Smrtno nevarno v Kamniku

V Kamniku, na Duplici v križišču Ljubljanske in ceste Mengeš–Duplica gradijo dvopasovno krožišče, ob katerem bodo na vhodu v mesto postavili trgovski center. Tako bo v Kamniku, namesto Stolovega skladišča za les, stal ogaben trgovski center, ki bo praktično obkrožal stanovanjska naselja. Seveda na veselje urbanih zagovednežev, ki jih po Kamniku mrgoli. Krožišče je krasna ideja, ker bom zjutraj na poti v Ljubljano prihranil minuto ali dve. Bojim pa se, da ima Biba prav in da bodo nesreče na dnevnem sporedu.

Obnova seveda poteka v slogu tipičnega šalabajzerstva, ki je povrhu vsega življenjsko nevarno. Če se na občini hvalijo, da bo krožišče prispevalo k boljši prometni varnosti, je med gradnjo območje smrtno nevarno, v kar sva se osebno prepričala dvakrat, od tega bi lahko enkrat tudi v naju priletel izstrelek s strani.

V smeri Mengeš–Kamnik sem pogrešil semafor. Stoji samo na levi strani ceste.

Križišče na Duplici

Križišče na Duplici v smeri Mengeš-Kamnik

Križišče Duplica

Isto križišče od daleč.Semaforja na desni ni.

V drugi smeri semafor sicer stoji na desni strani, a je umaknjen predaleč v desno, za stoječimi tablami, ki ločujejo cesto od gradbišča, in kake štiri metre od roba vozišča, torej ob bodočih voznih pasovih. Da je mera polna, je semafor po moji oceni postavljen dosti preveč globoko proti kritičnemu križišču.

Kamnik-Mengeš

Slaba postavitev semaforja v smeri Kamnik-Mengeš

Semafor

Semafor je postavljen pregloboko v križišče in preveč desno, od vozišča, kjer je res slabo viden.

Poglejmo kaj o prometni signalizaciji pravi ZVCP. Zanimiv je 116. člen, 1. odstavek:

Javne ceste in nekategorizirane ceste, ki se uporabljajo za javni cestni promet, morajo biti opremljene s predpisano prometno signalizacijo in opremo, ki udeležence cestnega prometa opozarja na nevarnost na cesti ali delu ceste, jim naznanja omejitve, prepovedi in obveznosti, jim daje potrebna obvestila za varen in neoviran promet ter jih vodi v cestnem prometu.

Pričakujem, da bodo organi pregona izvajalca del in odgovorno osebo oglobili v skladu z določili 6. alineje 116. člena:

Z globo najmanj 1,000.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim, drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 100.000 tolarjev.

Namreč, Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah v Splošnih določbah v 5. členu pravi:

Prometna signalizacija mora biti postavljena ob desni strani ceste poleg vozišča v smeri vožnje vozil. Prometna signalizacija mora biti postavljena tako, da ne ovira vozil in pešcev.

Stanje na delovišču v Kamniku nima nobene zveze s tem pravilom, saj je en semafor postavljen na napačni strani ceste, drugi pa ni ob vozišču, če besedo vozišče pravilno razumem kot površino, po kateri je dovoljena vožnja vozil in kamor po mojem ne spada tudi delovišče, ki je od vozišča v konkretnem primeru ločeno z ustrezno prometno signalizacijo. Kolikor razumem, po zakonu sploh nismo dolžni upoštevat prometne signalizacije, ker semafor na Duplici to v bistvu sploh ni.

V praksi je zadeva videti tako, da sem prvič v tem križišču semafor iskal na desni strani in ugotovil, da stoji samo na levi, kjer je slabo viden. Ko sva se pripeljala iz smeri Domžal po cesti Domžale–Duplica pa sem komaj pravočasno ustavil, da naju ni ubil mulec, ki je semafor iz smeri Kamnika proti Mengšu ignoriral in zapeljal skozi križišče, ko je meni že vsaj eno sekundo gorela zelena luč. Semaforja ni videl. In jaz mu verjamem.

Če bi prišlo do nesreče in bi njegov odvetnik uspel dokazati, da je bil semafor slabo postavljen, bi bil navsezadnje kriv celo jaz, saj je bil fant na moji desni in bi imel v primeru nesemoforiziranega križišča prednost – semaforji namreč niso označeni z dodatno prometno signalizacijo, ki bi urejala prednostne in neprednostne ceste.

Vse to je samo še eden v celi vrsti dokazov šalabajzerstva, kjer se za vse nesreče v prometu vedno išče razloge v voznikih, nikoli pa v tistih, ki bi morali preventivno zadostiti kriterijem, ki so osnova, da vozniki ne bomo počeli neumnosti.

Prejšnja objava Naslednja objava

33 komentarjev

  • Odgovori Janez 21. 6. 2010 at 7:40

    Manjka še ena informacija – kakšna je hitrostna omejitev?

  • Odgovori filmoljub 21. 6. 2010 at 8:00

    Em, a si ti postal že kar Kamničan? 8)
    Sicer pa se strinjam, pa še na živce mi gre, ker tistih nekaj metrov nove trase in asfalta vlečejo že drugi mesec, porkamadona, kot bi gradili dvonadstropno obvoznico za LA Downtown, ne pa eno ušivo križišče. Kot nalašč seveda delajo še bližnjico Center-Perovo mimo Metuljčka čez nov most in je gradbišče na obeh koncih (beri: izmenični promet po enem voznem pasu), da je kaos zlasti v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah popoln. Pa še eno nevarno točko bi dodal: obvoz iz smeri centra (na cesto proti Vodicam in nato levo proti obvnoznici oz. desno proti Mengšu), kjer je desno absolutno nepregledno in nenehno uletavajo tovornjaki. Če tam že ni počilo, me ne bo čudilo, ako še bo.
    p.s.
    Tisto nagnusno modro hišo smo pa krstili za “Avatarja”. Oz. za “ata Smrka”, odvisno od perspektive in občutka za barvni odtenek.

  • Odgovori filmoljub 21. 6. 2010 at 8:14

    p.s.
    Saj res, ti ki se na kolesu bržčas marsikod voziš in marsikaj vidiš: kot morebitno idejo za kakšen zapis ti na dušo polagam pestrost barvnih odtenkov slovenskih hiš: “Od božjastno modrih do nevrotično rdečih”. Čisto zmagoslavje profanega turbokapitalističnega individualizma in liberalnih krajinskih ter občinskih odlokov. Kdo bo imel bolj vpadljivo hišo? Saj ni važno, če ob njenem odtenku dobim možgansko anevrizmo in notranje krvavitve iz debelega črevesa — važno, da sem drugačen od svojih sosedov.

  • Odgovori Karmen 21. 6. 2010 at 8:32

    Prav zato se že nekaj tednov vozim v LJ čez Vodice, saj je zjutraj gneča (obe krožišči, to in Perovsko, delajo hkrati) plus še nov odcep za most pri bakovniški pošti – in je to edina tekoče prevozna cesta. Tisto začasno križišče pri železniški progi, na Duplici, pa je tudi nevarno in povzroča zastoje. Nekateri res nič ne mislijo.

  • Odgovori teoo 21. 6. 2010 at 8:39

    lol @ avatar 😀

    mene bolj zanima kje je tista kravca, ki se je tam ponavadi pasla:)

  • Odgovori filmoljub 21. 6. 2010 at 8:53

    Po mojem so jo lastniki prelocirali, prav zato, da je ne bi kaj povozilo. K sreči so krave (menda) farbenblind, sicer bi jo že prej ugonobil pogled na “Avatarja”.

  • Odgovori Popaj 21. 6. 2010 at 9:00

    Še komu zgleda tista uta pri modri hiši nenavadno blizu bodočemu krožišču? Verjetno gre za enostaven objekt in niso rabili GD ampak nek odmik od meje bi pa že morali upoštevati?

  • Odgovori Biba 21. 6. 2010 at 9:30

    Prometna ureditev okoli gradbišč v Kamniku trenutno je katastrofa. Na šolski poti na Duplici, so semaforje za pešce kar lepo ukinili. To je bilo, glede na to, da se gradbišče vsak dan za kak meter premakne, najlažje. Kdo bi se ukvarjal s semaforji. Otroci pa med avtomobili…

  • Odgovori nevenka 21. 6. 2010 at 9:42

    Pri nas so Jankovičevi mojstri odrezali pol ceste sredi popolnoma nepreglednega ovinka, medtem ko so gradili nov izvoz na obvoznici. Tako imamo samo en pas. Razen znakov, da je cesta ozka ni ničesar.
    Semafor: kaj je to? Vozimo se na svojo odgovornost.
    Vsako jutro ob šestih hupam in budim okoliške prebivalce, da se ne bi kdo zaletel vame. Samo upam, da se res ne bo. Ker absolutno nič ne vidim kaj prihaja naproti.
    Saj smo res vas, ampak spadamo v Ljubljano.
    Beda na kvadrat.

  • Odgovori chef 21. 6. 2010 at 9:47

    @Janez: Kakšno zvezo ima omejitev hitrosti s pomanjkljivo signalizacijo?

    @filmoljub: Tisto križišče je grozno nevarno in vsakič, ko se vržem ven iz stare Ljubljanske, sem čisto presran. So pa danes zjutraj tja postavili policista. Kar je spet problem, ker ljudje nimajo pojma, kako ravnat v tem primeru. O bajtah bom ziher še kaj napisal, ja.

    @nevenka: Kot da je Ljubljana kaj boljša. Po mojem imajo v Beogradu manj infrastrukturnih problemov kot pri nas.

  • Odgovori Janez 21. 6. 2010 at 10:29

    @Chef: Omejitev hitrosti je del signalizacije, ki po mojem menju odlocilno vpliva na stopnjo nevarnosti prometne situacije.

    Obstaja meni simpaticen izraz za uporabo taksnih barv na fasadah – mavricni terorizem.

  • Odgovori chef 21. 6. 2010 at 10:44

    @Janez: Absolutno. Ampak v vsakem primeru so semaforji postavljeni v divjem nasprotju z veljavno zakonodajo in če se peljem skozi to križišče, kaj vem, 30 ali 40 km/h in skozi rdečo, sploh nisem v prekršku. Ker grem dovolj počasi.

  • Odgovori ELA 21. 6. 2010 at 10:44

    Se podpišem pod vse kritike. Vsak dan se 2x peljem mimo, kakšnega zavzetega dela še nisem videla, razen, da je Hofer zrasel dobesedno čez noč. Kaos je pa itak, sploh se prebit iz stare Ljubljanske na cesto proti Mengšu, ali bog ne daj levo za Šmarco. Ne znam si predstavljat, kaj bo, ko bodo dela prestavili na na drugo polovico.

  • Odgovori Whiskey 21. 6. 2010 at 10:57

    @Chef – 10: V Beogradu sploh nimajo infrastrukturnih problemov – dol jim visi za vse 🙂

  • Odgovori Janez 21. 6. 2010 at 11:40

    @Chef: Pri 30-40 kmh bi od dolgočasja zijal na vse strani in med tem tudi ugledal semafor.

    Kar se tiče postavitve signalizacije se ne bi čudil če obstaja tudi kakšen del zakona ki ureja postavitev začasne, torej gradbiščne signalizacije, po katerem je ta postavitev znotraj zakonskih predpisov. Vsekakor pa ni zdravorazumska.

  • Odgovori chef 21. 6. 2010 at 12:16

    Fora ni v hitrosti vožnje, ampak v tem, da te signalizacije po mojem sploh nismo dolžni upoštevat. Jaz marsikaj opazim tudi pri visoki hitrosti, večina norcev na cesti pa sploh ne vidi nič. Med njimi je bil tudi tepec, ki je mimo resda padel kakšnih 80 km/h in potem začudeno buljil vame, ko sem totalno ven padu.

    AMpak ko sem se čez nekaj ur vrnil, da bi tole pofotografiral, je skoraj prišlo še do ene nesreče, ko se je pa nekdo iz Mengša pripeljal s prav zgledno hitrostjo, a semaforja pač ni upošteval. Komaj so zbremzali. Seveda pa je najlaže potem drkat voznike – če se jaz na blogu pizdim, da bi morali večino dovoljenja pobrat, je vse narobe, v primeru, ko je kriv postavljavec signalizacije, pa pričakujemo, da bodo v izrednih situacijah pravilno ravnali nesposobni idioti? Smešno.

  • Odgovori Janez 21. 6. 2010 at 13:27

    No, ta je pa malo bosa, ker semafor ni postavljen v skladu z zakonom ga ni treba upoštevat. To je tako kot če bi recimo ti vozil z ugasnjenimi lučmi (vem da imaš verjetno avtomatske) jaz pa bi se zaletel vate, potem bi pa rekel da te tehnično tam sploh ni bilo, ker nisi vozil v skladu z zakonom.

  • Odgovori NoMercy 21. 6. 2010 at 16:50

    a to spet neki “južnakarski velegradbinci” delajo kaos 🙂

  • Odgovori blajo 21. 6. 2010 at 19:14

    @janez: semaforja ni treba upoštevati, ker ga ni. Trikrat sem prišel iz Domžalske smeri in trikrat so mi na moji zeleni padli vozniki mimo in potem debelo gledali …
    … in iz smeri Perovega je isti pes, ker “ne domači” vozniki (tisti, ki pridejo čez Tuhinj) spregledajo semafor, ki ni ob cesti ampak dva pasova stran, vmes pa so še “štrajfiksi” …
    … in da bo mera polna – gradbišče naj bi bilo tako pet mesecev (nekje do konca oktobra) …

    lp, b

  • Odgovori chef 21. 6. 2010 at 20:40

    @Janez: Ne, to niti približno ni isto. Mimogrede, omejitev na gradbišču je 50 km/h, kar označuje znak, ki pa tudi odstopa od pravilnika, se mi zdi.

    @blajo: Po novem sta zaprta stara dva pasova in promet poteka po novih dveh, kar tudi pomeni, da sta semaforja zdaj pravilno postavljena. Ne moreš da verjameš.

  • Odgovori seamus 21. 6. 2010 at 23:01

    Se izogibam temu križišču k hudič križa! Sploh mi ni jasno kaj velja in kako priti iz Šmarce na Ljubljansko.

    Edina sreča je, da se lahko vozim po makedamu skozi Vodice na šiht. Mam raje tisto razsuto cesto, k tole sranje, k si niti prestavljat nočem kako je zjutraj.

  • Odgovori chef 22. 6. 2010 at 6:53

    Zanimivo je, da še kar tekoče laufa.
    Saj ponavadi ni problema. Norci divjajo, nesposobneži prestrašeno obtičijo, tretji pa potrpežljivo čakajo, da se spuca.

  • Odgovori Zmago1 22. 6. 2010 at 8:10

    A dej dej, spet si iz miške naredil 100 tonskega slona,…kot ponavadi ko ti zmanjka idej za bolj zanimive teme…..
    lp, Z

  • Odgovori Karmen 22. 6. 2010 at 8:11

    Glede na sesuto stanje ceste čez Vodice, me skrbi, da se bodo lotili še te in jo pocali mesece in mesece, kot cesto čez Trzin. Potem bo najbolje, da začnemo letat v službo s helikopterjem 🙂

  • Odgovori biloxi 22. 6. 2010 at 8:13

    Glede na tvojo naturo in najrazličnejše psovke s katerimi smetiš po svojem in ostalih blogih, kar šmajser v roke in veselo na delo.
    Poznam ene tri zalarje.
    Sami nestrpneži in debili brez primere.Kot, da bi se parili med sabo.

  • Odgovori Pullga 22. 6. 2010 at 9:33

    @seamus: Iz Šmarce se greš na krožni prometm na Ljubljansko greš preko obvoznice in skozi Kamnik :(((
    Al pa v Šmarci na železniško postajo pa od tam tako kot vsi Menghšani.
    Nazaj se greš pa krožni promet preko Podgorja, potem pa po prehodu zavijem desno na Mengeš in sredi polja nazaj na cesto proti Domžalam, v Kamnik imam na srečo desno zavijanje…

    no če pa čepiš doma in delaš od doma, ti pa vrli SIOL odklopi internet, pravzaprav ga delavci pri mostu, ko malce sekajo kable :((((

    no win situation te dni.

  • Odgovori Anja 22. 6. 2010 at 16:44

    Ko je ravno tema o Kamniku in okolici. A se da v Šmarci na železniški postaji (ali v neposredni bližini) kje parkirati avto za cel dan (10 ur), vsak dan, seveda po možnosti zastonj?

  • Odgovori Biba 22. 6. 2010 at 17:59

    Anja, ne znam si predstavljati, da bi bilo kjerkoli v Šmarci parkiranje potrebno plačati 😆

    Drugače pa v Šmarci (prav v naselju) ni železniške postaje. Tista, ki je (recimo v Šmarci), je na sredi Mengeškega polja. Tam se avtomobila ne da pustit. Prav v Šmarci pa parkiranje ni problem. Imaš pa prostor za parkiranje eno postajo pred (Bakovnik), ali eno postajo za Šmarco (Homec). Tam pa lažje parkiraš.

  • Odgovori seamus 22. 6. 2010 at 19:36

    Skozi celo Šmarco se da avto pustit na cesti 😈

  • Odgovori chef 22. 6. 2010 at 22:55

    @Zmago: Brezveze je, da se oglašaš.
    Ko bo tebe nekdo povozil na takem križišču, te bom pa še enkrat vprašal, če se ti zdi to muha.

  • Odgovori fetalij 23. 6. 2010 at 6:20

    “Glede na tvojo naturo in najrazličnejše psovke s katerimi smetiš po svojem in ostalih blogih, kar šmajser v roke in veselo na delo. Poznam ene tri zalarje. Sami nestrpneži in debili brez primere.Kot, da bi se parili med sabo.”

    sori chef, ampak 😆 😆 😆

  • Odgovori boro 25. 6. 2010 at 20:21

    @anja: ce lovis “ta hiter vlak” morda tudi Kamnik ali Domzale, nekateri pa “obracajo” v Jarsah (in tudi tam se da nekako parkirati.)
    lp, b

  • Odgovori johi 29. 8. 2010 at 13:00

    Stanje je izredno resno, še posebej sedaj, ko se boo začela šola. Kje je sedaj tisti prometni inšpektor, ki je zapiral obvoznico v Ljubljani po nalogu nadrejenih ?

  • Komentiraj