Snežena pravljica

Povprečen Ljubljančan je včeraj cel dan govoril o snežnem metežu, popoldne si je zagotovil zaloge hrane v vrednosti polovice minimalne plače in si aktivnosti naslednjega dne razporedil tako, da bi lahko cel dan čemel v stanovanju in se čudil snegu sredi zime. Ker mu zaradi aplikacij na pametnem telefonu ni več treba uporabljat zdrave pameti, je nasedel medijski paniki o metru novozapadlega snega. Ko se je zjutraj zbudil in pogledal skozi okno, pa je aktiviral Twitter in Facebook in bil pameten. Zdaj je vedel več od meteorologov, novinarjev in prometnih strokovnjakov. Vedel je, da snega ni, in to je tudi povedal. Medtem je v Kočevju padlo pol metra, na Dolenjskem so po avtocesti drseli tovornjaki in avtobusi, primorsko avtocesto je zametlo, razkrivalo je strehe in ljudje so ostali brez elektrike.

Ampak snega dopoldne v Ljubljani še ni bilo. Če ga ni bilo v Ljubljani, ga ni bilo nikjer. Pametni k svina.

Tako kot so bili zaradi četrtkove zapore za tovorni promet pametni avtoprevozniki n logistiki, čeprav zelo očitno niso imeli pojma, v čem je bila težava. Bila je v tem, da so ceste za tovorni promet na mejnih prehodih zaprli tudi Italijani, zato bi bilo sproščanje prometa čez Slovenijo samomor, ki ne bi koristil nikomur. Tovornjakarji bi sicer res stali tristo kilometrov zahodneje, a v primeru snega pa bi brali o neustreznem ravnanju Darsa, ker da tovornjaki stojijo na odstavnih pasovih ali pa kar počez, čez celo cesto, ali obrnjeni na bok. To se je, resda dan kasneje, tudi v resnici zgodilo.

Vedel sem, da je Revozova logistika dobave urejena po principu just in time, ker za skladiščenje vseh avtomobilskih delov enostavno nimajo dovolj prostora. Nisem pa vedel, da se jim zastoj zgodi že zaradi nekajurne zamude. S tem seveda ni nič narobe, saj vsako podjetje samo presodi stroške tveganja, ampak po moji preprosti espe-logiki v stroške vračunajo tudi rezervacije. Kako bi na Revozu postopali, če bi slučajno snežilo in bi tovornjaki obtičali na cesti dvajset kilometrov pred tovarno?

Aja, saj to se je zgodilo danes.

Res pa je, da je bila Darsova komunikacija podcenjujoča. Pričakoval bi jasno obrazložitev, da so tovornjake na meji ustavili zaradi prepovedi tovornega prometa v Italiji. Lahko bi tudi sprostili promet hitro pokvarljivega blaga in dobave just in time, čeprav mi ni čisto jasno, kako bi zagotovili red. Kolikor jaz poznam tovornjakarje, bi na lepem vsi prevažali hitro pokvarljivo blago. Ne vem pa, zakaj na mejne prehode na pošljejo nadzornikov ali policistov, ki bi na lokaciji preverjali izpravnost zimske opreme, kar po mojem ne bi smelo vzeti več kot pet minut časa na tovornjak. Ja, imeli bi zamude, vozili bi pa vseeno.

Ko Dars zapre cesto za tovorni promet, Klobasa klobasa o 600 evrih stroška na zaustavljeni tovornjak. Ne dvomim, da ima prav. Ampak zakaj o teh stroških ne govorimo tudi takrat, ko ceste zaprejo tovornjakarji v neustrezno opremljenih vozilih? Glede na ustvarjeno finančno škodo so globe smešno nizke, zato se tovornjakarji delajo norca iz predpisov in na Obrežju piskajo, da saj je cesta čisto OK, medtem ko je trideset kilometrov naprej počez postavljenih pet tovornjakov, na ljubljanski obvoznici tovornjaki stojijo na odstavnem pasu, primorska avtocesta pa je zaradi vetra in zametov praktično neprevozna.

Ljudstvo se medtem dela norca iz strokovnjakov, čeprav je osnovna težava v tem, da smo postali butci brez zdrave pameti. Res je, da se ni zgodilo sneženje katastrofičnih razsežnosti, ampak tega ni pričakoval nihče, ki zna razmišljat. Ljudje slišijo » do sedemdeset centimetrov« in nehajo poslušat novico, v kateri meteorolog razloži, da toliko snega v skrajnem primeru lahko pade v južni in vzhodni Sloveniji.

Ljudje so tako zelo ameriško butasti, da bi bila najboljša rešitev prepoved prometa za vse. Z izjemo tovornjakarjev. Oni naj pa na gumah brez profila zagotavljajo oskrbo 24/7, da slučajno ne bi kdo v soboto zjutraj ostal brez točno tistega jogurta, ki se ga je navadil.

Prejšnja objava Naslednja objava

5 komentarjev

  • Odgovori Seamus 6. 2. 2015 at 19:30

    In jaz sem upal na vsaj malo snega. Da bi vozil pršič.
    Kljub temu, da snega ni bilo smo se popoldne vseeno odpravili na Blegoš. No, na srečo ga je vseeno bilo zadosti 8) Pa še gaz je bila že potegnjena. Pred malo močnejšim vetrom na vrhu pa sem se skril v nemško uto malo pod vrhom.
    Smučarija pa fenomenalna. In na vrhu je skozi oblake kukalo sonce.

  • Odgovori darja 6. 2. 2015 at 20:23

    Tooooo Blegoš! Danes je bila res pravljica v zraku.

    Ne pa Rožnik, k se neki meče Chef 😀

  • Odgovori rannt 6. 2. 2015 at 22:44

    Meni gredo pa naši vremenarji že rahlo na živce. Napovedi glede snega skoraj vedno falijo. Še včeraj zvečer so napovedovali tudi v osrednji Sloveniji ter na gorenjskem vsaj 20cm snega, padla ni niti snežinka.

    Vem, napovedovanje vremena je nehvaležno, ampak zakaj za vraga so pa nemške in ameriške! agencije že dva dni prej vedele, da snega severozahodno ne bo? 🙂

    Medijska panika me pa nič ne moti, ljubljančani so danes ostali doma, hribovci vajeni vožnje po strmih zasneženih cestah smo se pa vozili po praznih cestah =))

  • Odgovori Ph 7. 2. 2015 at 9:46

    Amen, Chef. Nikoli ni prav, bunijo se enkrat tovornjakarji, drugič vozniki osebnih vozil. Nobene zdrave pameti več.

    Paniko so delali in naredili mediji, vremenarje je treba vzeti izven konteksta eksaktne znanosti, napovedi pa pač vzeti na znanje (sploh, če veš, da ti vožnja po snegu dela težave, greš s sosedom/zbusom/peš/si vzameš frej). Spet sem zgrožena nad tem, da očitno cela Slovenija bere (le) 24ur in Slovenske novice …

  • Odgovori Matej Zalar 7. 2. 2015 at 18:09

    Ne bi rekel, da so naši meteorologi zanič. Kvečjemu nasprotno. Napovedovanje vremena med alpami na eni, morjem na durgi in nižino na tretji strani je precej nehvaležno opravilo. Vem pa, da je najbolj verjetna tista prognoza, ki napoveduje enako vreme kot na dan napovedi. Sicer se slej ko prej zmotiš, ampak večinoma vseeno ne.

  • Komentiraj