Pleh na zelenici … no, na pesku.

Še pred tednom dni se je Pippa zadovoljno preganjala po trati ob rimskem zidu na Mirju.

Rimski zid

Prejšnji teden pa so na dobršnem delu površine na severni strani potke, ob stavbi Oddelka za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje Naravoslovnotehniške fakultete, odstranili zemljino. Imenitno, je razmišljala Lisica. Ta del bodo uredili skupaj z vzhodnim delom parka , ki je bil doslej razrit.

Potem so na površino položili polivinil.

V soboto je tovornjak pripeljal pesek.

V nedeljo je bil teren zravnan in utrjen.

V ponedeljek so na pesek zarisali tanke oranžne črte.

V torek so tam že parkirali avtomobili.

Rimski zid - parkirišče

Uredili so improvizirano parkirišče po vzoru tistega, ki stoji na mestu nesojene Narodne univerzitetne knjižnice in makadamskega parkirišča na mestu nesojenega Šumija. To je Ljubljana, zelena prestolnica.

Rimski zid - pleh

S tem se mi sploh ne ljubi ukvarjati in ne bom poizvedoval kaj in kako, ker bi postal samo slabe volje. Pojma nimam kdo je lastnik tega kosa zemlje in verjamem, da je to samo začasni ukrep.

Danes sem si ogledal registrske tablice. Od sedmih avtomobilov so bili po eden iz Kopra, Metlike, Celja in Kranja. Zakaj se vendar vozijo v središče mesta z avtomobili? A so normalni?

Seveda so normalni. Saj niso neumni.

Nadaljevanje prispevka je suhoparno. V luči včerajšnjega zapisa sem se pozabaval z voznimi redi Slovenskih železnic. Z avtobusi se nisem ukvarjal, ker bi bilo to zaradi katastrofalnega, neenotnega, potniku neprijaznega sistema preveč zamudno. Bi bilo pa simpatično te podatke zatlačiti v rit naslednjemu državnemu menedžerju, birokratu ali EU-komisarju, ko bo nabijal o takšnem ali drugačnem napredku na področju transporta.

Koper–Ljubljana

Koprčan lahko med tednom na edini vlak stopi ob 5:25 in prispe v Ljubljano ob 7:47. Naslednjič gre lahko – z avtobusom! – šele ob 10.03. Domov gre lahko ob 15:45 in se deloma vozi z vlakom, deloma z avtobusom. Čas vožnje: 2:27. Nekoliko hitreje gre z vlakom Intercity: odhod ob 17:45, prihod ob 20:05. Glede na način dela z osemurnim delavnikom je zelo verjetno, da bo Koprčan od doma odsoten vsaj 15 ur.

Metlika – Ljubljana

Metličan ima več možnosti. Če se mu začne služba ob sedmih in dela v središču mesta, bo morda ravno ujel, če se iz Metlike odpelje ob 3:55. Čas vožnje je 2:52 (povprečna hitrost okoli 33 km/h!). Če začne ob osmih, bo lahko sstopil na vlak ob 4:54 in prišel v Ljubljano čez 2 uri in 26 minut. Tako bo imel do službe 40 minut časa in morda mu uspe priti z Ljubljanskim potniškim prometom na drugi konec mesta. Domov gre lahko ob 15:16 ali 17:23, v obeh primerih se bo peljal dobro poltretjo uro.

Celje–Ljubljana

Celjan, ki se v Ljubljano pripelje v eni uri, če gre počasi, bo z vlakom potoval od 1 ure in 10 minut, če ga Slovenske železnice peljejo z avtobusom, do 1 ure in 51 minut. V določenih primerih bo moral na tej trasi prestopati. Idealna možnost je za marsikoga hitri vlak ICS, ki odpelje iz Celja ob 6:34 in prispe v Ljubljano ob 7:46, torej samo deset minut kasneje kot avto. Vozovnica v drugem razredu stane … 13,99 evrov. V eno smer. Z avtom se pripeljete za polovico tega zneska.

Kranj–Ljubljana

Kolikor toliko ugodne so vsaj povezave iz Kranja. Vlaki precej redno vozijo od 20 minut – po zasoljeni ceni 4,38 evrov – do 42 minut, torej celo hitreje kot v mnogih primerih pridemo z avtom.

Prejšnja objava Naslednja objava

22 komentarjev

  • Odgovori Paternina 12. 9. 2018 at 21:45

    No, ampak še vedno bi pa lahko parkirali na P+R barje in prišli z 9ko. Ali bicikljem. Od tega ima barjanska na enem delu že urejen rumeni pas, za drugi del pa se načrtuje. V vsakem primeru pa imaš prav glede parkinga. Obup.

  • Odgovori Danijel 12. 9. 2018 at 22:10

    Vsega ne moreš met. Da se boš z vlakom vozil poceni, udobno in hitro, ni variante. Dnevni migranti itak morajo imeti avto tudi za ostale poti, ne samo za v lj na šiht, saj praktično vsi živijo v tem ali onem selu. Ko pa avto že imaš… Tudi če bi imel možnost stopiti iz hiše direkt na poceni vlak, bi še vedno šel z avtom, ker si tako bolj “fleksibilen” in lepo izoliran od nadležnih soljudi.
    Spremembe lahko pričakujemo šele, ko se spremeni miselnost, ali pa ko postane pot z avtom pošastno draga.

    • Odgovori Roman 13. 9. 2018 at 6:18

      Migranti s Sela (vas proti Polhovem Gradcu) imajo pogosto tudi potomce, veliko je takih ki hodijo v vrtec/šolo.
      Tisti mlajši tako ali tako potrebujejo spremstvo oz. jih dostavijo/mo straši.
      Osnovnošolci imajo seveda na voljo tudi šolske avtobuse, ki so spet razred zase in ne pokrijejo vseh urnikov in jih morajo seljaki pač pripeljat v šolo (npr. na preduro). Verjetno bi mularijo lahko naložil kar na javni prevoz, kar predtavlja dodaten strošek.
      Da ne dolgovezim: tisto minuto, ko bo javni prevoz pokril moje potrebe za transport (na našem koncu je to v 90% res) in bo hkrati poskrbljeno za razvoz OŠ mularije, (z največjim veseljem) prodam enega od avtomobilov in začnem uporabljat javni prevoz. Kombinacija pol-pol (včasih avto, včasih bus) že stroškovno ne pride v poštev.

  • Odgovori Matej Zalar 13. 9. 2018 at 8:39

    @Paternina: Prosim, navedi en dober razlog, zakaj bi profesor tekstilnih tehnologij iz Metlike parkiral na P+R, plačal parkirnino/vozovnico in se z busom po rumenem pasu peljal na Aškerčevo, če se lahko brezplačno in hitreje pelje in parkira pri fakulteti? Resno: kaj je poanta P+R parkirišč, če potencialno razbremenijo promet kvečjemu znotraj Ljubljane? Mar ne bi bilo smotrno urediti javnega prometa tako, da bi razbremenili tudi avtoceste in magistralke, obenem pa še denarnice dnevnih migrantov? Kaj je dodana vrednost P+R, če se 20, 30, 100 kilometrov do tja ljudje vozijo po eden in eden v osebnih avtomobilih, zadnje štiri kilometre pa skupaj na avtobusu?
    Dobro, na voljo imajo še Bicikelj, ki je res super pogruntavščina. Ampak še vedno do Ljubljane prdijo vsak v svojem avtu. In ko bodo enkrat prepovedali avtomobile z agregati z notranjim izgorevanjem, bodo polnili te avtomobilčke kot nori, namesto da bi se z manjšo porabo energije vozili z električnimi vlaki.

    @Danijel: Kako je mogoče, da se lahko v Belgiji vozim z vlakom poceni, udobno in hitro – pa njihov sistem sploh ni med najboljšimi. In kako je mogoče, da se v Sloveniji ne morem peljati niti udobno niti hitro – zato pa vsaj poceni, če vzamem v zakup izgubo časa?

    Kot praviš … spremeniti je treba miselnost, da s ebo tudi tisti Kranjčan pripeljal v mesto z avtom. Ampak še prej je treba urediti sistem, tako da bo potniku prijazen. Poleg vlaka LJ-KR mora funkcionirati še LPP. Pa ne funkcionira.

    Sem pa prepričan, da je ena od osnovnih težav tudi nizka stopnja urbanizacije. Ljudje živijo v totalnih vukojebinah in se vozijo na delo v Ljubljano. Niso niti kmetje niti meščani. Ne moremo pričakovati, da bodo z Rakitne pa z Golega pod Kureščkom pa iz Želimelj pa iz Šinkovega Turna pa s Sela pri Polhovem Gradcu v Ljubljano vozili avtobusi na vsake pol ure. To ne gre. Ti ljudje se bodo vozili z avtomobili v vsakem primeru. Vseeno jih je pa relativno malo in če bi zrihtali nekakšen U-Bahn z Vrhnike, Kamnika, Škofje Loke in Grosuplja, bila lahko Ljubljana s tega vidika morda res prijetna za bivanje, ker bi bilo recimo manj gneče kot v Frankfurtu. Tako pa v Frankfurtu živi enkrat več ljudi kot v Ljubljani, gneča je pa na cesti vsaj enaka, če ni v Ljubljani celo huje.

  • Odgovori Matej Zalar 13. 9. 2018 at 8:43

    @Roman: No, ti si primer človeka, ki živi na selu 🙂 Ti se od tam ne boš mogel nikoli peljati z neko redno – zares redno – linijo, ker vsega skupaj verjetno v celi dolini živi toliko ljudi kot v treh blokih v BS3. Še manj se jih pa dejansko vozi v Ljubljano, ker nekateri vendarle doma kmetujejo. Ampak problem je Kranjčan, ki se pripelje v Ljubljano z avtom, ker ga sistem tudi ni prepričal. DObro, pride od postaje do postaje v pol ure. AMpak menda to ni vedno res 🙂

    • Odgovori Toma 20. 9. 2018 at 13:57

      Sicer vem da veš, amapak kje, glede na večino prebivalcev, je ž.p. v Kranju?

  • Odgovori kren 13. 9. 2018 at 11:02

    Sicer se ne vozim v Ljubljano, ampak v drugo mesto. Tragedija je v tem, da imam od doma železniško postajo oddaljeno 300m, od službe pa še manj. Ampak se vozim z avtom. Zakaj? Ker ljuba gomulka zjutraj sicer pelje v idealnem času, popoldne pa imam dve izbiri – ali grem pol ure prej ali pa 2,5 ure kasneje.
    Avtobus je pa n-go, ker namesto 38 km v pol ure (avto) naredi 52 km v skoraj uri in pol + 2x moram prestopit.

  • Odgovori Boki 13. 9. 2018 at 11:23

    @Matej: tocno tako, zakaj to lahko funkcionira v tujini, v Sloveniji pa ne. Tudi belgijec ima avto in ga uporablja za to, da gre po specerijo ali na izlet, v sluzbo se pa marsikateri vozi z vlakom. Seveda pa mogoce doma nimajo 2 avtomobila. Slovenija ima kljub precej nizjemu standardu v primerjavi s Flandrijo in Brusljem (v Valoniji je vsaj grobo receno standard na ravni slovenskega) vec avtomobilov na prebivalca kot Belgija. Toliko o tem…

  • Odgovori jani 13. 9. 2018 at 12:26

    Će slovenčku vzameš avto samo za en dan v tednu…porastejo samomori za 20%. Navkljub najdražjim cenam bencina v EU ne opaziš razlike v količini prometa pa makar je to sobota ali nedelja. Kaj boš raji gradil U Bahn če pa MI najbolš živimo od benztrošarin ??

  • Odgovori miran 13. 9. 2018 at 12:41

    Še moja izkušnja. Moja boljša polovica je dolga leta delala ravno v tej ustanovi, o kateri je govora. Vozila se je z vlakom in LPPjem (ali pa je šla s postaje/na postajo peš, je bilo baje ponavadi hitreje). Ampak je bila bolj izjema kot pravilo, večina se jih pripelje z avtom, in to najraje čisto do vhoda. Menda se ja ne bojo ženskice z oddelka za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje vozile z javnim prevozom. Ali hodile peš. Halo!

    V glavnem njej je bil vlak vseeno bolj komot kot avto, čeprav je za 100km v vsako smer izgubljala po dve uri in več vsak dan, vstajala sredi noči in prihajala domov pozno popoldne itd. Se ji je pa na koncu toliko zagabilo, da se zdaj ko ima do službe manj kot 20km in ima vlak praktično od vrat do vrat, se pa vozi z avtom. 🙄

  • Odgovori Boki 13. 9. 2018 at 12:48

    Seveda ni nujno, da bo vlak hitrejsi od avtomobila. Ampak razlika pac ne sme biti x2 ali vec. Dejstvo je, da lahko na vlaku clovek opravi marsikaj, cesar v avtu ne more in si mora za to vzeti cas nato zvecer doma, namesto da bi ta cas prezivel bolj socialno, v krogu ljudi. Npr. sam imam ta problem. Hocem prebrati eno ali dve tedenski reviji, ampak preprosto za to tezko najdem cas. Ce grem na siht s kolesom ali avtom, med voznjo brati ne morem. Na avtobusu bi pa lahko, ja. Tako da s tem se strinjam, dodatno prezivet cas na javnem prevoznem sredstvu ne pomeni a priori izgube casa.

    • Odgovori Jani 13. 9. 2018 at 13:58

      Ja.. ampak prej ni imela višjih pet… 🙂

  • Odgovori Bobi 13. 9. 2018 at 12:56

    Izgleda, da imam jaz kar srečo, da živim v Litiji. Če ni res kaj hudega na progi vožnja traja največ 32 minut, direktni vlaki pa rabijo približno 23 minut. Pot z avtom v center v najboljšem primeru vzame 45 minut. Povratna vozovnica stane 6,88 kar je po mojih (nekaj let starih) približno enako strošku avta (gorivo + ostali stroški). Če vzameš letno se pa približno pol leta voziš “zastonj” v primerjavi z dnevnimi vozovnicami.

  • Odgovori Boki 13. 9. 2018 at 13:31

    @Bobi: problem pri primerjavi stroskov avtomobila je ta, da je tezko alocirati fiksne stroske na posamezne voznje, fiksne stroske pa seveda pri vozovnici za vlak tudi delno pokrijes. Oziroma, ce imas visjo placo in placujes posledicno vec davkov, se lahko zgodi, da stroske SZ celo preplacas. Cudno se mi pa zdi, da za SZ ne obstajajo mesecne ali letne vozovnice? Mogoce bi taka ponudba le motivirala se koga drugega, da bi se raje vozil z vlakom.

  • Odgovori filmoljub 13. 9. 2018 at 13:43

    Z boljšo polovico se dnevno voziva iz Kamnika v Ljubljano in nazaj, z istim avtom ter na isto lokacijo. Čeprav imava v Kamniku železniško postajo pred nosom, v prestolnici pa največ 10 minut peš od kolodvora do službe, se voziva z družinskim avtom:
    (a) ker je ceneje, s parkirnino vred (povr. voz. za vlak 2 × 5 Eur za oba),
    (b) ker vlak teh 23 km vozi 42 minut in ustavi ob vsakem kurniku,
    (c) ker vlak nima klime, je star, umazan, smrdeč in poln srednješolcev,
    (d) ker rad vsakodnevno pizdim in preklinjam v koloni tovornjakov.

  • Odgovori Matej Zalar 13. 9. 2018 at 13:50

    @Kren: No, to. Ne vem, a je tako težko izračunati, da mora med enim in drugim vlakom za delovne ljudi miniti recimo 9 ur časa, ne pa 8 ali 7,5. Dobro, vem, da je težava tudi v infrastrukturo, ker v Republiki SLoveniji pač obstajajo enotirne proge. Ampak tudi ne pravim, da je težava samo v SŽ. Temeljna težava je v RS.

    @Boki: Tisti, ki bi jemali delodajalcem, recimo ne razmišljajo, da bi z ustrezno prometno infrastrukturo lahko gospodinjstvom prihranili na tisoče evrov že samo zato, ker ne bi vsaka družina potrebovala dveh avtomobilov. Na katera pa seveda država pobira luštne davek in trošarine, kot je omenil @Jani. 🙂

    @Miran: Seveda, ženskica se bo seveda vzila s svojim super varnim SUV, s katerim pripelje še otroka v šolo, seveda tako, da parkira na pločniku. Ampak za začetek ima tudi dober izgovor, da ravna tako.

    @Boki: No, zato se jaz načeloma rad vozim tako, da me nekdo pelje – ker je to praktično edina možnost, da sploh kaj preberem. Obenem pa opažam, da obstjajo ljudje, ki se lahko ure in ure vozijo ne da bi sploh počeli karkoli drugega kot buljili skozi okno. Tudi, ko sploh ni nobenega razgleda.

    @Bobi: Da, ti imaš dejansko srečo 🙂 Se mi pa zdi 6,88 evrov ka rprecej, glede na to, da se odpoveš določenemu luksuzu, ki ga nudi osebni avto – čeprav je seveda po drugi strani luksuz tudi vožnja z vlakom.

    • Odgovori Roman 14. 9. 2018 at 19:09

      “Ne vem, a je tako težko izračunati, da mora med enim in drugim vlakom za delovne ljudi miniti recimo 9 ur časa, ne pa 8 ali 7,5.”
      Seeda. Še ena cvetka na to temo: če imaš otroka v vrtcu, tam ne sme prebiti več kot 9 ur na dan. Ne glede na to, kje stanuješ in kje imaš službo in s čim se voziš. So kar sitni glede tega. Zdaj pa bodi pameten 🙁

  • Odgovori Jani 13. 9. 2018 at 14:10

    Rade Japanci za nas…
    Sama sreča da niso naši sosedje.. Vsaj kar se vlakov tiče.. 🙂

  • Odgovori Tomijama 14. 9. 2018 at 17:53

    Čestitam Matej. Zaradi zadovoljstva meščanov bo Jankovič vnovič kandidiral.

  • Odgovori Bobi 17. 9. 2018 at 11:32

    @Matej: Odvisno kaj smatraš kot luksuz. Meni je luksuz, da za pol ure zadremam, berem knjigo ali gledam film. Zdaj ko sem navajen na vlak vsakič, ko grem z avtom, pridem domov znerviran, zaradi gneče, glupih voznikov. Je pa tudi res, da imam do parkirišča še enkrat dlje, kot do železniške postaje. Sem pa letos kar nekajkrat tudi vlak zamenjal za kolo in je super 🙂

    Pa drugače uživam v vožnji z avtom 🙂

  • Odgovori kekec 20. 9. 2018 at 12:44

    V resnici so pa trije iz šiške, dva iz dravelj in po eden z viča in rudnika.

  • Odgovori Matej Zalar 20. 9. 2018 at 12:57

    Seveda, zelo verjetno je, da bi se lahko tja pripeljali tudi z avtobusoma številka 1 in 6, če bi se malo sprehodili, pa še z vsemi ostalimi. Ampak tudi to jim seveda v Ljubljani ne bo prišlo na misel.

    Sem pa danes opazil, da so to parkirišče doterali in med površino za vozila in sprehajalce dodali PVC trak rdeče/bele barve, da avtomobili ne bi parkirali predaleč na potko, kar se je imelo neizogibno zgoditi slejkoprej, to sem seveda vedel. No, zdaj je vse skupaj še bolj cigansko. Avtomobili za 30 jurjev in več, parkirani na pesku.

  • Komentiraj