Prepovedi za kolesarje v kolesarjem prijaznem mestu

Kadar slišim, da se mestne oblasti hvalijo z izpopolnjevanjem kolesarske infrastrukture, me popade skoraj tak cinizem kot me je popadel ob novici, da je Ljubljana leta 2013 osvojila nagrado evropski teden mobilnosti, in to že drugič zapored. Gre za izbor v konkurenci tridesetih mest iz ducata držav, med katerimi sta bila finalista še Budimpešta in Östersund, omenjeni pa še Bologna, Gdynia, Hundiksvall, Larnaka, Sofija, Turku in celo Labin. Prav berete, na tem seznamu ni, na primer, Dunaja, Münchna, Berlina, Amsterdama ali Köbenhavna ali nekaj sto mest, ki se lahko pohvalijo z boljšo mobilnostjo. Še bolj smešno je, ko na spletni strani Civitas Ljubljana berem, da »Urbana omogoča enostavnejšo uporabo javnega prevoza in drugih storitev« in celo »LPP si prizadeva za izboljšanje varnosti potnikov«.

Tokrat ne bom še enkrat razglabljal o tednu nemobilnosti, ki je izvrstna reklama za uporabo česarkoli, kar ni javni promet, omemba služi le kot uvod, iz katerega je razvidno, da se nekdo iz Ljubljančanov dela norca z urejanjem fasade, ne zna pa poiskati smotrnih rešitev, da bi Ljubljana postala tudi meščanom prijazno mesto. Ljubljana je sicer res kolesarsko mesto, kar dokazuje gneča parkiranih koles na Čopovi.

 Seveda pa to še ne pomeni, da je za kolesarje dobro poskrbljeno. Slišim, da za varnost kolesarjev zdaj skrbijo predvsem policisti in mestni redarji, seveda po principu represije. Najbolj priljubljeno je kaznovanje kolesarjev, ki vozijo po napačni strani kolesarske steze, s čimer se sicer strinjam, ker gre to tudi meni ekstremno na živce. Me pa zanima, zakaj nihče ne kaznuje:

  • oblikovalca nadstreškov avtobusnih postajališč z oglasnimi panoji, ki ne samo stojijo na kolesarskih stezah, ampak tudi zakrivajo pogled, tako da kolesar nikoli ne ve, kdaj bo na kolesarsko stezo skočil pešec,
  • cestarjev, ki prometne znake, rostfraj stebričke in ostalo šaro postavljajo kar na sredino kolesarske steze,
  • načrtovalcev, ki klavstrofobično ozke in dekadentno zavite kolesarske steze načrtujejo površinah za pešce, kar je skregano z vsako logiko varnosti enih in drugih.

Vrhunec pa je prepoved kolesarjenja na poti ob železnici v Tivoliju. Da mestni redarji ta prekršek dejansko sankcionirajo, je skrajni primer provincialne zaplankanosti, ki z urbano miselnostjo nima absolutno nič skupnega. Samo v državi, kjer je inteligenca daleč podcenjena glede na moč oblasti in njenih možnosti represije, je možna prepoved, ki se je iz povsem logičnih razlogov ne drži nihče.

Ko grem s kolesom v mesto, imam dve možnosti: lahko se vržem na Tržaško cesto, kjer se soočim z vsemi zgoraj naštetimi težavami, pa tudi s tem, da kolesarske steze vmes preprosto zmanjka. Druga možnost je pot skozi Rožno dolino in skozi Tivoli, česar sicer ne smem, a se tega niti pod razno ne mislim držat, ker nisem ovca. Še posebej neverjetno pa je, da je točno na to pot, kjer je vožnja za kolesarje prepovedana, nekoč vodila rdeče obarvana kolesarska steza (kar se na fotografiji slabo vidi), narejena pa je tudi klančina.

Poimensko me tudi zanima, kdo je osel, ki si je spomnil kolesarje izenačiti z motornimi vozili, ne pa tudi s turisti, ki se vozijo »s štirikolesnim vozilom brez motorja«. Kaj pa, če si takšno vozilo slučajno lastim jaz? Verjetno se smem peljat, dokler mestnemu redarju prijavim turistični prevoz, ne pa, da grem pač na tržnico po opravkih.

Kot berem, pa iz mestnega redarstva in Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MOL sporočajo: »Ker je glavna pot ob železnici v Tivoliju med kolesarji precej priljubljena in po njihovi oceni potrebna, preverjamo možnosti za vzpostavitev posebne kolesarske steze.« Seveda nočem vedeti, na kakšen način to preverjajo, niti koliko časa bo trajalo. Bi pa birokrate opozoril, da v isti občini le nekaj sto metrov stran obstaja ureditev, ki na ožji površini dovoljuje tako sprehajanje pešcev, kot tudi kolesarjenje – in se zaradi tega nihče ne razburja, čeprav kolesarska steza ni posebej zarisana.

Prejšnja objava Naslednja objava

8 komentarjev

  • Odgovori povleci drsnik 16. 5. 2014 at 10:32

    @janč: hahahahaha (ne vem kaj drugega bi napisala)

  • Odgovori Zlobni 16. 5. 2014 at 23:14

    Se pridružujem želji, da se uredi kolesarska steza skozi Tivoli ob železnci. Seveda bi pa za mopede, motorje in skuterje morala biti stroga prepoved !

  • Odgovori Feri Naf 17. 5. 2014 at 13:17

    V resnici je v celem tivoliju prepovedano kolesarjenje, kar je neumnost brez primere. Nisem sicer še videl predrzneža, ki bi si drznil tam pisat kazni, še najbolj bizarno pa je, da bi to najbolj verjetno bil redar ali policaj na kolesu.

  • Odgovori Spam 17. 5. 2014 at 15:11

    Pri tretji sliki komentiraš rdečo kolesarsko pot. Ta ni nekoč bila – še vedno obstaja. Vodi preko mosta in nato levo dol po klančini – na kolesarsko stezo proti “rožni”.

  • Odgovori kv_mozart 18. 5. 2014 at 6:57

    Odlično napisano. Na žalost se ne bo prav nič spremenilo na bolje, kar se tiče gradnje novih kolesarskih poti.

  • Odgovori Matej Zalar 18. 5. 2014 at 20:28

    @Spam: Aha. Hvala za opozorilo. Kam točno vodi, človek težko razume, ker ni nič označeno, rdeča barva je pa pač abšlesala, ker ima MOL mnogo pomembnejših projektov.

  • Odgovori en odvec 18. 7. 2014 at 13:26

    Evo, očitno si niso vzeli veliko časa:
    http://www.ljubljana.si/si/mol/novice/90157/detail.html

  • Komentiraj