Luksuz

Samo politika lahko spaca skrpucalo, kakršen je novi davek na vozila, ki bo stopil v veljavo 1. julija in mu ljubkovalno pravimo davek na luksuz. Gre za to, da bo država dodatno obdavčila tako imenovane luksuzne osebne avtomobile s prostornino nad 2.500 cm3, pri čemer celo brez sramu priznavajo, da gre za polnjenje prazne državne malhe – čeprav so kupci luksuznih avtomobilov za prazno blagajno krivi še najmanj. Prej nasprotno. Ampak to ni edini nesmisel novega davka s populistično noto. Zahojenec, ki na dvorišču vsako nedeljo lošči novega, skrajno pomanjkljivo opremljenega Peugeota 5008 z najšibkejšim motorjem seveda vriska od veselja, če država zajebe soseda, ki si kupuje novega Audija A6 s trilitrskim motorjem.

Prvič. Vsako vozilo je obdavčeno z DDV in z davkom na motorna vozila (DMV), ki znaša od 0,5 do 31 odstotkov, in sicer v odvisnosti od izpusta CO2. To pomeni, da je že DMV neke vrste davek na luksuz, čeprav naj bi bil dejansko namenjen spodbujanju nakupa okolju prijaznejših avtomobilov.

Drugič. Tako imenovanih luksuznih vozil s prostornino motorja nad 2,5 litra se proda relativno malo. Takšnih, ki bi imeli nad 3,0 litra, je  verjetno smešno malo. Od 56.000 novih vozil je bilo lani luksuznih samo 1.100, je za Dnevnik povedal Gregor Mauko, direktor Toyote Slovenija in predsednik sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. To pomeni, da bo s tega naslova v državno blagajno prikapljalo razmeroma malo denarja, čeprav je davek noro visok:

  • 2500-2999 cm3 – 8 %
  • 3000-3499 cm3 – 10 %
  • 3500-3999 cm3 – 13 %
  • nad 4000 cm3 – 16 %

Audi A6 s trilitrskim motorjem torej danes stane 60 jurjev, julija pa bo slabih 65 jurjev, od česar bo država dobila slabih pet, seveda poleg 20-odstotnega DDV in 11-odstotnega DMV, ki sta zaračunana že prej! Kdo tukaj sploh še zasluži? Je zaslužil prodajalec, ki je obdavčen še preden sploh kaj proda in je v teh časih, ko prodaja upada, že tako ali tako v težavah? Kje pa! Največ dobi država, ki tudi kupi kar nekaj luksuznih vozil, je pa res, da se vsaj davek vrne.

In tretjič. Z davkom na luksuz bodo obdavčeni tudi motocikli, in sicer tisti s prostonino nad 1000 cm3 (5 %). Ne vem natančno, kaj hoče povedati zakonodajalec. Da je Honda CBR 1000 RR (999 cm3) manj luksuzna od Honde Crosstourer (1237 cm3)? Če logika izračuna prostornine motorja vsaj približno velja za osebna vozila, je enak princip pri motociklih popolnoma zgrešen, idiotski, nekaj, kar so sposobni samo državni uradniki. Po zdravi pameti je luksuzen vsak motocikel, ki ni nujno potrebno prevozno sredstvo, to pa so kvečjemu neregistrirani podeželski mopedi in skuterji s prostornino do 125 cm3 – vse ostalo je rekvizit za zabavo.

Skratka, še eno skrpucalo, ki pa ga bo zavistno ljudstvo veselo, čeprav bo prinesel več slabega kot dobrega. Denar, ki bo pritekel v državno blagajno, ki so jo enkrat že izpraznili, bodo spet zapravili, ljudje se bodo vozili s slabšimi avtomobili, trgovci pa bodo imeli manj prometa – s čimer bo država dobila tudi manj sredstev iz naslovov davka na dodano vrednost in davka na motorna vozila. Še nikoli se ni bolj splačalo kupiti rabljenega audija A6 3.0, kot se ga bo splačalo kupiti v ponedeljek, 2. junija. To je pa tudi nekaj. Bomo pač kupovali in uvažali rabljene avtomobile, marsikdo pa ga bo verjetno tudi raje registriral v tujini. Kaj pa mislite? Da so luksuzne avtomobile na naših cestah prodajali slovenski trgovci? Še Katarina Kresal ga je kupila od trgovca, ki je utajil DMV!

Sreča, da nimam  luksuznega avtomobila! Čeprav ni dvakrat za reči, da nam bo šlo čez leto dni že tako slabo, da bo za luksuzen avto veljal vsak, ki bo imel več kot 1800 cm3. Po nekaterih kriterijih sem tako ali tako že zdaj bogataš, čeprav tega ne občutim. Vse kar čutim, je nateg.

Prejšnja objava Naslednja objava

30 komentarjev

  • Odgovori smoger 27. 6. 2012 at 18:40

    Valda bodo denar od tega davka namenili obnovi železnic. (Jaz, optimist.)

  • Odgovori suum 27. 6. 2012 at 19:29

    Še sreča, da imam “le” 2360 ccm. Ampak, ko se bodo spomnili še kakega dodatnega kriterija za “luksuz”, denimo moč motorja ali, ne daj bože kakšna višina emisij ali celo poraba, no potem sem ga pa tudi sam ornk naj…

  • Odgovori smoger 27. 6. 2012 at 20:00

    Takšen davek je dokaz, da naši politiki nimajo ideje kak Sloevnijo pripeljati na zeleno vejo. Pol se plus v budžetu ustvarja na tak ‘steroidni’ način. Seveda je to šele začetek steroidne kure.

  • Odgovori Primož 27. 6. 2012 at 21:51

    Turbobencinarji FTW! 😀 Danes z 2.0 turbačem počiš dol starega 3.0, 3,5 litraša brez turbine. In se izogneš davku na luksuz! 😀

  • Odgovori Marushin 27. 6. 2012 at 22:10

    To je pač “ukrep”, ki so ga zrihtali populistični sindikalisti in njihovi botri, Janša&Co. pa pridno prikimavajo in se gredo igro “kdo je večji socialni pravičnež”… Pa ko bi šlo samo za teh nekaj avtomobilov; poglejte si raje druge “uravnalne” ukrepe, kjer te zj***jo takoj, ko zaslužiš več kot 2.000,00 EUR na mesec… Sosedi pa se režijo, ko cepijo socialca, popoldan pa fuš…

  • Odgovori virenque 27. 6. 2012 at 22:18

    No, mislim da tukaj Chef nekaj mešaš. DMV se plača ob registraciji vozila, tako da ne poznam ravno postopka, kako bi ga lahko zaobšel. Resda pa ne vem, kako je z rabljenimi vozili.

    Ta dodatek k zakonu za uravnoteženje javnih financ je bil pač nek kompromis za sindikate, ki so na vsak način hoteli, da se obdavči tudi luksuz, kot da ni že dovolj obdavčen z nečloveško progresivno dohodninsko lestvico! Tako da je dejstvo, da je navadno skropucalo, ampak važno, da so sindikati nasedli.

    Sam se načeloma mnenja, da če se avtomobile poleg DDV-ja še dodatno obdavčuje, naj se jih izjemoma z okoljevarstvenim izgovorom. Edini kriterij bi moral biti izpust CO2 na km. Večja kubatura seveda pomeni tudi večji izpust, ampak vseakor pa še ne moremo reči, da bo 2,5 litrski bencinar izpustil več CO2 kot 2-litrski dizelski motor.

    Okoljsko prilagojen DMV je pač nekaj, s čimer se v prihodnosti bomo morali soočiti, verjetno če ne prej zaradi kakšnih direktiv EU. Npr. na Nizozemskem, po kateri se slovenci tako radi zgledujemo, te popolnoma ocurijo za vsak še kako normalen avto, ki je dražji ali bolj požrešen od npr. klasičnega Polota. Npr. za novega Mondea 2.0 dizel bi danes poleg neto cene 23.000 EUR moral odšteti še 8.800 EUR DMV-ja in seveda še DDV…odstotke si lahko izračunaš sam, da ne bomo zašli na teme o višini plač na NIZ. Poleg tega bi te doletel še cestni davek v višini približno 1.200 EUR na leto, samo zato, ker je pač dizel in tehta tam okoli 1,3 tone. Cestni davek in vinjeta bi te verjetno v SLO prišla na leto tam okoli 250 EUR, DMV pa ene par odstotkov.

    Tako da ne želimo si takih in podobnih davkov. Dokler so obdavčene samo mašine z 2,5 litra kubature in več, smo še poceni prišli skozi. Če bi se že šli spodbujanje nakupa ekolju prijaznih vozil, pa je edini smotrni davek res zgolj na izpust CO2 in nič drugega.

  • Odgovori chef 28. 6. 2012 at 0:10

    @suum: Na izpust CO2 je že vezan DMV.

    @smoger: Seveda, ampak najuhje je, da še enkrat obdavčijo tiste, ki so itak že prej plačali več – skozi DDV, ki je za Maseratija pač višji kot za Renault Megana, višji pa je zaradi večjih izpustov seveda tudi DMV. Da ne govorim o drugih davkih, ki jih plačujejo premožnejši in s tem dobesedno financirajo socialo revežem.

    @PrimoŽ: Saj jto je ta bizarka, ki je še bolj jasna pri motociklih! Tale hec je za moje pojme super luksuz in verjetno z vso opremo stane tudi do 40 jurjev, ampak pač ne bo obdavčen, ker je po naši debilni zakonodaji … švoh.

    Švoh!

    @virenque: Seveda. Ti pojma nimaš, da so vsi naši trgovci rabljenih avtomobiliov zaslužili z goljufanjem pri uvozu rabljenih vozil, ker so obšli DMV, čeprav so v SLoveniji tovorili cele kamione luksuznih avtomobilov. Pri tem kupec seveda sploh ni vedel, kaj se dogaja.

    Še enkrat si preberi zakon o DMV in videl boš, da je ravno lestvica DMV odvisna od, ha!, izpustov CO2! S tem se strinjam, super, saj je v praksi to davek na požrešne in okoljevarstveno bolj sporne motorje.

    Kar so nam uturili v tem zadnjem primeru, pa je navaden nateg in tega ne morem sprejet samo zato, ker so kao potolažili jebene sindikaliste.

    Kako zelo debilen je ta davek, lahko vidiš na primeru Forda Focusa ST, ki lahko košta 35, 40 jurjev, a ne velja za luksuzno vozilo, čeprav je polno opremljen in na cesti pomete z nekim bednim Audijem A6 z 2,8-litrskim motorjem, ki v osnovni različici prav tako stane 40 jurjev – pred uvedbo davka, seveda – ker ko ga boš kupil v ponedeljek 2. julija, boš zanj dal že 43 jurjev, vozil se boš pa z navadno drvarnico, ki je dobro videti samo od zunaj, na cesti ga pa prehiti avto za trideset jurjev, ki je povrhu vsega še bolj kompletno opremljen.

    Kar se tiče primerjave z Nizozemsko: če že ne pri standardu, logika pade, ko primerjaš infrastrukturo javnega prometa. Pri nas nekdo, ki živi v dolini Besnice, to je 5 kilometrov od Zaloga, brez avtomobila ne more, razen, če je pripravljen vsak dan izgubiti dve ali tri ure zato, da pač čaka avtobus. Da ne govorim o tistih, ki živijo v Kamniku – sem deloma živel tam. Da bi prišel v službo z javnimi prevoznimi sredstvi, bi v obe smeri porabil vsega skupaj od tri do tri ure in pol. Z avtom pa od 40 minut do uro in pol v najslabšem primeru.

    Potem vidiš, da avto pri nas dejansko ni luksuz, ampak nuja. AJa, vkalkuliraj še cene nepremični nv Ljubljani, kar pomeni, da je mlad par danes dobesedno prisiljen v selitev nekam, kjer za javni prevoz ni poskrbljeno.

    In ja, po vsem tem je najbolje, da nekoga, ki se trudi in veliko zasluži, država pojebe še zato, ker se je nagradil s kao luksuznim avtomobilom. Kupiš en avto in plačaš tri davke.

  • Odgovori spookymulder 28. 6. 2012 at 1:36

    Uf, kaj ste sedaj sami Superhiki zbrani tukaj, da tako simpatizirate z bogatimi. 😀

    Pač nekako se mi zdi, da če se nekdo zna s slabimi 800€ prebiti skozi mesec, bo tudi nekdo, ki je za avto pripravljen odšteti več kot 50k€, nekako znal preboleti tistih 13 ali 16% dodatnega davka.

  • Odgovori suum 28. 6. 2012 at 7:50

    Ja, res je, za izpuste je že DMV, sem na hitrico spregledal. Vseeno pa pri nas nikoli ne veš, če si ne bodo, namesto enkratnih, omislili še vsakoletne davke na ta ali oni kuksuz.

    Ja, se strinjam, da bi se tisti, ki za avto lahko odšteje več kot 50k€, nekako znal preboleti dodatni davek. Ampak saj za takšne so davki že po de faultu višji (višja osnovna cena, emisije, moč pri zavarovanju, ipd). Problem je to, kar je opozorjeno že v prispevku, da gre za navadno demagogijo, ki ne bo skoraj nič vplivala na večji proračun, peščica, ki jih bo to zadelo bo ogorčeno, mase pa potešene, kot npr.: pri zmanjšanjih plač v javnem sektorju, čeprav od tega ne bodo imeli nič, zaradi morebitnega osebnega zadovoljstva pa se revežem ne bo kvaliteta življenja v ničemer izboljšala.

  • Odgovori Marushin 28. 6. 2012 at 8:24

    @spookymulder: kdo pa je v resnici bogat? Kje je tista normalna meja, kjer lahko govorimo o materialnem bogastvu? Je to mesečna neto plača 2.000,00 EUR (Chef bo vedel, koliko moraš imeti, da si izplačaš ta neto znesek in koliko “lačnih” ust s tem nakrmiš…)? Ali pa je ta meja nad 5.000,00 EUR? Ali je morda bolj pametno vrednotiti ostalo premoženje (razne hiše v Istri, na Avstrijskih smučiščih, Floriti ipd.), ki jih slovenčki tako pridno tajijo, v isti sapi pa tekajo na socialno, ker uradno zaslužijo ubogih 650,00 EUR?

    Odkar velja nova “socialna” zakonodaja, je bilo ogromno TRR pri nas zaprtih oz. izpraznjenih, denar pa je romal v banke sosednjih držav, kamor pogled socialnih centrov ne seže… In takšne balkanske lumpe potem jaz financiram iz svojih 2.000,00 EUR neto, da me na koncu še olupijo, ko grem kupiti malo boljši avto!

  • Odgovori odpisani 28. 6. 2012 at 8:46

    Pa od kje vam 2.000,00 EUR neto. S svojimi 1.200,00 sem v istem dohodninskem razredu kot Colarič, al kaj je že, iz Krke.

  • Odgovori chef 28. 6. 2012 at 13:13

    @spookymulder: Meni gre pač na kurec, da ta država kaznuje vse, ki si želijo biti uspešni. Je pa normalno, d abo država samo odraz družbe, ki nikomur ne privošči uspeha, sploh, če si je lump kupil dober avto. Češ, če jaz preživim z 800 evri, bomo pa še tebe kaznovali, ker imaš 50 jurjev za avto. Pač nekje zasluži še pet jurjev več ali si kupi avto za 45 tisoč evrov.

    Če ne vidiš, da je to debilna miselnost, se žal nimava več kaj pogovarjat. V tej državi so sicer marsikaj zasrali politiki in gospodarstveniki, ampak len, zavisten, neinovativen in s povprečjem najbolj zadovoljen folk tudi nosi del krivde.

    Sploh pa ne gre samo za to – gre za to, da bodo v večjih težavah trgovci, za katere boš pa spet rekel, da so lumpi, ker služijo bajne denarce in mogoče nas boš celo spomnil, da ti je zadnjič serviser zaračunal dvesto evrov za pol ure dela.

    Ampak ta avtohiša in njen lastnik zaposluje toliko in toliko ljudi, ki bi bili sicer na zavodu za nezaposlene, dobršen del visoke cene pa je posledica države, ki z nenormalnimi davki drka vsakega, ki skuša nekaj ustvarit.

    Gre tudi za to, da novi davek niti pod razno ne bo rešil slovenske državne blagajne, medtem ko bo na ravni posameznikov marsikoga zajebal samo zato, ker je morda celo res uspešen.

    Aja, večino lukuznih avtomobilov, ki se jim čudiš na cesti, so pripeljali iz tujine. Marsikaterega tudi brez plačanega DMV. No, zdaj se to splača še bolj. In kaj je dobila država? Kaj je dobil trgovec z avtomobili?

  • Odgovori spookymulder 28. 6. 2012 at 14:19

    @Marushin:
    Za moje pojme je nekdo, ki je pripravljen za avto odšteti 50k€ in več definitivno bogat, ne glede na to, če je denar podedoval, prigoljufal ali prislužil. Pa s tem nočem reči, da si ne bi smel privoščiti dragega avta, prav nasprotno, če mu je to v veselje, mu privoščim iz dna srca, sem pa vseeno mnenja, da za tako osebo ne bi smelo biti problem odšteti dodatnih 5.000€ takega ali drugačnega davka, seveda po enem tistih (očitno za nekatere zelo zatiralsko socialnih principov), da tisti, ki ima več in lahko več zapravi, lahko tudi več prispeva v obče dobro.

    @Chef:
    In kaj je pravzaprav ta tako zelo opevana uspešnost, ki naj bi jo država kaznovala? Je uspešnost to, da imaš velik in drag avto? Si uspešen zato, ker imaš hišo s petimi spalnicami in vilo na morju? Si uspešen, ker imaš v banki na računu nekaj milijonov €? Oprosti, ampak to zame ni neka prava življenjska uspešnost. Daleč od tega.

    In na žalost v tej državi in na tem svetu obstaja velika večina ljudi, ki si ne morejo privoščiti dragega avta, pa to ne pomeni, da gre za “len, zavisten, neinovativen in s povprečjem najbolj zadovoljen folk”. Niti pod razno. Zagotovo pa obstaja kar nekaj ljudi, ki niso v življenju niti s prstom mignili, pa se okrog prevažajo v avtomobilih, za katere bi nekateri morali garati (in to prav živalsko garati) celo življenje.

    Je to torej prava miselnost? Da bi moralo biti tistim, ki lahko kupijo luksuz, biti škoda plačati nekaj dodatnega davka, s katerim bi, bog ne daj, morda malce izboljšali standard t.i. “lenega, zavistnega, neinovativnega in s povprečjem najbolj zadovoljnega folka”. Samo nekaj je vendarle narobe s to miselnostjo. Namreč ravno to, da po teh standardih “uspešnosti” verjetno med ta “len, zavisten, neinovativen in s povprečjem najbolj zadovoljen folk” spadava tako ti, kot tudi jaz, pa verjetno tudi vsi, ki obiskujejo ta blog … vsaj zdi se mi , da noben tukaj ne vozi avta, s katerim bi si lahko kupil manjše stanovanje. Vidiš, to pa se mi zdi zares debilna miselnost.

    Za moje pojme torej glavni problem ni “len, zavisten, neinovativen in s povprečjem najbolj zadovoljen folk”, temveč tisti folk, ki (jalovo) upa, da bo nekoč postal “uspešen” (po standardih velikih avtomobilov) in je zato pripravljen na vse načine zagovarjati, braniti in opravičevati tak status “uspešnosti”.

    Da pa se še vrnem k problemu nelegalne preprodaje avtomobilov za potrebe izmikanju davka … ja, seveda, to je problem, ampak to ni problem same miselnosti davka na luksuz, temveč je to problem sodobne družbe, ki postaja vedno bolj sebična in egoistična, ker tisti, ki imajo denar, niso za svoj luksuz, ki si ga seveda lahko privoščijo, pripravljeni odšteti nekaj denarja več, da bi vrnili družbi, ki jim sploh omogoča, da so tako zelo “uspešni”. Konec koncev je vendarle potrebno priznati, da uspešnost nikoli ni zgolj produkt enega samega človeka (razen če mu mogoče prihaja denar iz zadnjice), temveč veliko bolj širokega kroga ljudi, ki v veliki večini niso prav nič manj delavni, zavzeti in inovativni, pa vendarle aktualni ekonomski sistem omogoča, da je nekdo finančno bolj “uspešen”, kot pa drugi, čeprav to ni nujno dejanski odraz vloženega dela enega ali drugega.

    Problem mahinacije s preprodajo avtomobilov in izogibanju davščin s kupovanjem v tujini bi se seveda morali prav tako lotiti, ne zgolj na ravni Slovenije, temveč na ravni EU, ki s prostim pretokom blaga zagotovo pomeni dobrobit gospodarstvu, vendar hkrati omogoča tudi take in drugačne mahinacije, ki bi jih bilo potrebno odpraviti. Vendar ne more biti novi davek pod vprašajem zgolj zaradi možnih goljufij, kajti potem bi lahko takoj odpravili tudi vse druge davke, ki jih plačujemo, saj se povsod najdejo ljudje, ki skušajo pretentati sistem.

    Sicer pa, še z malce bolj šaljivega zornega kota, če je drag avto znak “uspešnosti”, zakaj ne bi tudi tega davka na luksuz smatrali kot dokaz “uspešnosti”? Zakaj ne bi bogati tudi tega davka razumeli kot luksuz, ki si ga lahko privoščijo zgolj zares “uspešni” ljudje. Jaz bom rade volje vsakomur, ki se bi pohvalil, da je plačal davek na luksuz, priznal da je zares “uspešen” v življenju. 😉

  • Odgovori chef 28. 6. 2012 at 18:09

    Menda ne misliš, da bom s teboj sodeloval v tako zelo abotni debati, ko je pa jasno, da nimaš razčiščenih niti osnovnih pojmov in si pač samo tipičen, preprost in zavisten možic iz Butal.

  • Odgovori spookymulder 28. 6. 2012 at 19:02

    Ja, pravzaprav sem živel v iluziji, da se na tem blogu debatira, pa čeprav o abotnih prepričanjih, vendar je očitno namen zgolj podajanje razsvetljenih in absolutno nezmotljivih tez atipičnega, kompliciranega in nezavistnega umetnika, ki v dolini Šentflorjanski razkriva neumnosti in napake preprostih hlapcev. Moja napaka. Ali pa morda zgolj prostaške misli, ki mi jih v ušesa šepeta Zlodej? 😉

  • Odgovori chef 28. 6. 2012 at 19:19

    Še toliko nisi, da bi kapiral, kako zelo se mi ne ljubi ukvarjat s teboj. Tebi niti osnove niso jasne, zdaj pa misliš, da mi boš čas kradel s svojimi bodimo-vsi-enaki in nihče-ne-rabi-avta-za-50-jurjev in kdor-ima-50-jurjev-je-ziher-brezmejno-bogat-in-lahko-plača-še-5-jurjev-več idejami, in to na ravni argumentov osnovnošolskih debatnih krožkov in tretjerazrednega sarkazma.

    Menda ne misliš, da imam zares toliko preveč časa? Če že, si ga raje vzamem za psa.

  • Odgovori David 28. 6. 2012 at 21:31

    Ta zakon je še eden v nizu butalskih zakonov – ravno pravšnji za slovenske ovce. Amen.

    Zdaj pa hitro še enkrat ali dvakrat dokapitalizirat NLB, da bodo lahko nekateri spet jemali milijonske kredite, ki jih nikoli ne bo treba vrnit in za katere ne bo nihče odgovarjal. In nihče sedel na Dobu.

    Fino bi bilo videti, kako bi izgledal NLB in njena politika kreditiranja po tem, ko bi banka imela večinskega tujega lastnika. Sorry za offtopic.

  • Odgovori spookymulder 28. 6. 2012 at 22:04

    Ne Chef, zares od nekoga, ki je tako zelo prepričan v pravilnost in nezmotljivost lastnih idej, ne pričakujem, da bi imel čas in voljo prisluhniti še čemu drugemu, kot toku lastnega genialnega uma.

    Pa čeprav imaš očitno čas, da svoja nezmotljiva mnenja o prav vsem tako radodarno deliš z nami, mentalno nedoraslimi osnovnošolci in tretjerazrednimi hlapci iz doline Šentflorjanske. Nekdo pač mora biti cinični gospodar nezmotljivega razuma.

    Zares te občudujem, da imaš ob tem tudi čas za psa. 😉

  • Odgovori seamus 29. 6. 2012 at 7:47

    Meni je neskončno neverjetno, kako ljudje ne zastopijo, kaj pomeni dokapitalizacija NLB za blazne miljone, hkrati pa je to samo prvi paket, koliko bo potrebno še dodatznega denarja pa še nihče ne upa povedati. Tle se pa grete za par jurjev pri redkih posameznikih.

  • Odgovori virenque 29. 6. 2012 at 9:19

    @chef: se delno strinjam, ampak vseeno. Nas DMV je mizerno nizek. Si ze kdaj koga slisal, da bi se pri nakupu avtomobila odlocil za manj pozresnega, ker bi ful prihranil na DMV? Ne.

    Glede luksuza se lahko pogovarjamo, ker je to zelo relativno. Luksuz lahko smatras tudi tako, da ne rabis 2,5L ST Focusa da prides iz Besnice v LJ, saj bos tudi z 1,2L Fiesto prisel normalno, ampak seveda pac pospesek nazaj grede domov ne bo tak, kot bi si ga sleherni dinamicni voznik zelel. Luksuz?

    In pa tudi, kupec Focusa z 2,5L masino bo placal tistih 8% na prodajno ceno Focusa, torej manj kot kupec Audija npr.

    Ampak, ponavljam, ne bom se spuscal v te debate, ker nisem zagovornik nesmotrnih visokih davkov na splosno.

  • Odgovori Spam 29. 6. 2012 at 15:22

    Vsi ste pozabili, da je davek večji – ker je ta davek pred DDV-jem.

    Realna podražitev je od 9,6% do 19,2%.

    Vsi indigentni populisti, ki to zagovarjajo pa so pozabili, da je že danes marsikdaj ceneje vzeti leasing v Nemčiji kot pri nas za takšna vozila. Ta podražitev pa bo prinesla samo to, da se bo prihranek ob varjanti leasinga v tujini od sedaj naprej večji do 19,2%.

    Torej vsak, ki vozi tovrstne avtomobile, in ima vsaj malo IQ-a se bo odločil za to opcijo.

    Končni rezultat bo ta, da bo država pobrala manj davkov – kljub občutni podražitvi (DMV-ji, DDV, zavarovanja, cestnina…).

    Sicer pa za vse osebke, ki mislijo, da je to dobro… evo vam par novih idej:

    • Novi davek na vse plače (vsaj 15%). Glede na število brezposlnih je služba danes luksuz!

    • Višanje DDV-ja na 40%. Danes je večina brez denarja. Kdor ga lahko troši naj plača!

    • Konec koncev dajmo še davek na superge. Kdor želi tekati v kvalitetnih supergah za 150 EUR naj plača za njih 200! To je Luksuz!

  • Odgovori blitz 29. 6. 2012 at 15:48

    chefe, sem raje malo počakal, da vidim, kaj bo. Pa saj nisem presenečen. Ni tako lahko socializma zbiti iz ljudi. Ne govorim o solidarnosti, ampak o lažni solidarnosti. Ki pravi, da za pomoč ubogim ni previsoka nobena cena, ki ne prizadene mene osebno. Kdor ima več od mene, mu je itak treba vzeti.

    Druga stvar pa je seveda dejstvo, da od tega zakona ne bo kaj veliko koristi, je pa bil relativno malo škodljiva alternativa, da so sindikalisti sprejeli kompromis in so lahko svojim članom pokazali, kaj da so zrihtali. Veliko huje bi bilo, če bi po Semoličevih željah prekrojili dohodnino.

    Skratka, mlad si, sposoben si, če imaš namen uspeti, razmisli o begu, ker te bodo naši socialisti obžrli, tako ali drugače. Če bodo na oblasti, te bodo direktno, če v opoziciji, pa posredno, v imenu kompromisa. Če boš kaj sikal, te bodo pa še za fašista označili.

  • Odgovori chef 30. 6. 2012 at 0:32

    @seamus: Seveda ne zastopijo. Sploh zadnji zaplet je hecen, haha. KBC noče sodelovat pri dokapotalizaciji, kar je seveda normalno, ker to je tako, kot če bi kupoval pokvarjen avto, potem pa Šušteršič izjavi, da bosta manjkajoča sredstva zagotovila Kad in Sod.

    Seveda ljudje ne vejo, da je Kad in Sod = davkoplačevalci = manj denarja za penzioniste, zdravstvo, šolstvo in opremo za policijo.

    @virenque: Poglej, da se ti lahko greš zmanjševanje prometa z osebnimi vozili z zviševanjem davkom v nebo, moraš imeti najprej dobro razvit alternativni sistem, ki ljudem omogoča preproste prevoze z javnimi sredstvi. Pri nas pač ni tako in če ima petčlanska familija iz Besnice dva avtomobila, je to tako rekoč premalo, ker avtobus praktično ne vozi. In potem imaš očeta, ki dela zjutraj, mamo, ki dela popoldne, hčerko, ki ima fanta v Ljubljani in sina, ki hodi na neko drugo dejavnost sredi dneva.

    In zdaj bi ti te ljudi pojebal še z visokimi davki? V Ljubljani sicer ne, ampak izven Ljubljane je avtomobil pri nas nuja, sicer se lahko spet lotimo okopavanja krompirja in spet pridemo do stanja, ko so bili ljudje mobilni samo do naslednje vasi.

    Sicer pa tukaj sploh ne govorimo o problematiki DMV, ampak o problematiki nekega tretjega davka, za katerega se jaz v tej državi upravičeno bojim, da ga bodo počasi popravili in ga bodo začeli plačevat tudi tisti z manjšimi motorji.

    Mimogrede, Focus ST ima 2.0 motor in niti približno ni luksuzen avto po kriterijih naše države, tudi, če ima vso opremo. Je pa luksuzen Audi A6 z 2.7 motorjem in brez vsake opreme, ki gre dosti slabše. Da ne govorim o motociklih, ker na tem področju je pa situacija bizarna doskrajnosti.

    @blitz: Pri tem je najhuje, da so tile fantje, ki ne razumejo, da bogatejši ITAK plača več davka – pa ne samo linearno več, ampak progresivno -, stari toliko kot jaz. Niso torej neki stari prdci, ki se niso zbali prilagodit tekmovalnemu sistemu kapitalizma, ampak je to mularija, ki naj bi gradila državo v naslednjih dvajsetih letih.

    To so ljudje, ki so menda zadovoljni s svojim malim avtomobilčkom, hkrati pa zavistno pogledujejo na sosedovega mercedesa. Papki. Potem pa še mislijo, da se bom z njimi v nedogled prerekal o zadevah, ki so jih misleci razmislili že pred sto, dvesto, tristo leti. Pri čemer so žal imeli najmanj prav tisti, ki so razvijali idejo komunizma – ki se pač ni obnesel. Verjetno bi se obnesel samo v Sloveniji, ampak so jih po vojni “še premalo pometali v jame” – če bi bili bolj temeljiti, tudi ne bi bilo več fašistov mojega kova.

  • Odgovori spookymulder 30. 6. 2012 at 1:23

    Seveda, kot vidimo, se je kapitalizem čudovito obnesel, saj se Amerika in Evropa dobesedno kopata v denarju, finančni sektor brez nadzora države je pravi balzam za ekonomijo, neoliberalno kreditiranje gospodarstva ustvarja nešteto novih delovnih mest in odpira nove in nove tovarne, ljudje pa živijo v vedno večji blaginji, saj je na svetu vedno več bogatih ljudi.

    Tam, kjer to slučajno ne drži, pa je seveda za vse kriva zgolj človeška zavist, neprilagojenost, netekmovalnost in zgrešena socialna miselnost.

    Chicaški dečki bi bili ponosni! 😀

  • Odgovori Mantis 1. 7. 2012 at 10:46

    @spookymulder

    Pozabljaš zgodovino. Kapitalizem bi se obnesel, če bi mu pustili delovati. Da bi torej tveganja, ki jih prinesejo določeni finančni instrumenti nosile banke same, ne pa da so ga v imenu vlad nacionalizirali vsi davkoplačevalci.

    Tebi ljubo prerazporejanje denarja (aka odgovornosti) in vmešavanje države v posel je povzročilo situacijo kjer smo oz. nepravi, crony kapitalizem.

    In ja, ljudje po celem planetu so v povprečju bolj bogati in bolje živijo. In če se to dogaja na račun samozagledanih tepcev, ki so si zaradi čaščenja komunizma zafurali državo-toliko bolje. Trg deluje.

  • Odgovori spookymulder 2. 7. 2012 at 3:42

    @Mantis, daj prosim, prenehajmo s tristo let staro teorijo in se prosim malo ozri okrog sebe, koliko bank v Evropi in Ameriki v tem trenutku lahko živi samo z državno pomočjo, brez katere bi lahko zaradi pomanjkanja realnega kapitala in gromozanskih kreditnih lukenj lahko takoj zaprli vrata. Kar pa seveda ne bi pomenilo samo propad bank in podjetij, ki so odvisna od njihovih kreditov, temveč bi brez svojih življenjskih prihrankov ostalo na milijone ljudi, ki bi praktično čez noč postali reveži.

    Trg deluje … seveda deluje, dokler se lahko z raznimi finančnimi špekulativnimi mehanizmi napihujejo finančni balone, ampak slej ko prej vsak balon poči in tako stalno – dobesedno v ciklih – dobivamo nove in nove finančne krize. Dejansko so ravno tiste finančne institucije, ki so bile najmanj pod nadzorom države, povzročile največje izgube, to pa zato, ker jim je bil ves čas glavni samo dobiček, tudi za ceno povsem nerealnih in nevzdržnih tveganj, ki so se morali slej ali prej izjaloviti in povzročiti ogromne finančne luknje.

    Seveda pa verjetno drži, da so v POVPREČJU ljudje vedno bolj bogati, vendar to pomeni, da ima 1% ljudi vedno več bogastva, 99% pa vedno manj. Povprečje pa je seveda lahko vedno višje.

    Jaz drugače nisem noben zagovornik komunizma ali socializma, vendar hkrati ob vsem kar se trenutno dogaja v svetu, pri zdravi pameti tudi nikakor ne morem biti zadovoljen s kapitalizmom. Je pa vsekakor zanimivo, da v ZDA, kjer naj bi imeli kapitalizem (in s tem domnevno finančno blagostanje) dodelan do popolnosti, hkrati poznajo tudi izjemno veliko revščine ter zdravstvene in socialne prikrajšanosti ljudi. In to v taki meri, ki je povsem neprimerljiva z našimi razmerami, pa čeprav smo mi skoraj pol stoletja živeli v “bav-bav” komunizmu in socializmu. In zanimivo, v zadnjem času se revnim Američanom pridružuje vedno več srednjega sloja, ki je svoj kapital zaupal raznim investicijskim skladom, ki so bili povsem brez nadzora države in v iskanju visokih dobičkov preveč špekulirali ter končali v bankrotu ter dobesedno obubožali svoje vlagatelje. Je to torej tisti trg, za katerega trdiš, da deluje?!?

  • Odgovori virenque 2. 7. 2012 at 9:46

    @chef: vidim da sploh nisi prebral, kaj sem napisal. Smo 5-clanska druzina in se v zivljenju nismo imeli avtomobila z masino vecjo od 2,0L. In smo prisli na vsako morje, smucarijo, itd. brez vsakega problema. Za to, da se bos pripeljal iz LJ v Besnico in se marsikam drugam, ne rabis 2,5+ L. Cesa te je strah, ne vem. Avto imas zato, da se nekam pripeljes in ja, se strinjam, da se ne rabis ravno vozit okol v 1,2L Polotu, ampak po drugi strani pa tudi A6 2,7L ne rabis. Ane? Ce ga pa zelis, pa placaj se tistih 8% vec.

    In se enkrat…ne zagovarjam teh davkov, samo po drugi strani pa ne vem, od kje tako ogorcenje. Pac bomboncek sindikatom, lazjega ne bi mogel dati.

  • Odgovori chef 2. 7. 2012 at 10:25

    Zato, ker je kaznovat nekoga, ki že tako ali tako plača več davka, da ne govorim o registraciji, popolnoma debilno.

    Zato, ker se s tem ne kaznuje samo tistih, ki kupujejo drage avtomobile, ampak tudi trgovce, ki že zdaj tenko piskajo.

    E, zato.

  • Odgovori Mantis 2. 7. 2012 at 22:34

    “@Mantis, daj prosim, prenehajmo s tristo let staro teorijo in se prosim malo ozri okrog sebe, koliko bank v Evropi in Ameriki v tem trenutku lahko živi samo z državno pomočjo, brez katere bi lahko zaradi pomanjkanja realnega kapitala in gromozanskih kreditnih lukenj lahko takoj zaprli vrata. Kar pa seveda ne bi pomenilo samo propad bank in podjetij, ki so odvisna od njihovih kreditov, temveč bi brez svojih življenjskih prihrankov ostalo na milijone ljudi, ki bi praktično čez noč postali reveži.”

    Koliko bank? Imaš pred sabo številke ali govoriš na pamet? V vsakem primeru bi se omenjene banke bile prisiljene v letih 2008/09 prestrukturirati ali združiti.

    Namesto tega na milijoni s svojimi prihranki sedaj jamčijo, da se bo to zgodilo…kdaj?

    “Dejansko so ravno tiste finančne institucije, ki so bile najmanj pod nadzorom države, povzročile največje izgube, to pa zato, ker jim je bil ves čas glavni samo dobiček, tudi za ceno povsem nerealnih in nevzdržnih tveganj, ki so se morali slej ali prej izjaloviti in povzročiti ogromne finančne luknje.”

    Država se nima kaj vtikat v regulacijo trga. Če vsak nosi odgovornost za svoja dejanja se bo trg urejal sam. Če pa verjameš v nasprotno, imaš pa tukaj čudovit primer državne NLB, NKBM, ABANKE,…

    “Seveda pa verjetno drži, da so v POVPREČJU ljudje vedno bolj bogati, vendar to pomeni, da ima 1% ljudi vedno več bogastva, 99% pa vedno manj. Povprečje pa je seveda lahko vedno višje.”

    To je laž: http://www.youtube.com/watch?v=vDhcqua3W8&feature=youtubegdata_player

    Tudi v ZDA nimajo pravega kapitalizma, so pa bistveno bližje idealu kot mi (namig: primerjaj življenjski standard). Pa prosim te, da ne uporabljaš teh FDV fint in primerjaš kulturno homogeno 2 milijonsko vas s 300 milijonskim kontinentom

  • Odgovori rok 13. 1. 2013 at 13:57

    @Mantis 🙂 dobra. Lada niva je sicer uporabna stvar a Hiluxa ne zamenjam zanjo pa če bom moral z njim drva vlečt, da bom luksuz plačal. Uporabna stvar je pač uporabna, neglede na sladki luksuz, pa naj me kdo ne zamenja za buržuja ki se z terencem vozi v službo in nazaj, ker stanuje na Hrušici in mu gospod župan ni asvaltiral ceste do njegovega Dobrunjskega dvorca. Break a leg in a positive way.

  • Komentiraj