliko računajo, storitve so pa drek! Kar se mene tiče, naj crknejo!

  • Odgovori siggi 30. 1. 2008 at 19:23

    Sistem (Telargo) za moje pojme dela odlično! Pač vpišeš postajo in številko linije pa je! Zvečer ti mogoče ne registrira, ker vozijo že druge (recimo namesto 3ke N3, 1ke 1B itd..)

    Kar se starih avtobusov tiče – priporočam sedenje na repu:) Ko je gužva na busu, se tistega ropotanja SKORAJ ne sliši:D

    So pa malo navite cene, časovni zamik med enim in drugim busom je včasih malo smešen (ok, ko je prometni čep še razumem, ko pa promet teče gladko), ker mi gre na živce da včasih pripeljeta dva ista busa skupaj, potem pa naslednjega ni več kot 10 min… sploh če ti oba spizdita pred nosom!

  • Odgovori kruhinmleko 30. 1. 2008 at 22:29

    kolk prebivalcev imajo Atene in potlej LJ?

    pri nas je cel hudič načrtovat kaj uspešnejšega oz. cenejšega, ker je premalo ljudi, da bi se to splačalo ..
    drugače pa se z busom nisem vozil že par let, vsaj kar se Lj tiče 😀 in sem zelo ponosen na to.. na živce mi gre “mularija” s tefeloni na katerih razgraja un kurčev balkan in dretje enega preko drugega in seveda nevarnost teženja nič krivemu človeku v bližini!!!

  • Odgovori kruhinmleko 30. 1. 2008 at 22:31

    kolk prebivalcev imajo Atene in potlej LJ?

    pri nas je cel hudič načrtovat kaj uspešnejšega oz. cenejšega, ker je premalo ljudi, da bi se to splačalo ..
    drugače pa se z busom nisem vozil že par let, vsaj kar se Lj tiče 😀 in sem zelo ponosen na to.. na živce mi gre “mularija” s tefeloni na katerih razgraja un kurčev balkan in dretje enega preko drugega in seveda nevarnost teženja nič krivemu človeku v bližini!!!

    aja .. drugače me pa še živcira, da odkar so prenovili proge, se jim še zdaj ni zdelo smiselno označit postaje s primernimi številkami..

  • Odgovori chef 31. 1. 2008 at 0:01

    @Zupo: Sicer si jezen, ampak dejstvo je, da se res ne bi poznalo, če bi propadli!

    @kruhinmleko: O mulariji s telefoni pa enkrat drugič 🙂

  • Odgovori Nergač » Cigumigu apatija 1. 2. 2008 at 7:30

    […] mi pa razložite, kdo bi se ob vsem te in še ob visokih cenah, počasnih linijah in neudobju sploh želel voziti z avtobusom? Da bi, kot v drugih mestih, lahko rekel “raje se vozim z […]

  • Odgovori frue 1. 2. 2008 at 22:39

    Men se 17 eurov za mesečno ne zdi velik, glede na to, da so v ostalih evropskih mestih zlo dražje. Je pa res, da je drugje potniški promet bolj zanesljiv.. Tud take tedenske karte sm že vidla drugje…v Munchnu sem za tedensko isar card devala več kot 20 eurov, je pa res, da je tam cena odvisna od tega, kako daleč živiš, karta pa velja za čisto ves javni promet…

  • Odgovori taca 2. 2. 2008 at 22:04

    Se strinjam s tem , da bi morali orng predelati proge in vključiti sistem prestopanja. In da gre za nekoliko zaostalo organizacijo kar se tiče birokracije…ampak pol leta stara slika za ozadje na vozovnici pa še ni taka katastrofa 😉 Sama se vozim skoraj vsak dan iz Bežigrada v center… prej na natu pogledam napovedan prihod avtobusa tiste števike, ki jo potrebujem (izbiro mam od tu res veliko ampak to je zaradi tega ker sem tako blizu centra)in sem potem čez deset minut v centru. Peš rabim 25min in počasi se naveličam iste poti zato grem z avtobusom..

  • Odgovori gobasteer 6. 2. 2008 at 19:46

    Ko si že vprašal če je kje hujše. Jaz lahko povem za Koper, kjer so cene precej normalne (5 evrov mesečna, 1 evro na vožnjo-vsaj če plačaš na busu) vendar pa so koprski bus vozniki zelo samosvoji glede vožnje – izpuščajo postaje, jih dodajajo, prihajajo ko sploh ne bi smeli, pridejo prej, zamujajo, jih sploh ni. Vse to zna bit precej neprijetno, ko se ti kam mudi, recimo v šolo (ko te pripelje 5 min pred začetkom pouka do najbližje postaje). Drugače je pa precej v redu, vozovnice so urejene zelo sodobno, z avtomatom na busu.

  • Odgovori chef 6. 2. 2008 at 23:38

    Mesečna 5 evrov? Uf!

  • Odgovori Kavelj 22 » Neznosna brezupnost županovanja 10. 2. 2008 at 18:10

    […] je žal pri tem ostalo. V celoti gledano pa je ljubljanski potniški promet ostal tak, kot je bil. Počasen, glasen, neučinkovit in drag. Bojim se, da bo tak ostal vsaj do konca Jankovičevega županovanja. Javni promet pa je ogledalo […]

  • Odgovori Frau Blitz 10. 2. 2008 at 20:34

    No, že omenjeni Isar Card v “Minhenu” je prenosljiv in poleg se lahko vozijo otroci do 14 leta. Neomejeno število, če so družinski člani in do tri, ki to niso. Je pa Minhen takole preko prsta 4 -5 večji kot Ljubljana, pa še kolesarske proge ima malo bolj zrihtane. Na ban, lahko izven konic vzameš poleg tudi kolo.

  • Odgovori Nergač » Moderna Ljubljana. Res? 4. 8. 2010 at 6:26

    […] službo nad nadstreški ljubljanskih avtobusnih postaj zagledal elektronske prikazovalnike prihodov mestnih avtobusov, sem za trenutek mislil, da še ni konec dopusta in da morebiti tičim v kakšni evropski […]

  • Odgovori Nergač » Polnjenje ljubljanskega proračuna na rovaš šolarjev 9. 8. 2010 at 18:01

    […] Ali pa ukine subvencije za dijaške in študentske vozovnice za LPP. […]

  • Odgovori Nergač » Za avtobus si je treba čas vzet 5. 12. 2010 at 18:01

    […] chef 5.12.2010 ob 18:00 ob 18:00 pod Natezalnica, miks LPP, verjetno najslabši javni prevoznik v Evropi, mi vztrajno servira štof za nerganje. Seveda smo iz […]

  • Odgovori Nergač » Ko ne moreš stran gledat 1. 8. 2011 at 21:06

    […] ima za goste precej slabosti: neutrudnemu zvonjenju viške fare se pridružuje ropot preglasnih mestnih avtobusov, motoristov, posebnežev s predelanimi avtomobili in intervencijskih vozil. Ima pa tudi nekaj […]

  • Komentiraj