Po dolenjskih gričih

Po tednu dni grevlanja sem komaj čakal na pošteno cestno turo z nekoliko hitrejšim pišem vetra okoli ušes. Krog čez Turjak, Bogenšperk in Trebeljevo je eden mojih najljubših in tokrat sem ga, namesto čez Ljubljansko barje, raje podaljšal skozi Žužemberk in po malo znanih dolenjskih gričih v smeri proti Trebnjem.

Potem ko mi je že po nekaj sto metrih pritisk dvignil osemdesetletni voznik s prevezo čez oko, ki je na svoj omejeni vid opozarjal s trobljenjem kar tako, ker je očitno mislil, da bi moral kolesariti po pločniku, sem imel v vseh 150 kilometrih samo eno bližnje srečanje, ki bi se lahko končalo s smrtnim izidom. Presenetilo me je, da na dolenjskih koncih skoraj ni bilo prometa, pa tudi kolesarjev je bistveno manj kot na Gorenjskem.

Vožnja do Iga čez Mateno je le nadležna ogrevalna formalnost, na vzponu iz Želimeljske doline na Turjak pa so izpod čelade že kanile prve potne srage. Novembra mi je bilo vroče!

IMG_20151107_121959

Tokrat se s Turjaka nisem spustil v Grosuplje, ampak sem šel do Rašice in levo čez Dobrepolje. Fotografija je zanič, a lepo kaže poškodbe ceste, ki jih iz avtomobila verjetno sploh ne opazite, ko se kotalite na pnevmatikah s pritiskom 8 barov, pa postanejo nekoliko bolj opazne in tudi čuti se jih dobro. Da se ne boste preveč čudili, ko kakšen cestni kolesar ne vozi ravno ob robu ceste in se mu morate, kakšna groza, ogniti malo bolj naokoli.

20151107_123936

V Zdenski vasi sem se priključil trasi s poti v Novo mesto in se čez Hočevje spustil v Krko. V Žužemberku pa sem tokrat zavil levo, proti Trebnjem. V dobršnem delu je cesta obupna, tik pred Plusko, kjer je najlepši tudi relief, pa kar znosna. Na poti stoji tudi ta krasna domačija s slamnato streho, mislim, da v Knežji vasi.

Na drugi strani avtoceste sem imel za pot v Šmartno pri Litiji dve možnost. Daljša in lepša vodi levo v Trebnje, potem pa skozi Mirno in Gabrovko, a zaradi prekratkega dne sem moral levo in ob avtocesti čez Medvedjek …

IMG_20151109_131534

Nadaljevanje poti je dobro znano. Žal mi je navsezadnje zmanjkalo časa za kvačkanje po klancih v okolici Janč. No, resnici na ljubo, mi je začelo tudi primanjkovati energije, čez Prežganje je še šlo, v Volavljah pa sem se spustil naravnost v dolino, s kolesom sem se tam spustil šele prvič. Da bi šel domov čez Javor, mi ni prišlo niti na misel, ampak sem bicikel raje zasvinjal na vlažni cesti po dolini. V mestu sem bil še preden se je kritično zmračilo. Lučke raje ne dam na kolo, sicer bi me hitro prijelo, da bi odpeljal še kakšno zanko, češ, saj sem razsvetljen. Tako se vsaj vrnem v doglednem času.

Ko se čez poletje navadiš delat dolge ture, je teh slabih 150 kilometrov mačji kašelj. Stvari postajajo preveč resne, kot sem predvideval – zdaj se skoraj ne ustavljam več in vsak čas se mi že lahko zareče, da grem na trening. Velik poraz za mojo skoraj pregovorno načelnost.

Screenshot 2015-11-09 13.48.08

Trasa: LJ–Matena–Ig–Želimlje–Turjak–Rašica–Videm–Zdenska vas–Hočevje–Krka–Žužemberk–Dobrnič–Pluska–Veliki Gaber–Bič–Radohova vas–Bogenšperk–Šmartno pri Litiji–Malo Trebeljevo–Prežganje–Volavlje–Besnica–Podgrad–LJ

dolenjska

Prejšnja objava Naslednja objava

13 komentarjev

  • Odgovori Seamus 9. 11. 2015 at 19:01

    Te dni sem naročil dve lučki s Kitajske – za na belanco eno hudo z 18000lm in 5 Cree diodami (hahaha), drugo za na glavo z nekaj manjšo svetilnostjo in eno samo ubogo LEDiodo (3000lm). Poročam kakšni bodo rezultati. Una za na glavo ima še LEDiodo na zadnji strani, da se te vidi (hahaha).

  • Odgovori BlazH 9. 11. 2015 at 21:54

    Opa, ta je pa lepa. Turco lahko še polepšaš, če ne greš iz želimeljske doline na Turjak, ampak malo naprej čez Veliki Osolnik v Rašco. Poznaš?

  • Odgovori Matej Zalar 10. 11. 2015 at 8:52

    @Seamus: Ravno zandjič smo se pogovarjali, da je nakup kitajskih lučk edini racionalen nakup lučk 🙂

    @Blazh: Vem za to varianto, ampak še nisem šel, ker mi je klanec na Turjak tako pošastno všeč.

  • Odgovori Seamus 10. 11. 2015 at 11:24

    @Matej – res je. Samo vedeti je potrebo par detajlov, ki jih na brzino razložim.
    Lučka je pošatno slabo sestavljena in jo moraš pred uporabo malo poštimat, če hočeš, da ti bo dolgo delala. Namreč CREE LEDiode so našopane preko tovarniških zmogljivosti in se nadpovprečno grejejo. To toploto pa je potrebno odvesti in ker kitajska lučka tega odvoda nimajo narejenega korektno moraš zadevo popraviti (prevodna pasta, ALU folija ipd triki).
    Druga stvar je baterija – CREE LEDiode so obupno požrešne zadeve – moja luč vleče skoraj 150% nazivnega toka (izmerjeno!) – to je 4,5A, maksimalni tok naj bi bil pa 3A (kar je še vedno veliko). To ti omogočata dve Li-Ion bateriji (velikost 18650).
    S temi baterijami je pa zopet problem. Nikakor ne smeš uporabljati tistih, ki jih imaš v kompletu zraven in so ničvredne (da je vse skupaj poceni seveda). Poleg tega, da so ničvredne so še nevarne – ker so brez zaščite pred izpraznjenjem lahko eksplodirajo:
    http://batteryuniversity.com/learn/article/lithium_ion_safety_concerns
    Nezaščite baterije so cenejše, namenjene so uporabi v telefonih, laptopih ipd, kjer je zaščiten celotni paket.
    Torej kupiti moraš lučko brez baterij (ki je potem par dolarjev cenejša) in posebej Li-ion baterije, ki imajo zaščito. Da še nekaj časa drži mora biti pa še dobra – najcenejši kitajski primerek dobre baterije je XTAR (Panasonic baterija in OK vezje, cena 13€ kos na Ebayu):
    http://www.ebay.com/itm/201385968454?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
    Potrebuješ od dve (25€) do štiri baterije (48€). torej zadeva ni več poceni.
    Potrebuješ še poseben polnilec za te baterije, ker drugače jih kmalu uničiš – Li-ion baterije potrebujejo poseben način polnjenja, kar je razlika napram Ni-Mh ali Ni-Cd!
    No, če si vse naredil tako, potem je velika verjetnost, da boš zadovoljen.
    Vprašanje pa je, če se ti splača 😉

  • Odgovori vinko 10. 11. 2015 at 12:36

    o ja si šel, na Medvedovi rundi 2. Drugače pa rad prebiram o tvojih dolenjskih potepanjih ker so mi bolj domače…

  • Odgovori Matej Zalar 10. 11. 2015 at 18:01

    @Seamus: Eh, mi smo govorili o praktično ničvrednih rdečih lučkah. Toliko, da te ne povozi avto.

    @Vinko: Ja, seveda, ampak potem nisem zavil proti Rašici. Tistih terenov ne poznam najbolje.

    • Odgovori vinko 11. 11. 2015 at 11:54

      Imaš tudi lepo varianto za naslednjič od Pluske do Litije čez Veliko in Malo Loko ter čez Čatež pod Zaplazom naprej mimo Gabrovke…

  • Odgovori Seamus 10. 11. 2015 at 18:20

    @MAtej – ojej, oprosti potem za tale spam. Namreč pred sabo imam vprašanje na odseku v zvezi s temi lučkami, če bi jaz komu kakšno zrihtal.

  • Odgovori Paternina 12. 11. 2015 at 9:23

    Odlično! To postaja čisto pravi kolesarski blog 🙂

    P.s. Če slučajno ne poznaš še predlog: med zdensko vasjo in zuzemberkom je meni osebno precej lepša in manj prometna povezava preko suhe krajine (zvirče-gradenc-žužemberk).

  • Odgovori Matej Zalar 14. 11. 2015 at 10:41

    Hvala! Preizkusim. Mogoče že jutri.

  • Odgovori Afna 16. 11. 2015 at 18:00

    Predlog Paternine je res dober, tudi meni všečen. Očitno ga danes @Matej nisi preizkušal. Sem srečal popoldne kolesarja, ki je od industrijske cone Mengeš sopihal proti Kosezam/Šinkovem turnu..:)

  • Odgovori Matej Zalar 16. 11. 2015 at 18:55

    Preveč sem znan 🙂

  • Odgovori Afna 16. 11. 2015 at 20:04

    Ne, le brado značilne barve, ki krasi tvoj obraz ne moreš spregledati:)

  • Komentiraj