Namesto na nore voznike, se bodo spravili na kolesarje!

Že pred časom sem napovedal, da se kolesarjem verjetno slabo piše, saj nas je vse več in smo začeli prekomerno motiti promet. Vsaj tako to problematiko tolmači povprečen Slovenec, ki mu je  težko zavirati za kolesarjem, pogledati desni bok pri zavijanju, ali pa mu je celo v zabavo, če ga na tesno prehiti.

Že v torek me je presenetil članek v Kroniki Dela “S kolesarji je te dni dosti sitnosti.” Policija bo menda poostrila nadzor nad kolesarji, ki so po njihovi in interpretaciji poročevalca-kronika K.D. največji kršitelji prometnih predpisov v Ljubljani in njeni okolici. Včeraj zjutraj so imeli na RGL še pogovor in nekakšno sms dopisovanje, kjer so se menili o tem, kakšno svinjarijo je komu letos že zagodel kolesar. Celega pogovora nisem utegnil slišati, ampak mi ni žal, ker na radio pameten in trezen človek ponavadi ne kliče.

Če se vrnem na Delo: v članku K.D. navaja, da se je letos na ljubljanskem območju v prvih treh mesecih zgodilo že 53 kolesarskih nesreč, v istem obdobju lani pa le 27. Verjetno statistiki, togi kot so, niso upoštevali faktorja vremena, ki je bilo letos pozimi kolesarjem bistveno bolj naklonjeno kot lani. Pa nič ne de, saj tudi kolesarji opažamo, da smo letos bistveno bolj ogroženi. Lani sem ob najbolj vročih dneh na kolo marsikdaj sedel brez čelade, letos mi to niti na misel ne pride! Morda jo bom začel nositi tudi za mestno vožnjo.

V članku potem piše, kateri so najbolj pogosti kolesarjevi prometni prekrški in na koncu zadeva izpade, kot da so za vse vedno krivi kolesarji; vozijo po napačni strani kolesarske steze, izsiljujejo in kolesarijo vinjeni. Priznam, da so moji najpogostejši prekrški pri mestni vožnji neupoštevanje rdeče luči in vožnja po cesti, čeprav je na pločniku kolesarska steza.1 Nikdar ne vozim v kontra smer, pa tudi izsiljujem ne. Zato pa včasih prehitim stoječo kolono, kar pa ni prekršek, čeprav nekateri pametnjakoviči divje trobijo, najbrž frustrirani, ker so počasnejši od mene.

Vse lepo in prav, kolesarji objektivno priznajmo, da nismo ovčke.

Vseeno pa se vprašajmo, za koliko od teh (prijavljenih) nesreč so bili morda krivi vozniki avtomobilov? Posredno ali neposredno. Ko sem v vlogi kolesarja, imam vsakodnevne težave z avtomobilisti. Ko sem v obratni situaciji (med delavniki cel dan šofiram po Ljubljani), pa težav s kolesarji praktično nimam. Najbrž me res kdo tudi izsili, pripelje se po napačni strani kolesarske steze … ampak ne delajo nič drugega, česar ne počno tudi avtomobilisti. Prijatelju je približno mesec nazaj gospa v Kamniku izsilila prednost. Zaletel se je v njen avto, uničil kolo in si poškodoval stegno. Včeraj sem od drugega kolesarskega prijatelja izvedel, da se mu je zgodilo podobno. V križišču je peljal naravnost, izsilil pa ga je voznik, ki je nasproti zavijal levo. Prijatelj jo je dobro odnesel, bicikel pa izgleda takole:

Trek1

Trek2

Včeraj sem se peljal po mestu in a parkirišča je brez vsakega opozorila naravnost predme zapeljal ata. K sreči se nisem držal pravila o oddaljenosti od parkiranih avtomobilov in se trčenju izognil. Popenil sem, stari pa je trdil, da ni ničesar naredil narobe.

Dva tedna nazaj me je izsilil debeluh, ki je prehiteval stoječe vozilo in se pognal naravnost proti meni. Potem je razlagal, da bi moral čakati jaz, ki pred seboj nisem imel ovire, on pa da je imel prednost, ker je smer nakazal z utripalko.2 Me zanima, kaj bi omenjena storila, če bi vozil kombi! Najbrž bi posrano počakala. Vedno sem frustriran, ko se spustim na nivo opice in se spravim debatirat s takimi osli.

Policaji pa se bodo spet spravili na tiste, ki se v službo ali na faks raje peljejo z biciklom. Oblasti jokajo zaradi zgoščenega prometa, polni so obljub o novih garažnih hišah in vpadnicah… Ne pomislijo pa, da bo potem štirikolesne pločevine v mestu ravno toliko, le malo hitreje se bo premikala. In povozilo bo še več kolesarjev.

Problem Delovega članka je v tem, da širi že tako veliko nestrpnost voznikov do kolesarjev. “Ja, ja,” kima povprečni bralec črne kronike. V gostilni je pa med prijatelji pameten, da bo naslednjega kolesarja kar na havbo naložil, da ga en klinac briga, da za tistim tepcem pa on že ne bo bremzal. Nekaj takih kretenov se je v komentarjih javilo tudi na mojem blogu. Kolesar lahko za svojo varnost poskrbi z dobro zaščitno opremo in upoštevanjem prometnih predpisov, ki pa jih je včasih pametno nekoliko prilagoditi, za še večjo varnost. Ampak v državi, v kakršni živimo in ob organih pregona, ki jih imamo, bo kolesar za svojo varnost še največ naredil, če se bo usedel v avto z osmimi airbagi.

  1. Marsikje je kolesarska steza tako nevarna, da se je nalašč izogibam. []
  2. ful hecna beseda []
Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori Mr. Mojo 17. 5. 2007 at 7:54

    “ampak ne delajo nič drugega, česar ne počno tudi avtomobilisti.”

    … razen, da se res vozijo v napačno smer po kolesarskih stezah, kar je lahko sila neprijetno, včasih tudi v napačno smer po sredi pasu nasproti prometu, tudi pred ovinki (recimo enkrat mi je kolesar pripljel nasproti za tistim S-ovinkom s Prešernove na Tivolsko malo naprej od Moderne galerije). Aja, pa vsaj po Ljubljani se po noči vozijo skoraj vedno brez luči.

    Prav tako avtomobilisti praviloma ne vozijo skozi rdečo luč.
    Zgodilo se mi je tudi že to, da je kolesar pripljel z neprednostne ceste, se za pol sekunde prelevil v “pešca”, si vzel prednost še na zebri in švignil s hitrostjo 20+ km/h tik pred mano, ki sem peljal po prednostni, nakar mi je še jebal mater.

    Nikakor nočem trditi, da so avtomobilisti ovčke, ampak se pa strinjam, da je treba prometno kulturo kolesarjev precej dvigniti. Če bi bil kolesarji krivi za nesreče, ki jih povzročijo s svojim neupoštevanjem predpisov, bi mi bilo vseeno, samo nekako se ne bi zajebaval s policijo in sodišči samo zato, ker se nekomu ne da prižgati luči od Metelkove do Orta.

  • Odgovori Voznica 17. 5. 2007 at 8:08

    Sicer nimam nič proti kolesarjem, moti pa me to če se dva peljeta po vozišču vzporedno. Tako “ekipo” dejansko težko prehitiš, saj je široka kot avtomobil. Tega opažam vse več. No, se pa tudi velikokrat najde kakšna mamca, ki se vozi po levi strani, tako da ti nasproti pripelje po skrajno desnem robu cestišča.

  • Odgovori vagabund 17. 5. 2007 at 8:16

    Tudi kolesarji smo krvavi pod kožo, tako kot vsi ostali udeleženci v prometu in če tvoje prevozno sredstvo poganjajo lastne mišice, ne pa tam neke spojine, ki drastično onesnažujejo okolje, si drznem razmišljati na naslednji način :” Včasih si lahko tudi kakšen ovinek prihranim, če pri tem nikogar ne ogrožam in ne oviram prometa, saj je moja potovalna hitrost le malce večja od peščeve in brzina ustavljanja je trenutna / seveda pri dobrih zavorah /, zato da peljem sem in tja v nasprotno smer ali iskoristim prehod za pešce je po moji logiki veliko manjši prekršek od tistega, ko podivjani vozniki torirajo svoje štirikolesnike skozi bivalna naselja, parkirajo in zaparkirajo vse gibalne površine za pešce, onesnažujejo že tako preonesnaženi zrak v mestu in pri vsem še izvajajo mačistični teror nad vsemi ostalimi udeleženci v prometu. Tiste piodivjane motoriste, ki skozi center mesta pribijajo 250 na uro, brez čelade in ne ozirajoč se na vse ostale v prometu, pa bom raje tu pustil pri miru, ker so poglavje zase !
    Pa lep opozdrav

  • Odgovori tecnstrdesc 17. 5. 2007 at 8:19

    Center bi bilo treba enostavno zapreti za ves promet razen javnega, pa bi bilo dosti manj težav z zamaški in prisilili bi dnevne migrante, da parkirajo v avtohišah ali parkiriščih na obrobju mesta (najprej bi jih bilo treba zgraditi), več prostora pa bi dali kolesarjem in kolesom s pomožnim motorjem.
    Dobro, to je malce radikalno, ampak prej ali slej mesto enostavno ne bo več preneslo naraščajočega števila avtomobilov.

  • Odgovori horhe 17. 5. 2007 at 8:32

    Kolesarji se vozijo po dva v štric z enim podobnim namenom, kot se jaz, ko se peljem sam peljem daleč od desnega roba ceste in sicer zato, da te invalidni vozniki avtomobilov prehitijo tako, kot bi prehitevali avto in ne v škarje z nasproti vozečim avtomobilom, če pa kolesarju zmanjka prostora bo pa že na vankino zapelja. Ja bo zapeljal na bankino in tudi padel po cesti, če bo imel srečo ga bo pa tisti z avtomobilom, ki se pelje za njim še povozil. Kolesar je udeleženec v prometu tako kot vsi ostali in ga je potrebno tako upoštevati in s tem tudi prehitevati.

  • Odgovori Pešec 17. 5. 2007 at 8:37

    Kot pešec in kot voznik opažam, da so, vsaj v Ljubljani, kolesarji najbolj nedisciplinirani udeleženci v prometu. Velika večina se ne drži nobenih prometnih predpisov, po kolesarskih stezah se vozijo v obeh smereh (tistih nekaj, ki vedo, da se peljejo v napačno stran se preprosto vozi po pločniku), ne upoštevajo prednosti, ne ustavljajo pred semaforji čeprav veljajo tudi zanje,…

  • Odgovori chef 17. 5. 2007 at 8:43

    @Mr. Mojo: to z vožnjo v napačno smer zna biti res neprijetno… Ampak dajmo priznat, da nas vozniki včasih tudi vee izsiljujejo ob zavijanju desno čez kolesarsko stezo… Torej smo isti, tudi kar se tiče kolesarskih stez. Pa sem prepričan, da takega izsiljevalca še nikdar niso kaznovali.
    No, razen Vili Resnik, ki je enega takega po gobcu.
    Avtomobilisti vozijo skozi rdečo luč manj, ampak to samo zato, ker v avtu nimajo take preglednosti nad dogajanjem kot kolesar. Če biciklist zapelje čez rdečo tam kjer me ne moti, mi je popolnoma vseeno.

    @Voznica: govori se, da se bo spremenilo zakon v točki, ki ne dopušča vzporedne vožnje kolesarjev. Da se bodo kolesarji torej smeli vozit vštric 😉 O razlogih za to sem že veliko govoril.

    @Pešec: kot voznik in kolesar opažam, da so tudi pešci zelo nedisciplinirani. Hodijo po kolesarski stezi in po cesti, prečkajo cesto tam, kjer to ni predvideno, tečejo čez rdečo luč itd.

    Dajte no, naj ne cvili vsak proti vsem ostalim. Želim si pametnih komentarjev.

  • Odgovori sadie007 17. 5. 2007 at 8:50

    kolesarji majo luštne ritke

  • Odgovori kruhinmleko 17. 5. 2007 at 8:52

    ne boš dobil pametnih komentarjev, ker to ni možno.. vsi bodo cvilil tako kot v prejšnjih blogih, ko si omenjal podobno problematiko..

    osebno nisem imel še nobenega problema s kolesarji in sem vedno pazil, da nebi kakega izsilil na kolesarski stezi, saj vem, da mi gre silno na jetra, če meni nekdo to naredi.. pač, malo bolj pogledaš pri zavijanju..
    za vožnjo v nasprotno smer po kolesarski stezi mi je pa tudi popolnoma vseeno, vse se da zmenit 🙂 ti greš po levi un pa po desni… težko se je umaknit un meter.. ufff

  • Odgovori Flyer 17. 5. 2007 at 8:59

    Spoštovani Nergač!

    Že v naslovu si povedal kaj si in tvoje nerganje je precej na meji razuma treznega in pametnega človeka. Ta termin si sam uporabil za ljudi, ki kličejo na radio in jim oporekaš osnovno pravico , ki jo dovoljuje demokracija in to je svobodno izražanje. Z pridevniki, ki jih uporabljaš izražaš nestrpnost do drugače mislečih in ni nič presenetljivega, da to prenašaš tudi na način vožnje s kolesom. Dejstvo je, da si kolesa po svoje razlagajo pravila o cestnem prometu in se ne zavedajo, da veljajo popolnoma enaka kot za avtomobiliste. Konkreten primer, ki ga večina udeležencev v prometu ne pozna. Križišče Celovška in Tivolska smer zavoja iz Celovške na Tivolsko kjer cesta seka kolesarsko pot. Na kolesarski pred križiščem je na tleh narisana debela bela črta kar pomeni, da mora kolesar pred njo ustaviti in počakati na zeleno luč in ne zapeljati preko pasu za zavijanje do otočka v križišču ( to počnejo vsi kolesarji ). V tem primeru to pomeni vožnja v rdečo luč in izsiljevanje prednosti pred avtomobilom, da ovožnjah po t.i. peš coni ( Stari trg, Čopova, Kongresni trg ) niti ne zgubljamo besed. Kot aktivni udeleženec v prometu ( tudi kot pilot in na morju ) lahko argumentirano trdim, da je le v cestnem prometu postavljeno vse na glavo. V zraku in v vodi ima vedno prednost večji, težji in hitrejši kar je iz fizikalnih zakonov jasno, če prevedem neprimerno lažje se ustavi pešec ali kolesar kot tovornjak, avtobus ali avtomobi.
    Na koncu pa samo v razmislek ne glede na vsa dejstva ali se splača tvegati brez razmisleka, ko kolesarji tvegajo nesrečo saj jo vedno odnesejo slabše neglede na krivdo. Zavedam se, da tako razmišljanje ni pravo vendar je koristno, klepar avto dobro popravi in skoraj ni vidnih poškod, kirurgi pa še niso tako uspešni.
    Pa srečno vožnjo in ravnajmo se vsi po predpisih ( še prej se jih naučimo ) in bo vse v redu.

  • Odgovori Mr. Mojo 17. 5. 2007 at 9:05

    @ chef: “Dajte no, naj ne cvili vsak proti vsem ostalim. Želim si pametnih komentarjev.” Misliš, želiš si komentarjev tistih, ki bi se strinjali s tabo?

  • Odgovori Mateiro 17. 5. 2007 at 9:07

    Tako kot mas “talente” za volanom jih imas tudi za balanco :).
    Vsi mormo bit pozorni na druge udelezence v prometu pa naj bojo to kolesarji, motoristi al pa mamice z vozicki.
    Ja ena taka me je zadnjic izsilila, ko je preckala cesto. Niti ni pogledala ne levo ne desno samo zapelala je tist vozicek na cesto( bi clovek pomislil da hoce kaj povedat:) ).
    Ampak mamice in njihove misli niso niti prava tema, sem en mal odbluzil.

    Poanta je ze zgoraj napisana, da moras hitrost oz voznjo uskladitit z svojimi sposobnostmi in zmoznostmi predvidevanja kot mi je rekel ze kar nekaj casa nazaj moj instruktor v AvtoSoli.

    LPM

  • Odgovori rocky 17. 5. 2007 at 9:14

    Sam sem v prometu največkrat udeležen kot voznik, sem pa tudi kolesar in pešec.
    Dejstvo je eno – obstaja zakon in pravila, ki so enaka za vse! Torej, rdeča luč pomeni za vse enako, pa je povsem vseeno al je na cesti še kakšno vozilo ali ne. Če se razni pešci, kolesarji in vozniki ne bi gužvali v ali čez križišče ob rumeni ali rdeči luči, bi bil promet dosti bolj tekoč. Ampak tega ne bo 90% folka nikoli razumelo. Zaradi tega, ko en “nedolžen” kolesar piči v rdečo, gresta čez križišče dva avta manj – isto velja pri pešcih.

    Poleg tega – vsi kolesarji ste glasni, kako moramo le vozniki pazit na vas – kaj ko bi vi vozili po pameti in tudi sami bili pozorni na promet okoli vas. Če imate zeleno na semaforju, še ne pomeni, da lahko s polnim šusem zletite čez. Če se tudi sami prepričate, da vas je voznik zagotovo opazil, potem bo takih nesreč veliko manj. Meni ni noben problem prek križiščem opazovati voznike in tudi zmanjšati hitrost – konec koncev gre za mojo varnost, ker bom jaz “takratko” potegnil, če bo počilo.

    Smer vožnje je povsem jasna ->po desni strani – velja zopet za vse, kar je na kolesih. Kako bi zgledalo, če bi se na Celovški avtomobilisti odločili malo po nasprotni strani voziti?
    Vožnja v kontra smer po kolesarski ali navadni poti -> to je še kako nevarno. Jaz pogledam desno, ko zavijam kajti le iz te smeri pričakujem kolesarja v mestu. Če mi prileti pa kontra – boga naj moli, da ga pravočasno opazim.

    @horhe – daj mi povej, kako lahko nekdo kolesarja prehiteva v škarje, če se le-ta vozi ob robu cestišča, kakor bi se po zakonu moral? Jaz tega še nisem doživel niti v avtu, niti na kolesu. Če se ti voziš po sredi cestišča si ti v prekršku – zapomni si to.

    Zapomnite si – v prometu si toliko ogrožen, kolikor se sam ogroženega narediš. Večino nesreč je možno preprečiti z opazovanjem dogajanja okoli sebe. Če pa se le slepo zase brigaš, potem je pa samo vprašanje časa kdaj bo počilo. To velja za vse udeležence v prometu!

  • Odgovori Majki 17. 5. 2007 at 9:20

    res si en car: žališ tiste ki kličejo na radio, žališ bralce kronik, debele, starejše,…sam ti in tvoj bicikel ste popili vso pamet sveta:(

  • Odgovori Jure 17. 5. 2007 at 9:24

    Niso eni boljši eni slabši! Vsepovsod imaš “katastrofalne” udeležence v prometu. Treba je kaznovat tako pešca ki skoči na cestišče, kolesarja ki pelje po levi ali pa motorista in avtomobilista ki peljeta tako blizu kolesarja da velikokrat ni niti centimeter prostora.
    Predvsem pa je potrebno spravit “dirkače” in “objestneže” iz prometa!
    LPJ

  • Odgovori friki 17. 5. 2007 at 9:29

    Žalostno je, da z avtom ne more v miru prehiteti kolesarja(trobijo,preklinjajo…)-vse več je živčnih avtomobilistov komislijo da so ceste samo za njih

  • Odgovori Jester 17. 5. 2007 at 9:36

    Tudi sam sem tako kolesar kot tudi voznik in zaradi službenih obveznosti ogromno časa preživim v avtomobilu, kar se pa kolesarjenja tiče, pa se rajši vozim v naravi, ravno zaradi takih situacij in stanja. Je pa jasno, da nam je Slovencem “šoferska kultura” nekaj čisto tujega in je nestrpnost, aroganca in prepotentnost voznikov na cesti nekaj povsem normalnega.Tisti,ki ste že kaj potovali po Evropskih prestolnicah ste zagotovo videli, da je tam situacija popolnoma drugačna……
    Zato pa priporočam kolesarjenje po naravi (je precej bolj varno, mirno in sproščujoče…… po tem boste tudi na cesti bolj umirjeni in zbrani), na cesti pa predvsem bolj previdno in svojo vožnjo prilagajati razmeram na cesti.

    LP

  • Odgovori predator 17. 5. 2007 at 9:37

    cesta je za avtomobile in motorje itd s kolesi se pojdite pa vozit na Kitajsko al pa na Debn vrh

  • Odgovori jebiveter 17. 5. 2007 at 9:40

    Rocky, da si v prometu toliko ogrožen, kot se sam narediš, je nerealno govorit. To je isto, kot bi rekel, da sta z vsako nesrečo kriva oba udeleženca. Kaj na to poreče nekdo, ki je že doživel, da ga je zbil prehitevajoči avtomobil, medtem ko je on pravilno vozil s kolesom ob robu ceste? Se je preveč brigal zase?

    Tudi ne vem, kaj si mislil, s tem, da nekdo ne more prehitevat v škarje, če voziš ob robu. Kolesarja je na navadni cesti izjemno težko prehitet, če nasproti prihaja avto( tudi če kolesar vozi povsem po pravilih). Ponavadi gre zelo na tesno. Sam vedno zaviram in raje izgubim 5 sekund, kot da bi imel na vesti človeško življenje. Tako zelo se nikomur ne mudi.

    Kar je meni osebno pri kolesarjih izjemno moteče je to, da se večje skupine po cestah vozijo povsem eden za drugim. 10 kolesarjev prehitet v šusu pa že ni več mačji kašelj.

  • Odgovori gricko 17. 5. 2007 at 9:40
    1. Zakon močnejšega! Avto proti kolesarju, ni čudno da je veliko takih, ki bi nas naložilo na “haubo” brez razloga, zgolj zato ker smo tudi kolesarji, povdarek na TUDI, ker smo tudi sami avtomobilisti dnevno na cesti
    2. 2 kolesarja se vozita vštric in se ne zmenita za promet za sabo … se strinjam da to ni ravno pametno početje, ker je strpnost nekaj kar obstaja v knjigah in ne v praksi tako z ene in druge strani … 2 kolesarja vštric da, ampak možnosti za kaj takega ni … v tujini so kolesarske steze urejene in dovolj široke za 2 vštric, saj je kolesarjenje tudi druženje, pri nas … o “balkan” od kolesarske steze!!!
    3. 20 kolesarjev en za drugim … nak gospoda avtomobilistična, tega pa ne moreš normalno prehitet, ker smo tako dolgi kot 2 šleparja in prevečkrat se mi je že zgodilo, da so nespretni vozniki poskušali prehiteti tako kolono, ki se seveda po zakonu lahko tako vozi, in se je njihov manever prehitevanja končal nekako tako, da je bil kdo naložen na “haubo”
    4. 20 kolesarjev po 2 vštic … e, upam da bo to kmalu zakonsko dovoljeno (saj res, a smo že dal kakšen predlog našim poslancem za spremembo zakonodaje?) … in tako smo dolgi tako kot šleper in široki tudi toliko, a vozniki ne gredo brezglavo prehitevat (obstajajo izjeme).
    5. Pa da se vrnemo na kolesarske steze po Ljubljani: če se temu lahko reče kolesarska steza, potem smo še globoko na balkanu, pa očitno smo. Če je treba kakšen kos cestišča uničit, se učini ravno kolesarsko stezo, ki pa se jo nikoli ne popravi nazaj tako kot je treba, za primer navajam razkopavanje Ljubljane zaradi polaganja optičnih vodov (T2, Telekom, …), podobna zgodbo poznam tudi v Kopru. Stik med cestiščem in kolesarsko stezo na križiščih bi moral biti gladek pa temu niti najmanj ni tako, kolesarske steze so ozke, da se 2 kolesarja še prehiteti ne moreta tako kot je traba in da ne govorim o parkiranih avtomobilih na kolesarskih stezah, ker je to priročno, da vsi pešci ne upoštevajo, da so kolesarske za kolesarje in ne za njih, skratka. ČE LAHKO LJUBLJANSKIM KOLESARSKIM STEZAM REČEMO DA SO UPORABNE, SE MORAMO VRNITI NAZAJ V PRETEKLOST!!!
    6. Ljubljano je treba tako ali tako zapreti za promet, na obrobju imamo tako ali tako dovolj parkirnih mest, posodobiti avtobuse mestnega prometa (konkretna klimatizacija, da bo v poletnih dneh prijetno se voziti z njimi) in bo za vse prijetneje. Ne živim v Ljubljani, včasih sem, pa se čudim razvajenim Ljubljančanom, ki se v službo peljejo 7 km z avtom in za to porabijo 1 uro, popoldan pa gredo “malo tekat” na PST, da jih sosednje vidijo, da se ukvarjajo s “športom”.
    7. Pa Ljubljana ni edini problematini konec Slovenije, zgodba je povsod enaka, prelitega črnila in udarjenih tipk na tipkovnicah je bilo ogromno, zgodi se pa tako ali tako nič. Problem je tudi odnos tistih, ki nam kolesarjem krojijo usodo, saj je njihova zdrava pamet tako ali tako že zdavnaj skregana sama s sabo, koliko neumnosti se je zgodilo pri izgradnji kolesarskih stez in potem naležiš na odziv če kritiziraš, da bodimo raje zadovoljni s tem kar imamo!
      http://www.logatec.net/splosno/zulAll.asp?ID=1158086622
  • Odgovori jebiveter 17. 5. 2007 at 9:42

    Problem je ravno v takšnem razmišljanju, kot ga berem pri predatorju. Cesta je ravno toliko kot avtomobilom in motorjem namenjena tudi kolesom. Vendar tega marsikdo ni sposoben dojeti.

  • Odgovori jebiveter 17. 5. 2007 at 9:47

    Mislim, da nam kolesarjem avtomobilisti zavidajo predvsem luštne ritke. In potem morajo nekako ven spravit frustracije… 🙂

  • Odgovori Jester 17. 5. 2007 at 9:50

    jebiveter……se čisto strinjam s teboj, kot sem že napisal (aroganca,….)

  • Odgovori bonbon 17. 5. 2007 at 10:01

    “20 kolesarjev po 2 vštic … e, upam da bo to kmalu zakonsko dovoljeno.”

    Upam, da ne! 😉

  • Odgovori uros 17. 5. 2007 at 10:16

    predator zaradi takih kot si ti je pa toliko nesreč!
    zamisli se malo?
    kaj je bilo prej kolo ali avto?

    ceste bi pri nas morale biti takšne kot v avstriji kjer imajo lepo poleg bolj glavnih cest še pas za kolesarje….

    kako je nevarno kolesarit opažam karnaprej samo imam rad kolo… rad bi se izognil nekaterim cestam vendar ne gre ker ni obvozov…

    največje probleme povzročajo stari ljudje, ki nimajo občutka… pa ženske ki imajo skozi mobitel na ušesu pa potem kriza… najhujši so pa tipi z ogromni trebuščki ki sem popolnoma prepričan še nikol niso bili na kolesu..

    dejstvo pa je da se kolesarjev ne spoštuje dovolj… kolesarjenje je zelo zdravo in bi ga priporočal tudi ostalim in boste videli vaše življenje bo prijetnejše

  • Odgovori uros 17. 5. 2007 at 10:18

    kako je bolje 20 kolesarjev po dva vštric pa znese dolžina 20m ali po eden pa po eden pa znese dolžina 50 m???

    koga je lažje in bolj varno prehitet?

    v mariboru se malo spreminja zadnič smo meli rundo pa so se vsakih 5 mi vozli mimo policaji pa nas malo pazili..

  • Odgovori Jazzy 17. 5. 2007 at 10:19

    ja dejmo linčat kolesarje, ker samo oni delajo prekrške, samo oni izsiljujejo, avtomobilisti so tko nedolžna bitja, ki niso nič krivi.. zdej dejmo se malo pogledat v ogledalo, tudi tisti, ki vozimo avtomobile se verjetno vsededmo tudi na kolo, jaz osebno, grem večkrat na kolo. in določeni, ki kolesarijo verjetno vozijo tudi avto, tako, da se marsikdo lahko postavi v obe vlogi in razmisli. glih včeraj sem šla s kolesom do pirana, in stojim na prehodu za pešce, ko pripiči mimo, sredi Lucije tip s kamijonom, ki je vozil sigurno čez 60 sredi naselja, treslo se je in ropotalo kot bombni napad, in na znak enega od pešcev, ki je peljal za rokicoo otroka, nej malo upočasni, je še začel nervozno trobit in neki mahat z rokami, več pa nisem videla, ker je bil prehiter.. kar seveda ne pomeni, da so vsi kamjonđije isti in ni treba posploševat.. v portorožu mamo drugi problem, nimamo kolesarske steze oziroma ni vsepovsod označena, logično se večina vozi po pločnikih, nekateri po cesti, ker mamo na določenih mestih preozke pločnike še za pešce.. in potem nas zgroženo nadirajo pešci, da kaj delamo na pločniku in zgroženo nadirajo vozniki, nej se umaknemo s ceste.. ja hvala lepa, letet pa ne znam.. recimo vožnja čez bernardin je posebna tema, označena je kolesarska steza z debelooo rdečo črto in na vsake dva metra je narisano na stezi debelo rdeče kolo.. v primerjavi s pešpotjo je ta kolesarski trak ozek, glih za eno kolo, ampak pešci pač lepo spregledajo in hodijo še tam. tko zadnjič peljem po bernardinu zelo previdno, ker pač vem kako folk hodi in brez, da kej pomislijo kar skočijo v desno, in moraš bit res vedeževalec, da prebiraš misli, kam bo kdo kr naenkrat zavil.. no in peljem po tistem rdečem traku, nakar ena mamca, iz čistega mira skoči na levo, ker je hotla pogledat morje, zabremzam (hvala bogu za dobre reflekse) malo mi zaškripajo bremze, baba se prestraši, in se začne dret name kot nora, da kaj se tam vozim, naj grem na cesto, da me ni sram in podobno, njen mož jo je pa miril, jaz tiho, folk okrog, me pa gleda kot kriminalca. Ko se je nehala dret, sem ji samo z roko pokazala na tla, in ona pogleda, stala je točno na unem narisanem beciklu, ki označuje kolesarsko stezo, valda ni štekala in se je drla še neprej da kaj mamo kolesarji za delat tam in bla bla, vmes je mahala in ustavljala še druge kolesarje, pol se mi je pa počasi snelo, in sem ji rekla nej se neha dret, ker jo bo infarkt, pol je za sekundo utihnila in sem ji lepo povedala, da se mi zdi, da je že dolgo tega kar je delela izpit za avto, če sploh ga je, da ne ve,kaj pomeni znak na katerem stoji.. in pol se je možu posvetilo, da baba stoji na kolesarski stezi, njemu je v sekundi ratalo nerodno, ona pa nič, da bi pol na koncu rekla, da se bo pritožila na občino,da kam so postavili kolesarsko stezo.. in takih primerov malo morje, vsak dan grem s kolesom do pirana in nazaj, in se večinoma vozim po označeni stezi, razen takrat, kadar po njej ne hodijo pešci ali vozijo avtomobili.. pa se jim jaz izognem, namesto, da bi se oni meni, glede na to, da so oni v prekršku..

    me pa mot še nekaj, nekaj časa nazaj, je blo govora, in cela propaganda, kako so mestna središča onesnažena zaradi izpušnih plinov, kako je vse zaparkirano, kjer se sme in ne sme, da je premalo parkirnih hiš itd…
    in so folk pozivali, nej vsaj za kratke relacije vzamejo kolo, ali pa grejo peš.. zdej ko je vedno več kolesarjev pa spet ni uredu.. kolko kolon bi bilo, in manj parkirnih mest, če bi se vsi ti kolesarji, ki jih vidimo, vsedli v avto in se vozikali po mestu… kolesarji niso vsi taki “kriminalci” ki delajo zmedo po cesti, se pa strinjam, da se tiste, ki to so, primerno kaznuje, kot vse ostale udeležence v prometu!!!!

    nam so naredili novo kolesarsko stezo, ki pelje tik ob solinah, vse super in krasno, smo vsi tja navalili,da se umaknemo s ceste in pločnika, a to da je makadam, in da ko se nažreš peska, mušic in praha nobenga ne briga.. ne vem če jo bojo asfaltirali, samo vem, da tja ne grem rada, ker sem potem tako umazana, kot da sem delala cel dan na gradbišču.. hvala za tako kolesarsko..

    dejmo bit strpni vsi.. in kolesarji in pešci, predvsem avtomobilisti, ki ste v tem primeru najbolj zaščiteni, saj ste zaprti v pločevino in imate verjetno tut kak airbag…

  • Odgovori samorastnik 17. 5. 2007 at 10:26

    Jaz sem v ljubljani tako v vlogi kolesarja kot v vlogi voznika avtomobila in morem povedat, da imam kot voznik avtomobila več problemov z kolesarji kot obratno. Kot si napisal v blogu ” se peljem po cesti tudi če je zraven kolesarska” ma jebo te jarac kaj maš za delat na cesti, spravi se na kolesarsko pa neboš mel ti problemov z avtomobilisti in ne oni z tabo. Pol pa nekaj jokaš tule. Brezveze so pol kolesarske če jih ne uporabljaš. Moral bi biti vesel da je in da se lahko varno pelješ po njej. Jaz grem z kolesom vedno po kolesarski, če je pa ni in je prazen pločnik pa po pločniku.
    Sej nikol ne trobim ali pa se derem na kakega kolesarja ali avtomobilista na cesti, ker ti to nič ne pomaga na koncu, mi pa včasih dvigne živc ko se nekateri niti osnovnih pravil ne držijo. Prav se mi zdi, da bojo policaji nas kolesarje začeli malo bolj kontrolirat ker je to predvsem v naše dobro. Treba je imet izpraven bicikl in se držat predpisov pa bo šlo veliko varneje in hitreje čez mesto. Treba je pa pazit sam na sebe, treba se je zavedat da si manj zaščiten kot avtomobilist in nič ti nebo pomagalo če bo nesreča pa bo on kriv ti pa hrom. On bo že nekako živel naprej ti pa bolj težko.

  • Odgovori cehim 17. 5. 2007 at 10:27

    Kot voznik avtomobila in kolesa po Lj. in okolici se z chefom 100% strinjam.
    Sem se pa zadnjič vozil (z avtom) po Kamniški obvoznici in gledal pred seboj par voznikov avtomobilov, kako so se izogibali res nesrečno posejanim jaškom po cesti. Najbrž so “šparali” podvozje in pnevmatike svojega vozila. Takoj mi je prišlo na misel, kako da jih to moti, kolesarjev, ki pa vozijo po zjeb.nem robu ceste in obrobnih jaških po samo eni kolesnici pa naj to ne moti, hkrati pa naj pazijo še na voznike, ki ti po možnosti še tik za ritjo pohupa.
    Vsem zgoraj pametnim voznikom priporočam enourno kolesarjenje po ižanki in nazaj (vmes še obisk ceste mimo gostilne Livada) pa bodo po parih minutah ugotovili kaj hočem povedati.

  • Odgovori Dolenc 17. 5. 2007 at 10:30

    Osnoven problem je, da 25% Slovencev enostavno ni primernih za v promet (to vključuje tako voznike, kolesarje kot pešce). Prometna kultura nekaterih udeležencev v prometu je PRAKTIČNO NEOBSTOJEČA.
    Tako je recimo povsem sprejemljivo, če na magistralki naletiš na traktor, če pa naletiš na 6 kolesarjev v grupi, ki zelo verjetno peljejo hitreje kot traktor, se je pa seveda potrebno takoj na hupo obesit in zagazit direkt čez njih (in se lepo usajat zakaj jih mora par vozit skup). Seveda če peljejo v vrsti ni nič bolje. Takrat se je pa seveda treba veselo spravil prehitevat, čeprav se po nasprotnem pasu približuje avto in, ko se izkaže, da se stvar ne bo izšla se jasno spet zavije nazaj na pas med vrsto kolesarjev in začne trobit unim parim, ki so še ostali spredaj.
    Ko si kot pešec pred prehodom za pešce je vedno vprašanje kaj bo voznik storil, ko stopiš na zebro… Ali bo stopil po bremzi ali po gasu?
    V avtu je pa tako ali tako stalno… Vožnja v rumeno, izsiljevanje na vsake 100 metrov, idioti, ki ti vozijo točno 75cm za ritjo pri 90kmh…

    Skratka, če kdo mene vpraša, Slovenci še nismo povsem civilizirani. Policija je pa tako ali tako samo za okras.

  • Odgovori Lady contessa 17. 5. 2007 at 10:34

    Dokler bo v interesu večine avtošol le zaslužek in dokler se v vrtcih, šolah, pa tudi doma ne bo nič osveščalo glede prometne kulture, bo stanje takšno, kot je. Na cestah bodo arogantneži in podivjani vozniki, ki bodo svoje frustracije manifestirali pri vožnji – pa naj bo to z avtomobilom ali s kolesom.

  • Odgovori aaaaaa 17. 5. 2007 at 10:35

    nekaj je res: tudi oklesarji se v prometu obnašajo izredno neodgovorno, arogantno in nasilno. Sliši se neumno, a to velikokrat opažam, tako za volanom kot takrat, ko sem kolesar. Cel svet mora paziti na njih, rdeča luč prav stran vožnje po cesti, … nič jim ni sveto. Ko pa poči ali je kaj narobe, so vsi drugi krivi, samo kolesarji ne. Res pa je tudi, da župani Ljubljane in vse županje, niso bili sposobni narediti prav nič v korist enih in drugih. Torej pamet v roke, cestnoprometni predpisi veljajo tudi za kolesarje, ki niso nobene svete krave in bolj enakopravni od ostalih udeležencev v prometu.

  • Odgovori Uroš 17. 5. 2007 at 10:36

    Če se vrnem na izhodišče tega bloga oz na njegovo osnovno problematiko. Pristojni organi bi se morali spraviti tako na nore vornike avtomobilov kot tudi na kolesarje.

    Na tem mestu izpostavljem nekaj pravic in obveznosti za udeležence obeh dotičnih prometnih podsistemov:

    1. člen: Voznik, ki na križišču zavija, mora dati prednost pešcem, ki prečkajo vozišče, na katero namerava zaviti. Ko
      voznik pri zavijanju prečka dvosmerno kolesarsko stezo, mora pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po tej stezi.

    2. člen (2) Če na vozišču ali ob njem ni pasu za pešce, pešpoti ali pločnika, je pa kolesarska pot ali steza, smejo hoditi
      pešci po kolesarski poti ali stezi, vendar tako, da ne ovirajo kolesarjev in voznikov koles s pomožnim motorjem.

    3. člen: V območjih za pešce je dovoljen tudi promet uporabnikov posebnih prevoznih sredstev in kolesarjev, vendar
      le tako, da ne ovirajo ali ogrožajo pešcev.

    in pa celoten 103. člen:

    (1) Kolesarji morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni,
    smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje.
    (2) Kolesarji morajo voziti drug za drugim, razen na kolesarski poti, kjer smeta voziti dva kolesarja vzporedno, če
    širina poti to omogoča.
    (3) Med vožnjo s kolesom je prepovedano:
    1. izpustiti iz rok krmilo kolesa;
    2. dvigniti noge s pedal;
    3. voditi, vleči ali potiskati druga vozila;
    4. pustiti se vleči ali potiskati;
    5. prevažati predmete, ki ovirajo kolesarja pri vožnji;
    6. voziti druge osebe, razen če ta zakon ne določa drugače.
    (4) če je kolesu dodano priklopno vozilo, mora biti vez med kolesom in priklopnim vozilom takšna, da kolesar
    lahko obvlada kolo in priklopno vozilo in da se priklopno vozilo ne more samo odpeti. Priklopno vozilo ne sme biti
    širše od 80 cm. Na sredini zadnje strani priklopnega vozila mora biti nameščen rdeč odsevnik, predpisan za
    priklopna vozila, ponoči in ob zmanjšani vidljivosti pa mora biti nad njim prižgana rde a pozicijska lu .
    (5) V priklopnem vozilu, ki je dodano kolesu, ni dovoljeno prevažati oseb, razen v priklopnem vozilu,
    konstruiranem in namenjenem za prevoz enega ali dveh otrok. Takšno priklopno vozilo mora ustrezati pogojem
    iz prve in četrte alinee šestega odstavka tega lena.
    (6) Na kolesu je dovoljeno prevažati otroka mlajšega od osem let, e je na kolesu pritrjen poseben sedež za
    otroka in je kolo dodatno opremljeno s stopalkami za noge, ki morajo biti prilagojene velikosti otroka. Sedež za
    otroka mora biti narejen tako:
    – da ustreza velikosti otroka;
    – da je trdno povezan s kolesom;
    – da je nameščen tako, da ne ovira voznika, mu ne zmanjšuje preglednosti in gibljivosti;
    – da onemogoča poškodovanje otroka.
    (7) Dve ali ve oseb se sme voziti le na kolesu posebne konstrukcije, ki je izdelano tako, da omogoča varno
    vožnjo dveh ali ve oseb in mora imeti za vsako osebo poseben sedež, držalo za roke in pedala.
    (8) Na kolesu in v priklopnem vozilu, ki je dodano kolesu, sme prevažati otroka le polnoletna oseba.
    (9) Voznik kolesa mora imeti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti prižgano na sprednji strani belo luč za
    osvetljevanje ceste, na zadnji strani pa rdečo pozicijsko luč. Na zadnji strani kolesa mora imeti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pedal rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bo ne
    odsevnike.
    (10) Parkirano kolo mora biti postavljeno tako, da ne ovira prometa.

    In če se na koncu vrnem še na sam blog. Nekomu, ki se celo vožnja v rdečo ne zdi prekršek, se mora malce zamisliti. Globa za takšno početje je 250€. Pazite, kaj sanjate, BigBrother vas gleda.

  • Odgovori marcos 17. 5. 2007 at 10:44

    Jaz imam s kolesarji kar precej slabih izkušenj. Zadnjič recimo je nekdo sredi Dunajske zavil direktno pred mene – pa to ni bilo v križišču kot bi mnogi mislili ampak sredi ceste, ravno med dvema križiščema. Bilo je pa to ponoči, tako da je imel srečo, da sem ga opazil, če ne bi bil en kolesar več v kliničnem, jaz bi pa imel sesut avto, ko bi ga naložil na havbo. Sicer sem imel še par takih situacij, ne sicer samo s kolesarji, ampak o tem kdaj drugič…

    @gricko: no če si živel v Ljubljani, potem ti je zagotovo jasno, zakaj se večina ljudi tukaj vozi z avtomobili. To ti lahko iz prve roke povem, da nima nobene zveze z lenobo. Sam se redno ukvarjam s športom, vendar se vsak dan vozim z avtom, ker je vožnja z avtobusom enostavno POTRATA časa. Avtobusi so zjutraj prepolni, zamujajo, poleti je v njih vroče, zato je bolj udobno, če se peljem z avtom. Bi se pa z veseljem vozil z javnim prevozom, če bi se situacija izboljšala (beri izgradnja tramvaja, ki bo vozil vsakih 10 minut in bo točen ali izgradnja podzemne). 🙂

  • Odgovori STARKA 17. 5. 2007 at 10:48

    kot je omenil horhe, se strinjam. Jaz se zmeraj vozim skoraj 1m od roba cestišča. razlog je glih to, da te voznik prehiti, tako kot je potrebno. Če vozis cisto ob robu, te tudi vozniki cisto ob robu balence prehitevajo.
    sem pa na kolesu vsak dan okoli 3h in na motorju 3urce… in moram povedati, da me na motorju izsilijo 3x dnevno, medtem ko za kolo bolje, da sploh ne povem…. se mi zdi, da je v mestu pravilo… ko je jači.

  • Odgovori Matej 17. 5. 2007 at 10:51

    Mislim da pri tem problemu ni potrebno nič kaj preveč filozofirat.
    Naša ljuba državica želi najti še en način kako pobirat denar ljudem in prišli so do ugotovitve, da bi lahko računali tudi kolesarjem. Čez nekaj časa bodo kaznovani tudi pešci, ki hodijo po kolesarskih stezah.
    Sam vozim izključno samo kolo in moram priznati da nisem brez greha, kar se tiče vožnje čez prehod za pešce in kolesarje čez rdečo luč ko nikjer ni nobenega avtomobila (mislim da bi bilo neumno čakati).
    Drugače pa je vsekakor potrebno zrihtati kolesarske steze in popraviti ceste tam kjer le teh ni, saj je vožnja čez luknjasto cestišče neprijetno in če ne celo nevarno za kolesarje in za avtomobiliste…

  • Odgovori Borut 17. 5. 2007 at 10:52

    Kolesarji imajo pravico da uporabljajo cestišče v širini pol metra od roba cestišča, ko se dva kolesarja peljeta vzporedno ali tudi več se mora voznik avtomobila pravilno odločati kdaj prehiteti in da par sekund hitrejši prihod na zmenek sestanek službo lahko tudi pomeni sekunde med življenjem in smrtjo predvsem za kolesarje da ne glede na to da je VOZNIK avtomobila v nadrejenem položaju da SMO tudi mi kolesarji udeleženci v prometu in da v primeru nesreče odnesemo VELIKO večje posledice kot pa MALO zvita pločevina.
    Predlagam pa VSEM pametnim voznikom ki pametujete tukaj da vsedete vaše ritke na kolo pa se prepričajte o čem govorim(o)!
    Lp iz Celja

  • Odgovori bolj star bolj nor 17. 5. 2007 at 11:00

    Pred časom me je ob bližnjem srečanju z voznikom avtomobila malo zaneslo, kar seveda ni prav. Pač sem se peljal z kolesom po edini kolesarski stezi v našem kraju. Seveda ta kolesarska steza vodi tudi skozi križišča pa mi je voznik enostavno prekrižal pot čeprav sem bil na prednostni ker pač je bil semafor izkljopljen. Ko sem mu pač z roko pokazal kaj dela se je pognal iz avtomobila, jaz sem obstal in mu htel pač ” TEPCU” razložit zakaj sem mu pokazal na znak, vendar se je pognal za avto in iz njega potegnil lesen kol. Ker sem pač v življenju tudi bil udeleženc kar nekaj uličnih pretepev sem mu vezel ta kol in mu z njegovim kolom označil njegov pokrov motorja. Mislim da ta nikoli več ne bo spregledal znaka kaj šele napadel kakega kolesarja. Vem da to sploh ni rešitev ampak vem da se taisti ljudje ko pridejo v tujino na cestah onašajo popolnoma drugače. Ja kar se zakona tiče cela Evropska unija si želi sprejeti zakon, ki bi dovoljeval vožnjo v grupah saj je lažje prehiteti kot eno dolgo kolono. Ja nič treba se bo združit in začet kampanijo za našo(kolesarsko ) zasčito.

    Lp

    VSI NA KOLK ZA DUŠO IN TELO!

  • Odgovori tomo 17. 5. 2007 at 11:06

    Nori voznik, nori kolesar. Voznik je voznik, ali vozi skirco, kolo, motokultivator, traktor ali avto, v prometu se bo obnašal več ali manj enako. Obnašanje v prometu je najprej stvar kulture, potem pa predpisov, zakonov,…

    To sem na tem blogu že napisal, pa še enkrat. V 15-letih kolesarjenja sem enkrat nastradal zaradi voznic in voznikov motornih vozil. Voznica me je pač spregledala, narobe ocenila mojo hitrost in sem se ji v vrata zaletel. Se naredi, kolo je bilo celo, jaz tudi. Zgodi se lahko nam vsem, v obeh vlogah. Ne vem kaj počnejo nekateri kolesarji/vozniki, da imajo toliko za pljuvat čez ostale udeležence.

    Pa ena čez kolesarje. Tudi Chef ve, da se večina kolesarjev ne zna voziti v skupini. Dva takšna neznalca je z avtom zelo zoprno prehitevati. Res, malo manj zoprno, kot prehitevanje pijanca, med katerimi je veliko kolesarjev. Vijuganje po cesti res ni kolesarska odlika.

    Da pride izven mesta do tovrstnih konfliktov se je treba voziti po prometnih cestah. Marsikdo se je že vozil po cesti med Šk. Loko in Kranjem. Znaten odsek je za kolesarje prepovedan. Seveda, vključno z mano, se tega nihče ne drži, vendar se zaradi prehitevanja “na ozko” na omenjenem odseku ne bom na glas pritoževal nad voznikom.

    Kolesarjenje brez čelade po prometnih cestah je ena največjih traparij, neumnosti, ki jih izvajajo kolesarji. Vročina, je ob današnjih čeladah na policah kolesarskih trgovin, še bolj neumen izgovor.

  • Odgovori orfea 17. 5. 2007 at 11:39

    Jaz opažam da kolegi Avstrijci imajo to drugače rešeno. Če pešec ali kolesar se samo bliža prehodu za pešce, se avtomobil ustavi in počaka, da vidi kaj bo pešec storil. Prvič ko se mi je to zgodilo sem stala na prehodu kot ena bučka in gledala avtomobiliste kaj čakajo. Nobenega semaforja ali policaja, le jaz in avtomobilist. Nato mi slednji celo z roko pokaže da grem lahko čez. Očitno so to dosegli s strogo discipino oz.: dejmo take divjake fino udarit po žepu in pika.

    V Kopru pa je tako, da si noge ne upam niti pomolit s pločnika če ni semaforja. Slovenci smo narod nekulturnih voznikov in pika, kjer velja pravilo: ta me ne bo prehitel, ali ta me ne bo izsilil oz. kaj ta vozi po avtocesti tako počasi in dejmo mu malo poblendat. Povsod se nam nekam mudi in pozabimo kako nas take zadeve nervirajo.

    A ni lepše pešca ali pešakinjo spustit čez prehod in si prislužit tako tisti lepi hvaležen nasmeh ali pozdrav? A nas ne naredi to bolj srečne kot tista naša namišljena zmaga v stilu http://www.semunisemdal.org?

  • Odgovori Tadej 17. 5. 2007 at 11:50

    Res, malo manj zoprno, kot prehitevanje pijanca, med katerimi je veliko kolesarjev…

    Kot, da med avtomobilisti ni pijancev?!

    @ Predator. Lepo, da si tako inteligenten (v vseh pomenih besede)… Starši so verjetno ponosni nate…

    Ja, res je. Kolesarji smo problematični, kot so problematični ostali vozniki v prometu. Oziroma, da se drugače izrazim, smo problematični vendar smo manj nevarni. Že dejstvo, da boš ob morebitni nesreči verjetno kot kolesar utrpel hujše posledice kot voznik avtomobila je dovolj zgovoren podatek o moči na cesti.

    Pa ne zdej pametovat zakon močnejšega pa nevem kaj še. Potemtakem bi se morali vsi avtomobilisti umikati tovornjakom, lamborginijem bentleyem, kombijem…

    Cesta je pač cesta, na njej imamo vsi svoje pravice in dolžnosti. Kolesarji se jih ne držimo vedno, tako kot ne avtomobilisti, pešci, tovornjakarji. To je dejstvo.

    Je pa verjetno res, da so kolesarji veliko bolj trn v peti voznikov avtomobilov iz enostavnega razloga ker so odveč. Zakaj bi moral voznik pogledat desno preden zavije, zakaj bi biv pozoren na dogajanje v križišču in podbono. Iz tu izhaja splošna nastrojenost ki ima vzrok v primitivnem odnosu Slovencev do dogajanja v prometu.

    Posamezniki se na cesti obnašajo kot petelin na gnoju, ki pa ne vidi dlje kot do sosedovega plota. Zato je tako stanje. Kolesarji si ne upajo preveč ker vejo da so bolj ranljivi, naprej pa gre vse po načelu močnejšega, pri čemer posamezniki niti ne pomislijo kako bi bilo če bi se postavil v vlogo šibkejšega.

    Gre za izživljanje frustracij-kako si drugače razlagati vedenje 130 kg debeluha(samo kot primer), ki se brez motornega prevoznega sredstva ne more premikati hitreje od 5km/h? Avto mu omogoča hitre premike pri čemer se mu zdi fajn, da on enkrat ni v podrejenem položaju…

    Več strpnosti in predvsem splošne razgledanosti, tolerantnosti (tu mislim
    predvsem vživeti se v vlogo šibkejšega in pošteno odreagirati nasproti njim) pa bo za vse bolš. Srečno vožnjo vsem!

  • Odgovori ueurca 17. 5. 2007 at 11:58

    Flyer je napisal: “V zraku in v vodi ima vedno prednost večji, težji in hitrejši…”

    Flyer, glede na napisano se vprašam, koga si podkupil, da ti je dal pilotsko licenco. Naj te podučim (ker si verjetno pozabil ali še bolj verjetno, nikoli nisi znal), da ima v nekontroliranem zračnem prostoru prednost manj okreten in ne! težji in večji! To pomeni, da ima balon prednost jadralnim padalom, ta pred jadralnim letalom, ta pred zmajem ipd. Glede na to, da smo kolesarji v prometu manj zaščiteni kot avtomobili, tako kot je balon manj okreten kot ostala zračna plovila, bi bilo logično, da imamo prednost pred večjimi in močnejšimi.

  • Odgovori semic 17. 5. 2007 at 12:03

    Se popolnoma strinjam z napisanim v blogu Chef-a. Čeprav se sicer sploh ne strinjava:). Moj predlog: VSI SE MORAMO ZAVEDATI IN TAKO V PROMETU RAVNATI, DA IMA ŠIBKEJŠI UDELEŽENEC VEDNO PREDNOST, PA NAJ BO PEŠEC ALI KOLESAR. To napisati v zakon. Če bo potrebno pisati obrazložitev, jo lahko napišem. Brez problema.

  • Odgovori JaJZi 17. 5. 2007 at 12:08

    Dostikrat me je prijelo, da bi imel pri vožnji s kolesom v eni roki kamen, ki bi ga vrgel v avto tistemu, ki me prehiteva 5 cm od balance. Takrat me res zagrabi sveta jeza.

  • Odgovori daida 17. 5. 2007 at 12:13

    mene pa moti to pri kolesarjih, da velikokrat na prehodu za pešce ne pogledajo ne levo ne desno ampak kar zapeljejo naprej. Mislim pa da lažje zabremza kolesar kot pa avto.

  • Odgovori Martin 17. 5. 2007 at 12:19

    Večina voznikov bi npr. v Luxu hodila prisilno peš. Tu je pač Balkanski melos.

  • Odgovori drmagnum 17. 5. 2007 at 12:30

    Sam sem udeležen v prometu vsak dan. Priznati moram, da je med vozniki avtomobilov več objestnih voznikov kakor med kolesarji. Večina jih spoštuje predpise in meni osebno ne delajo težav. Težave pa delajo ljudje neglede na čem in s čim so udeleženi v prometu. Zaradi njih pa je že tudi kakšen kolesar nastradal. Žal.

  • Odgovori STARINA 17. 5. 2007 at 12:50

    Ker je pri nas prevelika populacija balkana, je s tem tudi velika objesnot in prisotnost nedovršenosti in osnovnega bontona. Itq bo car ko se lahko z eno roko pogovarja po telefonu in ti brez zmigovca zavije desno, medtem ko si ti mislil, da lahko varno nadaljujes pot. Ker se pa se policisti bojijo ljudi, se tudi vozniki pobrigajo na vse in te lagano se posle nekam oziroma ti se grozi… meni hvala bogu niso in tudi upam, da ne bodo, ker se lahko tudi kaj drugega zgodi…
    bi bil pa ADOLF pravi za takšne kozlarije in prekrške.

  • Odgovori tomo 17. 5. 2007 at 13:02

    @martin: ta je dobra, balkanski melos.

    @starina: Slovenija je na Balkanu, posledično smo vsi Balkanci. Če meniš nasprotno, pojdi enkrat malo ven iz naše male, zatohle državice – obvezno za več časa kot 14 dni. Primitivnost je namreč trdovratna. Nakupi čez mejo ne veljajo. Če si imel v mislih “čefursko linijo”, je tvoj “naci” komentar še vedno žaljiv za vse strpne Slovence.

  • Odgovori gricko 17. 5. 2007 at 13:45
    1. HOČEM kvalitetne, označe in dovolj široke kolesarske steze brez na njih parkiranih avtomobilov
    2. HOČEM kvaliteten in človeku današnjega dne prijazen mestni in primestni promet
    3. HOČEM brezplačna parkirišča na obrobju mest s hitro in človeku današnjega dne prijaznem prevozu do centra mesta in nazaj
    4. HOČEM širše regionalne in magistralne ceste, ki so dovolj široke za voznike motornih vozil in kolesarje hkrati, v primeru da cesta ni dovolj široka pa še raje vzporedno cesto, ki je namenjena samo kolesarjem, peščem, …
    5. HOČEM nov BICIKL.

    Skratka, vsi ugotavljamo, da za večino hitrejših kolesarjev današnja infrastruktura, ki je nam namenjena, ne ustreza tako ali drugače. Kako preživeti? Na nek način z glavo, s strpnostjo, z veseljem, … naj nas kolesarje nihče ne obsoja, saj se samo na določenih mestih vozimo po cesti, kjer so kolesarske steze res nemogoče, tudi CHEF se pelje po kolesarski tam, kjer je za tako kolo primerna in kjer ne bo vsake 20 metrov zaviral zaradi takšnih in drugačnih ovir na cesti, problem pa nastane tudi tam, kjer se CHEF pelje po magistralki in regionalki, kjer kolesarskih cest ni, pa mu marsikdo poskuša dokazati, da je močnejši od njega.

  • Odgovori REW 17. 5. 2007 at 14:22

    Ćefurji smo zelo zgledni vozniki. Še najbolj pazimo na kolesarje. Vili Resnikov nas pa brez veze tepe.

  • Odgovori Kašpar 17. 5. 2007 at 14:34

    Ti pa si zaveden kolesar!

    (mišljeno pohvalno)

    Tudi jaz redno kolesarim (vsak dan v šolo 5+5=10km/dan) in se strinjam, da se nekateri požvižgajo na kolesarje in izsiljujejo. Če ima kolesar v križišču prednost, jih to bolj malo briga.

  • Odgovori marelca 17. 5. 2007 at 15:01

    Si to slikal v Londonu? Ja,lepo bi bilo, če bi se tudi pri nas kaj takega širokega spomnili za kolesarje. Pa ni prostora ane. 🙁

  • Odgovori blitz 17. 5. 2007 at 15:18

    chef, jaz mislim, da so kolesarji pri nas najbolj nedisciplinirani. Se bojim, da jih veliko sploh ne ve, da obstajajo predpisi.

    Vendar mene motita predvsem dve zadevi – vožnja v napačno smer – ne toliko, ko sem na kolesu, ampak ko sem v avtu in zavijam levo. Moram namreč imeti pregled nad nasproti vozečimi avtomobili in kolesarji, le majčken pogled čez ramo je dovolj, da imam pregled nad pešci. In ker je promet gost, moram smukniti takoj, ko ni nikogar nasproti. Če se mi medtem od zadaj iz mrtvega kota pripodi kolesar …

    Druga nesnaga pa je vožnja v mraku brez luči. Res, da kolesarski žaromet kolesarju ne osvetljuje poti bogvekoliko, zato pa v mraku naredi kolesarja vidnega.

    Sicer pa nisem še nikoli imel bližnjega srečanja s kolesarji – glede na ekstremno razliko v moči mora pač voznik avtomobila uporabljati pamet.

  • Odgovori chef 17. 5. 2007 at 19:00

    @marelca: ne, to sem kar od nekje pobral.

    V Londonu so glede kolesarskih stez bolj švoh… čez kakšne mostove je že potegnjena, včasih poteka recimo po sredi ceste (ja, za kolesarje sredina, levo in desno pa vozna pasova za avtomobile). Hecno.

    Tudi precej rikš je! Kljub temu, da ne gre za Kitajsko 😀 Počasne so ko šus, nemogoče je mimo priti, ampak, si lahko misliš, da jim nihče ne trobi? Kot je rekel tomo: treba je ven iz zatohle Slovenije.

    Pa še to: v Londonu noben pešec ne upošteva rdeče luči. Pa jim tudi nihče ne trobi. Enako v New Yorku… vsi hodijo čez rdečo, nihče ne trobi.

    Pri nas pa fašem take komentarje, da me glava peče.

    S člankom sem hotel povedat ne da smo kolesarji ovčke, ampak da cajtengi pišejo članke, ki konotirajo, da so za vse kolesarske nesreče krivi kolesarji sami. Kar pa seveda ni vedno res.

  • Odgovori Tadej 17. 5. 2007 at 20:13

    Sam še zmer mi ni jasn kako je temu modelu tko ratal okvir skrivit- na tem delu?!

  • Odgovori Mare 17. 5. 2007 at 21:14

    Sam sem kolesar in voznik. Večkrat se odprvimo na kolo, cela družina, 4 kolesa+2 stolčka = 6 ljudi v prometu; ranljivih in nezaščitenih, kljub temu da imamo vsi čealde. Večinoma se vozimo po kolovozih in stezah, kjer še traktor težko pelje. Kljub vsemu pa je tu in tam treba na cesto. Najbolj me razjezi, ko lepo vozimo eden za drugim, 4 bicikli, zadaj 2…3 avtomobili, pa se najde pametnjakovič, ki gre vse to prehitevat, vmes pa ugotovi da mu ne bo zneslo in skoraj sina zbije v graben, ko se rine med nas kolesarje. Tudi prehitevanje je poglavje zase. Nekateri mislijo, da smo kolesarji široki 10cm, kot črta ob robu cestišča. Ja, prav želel bi, da bi imeli široke, dvosmerne kolesrske steze po celi Sloveniji. Da se usedeš na koolo in se odpelješ iz Novega mesta v Mokronog in preko Šmarjete nazaj. Pa nič po cesti. Utopija? Verjetno! No, saj pri nas v Novem mestu je vsaj to, da naredijo kolesarske steze tam, kjer delajo nove ceste. Žal pa je tako, da je nastal skupek odsekov, ki med seboj niso povezani.

    Ko sem sam rad divjam, s koleom, da se razume. Ampak to počnem v “gmajni”. Ne razumem pa, zkaj je treba noreti med pešci in jih spravljati v slabo voljo. To meče slabo luč na vse in povzroča slabo voljo.

    Tudi ko sem voznik, večkrat srečam take in drugačne kolesarje. Velikokrat jih prehitevam med Šentjernejem in novim mestom, pa včasih moram tudi počakati, da je nasproti prosto. Tudi če se mi mudi, ne bom šel brezglavo riniti mimo, saj ni vredno! Včasih sem še kateremu potrobil, če so vozili trije vštric, ampak je brez “haska”.

    Za konec pa samo tole: če bo malo več strpnosti in dobre volje na obeh straneh, bo tudi nesreč manj. Poskusite se (kolesarji in vozniki) kdaj samo nasmehniti. Učinek bo čudežen.

  • Odgovori chef 17. 5. 2007 at 21:44

    @Tadej: saj je zlomljen! Očitno je hitro priletel vanj 😀

  • Odgovori naivnamiza 18. 5. 2007 at 10:03

    Odkar se vozim s kolesom po Ljubljani, ugotavljam, kako zelo vsemogočnega angela varuha imam. Ko se mi zdi, da me voznik gleda in da ne bo prek mene zapeljal na Celovško, se odloči in se nežno dotakne mojega prednjega kolesa s svojim odbijačem. In počasni kolesarji so nevarnejši, ker se vozijo po sredini kolesarske steze in ko pozvoniš, da bi ga prehitel, se ti umakne na levo.
    Potem sili avto na cesto preko kolesarske steze in sploh ne pogleda, če je kdo slučajno tam. Na srečo nisem padla na cesto, samo s pločnika me je odneslo. In v istem hipu mi zatrobi mirobljubni voznik, kaj za vraga počnem na cesti in ne na kolesarski stezi.
    Se strinjam z Maretom – več dobre volje na obeh straneh, mogočne angele varuhe, pa bo vse v redu.

  • Odgovori Kolesar 18. 5. 2007 at 10:21

    Še jaz bi nekaj povedal. Zdaj ne vem če vi to kaj ločujete, ampak jaz ločujem. Med kolesarji na specialkah in vsemi ostalimi kolesarji(MTB, treking, navadna-počasna kolesa…). Šoferji(zafrustriranci) avtov dostikrat pravijo, zakaj se kolesarji vozijo po cesti če zraven teče pločnik. In to nerganje meni vedno dopizdi. Ker specialka ni za na pločnik, gume so pumpane 8bar+ okvirji so alu ali karbon in to je tako kot ferari, za ravne ceste. Specialke je škoda za po poločniku samo tem budalam to ne moreš dopovedat, ker nič niso dali za specialko, kot vemo so pa specialke res drage. Js verjamem da se kolesarji z amortizerji spredaj komot celo z užitkom po pločniku vozijo, samo ne moreš pa ti pričakovat da se bo nek kolesar na specialki vozil zraven po pločniku, in to so ponavadi pločniki gor in dol, sj veste folk ma dovoze do bajt, in tam se pločnik zniža, kar da nemogočo vožnjo za specialke. Res se v tej državi premalo spoštuje prave cesten kolesarje, samo kdor še nikoli ni sedel na specialki tega pač ne more vedet. Niti ni prijetno ko moraš, zapeljat s ceste na pesek ali travo, ko te kak bednik v kamjonu ali avtobusu prehiteva, ker ne more počakat da bi bil nasprotni pas frej ampak se mora “ugužvat” met tabo in nasproti vozečim, in takrat moraš ponavadi zapeljat s ceste, ker ko ti gre avtomus pol metra od balace niso prijetni občutki.

  • Odgovori Mr. Mojo 18. 5. 2007 at 11:00

    @kolesar:
    Nabavi si ponyja; ceneje bo pa manj se bos sekiral. Poleg tega boš porabil več moči/km.

  • Odgovori ueurca 18. 5. 2007 at 11:14

    @Tadej A kako je temu modelu ratal tako skrivit okvir. Lepo, en ga je tako izsilu, da je direkt prek njega zapeljal, tako da se je praktično z nezmanjšano hitostjo zabil z njegovo gumo. Probi se zabit s svojim bajkom s 30kmh v zid, pa boš dobu isti efekt 😀

  • Odgovori ueurca 18. 5. 2007 at 11:14

    Aja, pa še to, okvir je res samo zvit, ne zlomljen. No, za bolj tehnične duše nej povem, da je plastično deformiran.

  • Odgovori mitko 18. 5. 2007 at 13:02

    Očitno je, da se pisec čanka ne vozi s kolesom, zato ne vem, kako lahko piše da so kolesarji krivi za večino nesreč. V vseh situacijah, ki sem jih imel do sedaj na kolesu, ko bi se lahko kaj naredilo, je bila vedno krivda v vozniku avtomobila. Ravno danes, mi iz stranske ceste pred mano zapelje en striček 70-80 let, z ogromnimi očali…joj kako sem zjal, verjetno ni slišal, že rahlo naglušen.
    Dokler vozniki avtomobilov ne bodo tudi vozniki koles, se bo tako stanje nadaljevalo.

  • Odgovori Tadej 18. 5. 2007 at 13:54

    Dobr en ga je naložu. Mene je sam zanimiv da je geštel iz notranje strani precvikan.

  • Odgovori ueurca 18. 5. 2007 at 16:02

    Probi si razlagat sile in momente, ko se s sprednjim kolesom zaletiš v zid. Po domače povedano kolo pritisne nazaj se prav se pri krmilu to tko zvije, da hoče moment sprednji del okvirja zavrtet v protiurini smeri. Ker je v tem času kolesar še vedno na sedežu, se ravnotežje sil vzpostavi tako, da kontra moment nudi okvir sam in se zaradi tega deformira.

  • Odgovori Tadej 18. 5. 2007 at 19:28

    Aha. Res zanimiv kako sile delujejo.

  • Odgovori Marko 19. 5. 2007 at 10:02

    Zakaj so lahko tujci toliko drugačni do kolesarjev? Kakšen odnos imajo Nizozemci, Španci, Italijani????? Smo mi res tako drugačni??

  • Odgovori Grega 19. 5. 2007 at 17:38

    Flyer,
    zakon močnejšega velja samo v boksarskem ringu. Ne velja na cesti niti v zraku še najmanj pa na vodi…..

  • Odgovori 23 the life style 20. 5. 2007 at 13:43

    Najbolj ponosen sem, ko na poti iz šole s svojo specialko prehitim mestni avtobus, ki vozi nekoliko nad omejitvami in me je pred tem trobljajoče prehitevajoč skoraj zrinil s ceste.. Čutim se močnega, ljudje v avtobusu pa zmajujejo z glavami… Pravi užitek je potem vozniku pokazati fakiča, on se mora pa ustaviti, ker ima čez 50 metrov postajo. Kolesarjenje je koristno… v šentvidu sem pol ure prej kot z vlakom in trolami, zastoje pa prehitevam za đabe..

  • Odgovori tomo 20. 5. 2007 at 14:49

    Debata potela tudi tukaj:

    http://tabla.mtb.si/viewtopic.php?t=61159

  • Odgovori Flyer 20. 5. 2007 at 19:15

    Spoštovani ueurca !

    Kot si sam ugotovil baloni in podobna leteča sredstva zaradi svoje nezmožosti popolnega manevriranja ne smejo v kontroliran zračni prostor kjer se odvija promet po določenih pravilih ( kar lahko primerjaš s prometom ). Nisem pozabil kot si navedel samo izjem je toliko, da bi o tem lahko pisal kar nekaj časa vendar pa je dejstvo, če nisi popolnoma usposobljen pač ne moreš v področje, ki je urejeno s predpisi. V Sloveniji je nad G prostorom več kot 3/4 območja, ki poteka pod kontrolo letenja. To bi lahko izenačili s tem, da bi kolesarji lahko vozili le po parkih in daleč od cest itd., kar pa ni človeško.

  • Odgovori verbatim 21. 5. 2007 at 22:19

    Meni ne bo nikoli jasno, katero tele si je v SLoveniji spomnili, da se dela kolesarska steza na pločniku. Verjetno kakšen taki, ki se ni nikoli peljal z biciklom. Ves čas gor pa dol, pa dol z robnika pa spet gor itd. Nemogoče se je normalno peljati, razen če si 95 let star. Še večja žalost pa je, da je takih “kolesarskih” v Sloveniji vse več!! V tujini so že zdavnaj spoznali, da so kolesarske na pločnikih neumnost in neprimerne (zato pa nisi videl nobene v Londonu, prav tako ne boš doživel kolesarske v Sydneyu in ostalih večjih mestih po svetu). Tudi v Evropi so že prava redkost in celo na Hrvaškem več ne delajo stez na pločniku. Če koga zanima dobra praksa, naj gre v Avstrijo, Madžarsko ali pa na Hrvaško proti Koprivnici oz. pravzaprav katerokoli evropsko državo, razen Slovenijo 🙂

  • Odgovori ambala 22. 5. 2007 at 14:33

    Haha, tale fotka je pa iz Utrechta. Ulica se imenuje Nobelstraat.

    Jaz sem pred leti, na želo prijatelja fotkal kako imajo to urejeno pri nas na Nizozemskem. Da bo potem slike dal odgovornim v LJ in da bi stvar malo uredili. Kako dalec so, ne vem, bi bila pa ena exurzija k nam nujno potrebna. Da bi tudi AVTOMOBILISTI videli, kako je, če je glaven KOLESAR!

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 18:46

    sedaj so začeli komplicirati tudi pri organizaciji maratonov in morajo biti maratoni zaprti… povprečje pa mora biti 30 km/h… tako povprečje lahko vozi povprečen kolesar in nastaja še večja gužva in pride lahko še do več nesreč kot če maraton spustijo…

  • Odgovori Peter 27. 5. 2007 at 19:10

    Groza, koliko policije je v SLoveniji. Na Veliko Noc sem bil doma in od Skofje Loke do Bleda je stopalo 7 policijskih patrulj. In to za praznike. Koliko jih je potem za delovni dan? Zivim na Irski in vam povem, da moras imet prekleto sreco, da jih vidis in se vecjo, da te zaustavijo…..Slovenska policija pac mora delat. Se vec zakonov in se bol vas bodo jebal:) Kolesarji, pesci…nikol ne zmanjka dela….

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 19:13

    ma to je čist neumno… 🙁 še več nesreč bo na maratonih kot jih je bilo do sedaj… vendar njim to dopovedat! vendar mi smo jih toliko prepričal da so nam popustili in dali omejitev na 35 km/h povprečno. vendar pod strogimi pogoji…

  • Odgovori chef 27. 5. 2007 at 19:59

    @Peter: dejstvo pa je, da se na Irskem tudi vozniki (in kolesarji) obnašajo bolj normalno, oziroma vozijo bolj varno.

    @leiichii: ja, maratone ukinit, ker samo promet motijo! Grrrrr… Sem bil pa danes na Maratonu Karavanke, bom napisal kaj o tem v blog… Ti povem, res lepo organizirano, promet zgledno preusmerjen in tudi en avto nas ni zmotil!

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 20:03

    ma itaq da ne smejo maratonu ukinit… razen nekatere, ki niso dobro organizirani!

    in še vedno se veliko ljudi udeležuje maratonov… pri nas jih je bilo lani 540 kolesarjev… letos pa jih pričakujemo še veliko več!

  • Odgovori Mr. Mojo 27. 5. 2007 at 20:06

    @chef: zakaj pa maratonov ne bi ukinili? Tudi druge športne prireditve ne potekajo na javnih cestah.

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 20:08

    Mr. Mojo!

    ali so športne prireditve manj vredne kot ostale??? pa tudi ni popolne zapore ceste… na nekaterih prireditvah za več dni zaprejo ceste!

  • Odgovori Mr. Mojo 27. 5. 2007 at 20:18

    @leiichii:
    Seveda so. Ampak to ni povezano z zaprtjem cest. Cest ne bi smeli zapirati za nikakršne prireditve, se strinjam.
    Na katerih prireditvah pa za več dni zaprejo ceste?

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 20:23

    Mr. Mojo!

    ja vendar maratoni ne ovirajo toliko prometa da bi jih morali zaradi tega ukiniti… ubistvu pa jih ne bojo tako da škoda da se o tem prepirava… 😀

    ja nekje za več dni zaprejo ceste in naredijo obvoz. lahko ti povem primer… trebanjski koš… takrat je zaprt center trebnjega za 3 dni!!!

  • Odgovori Mr. Mojo 27. 5. 2007 at 20:27

    @leiichii:
    Sej se ne prepirava. Vseeno mislim, da bi morali maratone prepovedati. In na splošno prepovedati vožnjo s kolesi po cestah, namenjenih avtomobilskem prometu.

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 20:28

    ja kaj ddd ne… še kej se spomni! kaj pol se bomo pa po travniki fural???
    pol prepovej še rolarje, pešce, motorje… :@:@:@

  • Odgovori Mr. Mojo 27. 5. 2007 at 20:33

    @leiichii:
    Pravzaprav bi morali prepovedati vožnjo po cestah vsem, ki zanjo ne plačujejo. Edino fer.

  • Odgovori chef 27. 5. 2007 at 20:34

    @Mr. Mojo, ne bodi no pameten, ker so tvoje provokacije tako bedne, da me glava boli.

    Cesto so za promet za več dni zaprli recimo ob predsedovanju OVSE, če že sprašuješ.

    Če pa si slučajno resen, potem si res en tipičen slovenski zagovednež. Ravno danes sem bil na slovensko-avstrijskem kolesarskem maratonu, na pol dirki. Kot tudi na ostalih kolesarskih maratonih e veljala delna zaporna prometa.

    Ker najbrž nimaš pojma kaj to pomeni… ko gre grupa mimo, se morajo avtomobili ustaviti ob robu, potem gredo lahko takoj naprej. Ponavadi morajo počakati prve tri, štiri grupe, potem pa kakor je.
    Delna zapora tudi pomeni, da se morajo kolesarji držati CPP, torej ustavljati na semaforjih, STOP znakih, se voziti ob robu ceste ipd.

    Predlagam, da nehaš svinjat, jaz ti pa tudi ne bom več odgovarjal:

    @Leiichii: še ti ga pusti pri miru 😉 Zarukana (ali neinteligentnega zajebanta) boš težko spreobrnila 😀

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 20:37

    chef!

    ma ne sej ne morš vrjet nekaterim komentarjem… 😀 hihi… 😀

  • Odgovori matemusic 27. 5. 2007 at 20:40

    lenobe lene voznike avtomobilov… zato so pa tud vsi bajselji…pa vsi jamrajo za naše zdravje pa ne vem kaj še…
    Vsak dan vidim kako male mulce mamice vozijo z avtomobilom na trening 1km proč. da bi ga počil mulca. Ok, če se nam mudi, bomo pač šli 10 km z avtomobilom… ampak ker se nam ne mudi, gremo lahko s kolesom. Kaj je problem? Mogoče to da se nam ne da in iščemo vse bedne izgovore. Kaj če bi se zbrali in zbirali podpise: letos se bom vozil s kolesom vedno, ko bom dobil priložnost in se bom čimmanjkrat vsedel za volan avtomobila….
    kolo je zdravo, kolo ne onesnažuje… zaradi kolesa skoraj nič smrtnih žrtev, pa zaradi avtomobila? tudi bolje pijanec na kolesu kot v avtomobilu.
    Jaz sem pa za to, da bi moralo biti čim več maratonov, saj se tako ljudi spodbuja k življenju in ne sedenju za volanom. Ja, Seveda ne potekajo. Če boš naredil 80 km dolgo igrišče za kolo, potemtudi na cestah ne bo maratonov.
    Ljudje! pa živite vendar!!

  • Odgovori Mr. Mojo 27. 5. 2007 at 20:42

    @chef:
    Uf, torej če menim, da kolesarji ne sodijo na cesto, “bedno provociram”, sem “tipičen slovenski zagovednež”, “svinjam”, sem “zarukan” ali “neinteligentni zajebant”.

    Za razliko od tebe s svojimi komentarji nisem nikogar žalil. Vidim pa, da kakršno koli drugačno mnenje jemlješ bodisi kot slabo zajebancijo ali zarukanost. Bravo. Zelo netipično, zelo neslovensko in zelo nezagovedno verjameš, da je tvoje mnenje edino pravilno.

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 20:45

    ma sej vidš da je mal na glavo obrnjen… ma ne morš prepovedat vožnje s kolesom po cesti… :S

  • Odgovori chef 27. 5. 2007 at 20:46

    …in mnenje vseh drugih razvitih Evropejcev tudi jemljem za pravilno.

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 21:01

    Mr. Mojo!

    ma dej mi povej kam bi nas potem postavu??? al bi kr kolesa ukinu??? zakva te kolesarji na cesti tako motijo… mislim da so motoristi veliko bolj moteči kot mi!

  • Odgovori Mr. Mojo 27. 5. 2007 at 21:11

    @leiichii:

    Tja, kamor vse druge manjšine (kadilce, samske ženske, ki bi rade imele otroke, alkoholike…) – v ilegalo ali pa v koncentracijska taborišča. To je tako ali tako trenutno veljaven modus operandi v razviti Evropi.

    Off topic:
    Glede kolesarskih zakonov se ne sekiraj, moje mnenje ne šteje, prav tako tudi tvoje ali Chefovo ne. Zakonov ne bomo sprejemali sami. Poslali nam bodo obvezujočo direktivo, mi bomo pa kot teleta volili neke svoje parlamentarce in predsednike (like that makes any difference). Na Evropo smo obsojeni, če nam je všeč ali ne.

  • Odgovori leiichii 27. 5. 2007 at 21:21

    Mr. Mojo!

    ma ne da se mi več s tabo prerekat. rečem lahko samo to da sem vesela da ti ne postavljaš zakonov!

  • Odgovori Matrix 30. 5. 2007 at 21:55

    Napisal bom nekaj misli kot pešec kot kolesar in kot voznik, ker vse to sem.

    Kot kolesar imam ponavadi iste probleme kot takrat ko sem pešec. Avtomobilisti ne ustavljajo na prehodih za pešce/kolesarje, ko se peljem po kolesarski stezi so tam poonavadi pešci, čeprav je lepo označeno, da je tam kolesarska cesta. Na cesti imam po zakonu pravico do pol metra vozišča, vendar se avtomobilisti ponavadi na to ne ozirajo in se vozijo preblizu kolesarju. Zaradi tega sem se umaknil in raje vozim po neobljudenih poteh in hribih, kjer pa sem napoti pohodnikom. V bistvu se po zakonu po teh področjih sploh ne bi smel vozit. Potemtakem je najbolje, da kar prepovejo vožnjo s kolesi v Sloveniji.

    Kot pešec imam v mestu podobne probleme kot kolesar, saj avtomobilisti sploh ne ustavljajo na prehodih za pešce in moraš včasih kar na silo stopit na cestišče, da te kdo resno vzame.

    Kot avtomobilist imam pa probleme, ker drugi avtomobilisti npr. vozijo čez rdečo , izsiljujejo prednost, pešci včasih nepredvidljivo prečkajo cesto, kak bedak prehiteva v škarje…. Tudi nekateri kolesarji se radi vozijo vštric, kar me res moti, ker sam ponavadi kot kolesar res pazim, da čim manj oviram druge in se vozim lepo po robu.

    All in all – prometna kultura v Sloveniji je totalno na psu. Vsem se kar nekam mudi in pri tem se ne pustijo ovirat in gledajo samo na to da bodo čim hitreje prišli s točke A na točko B.

    Grešijo praktično vsi, vendar je pa res največ avtomobilistov, ki bi jih bilo potrebno še enkrat poslat delat izpit. Pol folka sploh ne zna vozit avta.
    Sploh , ko sem se vozil v službo v Maribor sem na cesti marsikaj doživel. Od vratolomnega prehitevanja do cijazenja. Sploh ne morem verjet kolk ljudi ne ve kolk se lahko vozi izven naselij in se vozijo 70. Enkrat mi je ena ženska izsilila prednost, ko se mi je pripeljala s stranske ceste. Jaz sem vozil res namesto 90 100km/h, ona pa direkt pred mene s stranske ceste. Ni mi preostalo drugega, da sem šel na levi pas, kjer je pa proti meni peljal avto in sem zadnji trenutek zavil nazaj na desni pas. Tip na nasprotnem pasu je sigurno mislil, da sem idiot, ker tako prehitevam. Če bi vedel, zakaj sem prehiteval žensko….

    Sicer je mal daljši komentar ampak se ne da krajše opisat.

    Mr. Mojo – Ti pa res provociraš. 🙂
    Če pa misliš resno…..

  • Odgovori Igor 30. 5. 2007 at 22:27

    daida pravi:

    1. maj, 2007 at 12:13

    mene pa moti to pri kolesarjih, da velikokrat na prehodu za pešce ne pogledajo ne levo ne desno ampak kar zapeljejo naprej. Mislim pa da lažje zabremza kolesar kot pa avto.

    Glavni problem je ravno tale navedek.

    Ja, s kolesom in motorjem se je veliko težje ustavit kot z avtomobilom. To bi bilo treba po vseh medijih objavit. Mogoče bi kateri le razumel. Na primer, kolesarska guma na “specialki” se stika s cestiščem mogoče s 4kvadratnimi centimetri avtomobilska pa ena na povprečnem avtomobilu z vsaj 15-mi.

    Kot kolesarju se mi pri vsakodnevni vožnji, dogajajo sledeče stvari:
    – Prehitevanje v škarje. (za tiste, ki ne veste prehitevat kolesarja se ne sme, če tistemu, ki prehiteva vozi nasproti vozilo) Kot avtomobilskemu šoferju se mi to zgodi le izjemoma a se tudi najde kak “idiot”
    – Odvzemanje prednost. Pelješ se ob robu “magistale” prehiti te vozilo, ki potem še brez smernika zavije domov v svojo hiško. Zgodilo se mi je celo obratno. Vame se je zaletela ženska, ki je pripeljala po nasprotnem pasu, avtomobile je spustila v mene pa direkt. Enako se mi kot šoferju dogaja le izjemoma.
    – Hupanje. pelješ se pravilno po svojem robu cestišča vendar 80% šoferjev hupa. Ne razumem razloga. Verjetno z razloga, da se umaknem s cestišča, da bodo lahko zdrveli mimo. No te situacije v avtomobilo le redko doživiš. Običajno se zadj počaka in prehiti počasnejšega, no pa včasih ti še kdo pokaže …

    Navedene so le najpogostejše napake šoferjev in zame najbolj moteče.

    Kot šofer pa vidim tudi problematiko z drugega kota. To je tisto, ki so jo nekateri nestrpno navedli. Tudi pri kolesarjih so izjeme. Mogoče se celo sam kdaj znajdem med njimi (vendar se trudim, da bi tega ne bilo). gre pa za napake, ki jih počne večina “mestnih”, “občasnih” in “starejših kolesarje”. Vožnja po napačni smeri, vožnja preko prehoda za pešce, vijuganje, vožnja pa pločniku… Ti se vedejo dejansko kot pešci. Samo tem bi moral vsak pameten oprostit, ti imajo težave z obvladovanjem kolesa, pa marsikdaj tudi sami s sabo.

    V glavnem pa večini Slovencev manjka strpnosti do “drugačnih”!

  • Odgovori Tomaž 2. 6. 2007 at 11:13

    Kolesarji,če se hočete počutiti varne na kolesu nosite čelade na glavi,ne pa da jih vozite na balanci.Kulturo v prometu ste že dodobra obdelali zato bi sam dodal le to,da naj vsak pazi nase kar se le da,naj bo strpen do drugih udeležencev,še posebej šibkejših.Bi pa priporočil vsem objestnim voznikom,da se usedejo na kolo in naredijo ene par kilometrov po naših cestah,pa bojo videli kako je biti v koži kolesarja.
    ČIM VEČ VARNIH KILOMETROV PO NEVARNIH CESTAH!!

  • Odgovori Pubi 7. 9. 2007 at 13:22

    aaaaaa pravi:

    1. maj, 2007 at 10:35
      nekaj je res: tudi oklesarji se v prometu obnašajo izredno neodgovorno, arogantno in nasilno. Sliši se neumno, a to velikokrat opažam, tako za volanom kot takrat, ko sem kolesar.
      Pod to se podpišem tudi jaz!
      Spomnim se kako se je “name spravila” ena Nemka v Hernah (D Nord Westfalija), ko sem malo precenil kdaj bo sonce zašlo in sem se nekaj ulic do stanovanja svoje hčerke v še ne prevelikem mraku peljal brez prižgane luči. Ženska je v križišču izstopila iz avta in me podučila, da se me zelo slabo vidi in da naj razmislim nad svojim neodgovornim početjem. Jaz na kolesarski stezi ona na prometnemu pasu oddaljena od mene več kot meter in pol….Ufff najprej sem dobil v fris zeleno farbo in se začel napenjat (…kot se spodobi za nas navajene takoj na ravs in špetir) a se mi je še pravi cajt posvetilo in sem se potuhnil, pordečel in ji dejal le:”Sory!”. Še danes mi je nerodno in po drugi strani všeč, da so ljudje, ki ti dajo vedeti, da si bedak in ti resnično zelo pomagajo na takšen način. Nikoli tega ne pozabim in hvala ji za njeno skrb za soudeležence v prometu. Lp Pubi
  • Odgovori Pubi 7. 9. 2007 at 17:44

    Naj še jaz navedem en primer kako se pri nas vzgaja naš mladi rod kolesarjev s trenerjem na čelu in pod njegovim nadzorom (seveda on v kombiju). Kakšno leto in nekaj mesecev nazaj sem se peljal navkreber proti vasi Rašica in kar naenkrat prižgeta dva mlada kolesarja mislim, da Rogova izza ovinka po moji strani navzdol. Zavijem skrajno v desno in preprečim nalet in še preden pridem k sebi prileti skupina štirih petih isto sekajoč rido. Nekaj časa sem sedel in čakal kaj bo in ko je še nekaj mladih kolesarjev srečno pridivjalo mimo skočim iz avta in ustavim spremljajoče vozilo. Za volanom v kombiju je bil mlanjši moški, ki me je sprva poslušal a v “finalu” najinega pogovora me je nadrl v opravičilo:” Pazite malo kaj se dogaja na cesti pa bo. Jaz teh mulcev ne morem dohitet z avtom, da jih opozarjam med potjo…!” No in zato je tako kot je najprej objestnost in neposlušnost, ko pa ne gre več 100 na uro se pa malo nainfajo in so spet v nebesih (…v zrelih letih). Lp Pubi

  • Odgovori chef 7. 9. 2007 at 18:53

    Za Rogove mulce sem pa že sliša, da divjajo z Rašice kot kreteni…

  • Odgovori Pubi 8. 9. 2007 at 7:49

    …..to mi je dejala tudi gospa v Rašici, ko sem se še presenečen nad “opravičilom” ustavil in povprašal o družini, ki sem jo iskal. Dobesedno mi je dejala:” Čakamo na tragedijo in prosimo Boga, da se kaj le ne pripeti.”……….Ej hallo a se tako vzgaja in pazi na naše mlade bodoče športnike in kot takšne tudi ljudi s srčno kulturo ljudi, ki vedo kaj je fer play, ki vedo kaj pošten odnos do drugih ljudi, ki nenazadnje pazijo kaj delajo. Takšen – tako vzgojen mulc bo jutri s svojo objestnostjo delal največji nered na cesti in kaj kmalu postal žrtev. Nekomu, ki bo lahko popolnoma nedolžen pa zagrenil življenje, ker ga bo dobil pod kolesa in naredil iz njega mogoče celo invalida. Bodimo tako kolesarji kot avtomobilisti in pešci en do drugega predvsem dobri ljudje. Pazimo se! Lp Pubi

  • Odgovori mukl 28. 5. 2008 at 12:32

    Ker sem tudi sam tako voznik avtomobila, ob lepem vremenu pa zaprisežen uporabnik kolesa, sem zgrožen nad varnostjo v tem segmentu prometa, torej med kolesarji.
    Vsak dan me stiska v želodcu in dviguje pritisk velika množica kretenov, ki se vozijo po nasprotni strani kolesarske steze, po možnosti z mobitelom v roki ali pa še lepše, kar brez rok, ali pa s psom na povodcu v eni roki in ja, jasno, po nasprotni strani kolesarske steze. Še največkrat se potem, ko te vidijo premaknejo na stran steze, ki je bliže pločniku, češ, kar ti se zapelji na cesto, mater jim jebem….ej, enkrat mi bo dvignilo pokrovko in bom enga na vso moč zbil..

  • Odgovori Kolesar 7. 8. 2008 at 15:29

    Res je škoda se ubadati s takimi stvarmi. Tisti, ki gredo vsaj kdaj na kolo, zagotovo vedo, da so vozniki do kolesarjev zelo neobzirni, ker pač velja v prometu pravilo močnejšega. Tisti debeluhi, lenuhi, katerih riti gnijejo na avtomobilskih sedežih pa take izkušnje ne morejo doživeti, ker roko na srce, je sedež na kolesu za njihove rit premajhen. Tko je to danes v prometu, če se voziš s kolesom v koloni po enega te voznik prehiti, brez da bi pomislil na zavoro neglede na to, če gre nasproti avto ali kamion (beri jebe se jim), če pa se voziš v dveh vrstah (beri po dva) potem pa so prisiljeni zavirati in s tem zgubiti nekaj sekund tako dragocenega časa, nekaterim voznikom dvigne srčni utrip in postanejo nervozni . Seveda, če bi namesto kolesarjev moral zavirati zaradi počasnega traktorja ali kamiona, potem nebi bilo problema…..zakaj…..to bodo znali razložiti samo tisti schumacherji, alonsoti, buttni (beri vozniki), ki so v takih situacijah vsak dan….pa še oni nebi znali. Je pa res, da smo slovenci precej živčen narod zato se takim situacjam ne da izogniti. Pa da povem primer: lansko leto smo bili s prijatelji na nizozemskem. Vozili smo se po dva in dva vštric, čez nekaj časa sem se ozrl nazaj, ker sem imel občutek, da za nami vozi avto. Hja, pa ni bil le en avto, bila je približno kolona desetih avtov, ki so čakali, da se bo nasprotna smer spraznila in da pri prehitevanju ne bodo ogrožali nas kolesarjev. Kulturno smo se postavili v kolono po enega, da so nas vozniki lahko prehiteli, ob tem pa nas je zagotovo 8 od desetih avtov s trobo in roko pozdravilo. Ja, daleč smo mi od njih, je pa res, da smo na balkanu, zato se tako obnašanje nebi ravno najbolj spodobilo.

  • Odgovori miško 29. 9. 2008 at 11:32

    Mislim da vozniki vseh različnih vozil nimamo dovolj VOZNIŠKE KULTURE,ker bi bilo tako manj nesreč in pa tudi manj jeznih voznikov vseh prevoznih sredstev.

  • Komentiraj