Podražitev parkiranja za ozelenitev mesta. Zelenci pa prazni.

Občutna podražitev parkiranja na ljubljanskih ulicah s podaljševanjem časa, ko bo obvezno plačati parkirnino, me osebno ne moti. Saj nisem nor, da bi se kot ekološko relativno osveščen Ljubljančan v center vozil z avtom, s selitvijo na obrobje središča pa za to ne bo več nobene potrebe. Načelno pa me takšno lupljenje jezi, ker ne rešuje ničesar, razen seveda mestnega proračuna. Da v gradbenih jamah organizirajo plačljiva makadamska parkirišča, je verjetno tudi ukrep, ki spodbuja k ekološkim oblikam transporta v domnevno zelenem mestu.

podražitev parkiranja

Potnikov na avtobusih dobro desetino manj kot leta 2010

Dokler se zadržujemo v ožjem mestnem središču, je Ljubljana večinoma kar simpatično mesto. A ko se je treba preseliti na drugi konec, hitro ugotovimo, da sta najboljša možnost transporta taksi in avto. Pogojno se lahko na drugi konec mesta brez večjih težav peljete s kolesom, če vas ne motijo grbine, drevesa, oglasni panoji, nadstreški avtobusnih postaj in pešci na kolesarskih stezah, ki jih načrtovalci brez vsake pameti in logike zarisujejo tja, kamor sodijo najmanj. Na preozke pločnike.

Najslabša možnost pa je mestni avtobus. Verjetno ni mesta, kjer bi bili uporabniki zadovoljni z javnim prevozom. A po nekih raziskavah o zadovoljstvu potnikov z Ljubljanskim potniškim prometom, ki jih izvaja kar LPP sam, bi lahko sodili, da je javni transport v Ljubljani najboljši na svetu. Ampak seveda ni. Med šoferji je preveč primitivcev. Kršijo prometne predpise in za to ne odgovarjajo tako, da tega ne bi počeli več. Sistem plačevanja je uporabnikom neprijazen. Ne znajo voziti. Vožnja pa traja tako dolgo, da se človek resno sprašuje, ali ni glavno poslanstvo LPP oglaševanje.

Potniki naj bi bili po raziskavah sicer zadovoljni s storitvami, a beremo lahko, da se število potovanj z mestnim avtobusom zmanjšuje. In to že od leta 2010, ko so začeli šteti potnike. To se dogaja, kljub temu da mladina na avtomobile praviloma ni več tako navezana kot starejše generacije. Ampak takšni podatki vodstva LPP ne skrbijo, raje iščejo slabe izgovore. Da so s svojim delom ekstremno zadovoljni, so mi potrdili tudi po dogodku pred nekaj leti, ko sem izgubil živce, in šoferja avtobusa nahrulil, potem ko – s posmehom – med vožnjo ni nehal telefonirati, nakar sem dobil še plačilni nalog za kršenje javnega reda in miru. Po vseh floskulah na sestanku z vodstvom LPP so me nazadnje prosili, da ne objavim njihovih izjav, češ da se nisem najavil kot novinar.

Podražitev parkiranja za rešitev gneče v Ljubljani

To situacijo, namreč slabe možnosti transporta po mestu, namerava občina reševati z dodatnim kaznovalnim ukrepom. Podaljšanje časa, ko so parkirišča plačljiva, ni pač nič drugega kot podražitev parkiranja. Mar res mislite, da voznik, ki je bil pripravljen za parkiranje plačevati od 8. ure naprej, ni pripravljen plačati že od 7. ure? Bo zaradi tega ukrepa ta človek raje sedel na mestni avtobus in za prevoz porabil recimo pol ure več?

Pozabite na spodbude. Mestna občina Ljubljana nas raje prepričuje s kaznovalnimi ukrepi, obenem pa na državni ravni sanjarijo o spremembah v načinu transporta – s kaznovalnim zakonom! – že čez dobrih deset let, kot da bodo okolje odrešili električni avtomobili. Zoran Janković je župan že krepko več kot deset let, na področju javnega mestnega prevoza pa se razen kozmetičnih popravkov ni zgodilo čisto nič. Nekaj linij so podaljšali. Uredili so rumene pasove, s katerimi so zajebali voznike avtomobilov. Postavili so prikazovalnike prihodov avtobusov, ki funkcionirajo le redko. In to je vse, česar se spomnim. Včasih se pohvalijo s solidnim voznim parkom. Kot da je moderen vozni park nekakšna dodana vrednost in ne osnova.

Lepo mesto je prebivalcu prijazno mesto. Vse ostalo je samo fasada.

Prejšnja objava Naslednja objava

18 komentarjev

  • Odgovori Vizo 1. 2. 2018 at 20:37

    Zanimivo; ko sem še živel na Viču, sem še podlegal floskulam mestnih oblasti in slepo verjel, da živim v najlepsem-mestu-na-svetu-de. Zdej, ko sem doma na podeželju, je moje oko bolj kritično – vpadnice so velemesta nevredne, reklam in panojev je mnogo preveč, fasade so povečini obupne, Barjanka bi se komot imenovala Balkanska, tako ciganska je. Parkirna mesta so za avtomobile od letnika 2000 preozka, za mnoge prekratka. PZA na Dolgem mostu je katastrofa. Škoda, ker predispozicije so ble pa kul …

  • Odgovori kren 1. 2. 2018 at 20:45

    Žal se moram strinjat. Kot občasni obiskovalec Ljubljane, si ne predstavljam, da bi moral na trolo… pa sem jo v študentskih letih koristil 100%. Nimam pojma, kako in kje plačat, sem pač kmet. Včasih si kupil žetone, pa gasa. Zdaj pa en kup neumnosti, vsaj za nas bolj “zrele”. Raje grem z avtom do Kongresnega ali Trga republike v garažno hišo,tame to niti slučajno ni boljša situacija kot prej.
    V Londonu ali Parizu niti pomislim ne na avto za v center. Pogledam , katera kombinacija vozovnic je ugodnejša in gasa. Pri nas sevžal to ustavi že z nakupom…

    • Odgovori Oskar Sever 6. 2. 2018 at 11:25

      Se pravi, v Parizu ti ni problem pomisliti in si kupiti karto na samopostrežnem terminalu, ko pa prideš v Ljubljano si pa kar naenkrat kmet. V Parizu kupiš karto, zato, ker si posran in si ne bi upral 15 metrov z lastnim avtom. Ljubljana je pa še vedno zelo udobna za vožnjo z avtomobilom pa parkirnih mest je tudi kar nekaj.

  • Odgovori Matej Zalar 1. 2. 2018 at 22:12

    @Vizo: Ampak center je lep … de?

    @Kren: Kleni Ljubljančani se pa rzburjamo nad provincialci, ki delajo gnečo v mestu 🙂 In potem spet volimo nadlegovalca žensk … in obenem grmimo proti ameriškim producentom, ki šlatajo ženske 🙂

  • Odgovori Stane Debevec 2. 2. 2018 at 7:33

    Dober da vsi,

    se spomnim osemdesetih, ko sem hotel z železniške postaje v Štepanjsko. Moral sem spustiti dve devetki, ker se nisem mogel zbasat v avtobus in sem šel s tretjo devetko. Takrat ni LPP nič spraševal, kako smo zadovoljni z mestnim prevozom. No pa saj jim je tudi sedaj vseeno, če se vozimo v škatlah, iz katerih se zaradi oglasov nič ne vidi. Sem dosti raje na kolesu, tudi pri -10 °C….mesto tako ali tako pokrije stroške firme ne glede na število potnikov in kvaliteto storitev.
    Ljubljana je na nekaterih mestih simpatična, drugod pa obupna. Vpadnice so grozne, fasade razsute, oglasov kolikor hočeš. Še sreča, da zelenje nekatere stvari zakrije in polepša. Pa sneg tudi.
    Pozdrav,
    Stane Debevec.

  • Odgovori Paternina 2. 2. 2018 at 10:36

    Tole bo kar dolg odgovor, upam da se vsaj kdo najde, ki ga bo prebral… 🙂
    Bom dodal še nekaj dejstev, ki si jih kot dežurni nergač izpustil in ki jih večina obiskovalcev tegale bloga verjetno niti ne pozna, niti o njih ne razmišlja. Predvsem zato, ker se nektari ne zavedajo (zavedate), da ni vedno tako enostavno. Oziroma, da se zdi najbolj enostavno takrat, ko veš najmanj.

    Potnikov na avtobusih dobro desetino manj kot leta 2010:
    Res je. Trend opravljenih poti z LPP ke v upadanju. Nekako tako gre:
    2010 42.814.184
    2012 39.437.496
    2014 39.838.115
    2016 37.790.716
    Ampak hkrati je trend števila uporabnikov v porastu:
    2011 505.925
    2013 553.005
    2015 546.045
    2016 548.418
    Tako da ni tako zelo črno-belo. Upoštevati je treba tudi, da je vedno več kolesarjev, Bicikelj pa je nasploh zelo dobro koriščen. In če upoštevami, da je voznike avtov najtežje premakniti iz avtov, potem je pač logično, da trned porasta kolesarjev neugodno vpliva na uporabo LPP. Se pa strinjam, da je možnosti napredka pri LPP veliko. Bi rekel celo največ od vseh možnosti in prometnih sredstev v Ljubljani.

    Podražitev parkiranja za rešitev gneče v Ljubljani:
    Si upam trditi, da je tudi to res. Bom razložil. Problem Ljubljane in prometa so dnevni delovni migranti. In študenti. Dnevnih migracij na delo v Ljubljano je približno 120.000 vsak dan. To je številka, ki ne upoteva študentov in ostalih poti v Ljubljano (kmetje, UKC,ipd) in to je tudi približna številka delovno aktivnih ljudi v Ljubljani. Torej, vsak dan se delovno aktivno prebivalstvo v Ljubljani podvoji. Zakaj? Velik del krivde nosi prostorsko načrtovanje, centralizacija in stanovanjska politika. Ampak kar velik del krivde nosi tudi prometno načrtovanje. Torej, če ponazorim na primeru: zakaj se je nekdo odločil preseliti na npr. Vrhniko, ko je iskal svoje prvo stanovanje? Ker je tam ceneje oziroma je dobil več, za isti denar in ker je izračunal, da je pot do službe (seveda v Ljubljani) po AC dolga točno 17,5 minut, kar res ni veliko. Posledica je 120.000 delovnih migracij dnevno in dnevne zagate na cilju (Ljubljani). Če kdo še ni uganil, rešitev tega ni v novih cestah, ker bodo rezultati čez max 10 let enaki, samo cest in avtomobilov na njih bo več. In rešitev tudi ni (samo) v LPP, ker so dnevni migranti praviloma izven dosega LPP (čerav se linije v dogovoril z občinami LUR podaljšuje in so dobro obiskane). In ker so daleč najbolj (na)vezani na osebni avto. Ljubljančni namreč niso in relativno pridno uporabljajo tudi druga prevozna sredstva (pešačijo, kolesarijo in se vozija z busom), ampak če se dnevno v Ljubljano pripelje cca. 100.000 avtov jim to ne pomaga prav veliko.
    In pri reševanju tega problema pa je eno najmočnejših orodij parkirna politika. Ne trdim, da je v Ljubljani optimalna, ampak dražitev, uvajanje novih parkirnih con in podaljšavanje plačljivega parkiranja je definitivno prava smer in bi jo morali vsi Ljubljančani, ki jih trenutno stanje moti, podpirati. In če kdo misli, da lahko takšno sliko izboljšamo samo s korenčkom in brez palice, je naiven. In korenček so recimo rumeni pasovi, prikazovalniki, PromInfo (koliko od vas, ki samo pizdite, ga dejansko pozna?) urejanje P+R, ipd. In to, da se rumeni pasovi uvajajo na račun avtomobilistov je edino logično, če želiš, da ta sprememba dejansko tudi pozitivno vpliva na trende uporabe prometnih sredstev.

    Pa naj se ne bere, da zagovarjam stanje, takšno kot je. Se strinjam, da bi lahko bilo bolje, hkrati pa pravim, da se je marskiaj tudi že naredilo in da so stvari zastavljene precej dobro. Tako kot za vsako stvar je tudi tukaj potreben predvsem čas. In vizija. Pomaga pa, če se tudi ljudje zavedajo vzrokov in posledic in ne iščejo krivca samo v vodstvu občine in države.

  • Odgovori Ella 2. 2. 2018 at 10:42

    V sluzbo se vozim s kolesom, pri tem preckam Vilharjevo, kjer stoji vse, tudi busi. Kaj mi potem pomaga lpp, ce pridem prej pes? Dokler ne bo lpp locen s svojim pasom (pa ne na racun osebnih avtov) in kolesarske vsaj pogojno urejene ne le ob glavnih vpadnicah (pesci everywhere), o urbanizaciji prometa tezko govorimo. Nimam utvar, da bo to kaj kmalu na prednostni listi

    • Odgovori Paternina 2. 2. 2018 at 10:53

      Ella, kako naj bo bus ločen s svojim pasom in ne na račun osebnih avtov?? A je kdo že razmislil, kaj ta predpostavka pomeni? Pomeni rušenje večjega dela prve vrste objektov ob svseh vpadnicah. In to zato, da se bodo še vedno prazni busi lahko vozili hitreje. Ker če se bodo pogoji za osebni avto izboljšali (ali vsaj ne poslabšali) potem je to še vedno najudobnejša (in pogosto tudi najcenejša) možnost. In potem nikogar ne premakneš iz avta. Ok, mogoče 1% tistih, okoljsko ozaveščenih ki jim to trenutna ureditev in poraba časa onemogočata.
      Sej sem vedel, da ne bo noben prebral tako dolgega odgovora. 🙂

  • Odgovori Paternina 2. 2. 2018 at 10:48

    In ne, nisem ne občinski in ne državni funkcionar. Se pa s točno takšnimi tematikami službeno ukvarjam precej aktivno in razumem vzroke in posledice precej bolje od povprečnega uporabnika prometne infrastrukture, ki vse kar ve je to, da stoji v koloni in izgublja čas in da ga bo na cilju država/občina še olupila za parkirnino. 🙂

    P.S. se opravičujem za vse tiskarske napake v prejšnjem postu. Tako pride, ko pišeš v službi in se ti mudi 🙂

  • Odgovori siggi 2. 2. 2018 at 22:01

    Vedno dobim obcutek, da se zadev lotevajo z napacne strani. Najprej naredi VSE kar se da, da bi lpp postal bolj privlacen za uporabnika, potem pa zapres slovensko, podaljsas parkirnino ipd

  • Odgovori Matej Zalar 3. 2. 2018 at 9:13

    @Paternina: Trend naraščanja potnikov je spin, ki ne pove ničesar. Popolnoma vseeno je ali narašča število potnikov, če se to čedalje večje število vozi čedalje manj. Poleg tega iz podatkov, ki jih navajaš, ni razvidno naraščanje, razen skok med letoma 2011 in 2013. To zame ni noben argument, ampak zavajanje z enimi podatki, ker so neki drugi neugodni. Vseeno je na avtobusih čedalje manj ljudi, čedalje več pa na kolesih, kar je seveda odlično, in ne dosti manj v avtomobilih, kar sploh ni dobro.

    Če kot primer dnevnih migracij zaposlenih v Ljubljani navajaš Vrhniko … prav ti ljudje imajo možnost ugodnega parkiranja na P+R na Dolgem mostu in nadaljevanja poti v mesto z LPP. Nekateri to seveda pridno počno, nekaterim pa se zdi to absurdno. In seveda jih moramo razumeti. Naj ti povem, da sem se včeraj od Viške cerkve za Bežigrad napotil z LPP. Seveda so bile razmere neugodne, a res je tudi, da sem se odpeljal ob 13.35, ko načeloma sploh še ni gneče. Na Bavarski dvor sem prispel ob 14:19 (!) in to kljub zaprtju Slovenske ceste, kar je bila – to trdim kot nekdo, ki se redno vozi po do skrajnosti zabasanih Tržaški in Aškerčevi – velika napaka. Ne samo, da ta pot zdaj traja dlje z avtomobili, dlje traja tudi z mestnimi avtobusi, ker je prometa praktično enako, cest pa manj. Po Slovenski se pa avtobus vozi tako počasi, da celo po tem odseku ni nič hitrejši kot včasih.

    Tega, da je šofer ustavil točno toliko od pločnika, da smo morali vsi dvakrat copniti v plundro, seveda sploh ne bom omenjal, to je pač nivo te kurčeve firme – na Petrolu so lahko fantje kar naprej dobre volje, na LPP nas pa redno zajebavajo.

    Kdor je šel z Viča za Bežigrad z avtom, je z dvopasovne Tržaške po dveh pasovih zavijal levo, na dvopasovno Tivolsko, se sicer tudi zataknil, a prispel za Bežigrad verjetno kakšne pol ure prej kot jaz, in še pred vrata se je pripeljal, jaz sem pa še 5 minut pešačil.

    Ob tem se mi, kot že zadnjih deset let, poraja vprašanje, zakaj VSE avtobusne linije vozijo čez Slovensko cesto, bodisi do pošte bodisi do Bavarskega dvora bodisi mimo obeh. Zakaj ni avtobusne linije, ki bi vozila po Tivolski cesti? In verjetno še kje. Zakaj ni krožne linije?

    Ko kot korenček omenjaš prikazovalnike prihodov, te pa žal res ne morem jemati resno? A ti sploh uporabljaš LPP? Ti prikazovalniki so v preveč primerih popolnoma neuporabni, da bi jih sploh lahko jemal resno. Sploh pa to ni noben korenček, to je nekaj, kar MORA obstajati, če se sploh hiočemo pogovarjati o javnem transportu.

    Seveda se strinjam, da parkirnine morajo biti, ampak s tem težave v Ljubljani ne bomo rešili. Ker če se nekdo vozi od Viča do središča mesta več kot pol ure, je tisti evro za parkiranje, ali pa naj bosta zaradi mene tudi dva, bolj slaba palica.

    Sicer govoriš o nekakšnih nastavkih, ki pa jih jaz ne vidim. Žal, vizije ne vidim. Kje si pa ti še videl enopasovno vpadnico v mesto, kakršno imamo zaradi rumenega pasu (ki je sicer potreben in praktično obvezen) na Celovški? Dobro, to je lahko kratkoročna rešitev … srednjeročno pa bi morali iskati rešitev za širjenje obstoječih vpadnic, a tega za zdaj žal še nisem zasledil. To je težko, ni pa nemogoče. Če je bilo mogoče zgraditi faking štadion v Stožicah, potem ne vem, zakaj ne bi bilo mogoče še to.

    Seveda pa ni težava samo v MOL, s tem se strinjam. Zgrešena je kompletna prometna politika pa tudi politika, ki favorizira življenje “urbanega prebivalstva” na podeželju, in to po takih vaseh, od koder nikoli ne bodo mogli v mesto drugače kot z avtom, in bodo čez 40 let finančno gotovo na slabšem, kot če bi kupili stanovanje bliže Ljubljani.

    In kako je mogoče, da vlak od Kamnika do Ljubljane po zastareli progi vozi 40 ali 45 minut? In kako je mogoče, da ni hitre vlakovne povezave z Vrhniko? In kako je mogoče, da se prijatelju bolj splača voziti iz Žirovnice v Ljubljano z avtom, kot po obstoječi železniški progi z vlakom (dela pa 5 minut hoje od železniške postaje).

    To je tisto … namesto, da bi oblasti nudile državljanom in občanom servis, nudijo vse prej kot to.

    In čisto tako, kot človek, ki ceni normalne človeške odnose: osebno bi bil z LPP kakšnih 50 odstotkov bolj zadovoljen že če bi se šoferji vedli normalno. In če bi vozili normalno.

  • Odgovori Matej Zalar 3. 2. 2018 at 9:15

    @Siggi: Tako. To je prava pot. Je dražja. Je zahtevnejša. Je manj opazna od novih fasad in stadionov. Je pa tudi nekaj, česa rne moremo pričakovati od te oblasti (občinske in državne).

  • Odgovori phoenixslo 3. 2. 2018 at 14:09

    Kot nekdo ki zadnjih nekaj let dnevno preživi 2 x 40min za pot iz Bežigrada do Viča na LPP-ju imam več pozitivnih izkušenj z vozniki kot negativnih, vendar se slednje bolj vtisnejo v spomin. Nazadnje mi je pritisk dvignil šofer, ki je kljub minmalnemu prometu v času ko je navadno prometna konica, vozil 30 km/h in se na vsaki postaji še ustavljal, da slučajno ne prehiti časovnice prihodov na postaje.

  • Odgovori Matej Zalar 3. 2. 2018 at 14:58

    Verjamem, da lahko postane vožnja z LPP čisto simpatična izkušnja, potem ko sprejmemo, da šoferji potnike pozdravijo z mrkimi obrazi ali ne da bi jih sploh pogledali, in potem ko se navadimo na sunkovito pospeševanje in zaviranje. Osebno tega ne sprejmem kot nekaj normalnega in mi gre strašansko na živce, ker vem, da bi bilo lahko bolje.

    Da šofer vozi strašansko počasi, je sicer naporno in dviga pritisk, se je že zgodilo tudi meni, ampak kolikor bi prijalo prispeti na cilj prej, je treba vzeti v ozir tiste, ki jih je treba na postajah šele pobrati 🙂

  • Odgovori Paternina 6. 2. 2018 at 12:00

    Ja, Chef, saj se strinjam. LPP ima še ogromno možnosti na izboljšave. Nekaj znotraj organizacije (kot recimo odnos vozniko) nekaj pa v okviru MOLa. Ampak dvigniti potovalno hitrost avtobusa ni enostavno (s tem je povezana tudi uporabnost portalov, čeprav bi se te prihode dalo napovedati bolje, sem pripričan. Če zna google…). In ne moreš enačit Stožic z širjenjem vpadnic. Vpadnic je (recimo) 5 in prav vse bi bilo treba razširiti vsaj za en pas. To pomeni ohohoh stanovanjskih hiš in tudi precej večjih objektov. To pa je poseg, ki ga trenutno tudi država ne zmore. No, ne samo finančno, tudi organizacijsko… In ni res, da se ne išče rešitve za širjenje vpadnic. V prostorskih dokumentih ima MOL že cca. 10 let zarisano širitev vpadnic in rezerviran prostor za rumeni pas (ali tramvaj). Samo eno je prostor rezervirat in omejit posege v njem, drugo pa je potem to tudi izpeljat. Me zanima reakcija ljudi, če bi rušili komplet prvo vrsto objektov ob vseh vpadnicah. Garantiram vsaj 15 civilnih iniciativ…
    Poleg tega pa učinka nebi bilo, če bi z avtom še vedno imeli dober dostop in dvopasovno vpadnico v mesto. Zakaj pa bi se potem človek spopadal z izzivi LPP, če lahko posluša radio, nastavi sebi primerno temperaturo, se pogovarja po telefonu in se vmes še elegantno pripelje v mesto? Človek je po naravi len in težko ga boš prepričal v manj udobno možnost. Je pa seveda tudi racionalen in če bo manj udobna možnost hitrejša in cenejša, no potem pa mogoče gre. O železnicah in vlakih (ki v vsaki normalno razviti državi predstavljajo hrbtenico javnega prevoza) pa nebi. Že prvič nisem, z razlogom. Se večkrat peljem z vlakom, obup…

    Sicer pa, če mene vprašaš kaj je izvirni greh vseh prometnih težav v konicah (predvsem v Ljubljani, ki ima kot sem že napisal ogromno delovnih migrantov), je to socialni korektiv, ki se mu reče nadomestilo za prevoz na delo. Ok, tudi vinjete (namesto cestinjenja v prostem prometnem toku) igrajo vlogo, ampak te vsaj pozitivno vplivajo na prometno varnost…

  • Odgovori Mojster Miha 6. 2. 2018 at 21:23

    Za začetek bi lahko LPP malo zmanjšal število postajališč, ker res ne rabiš postajališča 50 metrov na levo in 50 m na desno. Potem bi mogoče šlo malo hitreje.

  • Odgovori Boki 8. 2. 2018 at 15:13

    Problem je, ker se vsega lotevajo nekaj napol. Oziroma, nekaj vzamejo in nič ne ponudijo za vzameno. Pravilno je, da je en pas rezerviran samo za avtobuse, ampak najprej je potrebno urediti P+R infrastrukturo, začrtati tako traso avtobusa, da ne bo stal v gneči (npr. naj bo Aškerčeva rezervirana za avtobus ali pa naj se vozi po kakšni drugi ulici ali pa naj ulice razširijo) in avtobus naj pelje na vsakih 5 minut. Potem pač nimaš kaj jamrati, če boš obstal v prometu v mestnem središču. Alternativa je, ampak je nisi izkoristil. Tako nekako so naredili v Amsterdamu (sicer ekstremen primer). Za promet ni zaprta načeloma skorajda nobena ulica, večinoma so samo enopasovnice, ampak nobenemu niti na pamet ne pride, da bi z avtom rinil v center. In ni gneče kar se tiče avtomobilov…

    Ampak seveda, v najlepšem in najbolj zelenem mestu na svetu so se tega lotili pri koncu ne pri začetku. Najprej prepovedat in nabit cene, potem pa mogoče postopoma nekaj (če sploh kaj) ponudit kot alternativo.

    Ko bi v LJ še vedno imeli tramvaj, bi bilo tudi lažje. Tramvaj je ožji od avtobusa in izmenično lahko vozi tudi po enotirni progi med postajama, če so te dovolj blizu skupaj.

    Skratka…provincialno mesto v nerazvitem delu evrope. Ni denarja za izvedbo celovitega projekta (ali se le-ta meče skozi okno v žepe kolegov – Urbana) in vse se dela šlampasto.

  • Odgovori Matej Zalar 8. 2. 2018 at 17:49

    @Paternina: Osebno mislim, da javni prevoz niti ni nujno neudobna možnost. V vsakem primeru je cenejša. Se mi zdi pa noro, ampak res noro, uspeh javnega prevoza vezati na to, da najprej ljudem (še bolj) priskutimo vožnjo z osebnimi avtomobili. Zdaj mi pa povej kako naj se jaz recimo z Viča vsako jutro v službo pripeljem z avtobusom. Ob tem pa predpostaviva, da sploh ni gneče, ker avtomobilov preprosto ni. Tudi ko vse poteka tekoče, se bom z avtobusom peljal tako odločno dlje kot bi se z avtom, da ta opcija sploh ne pride v poštev. Čim moraš prestopati, si v riti. In če moram prestopati in ne morem s kolesom, grem ponavadi s taksijem.

    Meni je sicer jasno, da je težko razširiti vpadnice, ampak se bojim, da je to edina možnost, če ne mislijo nečesa odločno spremeniti. Ampak, kot pravim, v zadnjih desetih letih teh sprememb nisem opazil.

    Sicer pa, saj pravim … ne moti me niti toliko trajanje vožnje, kot me moti odnos šoferja do potnikov in tiste čisto običajne neumnosti, ki bi jih lahko rešili mimogrede.

    @Mojster Miha: Ampak res, na to sploh nisem pomislil …

    @Boki: Seveda, obstaja še ena možnost. Zapreti celo mesto za vse avtomobile 🙂

  • Komentiraj