Poštenost se plača

Dobro, poslanec je spizdil sendvič. Pa kaj potem? Zagrešil je bagatelno delinkventno dejanje, pa še to je imel kar dober povod. Prodajalke so ga s svojo ignoranco gotovo raztogotile približno tako kot mene pred leti osebje ljubljanskega bistroja, ki ni in ni želelo izdati računa. Kaj naj bi pa naredil? Prosil v praznem lokalu še četrtič? Naj bi podivjal? Naj bi klical kakega nadrejenega, medtem ko se natakarica in natakar otipavata v kotu? Naj bi odšel ven še bolj počasi, kot sem šel, kot bi rekel poslanec, eksperimentalno? Opravil sem vendar longitudinalno študijo primera dveh lenih natakarjev, ki v prazni gostilni vsaj deset minut nista mogla prinesti računa. Bolj počasi v zgodovini gostinstva ni spizdil še noben gost.

Je dr. Darij Krajčič dejansko kradel, kot tisti državni sekretar, ki ima težavo psihološkega izvora? Ne bi rekel. Uglednemu strokovnjaku na področju okolja in gozdarstva je enostavno prekipelo, dovolj je imel lenih žensk, ki niso opravljale svoje službe, kot je sicer v trgovinah običajno. Preveč običajno. Ko potrošniki nergajo, jih imajo pa še za norce. Kdaj bomo ugotovili, da težava ni samo v delodajalcih, ampak tudi v izvajalcih, operativcih, lenuhih in neposobnežih, ki bi jih morali odrezati in narediti prostor normalnim, ki si želijo delati? Od ministrstev pa do trgovin.

Seveda se ne spodobi, da bi poslanec ukradel sendvič – in to celo javno obelodanil.

Lahko bi bil pa poslanec tudi tiho. In bi lopov še vedno sedel v Državnem zboru.

Če emene vprašate, je družbeni eksperiment uspel stoodstotno. Bolje bi bilo samo, če ne bi odstopil. V tem primeru bi si namreč upal staviti, da bi ga naslednji teden tisti populistični težak v Planetovi oddaji Argument zaradi te banalne zadeve šraufal gnusno resno in s tako slaboumnimi dovtipi, kot jih je mogoče pričakovati samo še od kakega strankarskega paramedija. Ker, saj veste, če krade sendviče, gotovo krade tudi sicer. Ker, saj veste, pri LMŠ so trdili, da so poštenjaki. Ker, poslanska plača ni dovolj? Ker, ali poslanci mislijo, da si lahko privoščijo karkoli? Naj to povedo strokovnjaki! Abonirani mnenjski voditelji o čemerkoli. Naj povedo smrtno resno. Vse to zaradi sendviča s poli salamo.

Ker, ali je to normalno, da nas predstavljajo poslanci, ki kradejo sendviče za 2,99 evra?

Seveda je normalno.

 

Prejšnja objava Naslednja objava

17 komentarjev

  • Odgovori Superfly 15. 2. 2019 at 19:32

    Tale zgodba je tako bizarna, da sem se, krohotal, ko sem jo prvič zasledil. Čisti Monthy Python skeč. Z naskokom najbolj nora poslanska zgodba odkar jih je Hvalica dobil s Sobotno prilogo.

    Ata popolnoma razumem, bi ga pa, če bi bil njegov šef, odstopil samo zato, ker je vse skupaj priznal. No ja, mogoče je pa tudi ta del družbeni eksperiment.

  • Odgovori Mojster Miha 15. 2. 2019 at 20:14

    Se strinjam, da je eksperiment uspel stoodstotno, ne vem pa komu je pravzaprav s tem nastavil ogledalo, trgovini/delodajalcem/delojemalcem in njihovi nesposobnosti, ali morda slovenski javnosti, ki zagrabi za vsako kost in zaradi katere je moral odstopit.

  • Odgovori Matej Zalar 15. 2. 2019 at 20:20

    Točno! Monthy Python. Saj ne bi rekel, da je priznal. Povedal je pač, niti narobe se mu ni zdelo pretirano. Dobro, malo je imel slabe vesti, ampak, če ženske ne delajo … še največ je profitirala klošarka. No, pa tisti Niko i’Ništa, ki bo poslanca nadomestil v parlamentu.

  • Odgovori Vizo 16. 2. 2019 at 2:40

    Matej, a se spomniš, ko je Grega odpiral svoje sendviče v uredništvu in včas ni blo za dihat? Samo jih ni kradel, si jih je doma pripravil … 🙂

  • Odgovori Tat Sendvičev 16. 2. 2019 at 23:46

    Poslanec, ki mu plačujemo 4000 EUR na mesec, ima subvencionirano prehrano, krade sendviče v trgovini, nato se v parlamentu hvali s tem da je kradel, ti pa ga zagovarjaš.
    Ni čudno da smo kjer smo.

  • Odgovori Tat sendvičev 16. 2. 2019 at 23:52

    EDIT: zaštekal sem po drugem branju.
    Kakorkoli, fucking BUTALESTAN
    #samdanijanša

  • Odgovori filmoljub 17. 2. 2019 at 9:59

    Slovenistan PRESS. Če se je doslej Miki Šarec zdel še kar priseben in nemara celo sposoben, je s temi traparijami (vsaj pri meni) dokončno izgubil vso verodostojnost, ko je moral poslanec odstopiti zara kraje sendviča. Načelnost in etična drža, my ass. So pa o tem kretenizmu poročali nekateri svetovni mediji. Slovenija, država spizdenih sendvičev. Za crknit.

  • Odgovori Matej Zalar 17. 2. 2019 at 10:06

    @Vizo: Hehe, ja, pa mislim, da je to na koncu delal nalašč.

    @Tat sendvičev: Da in še enkrat, da bo jasno. Seveda ni prav, da je ukradel sendvič. Ker domnevam, da je bil v trgovini, kjer se prodajalke skrivajo in se kvečjemu delajo, da delajo, ga pa tudi razumem, da je znorel. Jaz sem tam nazadnje pizdil, a dosegel seveda nisem ničesar. Zdaj bi pa rada država to firmo kupila in naprej podpirala lenobo in nesposobnost, spet pod pretvezo nacionalnega interesa. Za podporo nesposobnosti cele verige, vse tja do potrošnika, ki tako ali tako najraje kupi ceneno hrano, ker za boljšo nima denarja.

  • Odgovori Matej Zalar 17. 2. 2019 at 18:10

    @Filmoljub: Tebe sem pa spregledal. A veš kaj je smešno? smešna je ta jebena ničelna toleranca do tatov sendvičev, po drugi strani je pa ta država leta in leta kradla denar otrokom invalidom, ukradli so razlaščenim lastnikom obveznic in državni zbor kar noče sprejeti zakona, ki bi jim omogočil sodno varstvo, da sploh ne govorim o tem kako z zavlačevanjem in pritoževanje na višja sodišča zavlačujejo s postopki, ko državljani upravičeno tožijo to državo – in tožbe na prvi stopnji dobijo -, vse to v upanju, da bodo državljani obupali.
    Evo, to je ta država. Še enkrat: leta in leta so kradli denar otrokom invalidom, vsakemu so ukradli 10 jurjev, vsi od medijev in politikov do državljanov pa zdaj cvilijo zaradi sendviča, ki ga človek sploh ni spizdil, ampak ga je vzel, ker so mu stopile na žulj lene prodajalke, ki delajo v spodnjem štuku maxija.

  • Odgovori Disguy 17. 2. 2019 at 20:12

    Jaz kar ne morem verjeti, da je šlo za kaj drugega kot za krajo. Tudi če je sam pri sebi resno mislil, da s ”preverjanjem delovanja sistema” počne Mercatorju neko hudo uslugo, tak izgovor pač ne špila (Tip je dobesedno uporabil enega od izgovorov najbolj idiotskih youtuberjev – “It was a social experiment”). Tud jaz lahko sredi ulice nekoga kresnem okoli ksihta ali pa mu vržem cegl na avto, pa mi tak izgovor ne bo koristil, tako na sodišču javnega mnenja kot tudi na nobenem dejanskem sodišču. Celo na tako ušivem, kot je slovensko.

    Tudi če se mu je tako prekleto mudilo in se mu ni ljubilo čakati, bi lahko vseeno pomislil, da negativne posledice odtehtajo kakršnokoli pozitivno korist. Če je želel nekaj storiti glede tega problema, bi lahko v končni fazi nasprotoval vnovičnemu državnemu nakupu Mercatorja, kar bi pomenilo, da bi ta spet postal nek socialni buffer.

    Bolj vsebinsko pomembni kot ta bebec pa so odzivi ljudstva, ki spet kažejo na to, da ali folk nima razčiščenega koncepta lastnine ali pa mislijo, da je treba branit tudi najbolj idiotska dejanja vseh, ki jih politično podpiraš. Vse to relativiziranje je postalo že nek meme, ki se znova in znova pojavlja, ker hočejo ljudje prelagati krivdo za vse pizdarije na neke abstraktne krivce, sami pa bi uživali vse dobre strani sistema in ga obenem še nadmudrivali ob vsaki priložnosti.

  • Odgovori filmoljub 18. 2. 2019 at 8:15

    @Nergač: Seveda, temu se reče, da smo Butalci (kot ponavadi) bolj papeški od papeža. Kar je samo drugi izraz za usrano sprenevedanje in politični oportunizem. In ne, ni vsaka “kraja” enaka ali vsak prekršek enak drugemu. Slovenistan in njegovo idiotsko upoštevanje črke na papirju. Potem pa lovimo kurje tatove, na drugi strani pa bomo še 350 let veselo odplačevali dolgove naših tajkunov, političnih veljakov in drugih zgrešenih naložb. Pomemben je samo in zgolj kontekst. Ampak kaj ko večina funkcionalno nepismenih prebivalcev te kurje države itak nima pojma, kaj to sploh pomeni.

  • Odgovori Matej Zalar 18. 2. 2019 at 9:45

    @Disguy: A veš kaj bi naredil, če bi bil pameten? Tiho bi bil in nihče ne bi vedel, da je ukradel sendvič To bi bila potem res kraja. Če to obelodaniš v živo na TV, pa to po moje sploh ni več kraja, ampak teater absurda. Seveda pa histerizirana družba tega ne prepozna kot teater, ampak kot faking krajo. Ne bi rekel, da je kdorkoli to njegovo dejanje relativiziral – razen mene. Večina ga je nabijala na križ, od njegovih poslanskih kolegov naprej. Da sva si na jasnem – če se človek ne bi samoprijavil, še zdaj ne bi vedeli, da je lopov.

    In če bi sendvič izmaknila mati samohranilka ali, bognedaj, azilant, bi bil to za del slovenske družbe dokaz, da država ne funkcionira, češ, matere samohranilke in azilantje nimajo niti za sendvič. V tem primeru pa cel teater, kot v primeru ministrovega saksofona, kar je bil še en teater absurda, samo da je bil še hujši, da je imel večje posledice.

    Mogoče se komu zdi kaj takega kot je ničelna toleranca super koncept – meni pač ne. Ker je to skregano z vsako logiko. Do kod bomo še pregnali ničelno toleranco?

  • Odgovori filmoljub 18. 2. 2019 at 9:56

    Jaz pravim, da so bile na delu kar tri neumnosti, vsaka naslednja večja od prejšnje: (1) da je sploh spizdil tisti kurčevi sendvič (namesto da bi ga protestno pustil tam), potem traparija (2) da je to javno povedal (namesto molčal kot rit), in vrhunec idiotizma (3) da je moral zaradi tega odstopiti. (Namesto da bi imel na izbiro, ali se mu zdi dejanje dovolj resno, da to stori. Moralne posledice in sramoto bi pač moral požreti.)

  • Odgovori Matej Zalar 18. 2. 2019 at 10:25

    Saj veš kaj bi bilo, če ne bi odstopil. Za začetek bi ga šraufal tisti kreten na Planet TV, morda bi to zajahali tudi na nacionalki, ki prav tako postaja čedalje bolj nagnusen primerek populističnega medija. Tako bi ga nabijali na križ, da na koncu tega ne bi vzdržal, saj je vendar poštenjak – ki takoj prizna, da je ukradel sendvič – in ne klasična baraba kova Janković/Janša, ki bi bil s pomočjo servilnih medijev odporen na prav vse. Ta poslanec smo v bistvu vsi mi, ki smo kdaj plačali obrtnika na črno.

  • Odgovori Jani 18. 2. 2019 at 13:19

    #dražji

  • Odgovori Matej Zalar 19. 2. 2019 at 15:23

    No, na to mislim. Potem me pa nekdo nadira, ker relativiziram krajo sendviča. Kaj pa naj? Ali naj resno pišem, da je ukrasti sendvič isto kot leta in leta zaračunavati x-krat preveč za medicinski material?

  • Komentiraj