Poreden pešec

Ni boljšega kot živeti skoraj v središču mesta. Samo ena reč mi gre na živce. Aškerčeva cesta. Grozna je. Še posebej med Fakulteto za farmacijo in Naravoslovnotehniško fakulteto, med katerima je komaj dovolj prostora za vse, ki se jim v konicah blazno mudi, v obe smeri in z vsemi mogočimi prevoznimi sredstvi. Hrupna je. In prekleti semaforji! Včasih čaka pešec na zeleno luč … devetdeset sekund.

Devetdeset sekund!

Prečkaj Aškerčevo, prihrani čas in preživi!

Normalen človek, ki ceni svoj čas, seveda ne čaka. Ko je prometa veliko in sem namenjen v center, se zato napotim proti Zoisovi in počakam, da se rdeči za avtomobile prižgeta v križišču s Snežniško in pri kiosku. Takrat na vmesnem ozemlju ni pločevine in prečkanje ceste je povsem varno. Če ni gneče, in pogosto je ni, pa seveda skočim čez cesto ob prvi priliki.

Ne razumem zakaj bi pritisnil na gumb pri semaforju, čakal v najslabšem primeru 90 sekund na prazni cesti, potem pa jo prečkal pri zeleni, pri čemer bi morda s svojo konformnostjo zajebal nekoga v avtu, ki bi moral izgubljati čas in denar, obenem bi pa okolico onesnaževal z malimi prašnimi delci.

Seveda pa je treba pred storitvijo prometnega prekrška najprej temeljito pregledati stanje, ne samo zato, ker je prečkanje ceste smrtno nevarno, pač pa tudi iz uvidevnosti do voznikov, ki jim nikakor nočem povzročiti sitnosti.

Hop, Cefizelj, te že imam!

Zadnjič sem ob enajstih zvečer zelo dobro preveril stanje in šel čez cesto ne da bi kogarkoli motil … žal pa v temi človek ne vidi, da je bil tisti avto, tam, daleč, daleč … policijski. Vedno se mi zgodi.

Ne vem, če ni prekrška storil tudi policist, ko je čez dvojno črto zapeljal levo na Snežniško, ne da bi vklopil intervencijske luči, a s podrobnostmi se ne ukvarjam, saj nisem policist, ki z vso resnostjo obravnava minoren prekršek in z vso resnostjo razloži kakšne so lahko posledice tako neprevidnega ravnanja na cesti. Nisem mogel držati jezika za zobmi in povedala sta mi, da imajo policisti opravka s pešci, ki jih zbijejo avtomobili do smrti.

To je seveda grozno, zato pa pazim nase. Raje pa nisem omenil, da sta z nevarno vožnjo prek polne črte ogrožala življenja neobstoječih pešcev približno toliko, kot sem jaz ogrožal svoje lastno življenje pred neobstoječimi avtomobili.

Pa še brez dokumentov!

Poleg tega s seboj – tri minute hoda od doma – nisem imel osebne izkaznice. Veste, osebno izkaznico morate imeti s seboj, tudi če samo peljete psa scat.

»Kaj bi bilo, če bi vas povozilo in s seboj ne bi imeli osebne izkaznice? Kako bi vedeli, kdo ste?«

Točno to je rekel in komaj sem se ugriznil v jezik in mu nisem oponesel, da bi bila to v tem groznem primeru moja najmanjša težava. Ne vem, morda bi mi posthumno zaračunali 50 evrov za ta grozen, grozen prekršek. Ker sem bil še živ, mi pa prijazno nista napisala globe še zaradi tega prekrška, ampak le za kršitev 99, člena odstavka 8 ZprCP – 20 evrov, ker bom pridno plačal v osmih dneh.

»Srečno pot in previdno,« sta mi zaželela.

»Hvala vam za skrb in še naprej uspešno delo,« sem se zahvalil.

Čez pet minut sem šel nazaj. Čez rdečo.

Prejšnja objava Naslednja objava

28 komentarjev

  • Odgovori zmago1 10. 6. 2019 at 6:43

    V rdečo se ne hodi in pika! Kako boš pa učil otroke,..če je varno in ni avta greš čez rdečo>potem bo hodil čez rdečo skoz in ga bo res enkrat zbil avto. V tem primeru je prav da si dobil kazen, upam da te je spametovalo.

  • Odgovori Bobi 10. 6. 2019 at 6:54

    Hah, zgleda imajo veliko novih policajev na praksi 🙂 Jaz sem tudi plačal za prečkanje Masarykove pri zeleni za pešce, pri ustavljenem prometu. Je pa res, da nisem šel čez prehod 🙂

  • Odgovori Anonimno 10. 6. 2019 at 7:26

    @zmago1, bom namesto Mateja napisal: ostrižena, bogaboječa ovca si, ki so ji oprali možgane in upognili hrbtenico. Takšne je lažje voditi – samo zabevskaš in naredijo, kar hočeš.

    Popolnoma enakega mnenja sem kot Matej: pravila morajo obstajati, ker preprečujejo kaos in anarhijo, vendar potrebe po brezkompromisni togosti ne bi smelo biti. Vse v sodelovanju z zdravo kmečko pametjo, seveda.

    Če so razmere na cesti iz kakršnegakoli vzroka (pozna ura, praznik, …) umirjene – beri: cesta prazna, potem ni nobene potrebe, da bi pri rdeči luči stal minuto in pol, gledal v zrak in čakal, da ti avtomat pove, kdaj lahko greš na drugo stran.

    Je pri tem koga ogrožal? Je povzročil kakršnokoli nevarnost?

    Situacija me spominja na vic, ki sem ga prebral pred kratkim:
    – “Oprostite, navedite mi en razlog, zaradi katerega moram plačati TV prispevek, čeprav si ne lastim TV sprejemnika.”
    – “No, … imate računalnik.”
    – “Toda, jaz preko računalnika ne gledam TV programov.”
    – “Da, vendar je računalnik instrument, ki vam omogoča, da bi jih lahko gledali.”
    – “Prav, potem mi odobrite tri otroške dodatke.”
    – “Toda, gospod … tule piše, da nimate otrok!”
    – “Drži, nimam otrok, vendar imam ‘instrument’, s katerim bi jih lahko naredil.”

    Policaju je Matejevo prečkanje ceste šlo na roko: je korak bližje izpolnitvi dnevne kvote, ki mu jo je predpisal nadrejeni. Izkoristil bo vsako neumnost, da napiše kazen in izpolni ukaz, pa čeprav se mu osebno vse skupaj zdi enako neumno kot Mateju, ki se komaj zadržuje, da ne bi stegnil gobca in kateri bo moral plačati.

    Povsod in z vsem smo omejeni, sleherni korak nam določajo povečini nesmiselna pravila in še bolj iz nas ustvarjajo robote, ki ne bodo znali v življenju narediti niti enega koraka, ne da bi prej pogledali v priročnik, kjer je zapisano, kako je kaj treba narediti, da bo vse v skladu s pravili in po črki zakona.

    Res ne vidiš, da je to narobe?

  • Odgovori Đanni 10. 6. 2019 at 7:39

    Itak v rdečo…
    Če greš v zeleno…. te zbije pjanc s 120 na uro….ob polnoči.

    • Odgovori zmago1 10. 6. 2019 at 8:51

      @ANONIMNO
      Policaj bi lahko dal ustno opozorilo se strinjam, ampak to je že neka druga zgodba,…
      Tukaj gre za opravičevanje in celo hvaljenje s tem da je naredil prekršek,…..tako kot uni poslanec ki je ukradel sendvič potem pa se hvalil,…
      Če že kršiš zakone jih daj tako da drugi ne vidijo in se ne hvali s tem, vsako javno kršenje zakonov namreč vodi v anarhijo in slabše življenje za vse.

  • Odgovori YOLO 10. 6. 2019 at 9:29

    Jaz sem šel v petek čez rdečo pri BTC (zraven je blo 6 policajev) (ravno kronometer se je končal)
    Vendar je bil s hrbtom obrnjen proti meni in me ni videl.

    • Odgovori Matic 10. 6. 2019 at 21:54

      Glede gospoda sodnika bi dodal samo to, da so si gospodje sodniki sami izmislili ta pravila, ker so se počutili ogrožene…

  • Odgovori Matej Zalar 10. 6. 2019 at 9:50

    @Anonimno: Hvala za odgovor. Točno to. Plus: pešec bi moral biti kralj. To ne pomeni, da skače po cestah ali kolesarskih stezah. Bizarno pa je, da mora pešec čakati na avtomobile 90 sekund, avto pa čaka pešca 15 sekund. Kam smo prišli? Razumem, da je treba zagotoviti pretočnost prometa, ampak takšna razlika v intervalu je naravnost nora in človeka sili v prekršek. Če vidim, da bom čakal 30 sekund, seveda počakam. Ne morem pa kot lipov bog čakati 90 sekund, in to po možnosti na prazni cesti. Ampak, seveda, pravila so pravila, pravi priden Slovenec. Medtem mi ljudje, ki so kaj živeli ali hodili po svetu, poročajo, da je prečkanje ceste vsepovsod redna praksa, ki jo policisit kratko malo tolerirajo. V zvezi s tem imam simpatično izkušnjo iz New Yorka, ki je ne bom še enkrat ponavljal.
    Pri nas pa je kultura avtomobila tako prevladujoča, da ljudje tega sploh več ne opazijo kot anomalijo, ampak kot nekaj normalnega.

    @Zmago1: Pri mojih letih me policist ne more spametovati z neko bizarno globo. Z denarno kaznijo so dosegli celo obratno kot bi na primer z ustnim opozorilom. Čez cesto grem tam vsaj štirikrat na dan, to pomeni recimo vsaj tri minute čakanja dnevno. Včasih brez vsakega razloga, no, zato, ker je pač rdeča luč.
    Anarhija? V redu, če sem ter tja kak pešec teče čez cesto, je torej to anarhija. Ni pa anarhija parkiranje vsepovsod (policisti tem ljudem sploh ne pišejo kazni, kot da imajo za to ekskluzivno pravico redarji, ki pa spet globijo samo tiste, ki ne plačajo in ne tistih, ki parkirajo narobe), vožnja skozi globoko rumeno ali celo rdečo luč v križišču, ki ga prečkam pred Aškerčevo. Dnevno opažam take prekrške, a teh ljudi ne globijo. Lahko rečeš, da je to relativiziranje, ampak jasni so tudi podatki, da večino pešcev povozijo na zebrah in po krivdi voznikov.
    Lahko si pa tudi predstavljaš, da otroka ne bi učil naj hodi čez rdečo, saj je vendar otrok, jaz pa nisem bedak. Med desetletnikom in odraslim človekom je pa vendarle neka razlika, ki se izraža tudi v tem, da je odrasel sposoben razmišljati bolj racionalno. Na koncu pa bo, glede na statistiko, zasanjanega otroka povozil pijanec, ki bo spregledal rdečo luč.
    Sicer pa je tudi meni jasno, da sem naredil prekršek, plačal bom tistih 20 evrov in še naprej hodil čez rdečo … vsake toliko pač za to mini nekonformnost plačam. Moti me pa to načelno: ker to pešcem počno redno pod pretvezo “paziti morate sami nase, ker ste najšibkejši udeleženec v prometu”, medtem ko zakonodaja ni sposobna ustaviti pijancev in kretenov. Kot na primer butasti predlog za še nižjo dovoljeno stopnjo alkohola, medtem ko nesreč ne povzročajo tisti z 0,27, ampak tisti s krepko več … take prekrškarje bi morali po mojem mnenju preprosto zapreti za kakšen teden dni ali dva, v zapor, ker bi bila vožnja pod vplivom alkohola kaznivo dejanje, ne pa le hud prekršek. Ampak, kot vedno: pri nas se lovi male lumpe. Tiste, ki hodijo čez cesto kot jim veleva zdrava pamet, sčasoma pa tudi tiste, ki bodo spili kozarec vina in se odgovorno peljali domov.
    V Republiki SLoveniji je prekršek celo, če iz trgovine ne prineseš računa. Ne pozabi tudi na to malo bizarnost. Otroka bom seveda naučil tudi to: “Prinesi račun iz trgovine in ga odvrzi v kanto, šele ko prestopiš prag.” Zakon je pač zakon!

  • Odgovori Matej Zalar 10. 6. 2019 at 9:52

    @Yolo: Dosti si upaš … ampak v teh primerih ni panike, ker je policist tam z drugo nalogo in se mu ne ljubi oziroma niti nima časa, da bi se ukvarjal s takimi lumpi. Pred parlamentom tudi stoji policist, pred njim pa se dogaja anarhija, ljudje tekajo čez Šubičevo na vseh koncih in krajih … pa nič. Anarhija na Šubičevi, tako rekoč na pragu doma demokracije.

  • Odgovori UrošO 10. 6. 2019 at 11:30

    Če še kdo ne ve, zakaj je treba vzeti račun:
    https://www.youtube.com/watch?v=1T7g3rNvlBE

    • Odgovori Jani 10. 6. 2019 at 14:46

      To ni smešno…

  • Odgovori zmago1 10. 6. 2019 at 12:28

    HAHA VREDNO OGLEDA 🙂

  • Odgovori Anja 10. 6. 2019 at 12:28

    Prazna cesta. Semafor, kjer po pritisku na gumb kratek čas čakaš. Ti si že čez prehod (ki ni ravno obljuden, majhen kraja) avto bo pa še 15-20 sekund čakal ob praznem prehodu. Meni je policaj sam takrat rekel, ko je ravno tam stal “Ti kar pojdi čez, brez gumba in zelene luči, saj nikogar nikjer ni” In sem res, brez kazni. Razumem kazen, kadar se ogroža, izsiljuje. A če pri prazni cesti prečkaš, če nikogar ne oviraš…zakaj bi čakal zeleno luč?

  • Odgovori YOLO 10. 6. 2019 at 12:31

    Matej, se strinjam. V bistvu sem imel srečo. Vsi ostali, ki so čakali na zeleno so me gledali z nejevero v očeh.

    “Anarhija na Šubičevi, tako rekoč na pragu doma demokracije.”
    Ko prestopi prag, lahko začnemo na novo.

  • Odgovori Tana 10. 6. 2019 at 13:26

    Sem enkrat zamišljena šla čez cesto ca 50 m od prehoda za pešce. Za menoj je prišel policist in me potrepljal po ramenu. Najprej mi jih je nekaj krepkih napel, kot kakšni šolarki, potem pa sem za kazen morala iti na drugo stran in potem lepo nazaj čez prehod za pešce. Bilo me je tako sram, da sem “zakuhala” čeprav ni bilo ne vem kakšne vročine.

    @Urošo, ta z računom je pa svetovni. Nasmejala do solz, sem se pa tudi zamislila … mogoče je res boljše, da drugič vzamem račun. 😉

  • Odgovori Matej Zalar 10. 6. 2019 at 14:45

    @UrošO: No, to! Haha.

    @Tana: No, no, takole zamišljeno hoditi čez cesto pa tudi ni pametno. Še enkrat: ko kršimo prometne predpise, moramo biti na okolico 110-odstotno zbrani, kot Primož Roglič 🙂

    Pri nas se vse prekrške obravnava enako brezkompromisno in se potem to vrlino še poudarja kot nekaj pozitivnega, češ, red je red pa čeprav slab. Ni res. Če nekdo za pol minute parkira na pločniku, ker bo nekaj vrgel v kaslc, naj mu pa bo. Ne moremo tega prekrška izenačevati s prekrški tistih, ki dve uri pustijo avto na prostoru za invalide, ker če to enkrat enačimo, tudi parkiranje na ivalidskih parkiriščih na lepem ni več tako velik problem. Nekaj je pa treba za tako razumevanje imeti v glavi, a menda to niti ni bistvena kakovost, ko Policija v svoje vrste sprejema nove kadre, tako sem vsaj slišal od nekega novega kadra.

    Naslednji primer je primer vrhovnega sodnika, ki ga po nekem pravilniku privijajo z rentgenom vsakič, ko pride v službo. Seveda se je vrhovni sodnik takrat vedel kot popoln kreten in še lagal je, ampak po drugi strani se strinjam, da ni nobene potrebe za to, da se pregleduje tako visoko avtoriteto na enak način kot slučajne obiskovalce sodišča pod pretvezno nekakšne enakosti pred zakonom. Ampak nekdo je odločil, da je to nujno, ker, saj veste, varnost mora biti na prvem mestu.

  • Odgovori siggi 10. 6. 2019 at 20:06

    Kako prepoznaš Slovenca v tujini? Edini čaka na zeleno luč.

    Malo off.. Slovenca na letalu? Edini ploskajo ob pristanku 🙂

  • Odgovori Anonimno 10. 6. 2019 at 20:35

    V Španiji imajo podobne semaforje kot pri nas in podobna pravila, pa nihče ne pričakuje, da boš ob prazni cesti čakal zeleno.

    V Sloveniji sem pri ilegalnem prečkanju zelo previden, podrobno pogledam, če je kje kak policaj..

  • Odgovori Boki 10. 6. 2019 at 21:58

    Pa dajte no, saj niste po zupi prplaval. Vsi po vrsti. Se strinjam, da ne cakas pri rdeci luci, ko 300 metrov v eno smer in 300 v drugo ni nobenega avtomobila. In ne, po tem cakanju na zeleno nismo znani slovenci ampak nemci. In potem ti (v Nemciji) dajejo se slabo vest s tablami pri semaforjih “pocakaj na zeleno, daj otrokom dober zgled”. Ampak…vsi vemo da je dobrsen del populacije ali bukslnov ali sanjacev ali zatopljencev v pametne telefone ali jim brez muzike tudi 10 minut ni za ziveti. Ce se vozim s kolesom, se mi vsakodnevno zgodi, da mi nekdo skoci na cesto ali na kolesarsko stezo, ker se ozira samo po zvoku, glave obracati se mu ne ljubi. Lahko trdite, da bi avto seveda slisal in do nesrece ne bi prislo. Ja, verjetno res ne, saj statistike res niso tako zelo zastrasujoce. Toda kaj hocem povedat…problem pri tem gledanju skozi prste je to, da je potem tezko reci, kje potegniti crto. In tudi policaji niso vedno najbolj brihtni osebki, so verjetno le vzorec druzbe kot take. Krsil si zakon, policaj te je oglobil, pravilno. Strinjam se, dogajajo se veliko hujse pi****ije, pa se teh policija se loteva ne. Da, bi se jih morala ampak to se ne pomeni, da je sedaj narobe, ce se lotevajo banalnih primerov. Morali bi se lotevati vseh primerov! Policaja nisi videl, dobil te je, placal si, za moje pojme ni policaj naredil nic narobe, pa ce se zdi se tako neumno. Naslednjic bodi pozoren da ni policaja in pac preckaj cesto, ker verjamem, da ne spadas v tisto kategorijo populacije, ki ne bi znala trezno presoditi zadeve. Problem pa je, da tisti, ki tega ne znajo, razmisljajo isto kot ti. Zato pa pac imamo pravila in regulative za vsako traparijo…o tem si ze pisal npr. takat o elektricnih skirojih.
    Gre pa seveda tudi meni na zivce, da nas lovijo na takih primerih, na avtocestah se pa dogaja cestni terorizem vsako sekundo na tisoc razlicnih tockah po celi drzavi….blendanje, strasno kratka (ne)varnostna razdalja, taka in drugacna agresija, itd. tam pa nikogar, da bi takim stopil na prste. Vsakic ko preckam mejo me je zaradi tega sram, da sem slovenec.
    ———–
    In ne, po ploskanju ob pristanku letala tudi nismo znani slovenci, ampak italijani. Glede spanske policije pa ne vem….te pustijo preckati cez rdeco zaradi zdrave pameti ali zato, ker so leni ali pac zato, ker se, bolj juzno gres, krsenje pravil smatra kot nekaj normalnega?

  • Odgovori Boki 10. 6. 2019 at 22:00

    *slovensko mejo, v smeri Slovenije

  • Odgovori Matej Zalar 11. 6. 2019 at 6:27

    No, meni je seveda jasno, da sem naredil prekršek in da bom za kazen, ker ob tem nisem dovolj previdno preveril, če je zrak čist policajev, pač plačal 20 evrov. Ne morem pa ob smrtno resnem plozanju o nevarnostih takšnega početja ostati resen.
    Od policistov sicer pričakujem sposobnost, da presodijo, kdaj je nek prekršek zrel za globo, kdaj za opozorilo in kdaj je mogoče tudi zamižati na eno oko. Razumem, da imajo pri tem mnogi težave ampak potem naj samim sebi pripišejo relativno slab ugled, ki ga kot dobrega omenjajo samo v svojih lastnih raziskavah javnega mnenja, ki jim verjamem toliko kot anketam LPP o zadovoljstvu z LPP. Mislim, da bi moža postave svoj čas precej bolj koristno porabila, če bi nekje prežala na pijane voznike, ki jih je vse polno in zbijajo neprevidne pešce na prehodih za pešce. Če se že morajo iti represijo.

  • Odgovori Anonimno 11. 6. 2019 at 8:37

    To tudi jaz naredim večkrat, namesto da ustavljam promet grem čez rdečo na nekaterih semaforjih, kjer je pregledno. Narava bo hvaležna, zdravje tudi.

    “Dom demokracije”, vidiš ko dobim turiste na obisku parkiram pred Šubičevo. Ponavadi jim pokažem tiste pave pred hišo, potem jim pa rečem “Here are animals, but ZOO is there” in pokažeš na hišo demokracije.

  • Odgovori n3o 11. 6. 2019 at 10:15

    @Matej

    še dobro da te ni kaznoval mislim da s 500€ ker te ni mogel identificirat (ja ker nisi imel osebne)…

  • Odgovori Bencin pa take fore 11. 6. 2019 at 10:25

    “Here are animals, but ZOO is there” in pokažeš na hišo demokracije.
    ajoj
    😆

  • Odgovori Bencin pa take fore 11. 6. 2019 at 10:28

    A migrantom tudi pišejo kazni za nezakonit prehod meje?
    Aja ne! njih pa zastonj prepeljejo v Ljubljano.
    Toliko o enakosti pred zakonom.
    Fuj – pos***** se na tako policijo

  • Odgovori Matej Zalar 11. 6. 2019 at 10:55

    @n3o: No, toliko pa menda ni, ker me je dejansko lahko identificiral. Domnevam, da je takšna kazen zagrožena za primer, ko je nekdo preveč pameten in noče povedati kdo je ali pa daje lažne podatke 🙂

    @Bencin pa take fore: Mislim, da obstajajo neke kazni, seveda pa mi boš težko razložil kje naj dobijo ta denar, če so že vse zagonili za švercanje.

    • Odgovori Jani 11. 6. 2019 at 13:19

      Poslušaj n3o… ker je odvetnik 🙂

  • Odgovori Anonimno 11. 6. 2019 at 12:04

    To me spominja na moj dogodek nekje okrog leta 2005. Takrat še mladoletna, sva s prijateljem prečkala cesto pri zeleni luči, nakar se iza vogala prikaže policist. Seveda je videl dva ki sta sredi ceste in na semaforju rdeča luč. Obvezno je moral po vseh pridigah narediti zapisnik, kot mladoletna sva šla k sodniku za prekrške (oz. starši, ker sem bil v šoli v oddaljenem kraju).
    Na koncu pa zmaga njegova izjava: Saj vaju nebi popisat, samo morajo videt da tudi jaz nekaj delam.
    Potem pa razumi namen takega plemenitega dejanja g. policista.

  • Komentiraj