Saint Jacob gravelstyle

V idealnem svetu bi bil asfalt gladek, motorizirani udeleženci v prometu pa ne bi bili kreteni oziroma motornih vozil sploh ne bi bilo na cesti. Ker so vseeno in ker je asfalt zanič, je makadamkanje logična izbira. In zakaj bi se vozil po makadamu z gorskim kolesom, če se lahko s specialko?

Kosmate noge so prednost

Kljub vsemu me ni makadamkanje nikoli navduševalo tako, kot me privlači hitrost na asfaltu. Seveda pa ne zamudim nobene priložnosti za preizkus kolesa za ciklokros. Še raje imam specialke za gravel. Ali avanturistične specialke. Kar je skoraj eno in isto, samo da je hitrost pri avanturističnemu kolesu še manj pomembna.

No, včeraj sem šel po dolgem času spet na Sv. Jakoba. Kot pravi rekreativec. Po službi. Še noge sem si skoraj pozabil obriti, potem ko sem na kolesu nazadnje sedel … 13. avgusta. Skoraj bi šel na teren kosmat, kar je po svoje še ena dobra stran grevlanja. Jebe se tem ljudem za kosmate noge. Brada ali vsaj strnišče je obvezna, kosmate noge prednost.

Presenečenja na terenu

Nazadnje sem se po teh cestah svaljkal pozimi, še lansko leto, ko so bile dejansko bele – od snega. Takrat je bilo bolj malo kolesarjev, med sezono pa človek sreča vse sorte. Nekdo je v polni bojni opremi za enduro, s full face čelado na nahrbtniku, po cesti na Toško čelo hlačal ob kolesu. Ne zaradi tehničnih težav. Mogoče je na televiziji videl, da tako opremljeni kolesarji v klanec včasih pešačijo.

Tik pod Sv. Jakobom pa sta me presenetili majhni vozili s tremi kolesci, po enim spredaj in po dvema zadaj. Pedala so bila neposredno nameščena na prednje kolo, nad zadnjima pa se je kak meter in pol visoko dvigoval drog z ročem. Dol grede sem ugotovil, da sta se s tem gor pripeljala dva infanta, sicer ob pomoči staršev, prav do vrha pa očitno nista zmogla.

Sv. Jakob

Tretjič, zadnjih deset ali dvajset metrov poti na Sv. Jakob so betonirali. Morda zato, da se župnik lažje pripelje do vrha z Justyjem.

Nazaj grede se je name nalepil možakar na precej modernem polnovzmetenem kolesu za kros in me prehitel šele v zadnjem ovinku, ko sem – za resno vožnjo ne kupujte koles z mehanskimi diski – pod pritiskom naredil manjšo napako in se skoraj odpeljal med drevje. Ampak to ni nič, presenetilo me je, da se je v kotlino spustil kar po asfaltu. Kaj takega!

Nesmiselno pritegovanje

Lepa popoldanska za tiste, ki hodijo v službo. Veselil sem se vožnje brez števca, a sem dobil na test novega Edge Explorer. Veselil sem se tudi upokojenskega tempa, a sem potem brez vsakega razloga pritegoval čez tiste hupserje med Sv. Katarino in Toškim Čelom … z brado in preobilnimi, čeprav golimi spodnjimi okončinami sem videti kot pravi gozdni grevler, ampak v resnici sem poškodovan.

Trasa: Ljubljana–Stranska vas–Toško Čelo–Sv. Katarina–Sv. Jakob–Sv. Katarina–Toško čelo–Podutik–Ljubljana
Razdalja: 33 km
Višinska razlika: 500 m
Čas vožnje: 1 ura in 29 minut
Skupni čas: 1 ura in 40 minut
Povprečna hitrost: 22,1 km/h
Maksimalna hitrost: 66,6 km/h
STRAVA

Sv. Jakob, graf Sv. Jakob, zemljevid

Prejšnja objava Naslednja objava

9 komentarjev

  • Odgovori Seamus 7. 9. 2018 at 18:56

    Enkrat sem šel na “vodeno” MTB turo na Blegoš. Iz Škofje Loke. S polnovzmetenim kolesom, pa ne kros. Na koncu je bil makdedam samo od zadnjega klanca iz zadnje vasi do Blegoša, pa mogoče še kakšen odsek močno utrjenega peska vmes. Ostalo vse asfalt. Tja in nazaj. Tako, da če bi me takrat prehitel na spustu po sfaltu mimo smučišča…

    • Odgovori Seamus 7. 9. 2018 at 18:56

      po asfaltu mimo smučišča…

    • Odgovori Jani 9. 9. 2018 at 11:00

      Matej, če bi poznal tega fanta z Enduro kolesom in njegovo življenjsko zgodbo…

  • Odgovori DoubleD 7. 9. 2018 at 21:25

    Sem po priporočilu lokalnega frajerja odpeljal podobno testno turo s Slateom sredi avgusta in bil prav vesel betona v zadnjih metrih, ko sem z originalnimi obritimi gumami in prenosom specialke tlačil pedala v tisto strmo melišče pod vrhom.

  • Odgovori Matej Zalar 9. 9. 2018 at 11:45

    @Seamus: No, tudi jaz sem bil enkrat vabljen na tako furo. Trapasto sem se počutil od prvega kilometra naprej. Zato pravim, da je gravel prava stvar … za tiste, ki jim je to pač všeč. Bo pa verjetno še dolgo trajalo, da se bodo Slovenci naučili. Gravel globalno že stagnira, v Sloveniji pa bo postal res kul naslednje leto.

    @Jani: Morda mu delam krivico … ampak so povsem zdravi ljudje, ki rinejo bicikle v peš kar tako, ker so to videli na televiziji. To cool to pedal.

    @Doubled: No, saj … zadnji metri so ločili može od fantičev, zdaj pa tega ni več 🙂 Že od nekdaj si želim preizkusiti Sletea, ki se mi zdi blazno simpatično grd … sicer pa sem bolj za klasiko. Čim bolj klasičen okvir z malo daljšim zadnjim trikotnikom in niže postavljenim BB, plašči širine cca 32 do največ 40 mm in čim lepši makadami.

    • Odgovori DoubleD 10. 9. 2018 at 14:59

      Slate je igrača za avanture in ni za na tržnico ali za na zmenke, zato tudi ne rabi bit lep. Zaradi leftija in malo odbite konfiguracije se vanj sicer vtakne vsak, jaz pa ga bolj zaradi pogledov drugih vozim, ker je zabavno. Leti tako, da ljudje na makadamih mislijo, da vozim na baterije. Na specialki sicer nisem sedel že 25 let, zato ne morem vleči vzporednic ali komentirati razlik. Sem pa enakih misli, da so ceste zanič in prepolne kretenov, čeprav 50 tednov v letu kolesarim po Nemčiji. Zapriseženemu gorskemu kolesarju tak bicikel enostavno odpre povsem nove dimenzije in s seboj prinese nova doživetja. Eno takih je bila npr. pot na morje, kjer se je dobro švicalo čez hribe, tudi potiskalo peš in dvakrat celo nosilo skozi goščo, a sem tudi prvič v divjini presenetil volka in ure užival v lepih razgledih. Če tisti dan ne bi bilo tako prekleto vroče, bi se peljal še nazaj, tako fino je bilo…
      https://www.komoot.com/tour/42689096?ref=wtd

  • Odgovori Jani 9. 9. 2018 at 15:43

    Slate postane lep ko vidiš dobrega kolesarja na njem.. Haha!

  • Odgovori Matej Zalar 11. 9. 2018 at 15:57

    @Doubled: Seveda, vse to razumem in pot na morje je res kul. Sam se sprašujem kdaj so prava leta, da normalen moški končno neha nositi pisane cunje in kičasta očala. Ker v neki fazi v življenju izpade to groteskno, celo butasto. In takrat je gravel prava rešitev.

  • Odgovori Jani 13. 9. 2018 at 22:08

    Ko snameš očala…nima veze z leti. (:

  • Komentiraj