O cestnih fotografih in radarskih obveščevalcih

Vprašanje, kaj o fotografiranju s ceste meni policija, sem naslovil tudi na PR službo Policije. Odgovor neimenovanega uslužbenca iz sektorja za odnose z javnostmi objavljam v celoti, poudarek je moj.

Vožnja motornega vozila je opravilo, ki od voznika poleg znanja ter telesnih in duševnih zmožnosti, zahteva tudi veliko zbranosti, obzirnosti in odgovornega odnosa do drugih prometnih udeležencev. Vsaka dodatna aktivnost (kajenje, telefoniranje ipd.), ki ni v neposredni zvezi z vožnjo, odvrne voznikovo pozornost od vožnje, kar je lahko vzrok mnogim nevarnim situacijam v cestnem prometu in seveda tudi prometnim nesrečam. Vsaka takšna aktivnost (fotografiranje, telefoniranje,…) med vožnjo bistveno poveča reakcijski čas, voznik je manj pozoren na dogajanje v prometu, pogosto vozi preblizu desnega roba vozišča, nekontrolirano premika volan, spreminja hitrost vožnje ipd. Navedena dejstva vplivajo na tveganje za povzročitev prometne nesreče, ki se s tem poveča za dva do štiri-krat.

Prvi odstavek 72. člena Zakona o varnosti cestnega prometa določa, da voznik med vožnjo ne sme uporabljati opreme in naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno in vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maske, slušalke, telefon, fotoaparat, videokamera, itd.). Za kršitev je predpisana globa 120 eurov.

Poziv spletnega portala, ki ga navajate (če je naslovljen na voznike), vsekakor bolj škodi kot koristi naporom ki ga vlagajo nevladne in vladne organizacije v izboljšanje varnosti cestnega prometa. Strinjamo se z očitki na račun lahkomiselnosti oziroma uredniške politike medija, ki ste jih navedli. Na takšne in podobne objave Policija ustrezno reagira s pojasnili o morebitnih nasprotnih učinkih. Pojasnila največkrat tudi zaležejo.

S spoštovanjem,

Ali pojasnila zaležejo, je seveda vprašanje, ampak recimo. Sploh oklepaj “če je naslovljen na voznike” je smešen. Če vozimo po avtocesti, sta možnosti samo dve: ali bo fotografiral voznik ali pa sovoznik. Definitivno pa bo avtomobil, ki prevaža fotografa, peljal mimo nesreče kar se da počasi, da bo nastala čim boljša fotografija.

O radarskih obveščevalcih

Mimogrede, če smo že pri medijih, ki bi radi delali red v cestnem prometu, ne morem mimo Študentove pobude za umik radijskih informacij o lokacijah radarjev. Ker, razen Študenta in zadnje čase Dura, radia sploh ne poslušam, mi za tovrstne informacije dol visi. V vaseh vozim po omejitvah, v Ljubljani, ki jo dobro poznam, pa po občutku, seveda ob pazljivosti na policiste, ki tako ali tako vedno stojijo na enih in istih mestih, ki nimajo z zagotavljanjem varnosti absolutno nobene zveze.

Informacije o radarjih vozniki brez dvoma poslušajo. Verjamem, da se včasih celo zgodi, da se kdo izvleče, ampak načeloma po Murphyjevem zakonu vedno opozarjajo na radarje na drugem koncu mesta. Seveda nihče od voznikov nima 100-odstotnega zagotovila, da bo obveščen o vseh radarjih. Čeprav posluša vse radijske postaje hkrati, to še ni zagotovilo, da se za prvim grmom ne pojavi kakšen nov beli golf ali policist z laserjem.

Že pred časom so so na policiji miroljubno izjavili, da jih takšna obvestila ne motijo, še več, da promovirajo varno vožnjo in umirjajo promet in da so celo policisti sami občasno radijske postaje lažno obvestili o radarjih. Ali je to res, sicer ne vemo, jasno pa je, da se slovenska policija dela, da dejansko skrbi za varnost v prometu in da niso zgolj inkasanti.

Študentova akcija torej ni nič drugega kot pesek v oči, kar ni seveda nič novega. Edini, ki bi ob ukinitvi poročil o radarjih pridobil, je seveda državni proračun – policisti bi hitrost še naprej merili 30 metrov za tablo, ki označuje naselje že 500 metrov pred prvimi hišami, vozniki pa bi še naprej divjali tam, kjer je to najbolj nevarno. Ta študentska akcija je enako trapasta kot je bilo trapasto ugašanje luči.

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori Alkoholik 8. 11. 2009 at 10:28

    Obvestila o radarjih so dobra. Vsakdo rad sliši o potencialno nevarnih situacijah za družinski proračun. Posebno me razveselijo občasni fiaski radio špikerjev, ki nasedajo obvestilu vsakogar(tudi 10 letnim mulcem, ki sporočajo o obstoju radarja na Pražakovi ali Avčinovi).

    Moti me nekaj druga. Obveščanje o kontroli vinjet naprimer. To je po mojem mnenje popolna neumnost. A si predstavljaš občutek nekoga ki tik pred Kompoljem sliši obvestilo o kontroli vinjet, on je pa nima, heh? Drugi moteč element teh obvestil so nekateri klicatelji sami(določene radijske postaje vrtijo avtentični posnetek klicatelja). Ko sporočijo radarsko kontrolo ali kontrolo vinjet, ob tem izlijejo ves svoj gnev do pravno-formalne ureditve v eter, istočasno pa pokažejo zavidanja vredno plitkost in humor na nivoju Tofa z besedami “plavi ponovno zbirajo prispevke za Kresalovo na tem in tem mestu, banda”. Ravno zato radia pravzaprav ne poslušam več.

  • Odgovori seamus 8. 11. 2009 at 10:35

    Problem počasne vožnje je v tem, da se jo praktično ne da nadzirati. Če so ljudje tako zabiti, se jim tega ne da preprečiti. Policija ima v tistem trenutku preveč dela s samo nesrečo, da bi pazila še na tisto možgnasko celico v avtomobilu, ki slika nesrečo, je praktično nemogoče. Ko se pa zadeve pri nesreči malo umirijo je pa itak že 25km-ska kolona …

  • Odgovori jokeman 8. 11. 2009 at 10:43

    “da promovirajo varno vožnjo in umirjajo promet”

    What a bunch of bull! Če bi promovirali varno vožnjo in ne bi imeli namena čim več kasirati, se ne bi skrivali po grmovju, ampak bi se postavili tako, da bi jih videl že par kilometrov prej. Sicer bi se res zaradi tega v koloni cijazili 30 km/h na uro počasneje, ker si folk mimo policajev ne upa voziti niti po omejitvah, ampak njihov plemenit namen bi bil pa dosežen.

  • Odgovori Rocco 8. 11. 2009 at 12:59

    Sporočila o radarjih imajo po moje podoben efekt kot nastavljanje plehnatih policajev in puščanje policijskih avtomobilov ob cestah, kar zadnji dve leti plavi tako radi prakticirajo. Kakšen teden se ljudje tam počasneje vozijo mimo (tudi če je omejitev 90). Kakšen je dolgoročni efekt teh stvari si ne znam predstavljati, upam pa, da to ve vsaj policija.

  • Odgovori chef 8. 11. 2009 at 14:22

    @Alkoholik: Vedno je moteče, ko se ljudem dovoli, da odpirajo gobec brez filtra. To je često opazno ravno na blogih. Situacije, ko brez vinjete izvem za kontrolo, ko nimam več možnosti da skrenem, si pa res ne predstavljam, hehe. Si pa predstavljam, da so določeni kreteni sposobni rikvercat po odstavnem pasu do izvoza ali da pustijo avto na cesti in se napotijo po vinjeto čez polje.

    @seamus: Ja, ampak zadnje kar si želiš je, da spletni portal ljudi k počasni vožnji celo vzpodbuja!

    @jokeman: Mišljeno je bilo, da bolj umirjeno vožnjo promovirajo radijske postaje z obvestili o radarjih! Seveda, Slovenec, katerega bistveni problem ni zavist, ampak presranost bo potem vozil 20 km/h počasneje.

    @Rocco: Jooooj, kako mene zjezijo kartonasti policaji 😆

  • Odgovori Pris 8. 11. 2009 at 15:19

    Za vse tiste, ki vedno znova omenjate bajke o “kasiranju” kot izključnemu namenu policije in za kakšne bajne vsote gre, priporočam tale link.

    Od slabih 9 milijard evrov odpade na globe in druge denarne kazni “le” dobrih 66 milijonov, pa policija seveda še zdaleč ni edini prekrškovni organ. Celo od taks in pristojbin dobi država nominalno več, celih 73 milijonov.

    Očitek, da policija le polni proračun, pride iz organizacije dela policije in ugotavljanja učinka zgolj na podlagi statistike. Policisti ne stojijo na določenih odsekih cest, da “kasirajo”, temveč da izpolnijo normo glede izrečenih ukrepov in kazni. Ti podatki gredo v statistiko in na podlagi tega komandir ohranja svoj stolček. Tako je na vseh nivojih. “Kasiranje” je le “kolateralna škoda”, dejansko pa je končni prihodek relativno nizek.

  • Odgovori seamus 8. 11. 2009 at 16:15

    @chef – jasno! Samo ljudje so itak idioti. In spletni portal živi od takih idiotov. ZAčaran krog. Lahko samo čim bolj neprizadeto opazuješ (kolikor je to sploh mogoče 🙁 )

  • Odgovori mumbly 8. 11. 2009 at 17:39

    Chef, v odgovoru alkoholiku se mi zdi prvi stavek dokaj dober in uporaben, tako zame kot tudi zate. Obveščanje o radarjih in kontroli vinjet. Mogoče (res samo mogoče) obveščanje radijskih postaj o radarskih zankah zmanjšuje možnost prehitre vožnje in posledično prometnih nesreč, vendar to ni dokazano z nobenim primerom in tega tudi ni v nobeni statistiki. Obstajajo pa stacionirani radarji, za katere vemo skoraj vsi vozniki, vemo njihovo lokacijo in tudi vemo na katero omejitev so nastavljeni. In kaj. Logično bi bilo, da ti stacionirani radarji, nikdar ne bi ujeli prehitrega voznika, pa ga vseeno ujamejo. Torej je obveščanje o radarjih popolnoma brezpredmetno, ker ga vozniki itak ne upoštevajo, ampak vozijo, tako kot se jim zdi. Zdaj pa še obveščanje o kontrolah vinjet. To pa je nekaj popolnoma drugega. Tu pa ni več v igri varnost. To pa je že pomoč pri prekršku. Namreč, voznik, ki se “šverca” po avtocesti brez vinjete, je že v prekršku, če pa mu po radiju sporočiš, kje ga čaka kontrola in mu s tem omogočiš, da se kontroli izogne, si s tem postal že sostorilec prekrška. Moje mnenje je, da bi moral DARS, ki opravlja kontrole vinjet, zoper radijske postaje sprožiti prekrškovni postopek zaradi pomoči pri prekršku in to za vsako objavo posebej in za vsako radijsko postajo posebej.
    Za konec, obveščanje radijskih postaj o radarskih kontrolah ni enako obveščanju o kontrolah vinjet. V prvem primeru obstaja pobožna želja o preprečitvi nezgode, v drugi pa je pomoč neplačniku, da se izogne kazni. LP in upam, da je moj filter deloval.

  • Odgovori ametist 8. 11. 2009 at 18:13

    Pustimo vse povedano in se posvetimo samo malemu delčku policijskih kontrol.Če je v naravi temperatura nad 30 stopinj C,ali pod lediščem, ali takrat, ko dežuje,ta plavih niin ni na svetlo. To sm ugotavljal neštetokrat.

  • Odgovori Anonimno 8. 11. 2009 at 18:16

    spoštovani komentatorji

    Policija mora sama na licu mesta obvestiti udeležence o namenu in načinu nadzora.Glej table
    MERITVE HITROSTI na avtocestah in regionalkah.Dobro si poglejte 10.člen Pravilnika
    UR.list RS 25/2002 in 15.člen Pravilnika
    90/2005 in spletno stran http://www.kzvd.si(dokazi dokaz št.11 in 38).
    Nismo več v partizanskem filmu in postavljamo zasede.

  • Odgovori predsednik 8. 11. 2009 at 18:19

    V tej državi bi vsi nekaj kontrolirali in kaznovali.Kaznuje lahko samo sodišče nadzor vinjet pa bi lahko opravljala samo policija ostali nimajo nobenih ustavnih in zakonskih pravic nekoga nadzorovati.
    http://www.kzvd.si http://www.spsp.si

  • Odgovori predsednik 8. 11. 2009 at 18:23

    Pris dobro si poglej http://www.kzvd.si pa boš videl skrite kazni ki jih je nekaj 100 milijonov na leto.
    Zračunaj ,da se v 24 urah zvrsti 9500 policistov in vsak napiše samo 3 plačilne naloge po 100 EUR
    pa zmnoži z 300 ali pa 360 dni.
    V proračunu so prikazane samo samo globe ,ki jih državljani plačajo ostalo pokasirajo okrajna sodišča v postopkih,ki so protiustavni.

  • Odgovori Rok 8. 11. 2009 at 18:30

    Prometna kultura v SLO je katastrofalna! Potrebujemo več policije na cesti in strožje kazni! V naši mali državici bi uvedel finski sistem!

  • Odgovori Milan 8. 11. 2009 at 18:54

    Da je kultura voznikov precej blizu ledišča je dejstvo. Podobno je tudi sicer z medsebojnimi odnosi.
    Jaz bi naložil Ministrstvu za kulturo, da se malo pozabava s tem problemom. Namesto plačevanja raznih “umotvorov” kvazi umetnikom, ki jih itak nihče ne kupi, ker so preprosto zanič, naj denar preusmeri v izobraževalne akcije. Na primer: na TV namesto dveh vsiljivih reklam za karsibodi, Ministrstvo za kulturo plača za oglas z naslovom “minutka za boljše odnose” ali kaj podobnega.
    Pa na kraju ne bo potrebno nobenih zased, še manj obveščanja o njih postavitvi.

  • Odgovori Pris 8. 11. 2009 at 19:24

    @predsednik:
    Že po par vrsticah me je minilo branje vaše spletne strani (ko sem prišel do problematiziranja 254. člena novega KZ-1). Očitno vam gre v nos, da država sankcionira NEKVALIFICIRANE osebe, ki strankam v sodnih in drugih postopkih PROTI PLAČILU dajejo pravno pomoč. Zastonj se torej lahko še vedno pomaga, informira in osvešča. A ni vaše društvo nepridobitno in prostovoljno, kot pravi vaš statut? 😛

  • Odgovori tejtej 8. 11. 2009 at 20:34

    Predpostavka, da se 24 urah res zvrsti 9500 policistov, ki pišejo plačilne naloge, zveni povsem neverjetno. Število uniformiranih policistov (in vsi se ne ubadajo s prometom), je nekaj nad 6000 (http://www.policija.si/index.php/o-policiji).

  • Odgovori chef 8. 11. 2009 at 21:03

    Ne samo pametnim ljudem, ampak tudi tistim, ki premorejo kanček instinkta za norce, je jasno, da predsednik (anonimnež je predsednik) govori totalne neumnosti.

    @mumbly: Na te radarje se večinoma lovijo tujci, se mi zdi. Ravno zadnjič je pod Golovcem eden pripičil mimo vsaj 150 km/h. Kot so mi povedali komentatorji ravno na tem blogu, pa tujcem sploh ne znajo poslat položnic. Zadnjič so mene dobili pri Peračici na koncu avtoceste. Tudi tam so policaji praktično stacionaren radar. Enostavno sem pozabil.

  • Odgovori Marcos 9. 11. 2009 at 14:16

    @chef, tujcem zato še ne pošiljajo položnic, ker enostavno sporazumi, v katerih bi si vse države EU odstopale kazni za prometne prekrške, (še) niso sklenjeni. Kolikor jaz vem, so nekaj let nazaj začeli delati na osnutku sporazuma, po katerem bi tudi vozniki novih držav članic lahko dobivali položnice domov po pošti, čeprav bi naredili prekršek v katerih od starih in obratno. V starih članicah denimo to že obstaja – recimo, da si Anglež in te dobijo na stacionarca v Avstriji. V takem primeru dobiš položnico s sliko direktno na dom. Pris bi mogoče vedel več povedati o tem.

    @pris, konec koncev ni važno, s kakšnim namenom policija sankcionira ljudi ali koliko pobere. Dejstvo je, da država hoče pobrat vsak euro kjerkoli je to možno, pa četudi je to “samo” 66 milijonov evrov in dejstvo je tudi, da njihove zasede nimajo nobene zveze s prometno varnostjo, ampak koliko sankcij izrečejo, denar gor ali dol. Zaradi tega samo trpijo ljudje, na varnosti se pa to nikjer ne bo poznalo. Lahko bi celo rekli, da so potem vse te zasede izguba časa in denarja… Ko sem v zadnjih tednih malce pozorneje bral izjave ministrov o rešitvah glede vožnje v nasprotno smer po avtocestah, kaj je bilo na prvem mestu? Stacionarni radarji. Zagotovo bo to prava rešitev, da ljudje ne bodo počeli neumnosti ja… 🙁 Po vsem tem bi si težko mislim karkoli drugega, kot da so sankcije postavka v proračunu in ne zgolj pravno sredstvo.

  • Komentiraj