Nabite mišice, prazna glava

Še sreča, da zna Bode Miller dobro smučat. Da s pametjo ne bi prav daleč prišel, je videti že ob njegovih smučarskih kamikazah, ko ne zna preračunati, da bi z nekaj več previdnosti osvojil bistveno več kot je dosegel z brezglavim divjanjem. Ampak, po pravici povedano, njegova neresnost mi je pravzaprav všeč, saj dolgočasni Benjamini Raichi pač nikogar ne zanimajo. Niso pa mi všeč Bodejeve trapaste izjave.

Bode Miller je po dveh letih spet streljal neumnosti o dopingu. Po njegovem doping ni nič slabega, ampak prav nasprotno, saj pomaga športniku do boljših rezultatov. Ob številnih poškodbah v tem športu bi se sicer lahko vprašali, če se imajo smučarji sploh radi, a taka interpretacija dopinga je vseeno popolnoma zgrešena, saj je to že po definiciji snov, ki “škoduje športnikovemu ali igralčevemu fizičnemu in psihičnemu zdravju.” (doc. dr. Tadej Malovrh: Doping v športu: ali se zavedamo nevarnosti pri njegovi uporabi?, str. 3)

Miller tokrat razlaga, da bi bila uporaba dopinga za vse poštena, saj da bi s tem izenačili možnosti. Morda bi bilo najpametneje, če se malo pošalim, da bi možnosti izenačili do te mere, da bi na koncu vsi dosegli isti rezultat? Druga možnost, ki jo zagovarja Bode pa je, da bi, “popolnoma vse prepovedali.” Šele ko dodaja primer, pa se pokaže, da ni samo butelj, ampak tudi, da nima niti najosnovnejšega znanja!

Vsak ima v svojem telesu drugačno raven hormona. V kolesarstvu so se znašli in uvedli najvišjo dovoljeno raven glede na najvišjo stopnjo naravnega hormona. Drugi tekmovalci, ki so bili pod to omejitvijo, so si pač rekli ‘pomagajmo si, da bomo tudi mi imeli enako raven’. Je to prepovedano? To je kot očesna operacija; najprej imaš slab vid, po operaciji pa vidiš odlično.

Kaj on misli, mi pravzaprav ni jasno, saj je očitno vse pomešal in bi za razlago porabil preveč prostora, vem pa, da uporaba sintetičnega eritropetina ni dovoljena v nobenem primeru! Športniki so se z dodajanjem eritropoetina, ki izboljšuje krvno sliko, lahko zajebavali samo dokler ni bila ugotovljena metoda za odkrivanje sintetičnega dopinga. Smučar očitno misli, da je uporaba dopinga nekaterim dovoljena, drugim pa ne.

Denimo, da bi ukinili dopinške teste, kot tudi predlaga Miller, saj so po njegovem samo izguba časa in denarja. Športniki bi v tem primeru postali roboti z zelo kratkim rokom trajanja. Morda bi bili smučarji še močnejši, s tem še hitrejši in posledično bolj dovzetni za najtežje poškodbe. Po smučarskih strminah bi se podile kosmate ženske, take, kot so nekdaj plavale v vzhodni Nemčiji.

Dopuščanje dopinga je v vsakem primeru nedopustno, čeprav tako meni marsikateri laik. “Naj počno kar hočejo,” srborito razlagajo neznalci. “Njihov problem, če bodo pomrli, saj so vendar dobro plačani!” Vrhunski šport v praksi sicer ni zdrav, a vendar gre za pozitivne vrednote, zaradi katerih starši otroke vzpodbujajo k športnemu udejstvovanju. Bi vi svojemu otroku dovolili ukvarjanje s športom, če bi bila edina možnost za uspeh uporaba dopinga in posledično uničenje telesa? Tako norih bedakov, ki bi iz otrok za lasten uspeh naredili vse, je pač bore malo! Druga možnost, ki jo dopušča Miller, da bi vse prepovedali, je seveda pravilna. A kaj, ko je vse prepovedano že zdaj! Morda je jenki malo pomešal in misli, da je uporaba sintetičnega EPO dovoljena dokler športnik ne preseže vrednosti hematokrita 50, kar seveda ni res.

Za nekatere bi bilo res bolje, če bi držali jezik za zobmi in uporabljali izključno mišice.

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori pitboss 20. 11. 2007 at 9:24

    to velja tudi za tebe. Si se baje tudi ti ukvarjal s športom malo bolj resno, ampak očitno še vedno na amaterski ravni.
    Vrhunskega športa (in to ne samo vzdržljivostnih) ni več brez dopinga in čas je da se to jasno in glasno pove, ne pa nekaj palamudri potem ko te dobijo (razne jolande itd…).

    s tvojim postom si samo dokazal da nisi izkusil krute realnosti pro športa in razmišljaš v stilu: saj sem treniral 15 let in vem kako je,…

  • Odgovori heros 20. 11. 2007 at 11:27

    ja, chef, nimaš za burek! :mrgreen:

  • Odgovori chef 20. 11. 2007 at 11:37

    @pitboss: a ti pa to veš? Daj ne ga no srat…

  • Odgovori notoriuosBIG 20. 11. 2007 at 14:48

    o marija. res si CAR!! bravo. no da sedaj vidimo tebe couch potato

  • Odgovori bole 20. 11. 2007 at 15:05

    @pitboss: Nimaš pojma!

  • Odgovori andraz182 20. 11. 2007 at 15:06

    No ja, če pa pogledaš iz druge strani … Tako napačno pa tudi ni povedal.

  • Odgovori fighon 20. 11. 2007 at 15:37

    @Chef: Pust mi Bode-ja pri miru!
    Če ne bi bilo njega, smučanja že najmanj 10 let ne bi gledal. Je genij na snegu, ne pa preračunljivec, kot mu ti očitno svetuješ. Zaradi svojega stila je daleč najbolj popularen smučar na svetu in nekaj boljši rezultati bi kaj malo pripomogli k temu.

  • Odgovori strojnik 20. 11. 2007 at 15:42

    Pri tebi se pa neki čudni “osebki” zbirajo… 🙄

  • Odgovori beach_boy 20. 11. 2007 at 16:56

    Verjetno imajo nabite mišice in prazno glavo…

  • Odgovori fighon 20. 11. 2007 at 17:41

    @strojnik&beach_boy: vsaj ne bodita žaljiva, če že pametna ne moreta biti.

    Mene je zmotilo Chefovo pisanje o preračunljivosti. Preračunljivih je večina naših smučarjev na treningu in na tekmah. Pa poglejte, kje smo.
    Glede dopinga se s Chef-om povsem strinjam.

  • Odgovori strojnik 20. 11. 2007 at 17:50

    Moj komentar sicer ni letel direkt nate, si se pa sam očitno prepoznal v njem. Pametnost je hudo relativna zadeva in preveč delikatna, za se virtualno pogovarjati o njej…

  • Odgovori chef 20. 11. 2007 at 19:23

    @fighon: Slabo bereš…

    No, če povem po pravici, mi je ta njegova neresnost pravzaprav všeč, saj dolgočasni Benjamini Raichi pač nikogar ne zanimajo.

    Da bi z nekaj pameti več dosegel, je najbrž jasno vsakemu buteljnu, toda kot oba pravilno ugotavljava, je ravno zaradi tega tako priljubljen!

    Sicer pa počasi ugotavljam, da med pretiranimi športnimi navdušenci najdemo daleč največje primitivce, ki poleg vsega mislijo, da vedo vse. Ko gledajo fuzbal, vedo več od selektorja in vseh igralcev skupaj, po tekmi pa razbijejo nekaj kontejnerjev.
    Seveda vse vedo tudi o dopingu, če se kdo z njimi ne strinja, ga pa diskreditirajo in pošiljajo v kurac. Točno tako kot je rekel beach boy!

  • Odgovori Mrangl 20. 11. 2007 at 21:01

    Da je prišlo ven tisto skropucalo o hormonih so veliko bolj kot Bode zaslužni manipulatvni novinarji, iz originalnega članka v nemščini se namreč da razbrati, da je Bode s temi hormonskimi vrednostmi hotel povedati, da v kolesarstvu za npr hematokrit ni točno določene meje, ker imajo(?) nekateri kolesarji naravno visok hematokrit( za Cunega,Ricca je meja namesto 50% dvignjena na cca 55%).
    Sicer pa če si hočeš ustvariti pravo sliko o Bodeju preberi še kaj drugega kot samo tisti skopi Sportal. V kolikor bi bolj pogosto spremljal tuje smučarske strani, dvomim, da bi bodeja označil za tipičnega ameriškega idiota. Vedel bi tudi, da je ravno Bode predlagal legalizacijo dopinga do neke razumne meje( kar seveda pomeni, da je fantu kristalno jasno, da doping trenutno ni dovoljen niti v najmanjših odmerkih).
    Skratka fant si želi le pravičnega tekmovanja. Ker ve, da večina ni tako poštenih kot on sam, je sem in tja prisiljen nekoliko pišati ton na to temo.
    Jaz ga popolnoma razumem in podpiram in tudi ti kot bivši tekmovalec bi ga moral

  • Odgovori chef 21. 11. 2007 at 15:01

    Možnost, da so novinarji prevedli prosto po prešernu seveda dopuščam.

    Ampak tale s hematokritom je še vseeno malo bosa. Kako nevaren je lahko visok nivo hematokrita, sem izvedel od prijatelja prejšnji teden. Tudi on ima naravno prek 50, pa ima zdaj same težave.

    Število rdečih krvničk se pa lahko zvišuje na povsem legalen način z uporabo višinske hiše, ki sploh ni nevarna, med tem ko EPO je in če je Bode Miller govoril o tem, je pač butelj. Njegove trditve so tako obupno nepovezano, da bi moralo biti vsakemu amaterju, ki je kdaj prebral kakšen članek, jasno, da govori neumnosti.

  • Odgovori pirat s hribov 21. 11. 2007 at 15:43

    se strinjam z zadnjim stavkom…še zmerej pa držim pesti za Bodeja 😉 mal drgač, pa ne zato k je amerikanc

  • Odgovori keda 21. 11. 2007 at 21:12

    Miller pač pove, kar mu v tistem trenutku pride na jezik, po moje ne premišljuje kaj preveč. Če pa je razmišlja o tem kar izjavi, potem pa mu res ni pomoči in je članek o njem na mestu.

    lp

  • Odgovori chef 22. 11. 2007 at 15:57

    Možno, da je bil pijan, ko je dal intervju.

  • Odgovori Jania1 24. 11. 2007 at 2:33

    Citirano: ” Vrhunski šport v praksi sicer ni zdrav, a vendar gre za pozitivne vrednote, zaradi katerih starši otroke vzpodbujajo k športnemu udejstvovanju. Bi vi svojemu otroku dovolili ukvarjanje s športom, če bi bila edina možnost za uspeh uporaba dopinga in posledično uničenje telesa? Tako norih bedakov, ki bi iz otrok za lasten uspeh naredili vse, je pač bore malo!” Konec citata.

    Oh, ja. Matej…se vidi, da nimaš vpogleda, sploh pa ne v kolesarstvo. Več?

    Tega je ogromno. Preveč. S strani prekomerno ambicioznih staršev. Niti ne trenerjev, predvsem staršev. Res žalostno.

  • Odgovori chef 24. 11. 2007 at 10:24

    Ja, žalostno.

  • Odgovori simm 26. 11. 2007 at 13:40

    Te pozitivne vrednote v športu so pokopali v tistem trenutku, ko so se na šport obesili politiki, ki ga še danes zlorabljajo, in seveda kapital, ki je naredil šport predvsem biznis.
    Ne govori o športu in rekreaciji na isti način. Nimata nič skupnega.

  • Odgovori BorutV 28. 11. 2007 at 11:23

    Chef, tole je pa mal preveč na brzino napisano. Prav posebej poglobil se v vse skupaj nisi, a ne?

    Prvič: Glede na tole izvajanje (vsaj kakor je bilo predstavljeno nam), bi se res dalo sklepati o “nabitih mišicah in prazni glavi”. Ampak Bode ni od včeraj. Ve se, da je provokator, večni oportunist in da so njegova dejanja in izjave glede na vpliv, ki ga ima, velikokrat vsaj družbeno neodgovorne. Vsekakor pa se z minimalnim poznavanjem vsega kar počne ne da trditi, da je budala.

    Drugič: Tale citat o EPO-tu… Tudi jaz sem ga prebral samo v Slovenščini. Ampak sem ga razumel drugače. Bode je hotel na primeru kolesarjev in predpisa o “hematokritu 50 z izjemami” povedat, kako neumna je prepoved uporabe EPO-ta.

  • Odgovori chef 28. 11. 2007 at 15:17

    Seveda vem kaj je hotel s tem povedat. Ampak EPO je nezdrav ne glede na hematokrit in izjeme. In tudi zgoščena kri je nevarna. Če ima kdo po naravi hematokrit 42, naj gre pa v višinsko hišo!

    EPO je škodljiv ne glede na kvaliteto krvi, zato pa pravim, da je ta izjava eno navadno sranje. Sicer bo pa letos, kot kaže, popušil tudi na smučiščih.

  • Odgovori BorutV 28. 11. 2007 at 19:04

    Čaki no, spet nekaj posplošuješ. EPO je bolj ali manj (najbrž precej manj kot marsikaj drugega) škodljiv za nekaj tisoč športnih goljufov in še nekaj tisoč idiotov, ki si s tem hočejo pomagat, pa si dejansko sploh ne. Nasprotno je za miljone drugih koristen. Moj sin, naprimer, ga je začel dobivat, ko je bil star 1 teden. 1 mesec preden bi po “vozem redu” moral biti rojen, je dal prvo kuro že skozi in od takrat dalje ni imel več problemov s krvjo. Sicer pa brez veze, da to tebi razlagam. Vse tole itak dobro veš, razen mojega sina ne poznaš.

    Na doping imava ti in jaz najbrž precej enake poglede, o tem sploh nisem hotel debatirat. Na Bodeja pa jih najbrž nimava. Meni model nikoli ni bil všeč, nikoli nisem bil njegov navijač. Na alpsko smučanje jaz gledam kot na garaški in nevaren šport, ne pa kot na neki šov. Pristop in obnašanje Benija Reicha se mi zdi v redu. Prav tako sem bil bolj navijač Mitje Kunca kot Jureta Koširja.

    Hotel sem ti samo oporekati, da kar tako nekaj posplošuješ. A zdaj tukaj “poste” nabiraš?

    Tako kot jaz zdaj. Ne vem zakaj…

  • Odgovori chef 28. 11. 2007 at 21:35

    No, OK, jebelacesta, zdaj me pa že za vsako besedo loviš. Res, sintetični EPO se uporablja za zdravljenje, predvsem pri dializi, če se ne motim.

    Če ima nek športnik po naravi hematokrit 40, pa seveda ni bolan.

    Pa saj se razumeva 🙂

  • Odgovori Doktor Živago 1. 12. 2007 at 3:37

    A tale hematokrit zgoščuje kri – v čem je ta fora pri dopingu potem? Hja, no, razumem, če se uporablja v zdravstvene namene, dopinga pa ne podpiram, kajti s tem se ustvarja “umetne ljudi/robote”. Je pa treba priznati, da tale Bode ni tako napačen poba – popestri smučarsko belino.

  • Odgovori chef 1. 12. 2007 at 19:11

    No ja, zdaj že malo žargonsko žlobudramo 🙂 Nivo hematokrita določa nivo eritrocitov v krvi, eritrociti pa prenašajo kisik po telesu. To je to.

  • Odgovori filip 20. 5. 2009 at 15:40

    ej dshgfrgdfbrzefghhgghghghghghhhhhghiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinajdi L.najdi 9.6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666669666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666.najdi Q.OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOQOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.HAH CARSKO NE?BUHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!

  • Komentiraj