Mala šola vključevanja na avtocesto

K zmanjšanju števila prometnih nesreč je – ob tehnološkem napredku na področju varnosti – brez dvoma prispevalo tudi, da so slovenske avtoceste že nekaj časa tako rekoč zastonj. Ko pozabiš strošek vinjete, se voziš kolikor te je volja. A to ima tudi neprijetne stranske učinke, saj so se na avtoceste naselili tudi tisti, ki so se prej celo življenje vozili po stranskih cestah. Svoje dodajo inštruktorji varne in varčne vožnje, ki ljudi učijo voziti predvsem počasi. Čudim se, ko včasih vozim celo pod omejitvijo, a vseeno prehitim 95 odstotkov voznikov, ki jim čas očitno teče drugače kot meni. Čeprav rad vozim, mi gre na živce vsaka minuta preveč, ki jo zabijem za volanom. Ljudje so očitno za prihranek pri gorivu pripravljeni do morja voziti tudi 20 minut dlje kot jaz, kar pa ni moj problem in tudi ne njihov.

So pa včasih preklemansko moteči in se tega niti ne zavedajo. Slovenski vozniki se redno razburjajo zaradi tovornjakarjev, ki prehitevajo tovornjake, ampak oni so po novem še najmanjša težava, ko jih primerjamo z vozniki avtomobilov. Tovornjakarja razumem, da se mu mudi in 5 kilometrov na uro je na razdalji 1000 kilometrov veliko. Ampak s podobnimi hitrostmi, kot tovornjaki, se po levem pasu vozijo tudi vozniki avtomobilov (včasih so na levi tjavendan, čeprav je na desni prosto), ki bi lahko vozili 130 km/h vsaj med prehitevanjem. Pri tem ne razumem: zakaj sploh prehiteva, če se mu ne mudi in vozi 92 km/h? Ob tem so prepričani v svojo pravico, da lahko na levem pasu mečkajo kolikor jih je volja.

To je ta tipična neuvidevnost. Ljudje poznajo svojo demokratično pravico, da smejo biti bebci, in tako v opero hodijo v trenirki, psom pustijo lajati, otroke pustijo, da se sredi oštarij derejo in po avtocesti cijazijo … samo zato, ker trenirke, lajež, nevzgojeni otroci in počasna vožnja niso izrecno prepovedani.

Z mečkači se človek še nekako sprijazni – počakaš, da se spelje na desno stran, pritisneš plin in zaradi njega porabiš nekaj kapelj goriva več, kot če bi vsi vozili približno enako hitro.

Najbolj me jezijo tisti, ki se ne znajo vključevati na avtocesto.

Tipičen primer: novi volkswagen polo se pred menoj pelje na avtocesto, seveda do pike po predpisih: 40 km/h. Pri teh ljudeh opažam, da ne znajo držati idealne linije, ampak v ovinku večkrat popravljajo smer, včasih tudi sunkovito. To opazovati je mučno že, če voziš za njim, kaj šele na sovozniškem sedežu. Ko za njim počasi pripotujem skozi ovinek, pred seboj že vidim znak za konec omejitve, a Polo še vedno vozi natančno 40 km/h, pri čemer je očitno, da pogleduje bolj na števec, kot na cesto. Šele pri znaku Polo počasi pospeši in se po petdesetih metrih, brez smernika, s hitrostjo 60 km/h vključi v promet, kjer hitreje vozijo štiridesettonski tovornjaki, avtomobili pa 130 km/h ali 200 km/h.

So pa tudi taki, ki 60 km/h mečkajo do konca pospeševalnega pasu, tako da potem tudi vozniku za njim zmanjka manevrskega prostora in mora prehiteti po desni po odstavnem pasu, če noče tvegati naleta zaspanega tovornjakarja.

Zadnjič mi je bežna znanka, stara okoli petindvajset let, razložila kaj je vzrok takšne nevarne vožnje.

Pravi, da se boji odločno pritisniti na plin, saj misli, da avto v tem primeru pobezlja. Avto s šestdesetimi konji in vsemi mogočimi elektronskimi pomagali.

Ljudje, ki ne vedo kaj se zgodi, če pritisnejo do daske – obstajajo tudi vozniki, ki ne vedo, ali ima njihov avto ABS –, po mojem sploh ne sodijo na ceste in tja ne sodijo niti tisti, ki jih je strah hitrosti 130 km/h. Take ljudi inštruktorji varne vožnje pavšalno učijo, da je varno je enako varčno in da je varčno enako počasi. Potem sanjači za volanom icer res vozijo celo pod omejitvijo (varno!), ampak imajo v nenadnih situacijah a) reflekse kot crknjeno kljuse, b) sploh ne vedo ali imajo ABS, c) zavoro stisnejo nežno, da se ne bi slučajno kaj zgodilo.

Pa še obljubljena mala šola!

Že v avtošoli so me učili, da je treba od znaka za konec omejitve v tretji prestavi odločno pritisniti na plin in se izključiti na koncu pospeševalnega pasu (ker pospešujemo, se mu reče pospeševalni). Če vmes pretaknete v četrto ali peto, je to samo dobro, ker s tem dosežete višjo hitrost in danes ni več avtomobila, ki na koncu pospeševalnega pasu ne bi dosegel vsaj zadovoljive hitrosti. Če ostanete na pospeševalnem pasu dlje, imajo tudi za vami prihajajoča vozila več časa, da se po potrebi, oziroma če imajo možnost, umaknejo na prehitevalni pas – česar marsikdo sicer ne obvlada.

Sam se omejitve 40 km/h ne držim, ob tem pa upam, da kakšen padalec ne bo pripeljal nasproti ali da za ovinkom ne bo nekdo stal in čakal, da se vključi iz stoječe pozicije – kar se tudi dogaja.

Prejšnja objava Naslednja objava

57 komentarjev

  • Odgovori revni filantropist 26. 7. 2012 at 19:27

    Vključevanje “takoj” ko je folk gor je smešno na Viču, kjer gre cesta malo v klanec ampak folk vseeno TAM ven skače, namest da bi izkoristil dolinco in se vključevali s 100+.

  • Odgovori vambomzepokazu 26. 7. 2012 at 21:36

    Bolj neb mogel zadet bistva! Odlično spisano! 🙂

  • Odgovori Ponocnjak 26. 7. 2012 at 22:49

    Da ne omenjamo enostavno prizadetega prehoda omejitve iz 130km/h na 40km/h.

    Več tujih voznikov mi je že omenilo, da so vajeni dolgih izvoznih ramp in postopnega zmanjševanja hitrosti, ne pa šikane, ki se začne nekaj metrov za izvozom z avtoceste.

  • Odgovori Vesela skuša 26. 7. 2012 at 23:14

    Točno tako.
    S tem, da ne verjamem, da mečkači na prehitevalnem šparajo gorivo, pač pa:
    – nimajo pojma, da so v prekršku (vem, ker se tudi potem, ko se SLUČAJNO umaknejo, vrnejo na prehitevalni pas, pa čeprav je vozni prazen)
    – napol spijo (sploh zjutraj) ali pa zasanjano blodijo kdo ve kje
    – govorijo po telefonu (valjda z aparatom v roki in to tako, da z levo roko držijo aparat na desnem ušesu in pri tem glavo nagibajo še malo v levo)
    – ali pa zaradi popolne nesposobnosti u-p-r-a-v-l-j-a-n-j-a z avtomobilom ne sodijo v vozilo, kaj šele v vozilo na avtocesti, zakrčeno držijo volan, da jim avto ne bi spizdil, fris imajo pa zalepljen na šipo (in so spričo tega praktično odrezani od sledenja informacijam ob strani in za vozilom)

    In potem, ko ne reagirajo na prijazen pomežik, češ, nič ti nočem, samo mimo bi, in ga pač prehitiš po desni, se ti upajo blendat, mamicu jim.

    Ti lepi in fajni vozniki, ki se predpisov držijo izključno na površinah, kjer se dogaja hitri promet, nikoli ne pomislijo, zakaj so kazni za prehitro vožnjo po naselju tako dramatično višje od kazni na AC. AC je poceni: za 49 km/h nad omejitvijo, dobiš položnico za 300 €. To je 179 km/h, prijatelji. Zdaj pa domačo nalogo narest in ugotovit, koliko čez omejitev stane 300 € v naselju. Neposredne korelacije med kaznijo in potencialno nevarnostjo najbrž ni, se pa v tej lepi matematiki zagotovo skriva neka logika.

  • Odgovori siggi 26. 7. 2012 at 23:25

    Hja pri nas na žalost mešajo pojme. Pospeševalni pas zapuščajo čim prej (z bizarno nizkimi hitrostim in dejansko večinoma brez žmigavca), na zaviralnega pa se vključijo čim bolj pozno. Narobe svet uglavnem in ja, kot praviš.. obožujem vožnjo in redko mine dan ko naredim manj kot 100 km po naših cestah, ampak postaja to vedno večja muka. Ta neka trma takih voznikov in neke vrste užaljenost, če jim poblendaš da se pač razvrsti nazaj na vozni pas in podobno..

  • Odgovori Spam 27. 7. 2012 at 0:05

    Na dostih vključevalnih pasovih je tudi težko razviti hitrost do npr. 100 hm/h (lastne izkušnje in avto 100hp).

    Na drugi strani pa je ogromno kretenov, ki z minimalno hitrostjo brez resnega opozorila zavijejo takoj na vozni pas.

    Dostikrat se mi je že zgodilo, da se je vozilo pred mano to naredilo, sam sem pa pospeševal naprej, ga “prehitel” in se normalno vključil. Ni najbolj pravilno vendar sigurno najbolj varno.

    Ja pa tudi to sem že doživel, da je romun stal na začetku pospeševalnega pasu s prižganim levim smernikom in čakal na “luknjo”, da se je vključil z 0 hitrosti na vozni pas.

  • Odgovori chef 27. 7. 2012 at 0:38

    @revni filantropist: Ja, to je moj uvoz. V desetih ponovitvah se mi kbečjemu petkrat zgodi, da pridem ven normalno. Ljudi še dodatno zjebe dejstvo, da gre hkrati za križišče – in tako totalno pogorijo. Ne vejo ali bi pospeševali, bremzali, vrgli v ler? Od nekod se potem vzame še nekdo, ki prileti z 200 km/h in zmeda je popolna.

    @Ponocnjak: Ta omejitev je naravnost smešna. Jaz domači izvoz zvozim z 80 km/h, s tem da imam v prtljažniku še psa, ki medtem spi kot dojenček.

    So pa pri nas to omejitev standardizirali, imam občutek. Vedno je 40 km/h, pa če gre za ovinek ki ga dejansko komaj zvoziš pri tej hitrosti ali če ovinka sploh ni. 40 km/h. In ljudje se te omejitve seveda držijo kot pijanec plota.

    @siggi: Jaz si zelo želim, da mi ne bi bilo treba blendat. To nekako ni v mojem sistemu, ampak če tip enostavno noče zavit tja, kjer mu je mesto, mi drugega pač ne preostane. To je tisto zmotno mišljenje, da imajo oni pravico vozit po desni špuri 129,99 km/h po števcu – ali celo manj. In kar me najbolj skrbi – to počnejo moški mojega letnika, torej stari okoli 30 let. Mene bi bilo sram.

    @Spam: 100 km/h je že kar lepa hitrost, s katero nikogar ne motiš.

  • Odgovori vetrnica 27. 7. 2012 at 8:25

    Sama sem ogromno na cesti, in se ne štejem med mečkače. Vozim pač po omejitvah (AC to pomeni 120 – 140 km/h, odvisno od razmer), kar po današnjih merilih pomeni, da sem veliko na levem pasu, saj konstantno prehitevam ostale, ki vozijo 80-110 km/h.

    Me pa blazno motita 2 zadevi. Avti (navadno BMW, Audi), ki se prilimajo na rit in noro blendajo, medtem ko prehitevam kolono tovornjakov – kam pa naj se umaknem? Pri 130 – 140 na uro med 2 tovornjaka, ki vozita 80?? Niti pod razno. Imam svojo rešitev za taka nestrpna budala, na katero nisem pretirano ponosna, vendar mi da svoje zadoščenje – ko dobim takega za rit, med prehitevanjem lepo počasi (ne sunkovito) spustim plin in zmanjšam hitrost! Tipu za mano se seveda meša, ampak meni ne bo delal panike in mi živcev kodral, da se mu moram pa zdej pod vsakim pogojem takoj umakniti. NE, počakaj, da oddelam svoje, prehitim tovornjak, in ko bo varno zame, se ti bom umaknila. Se mi še ni zgodilo, da bi se zasanjala na levem pasu in bi mi zaradi tega blendali, saj vedno spremljam dogajanje za seboj in če vidim, da nekdo divja za mano, se mu navadno prej poskušam odmakniti, oz. niti ne začnem prehitevati, saj ni vredno mojih živcev.

    Nasprotni primer so vozniki taistih avtomobilov, ki imajo dejansko spoštovanje do drugih udeležencev v prometu in si ne mislijo, da so – zato ker imajo BMW na leasing – primili boga za j***a (navadno tudi nimajo SLO registrskih). Če dobim takega za seboj med prehitevanjem (torej, se pripelje za menoj, drži svojo varnostno razdaljo in mirno počaka), pa vedno še pospešim, da se mu čimprej umaknem. Se pravi tudi na cesti lepe manire daleč peljejo!

    Drugi primer – vključevanje. Motijo me opazke zgoraj, ko ste navajali, da se ljudje vključujejo na AC in to kar brez smerokaza! Se strinjam, da ni prav, ampak …. če je na pospeševalnem pasu in nima vseh utripajočih smerokazov, se predpostavlja, da se želi priključiti, ne? Kam pa naj drugam gre, kot na vozni pas? Zato me blazno motijo osebki, ki, kljub temu, da te vidijo na pospeševalnem pasu, mirno vozijo dalje po voznem, čeprav je cesta prosta, in ne dajo prostora, da se normalno vključiš. Smerokaz gor ali dol (in jaz ga vedno dam). Včasih zaleže šele to, da se dejansko začneš vključevati, kljub temu, da je drugi avto tik zraven tebe, saj sicer ostane samo a) bremzanje na pospeševalnem pasu ali b) vožnja po odstavnem pasu. Zanimivo je, kako se vozniki takrat, ko začneš zavijati proti njim, umaknejo – ne kot, ojoj saj res, oprosti, nisem te videl, ampak: joooj a zdej se moram pa še umakniti ali kaj?? Včasih še tako lepo zavijejo z očmi zraven!

    🙂

    Tako da, malo kulture do drugih voznikov. Če vidiš priključek na AC in avte na pospeševalnem pasu, naredi jim prostor!

  • Odgovori miran 27. 7. 2012 at 8:31

    Jaz se izredno malo vozim po avtocestah, celo tako malo, da letos nimam niti vinjete, tako da nimam veliko izkušenj z AC. In sem bil lani absolutno šokiran, ko sem se odločil, da bom enkrat za spremembo na morje in nazaj “šparal” in se vozil konstantno okoli 120 po števcu. Meni se je zdelo, da se nikamor ne premikamo, pa sem še vseeno prehiteval vse po spisku. 😮 A dejansko 90% ljudi vozi po avtocesti pod 100km/h? 😮

    Kar se tiče vključevanja, je pa “moj” uvoz verjetno najlepši in najenostavnejši v Sloveniji. Tisti 40km/h ovinek je dolg in širok, potem je kar precej ravnine vzporedno z avtocesto in šele potem se začne pospeševalni pas, pri tem pa imaš pregled nad vsaj kilometrom ceste pred uvozom. Jaz z avtom, ki ima švohnih 75 konjev z lahkoto že daleč pred začetkom pospeševalnega pasa dosežem 130km/h. Pa še tik pred uvozom je cestinska postaja, tako da skoraj ni šans, da ti nekdo prileti 200km/h po voznem pasu. In še vseeno se najdejo bebci, ki se vključujejo s hitrostjo okoli 40km/h in pri tem nervozno stegujejo vrat v levo, kdaj bodo imeli 200m prostora, ki ga očitno rabijo za vključevanje…

  • Odgovori c4 27. 7. 2012 at 10:58

    vožnja mora biti dinamična. ne nevarna, ampak dinamična. opazuj okolico, spoštuj močnejšega, odjebi idiota. kdor se boji hitrosti in svojega avtomobila naj si kupi skiro, kolo, rolerje, naj gre peš, z busom, vlakom, letalom… don’t care samo umakni mi se s ceste.

  • Odgovori chef 27. 7. 2012 at 11:43

    @vetrnica: Poglej, tisti, ki se zaganjajo od zadaj, ko se nimaš kam umaknit, so svoja že prežvečena zgodba, dejstvo pa je, da jih ne najdemo samo med vozniki velikih treh nemških.

    Umikanje na levi pas pa bo tema moje naslednje male šole avtocestne vožnje. Tudi to je posledica slovenskega razmišljanja, da si lahko privoščimo vse, kar ni izrecno prepovedano. V kombinaciji s siceršnjo opravilno nesposobnostjo potem dobimo to, kar imamo.

    Zame je recimo noro, da nekdo – ki bi lahko, ker ima dovolj dober avto – med prehitevanjem tovornjakov ne pospeši, čeprav vidi, da da zadaj dela kolono. Boli baš njega, on se pelje – tisti, ki se jim mudi, so za to življenjsko stanje pač sami krivi.

    @miran: Ja, ja, pri vas je res pravi užitek, samo tisti rondoji so zajebani. Mimogrede, verjetno se bom avgusta malo klatil po vaših koncih, no, bolj na Bizeljsko bom gravitiral.
    In ja, ljudi so dejansko prepričali, da je počasi varno in varčno. Nihče pa jim ne pove, da je še bolj varno in varčno ostati kar doma.

    @c4: Inštruktorji varne vožnje učijo, da mora biti vožnja defenzivna. To je sicer res, ampak ljudje stvar razumejo tako, da nočejo niti odločno pospeševat.

    Jaz sem pred časom imel super avto z 240 konji. To je letelo kot šus. Ko sem bil v križiščih prvi v vrsti, sem čisto normalno pospešil, brez divjanja, in ko sem pogledal v ogledalo, so bili vsi že nekaj deset metrov zadaj.

    Zdaj vozim bolj normalenavto, ampak dogaja se mi isto. Ljudje enostavno ne vozijo, ampak sanjarijo.

  • Odgovori Strela 27. 7. 2012 at 12:09

    Tudi sama se omejitve 40 km/h ne držim, ampak na pospeševalnem pasu pospešujem. Zgodilo se mi je, da je točno za črto, ki označuje konec pospeševalnega pasu, gospa ‘voznica’ sunkovito ustavila, ker se pač zaradi svoje nesposobnosti ni mogla pravočasno vključiti na vozi pas. Seveda sem to prepozno ugotovila, ker sem pripeljala izza rahlega ovinka in se zaletela vanjo, na avtu naredila totalko, k sreči ostala živa, vendar močno poškodovana, po mnenju policajev pa naj bi plačala še kazen, ker nisem držala varnostne razdalje?!

  • Odgovori miran 27. 7. 2012 at 12:12

    Ooo, Bizeljsko! Jas sem se tam zadnjič z biciklom vozil, ne vem, če si bral, in bil navdušen nad vsem (razen nad tem, da sem se razbil po šodru). Sem bil pri Klakočarju, prej enkrat pri Isteniču, en moj sošolc dela odlična vina in se zraven gre še turizem. Priporočam, javi se za napotke. 🙂 Samo, da jaz bom avgusta gravitiral na morje…

  • Odgovori željko 27. 7. 2012 at 12:43

    Res je, da že ime samo pove kaj je kateri pas na avtocesti. Problem pospeševalnega in zaviralnega pasu je tudi popolnoma napačna in skregana z logiko talna označba le teh! Pospeševalni pas bi moral imeti polno črto vsaj do polovice svoje dolžine, šele nato prekinjeno. To bi mogoče tudi tistim debilom, ki ne znajo voziti, razjasnilo pojme da ne semjo zaviti kar direktno in uvoza na vozni pas. Tistim ki se vključujejo z 40km/h na AC najverjetneje tudi to ne bi pomagalo. Nekaj podobnega bi moralo biti tudi na zaviralnem pasu, seveda obratno. Prekinejna črta na prvi tretjini zaviralnega pasu, nato ena tretjina polna črta, zadnja tretjina pa celo dovjna polna črta.
    Pa še stalna vožnja po prehitevalnem pasu. Tisti, ki je kdaj že doživel srečanje z voznikom ki zapelje napačno na AC in se tako veselo vozi, ne bo nikoli več vozil stalno po prehitevalnem pasu!! Jaz imem zgleda to srečo, da sem to (preživel)doživel že nekajkrat. Prehitim in takoj nazaja na vozni pas, ker te idiote srečaš izključno na prehitevalnem pasu.
    Še zadnje: absolutno premalo policije na AC. Če pa so že, se nočejo ukvarjati s tujimi prekrškarji (črne haube na Sprinterjih), ki pa so nevarni, utrujeni,……

  • Odgovori kalbo 27. 7. 2012 at 12:51

    @spam: 100 kmh dosežeš s 100 konjskim avtomobilom v miže na vseh pospeševalnih pasovih za šalo, sam je treba v drugi zahodit do 80 in potem v tretji naprej. Tu šele pride na dan tistih tvojih 100 konjičkov. Upam si trdit, da dosežem to z jugom 55 na večini pospeševalnih pasov v SLO.

  • Odgovori željko 27. 7. 2012 at 13:02

    Aja, pa še tole sem pozabil:
    Avtošole danes učijo bodoče voznike(ce) narediti izpit. To je pa tudi vse od njih. Narediti izpit ali pa znati varno, hitro voziti je zelo velika razlika. Pa še o tem kako jih učijo narediti izpit?? Ko so moji otroci naredili izpit, sem vsakemu lepo dejal: zdaj ko imaš izpit, se gremo pa učiti vozit v realne razmere. Noben od otrok ni šel prej samostojno za volan, dokler nisem ocenil da zna varno, samostojno in hitro voziti. Napisal sem hitro, ne prehitro, ker ne maram mečkačev na cesti. No tega je že kar nekaj let in lahko se pohvalim da noben moj otrok še ni imel prometne nesreče.

  • Odgovori Mirko 27. 7. 2012 at 14:28

    Pazi da te kdo ne slika da se ne držiš omejitve 40 .. kot vidimo danes lahko vsakega slikaš, ki naredi prekršek… Zorana sicer niso hoteli, so pa pred časom Vizjaka:

    “Ni pa dolgo tega, ko so novinarji opazili, da se minister Andrej Vizjak s svojim avtomobilom po Ljubljani vozi s telefonom v roki in brez uporabe varnostnega pasu. Policija je potrdila, da je bil prekrškovni postopek uveden in je tudi že zaključen.

    Vizjaka naj bi na podlagi novinarjeve fotografije, takrat kaznovali s predpisano globo, ki naj bi jo tudi plačal.”

  • Odgovori Nota 27. 7. 2012 at 14:51

    Lahko se samo podpišem pod zapis.

    Sicer pa je moja sestrica ravno iz avtošole, brat pa ima trenutno ‘izpit’ za vožnjo s spremljevalcem. Zelo zanimivo je poslušat njune komentarje na mojo vožnjo – kaj vse delam narobe, glede na to, kar jih v avtošoli učijo. Bedarije.

  • Odgovori chef 27. 7. 2012 at 15:10

    @Strela: Seveda, kriva si, ker nisi prilagodila vožnje razmeram (oviram) na cesti. Tako sem tudi jaz enkrat plačal, ko se mi je en cepec vrgel pred avto in trdil, da sem ga nalašč hotel povozit – s hitrostjo 5 km/h. Je pa res, da je on plačal višjo kazen 🙂

    @miran: Super, naslednji teden javim.

    @željko: Le zakaj polna črta, če dosežem 120 km/h že skoraj na začetku pospšeševalnega pasu, cesta pa je skoraj prazna? To bi bila samo še ena bebava omejitev več, ki pa norcem seveda ne bi pomagala.

    @Mirko: To je res neverjetno, ja. SPloh pa bo smešno, ko bo najebal Janković na podlagi posnetka, ki ga je naredila nepooblaščena oseba med vožnjo s prekomerno hitrostjo. Čudi me, da se še ni oglasila NPM.

    @Nota: V avtošoli učijo vozit tako, da izpit naredi vsak bebec. In dejansko ga tudi naredi.

  • Odgovori suum 27. 7. 2012 at 15:22

    NPM se ni oglasila, ker ga tudi ni spoznala in ne ve, če so bili kršeni ravno njegovi osebni podatki.

  • Odgovori seamus 27. 7. 2012 at 19:03

    @chef (speljevanje) – jaz vozim FIAT pa se mi isto dogaja. V Fordu pa ne tako prepričljivo, nekak mi dizel ne leži za speljevanje …

  • Odgovori darja 27. 7. 2012 at 19:19

    Oglašate sami agresivni vozniki – s Chefom na čelu.

    Da se dotaknem samo ‘štartanja’, ko se prižge zelena. Res ne vem, zakaj je potrebno isto tisočinko. Saj ne vozimo formule 1.
    In se s tem še hvalit, da je za tabo ostalo vse živo. Kaj če nekdo zadnji hip zavija levo?? Samo poči!

    Vključevanje na AC ni tako preprosto. Predvsem zato, ker eni nikoli ne boste doumeli, da so za volanom naši dedki, naše mame, nekdo ki je bolan, nesrečen, vesel,lesen, slaboviden, mulka, ki je ravnokar naredil izpit, ne poznajo ceste….VI vse te terate na avtobus, vlak, taxi. In ožigosate, da vas zajebavajo.
    Pa kdo ste vi, da bi vsi morali voziti po “vaših sposobnostih”?
    Nobene kulture nimate, nobene tolarance, nobenega razumevanja, prav VI kao sposobni.
    Če vse tako obvladate, potem pazite na druge in se nehajte kurčit!

    Tako kot v šoli nismo bili vsi enaki, pa po službah, pa doma – tako nismo vsi enako sposobni na cestah!

    To zaštekajte, vi vsemogočni!

  • Odgovori Marko 27. 7. 2012 at 22:01
    1. darja, pa se ti ne zdi, da taki vozniki, kot jih navajaš, ne sodijo na AC? Zakaj, ker prav s svojim takim obnašanjem v vožnji, so največji povzročitelji nesreč. Poglej, če AC predpisuje vožnjo s hitrostjo do 130 km/h, zakaj se potem cijaziti po AC in s tem gnjavit druge voznike, če lahko tako voziš po magistrali in prideš enako na cilj. Ravno danes sem peljal na relaciji Kranj – Ljubljana. Ne moti me, da vsak pri uvozu na AC z magistralke pritisne na zavoro, kar je brez veze, ker brez problema zvoziš tudi tisti 90 stopinjski ovinek varno s 60 km/h. In prav dren je bil na levem pasu, medtem ko je bil vozni pas prost. Ampak na levem, prehitevalnem pasu, se je cjazilo s 70 km/h. Ampak, resnično so ljudje, ki se bojijo vožnje, slabo vidijo, v temi pa skoraj nič in delajo take neumnosti, kot so zapisane pred mojim komentarjem. Ne moreš voziti s 40 ali reimo 60km/h in se vključiti v kolono vozil na AC, ki vozi 130km/h ali več. Zakaj voziti po levem pasu, ko vemo da je vozni sredinski pas prost? in nas popolnoma nič ne stane, če po prehitevanju ali z vožnjo pod 120km/h vozimo po njem in pustimo drugim z večjo hitrostjo, da nas lahko varno in hitro obidejo po levem pasu? Kaj ima kdo od tega, če nekoga ovira, ker pač on vozi 80km/h na AC in misli, da lahko kroji vsem drugim svoje zakone? Ne biti sadistični. Pusti hitrejšega mimo in če se s tem ne moreš sprijazniti, počakaj, da te prehiti, se varno vrne na vozni pas pred teboj in ga nato prehiti nazaj, da boš ja pokazal da si glavni na AC. Zakaj voziti po levem pasu 100km/h, vozni pas pa je prazen, kjer bi moral biti vsak voznik, če le ne prehiteva? Mene je pred mnogomi leti učil inštruktor in to še danes izvajam. Pred prehitevanjem se prepričaj, če je za teboj prosto, da lahko varno prehitevaš, potem daj smerokaz in čim hitreje prehiti vozilo pred teboj. Ko imaš varno razdaljo od prehitevanega vozila, ne dajaj žmigavca, da zapelješ nazaj na vozni pas, ker je tvoja dolžnost, da se takoj, ko imaš možnost in varnost, vrneš na vozni pas.
      Ja Darja verjamem, da za nekatere ni enostavno vključevanje na AC iz dovoznega pasu. Ampak, potem je treba malo korajže in vaje, ter ne misliti, da avto lahko vozi le 60km/h, ker si s tem potencialni povzročitelj nesreče, kjer so lahko tudi smrtne žrtve. Vam manjka le malček samozavesti, prakse in zadeve bodo stekle. Nesrečen, bolan človek, pa naj, če ima količkaj pameti ne seda za volan. KAj je lešega za dedke in babice, če se peljejo po magistralki in uživajo v vožnji? se ne hudujejo na druge, ker sami niso zmožni tako hitre vožnje. Tako bo naredil največ za sebe in tudi druge. Še tole, kar sem prepričan in sem že kar nekajkrat doživel. Tudi hitra vožnja je lahko varna vožnja. Vendar, ta ne dopušča napak, moraš pa biti zbran, trezen, obziren do drugih in opazovati ostala vozila, tako pred teboj, kot za teboj in predvsem, hitro razmišljati. Seveda, če se vživiš v glasbo, če tipkaš po GSM, če telefonariš, če sanjaš kako fino bi bilo v bazenu itd, ne moreš biti ne zbran, ne obvladati situacije na cesti. Še manj pa pomagati drugemu, ki naredi napako. Ja tudi napakam drugih se da izogniti, brez žuganja z rokami in kletvicami,vsak naj se le spomni, da tudi sam naredi kdaj napako, pa ga dobri vozniki rešijo, tisti, pa ki jim je vožnja muka in tišijo na vsak način, da vozijo prav in da je njihova stran ceste na vsak način njihova, pa se nesreči ne moreš izogniti. Ne biti predrzen, lahko pa je marsikdo hiter. In zakaj ga ovirati? Saj je boljše, da odpelje tak voznik čim hitreje mimo tebe.
  • Odgovori Nota 27. 7. 2012 at 22:03

    @darja – nimam nič proti, da ljudje vozijo po svojih sposobnostih. Samo naj tudi mene pustijo vozit po mojih. Če pri omejitvi 90 km/h nisi sposobna vozit več kot 70, se umakni in me spusti mimo – bodi tolerantna, da lahko vozim po omejitvah in ne pod njimi, ker se jih ti nisi sposobna držati. Če je avtocesta prehitra zate in se nisi sposobna vključevat – se ne vozi po avtocesti. Simpl ko pasulj. Ti spoštuj mojo željo po ‘hitri vožnji’ (pa jaz načeloma vozim po omejitvah!) in moje sposobnosti, jaz pa bom tvoje.

    In draga moja, jaz sem daleč od agresivne voznice. Sem pa dinamična, sposobna hitro vozit in varna voznica. (Kar raznorazni mečkači pač niso, saj se za volanom popolnoma nesproščeni, trdi kot kol in imajo, kot je rekel Chef, odzivni čas pogosto kot crknjeno kljuse)

    In draga moja – nihče razen tebe se ne kurči. Mi smo le vljudno izmenjevali svoja mnenja o nesposobnosti slovenskih voznikov. Dokler se nisi vključila ti, ki rada spiš pred semaforjem s prižgano zeleno lučjo in v križišču zavijaš levo pri rdeči luči.

  • Odgovori darja 27. 7. 2012 at 23:44

    Ojoj! Nima smisla razlagat našo različnost.

    Samo to bom še rekla. Ceste so za vse! In bolj ko obvladaš, bolj pazi na druge. Vsi ‘štori’ vam bodo hvaležni.

    Sem nazadnje naletela na nepravilno razvrščanje pred križišem – voznica je z diagonalnim premikom vozila zaprla oba vozna pasova in en interval semaforja.
    Verjamem, da je bila živčna, nesrečna – nihče pa ni trobil, blendal – imela je reg tablico LJ-BABI, haha.

    Upam, da to ni bila vaša mama, vaša tašča, hehe.
    Preživeli smo pa vsi!

  • Odgovori darja 27. 7. 2012 at 23:59

    @ nota Ni res! Če se nekdo boji vključit na AC (recimo en foter z Robanovega kota, ki gre kupit simentalko v Ajdovščino) in ti naletiš na njega – pa peesda, a ne moreš razumet, da se malo slabše znajde na AC? A zato naj se pelje čez Kačje ride?
    Pa vinjeto je kupu!!!

    In nič ne kurčim, res! Jaz sem izvežbano, najbolj toleratno bitje! Vozila sem tudi s sirenami. Samo povem vam, da vi dinamični (ok?) vozniki nimate dovolj razumevanja za neiznajdljive. Ne se kurčit še tuki!

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 0:14

    Meni niti na misel ne pride, da bi se usedel na 1200-kubični motor, ker ga pač ne znam vozit. Zato bi pričakoval, da se tudi z avtomobilom ne bodo vozili tisti, ki ne znajo. Tako zelo preprosto je to. Pri nas pa vsi mislijo, da vse znajo, bedake pa naj bi celo tolerirali!

    Toleriram naj torej trapasto babo, ki pred menoj sredi pospeševalnega pasu ustavi na štop? Toleriram naj starega fotra, ki mi je po avtocesti pripeljal nasproti? Super. Boli mene kurec za njegovo sentimentalko, mogoče naslednjič preprosto ne bom zabremzal in ga bom ubil, s sentimentalko vred, ker bom pač raje gledal naokoli lepo naravo in se skliceval na svojo pravico, da sem zabit idiot, ki so mu pač šenkali vozniško dovoljenje.

    Celo vozniško kariero že rešujem prometne nesreče, ki jih razni nesposobneži dobesedno iščejo, ti mi pa utrujaš s toleranco do tepcev. Ker smo pri nas tolerantni do tepcev, nam pač tudi vladajo tepci.

    Da ne govorim o toleranci do zabitih spletnih komentatork.

  • Odgovori darja 28. 7. 2012 at 0:59

    Splošno znano je, da je glede na naše vozne sposobnosti izredno malo prom. nesreč. Ker zagate rešujete uspešni, dinamični in iznajdljivi vozniki.
    Taki vozniki niso nikjer omenjeni, ni statistik – ker jih enostavno ne more bit.

    Imamo pa dober filing, ko varno pridemo do doma!

  • Odgovori darja 28. 7. 2012 at 1:06

    😛 simentalka: krava mlekarica

    hahahahaha, sentimntalka, jao žabca, hahahaha…

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 8:40

    Hehe, dobro jaz vem kaj je simentalka, me pa veseli, da sem te spravil v dobro voljo. Zato sem tu.

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 8:49

    Mislim, sami Laude,al kaj. Kaj mate enih problemov. Na leto delam 30000km zadnji trideset let/plus, pa nisem doživel toliko, kot vi zgleda v enem tednu. Vaša pravice seže samo do tam, kjer se začenja moja in obratno. Pa veliko tolerance je treba, kar tukaj nisem zasledil. Vsakega najbolj moti tisto, kar sam dela narobe!!!

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 13:16

    @milan: Tistemu, ki je prvi v koloni, se seveda ne zdi nič narobe.

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 14:23

    Tistemu, ki je zadaj, pa se tako ali tako vedno mudi. Razmisli kaj je narobe s teboj, če si vedno pozen.

  • Odgovori David 28. 7. 2012 at 14:52

    Če koga zanima, kako mora potekat promet, naj se pelje malo po nemških avtocestah. Jaz se šele tam lahko peljem kolikor toliko, brez da bi mi pred nos kar naprej skakali neki zmazki, ki sploh niso usposobljeni, da bi sedeli za volanom.

  • Odgovori David 28. 7. 2012 at 14:55

    OFFTOPIC! Sicer pa ….. dragi lublančani in volovci zokita jankoviča …… le ta sprašuje, da naj mu že nekdo pove, kaj je narobe z NLB. Če ga kdo vidi v centru mesta, le naj ga pocuka za rokav in mu razloži, da je le tam zmanjkalo denarja in da imajo 6-8 milijardno bulo (tudi po njegovi zaslugi).

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 15:39

    @milan: Ne gre za to, da bi bil vedno pozen, ampak za to, da vse stvari delam hitro. Verjamem, da ti tega ne razumeš, ampak pokaži malo tolerance tudi do hitrejših. O tem pišem v besedilu, ampak verjamem, da ne razumeš.

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 15:43

    Pravzaprav v besedilu sploh ne gre za to, da bi se mi kam mudilo, ampak pišem o nevarni vožnji ljudi, ki na avtocesto vstopajo s hitrostjo 60 km/h. Funkcionalna nepismenost mojih komentatorjev me vsak dan znova preseneča. Kakršni v avtomobilu, takšni pri branju. Pa srečno!

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 17:33

    A si kdaj pomislil, da je nevarno biti živčen in se jeziti zaradi drugih udeležencev v prometu. Kaj, naj zdaj iz prometa vržemo vse starce, pa nove voznike, pa vse za katere mislimo, da cincajo, pa vse, ki nam niso všeč. Problem je, ko vrsta pride nate, Kakšen bo tvoj izgovor. Če mi kdo zapelje na avtocesto s 60km na uro se pač prilagodim, ni da bi še jaz ogrožal promet zaradi živčnosti. Vse skupaj traja kakih 5 sekund, a naj se zdaj cel dan jezim in pišem “pametne” bloge?

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 18:21

    V tistih petih sekundah, ko boš zabremzal zaradi nekoga, ki je nevaren udeleženec v prometu, se bo vate od zadaj zaletel zaspan Romun s pretežko prikolico. Priporočam, da imaš na zadnjih sedežih še dva majhna otroka. Očitno jih moraš fasat, da boš razumel poanto zapisa, ki nima zveze z mojo živčnostjo, ampak z varnostjo na cesti. Meni je namreč konec koncev vseeno, ali me ubije pijanec ali nekdo, ki nenadoma zavije predme, od zadaj me pa nabaše še tovornjak.

    Mimogrede: razmišljam, da bi začel podeljevat nagrade za najbolj pametne in najbolj trapaste komentarje tedna. Mislim, da si ta teden prehitel Darjo.

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 18:34

    No, kdaj se ti je to zgodilo, pa ne mi s tisto, kao moj znanec od znanca, njegov kolega je pa naredu to pa to, pa zgodilo se mu je to pa to. Me spominjaš na čas, ko so v Sloveniji uvajali varnostni pas, pa je bilo, takoj morje pametnjakovičev, ki poznajo nekoga, ki je zgorel pa ni mogel iz avta pa to. Svetujem ti, da greš v šolo varne vožnje in natančno poslušaš, kaj ti imajo za povedat, pa ne na ušesih sedet.

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 18:35

    Glede pametnih komentarjev, pa lahko pri sebi začneš, pa boš imel celo življenje dovolj dela, pa še za po smrti ti bo ostalo

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 18:44

    Pa še to, ko se pelješ po avtocesti 130 km/h je to 36,11m/s. Reakcijsi čas normalnega človeka je 0,8 do 1 sekunde. To pomeni da po tridesetih metrih nisi naredil še nič. Tko da imam raje tistega cagavca s 60 km/h ker mam več časa odreagirat. Glede na to, da si pri vožnji še precej živčen se te ne želim srečat.

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 19:33

    No, ta je pa dobra. Če nekdo pred tebe (na samem začetku pospeševalnega pasu in brez smernika!) zapelje s 60 km/h, imaš več reakcijskega časa, kot če predte zapelje 100 km/h, ali, bog ne daj, celo s tvojo hitrostjo 130 km/h.

    Čestitam za tvoj izračun, samo ni mi jasno, zakaj nisi razdalji, ki jo prevoziš v reakcijskem času, prištel še zavorne razdalje.

    Mojster volana in matematike 🙂

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 20:34

    K, tebe berem se tolažim. Očitno pa imaš ti na očeh plašnice, ali pa še nisi slišal, da na cesti gledaš vse. Vedet moraš kdo je pred teboj in za teboj, prav tako pa moraš spremljet promet s stranskih cest. Očitno bo tebi na grobu pisalo “IMEL JE PREDNOST”!

  • Odgovori chef 28. 7. 2012 at 20:41

    😆

  • Odgovori darja 28. 7. 2012 at 21:11

    @ milan Chef je nedvomno odličen šofer. Kje je vse je že bil, s kakšnimi “makinami” (avtodomi)je prevozil skoraj celo EU, bivšo Yugo…
    Jaz ga res spoštujem, kljub temu, da kdaj kaj napišem v stilu, da se pa ne strinjam s čisto vsem.
    In dobre vedno motijo manj dobri. Kjerkoli. Zato je vljudno, da smo najmanj strpni. Tudi v komentiranju.

    Jaz zavidam sposobnim pogum. Istočasno pa razumem druge, ki kdaj kaj zamočijo. Kdo od nas pa še ni?

  • Odgovori Loli 28. 7. 2012 at 22:54

    Darja, Milan ne vem kaj se ku….ta dejstvo je da ljudje v Slo ne znajo uporabljati AC. Zam nejlepši primer je vrhniški klanec. Imaš tri pasove prehitevalni je nabasan, vozni je “normalno prevozen”, počasni je prazen. Hitrosti 60 na prehitevalnem, 70 na voznem, jaz vozim običajno 90 na počasnem. Sem nor jaz ali vsi ostali, se vedno sprašujem, ko vozim na počasnem pasu, s hitrostjo, ki je ” maksimalna” za počasni pas in prehitevam vse po vrsti.

  • Odgovori milan 28. 7. 2012 at 23:42

    Če prenesemo nivo komentiranja, ki smo ga pokazali tukaj,na cesto, nam je lahko jasno zakaj imamo toliko problemov. Stvar je v tem, da vedno vidimo vse okoli sebe, kaj je narobe, samo sebe ne. In potem pišemo bloge, se delamo pametne in podeljujemo nagrade za naj naj komentarje. V življenju sem videl že ogromno “strokovnjakov” z ogromno kilometrine, ki nimajo pojma.

  • Odgovori Nota 28. 7. 2012 at 23:47

    @milan – ti si očitno primer takega strokovnjaka, po tvojih komentarjih sodeč.

  • Odgovori chef 29. 7. 2012 at 0:10

    Saj ne vem – če na svetu ne bi bilo butcev, bi mi bilo mogoče celo dolgčas.

  • Odgovori darja 29. 7. 2012 at 0:39

    ..v življenju sem videl že ogromno ‘strokovnjakov’ z ogromno kilometrine, ki nimajo pojma.
    To ima Milan popolnoma prav!

    Chef, ti si pa noro všečen s to svojo energijo. Ki jo v reali moramo zatajit, če hočeš dober ‘skoz pridet’! Žal!

    Zdej bom pa tiho…..14 dni!

  • Odgovori fuga 29. 7. 2012 at 17:47

    Ja, zanimivo. Opažam, da je pri nas “avtocestna logistika” vsaj dve generaciji zadaj, kot so sicer zahteve modernega tranzitnega prometa. Bog ne daj, da bi občasno naletel na kakšen dodatni avtocestni pas ali na kakšno odstavno nišo, na ponavljajoče se opozorilne znake, ovinek s pravilnim krožnim lokom, na pregleden vstopni in izstopni režim, kjer se hitrost lepo izteče, ali znak s priporočeno hitrostjo. Vse deluje po principu birokratskega šoka, ki z normalnim “tokom” nima nobene zveze.

  • Odgovori mateja 29. 7. 2012 at 21:19

    Uvoz Brdo na LJ obvoznici, že precej let nazaj … Uvoz v ovinek, omejitev najprej 40, avto letnik 1990, po omejitvi pa klanec. Gas in obrati, a do konca vključevalnega ni šlo na več kot 60.

    Grem naprej po odstavnem?

    Nimamo vsi avtomobilov z 200 konji.

  • Odgovori kalbo 30. 7. 2012 at 8:28

    @milan: 30000 km na leto je v današnjih časih nekaj povsem povprečnega, upam, da pomisliš na to naslednjič, ko boš to postavil v besedilo kot referenco za dobrega voznika. Sicer sem se sam navadil da se ne sekiram več zaradi budal na cesti. lahko rečem pa to, da voznik, ki ni sposoben pohodit gasa pri vključevanju na AC ni sposoben za volan, žal je to tako v današnjem prometu. Da ne govorim o bedakih ki ustavljajo na AC, firbcajo, obračajo. To so prave tempirane bombe za tragedijo in katastrofo. Če delaš tistih 30000 km na leto si mogoče že srečal Romuna v nabasanem Sprinterju z nabasano prikolico, ki tera 150 na uro. Kaj ostane od dedka ki pelje 60 kmh ko se vključi na AC, al pa od tebe, ki boš zaviral zaradi takega, ko vaju nabaše ta Romun si kar izračunaj, sej po 30 krat 30000 kilometrih to zagotovo znaš. Cepec vsevedni.

  • Odgovori kalbo 30. 7. 2012 at 8:29

    @mateja: JA naprej greš po odstavnem, dokler se ne moreš varno vključit.

  • Odgovori Gorazd 30. 7. 2012 at 12:25

    Na uvozih na AC ni znakov za omejitev hitrosti in lahko poženeš kolikor ti gume dovolijo. 😉

    Nemalikrat se zgodi, da ljudje porabijo samo 20-30m pospeševalnega pasu in se nato vključijo na AC. Takoj ko je on na voznem pasu AC imam prost pospeševalni pas pohodim gas, ter se na koncu pospeševalnega pasu vključim na AC in sem že 100n pred njim. Seveda nato večkrat namesto gasa raje uporabljajo ročico za blendanje.

  • Odgovori enja 3. 8. 2012 at 12:23

    chef, ti si en aroganten egoističen bedak

  • Komentiraj