Zimske počitnice: Nova analiza, novo poročilo, vse po starem

Vsakemu, ki je bil prejšnji teden v Kranjski Gori, je jasno, da so zimske počitnice v enotnem terminu neumnost. Za to je neposredno odgovoren minister za šolstvo in šport Igor Lukšič, posredno pa Ministrstvo za gospodarstvo oziroma Direktorat za turizem, ki te neumnosti, ki lahko zraste samo na zelniku ignoranta tipa Igor Lukšič, ni preprečil.

Dva učinka, a nobeden pozitiven

Res utegne biti problematično, če se otroka iz iste družine šolata v Mariboru in Ljubljani, zaradi česar naj družina načeloma ne bi mogla skupaj na zimske počitnice. A samo načeloma, saj že več let obstaja izjema tako imenovanih ministrovih dni, po kateri »učenec lahko v šolskem letu pet dni izostane od pouka, ne da bi starši sporočili vzrok izostanka, morajo pa ga napovedati vsaj tri dni vnaprej pisno.« Tako lahko skupaj odpotujejo na smučarijo v Kranjsko Goro ali se doma družno prepirajo kateri televizijski program bodo gledali. Tisti, ki je vzel dopust, naslednji teden, ko imajo zmske počitnice njegovi sošolci, doma v miru predela fotokopije zapiskov.1

Tako pa je imelo poenotenje počitnic en sam, no, pravzaprav dva učinka: prejšnji teden so turistični delavci ustvarili izgubo, ta teden pa so vsi, Štajerci in Ljubljančani, plačevali rekordno drage aranžmaje, če so sploh dobili prosto sobo. Brez dvoma so se zaradi izogibanja gneči mnogi, ki bi sicer prejšnji teden zimovali na enem slovenskih smučišč, ta teden raje podali v tujino. In spet izgubi slovenski turizem, ki ob mili letošnji zimi verjetno že brez tega ne bi ustvaril dobičkov.

Zimske počitnice bo rešila analiza

To se dogaja v državi in pod vlado, ki stavi na turizem, še več, v državi, kjer deluje Slovenska turistična organizacija, ki ji je pod prejšnjim vodstvom, eno od prioritet predstavljal domači gost. Mimogrede, kaj se dogaja z maja napovedanim strateškim svetom za turizem? Kako Pahor ta svet vodi, če ministri drug drugemu skačejo v zelje? Izgube naj bi letos v turizmu računali v milijonih. Sicer pretiravajo in pozabljajo, da je marsikateri turist doma ostal zaradi pomanjkanja snega, ampak vseeno.

Še enkrat: tistemu, ki je bil prejšnji teden v Kranjski Gori, je jasno vse.

Pahor pa pričakuje, da se bodo opravile temeljite analize o učinkih za gospodarstvo, ki »bodo pomenile osnovo za nadaljnjo odločitev« glede vrnitve zimskih počitnic v dva termina. Zdaj se bodo birokrati, ki so vse to zasrali, štirinajst dni ukvarjali s pisanjem poročila, katerega rezultat poznamo vsi, odgovarjal pa spet ne bo nihče. Še najmanj seveda minister iz kvote SD, ki je bil nekaj časa podpredsednik in celo miselni vodja stranke.

Medtem se slovenska politika – in četrta veja oblasti! – še naprej ukvarja s ponarejenimi dokumenti, podkupninami in švercanjem orožja naših osamosvojiteljev, ki so v dvajsetih letih uspeli zafurati precej dobro zamišljen projekt samostojne države, najebali smo – in bomo – pa nič krivi, tisti, ki smo leta 1990 po SFRJ skakali z rumenimi rutkami.

  1. V mojih časih smo še prepisovali []
Prejšnja objava Naslednja objava

29 komentarjev

  • Odgovori Aljaz 25. 2. 2011 at 18:06

    SNAFU, as usual.

  • Odgovori primoz 25. 2. 2011 at 19:42

    jaz sem bil prejšnji teden v KG, pa mi ni bilo jasno nič: sedežnice so bile na pol prazne.
    Je temu vzrok v enotnem terminu, zardi katerega so hotelirji našponali cene, je šel folk v tujino, ali pa preprosto velja ona praprotnikova: Počitnice so deljene. eni si jih lahko privoščijo, eni pa ne…

  • Odgovori K@K 25. 2. 2011 at 20:12

    “Gostje z ladij povsem preplavijo stari del mesta.”

    Stari del mesta je Koper, oslovski stavek pa je izustila darja radič – secer specialistk za turizem 🙂

    kakšni bimboti nam vladajo 🙁

  • Odgovori APM 25. 2. 2011 at 20:42

    Takšne smo volili, ker so se sami proglasili za najboljše, za najbolj poštene in nove obraze. najbol svež in nov je Milan Kučan, ki je v garnituri naslikan v ozadju.

  • Odgovori Prome 25. 2. 2011 at 22:14

    Glede na moje skromno mnenje, je to bolj problem turističnega sektorja kot ministrstva. Nenazadnje s(m)o se že kar nekaj let nazaj odločili za kapitalizem – prilagajanje trgu anyone? Bi bila pa ta tematika definitivno primerna za zvišanje kvote izpeljanih referendumov v Sloveniji …

  • Odgovori chef 25. 2. 2011 at 22:38

    @primoz: Prejšnji teden so bile cene nočitev nizke, ta teden so seveda ekstremno visoke.

    @Prome: Kakšno prilagajanje trgu? Na račun izgubljanja zaposlitev v turizmum zato, ker se je Lukšiču enkrat dvignil in je delal malo po svoje? Slovenija ni (bila) edina država z deljenimi počitnicami.

  • Odgovori mojca 25. 2. 2011 at 23:56

    Ljubljanski in mariborski šolarji so imeli že leta nazaj naenkrat zimske počitnice, v drug termin so padli otroci od drugod.

  • Odgovori mojca 26. 2. 2011 at 0:03

    Se strinjam s postom, samo primer je neustrezen.

  • Odgovori Delno prebujeni 26. 2. 2011 at 2:57

    Chef, po mojem bi moral poslati Direktoratu za turizem tvoj prejšnji prispevek s Krasa ( ob tistih fotkah človeka prime volčja lakota ), kaj pomeni odličnost.

    P.s: Ko vidiš, kateri ljudje vodijo Turistično zvezo Slovenije ( točno določenih imen ne bom navajal )in kakšne reference imajo s preteklosti ( politične naveze so zgolj naključne ), veš,da smo še to področje močno zasrali.

  • Odgovori chef 26. 2. 2011 at 7:35

    @mojca: No, whatever. Point ostaja isti. Hvala za opozorilo!

    @Delno prebujeni: A ti ločiš med STO in TZS in ali poznaš njihova poslanstva in naloge?

  • Odgovori smoger 26. 2. 2011 at 10:21

    Torej, je večji del zaslužka ene zimske sezone odvisen od enega oziroma dveh tednov?! WTF

  • Odgovori STO 26. 2. 2011 at 10:34

    Ti pa si turistični delavec. Če povzamem:
    1. najprej vsi težijo kako so jim vzeli en teden
    2. to gonijo še v petek zvečer
    3. v soboto in nedeljo so plošča obrne, smučišča in hoteli so prazni
    4. v petek konec počitnic ti zapišeš kriv je minister in država cene prejšnji teden so bile nizke ta teden visoke

    Sedaj pa par vprašanj:
    1. kdo je odgovoren za cenovno politiko – hotelirji in žičničarji ali minister za šolstvo (podvprašanje koliko slovenskih smušišč ponuja urne karte)
    2. kako je mogoče, da hotelirji dan pred začetkom počitnic ne vedo koliko gostov pride in še vedno trdijo da bo gneča (podvprašanje – so turistični delavci zafurali turizem do te mere da je slovenski turizem odvisen od last minute slovenskih gostov)
    3. zakaj če vidijo, da ni gostov ne ponudijo popustov kot so to letos naredili v Avstriji in Italiji
    4. zakaj znajo turistični delavci samo jokati namesto da bi oglaševali recimo omenjenih ministrovih dnevov da bi pritegnili goste v druge termine
    5. ali gosta s hrvaške, ki me je januarja v KG drugi dan svojih počitnic vprašal na sedežnici Podkoren ali je to vse kar KG nudi od smučanja, lahko pričakujemo nazaj

    ??? in na nobeno vprašanje ne more vplivati minister

  • Odgovori APM 26. 2. 2011 at 13:18

    Največji problem slovenskega turizma je v tem, da imamo 20 let po osamosvojitvi in baje tudi uvedbi demokracije, še vedno TURISTIČNE DELAVCE, torej kategorijo, ki jo je uvedlo kardeljevo delavsko samoupravljanje pred mnogimi leti. Prav delavsko samoupravljanje je povzročilo gospodarski propad Jugoslavije in pred vrati je tudi propad Slovenije.

  • Odgovori NatasaP 26. 2. 2011 at 17:43

    Ko sem kolega, ki sicer zelo rad “uživa” vse kar je slovensko, vprašala zakaj potem hodi smučat čez mejo, na Osojščico, mi je samo pokazal fotografije s smučanja tam in fotografije z enega naših smučišč, dodatno pojasnilo glede dolžine prog, urejenosti, prijaznost in celo cen niti ni bilo potrebno. Problem slovenskega turizma ni v vladi, niti v počitnicah, čeprav se strinjam, da je bila tale združitev kapitalna neumnost, ki ni koristila ničemer, ampak enostavno v tem, da se preveč zanašamo na naravne danosti in ni dovolj dodatne ponudbe. In po mojih izkušnjah se redki trudijo narediti tak vtis, da bi se turist želel vrniti. Še najbolj se trudijo domačini, ki od turizma živijo, tisti, ki so v turizmu “samo” zaposleni, pa ponavadi zgolj jamrajo kako so vsi drugi krivi za obstoječe stanje.

  • Odgovori Ela 26. 2. 2011 at 17:51

    @STO: Točno to! Bila včeraj v KG.
    Odrasel + otrok – celodnevna karta + topel obrok = 70 EUR (brez pijače, brez goriva, brez preseravanja…) Res, v vrsti pa mi ni bilo treba čakatai. O-JA!

  • Odgovori chef 26. 2. 2011 at 18:19

    Seveda ne trdim, da je slovenski turizem perla, še manj si to mislim o mnogih hotelirjih, medtem ko imam Združenje slovenskih žučničarjevc, giz, za navadno bando – vzrok je jasen, navedla ga je @ela. Žičničarje so dobili, da so umetno pumpali cene, ampak, to je spet genialnost naše oblasti, nikome ništa. Smučarske vozovnice so glede na kakovost smučišč še naprej najdražje v Evropi, žičničarji pa bodo verjetno spet jamrali zaradi slabe zime.

    Osnovni problem slovenskega turizma je precej jasen. O tem sem že večkrat pisal in se ne mislim ponavljat.

    @STO: Jaz nimam pojma, kaj si sploh hotel povedat. Mogoče bi pomagalo, če bi se naučil postavljat vejice, ampak takle pač imamo. Glede popustov – kolikor je meni znano, take so tudi ekonomske zakonitosti, so bile cene nočitev prejšnji teden izjemno nizke – ampak kaj jim to pomaga, če ljudje NIMAJO ČASA, KER SO NJIHOVI MULCI V ŠOLI! Ministrovi dnevi tudi niso rešitev, ki bi jo učitelji z veseljem sprejemali, še manj učenci … to je izhod v sili.

    Da bi Avstrijci in Italijani hodili smučat na slabša (in draga) smučišča, je seveda iluzorno pričakovanje, tudi, če bi bile cene nočitev smešno nizke (ampak tudi ponudnik nočitev mora od nečesa živet – ali si tudi ti tipičen Slovenec, ki se mu zdi vse predrago?). Da bi to rešili, bi morala država pritisnit na Žičničarje v trenutku, ko jim je bilo dokazano kartelno dogovarjanje. Zaradi predragih smučarskih kart najebejo tudi tisti, ki od tega živijo posredno, čeprav nikoli niso ničesar ukradli.

    Še enkrat: slovenski turizem ima probleme, s tem se strinjam.

    Ampak da ga dodatno zafuka še vlada, država, je pa naravnost slaboumno in to je mogoče samo v Pahorjevi vladi. Pri tem v najhujših težavah niso bili večji hoteli. Hotelsko sobo ti najdeš skozi malo morje rezervacijskih kanalov, lahko si privoščijo oglaševanje, last minute ponudbe itd. Najebale so ga Jožice, zasebniki, ki oddajajo sobe, ker oni pa nimajo manevrskega prostora za nižanje cen.

    Jaz nisem razpravlja o tem, da je slovenski turizem slabo razvit, ampak trdim, da mu država pri razvoju ne pomaga, nasprotno, še dodatno jih pojahajo.

    Seveda je pa jasno, da jezni internetni komentatorji spregledajo bistvo.

  • Odgovori STO 26. 2. 2011 at 22:38

    Če so za tebe deljene počitnice pomoč ali takšno jahanje, da bistveno vpliva na slovenski turizem, potem nam ostane samo še evtanazija.

    Ne nisem tipičen Slovenec vendar želim za svoj denar dobiti ustrezno storitev (letošnja zima Hotel Center Pokljuka, Valjavec – Vila Triglav, Miklič – KG in vse OK) saj plačujem s težko prisluženim denarjem. Na živce pa mi grejo Nergači, ki iščejo opravičila tam kjer jih ne bi smeli.

    In še enkrat z vejicami. Kako je možno, da v petek pred enotnimi počitnicami, vsi opozarjajo na gnečo, prezasedenost itd, dva dni kasneje pa se plošča obrne in poslušamo o praznih sobah in smučiščih? A res noben ne ve koliko ima rezervacij za dva dni naprej ali s(m)o res odvisni od last minute domačih gostov. Želostno !!!

    Vlada je za en klinc ampak tukaj ji delate(jo) krivico.

  • Odgovori Delno prebujeni 27. 2. 2011 at 2:29

    Chef,če sem pošten, ne poznam točno poslanstva med STO in TZS, poznam pa naloge ene in druge organizacije.
    Kar sem želel povedati je to,da se že na TZS-ju dogaja kar se “dogaja”, kaj je potem šele na STO-ju…

  • Odgovori primoz 27. 2. 2011 at 7:37

    VČeraj mi je kolega, ki je bil med počitnicami na Rogli, zgrožen navajal cene. Za tri otroke in približno pol časa še ženo (ni pač dobila dopusta za cel teden) je plačal 2300 EUR. Pri ceni polpenziona okrog 80 EUR, moraš doplačat za internet 2€/uro!
    In to na tretjerazrednem smučišču, kakršnih je takoj za mejo kolikor hočeš.

  • Odgovori chef 27. 2. 2011 at 8:39

    @STO: Ja, pa si tipičen Slovenec. Koga klinac briga, kako težko ti služiš denar in za kaj ga zapravljaš? Hotelske, zdraviliške, celo kulinarične (ne pa tudi žičničarske!) storitve, so v Sloveniji načeloma na visokem nivoju, kar si tudi sam ugotovil. Problemi so drugje.

    Tudi jaz upam, da naši ponudniki natanitev niso odvisni samo od dveh tednov šolskih počitnic (saj niso!), ampak to ni point. Point je v tem, da s spremembo ni profitiral NIHČE, kar so vedeli, žal prepozno, tudi na Ministrstvu za gospodarstvo, in kar je ugotovil tudi Pahor, samo da bodo zdaj še malo analizirali. Zakaj bi spreminjali stvari, ki jih ni treba?

    Kdo jamra zaradi praznih sob, ne vem, ampak mi je jasno, da so bile prejšnji teden še bolj prazne, kar pač ni dobro. Se pa ne bi čudil, če so fantje enostavno zasrali in za peak teden cene navili preveč – kot pravi @primoz. Če je tako, so si sami krivi. Glede na bedake, ki vseeno plačajo 2300 evrov na teden, mogoče to niti ni bila tako slaba ideja. Moraš se pa zavedat, da danes vsi delajo samo še last minute, ker pač vsi lovimo nizke cene. To je po mojem dejansko problem hotelirjev, ampak v tem primeru kaj dosti (razen special paketov, ki jih seveda ponujajo) ne morejo naredit.

    Ne vem pa, kaj sploh hočeš povedat? Da je najbolje, če turizem pošljemo v 3 pm, češ da je itak vse zanič, posledično dobimo še nekaj tisoč brezposelnih, in spet okopavamo krompir? Ali imaš kakšno boljšo, na primer konstruktivno idejo?

    Jaz bi si želel, da bi ta država z določenimi programi turistične ponudnike vzpodbujala k inovativnosti in odličnosti. To se deloma že dogaja, ampak take projekte vodi nekaj posameznikov oziroma organizacij, ki so vsi srečni, če dobijo nekaj deset jurjev letno. Govorim o dejansko dobrih in delujočih projektih (zasebnikov), torej o koristno porabljenih sredstvih, ki se bodo (ali se že) državi obrestovala.

    Skratka, država je tukaj zato, da pomaga. Če že to ne, bi bilo pa vsaj dobro, da ne dela škode (po nepotrebnem).

  • Odgovori Switch 27. 2. 2011 at 12:20

    Pa saj smo že imeli dobro idejo, ki smo jo opisali z geslom: “Turizem smo ljudje!”. Če se Slovenija misli razvijati s terciarnimi dejavnostmi, potem mora v središče postaviti gosta oz. stranko, ki ji storitve nudi. Pri nam pa se od posameznih vodičev pa vse do zbornic, združenj in politike osredotočajo le na posledice za svoj žep – posledično že zaradi tega ignorantskega in nesramnega odnosa ni ustreznega denarnega priliva. Turizem se mora gledati s strani storitev za gosta – denar je le nagrada za opravljeno delo, katerega količina je odvisna od kvalitete in odnosa, ki ga ponudimo.

  • Odgovori kalbo 28. 2. 2011 at 9:20

    @chef: Si mogoče pomislil še na drugo možno razlago, da so smučišča prazna? Folk enostavno nima več denarja za luksuz. Nekateri si ga še lahko privoščimo, ampak nas ki smo srednji sloj, ki zdrav napaja vsako družbo nas vse bolj vstrajno potiskajo proti robu z nenehnim molozenjem. Če ni dinarčkov, ni zapravljanja in posledično ni zaslužka.
    Slovenija je pa tako majhna, da je ukrep star 30 let po mojem mnenju traparija. Je pa res, da je ukinjanje stvari, na katero smo navajenji še večja traparija.

  • Odgovori chef 28. 2. 2011 at 9:41

    Seveda je to eden od razlogov in verjetno se bodo v analizi obešali točno na te podmene. Ampak drugi vzrok pa je, da so mediji cel mesec pred počitnicami objavljali prispevke o varnosti na smučiščih in o pretirani gneči. To je slovenske goste seveda usmerilo v tujino – a ti bi pa šel nekam, kjer te en mesec strašijo, da bo nori smučar v tisti gneči povozil tvojega otroka?

    Skratka, ko je gospodarska situacija že tako ali tako slaba, te useka še država. Pa ne tuj gospodar, ampak domači.

  • Odgovori Waldo 28. 2. 2011 at 18:22

    Meh, Šefe, ne kvasi. Praviš, da so mediji ves čas ponavljali, kakšna gneča da bo. Ja od kod pa so dobili podatke? A so si kar izmislili? “Turistični delavci” so javkali kakšna gneča da bo, brez da bi sploh pogledali rezervacije. In tudi če bi imeli polno, bi pač lahko namesto javkanja zagotavljali, da so pripravljeni na enotne počitnice in da je kapacitet dovolj in se večji naval sploh ne bo poznal ipd. Slišalo bi se čisto drugače kot to negativno kazanje s prstom med krokodiljimi solzami. Čisto sami so krivi, dalo bi se dosti bolje.
    Po drugi strani, kdo pa pravi, da moram za zimske počitnice na smučarijo? Morda pa mi letos zadiši kaj drugega. Še nikoli v življenju nisem imel toliko možnosti potovati po svetu kot zdaj. In glih v KG bom šel, ja! Menda!
    Očitno mislijo, da so avtomatsko upravičeni do polnih hotelov domačih smučarjev samo zato ker so počitnice. Gospodarska situacija ni pomembna. Vreme ni pomembno. Kakovost storitev ni pomembna. PR ni pomemben (glej zgoraj o javkanju). Počitnice so in planirali so 100% zasedenost in pika!
    Očitno so še vedno prepričani, da bom jaz s svojimi otroci preživljal počitnice tako, kot so moji starši z mano: pozimi smučat na Pohorje, poleti pa v prikolico v Mali Lošinj (karikiram). V tem času je preteklo štirideset let in svet se je spremenil, hudiča! Cel svet nam je na voljo po relativno ugodnih cenah.
    In kaj pomeni, da od enotnih počitnic ni nihče profitiral? Vprašaj starše, ki so lahko preživeli počitnice s vsemi otroci naenkrat.

  • Odgovori kalbo 1. 3. 2011 at 8:58

    @chef: Seveda, mediji so dva mesca v naprej kvakali, kakšna da bo gužva in nevem kajše + folk nima denarja, temu dodaš še oderuške cene in rezulat so prazna smučišča. Današnji senzacionalistični mediji so tisti, ki ustvarjajo iz vsake nepomembne stvari celo paniko. Tud to do neke mere poglablja krizo. Če ti en trobi vsak dan od 19. do 20. ure in še dvakrat prej in potem še med filmom da bo šlo vse u maloro, boš seveda še tretjič premislil, a bi kupil nov avto recimo, al bi bil star še dober. Seveda vrli novinarji ne pomislijo, da ko so Franceljna pripravili k varčevanju so posledično naredili škodo gospodarstvu in tudi Janezu, ki vijači skupaj avte pri Revozu recimo. Krog je sklenjen, kriza pa vse globja.

  • Odgovori chef 1. 3. 2011 at 12:37

    Seveda, potem imaš pa še državo, ki naredi vse za to, da je kriza še hujša.

  • Odgovori Tristan 1. 3. 2011 at 19:50

    Chefe, se kot šolnik sicer ne bom spuščal v smiselnost enotnih počitnic, ker nimam otrok, se mi pa kljub vsemu zdi, da malce pretiravaš. Lukšič se mi zdi sicer od vseh dosedanjih ministrov največje sranje, ampak vsega pa tudi ni kriv. (To sicer ne zmanjšuje dejstva, da večino časa bluzi v tri krasne.)
    Pa še majhen popravek: ministrovih dni ni več, tako imenovana napovedana odsotnost je bila z letošnjim pravilnikom o šolskem redu v srednjih šolah odpravljena. (Ne vem, kako je v osnovnih šolah, si pa upam trditi, da je stanje enako.) Tako dijaki zaprosijo za take odsotnosti kolegij šole (ki običajno ne komplicira, razen če ne gre za kakega problematičnega dijaka). Pravno gledano pa te možnosti ni več, računati je treba pa tudi na to, da se morebiti na drugih šolah držijo črke pravilnika in nikogar ne pustijo nikamor.

  • Odgovori chef 1. 3. 2011 at 23:06

    @Tristan: Aha, da je prišlo do te ukinitve, nisem vedel. Hvala. Brez dvoma pa mislim, da nihče ne bi kompliciral, če bi kot razlog za odsotnost enega otroka navedli dvoterminskost počitnic. Konec koncev bi lahko to uredili tudi s kakšno odredbo. Ni najbolj prijetno, vem, ampak se da.

    Glede Lukšiča pa … mislim, da je tak kader primeren kvečjemu za profesorja na FDV. Njegov izpit sem sicer naredil z 10. Učil sem se 2 uri, pa še to je bila izguba časa.

  • Odgovori paxman 6. 9. 2011 at 18:00

    in rezulat so prazna smučišča.
    Nojano:

    Mi smo naredili ankete in smo ugotovili, da je po enih podatkih, kot sem jaz videl, 5 % slovenskih smučarjev šlo smučat v tujino leta 1980 in leta 2011. Dve analizi sta bili narejeni, januarja in februarja, obe sta kazali isti odstotek, tam okoli 4 %. Videli smo, da gneče ni bilo, ker kot veste, so vsi mediji čakali, da bi pokazali, kako je gneča, ni bilo nesreč.
    […]
    V prvem tromesečju je panoga turizem za 7 % dvignila svoj dohodek. Ena od najbolj propulzivnih panog. Nekateri so takrat še vedno trdili, da so to blazni odhodki. Na neki fakulteti so celo ugotovili, da bo ves slovenski turizem nastradal zaradi tega.

  • Komentiraj