Odrinjeni in zaničevani

Na področju prometne zakonodaje bi morali v Sloveniji očitno poseči še bolj globoko. Ne govorim o globah, ki ob vsaki spremembi zakonodaje zaradi povišic razburjajo množice in javno debato speljejo na polje nepomembnosti, prave težave pa ostanejo pod preprogo. Glede na razumevanje prometa in prometno kulturo na splošno bi verjetno morali poseči v same osnove, ki urejajo razmerja med prometnimi udeleženci. Moj predlog je, da se avtomobili vozijo in parkirajo na pločnikih, pešci hodijo po kolesarskih stezah, kolesarji pa naj se končno spet vrnemo na ceste, kamor tudi sodimo, a nas od tam redno preganjajo – ne samo objestni vozniki, ampak tudi zakonodaja.

Medtem ko že leta trobimo, da so na pločnike umaknjene kolesarske steze katastrofa tako iz praktičnega kot varnostnega vidika, nas mestne in po novem tudi vaške oblasti z novo izgrajenimi stezami še vedno pošiljajo na pločnike, kjer se spopadamo s količki, oglasnimi panoji, avtobusnimi postajami in klančinami na vsakem dvoriščnem uvozu. Obenem se s temi skrpucali celo hvalijo, namesto da bi kazensko odgovarjali zaradi ogrožanja prometnih udeležencev.

Ne samo, da nas na pločnikih premetava, da nikdar ne vemo, kdaj bo izza avtobusne postaje skočil pešec in da nas vozniki pri zavijanju desno vztrajno izsiljujejo … bistveni problem je, da ljudje ne razumejo več, da je kolesarjem namenjena cesta!

Naj navedem dva primera.

Zadnjič se ljubljanski komunalec z malim tovornjakom odloči za obvoz (nepravilno) parkiranega avtomobila in me pri tem, ko pravilno prikolesarim nasproti, skoraj povozi. Ob tem me skozi odprto okno nahruli, da naj se s ceste speljem na pločnik.

Drugi primer.

S psom se sprehajava ob prometni cesti, ko nasproti po ozkem pločniku prikolesari mlada družinica, spredaj oče z otrokom, zadaj mama. Prostora za srečanje je premalo, ker je na levi hiša, na desni pa prometna cesta. Oboji se ustavimo in z očetom si srepo zreva v oči. Čez nekaj sekund osorno predlaga, naj se jim umaknem in ker nočem, saj ne mislim skakati po cesti, žena dobi histerični izpad in vrešči, da onadva imata otroka. Da zato se bosta vozila po pločniku, jaz pa naj hodim po cesti.

Kjer me bodo vozniki pošiljali na pločnik in v različne organe.

Verjetno razumete, kaj hočem povedati. Ljudje so funkcionalno nepismeni, zakonov ne znajo in se jim jih ne ljubi brati. Ker so kolesarske steze na pločnikih, zdravorazumsko sklepajo, da imajo v primeru, ko steze ni, pravico voziti po pločniku. Če imajo majhnega otroka in se je v njih prebudil bolesten zaščitniški nagon, ne bodo tvegali življenja na cesti, kjer jih bodo vozniki pošiljali na pločnik, ampak bodo izsiljevali pešce. V Butalah je nesprejemljivo kolesarjenje po cestah, zato pa je normalno parkirati na pločnikih in kolesarskih stezah. In normalno je, da se razburjamo, če policist globi kolesarja na pločniku ali mestni redar voznika, ki je parkiral na kolesarski stezi, ker je moral menda samo za eno minuto intervenirat pri bolni mami.

Odrinjeni na kolesarske steze na pločnikih, za avtobusnimi postajami in drevesi, smo slabo vidni, zato se dosti raje vozim po cesti, tudi, če kolesarska steza ni označena. Ker smo hitrejši od pešcev, tudi dejansko sodimo na ceste. Z označenim pasom za kolesarje in z možnostjo, da se kolesarji pred semaforji razvrstimo spredaj in imamo prednost. In, seveda … v mestu ne sme biti ceste, kjer je kolesarjenje prepovedano, če ni zraven urejena tudi kolesarska steza. Praksa za zdaj pravi drugače. In naslov kolumne se morda ne zdi več tako zelo dramatičen.

Revija Bicikel

… že pri vašem naljubšem proizvajalcu časopisov

Prejšnja objava Naslednja objava

50 komentarjev

  • Odgovori Urška 17. 5. 2012 at 18:39

    Chef, BRAVO! Res, s čisto vsem se strinjma. Do mojega faksa ni kolesarskih stez, zato se logično vozim po cesti, ker po pločniku je nemogoče zaradi parkiranih avtomobilov, drogov,..
    Kjer pa so že kolesarske steze ( na pločniku, seveda) pa itak večina folka sploh ne gleda, kje hodijo.. In pol si me še kdo upa nadret, da zakaj se mu ne umaknem.. Kar zgrizla bi ga.

  • Odgovori stricmarc 17. 5. 2012 at 19:29

    Človekova zavest je determinirana z njegovim položajem v družbi.To je pač mnenje kolesarja, ki se ne pelje z biciklom do bifeja ali trgovine, pač pa športa. Zato je dosti hitrejši in dejansko bolj sodi na ceste kot na pločnike.

  • Odgovori željko 17. 5. 2012 at 21:05

    Tu se s teboj popolnoma strinjam. Pri nas v Celju so obnovili eno od cest in naredili na obhe straneh pločnik in kolesarske steze na pločniku. In sedaj se dogaja sledeče: po teh kolesarskih stezah, ki so na pločniku se vozijo omike na tržnico, trgovino in k maši. Ostali, hitrejši kolesarji pa po cesti. In vsled tega prihaja do zmenšnjave, saj vozniki avtomobilov trobijo tem kolesarjem, naj se umaknejo na kolesarsko stezo. Ti pa se tam nočejo voziti, ker je leta speljana nemogoče, za hitrost resnega kolesarja. Če se pelješ po teh novih kolesarskih stezah dobiš morsko bolezen, ker je vsak najmanjši uvoz k hiši spuščen oziroma ponižan. Pri vsakem najmanjšem odcepu pločnik in kolesarksa steza zavijeta malo v stran…..Me prav zanima če so tile projektanti teh kolesarskih stez kdaj vozili kolo??

  • Odgovori seamus 17. 5. 2012 at 21:28

    @željko – na papirju vse zgleda lepo in fajn. Tko fensi šmensi, sploh sedaj ko je po tleh rdeča barva.

    @chef – glede Butal, kot si danes ugotovil – dobro da ne živiš v Kamniku 😀 .

  • Odgovori Manca 17. 5. 2012 at 22:35

    Te kolesarske steze so res medvedja usluga vsem udeležencem v prometu. V Ljubljani sem že večkrat doživela, da se je po cesti, ob kateri na pločniku ni bilo kolesarske steze, pravilno (!) peljal kolesar, voznik mestnega avtobusa pa je peljal za njim in mu trobil, dokler se kolesar ni umaknil na nek odcep. Kdo je tu nor?

  • Odgovori Janez 18. 5. 2012 at 10:16

    Manjka se samo še nek strokovnjak ki bo vse te probleme “elegantno” rešil z omejitvijo hitrosti na kolesarskih stezah na npr. 15 km/h.

    Za hitrejšo vožnjo po cesti pa bo treba imeti licenco kolesarskega kluba…

  • Odgovori Stane Debevec 18. 5. 2012 at 10:17

    Živjo,

    Slovenci smo preveč bogati in razsipamo denar kjerkoli je mogoče. Od Ljubljane do Vrhnike je bila nekoč lepa kolesarska steza ob robu avtomobilskega voznega pasu, čeprav je bila malo ozka. No, ni bila narejena ravno za kolesarje, a je bila uporabna. Pa so modri projektanti začeli kopat in naredili posebej pločnik s kolesarskim pasom na pločniku. Sedaj se vozim gor in dol čez uvoze, pa malo po levi strani pa malo po desni, za veselje je še čisto nepotreben semafor vmes….Ko bo prišel sneg, kolesarski pas ne bo očiščen in po vsej verjetnosti bo zametan s snegom iz cestišča.
    Pa ni bilo potrebno drugega, kot razširiti pas ob voznem pasu na širino recimo 1 m.
    Če kolesarim, ne kolesarim zato, da se bom igral z vsemi ovinki, ki mi jih narišejo projektanti. Kolesarim zato, da čimhitreje in s čim manj napora nekam pridem brez avtomobila.
    Saj o tem je bilo že veliko napisanega, ne razumem pa, da ni nobenega rezultata. Pri nas se zelo radi držimo tradicije.
    Sicer sem pa mnenja, da kolesarji spadamo na cesto. Pošiljati nas v geto (na kol. steze) je neracionalno pa še vozniki imajo potem občutek, da ne spadamo na cesto. Pa trobijo in se razburjajo.

    Lahko bi imeli vsi malo več potrpljenja eni z drugimi. Saj nas je komaj dva miljona…

    Pozdrav,

    Stane Debevec.

  • Odgovori Whiskey 18. 5. 2012 at 12:59

    Hitrost je potrebno prilagoditi razmeram v prometu. In to velja tudi za nas kolesarje. Kje je bolj varno voziti si ne bi upal trditi. Na bolj prometnih cestah je celo vožnja s skuterjem bolj podobna hazardu. Kadarkoli sem se odpravil recimo v Italijo nabirat višince, nikoli nisem naletel na neprijetno situacijo v prometu. Ravno obratno. Veliko strpnosti avtomobilistov, še zlasti na kakšnih vzponih. Po moje je pri nas največji problem v glavah udeležencev v prometu.

  • Odgovori Simona Rebolj 18. 5. 2012 at 14:56

    Hmmm … ne vem, no, meni se ne zdi problem tako enoznačno rešljiv, ker dobim kar potne srage ob pomisleku, da bi bile kolesarske steze na cesti. Ob naših voznikih. Pardon, ampak to je pri nas skoraj tako, kot bi ne hotel prevzet odgovornosti za samomor, pa greš z biciklom na cesto. Skratka, jaz sem zelo vesela kolesarskih stez na pločnikih. Je pa res nekaj drugega. Da sem zelo umirjen in obziren kolesar, kadar kolesarim. Ne divjam kot kreten. Preprosto. In skrajno preziram kolesarje, ki se na stezi vozijo v nasprotno smer. Nabila bi jim kazen, da bi se jim bliskalo pred očmi, kreteni blesavi. Da ne omenjam tistih, ki po pločnikih in tam, kjer se mešajo s pešci (na primer Trubarjeva, Čopova …), divjajo kot norci in to ljudem za ritjo. Strpala bi jih v čuzo. Ker so nevarni. Preprosto. Za nevarne kretenoidne ljudi je pač čuza. Sama tak kolesar nisem: ne ogrožam peščev, ampak se zavedam, da so v prednosti, kadar sem kolesar. Medtem ko me kot kolesarko na cesti abnormalno ogrožajo avtomobili s kolesarsko stezo na cesti ali brez (na Zaloški na primer je kolesarska na cesti in res si srečen, če te kakšen kreten ne zbije). Moje mnenje je, da je iz varnostnih razlogov bolje, da so steze na pločnikih. To lahko moti le tiste kolesarje, ki bi radi vozili tako, kot da so v divjini na nekih prostranih planotah in si bodo dali duška z dirkanjem. Mesto pa ne prenese s hitrostjo obsedenih voznikov – ne kolesarjev, ne avtomobilistov in pika! Hierarhija je pa jasna. S tem da je še vedno tako … če se kolesar slučajno, ker je kreten, zabije v pešca, še vedno ne bo tako krvavo ali celo smrtno v izidu, kot če avto ali celo avtobus zbije kolesarja. V takem primeru je izid s preživetjem čista sreča ali pa morda nesreča, če kolesar ostane zelo hud invalid. Iz varnostnih razlogov so torej kolesarske steze na pločnikih optimalna rešitev. Divjat pa ne sme nihče, ne avtomobili, ne kolesarji in pika!!!

  • Odgovori željko 18. 5. 2012 at 16:00

    Pri kolesarjih je še nea težava. Ne vem ali nimajo nobenega vozniškega izpita ali zavestno vozijo tudi po levi strani cestišča? Predvsem v križiščih.
    Meni se je pred leti zgodilo, da ko sem se vključeval z osebnim avtom v promet,sem pogledal levo, nikjer nobenega. Zapeljem malo naprej in bum!?!? Kolesar z desne, po pločniku, pripeljal s polno hitrostjo direktno meni v desno sprednje kolo avta in on preko avta z nosom po vetrobranskem steklu in na drugi strani pade dol.
    K sreči se ni popolnoma nič poškodoval in se je takoj začel opravičevati, da je sam kriv ker se je pripeljal po napačni strani in prehitro.
    Kaj hočem povedati? Ko se iz avta presedemo na kolo, postanemo drugačni vozniki ali kaj? Saj z avtom se ne bomo vozili po levi strani (razen redkih izjem), s kolesom pač?

  • Odgovori Feri Naf 18. 5. 2012 at 16:22

    Problem je v tem, da pri nas ljudje, ki se vozijo z avtom postavljajo pravila in poti za kolesarje, ljudje, ki se vozijo s kolesom pa za avtomobiliste. Sem mislil, da je samo v Ljubljani tako, pa iz komentarjev sledeč kar v večini slovenskih krajev.
    Očitna primera so genialne ljubljanske kolesarske steze in še bolj genialna omejitev 30 na vseh stranskih ulicah v MOL.
    Za nameček pa so v Centru ljubljane vsaj 3 točke za izposojo kolesa (BicikeLJ) v peš coni, kjer kolesarjenje ni dovoljeno. V tej coni seveda patruljirajo policisti na kolesih…

  • Odgovori siggi 18. 5. 2012 at 16:39

    Tudi vozniško kulturo bi mogli starši vcepljat otrokom že od malega… Če ti pač ne klikne v glavi je zastojn vse.

    Glede kolesarskih stez in pločnikov – ne vidim logike da raje razširijo pločnik kot pa recimo cestišče samo, kjer potem zarišejo ustrezne talne označbe za kolesarje. Širši kot je pločnik, prej se bo našu kdo ki bo parkiral gor, ker “je itak še dovolj placa za ostale”.

  • Odgovori chef 19. 5. 2012 at 11:21

    @stricmarc: Jaz vozim hitro tudi kot mestni kolesar. Za kolesarske steze, po katerih se mi sprehajajo mame z otroki, definitivno tudi prehitro. Seveda mamice z otroki ne spadajo na kolesarsko stezo, ampak tega jih nihče ne bo prepričal.

    @Manca: Tudi kolesar, ker ni napisal pritožbe na LPP.

    @Simona Rebolj: Kar trdiš, je nekaj podobnega, kot če bi rekli, da naj homoseksualci raje živijo v nekih zaprtih skupnostih, da jih torej umaknemo iz homofobne družbe.

    Kar predlagaš, je reševanje problema na napačnem koncu. Kolesarje umikati na pločnik, kjer se vozijo med bolj ranljivimi pešci, je noro. Jaz recimo nisem ravno divjak, ki bi brezglavo ogrožal pešce, sem pa hiter kolesar.

    Omenjaš Zaloško. Strinjam se, ampak problem Zaloške je točno umaknjenost kolesarske steze na pločnik. Vozniki te ne opazijo, zato te izsiljujejo pri zavijanju desno. Če bi kolesdarska steza vodila po cesti, bi te opazili, ker bi bila neposredno ob avtomobilu in ne nekaj metrov stran, kjer pogled na desno zakriva cela vrsta prometnih tabel, kandelaber za semafor, drevesa in oglasni panoji.

    Saj ne gre za to, da bi te hotel voznik zbiti nalašč: problem je v tem, da te ne vidi – kar seveda ni noben izgovor.

    Če bi bile kolesarske steze na pločnikih začrtane normalno, bi bil še tiho. Ampak pri nas vodijo čez vse uvoze/izvoze, med količki in čez avtobusne postaje, kar je seveda navadna svinjarija. Zdaj sme bil par dni v Nemčiji in sem posnel nekaj primerov kolesarskih stez na cesti. Vse štima.

    Da je slovenska vozniška kultura slaba, je seveda dejstvo. Ampak težavo reševat tako, da se kolesarje odriva, je isto, kot geje zapirat v geto, češ, tam boste najbolj varni.

    Če bi vsi kolesarji vozili po cestah, bi jih vozniki avtomobilov in avtobusov slej ko prej sprejeli. Lahko pa poscano vozimo po pločnikih, kjer ogrožamo pešce in voznikom pustimo, da nas izsiljujejo. Jaz se tega ne grem. Zaradi mene (seveda nisem bil kriv, ker sem vozil pravilno), sta se dva idiota z avtomobili enkrat zaletela. Mislim, da sta si dobro zapomnila, da ima na kolesarski stezi prednost kolesar. Sploh, če zavijata levo.

  • Odgovori David 19. 5. 2012 at 13:54

    Chef, Simona ima zelo prav. Niso vsi kolesarji samozavestni in spretni, kot Ti, da o otrocih sploh ne govorim.

    In niso vsi vozniki “normalni”, da bi s časom (že ta termin “s časom” je zelo nevaren, ker pomeni, da bo nekaj kolesarjev zverinsko ubitih na cesti, preden se bodo vozniki “spametovali”) sprejeli kolesarje, ker nekaterim ne pomaga nič, ker nevzgojeni primitivni kreteni so pač kreteni. Amen za vekomaj. Jaz sem zadnjič skoraj “padel” kot žrtev nekih mladcev, ki so preskušali rdeče luči z neko kripo za jurja in jaz sem to opazil zadnji moment. Kaj ti pomaga, če imaš zeleno, če umreš na prehodu za pešce? Mrtvemu bolj malo oziroma nič. Kolesarji so zelo ranljivi in mi smo preveč nezrela družba.

  • Odgovori Simona Rebolj 19. 5. 2012 at 16:03

    @chef:

    Primerjava s predlogom o umiku homoseksualcev je popolnoma deplasirana in najprej sploh nisem poštekala, od kje neki ti je uspelo potegnit vzporednico.

    Vzporednico si potegnil na podlagi osebnega občutka in mnenja, kje naj bi bilo mesto kolesarjem. In tebi odrinjenost pomeni postavitev kolesarskih stez na pločnik (kjer je itak to sploh mogoče, ker so pločniki dovolj široki). No, nekdo drug, na primer jaz, pa lahko take občutke gojim pri postavljanju kolesarskih stez na cesto, češ, znebimo se kolesarjev in jih pošljimo na vojno fronto med avtomobile in avtobuse. Zdaj pa primerjaj ta dva diametralno nasprotna občutka osebne frustracije in poskusi pomislit, v katerem kolesarsko cestnem getu lahko kolesarji bolj najebejo. Jaz trdim, da dokazano in po logiki stvari po tvojem predlogu, saj bo nedvomno na cesti lahko teklo več krvi v vsakem primeru. Na kolesarski stezi na pločniku kolesarji niso tako ogroženi, ogrožajo pa lahko pešce, če se ti sprehajajo po kolesarski stezi, kjer jim ni mesto!!! Pa še v tem primeru zagotovo izid masakra, če kolesar zbije pešca, ne bo tako hud, kot bo v najboljšem primeru na cestu, ko avto zbije kolesarja.

    V vsakem primeru pa vzporednica z izrivanjem homoseksualcev ni primerjiva, ker govorimo o kolesarskih stezah, a ne, torej bi na tak način lahko potegnil vzporednico z vsemi tipi udeležencev v prometu, ki morajo imet svoje mesto, da se ne ogrožamo. Vozniki imajo cesto, pešci pločnik, kolesarsko stezo je pa treba nekam postavit za kolesarje. Še malo pa se bo kakšen pešec po tvoji shemi razmišljanja pritožil, ker se ne more sprehajat po cesti, tako kot avtomobili, in je zato njihova pot neprimerljivo marsikod daljša, zato se počutijo kot homoseksualci, ki bi jih nekdo rad izrinil v “geto gibanja” na pločnik. WTF!

    Kolesarska steza je kolesarska steza, pot, namenjena kolesarjem v vsakem primeru. Če je narisana na cesti ali pa na pločniku. In tam nimajo kaj počet drugi udeleženci v prometu, saj so s tem enako v prekršku, kot če se pešec sprehaja po sredi ceste, a ne. V takem primeru je jasno, da vozniku, ki bo pešca zbil, ne bo sojeno tako, kot če bi ga zbil na pločniku, sredi zebre ali na prehodu, kjer je semafor kazal prednost pešcu. Kaj tu ni jasno?

    In seveda sem jasno zapisala v primeru Zaloške, da imam v mislih kolesarsko stezo, ki je na cesti!!! Na enem delu je namreč na pločniku, v smeri proti Centru (pa še to samo na enem delu, sicer je tudi v to smer na cesti!!!), v smeri proti Mostam pa je na cesti!!! In ti si seveda moral brez potrebe govorit o tistem delu proti Centru, ki je na pločniku, čeprav sem jasno zapisala, kaj imam v mislih. Pa tudi na tisti strani, kjer je na pločniku, ni največja groza, da preseka pot avtobusna postaja. Res je tu mač, da mora tam kolesar pač delček poti prehodit kot pešec, vendar je še mnogo huje to, da mu ni treba, ker en del kolesarske preprosto zavije na cesto, kjer je avtobusna postaja, tako da se kolesar kar naenkrat pojavi sredi ceste, saj je kolesarska speljana okrog postajališča. Zelo, zelo nevarno. In to je nevarno v vsakem primeru pač. Če se kolesar kar naenkrat pojavi sredi ceste, ker je pripičil z roba pločnika ali pa z roba cestišča. Hitrosti z avtomobili niso usklajene in možgani človeka ne delujejo tako, da avtomatsko preračuna, kako se bo lahko kolesar, ki ga je videl ob robu, v nekem trenutku pojavil pred njim.

    Gre preprosto za to, da je treba upoštevat, da kolesarska steza pomeni cesto za kolesarje, kot cesta pomeni pot za avtomobile in pločnik za pešce. Kjer je le možno, da se kolesarske steze postavi na pločnik, je dobro, da so tam in na njej so kolesarji v prednosti. To pomeni, da je treba enako, kot se to dela v drugih primerih, sankcionirat tiste, ki ignorirajo pravila igre. Kjer zaradi preozkih pločnikov ni možno postavit še kolesarske steze, bi morala bit izjemoma na cesti, vendar veliko bolj z robom zaščitena. Magari s količki, ki bi omogočali prehode v različne smeri kolesarjem, ne pa avtomobilom, da jih malo “zanese” ali da celo parkirajo tam. Če ni kolesarske steze nikjer, se morajo imet kolesarji pravico na žalost pešcev vozit po pločnikih ali po cesti (so pač nekje vmes, ker lahko s kolesom pešačijo ali se vozijo, ne dosegajo visokih hitrosti, če vozijo zmerno in lahko hitro ustavijo)), pri čemer bi morale bit kazni za ogrožanje pešcev krute. Vsak kolesar naj ima pravico, da se vozi po cesti, ob robu, tudi kjer ni kolesarske steze. Obilo sreče mu želim in petnajst čelad na glavi, kolenih, komolcih, še ščitnik za vrat … Treba je pač sprejet, da marsikod tudi po cestah niso možne kolesarske steze, ker so ob cestah parkirišča za avtomobile, tako da … V vsakem primeru se na nekih neredkih točkah kolesarje pošilja v zrak. In morajo na pločnik, ker se ne sme pričakovat, da bodo delali samomor na cesti, kjer ni k. steze, pa po možnosti so ceste s parkirišči ob strani še zelo ozke. Je pa treba vzgajat in sankcionirat ljudi v duhu zmernega mestnega prometa. Po mestu, še enkrat, ne divjamo. Divjaki bi morali dobivat kruto po gobcu. Predvsem v središčih mest.

    Skratka, moje mnenje temelji na logiki doseganja optimalne varnosti. Pri čemer je hitrost kolesarjev podrejena logiki varnosti. ne zdi se mi prav, da bi zmerne in obzirne mestne kolesarje silili, da se vozijo po cestah med avtomobili, kjer bi se najraje vozili tudi najbolj dirkaški in divji kolesarji, kakopak. Ne priznavam prednosti odločanja tistim, ki svojo logiko primerne postavitve kolesarske steze gradijo na prioriteti po dirkanju skozi mesto. Na koncu so zmerni in obzirni mestni kolesarji ogroženi od avtomobilov, pa še od podivjanih kolesarjev na ozki kolesarski stezi. Omejitev hitrosti kolesarjem in pika!!! Skozi mesto ne dirkamo, ker je gužva prevelika.

    In strinjam se z veleposlanikom Mussomelijem, ki je kot prvo negativno opazko v Sloveniji navedel ravno totalno nore divjaške kolesarje vsepovsod. To je zato, ker niso izvrševani primerni ukrepi, kar se hitrosti tiče in zapovedane varne razdalje do pešca, kar pomeni, da noben kolesar nima kaj vozit pol metra za ritjo komur koli … če je gužva, mora ubrat peš ali pa najk spizdi na cesto. Ukrepi pa niso izvrševani tudi zaradi slabe vesti, ker dejansko primanjkuje kakršnih koli kolesarskih stez, na cesti ali pločniku. Sicer ni problema. Še najmanj ga vidim, če kolesarske so, na primer na pločnikih. Vidim le problem, če se avtomobile, ki parkirajo na kolesarskih stezah, kolosalno ne kaznuje in prav tako pešcev, ki se sprehajajo po kolesarki, saj je to isti, kot bi se sprehajali sredi ceste. Izvrševanje pravil igre, temu primerno sankcioniranje in posledična vzgoja je pa klasičen problem v tej državi. Imamo zakone, samo nihče jih ne upošteva, izvršuje pa tudi ne.

  • Odgovori Simona Rebolj 19. 5. 2012 at 16:21

    In ja, ne pozabimo, da so kolesarji tudi otroci!!! Te pošiljat na cesto med avtomobile, avtobuse … in med podivjane kolesarje, ki so raje na cesti, ker bi radi divjali, je pa sploh perverzno. Še bolj perverzno je, da se jim natakne čelado na glavo in pošlje na cesto, da bodo morda lahko vsaj preživeli, ker se jim glava Morda ne bo razsula, bodo pa ostali hromi. Joj, kako lepo.

  • Odgovori Simona Rebolj 19. 5. 2012 at 16:23

    Zaradi jebene moderacije na tem blogu predhoden komentar še ni viden. Še vedno ne razumem, chef, zakaj te blokade komunikacije ne urediš. Verjetno ne gre za kompliciran postopek.

  • Odgovori chef 19. 5. 2012 at 17:15

    @Simona: Ne uredim je zato, ker ne morem. Če mi poveš, kakšen je postopek, bom pa z veseljem uredil.

    Upam, da nisi ena tistih, ki se, če ni kolesarske steze nikjer, vozijo po pločnikih.

    Primerjava z naganjanjem homoseksualcev v geto pa je, zdaj, ko sem prebral tvoje naslednje komentarje, po mojem še bolj na mestu. Ne mislim pa zdaj v nedogled klepetat.

  • Odgovori Tomaž Majer 19. 5. 2012 at 18:22

    normalno, da kolesarji sodijo na ceste, še posebej tam, kjer kolesarskih stez ni. narobe je tudi, ko so kolesarske steze zarisane dejansko na malo bolj širokem pločniku, kjer človek kolesarju mimogrede stopi pred kolo, ne da bi se tega sploh zavedal. kolesarske steze bi morale biti začrtane ob robu cestišča in ločene od plačnikov, oziroma od stez za pešce. kot je recimo prikazano na tej sliki.

    glede ogroženosti otrok in podobnega pa se meni zdi povsem normalno, da nekdo, ki pač ni dovolj vešč in siguren za volanom kolesa, v promet na kolesu niti ne sodi. na koncu koncev obstaja tudi kolesarski izpit, ki se ga pridobi pri 10. letih, če se ne motim.

    seveda ni nobena tragedija, če se kdo s kolesom znajde na pločniku, ampak samo v kolikor svojo hitrost potem res prilagodi razmeram na plačniku, torej da vozi s hitrostjo pešca in da se pač zaveda, da so pločniki namenjeni pešcem in ne kolesarjem.

  • Odgovori David 19. 5. 2012 at 23:38

    In spet se je oglasil pametnjakovič, ki ni pozabil pripeti slike kolesarske steze iz neke druge kulture, kolesarske in še kakšne, Nizozemske.

  • Odgovori David 19. 5. 2012 at 23:39

    zzzz je po novem tudi Tomaž Majer. 🙂

  • Odgovori Simona Rebolj 20. 5. 2012 at 0:42

    @chef:

    Ne vem, na mojem izbranem blogu pri nastavitvah v kategoriji diskusije ni možno izbrat omejevanja dolžine komentarjev. Mogoče pri tebi je, tako kot pri nekaterih blogih še marsikaj ni možno dodajat ali urejevat, pa so vseeno kar v uporabi za izbor, tam iz leta 75. Če ne, pomeni, pa da ima ta platforma omejeno objavljanje daljših komentarjev od nevemkoliko znakov in teh znakov ni prav veliko. V takem primeru priporočam zamenjavo temo bloga za katero izmed novejših v ponudbi … hehe … Razen če te ne moti. Mene bi zelo motilo, da bi morala še za to odobravat komentarje in bi konstantno motilo tok razprave med komentatorji. To je vendarle pomembna funkcija bloga. Lahko pa pišeš adminom in jih vprašaš, zakaj se na tem blogu to dogaja in ti bodo svetovali, kaj se da. Ekola.

    Odvisno. Če ni kolesarske steze nikjer, se vozim po cesti ob robu, če je dovolj varna, pomeni ne pretirano prometna in ne po možnosti še s pasom za avtobuse, kjer se tudi ustavljajo, tako da moraš potem vijugat po sredi ceste. Če je zelo prometna in so ob robu po možnosti še parkirani avtomobili, kar pomeni, da obstaja večja nevarnost, da me kdo zbije ali se celo zabijem v vrata od avta, ki se slučajno odprejo … prosto po tragediji Mirana Rudana, ki je tako spravil v smrt eno kolesarko, se vozim po pločniku. Če je na pločniku gužva, se ne vozim, ampak del poti opravim peš in preklinjam. Je pa tako, da je v centru veliko predelov, kjer je itak mešano, na primer Trubarjeva, Čopova, Petkovškovo nabrežje itd. Večinoma namreč, če že, kolesarim po strogem centru. Tako da v vsakem primeru med pešci iz takega ali drugačnega razloga vozim zelo previdno in predvsem počasi.

    Problem je v tem, da je v našem ljubem malem mestu polno nekih pasti in izjemnih prometnih ureditev, tako da je težko govorit kar počez. Ponekod se na cesti sploh ne da uredit kol. steze, ker so ceste preozke ali so urejena parkirišča itd., ponekod so pločniki dovolj široki za k. steze, ponekod pa itak ne, ponekod je urejeno tako, da avtomatsko veljajo poti za kolesarje in pešce, ker tudi, če so pločniki, so zasedeni z vrtički raznih lokalov ali oglasnimi panoji (trubarjeva je tipičen primer) itd. Zato v vsakem primeru je pomembna kultura kolesarjev in temu primerne sankcije. V primeru kolesarskih stez na cestah, ker je tako najbolje možno rešit zadevo, pa menim, da bi morali nujno zaščitit stezo s količki.

    Brez argumenta se mi zdi seveda nekorektno postavit trditev, da naj bi bilo nekaj še bolj primerljivo s tem, kar si omenjal. Ampak nevermind.

    @David:

    Pa res. No, saj ta psevdonim mu zelo pristoji, moram priznat … hehe … Bi se pa spet rad pričkal o nepotrebnih stvareh. na primer o tem, da so desetletniki itak tudi otroci. No, ampak izpit za kolo lahko opravlja otrok pri osmih letih. Torej že v nekdanjem prvem razredu OŠ in današnjem drugem.

  • Odgovori David 20. 5. 2012 at 0:55

    @Simona

    ne, tudi jaz se ne bunim, da je po novem Tomaž Majer. Vprašanje je samo, koliko časa bo “vzdržal” s tem nickom.

    Tisti izpit za kolo nima v naši podivjani deželi prav nikakršne teže. Otroci enostavno niso zreli za tako zahteven promet, obstoječa infrastruktura je pa itak popolnoma nezadostna.

    Kar se pa kolesarjenja po mestu tiče….. a ni to v strogem centru, mislim po Čopovi, Tromostovje, Tržnica prepovedano?

  • Odgovori Tomaž Majer 20. 5. 2012 at 8:35

    @simona,

    ti pa v izobraževanje ponujam tale link, da se glede tega v bodoče ne boš samo delala pametno, ampak dejansko tudi kaj vedela. pa tudi to, da je nekdo star 10 let ne pomeni, da se ni sposoben s kolesom varno peljati ravno toliko kot nekdo, ki je pač starejši, v kolikor je glede tega ustrezno izobražen, za kar kolesarski izpiti tudi obstajajo. razen če si se pač odločila, da boš glede tega malo moralizirala. spet.

    http://www.avp-rs.si/preventiva/akcije/kolesarji/kolesarski-izpit

  • Odgovori chef 20. 5. 2012 at 11:08

    Prepoved kolesarjenja kjer koli v mestu, je navaden debilizem, ki so ga ponekod sicer uvedli, ampak povsod so se kolesarji zaradi tega tudi razburjali.

    Seveda se je v Ljubljani najbolje vozit z avtomobilom, tudi zato, ker del prebivalstva meni, da klolesarji ne sodijo na ceste zaradi takšnih ali drugačnih razlogov. Tako pa se vozim med količki in avtobusni postaji, kjer me z desne na vsakem križišču ogrožajo avtomobili, z desne pa pešci, ki bezljajo kot kokoši.

    Aja, pardon, problem je v meni, ker sem hiter kolesar (čeprav z mestnim kolesom verjetno redko kdaj presežem 25 km/h).

  • Odgovori Simona Rebolj 20. 5. 2012 at 15:25

    @Tomaž Majer:

    V bistvu je res idiotsko, ker bi na strani, ki si jo linkal, pričakovali malo več natančnosti in eksaktnosti, ne pa da zapišejo tole:

    “Za samostojno vožnjo v prometu pa so sposobni šele ko so stari okrog 10 let.”

    Okrog 10 let? Koliko okrog? No okrog pomeni očitno res to, kar lahko zaslediš na tej spletni strani, namenjeni tudi informacijam v zvezi z otroki:

    http://www.ringaraja.net/clanek/izpit-za-kolo_3186.html?page=1

    kjer piše poudarjeno v okvirčku:

    “Zakon o varnosti cestnega prometa daje otroku, ki je star najmanj 8 let, pravico, da v prometu na cesti samostojno vozi kolo, če je opravil usposabljanje za vožnjo kolesa in če je uspešno opravil kolesarski izpit.”

    Okrog očitno pomeni najmanj osem let. Razen če so v zadnjem letu kaj dvignili starost.

    In seveda ne pomeni, da otrok ni sposoben varne vožnje, če je primerno vzgoje, kot ne pomeni na drugi strani, da odrasel je sposoben. Vendar pa trdim, da je v vseh primerih, kjer so vključeni otroci, posebna pozornost nujna. Če to komu pomeni nepotrebno moraliziranje, tudi prav. Meni to pomeni nujno moraliziranje. V zadnjem komentarju sem jasno pojasnila, da pač s kolesarskimi stezami pri nas vlada kaos in naštela razloge. Zaradi infrastrukture, karkšno imamo, je lahko samo bolje kot slabše, vendar pa na nešteto mestih najbolje ne bo žal nikoli in ponekod zato še vedno kolesarskih stez sploh ne bo. V teh primerih bi bilo zato nevarno pošiljat vsaj otroke na cesto, če nam je že za odrasle figo mar. Samo to trdim.

    Zdaj pa … spet … odjebi. Bi ti zaželela obilo veselja ob izobraževanju, a vem, da nima smisla, ker preverjeno raje nakladaš in nadleguješ s tremi napiflanimi floskulami, kot se izobražuješ.

    @David:

    Se strinjam. Za tako nezadostno infrastrukturo še odrasli ne morejo bit zreli, kaj šele otroci. V bistvu je težko bit zrel, kjer je preprosto nevarno in ni kolesarske steze ali pa je speljana tako, kot da te pošiljajo na fronto … hehe …

    Ja, v strogem centru, seveda. In težko verjamem, da bi bilo kolesarjenje prepovedano, saj nisem opazila nobenih znakov za kaj takšnega, parkirna mesta za kolesa pa in na tisoče kolesarjev povsod … hehe … Tako da v bistvu ne vem, ali je formalno kje prepovedano ali ni. Tudi ne vem, zakaj bi bilo na primer na Trubarjevi prepovedano, saj so pločniki za pešce narejeni, potem pa cesta, ki je prevzela vlogo pločnikov (dovoljeno le izjemoma za avtomobile, ki imajo dovoljenje za dovoz itd.). Vlogo pločnikov je pa prevzela, ker je pločnik nabit z mizami in stoli od lokalov, oglasnimi panoji od trgovin itd.

    V tem smislu se strinjam s chefom, da bi bila prepoved itak debilizem, saj če je čemu mestno kolo namenjeno, je pa temu, da se lahko fjakaš po mestu, od tod nazivi mestno kolo, gorsko kolo, dirkalno kolo … whatever.

  • Odgovori Simona Rebolj 20. 5. 2012 at 15:45

    Joj, spet moderacija … enivej.

    @chef:

    Saj v bistvu stvari te razumem in soglašam, da če bi bile k. steze primerno urejene in zaščitene ter če bi jih bilo možno varno speljat povsod, bi bilo vse skupaj fantastično. Vendar naša infrastruktura tega omogoča in glede na razmere se mi zdi pa avtomatsko pošiljanje kolesarjev na cesto v bistvu točno to, kar si zapisal v naslovu in še huje, saj trdim, da je na določenih številnih cestah pri nas samomorilno kolesarit po njih, celo med avtobusi itd. ali pa na nekaterih ozkih cestah, kjer so ob robovih cest parkirani avtomobili itd. Avtomatizmu zapovedi nasprotujem, ker menim, da bi bilo to podobno pozivu k samomoru kolesarjev v določenih primerih. In če bi se ob tem potem še kdo oglasil, da naj bodo čelade obvezne, bi pa sploh popizdila. Ker bi bilo to tako, kot bi priznali zavedanje, da gre za smrtonosen dekret, pri čemer naj bi bil vsak dolžan zavarovat vsaj glavo, da bo zgolj morda lažje preživel, kar pa ne pomeni tudi cel in zdrav preživel. In to se mi ne zdi podobno motoristom na primer, ki že zaradi svoje hitrosti pač ogrožajo lahko tudi svoje življenje, pri čemer je že zaradi hitrosti logično, da spadajo na cesto in da se morajo temu primerno zaščitit (podobno lahko velja le za športne kolesarje, pri čemer je spet logično, da kolesarijo opravljeni v viteške oprave). Sicer pa kolo služi zmerni vožnji za manjše razdalje v službo ali po opravkih z nizko hitrostjo, ravno zato, da ni treba obremenjevat le cestnega prometa z avtomobilom. In pri tem so kolesarji na cesti med avtomobili pač le v vlogi žrtve, saj če kolesar sam telebne po tleh, ker je neroden, ponavadi od tega ne umre, podobno kot pešec, razen če gre za ekstremno neroden padec. Zato mora bit za kolesarje bolje poskrbljeno z vidika varnosti kot za voznike motornih vozil. Podobno bolje poskrbljeno, kot je za pešce. Dejansko so nekje vmes, nikakor pa niso bolj blizu po statusu motornim vozilom. Zadnjič, na primer, je mene na kolesu drastično prehitel nek skejtar, rolkar po domače. Skoraj švignil je mimo mene po pločniku, jaz pa na kolesarski stezi.

    Zdaj mi pa povej, ali naj bi po tvoje tudi rolkarje poslali brezprizivno na cesto??? To se mi zdi zelo relevantno vprašanje.

  • Odgovori chef 20. 5. 2012 at 18:52

    @Simona: Ne trdim, d abi morali vse kolesarske steze neselektivno speljat po cesti. Dunajska, na primer, za to ni primerna. Načeloma so na vpadnicah stvari tudi solidno rešene, če zanemarimo dejstvo, da kolesarskih stez na določenih mestih enostavno zmanjka (Dunajska, Tržaška) … Tam dejansko ni definirano, kje naj bi kolesar vozil. Po pločniku seveda ne sme, zato mora verjetno na cesto – in jaz to tudi naredim.

    Problem je recimo na Groharjevi (Trnovo/Vič). Tam je kolesarska steza sicer speljana po cesti, a na vsakem križišču v nenormalni krivini in čez nenormalno klančino zavije na pločnik. To je debilizem, kakršnega si lahko spomnijo samo Slovenci.

    Še huje je recimo na (prenovljeni) Jurčkovi cesti. Priporočam, da si to skrpucalo ogledaš. Gre za novo cesto, kjer bi lahko uredili ustrezno širok pas za kolesarje, ob seveda ustrezno ožjem pločniku. Ne! Kolesarska steza ja speljana čez uvoze na dvorišču.

    Kolesarji po statusu seveda niso blizu motornim vozilom, to je jasno.č Ampak to še ne pomeni, da ne sodijo na cesto. Prvič zato, ker tam, kjer ni steze, to pa je na večini cest v Sloveniji, dejansko morajo voziti po cesti. Drugič pa zato, ker so pešcem enako nevarni kot avtomobili kolesarjem.

    Tvoje mnenje je kontaminirano s siceršnjo nestrpnostjo do kolesarjev, kar seveda ni nenavadno. V razvitih mestih nihče ne trdi, da kolesarji spadajo bolj na pločnike, kot na ceste. Marsikje imajo manj kolesarskih stez kot pri nas, rezultat pa je večja strpnost do kolesarjev, ker je vsem jasno, da kolesarji pač spadajo na ceste, tako kot tudi traktorji in konjske vprege.

    Problem je širši, kot si morda misliš. Problem je v tistem Bosancu iz KPL-ja, ki me je najprej skoraj povozil, potem pa name rjul, da nimam kaj iskat na cesti. Kaj pa naj, pizda? Kolesarske steze ni, ker tam ni niti prostora, sploh pa bi bilo trapasto tam delat kolesarsko stezo.

    Danes marsikdo misli, da kolesar nima kaj iskat na cesti. Če je zraven kolesarska steza, je to sicer res, ampak večinoma je ni. Potem recimo fašeš idiota, ki se razburja zaradi kolesarjev na relaciji LJ-Polhov Gradec, kjer se res rekreiramo tako rekoč drug za drugim. In to z argumentom, da nimajo kaj iskat tam, kjer se on vsak dan vozi domov iz službe.

    Vse to izhaja iz mnenja, da bi morali imet kolesarji svoje površine. Tvoj argument je sicer dober, ampak v fundamentu to pomeni, da bi se morali nekam umikat močnejšemu samo zato, ker je kao močnejši in če nas zbije, se lahko ubijemo. On nas sploh ne sme zbit!

    Rolkarjev seveda ne moremo poslat na cesto, je pa res, da menda obstaja nek trapast predpis, da morajo na površinah za pešce rolat s hitrostjo pešcev – kar je seveda traparija. Oni so dejansko moteči, ker zavzamejo celo kolesarsko stezo in jih je praktično nemogoče prehitet, sploh zato, ker ne slišijo zvoncev in vpitja, saj imajo v ušesih slušalke. Ampak kaj hočemo, tudi oni se rekreirajo in kar naj se!

  • Odgovori Tomaž Majer 20. 5. 2012 at 20:07

    @simona,

    spet te moram učiti razumevanje prava. zakon, ki si ga citirala pravi najmanj 8 let, ne točno 8 let. torej, 8 let in več.

    zakon pa pravi tudi tole:

    Otrok se usposobi za vožnjo kolesa, opravi kolesarski izpit in dobi kolesarsko izkaznico v osnovni šoli.

    sedaj pa pride na vrsto praksa, ki je na tisti strani pojasnjena. če bi prebrala vse do konca, bi uspela priti tudi do točke, ko je ta splošna praksa v sloveniji tudi opisana. v sloveniji se na splošno s kolesarskim izpitom začnejo otroci ukvarjat v 4. razredu OŠ, ko opravljajo teorijo. v 5. razredu OŠ pa pride na vrsto praktičen del in tudi končno opravljanje kolesarskega izpita. takrat so pa stari 10. let. če tej praksi ne verjameš, lahko po-googlaš spletne strani slovenskih osnovnih šol in ti bo takoj jasno, da ta praksa bolj kot ne velja. lahko ti pa to prakso potrdim tudi iz prve roke, saj sam živim v neposredni bližini neke OŠ in že vrsto let otroke tudi videvam, kako ta izpit opravljajo praktično in gre za 5. razrede OŠ. če pa ti poznaš primer, ko se kolesarksi izpit opravlja pri 8. letih, pa veselo z informacijo na dan. še jaz se iz mojih časov spomnim, da sem ga opravljal v 4. razredu, torej pri 10. letih.

    česar seveda ti spet ne razumeš je to, da dobijo otroci uradno dovoljenje za to, da se kot kolesarji vključijo v promet takrat, ko so te vključitve pač tudi sposobni. na koncu koncev veliko otrok sploh ne živi v mestih, kjer bi imeli na voljo kolesarske steze ali pa vsaj pločnike in se, ne boš verjela, vozijo po cestah (tudi jaz sem se), pa o kakšni moriji otrok kolesarjev na cestah nobeden ne poroča, a ne?

    in seveda dam tu chefu prav (pa to ne samo zato, ker se pač na to problematiko spozna po skoraj “uradni dolžnosti”), ampak tudi iz lastnih izkušenj, saj sem se tudi sam s kolesom dogla leta po ljubljani vozil oz. sprehajal kot pešec in izkusil malo morej situacij, ko so mi pešči skočili pred kolo ali pa sem se moral umikati kolesarjem na pločniku, kar je daleč presegalo število nevarnih situacij, ki se jih spomnem s vožnje po cesti. to je pa na koncu koncev tudi problematika, ki jo izpostavljajo tudi razna kolesarksa društva, recimo tule http://kolesarji.org/kolesarji-na-plocniku-niso-resitev/ ampak simona je strokovnjak za vse. in to me spominja na to, ko nam je bivši profesor je zmeraj govoril, da se je treba bati ljudi, ki se spoznajo tako na straniščno školjko kot na atomsko bombo, ker taki imajo najmanj pojma. vidim, da se ni motil.

    tako da ja, moraliziraš, ampak zgolj na račun drugih. o svojih patoloških lažeh še zdaj ne bev ne mev. kar je od tipičnega moralizatorja itak za pričakovat, saj gre pri ljudeh te sorte za tipične dvoličneže.

    pa še nekaj je očitno hudo narobe s tabo. najprej se zapičiš v moj komentar, potem pa sikaš, da naj spizdim. ma spizdi ti in se z mojimi komentarji ne ukvarjaj več!

  • Odgovori David 20. 5. 2012 at 21:31

    Evo, bolnik je spet zagnal svoj mlin. Po treh stavkih sem ugotovil, da je bolje ne brati naprej.

    Res mi je pa grozno, ko model, ki je večličnež že v uporabi nickov, Simoni očita dvoličnost. Svašta pička rodi, res.

  • Odgovori Tomaž Majer 20. 5. 2012 at 23:51

    @david,

    ti si isti pacient kot simona. najprej sikaš vame, potem ti pa ni prav, če ti dam kontra.

    kaj ima z dvoličnostjo to, da nekdo menja uporabniško ime, bi pa tudi rad slišal. tako da ja, svašta pička rodi.

  • Odgovori Tomaž Majer 20. 5. 2012 at 23:56

    @david,

    “Po treh stavkih sem ugotovil, da je bolje ne brati naprej.”

    ja, zanimiva izjava, ker dvoličnost omenjam šele čisto na koncu, tako da ni tu neke logike. mislim, ti david niti tega veselja človeku ne pustiš, da bi se iz tebe norca delal, ampak to počneš kar sam.

  • Odgovori David 21. 5. 2012 at 0:04

    Kaj ima z dvoličnostjo to, da nekdo menja nicke? Ah, nič, to je vse OK, če pogruntaš, da se gre v resnici za maršnadrini, pardon jackpot, pardon zzzz, pardon Tomaž Majer, itd. Vse je OK, če pogruntaš, kar pa, priznam, ni težko. Bilo bi fajn, ko bi vsaj napovedal, pod katerim nickom te lahko pričakujemo jutri…. samo toliko, da se izognem dreku, preden ga bom začel brat oziroma vohat.

    Trenutno je kar OK ta nick in stalinova slika. Fino je, da si uporabil slikco največjega morilca 20. stoletja. Drek spada skupaj.

  • Odgovori Simona Rebolj 21. 5. 2012 at 0:09

    @chef:

    “Prvič zato, ker tam, kjer ni steze, to pa je na večini cest v Sloveniji, dejansko morajo voziti po cesti. Drugič pa zato, ker so pešcem enako nevarni kot avtomobili kolesarjem.”

    Da so kolesarji pešcem enako nevarni kot avtomobili po osnovah fizike ne drži in ne vem, od kod ti take. Če avto zbije kolesarja, je možnost preživetja ali zgolj manjših poškodb minorna, medtem ko če kolesar zbije pešca (mene je kolesar zbil dvakrat), se mora zgodit res huda smola naključja (udarec z glavo v robnik ali kaj podobnega), da bi bil izid smrten ali z izidom težke invalidnosti, saj gre vendar za neprimerljivo manjše hitrosti. Da bi bil kolesar enako nevaren pešcu kot avtomobil, bi držalo le v primerih ekstremnih hitrosti kolesarja (mestem ko avto ni nevaren kolesarju le če se cijazi izjemno počasi, kar se po cestah sploh ne sme, torej bi veljalo le za vožnjo po parkirišču ali kaj podobnega), torej dirkačev, pa še v tem primeru ne gre za dosego tolikšne hitrosti, kot jo ima lahko avto, če pritisne na plin (vendarle avtomobili prehitevajo na cesti tudi dirkaške rekreativne kolesarje, a ne). No, dirkači pa se po pločnikih menda ne vozijo, a ne, saj ne bi prišli niti nekaj metrov daleč, ko bi že sklatili svojo prvo žrtev oziroma niti na hitrosti ne bi zlahka pridobili. Dirkači gredo na cesto, ven iz jedra mesta in tam tvegajo svojo glavo ter lahko močno zbijejo kakšnega neprevidnega pešca ali žival – ampak na cesti! Sicer pa pri vožnji kolesarja po pločniku lahko nastanejo približno tolikšne posledice, kot lahko nastanejo, če te zbije rolkar, ki je nemalokrat zaradi večje okretnosti slalomiranja med pešci precej hitrejši od okornejših kolesarjev. Mene briga, ali se vame zaleti skejtar z nesramno visoko hitrostjo na pločniku ali pa kolesar. Obema bi nabila kazen, da bi se jima bliskalo. Zato ne razumem diskriminacije kolesarjev v primerjavi z rolkarjem.

    “Tvoje mnenje je kontaminirano s siceršnjo nestrpnostjo do kolesarjev, kar seveda ni nenavadno.”

    Od kod takšna trditev? A zato, ker glede na razmere, dopuščam možnost, da se zmerni kolesarji v določenih primerih vozijo po pločnikih ali površinah, ki so dvoumne (vse opisano že prej), da bi se obvarovali pred nevarnostjo?!! Jah, res nezaslišana nestrpnost, no. Strpni so tisti, ki pošiljajo kolesarje ne glede na okoliščine pač na cesto. Halo??? Že del Slovenske ceste (le del, ne tam, kjer steza je) je smrtonosen. In ceste, kjer so ob robovih parkirani avtomobili. Vse že razloženo.

    “Problem je v tistem Bosancu iz KPL-ja, ki me je najprej skoraj povozil, potem pa name rjul, da nimam kaj iskat na cesti.”

    Ja, to je pa res problem in ne soglašam z Bosancem. Ampak meni je nek osebek meni neznanega nacionalnega porekla, a v slovenskem jeziku, jebal mater skozi okno avtomobila, ker sem šla kot peška čez prehod za pešče ob zeleni luči za pešce!!! Kako je to mogoče? Preprosto je pripičil izza vogala, pri nas so pa prehodi za pešce ponekod nameščeni pametno takoj za vogalom, kar je nezaslišano. In kretenoid si je očitno preprosto predstavljal, da čeprav nima prednosti in je v prekršku, jaz predstavljam zanj ovirajočo nesnago na cesti, torej se bo malo drl in žalil. Psihoti so psihoti. Ampak meni bi se zdel psiho tudi nekdo, ki bi me na primer sredi širokega pločnika nadiral, ker se vozim s kolesom, čeprav bi vozila čisto počasi in nikoli blizu pešcev, kaj šele v gužvi. In to govorim kljub temu, da me je osebno ravno na Trubarjevi na primer kot peško zbil froc na kolesu. Nezaslišano! Ampak, jebi ga, na tak način me je v hrbet sklatil nekoč tudi rolkar pred Maksimarketom. In takrat sem si razbila kolena še bolj.

    “Tvoj argument je sicer dober, ampak v fundamentu to pomeni, da bi se morali nekam umikat močnejšemu samo zato, ker je kao močnejši in če nas zbije, se lahko ubijemo. On nas sploh ne sme zbit!”

    Ja, se strinjam. Ampak enako mišljenje imam jaz za kolesarje na pločniku v odnosu do pešcev … hehehe … Da bi bili komu izmed pešcev nevarni, se sploh ne sme zgodit. Pri čemer zagovarjam kolesarje na pločniku le v primerih, ko k. steze na vidiku pač ni, razmere na cesti so pa sila neugodne za kolesarje (gost, hiter promet, pas za avtobuse, kjer prostora za kolesarje sploh ni itd. itd.). In to zagovarjam zato, ker trdim, da je meja verjetnosti za škodo s hudim izidom trka manjša v primeru kolesarjev v odnosu do pešca kot v primeru kolesarja na cesti med avtomobili, avtobusi itd. Čeprav seveda tudi zagovarjam hude sankcije v primeru velikih hitrosti kolesarjev po pločnikih, kaj šele ob trkih. To se mi zdi preprosto bolj življenjsko in varno glede na sila neugodne okoliščine v prometu, čeprav razumem tvoj argument. Menim, da je treba pristat na nek kompromis, ki ne pomeni niti tega, da kolesarji spadajo na pločnik, niti tega, da spadajo na cesto. Spadajo na kolesarsko stezo. Kjer je ni, pa menim, da mora bit v sili dopuščena možnost, da kolesarji peljejo tudi raje po pločniku, sankcije za neobzirno vožnjo med pešci pa enormne.

    “Rolkarjev seveda ne moremo poslat na cesto, je pa res, da menda obstaja nek trapast predpis, da morajo na površinah za pešce rolat s hitrostjo pešcev – kar je seveda traparija.”

    Jah, viš, rolkarjev ne moremo poslat na cesto, ker preprosto ne obstajajo steze za rolkarje. Po mojem mnenju pa ne moremo poslat kolesarjev na cesto tam, kjer ni kolesarskih stez. Ker sicer resnično ne razumem, zakaj ne bi še rolkarjev poslali na cesto. So na koleščkih, so hitrejši od pešcev in lahko tudi hitrejši od počasnejših kolesarjev, okretnejši pa definitivno, kar pomeni, da nemalokrat tudi bolj predrzni.

    Ne vem, no, jaz bom tole zaključila z epilogom, da imava sicer oba na nek način prav in te razumem, tudi verjetno bi z lahkoto soglašala z nonsensi zarisovanja stez, ki si jih omenjal v prvem delu komentarja. Jaz samo vztrajam, da je na mestih, kjer so ugodnosti za kolesarje na cesti sila slabe, nehumano pošiljanje na cesto po defoltu (kljub temu, da dobivam popizditis ob hitrih kolesarjih med pešci). Tudi ne morem soglašat, da bi po tem principu avtomatizma, da kolo spada na cesto, potemtakem strogo prepovedali tudi vožnjo s kolesom po strogem mestnem jedru, centru, kjer so pločniki in ceste brez prometa pač prostrane. Na primer. Samo to.

    Sicer bi osebno najraje videla, da bi se kolesarji s pločnikov spokala. Verjemi. Ker je hoja po mestu ravno zaradi večine njih skoraj neznosna.

    @Tomaž Majer:

    Ti kar sebe uči prava. Če še tega ne razumeš, da opredelitev najmanj osem let pač pomeni, da je od tega leta dalje možno opravljat kolesarski izpit in pika, boh ti pomagi pri takem “učenju” in boh nas obvaruj pravnikov s takimi izjemnimi učnimi zmožnostmi, saj bi ti moralo bit najmanj jasno, da je vse ostalo nakladanje o tem, kdaj večinoma otroci v okviru šole polagajo k. izpit, irelevantnega pomena, predvsem s pravnega vidika. Bistvo je, da ga lahko opravljajo pravno formalno od osmega leta dalje. Vse ostalo je stvar osebne odločitve, kje, kdaj in kako boš polagal kolesarski izpit.

    Tvoj problem je pač vedno isti, da izpadeš bebec, ker imaš prevelik ego za premalo vsebine, s katero razpolagaš in jo stresaš od sebe prehitro navdušeno. In ne moreš priznat pretepanja z meglo, zato postaneš po potrebi tudi manipulantski in verbalno nasilen, da bi sforsiral svoj prav za vsako ceno. Ker si postal že slaven s tem svojim načinom in te resnično ne maram in ne spoštujem, te pošiljam v pizde in kurce. Ampak to ni nič v primerjavi s tem, kako s svojim odnosom do stvari in popolnim pomanjkanjem samorefleksije, kaj šele samokritike, da ne omenjam mentalne lenobe, pošiljaš v kurac samega sebe z nebulozami in agresijo, ko skušaš na vse kriplje, do konca in naprej zagovarjat svoje brce v temo. Tomaž Majer se je vsaj izbrisal in si vzel nekaj dopusta pred morebitnim ponovnim rojstvom pod kakšnim drugim imenom, ko se je do konca in čez zapletel v svoje mimobrce, ti, ki se tega imena poslužuješ, pa še takšne stopnje samozavesanja ne premoreš, ampak se serijsko rojevaš in rojevaš.

    Daj si vsaj malo dopusta, no, medtem ko se trudiš bit pameten za vse, pa za nič.

  • Odgovori David 21. 5. 2012 at 0:09

    @zzzz, tomažmajer in ostale drekface. Bral sem do tretjega stavka, potem sem pa samo preletel, to je tista tehnika, ko prešibaš vrstice in “loviš” samo še določene besede, vendar se ne poglabljaš v besedne zveze. To je verjetno tebi višja matematika.

  • Odgovori Tomaž Majer 21. 5. 2012 at 9:30

    @simona,

    seveda te morem učiti prava (pa ne samo prava), ker ne razumeš razlike med normo in njeno aplikacijo. pravne norme pa niso nujno vedno povsem določne, oziroma večinoma niso ravno zato, da obstaja nek določen razpon razumevanja in apliciranja. ne razumeš, da je tisti, ki je pisal zakon določil nek razpon ravno zato, da dovoli nek manevrski prosto praksi. praksa se je pa odločila, da je tista starost, ki jo zakon postavlja v obdobje 8 – 14 let pač 10. zakon je zgolj določil, da ne sme to biti pred 8. letom in nič več. ker kako debilno izpadeš pri tem (sedaj se spomnim tistih tvojih očitkov, kako da naj bi se sam oklepal prava kot nek pravoverni vojaček, kar dejansko počneš sedaj ti… ha ha ha, spet dvoličnost) pove zgolj dejstvo, da v sloveniji ni 8 letnika, ki bi imel kolesarski izpit. ker ga ne more imeti. tako da seveda sedaj spet izpadeš debil in tisti vojaček, ki slepo bere neko normo (kar spet dvolično očitaš drugim), brez da bi dejansko razumela njeno aplikacijo. ga ne more imet, saj se ta opravlja šele pri 10. letih. tako da ja, spet te moram o stvareh poučevat. ampak ne, za debila tvoje vrste pač manipuliram in to zgolj zato, ker pač razmišljaš na nivoju deske.

    in ne, ni problem moj ego, ampak to, da pametuješ o stvareh, o katerih nimaš pojma in kot ti ostali glede tega razlagamo, si pač ubožica užaljena in potem obsojaš ljudi manipuliranja. joj, prejoj in to nekdo, ki se mi je dvakrat dobesedno in dokazano zlagal glede nečesa, pa še vedno o njenem opravičilu ne duha ne sluha. za razliko od tvojih obtožb v smislu manipuliranja o katerih zgolj pišeš in jokcaš (tako kot david), nikoli jih pa ne dokažeš, ker so seveda plod tvojih fantazem in obrambnega nagona, sem tvoje laži razkrinkal večkrat ter črno na belem. tako da to tvoje moraliziranja o samorefleksiji uporabi tam, kjer je res potrebno – pri sebi. torej, spet, tipičen primer dvoličneža.

    tako da face it. v moj komentar si se zapičila o pametovanju glede tega, da naj bi izpit opravljali z 8. letom, ker si pač revica to nekje prebrala, čeprav je dejstvo, da se ga pri nas opravlja z 10. leti, ampak seveda tebi, ki drugim očitaš ego, furaš ga pa dejansko sama, to ne pomeni nič, čeprav je dejstvo, ki dokazuje, da spet pametuješ o stvareh, o katerih pojma nimaš.

    @david,

    a ti sploh veš kaj je dvoličnost. glede na tvoj komentar je očitno da ne. tako da predlagam SSKJ. glede stalinove slike je pa tvoj komentar tipično idiotski, ker seveda si ti človek forme in nikoli vsebine in ne razumeš, da je slika dejansko vzeta ne v smislu čaščenja tega lika, ampak ravno nasprotno, torej gre za simboliko v nasprotni smeri, kar dokazujem s svojimi razmišljanji. ampak to je preveč za nekoga, katerega mentalni razvoj se je očitno ustavil pri 12 letih.

  • Odgovori chef 21. 5. 2012 at 10:02

    Vidva, cepca, sta prehuda norca celo za Dajanin blog. Nagnal vaju bom.

  • Odgovori chef 21. 5. 2012 at 11:52

    @Tomaž Majer aka @zzzz aka @marršnadrini itd. itd. odslej pri meni ne bo več komentiral, podobno pa čaka tudi ostale paciente, ki bi radi moj blog izkoriščali za medosebno nadrkavanje. Poln kurac vas imam, in to velja za vse udeležene. V moderacijo va snajverjetneje meče samo zaradi predolgih in prepogostih komentarjev in meni se s potrjevanjem tega spama ne ljubi več ukvarjat in za to nimam niti časa.

  • Odgovori chef 21. 5. 2012 at 12:17

    Ker @Majer, ki je že izključen iz mojega dvorišča, kar ne odneha, in zdaj trdi, da se bojim @Simone Rebolj, ker da mi je nekoč javno povedala, da sem papak (to bi res rad videl in bom hvaležen linka), naj povem, da bo lahko blokada doleti tudi Pelka in Simono.

    Mene ne moti argumentirana debata, četudi je obsežna. Motijo pa me osebna (če sploh so osebna, ker so, vsaj iz Majerjeve strani, anonimna) obračunavanja v tri krasne, ker očitno nimate pametnejšega športa, kot drkanje drug drugega v nedogled, brez vsakega dostojanstva in z argumenti, ki se sprevračajo v navadne debilizme.

    Jaz se grem zlaufat v naravo, vi pa medtem nabijate v smislu kdo je hujši kreten, pri čemer se ne zavedate, da ste v bistvu vsi isti. Podobno sranje smo gledali pri Dajani, Vlatki ipd., tukaj ga pa ne dovolim. Izmenjajte si maile in si dopisujte po drugih kanalih.

  • Odgovori Rado 21. 5. 2012 at 12:29

    . . . naj povem, da bo lahko blokada doleti tudi Pelka in Simono . . .

    s tem nas siliš v avtocenzuro. Jaz sem se že zalotil, da si kdaj pa kdaj ne upam replicirati na tvoj blog, v strahu da me ne boš skenslal.
    Še posebej, kadar z nespoštovanjem pišeš o Stanovniku (in nimaš prav).

  • Odgovori chef 21. 5. 2012 at 12:50

    No, saj ti si podoben norec. Ne nakladaj: nikoli ne brišem komentarjev, če ne pride do debilnega obračunavanja, kakršnega si lahko prebereš nekaj komentarjev više. Tvoje postsocialistične komentarje lahko objavbljaš, kot ti je drago. Avtocenzura pa ni nekaj slabega, ampak je nujna, sicer bi ti zdaj povedal še nekaj krepkih.

  • Odgovori David 21. 5. 2012 at 13:01

    Če mene blokiraš se ne mislim razjokat, tako da, kar izvoli. Lp.

  • Odgovori darja 21. 5. 2012 at 19:52

    Kako je meni všeč Chef – prav rajcig – ker je avtoriteta.

    Jaz vas vse rada berem – če koga spoštujem, so to ljudje, ki imajo svoje mnenje, ga zagovarjajo. Brez vas bi bil dolgčas. Se tudi potrudijo, da vse napišejo.
    In spoštujem Zzzz, Davida, Majerja….Radota (saj vem da se prav napiše Rada). Čeprav se malo čudim, da se spuščajo v polemike z ŽENSKO.
    Sploh s Simono (ki jo še posebej cenim). Ona je res nekaj posebnega. Strah in trepet moških! Haha! Imet nekaj takega doma – uff, po moje vsak tipček uide z repom med nogami čim dalj stran, ves cvileč v luno v parih dneh.

    Noo, nad vsem tem si ti Chef – res si car! Takih pravih moških danes več ni! Avtoriteta, varnost, sigurnost…Aktivnost, poznavanje in še tisoč drugih stvari – ob tem pa res Človek.
    Če boš še mene zdaj ozmerjal – se ne oglasim nikoli več.
    Te pa spoštujem, rada berem. Ko zrihtamo škarpo na vrtu, te povabim na pariške zrezke in ribe!
    In Pippo! ……………in Lisico.

  • Odgovori chef 21. 5. 2012 at 20:38

    No, to pa z veseljem pridemo! A bo krompirjeva solata zraven?

  • Odgovori darja 21. 5. 2012 at 22:13

    Jaa! Naša babi mojstrica za to.

    Se vidimo! Samo da foter neha komplicirat za vsak kamen v škarpi – peesda, poletje je tukaj!! 😀

  • Odgovori Simona Rebolj 21. 5. 2012 at 23:40

    Mislim, kakšen bukselj, no. Tudi jaz bi rada videla link o papku. Pa kakšen link o nekih dokazanih lažeh, za katere bojda bukselj pričakuje opravičilo, tudi.

    Simona Rebolj papkom pač ne dela reklame v svoji blogroli, niti jih ne omenja v zapisih med najboljšimi blogarji.

    Predavanju z dokazi izjemne raziskave o pisanem pravu in praktičnem pravu, zaradi katerega ne obstaja osemletnik s kolesarskim izpitom v Sloveniji, bi se pa z veseljem izognila, ker me papkovanje res ne rajca.

    Okej, konec žura. Viš, darja, ta prau dec je vse z bajte pometu. Tako je ponavadi s ta pravimi deci … če jih ti ne, oni tebe. Ampak ni panike. Sigurno bo še kdaj fešta:)

  • Odgovori Rado 22. 5. 2012 at 0:42

    “No, saj ti si podoben norec”
    in
    “Tvoje postsocialistične komentarje lahko objavbljaš, kot ti je drago”

    Takole človeku prilimaš etiketo, brez vsakega argumenta. Zelo neverodostojno! Kdo od naju je zdaj neresen sogovornik?

    Sem za kolesarjenje po cesti. Vsaj jaz vozim tam in tudi nimam problemov s hupanjem avtomobilistov, še posebej ker vozim dinamično in prepoznavno glede svojih namer. Kolesarska steza je primerna le za turistično vožnjo in kibiciranje mimoidočih. Za tu pa tam torej.

    Darja,
    Radota je kar prav.

  • Odgovori chef 22. 5. 2012 at 10:26

    @Rado: Mene blazno zabava, kako zelo zares ti in podobni patroni vse vzamete smrtno resno. Daj, povej, a ko prebereš, ko ti nekaj oponesem, tudi z nogicami zacepetaš po tleh?

    @Simona: Vsi smo mi papki!

  • Odgovori Simona Rebolj 22. 5. 2012 at 13:47

    @chef:

    Izjeme potrjujejo pravilo. To je ena izmed redkih floskul, ki mi je pri srcu:)

  • Odgovori Rado 23. 5. 2012 at 9:23

    “Daj, povej, a ko prebereš, ko ti nekaj oponesem, tudi z nogicami zacepetaš po tleh?”

    Ne bi verjel Šef, sem precej skuliran tip. Lahko si predstavljaš filmski prizor. Pretep v lokalu, stoli letijo po zraku, tip pa se ne pusti motiti in mirno zreže svoj steak do konca.

    “Mene blazno zabava, kako zelo zares ti in podobni patroni vse vzamete smrtno resno.”

    Hvala bogu, da te zabava. Glede resnosti pa: Vsak ima svoj fokus. Jaz pač imam takšnega, da najprej opazim nelogičnosti in neskladja. To je vse.

  • Komentiraj