Sto jurjev za gnilo luknjo

Problemov ljubljanskega nepremičninskega trga se zaradi obsežnega materiala na blogih in po drugih medijih dobro zavedamo, toda ob soočenju z njim vseeno presenečeno obmolknemo in odpiramo usta kot tajska kurba na z zavaljenimi samci napolnjenem avtobusu.1 Visoke cene kvadratnega metra stanovanja so znane vsem in niso v tranzicijskih državah nič posebnega. Kvadrat novega stanovanja v Ljubljani košta, čez palec, 3000 evrov, kar pomeni, da bi morala že vsaka novozgrajena luknja doseči ceno prek sto tisočakov, čemur je potrebno prišteti še ceno parkirnega prostora, ki se giba od desetih tisočakovov dalje. Toda stanovanja – garsonjere so danes še bistveno dražje, saj neto površina garsonjere po novem znaša udobnih štirideset kvadratnih metrov, v primeru bodoče soseske Pilon Ljubljana pa garsonjera s ceno 150.000 evrov (vključen parkirni prostor) doseže štiriinštirideset kvadratnih metrov.

To naj bi bila danes garsonjera! Kopalnica, v kateri preživim dvajset minut dnevno, pa še to le ob prebavnih motnjah, meri pet kvadratnih metrov in je opremljena s kadjo! Straniščno udobje gre na račun bivalnega prostora, v katerem, za razliko od sekreta, ponavadi čepita dve osebi hkrati in si gresta neizmerno na živce, ker ne moreta imet vsak svojega kotička. Za primerjavo: trideset let staro in petinštirideset kvadratnih metrov veliko stanovanje se na neki drugi lokaciji prodaja kot dvosobno z ločeno kuhinjo!

Cena kvadrata v novem luksuznem stanovanju, z visokimi stropi, kvalitetnim parketom itd. torej stane tri tisočake. Katarina opozarja, naj ne kupujemo novih stanovanj toda za omenjeno iz zanesljivih virov vem, da je brez napake.

Zavoljo visokih cen sem si seveda ogledaloval predvsem stara stanovanja in med drugim sem bil na stari Vodnikovi v nizkem bloku iz leta 1964. V tretje nadstropje smo se povzpeli peš, ker v starih socialističnih nizkih blokih pač ni dvigal. Stanovanje naj bi se prodajalo opremljeno, kar je vključevalo naravnost odurno razporeditev pohištva – hladilnik je stal v približno pet kvadratov veliki dnevni sobi, računalnik v kuhinji, mala miza za dve osebi pa je bila postavljena tako, da je zaprla prehod. Omarica v premajhni predsobi je kopalničinim vratom onemogočala odpiranje. Izkazalo se je, da postavka “obnovljen pod” pravzaprav pomeni nov laminat in da nihče ne ve, kaj se skriva pod njim. Skoraj sem padel čez prag vrat. Šokantno: tam je še vedno gnila dila iz leta 1964! “Pragove je treba malo porihtat,” se je ven vlekla posrednica. Okna so bila stara. Kopalnica utesnjujoča. Shramba v kleti, iz katere narkomani kradejo bicikle (v zgoraj omenjenem novem stanovanju je shramba v etaži stanovanja in do nje je potrebno odkleniti štiri ključavnice). Šele tam sem ugotovil, da imam doma v sobi tudi francoski balkon, ki seveda pomeni samo okno do tal in ograjo!

Cena? 3150 evrov za kvadrat! Kot je povedala posrednica, bi lastnik spustil za največ sto evrov. Lahko sem se samo nasmehnil.

To je seveda nenormalno veliko, saj se kvadrat starega stanovanja dobi tudi za dva tisoč petsto evrov, a dobili boste bodisi podrtijo bodisi luknjo v večstanovanjski hiši, kar pomeni, da se boste celo življenje prepirali s sosedi. Čeprav oglas zagotavlja, da je vpis v zemljiško knjigo urejen, boste ob ogledu ugotovili, da je to debela laž, saj ne samo, da na vpis v knjigo šele čakajo, ampak tudi projekta etažne lastnine niso niti začeli. Z drugimi besedami: ko sosed hodnik zadela z omaro za čevlje, se lahko slikaš, saj v pogodbi piše, da si lastnik dvajsetih odstotkov hiše, ni pa določeno, kaj natančno je tvoje. Tudi okolica zemljišča je razparcelirana tako, da boste po dolgotrajnih postopkih v najslabšem primeru ostali, razen služnostne poti do vhodnih vrat, brez vsega.

Si predstavljate, da bi cena trideset let starega in slabo vzdrževanega Golfa prve generacije dosegala dvajset tisoč evrov? Noben ni tako velik kreten, da bi to kupil! Stanovanja vseeno kupujemo po isti logiki in edini razlog za takšno stanje je pomanjkanje le-teh. Kajti, nemudoma, ko jih zgradijo, jih za noro ceno kupijo špekulanti, ki čez eno leto dejansko zaslužijo več (upoštevajoč inflacijo), kot če bi denar vložili v manj sigurne sklade. Preverjeno.

  1. Ideja je sposojena od Fetalija! []
Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori Grampy 16. 12. 2007 at 7:55

    Cene so bistveno nižje v Beli Krajini! Na Primorskem, oz. po novem v Istrsko kraški regiji so cene še vedno visoke, vendar vseeno nižje kot v Ljubljanski pokrajini, visok nivo pa vzdržujejo Lahi, ki kupujejo in kupujejo. Na Tolminskem in na področju do Bovca kupuje angleški middle class, tako da tudi tam cene niso najbolj ugodne. Zato še enkrat: priporočam Belo Krajino. In ADSL.

  • Odgovori Vseved 16. 12. 2007 at 8:09

    Kdo bo ljudem povedal, naj z nakupom stanovanj počakajo tri leta? Takrat bo v Ljubljani zgrajenih več kot tri tisoč novih stanovanj. Veekakor počakati, saj je popoln nesmisel kupovati draga stanovanja danes, ko Euribor mesečno zraste za nekaj odstotkov, še malo, pa bo stanovanj več kot kupcev. Odpikajte posrednike in investitorje, da se vsi sami zakoljemo, takrat pa bodo v riti vsi – tudi banke – kupci bomo pa zmagovalci. Ne verjamete? Preberite zadnji intervju z direktorjem stanovanjskega sklada…

  • Odgovori robert 16. 12. 2007 at 8:17

    Marca sem kupil 60 kvadratov v prvem nadstropju bloka iz 70-ih let, nasproti Malgaja na Viču za cca.2300 na m2, kvadrat je sedaj, po devetih mesecih vreden cca.2600, tako da sem kljub kompletni adaptaciji že v plusu, pa niti ne štejem, da je to sedaj komfortno stanovanje z vso moderno infrastrukturo. Splača se biti sistematičen in dobro pregledati mesto po področjih, takrat je bil Vič najcenejši. Od nedavnega je možen vpogled, sicer v vrednosti že prodanih stanovanj na http://prostor.gov.si/jv_etn/index.jsp
    Se strinjam, da moraš biti pazljiv, najbolje je, da najameš agencijo, ki te zastopa proti plačilu – ponavadi dveh odstotkov vrednosti, toda tudi odgovarjajo s svojim premoženjem za korektnost pogodbe in izpeljavo transakcije. Treba pa je preveriti tudi njih, saj je veliko barab v tem poslu.

  • Odgovori mica 16. 12. 2007 at 8:22

    živim na kmetih, dobre pol ure vožnje iz Lj. V bistvu teh dobrih 40 km prevoziš znatno prej kot pa tistih nekaj iz Tacna preko šentvida do centra.
    pri nas smo imeli še tisto znano varianto socialistične bajte: neuporabna klet, pritličje in neuporabna podstreha. kretenom od arghitektov, ki so risali tovrstne načrte in nas potem v poznih 70 letih celo silili, da smo zidali po njihovih idejah, bi še danes brez škode zavila vrat 🙂
    In potem smo se letos odločili, da sinu in hčerki, ki sta živela v podobnih zgoraj opisanih ljubljanskih luknjah za drage najemniške gnarje, ponudimo kraljevsko udobje cca 140 m2 vsakemu. Bodoči zet, ki je na začetku leta še zmeraj razmišljal po žabarsko (beri:nelogično 🙂 ), je zmajal z glavo, češ, nemogoče, saj nisem kralj, nikoli ne bom imel toliko denarja, da bi lahko izvedel takeeeee adaptacije.
    In ko sem mu s papirji dokazala, da bo za celo bajto 10 mio tolarjev tovolj, me je pogledal, češ, moji bodoči tašči se je totalno zmešalo, ona je nora, čudaška, trapasta.
    In potem smo spraznili kletne prostore, jih adaptirali, naredili še manjši prizidek, tudi moj bodoči zet danes že dobro VE, kako se zida, lomi ploščice s sten, kako se meša malta, podira stene…../prej se mu ni niti sanjalo 🙂 /.
    Konec septembra je že lahko vsak obrnil ključ v svojem stanovanju…..
    Stroške smo delili na tri dele, po “ljubljanski logiki” pa je priti do stanovanja za ceno enega avta, ŠE ZMERAJ NEMOGOČA INVESTICIJA :-), zato mi pravi, da sem čarovnica 🙂

    Zato podobno svetujem tudi drugim: pojdite ven iz Ljubljane, z malo truda boste našli stanovanje , če ne drugod pa v bloku. Za prvo silo bo že.
    Pa zakaj bi nekomu plačeval v zlatu, če veš, da so še druge poti???!!!

  • Odgovori robert 16. 12. 2007 at 8:27

    @Vseved
    To bi držalo, če bi gradili nizkostandardna stanovanja, a se to investitorjem ne izplača, vsakič ko kdo iz sklada začne nakladat pa itak cene zrastejo!

  • Odgovori robert 16. 12. 2007 at 8:31

    Ja pa še to, letos se je v Ljubljani za neprofitna socialna stanovanja prijavilo preko 3000 prosilcev!

  • Odgovori tecnstrdesc 16. 12. 2007 at 8:56

    @Mica
    Mogoče bi bilo treba šteti ceno zemljišča, priključkov in dovoljenj ter zidave. Lahko je adaptirati na svojem, zato ne biti preveč pokroviteljska do “žabarjev”.

  • Odgovori mica 16. 12. 2007 at 9:20

    eh, saj nisem pokroviteljska, le zapisala sem našo skupno izkušnjo.
    ki ni bila lahka, saj smo veliko delali z lastnimi rokami 🙂
    Mogoče sem prej pozabila zapisati, da so se letos v naš kraj preselile vaj tri družine, za katere vem sama.
    Prva starša in sin s svojo lasno družino, so kupili malo starejšo hišo od naše za okoli 20 mio /zemljišče okoli nje cca 800 m2/Po adaptaciji so pridobili /ta mladi/ za okoli 170 m2 veliko stanovanje, starši pa precej manjše. Po njihovih navedbah so za ljubljansko ceno enega klasičnega 3-sobnega stanovanja izven Lj. pridobili dva, VKLJUČNO z velikim vrtom.
    Pa še nekaj: adaptacijo NISO delale velike hm..znane firme, ampak lokalni s.p. zidarji, ki sem jim gre za image in zmeraj- kolikor mi je znano-svoje delo opravijo dosti ceneje in veliko bolj kvalitetno.

    Da pa tole spet ne bo izzvenelo pokroviteljsko, SPLOH NI TAK MOJ NAMEN !-bi ti predlagala, da se- za štos- pozanimaš sam, kako in kaj je s temi stvarmi.
    konec koncev se tudi sama še najbolje zanesem na lastne izkušnje.
    pa srečno in lepo se imej

  • Odgovori maky 16. 12. 2007 at 9:21

    @robert: jah mal je problem, ker se danes že vsako stanovanje šteje za “visoko standrdno”.

  • Odgovori stella12 16. 12. 2007 at 9:23

    kdo pa sili kupce da kupujejo stanovanja v silosih?? kupiš hišo 50 km iz centra za 100 jurjev in se voziš po denar v lj.živiš pa v miru,naravi itd. vsaj jaz tako razmišljam.

  • Odgovori tecnstrdesc 16. 12. 2007 at 9:31

    Robertov podatek o številu prosilcev za neprofitna stanovanja pove vse o finančnih zmožnostih večine, predvidevam, mladih družin v Ljubljani.

  • Odgovori mustang 16. 12. 2007 at 10:13

    Chef, kar se tiče sosedovih čevljev na hodniku, je zakon jasen. Uporaba skupnih prostorov ni dovoljena za trajno skladiščenje česarkoli.Tudi koles in pdb. ne… Zdej pa, če se češ kregat?? Etažna lastnina ni pogoj za zemljiško knjigo. To je ponavadi naslednji korak po vpisu. LP!

  • Odgovori Razor 16. 12. 2007 at 10:34

    @Mica:”Zato podobno svetujem tudi drugim: pojdite ven iz Ljubljane, z malo truda boste našli stanovanje , če ne drugod pa v bloku.”
    Ko bi to vsaj držalo samo za Ljubljano, tudi v drugih mestih je situacija ista. V Radovljici se lepo m2 prodaja od 2700 do 3400€, da sploh ne omenim visoko kvalitetnih novih pravkar zgrajenih stanovanj pod taktiriko velecenjenega Alpdoma Radovljica. 😎

  • Odgovori Vlaad 16. 12. 2007 at 10:52

    Govorite o Ljubljani, kot o centru najdražjih stanovanj. Pogletje samo na Obalo: Semedelski razgledi 3500 do 4500 eur m2. (Semedela, Koper), Dolga njiva 3000 do 4000 eur m2 (Ankaran), adaptirana hiša v Kopru pri UNZ (bivši prostori JIK banke) 5000 eur m2. Razmislite.

  • Odgovori ČLOVEČNOST 16. 12. 2007 at 10:55

    Jaz mislim,da nepremičninski trg deluje tako,da se je transcentiral v naše možgane.To pomeni o naši presoji,da smo zelo pod povrečjem razuma človečnosti.Odšteti 150 tisočakov za eno garsonjero,ki odgovarjaš z vsemi svojimi življenskimi sredstvi in s pomočjo dedovanja…. ti ostane razum in človečnost v zelo majhni vrednosti.Mislim,da bi morali v državi urediti tako,da bi vsak rojen državljan moral imeti dostojno življenje-ne pa životarjenje in nenehno iskanje izilnih izhodov?To je sramota stvarstvu-denarju-človečnosti,

  • Odgovori ekonomist 16. 12. 2007 at 10:56

    Seveda, najlažje bi bilo zgraditi nizkorazredne bloke, podobno kot jih imajo kitajci. Da se počutiš kot v čebeljem panju.
    Vendar je to to kar hočemo?

    Naslednja stvar Ljubljana in Maribor sta obupna. Če ima kdo možnost naj se preseli ven iz ljubljane. Samo primer za Prekmurje, kar sem v zadnjem času spremljal:
    -Najbolj luskuzno stanovanje trenutno na trgu v Pomurju v Murski Soboti V trgovskem centru je stanovanje, 134m2 = 160.000€

    Ps. s spodnjo povezavo ne delam reklame, vendar želim zgolj prikazati, da ne zavajm s podatki
    http://www.immobili-ms.com/action/ls.php?action=single&OB_ID=133

    • Stanovanja prilb. 40-50m2 – opremljena so za cca 40.000 – 50.000€
    • Hiše na goričkem (s potrebno celotno obnovo, dobite tudi pod 18.000€)

    Pa ok ne bom naprej našteval. Če poenostavim. Cena m2 je prilb. 1000€

    Verjamem, da je drugje podobno.

  • Odgovori katarina 16. 12. 2007 at 11:12

    chef (sory, ker se včeraj nisva rokovala 🙁 ): preberi tole od seamusa. on je kupil novo stanovanje in ima točno take težave, o katerih sem pisala.
    http://www.seamus.blog.siol.net/

    v tem novem naselju, post o njem imaš ti v linku,kjer je veliko najemnikov občinskih stanovanj, se od samega začetka vrstijo težave. prijateljica ima od avgusta dalje pokvarjeno žaluzijo v dnevni sobi in ne more na blakon, ker je le-ta pokvarjena tako, da je spuščena do tal. veš kaj je to!! in nihče ne pride popravit te fakih žaluzije, čeprav prosi in roti že ves čas.
    druga soseda ima notranje stene plesnive. so tridili, da ima previsoko vlago, potem pa izmerili, da ima 47% in zdaj ne vejo, kako oz. od česa je lahko ta stena plesniva. pa da ne naštevam dalje.

    moje enosobno stanovanje 40m2 v kranju je vredno 100.000 eur. 🙂 jaz sem v njem podnajemnik. se razume, da ga nikoli ne bom mogla kupit. niti po pomoti ne. pa mi niti ni v interesu. bi bila pa presrečna, če bi imela vsaj normalno najemnino, tako, ki mi ne bi požrla 1/4 dohodka (250 eur). utopija? 🙂

  • Odgovori frajgajst 16. 12. 2007 at 11:13

    Zdaj pa naredte še primerjavo s cenami zadnjega prebivališča na Žalah..!!!!

  • Odgovori chef 16. 12. 2007 at 11:17

    @vseved: Kaj nam pomaga 3000 novih stanovanj, če jih bo pokupilo petsto bogatih ljudi? Da ne govorimo o katastrofalni nekvaliteti neprofitnih stanovanj. Da ljudem prodajo takšna stanovanja, je kriminal!
    Resno mi povej, a ti verjameš tiupu iz sklada?!?

    @robert: tista spletna stran je pa po mojem mnenju čista neumnost! Tudi brez nje smo vedeli, koliko je kaj v resnici vredno. To je tako, kot da bi povedali realno ceno za kruh… nič nam ne pomaga, če ga vsi prodajajo dražje.

    @mica: Saj nisi povedala nič novega. Nizke cene na kmetih imajo svoj razlog. Jaz trenutno ne bi hotel živeti izven Ljubljane in pika! Čez deset let je pa vse možno!

    @mustang: seveda je zakon jasen! Ampak a se ga kdo drži?

    @Razor: tele radovljice pa jaz sploh ne razumem!

    @Vlaad: Jaz visoke cene na obali bolj razumem. Je pač obala, le kdo ne bi hotel živeti na morju?

    @ekonomist: Kaj naj pa jaz počnem na Goričkem? Dopiši še stopnjo brezposelnosti, ali pa vsaj povprečno plačo!

  • Odgovori chef 16. 12. 2007 at 11:23

    @katarina: Seamusovo stanovanje odlično poznam, ker občasno tam zažiram čevapčiče!

    Jaz sem te enkrat videl včeraj, ampak preden sem uspel uletet do tebe, si izginila 👿 Pa kdaj drugič…

  • Odgovori katarina 16. 12. 2007 at 11:25

    chef: kaj ne razumeš? ko bo dokončana avtocesta ljubljana – jesenice, bodo vsa stanovanja v tej črti dobila približno isto vrednost. to je ja jasno in to vemo gorenjci že ulala predolgo časa.

    kranj se je takoj podražil, ko je bila zgrajena AC. šenčur pri kranju – vas z 2000 prebivalci (največja vas na gorenjskem) ima cene nepremičnin, da se zjokaš. Eto. moja mama ima tam hišo staro cca 60 let, s staro fasado, starimi okni, parcela 600 m2, res bajta, da jo morš čist obnovit, stane pa …v torajih je blo to pred leti že 65 mio tolarjev.

    tržič — podražiL
    radovljica — podražila
    jesenice — dražijo

    to delajo cestne povezave.

  • Odgovori strojnik 16. 12. 2007 at 11:32

    Če bo po sreči, bom drugo leto prodajal “luknjo” v Ljubljani. Kot prodajalec, bi normalno rad dobil čim več. Ker pa nimam obraza postaviti cene, bom prodajo gladko prepustil posrednikom. 😕

  • Odgovori ekonomist 16. 12. 2007 at 11:33

    Chef šlo je za primerjavo cen.

    Drugače pa ko bo zgrajena avtocesta Mb-Ms imaš dobrih 20 min to razdaljo prevoženo. Ob predpostavki da npr delaš v Mb živiš v Ms. Recimo.

  • Odgovori blitz 16. 12. 2007 at 11:34

    /Visoke cene kvadratnega metra stanovanja so znane vsem in niso v tranzicijskih državah nič posebnega…/

    chef, pred nekaj dnevi sem govoril z novim sodelavcem, ki je pravkar prišel iz Prage. Seveda je beseda nanesla tudi na nepremičnine in mi je povedal, da je cena kvadrata v samem centru Prage trenutno okoli 3000 eur, na obrobju pa 1000 EUR. To je kar hudo ceneje od Ljubljane. Če pa pri tem upoštevaš, da je Praga mesto, primerljivo z Berlinom ali Dunajem, Ljubljana pa ena malo večja vas … Aja, in plače v Pragi (ne na Češkem) so danes verjetno višje kot v Ljubljani.

    mica, vsa čast, ampak tvoj način reševanja stanovanjskega problema tudi pomeni, da morajo zeti in snahe živeti s taščo v isti hiši. Sem raje v pol manjšem in dražjem :mrgreen:

  • Odgovori robert 16. 12. 2007 at 11:46

    Tam so samo podatki, ki ti okvirno lahko povejo cene, ne smemo pozabiti, da so cene odvisne od trga in sposobnosti pogajanja. Treba je pač pregledati ogromno podatkov in obiskati veliko lokacij preden se odločiš za nakup, jasno pa je, da je vse precenjeno. Nekje sem pred časom zasledil intervju z županom Pariza, ki je govoril prav o tem, da ko gredo cene previsoko, mesto investira v nižjestandardna stanovanja in tako uravna trg, ampak to je socialna poteza mesta in ne privatna investicija, ki teži k čim višji ceni. BTW – v Miljah so bila stanovanja v novogradnji ob morju od 2200 do 3400 kvadrat, odvisno od nadstropja in kvadrature, kupci pa tudi iz Slovenije.

  • Odgovori blitz 16. 12. 2007 at 11:54

    robert, saj v tem je problem. V drugih mestih reagirajo na dvig cen s pospešeno gradnjo, v Ljubljani pa to najbrž nekdo celo preprečuje. Gradnja preprosto ne dohaja potreb trga.

  • Odgovori robert 16. 12. 2007 at 11:57

    @blitz
    Se strinjam, to je ključ problema.

  • Odgovori chef 16. 12. 2007 at 12:03

    @strojnik: Meni so tudi nepremičninarji jamrali, da so lastniki stanovanj nori in da svojo štalo vsi precenjujejo.

    @ekonomist: Ampak kot je povedala Katarina, se bo takrat tudi cena zvišala! Je pa res… če bi ujel trenutek, bi lahko fino zaslužil. Sicer je pa tu še nov problem: ponavadi zgradijo ogromno naselje, ceste pa ne. Vprašaj Kamničane, koliko časa se vozijo v Ljubljano!

    @blitz: Prage še nisem obiskal, ampak glede na bratislavsko izkušnjo ti lahko povem, da raje živim v zarukani Sloveniji kot v še bolj zarukani vzhodni Evropi 🙂 Ampak najprej moram v Prago, upam, da naslednje leto, potem ti pa povem. Menda je dražja kot Ljubljana (govorim o cenah piva, hehe)

    Ampak res, raje kri ščijem, kot da bi do konca življenja živel doma 😆 Selim se ravno zaradi tega, da bomo imeli mir eden pred drugim!

    Še ena anomalija je v Ljubljani: cene stanovanj v centru sploh niso višje kot v kakšni Šiški… To je po mojem edinstveno in govori predvsem o tem, da pri nas ne znamo biti meščani.

  • Odgovori Kašpar 16. 12. 2007 at 12:06

    A si v redu?

    … sam preverjam :mrgreen:

  • Odgovori strojnik 16. 12. 2007 at 12:11

    Chef. Trenutno imam večkrat opravka z ljudmi, ki so globoko notri v nepremičninskem trgu in ko mi omenijo vrednost mojega stanovanja, samo debelo gledam. Take cifre sam enostavno ne morem vprašati, da se ne bi strašno bedno počutil… Mogoče bi pa tebe zanimalo… :mrgreen:

  • Odgovori Sara 16. 12. 2007 at 12:19

    Chef mislm da si lepo postavi sotor ob Ljubljanici 😀 in pocaki se ene 4-5 let ker kokr sem jaz enkrat poslusala neko ekonomsko analizo nepremicninskega trga se bodo cene kmalu zelo znizale in bodo stanovanja baje bolj dostopna, ker naj bi cene imele nek svoj cikel.

  • Odgovori Blaš 16. 12. 2007 at 12:21

    Pa ravno Pilonova soseska…z odličnim razgledom na avtocesto (in pripadajočimi zvočnimi efekti, slabim zrakom itd) in na drugo stran lep pogled v betonsko utrjeno pobočje hribčka, ki so ga izkopali zaradi soseske. Res projetno za živet. Nadstandardno.

  • Odgovori Sara 16. 12. 2007 at 12:21

    Aja pa se neki: v druzinski lasti imamo nekaj zemljisc v Lj in morm rect, da sm se posteno nasmejala ko mi je oce reku, da mi za stanovanje ne more dat denarja lahko pa mi zgradi hiso 😀 in to mi je reku ko sem imela rosnih 14 😀

  • Odgovori chef 16. 12. 2007 at 12:34

    @Kašpar: Presenetljivo dobro se držim 🙂

    @strojnik: Me ne zanima več, ker smo problem že rešili 🙂

    @Sara: Te ekonomske analize poznam… ampak do zdaj so se vedno pokazale za napačne 🙂

    @Blaš: Važno, da piše, da je nadstandardno. Betona se navadiš, da je AC sto metrov stran, je pa tudi samo pozitivno, ker si hitreje v Cityparku. To je pač pri nas visok standard 🙁

  • Odgovori Anonimno 16. 12. 2007 at 12:36

    Prodal sem 67m2 stanovanje v Zeleni jami iz leta 1960, nova okna, nova kopalnica, za 147.000 EURO, kar pomeni 2200 EURO/m2. Za 2500 EURO niti povohati ne bi hotel noben kupec, ne vem kje dobiš ti take cene. Pa moje stanovanje ni bilo ravno najcenejše glede na ponudbo.

  • Odgovori strojnik 16. 12. 2007 at 12:41

    Ne ne. Mislil sem, če bi bil posrednik za provizijo seveda. Stanovanja tebi ne bi prodal. Nočem, da me javno opravljajo po internetu, za vsako pregorjeno žarnico… :mrgreen:

  • Odgovori mustang 16. 12. 2007 at 12:51

    Chef, prjavš upravniku, bo zrihtou. Sam kreg je pa zihr zravn najbrž….

  • Odgovori N 16. 12. 2007 at 12:52

    Če živiš izven LJ rabiš avto in čas. Oboje stane. Jst sm v LJ kjerkoli v max. 20 minutah s kolesom, kar pomeni, da živim bolj zdravo, čeprav nimam okoli sebe blazne narave – za razliko od tistih, ki so vsak dan uro do dve v avtu, da se pripeljejo v službo in domov. Zapravim manj časa (ki JE denar). Ne samo, da ne zapravljam časa v gužvi, tudi živcev ne zgubljam. Imam vso svobodo, ne rabim planirat svojega dneva tako, da grem samo enkrat na dan z avtom v LJ. Lahko grem ven in spijem kolkor hočem, kadar hočem, ker se potem ne rabim vsest v avto, da se odpeljem domov.
    Ampak meni pač ta svoboda pomeni več kot 170 kvadratov. Ker ne zapravljam časa za posedanje doma ampak ali sem na faksu, se učim, sem s prijatelji, športam ali pa delam kaj na kompu – ne vem zakaj rabite tolko kvadratov (ok, z otroci je drugače, ampak se vseeno da).
    Problem je v tem, da se Ljubljančani ne zavedajo (zavedamo), da če živiš v mestu, ne rabiš dveh avtov (družina), da greš lahko v službo s kolesom ali z avtobusom. Ampak ne, glavno da se ma avto in to ne starejšega kot 5 let – nek’ se vidi raskoš!
    Meni je vseeno, če je moj avto (ki ga na žalost rabim imet) star in če se z njim ne morem kazat, če nimam ogromne dnevne sobe s plazma televizorjem (ker pač ne gledam televizije), vsaj ne zapravim 10 dni v letu v avtu zgolj zato, da pridem na faks. Izračun je narejen po sledeči formuli: (52 tednov * 5 delavnih dni – 25 dni dopustov in praznikov) * 1 ura : 24 ur = 9.8 dni. Več kilometrov pomeni več servisiranja pa tudi večja verjetnos nesreče. Pa še bencin se draži.

  • Odgovori acc 16. 12. 2007 at 12:53

    Lol..

    Cene so trenutno previsoke.. V roku parih let bodo itak padle.. Mogoče se zgodi celo kot drugje v svetu, kjer so bili potem problem hipotekarni krediti itd..ampk okej to je druga zgodba. Moj (subjektivni) predlog..ne kupujte stanovanj zdaj če res ni nuja.

    Btw..trenutno niti ne vem kako neka mlada družina oz. mlajši moški/ženska (25-30 let) kupi stanovanje, ki stane cca. 100.000 eur z neko normalno plačo in brez pomoči staršev. In prav tako nočeš živeti pri starših čeprav imaš 5 nadstropij npr. na voljo.. Če vzameš v zakup da začneš delati pri cca. 23 letih, imaš plačo nekih 800-1200 eur.. Sicer lahko dobiš nek kredit, ampak..premalo? Aja..že vem..lizing..ampak ti ni to.. Druga varianta..podnajemnik si lahko.. Eh..

  • Odgovori acc 16. 12. 2007 at 12:58

    N..

    Se strinjam.. Sicer sem cca. 50 km oddaljen od Ljubljane, brez Lj. pa ne morem.. Nevem..navajen sem vsaj jo obiskati vsaj 3×, 4× tedensko. Če že ne zaradi osebnih, pa zaradi poslovnih razlogov..

    Saj tu kjer živim je lepo in imaš mir in veliko narave..ampak v letih ki sem, 20-25 me to trenutno ne mika tako zelo. Mogoče after 60..

    Tako da..stane stane..prekleto veliko. Karkoli hočeš..vsedi se v avto, naredi 15-30 km (minimalno) do prve kajjazvemčesa in potem spet nazaj. Izgubiš voljo kam it.. Da o zimi ne govorim..

    Seveda pa so tudi prednosti..ampak..trenutno jih je zame manj.

  • Odgovori Razor 16. 12. 2007 at 14:36

    @Chef: Radovljica bližina Bleda, zato nabite cene, čeprav je Bled še za kakšnih 200-300€ dražji, ampak tam ne bi nikoli živel, ker ti turisti in vikendaši požrejo vso energijo.

  • Odgovori chef 16. 12. 2007 at 14:49

    @mustang: Saj v tem je problem, upravnika ni, ker gre za večstanovanjsko hišo!

    @N: Točno tako!

    @Razor: Že, bližina Bleda, ampak kaj pa je Bled – samo ena večja vas, polna turistov. Bi moral dobiti zelo, zelo, zelo dobro službo v Radovljici, da bi se tja preselil.

  • Odgovori mustang 16. 12. 2007 at 15:31

    Aja, pol pa kr na sodišče direkt. Šansa da zgubiš je nična, ker gre za neutemeljen poseg v skupno lastnino.

    PS: Lepo je v naši domovini biti mlad… (a ne?)

  • Odgovori Anonimno 16. 12. 2007 at 16:40

    Še tole: Kaj pa kupujete preko odiruških agencij, ki za svoje nedelo dobijo 6000 EURO pri povprečni kupoprodaji. In to zaradi par formularjev ki jih lahko izpolnite tudi sami.

  • Odgovori Maj 16. 12. 2007 at 18:34

    Pa zakaj ste vsi tako zmešani, da hočete imeti prav lastno stanovanje oz. hišo?
    To pomeni praktično dosmrtni zapor na eni lokaciji povrhu moraš pa ogromno vlagati tudi v vzdrževanje, obnavljanje, zavarovanje,…..

    Zakaj ne bi denar raje dobro naložili in si stanovanje najeli ko se naveličate pa greste lahko brez vseh obveznosti drugam.

    Zakaj bi dali 150.000€ za neko luknjo, če pa ta denar lahko dobro naložite in vam samo 10% donos prinese 15.000€ to pa je več kot dovolj za najemnino pa še precej denarja vam ostane-povrhu pa vam ostane tudi cela glavnica.

    Jaz bom recimo spomladi začel oddajati celo popolnoma obnovljeno hišo 150m2 za 1000€(dve stanovanji z ločenima vhodoma, dve kopalnici, dva WCja, dve kuhinji, šest sob, terasa, dvorišče, vrt, deset parkirnih mest, 15km oz. 15 minut iz LJ.), vanjo se z lahkoto naseli pet oseb in to pomeni za vsakega le 200€.

    Sam vsekakor mislim, da je vsaj za začetek mnogo bolje najeti stanovanje kot pa ga kar na hitro kupiti in se potem vse življenje tolči po glavi, ko ugotoviš, da v bistvu želiš čisto nekaj drugega.

    PS. Če kdo išče stanovanje brez pohištva(v nenaseljeni hiši v mirni soseski) za kakšno zelo mirno novoletno zabavo mu ga lahko oddam za 100€.

    Lp

  • Odgovori Sara 16. 12. 2007 at 18:34

    Chef mene pa se neki zanima: kje pa bos dobil toliko denarja za stanovanje?

  • Odgovori PeterC 16. 12. 2007 at 18:46

    Večkrat slišim, da bi stanovanjsko problematiko rešila vlada. Potrebujemo nov zakon na nepremičnine: eni družini bi lahko pripadalo eno (največ dve) stanovanje, če jih ima družina več, naj plača mastne davke.

    Poleg tega bi lahko uvedli inšpektorsko službo, ki bi kontrolirala bivanje v stanovanju. Če večkrat zaporedoma pri nenajavljenem pregledu odkrijejo prazno stanovanje, zopet izterjajo lastnika.

    Vendar sem za take čenče preveč liberalca! Upam pa na zlom nepremičninskega trga, podobno kot v Ameriki pred nekaj leti. Pa na gospodarsko decentralizacijo. Pač – naj služba pride k ljudem. Tako lahko tovarno zgradijo na cenejših tleh in ob bolj pridnih ljudeh.

  • Odgovori vesna 16. 12. 2007 at 18:58

    že eno leto tuhtam o nakupu novega stanovanja v ljubljani ali izven ljubljane ali o nakupu zemlje pa o montažnio gradnji nekje u pm ali pa mogoče o najemu večjega starejšga stanovanja ali pa… še vedno pa se stiskamo v garsonjeri, 👿 ki pa k sreči noro pridobiva na vrednosti. in spomladi bo t r e b a ven, ker “si gresta neizmerno na živce, ker ne moreta imeti vsak svojega kotička”

  • Odgovori mustang 16. 12. 2007 at 19:25

    @Maj: Kje pa je ta hiša?

  • Odgovori blitz 16. 12. 2007 at 19:39

    vesna, to ni nobena sreča, da garsonjera na vrednosti pridobiva. Ker pridobivajo na ceni tudi večja stanovanja. Procentualno morda manj, razlika, ki jo boš doplačala, pa je vseeno vedno večja.

  • Odgovori chef 16. 12. 2007 at 21:19

    @mustang: seveda v vsakem primeru zmagam, ampak hočem povedat, da imaš same probleme.

    @Anonimnež: raje vidim, da me nategne posrednik kot prodajalec. Očitno nimaš pojma in tudi ne veš, da je kupec prek agencije zavarovan. In ne gre samo za nekaj formularjev.

    @Maj: razlog, da imamo raje lastniško stanovanje.
    Ampak kaveljc je še nekje: isti trenutek, ko postaneš lastnik stanovanja, začneš upati, da se mu bo cena dvignila! Stanovanje je naložba in tudi jaz sem napisal, da je donos zaenkrat večji kot varčevanje v skladih.

    @sara: Mamica in očka, kaj pa drugega.

    @PeterC: toično zato so delali popis nepremičnin – da bodo končno obdavčili lastnike stanovanj. To bo marsikaj spremenilo.

  • Odgovori mustang 16. 12. 2007 at 21:51

    @chef: Jest tut, sam ko jim JM. Enkat se more nehat, al pa se ceu lajf lepo gledaš, pa kao da je vse kul. J#b#š to…, ni zame, sue their asses! Pol maš pa mer.

  • Odgovori neznanec 17. 12. 2007 at 3:01

    samo obdavčevali bi… tiste z več stanovanjiu, pa čeprav so si hišo morda zgradili z lastnim potom in niso dobili stanovanja po jazbinšku… zakaj nebi potem mogoče bi obdavčili še kaj… tako, v pomoč za regulaciji.. recimo vse ki imajo pri hiši več kot en avto na dve osebi… pa vse ki se prepogosto tuširajo, pa tiste ki preveč vode porabijo za zalivanje rož, pa tiste ki imajo prižganih preveč porabnikov energije… itd…

  • Odgovori Maj 17. 12. 2007 at 6:05

    @Chef: Lastništvo stanovanja, sploh pa hiše je ogromen strošek.

    Plačevati moraš vse davke pa NUSZ za hišo potem je pametno, da stanovanje ali hišo tudi zavaruješ, če je redno ne vzdržuješ je v desetih letih praktično vse za podret in je vrednost samo še v parceli.

    Cene pa zaenkrat res rastejo in to predvsem zaradi priseljencev, ki se jim zdi tu raj na zemlji, ampak ponudba že dohiteva povpraševanje in sam opažam že kar precej novih a neprodanih hiš tako, da cene prav dolgo ne bodo več rasle-starim “luknjam” se pa po mojem obeta kar precejšen padec cene saj bo tako kot pri avtih vsak raje kupil novo ali pa nič.

    @Mustang: Hiša, ki jo imam namen oddajati je blizu Šmarne gore na lepi lokaciji ob potoku blizu gozda.
    Miljonkrat bolj bi se mi jo splačalo prodati ampak smo preveč čustveno navezani nanjo saj smo vanjo vložili ogromno dela in nam je kot hčerka.

    S prejšnjim najemnikom smo imeli katastrofalne izkušnje saj je enostavno nehal plačevat in smo ga prek sodišča več kot štiri leta spravljali iz hiše in nam je še vedno dolžan čez štiri miljone sit(če ga kdo izterja mu dam eno leto zastonj).
    Tako, da niti pod razno ne podpišem nobene dolgoročne pogodbe več ampak maksimum eno leto, če bo vse ok pa potem lahko podaljšujemo v nedogled.

    Pa nobene stvari ne bom več urejal prek poooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooočasnega sodišča ampak lepo po domače, prvi dan po neplačilu najemnine sledi izklop elektrike v enem tednu pa prisilno letiš in me prav nič ne zanima zakaj ne moreš plačati dogovorjenega.

    Lp

  • Odgovori Zaver 17. 12. 2007 at 8:31

    No končno še en komentar od nekoga ki dejansko nekaj ima, ne samo od tistih, ki zafrustrirano gledajo na lastnike kot na ultimativno zlo.

  • Odgovori marelca 17. 12. 2007 at 11:28

    Žalostno je gledati kako rastejo cene stanovanj. Ne za lastnike le-teh, to sigurno. Ko se že pogovarjate o cenah stanovanj, naj povem kakšno je stanje v Šk.Loki. Leta 1999 je bilo treba za 1-sobno stanovanje odšteti 814 eur, leta 2003 1119 eur, danes ga ne dobiš pod 2000 eur za kvadratni meter. Ali k dvigu cene vpliva bližina Ljubljane? Zagotovo, ampak leta 1999 je bilo med mesti ravno toliko km kot danes. 😉
    lp

  • Odgovori 1tastar 17. 12. 2007 at 13:48

    Namesto, da po vsej sili rineš v Ljubljano (in to z avtom, za katerega moraš najemati garažo ali parkirni prostor), si rajši poišči za manj kot pol cene bajto kakšnih 30 km iz mesta. Za razliko v ceni boš komod plačeval Jankovićevo parkirnino medtem, ko boš za vsako ceno rinil z avtom v mesto v službo (zvečer, za zabavo, pa je parkiranje zastonj).

  • Odgovori nada 18. 12. 2007 at 16:43

    Jaz pa stojim na drugem bregu……8 let sem na Sodišču poslušala razne mahinacije,malverzacije in natege med prodajalci in kupci. Žalostno je, da naša zakonodaja in sodniki ne zaščitijo kupca, ampak zahtevajo da dokaže svojo nedolžnost.Veliko absurdnih primerov poznam,a bom zadnji trend opisala, ko je kupec z družino pristal na cesti brez stanovanja in brez vrnjene kupnine.Imamo veliko starostnikov v Ljubljani, z demenco in željo po pomoči njihovih otrok, kateri pa se polastijo le denarja, ko dobijo željeno kupnino se selitev sicer malo zavleče, a kmalu doživiš šok,starša-prodajalca nočeta v stanovanje k otrokom, kot je bil dogovor med njimi,zato je kupec kaj hitro prejel sklep o prepovedi vstopa v stanovanje, ker je kupec vložil tožbo za razveljavitev pogodbe,denarja ne vrne, ker ga nima in se tako kupec znajde v pravosodnih mlinih za cca 8 let.Ker pač toliko časa traja procedura z vsemi pritožbami.Ko kupec končno pride do skorajšnje pravnomočne sodbe za svojo kupnino eden od starostnikov umrje in se kupec sooči z nadaljnih 8 let čakanja z razširjeno tožbo še na dediče.
    A, dejstvo ostaja v plačano stanovanje ne smeš vstopit pod nobenim pogojem, ker je zasedeno, ker ga nimaš v posesti in ker je sporno lastništvo v sodnem postopku in tako je vse v naprej bilo dobro načrtovano, le da kupec tega ni vedel ali pričakoval…. To je recimo eden od pogostejših scenarijev na naših sodiščih v zadnjih 10 letih,čeprav so bili vsi postopki nakupa-prodaje korektni in soglasni z vsemi segmenti od Posredniške hiše,Cenilca-ke nepremičnine,kupoprodajne pogodbe v Notarskem zapisu,potrdilu o plačani celotni kupnini,plačanem davku in z vpisom v ZK……vse po paragrafih…..a je kupec z družino ostali na cesti praznih rok. To vam pripovedujem, ker jaz poznam žive primere ki so se jim dogajale tragedije, ker ni varovalke pri nobenem nakupu.Ljudje so domiselni, predrzni in nesramni, njihova pokvarjenost nima meja, zato bodite previdni, ko dajete denar za kupnino česarkoli lahko mislite da je vaše, a se čez mesec dni lahko vse obrne.Vsak nakup se lahko v roku 6 mesecev razveljavi.Pri naši slabi zakonodaji in dolgoletnih postopkih je prodajalčeva domiselnost vsak dan bolj izvirna,prepričljiva in gumjasta.Tu vam ne pomaga niti pisarna Čeferin, Senica,Kozinc……..

  • Odgovori nada 18. 12. 2007 at 16:54

    v 12 vrstici se mi je zatipkalo, “ker je prodajalec vložil tožbo za razveljavitev pogodbe” se glasi pravino. Sorči !

  • Odgovori chef 18. 12. 2007 at 17:34

    @zaver: Kdo je pa rekel, da jamram, ker nimamo?

    @nada: Vidiš, to je, potem mi pa en pametnjakovič vpije, zakaj da plačujem 1 % kupnine posredniku! Preprosto: možnosti za nateg se s tem zmanjšajo.

  • Odgovori Maj 19. 12. 2007 at 7:02

    @Nada, zato pa sam pravim, da naj se morebitni kupci ne zaletijo kar takoj z nakupom stanovanja ali hiše temveč naj raje vsaj za nekaj časa poskusijo živeti kot najemnik.
    Biti lastnik nepremičnine ima tudi ogromno slabih stranskih učinkov in ni več daleč čas ko bo cena starih nepremičnin krepko padla.

    Sodni sistem imamo pa povsem v podnu.
    Mi nismo mogli vržti iz hiše najemnika, ki enostavno ni hotel plačevati najemnine-pogodba je bila pa sklenjena za pet let in v tem času kljub neplačevanju ne moreš razveljaviti pogodbe, le to lahko razveljavi samo sodišče to pa traja pet let, če ga slučajno vržeš ven mu moraš zagotoviti drugo enakovredno stanovanje ali pa mu plačaš odškodnino in to kljub temu, da je neplačnik on.

    Denarja pa kljub “zmagi” običajno ne dobiš nikoli.
    Nam je še vedno dolžen 4 miljone a mu ne moremu nič, ker lenoba noče nikjer uradno delat in lepo živi od 300€ socialne podpore-te pa mu ne smemo rubiti.

    Lastniki NIKOLI ne sklepajte dolgoročnih pogodb, ker vas to pelje v katastrofo saj najemniku, ki ima pogodbo pa čeprav jo prav v ničemer ne izpolnjuje ne moreš prav nič dokler tega ne odloči sodišče to je pa vsaj pet let.

    Najemniki, ki ste pošteni in v redu izpolnjujete obveznosti pa se nimate kaj bati četudi imate pogodbo samo za en mesec.
    Noben pameten lastnik ne bo najemnika, ki ne dela težav vrgel iz hiše in potem tvegal s kakšnim drugim!

    Večino sporov pa se, da zlahka rešiti, če se oba vsedeta in lepo pogovorita ter vsak malo popustita. Sodišče je daleč najslabša rešitev, ki prinese samo obilje novih stroškov reši pa bolj malo.

    LP

  • Odgovori nada 19. 12. 2007 at 10:51

    Maj….. se strinjam, si pa pozabil, da lastnik ne more odklopit naprav, če je le to zasedeno in tako preostane lastniku nepremičnine še plačevanje prebrisanemu najemniku gretje riti in razsvetljavo.Kajti po zakonu mu moraš do pravnomočne sodbe zagotoviti življenke pogoje……

    Sem pa presenečena,ker v Ljubljani ogromno ljudi vlaga v nepremičnine z namenom oddajanja s pogodbo ali brez, ker v nobenem primeru ko stranki stopita v spor s tožbo ne zmaga lastnik,takrat je vrednost pogodbe izničena….čas postane zaveznik najemniku,ki ga brani tudi Policija v postopku nedotakljivosti in sicer do pravnomočne sodbe.Če se najemnik tega zaveda bo situacijo zavlačeval z vsakokratno novo vloženo pritožbo.Imamo dober primer v Kolizeju, ko traja postopek za deložacijo že 16 let z ljudmi, ki sploh nimajo nobene pogodbe.
    Zato ne računaj na težo,kompromis ali rešitev od sklenjene pogodbe.Vsaka pogodba izgubi časovno vrednost, ko vstopi v pravosodno kolesje.Nasilje pa ni rešitev…..ker te zaprejo in denarno kaznujejo.

    Niso vsi za dogovor za mizo, posebno kadar ima stranka koristi in adute..

  • Odgovori Maj 19. 12. 2007 at 11:46

    Nada ti pa očitno zadeve popolnoma obvladaš.

    Lastniki običajno najbolj najebemo-stokajo pa samo krepko premočno zaščiteni najemniki.

    Če ti banka posodi 250.000€ jim moraš do dneva točno vračati, če pa nekomu oddaš(posodiš) hišo jim pa enostavno ni jasno, da morajo za to sposojeno stvar tudi plačevati.

    Imaš morda kakšen nasvet kako izterjeti najemnika, ki je pravnomočno vse zgubil pa mu ne moremo nič, ker noče nikjer delati in ima vse premoženje vpisano na druge?
    Dolžan nam je pa štiri miljone sit.

    Glede najemne pogodbe mi je pa policaj rekel, da dokler je sodišče ne razveljavi ga ne moremo vreči iz hiše pa četudi ne plačuje.
    Če pa bi se mu najemna pogodba iztekla ali pa je ne bi imel pa ga lahko brez posledic vržeš ven a to res ne drži?

    Torej bi teoretično lahko nekdo prišel k meni na obisk in rekel, da je moj najemnik in ga ne smem vreči iz hiše-dokazov pa itak ne bi bilo, ker ni pogodbe in bi ga moral potem par let gledati dokler ne bi zgubil na sodišču?

    Glede elektrike pa sem sedaj naredil tako, da je napeljana iz sosednje hiše in v kolikor ne bo plačeval najemnine, bom svoj kabel enostavno odnesel in ga prodal, da bom imel recimo za hrano.

    Najemnik tukaj po moje ne more nič, ker če ne plačuje jaz nimam za jesti in tako svoje stvari lahko tudi prodam za svoje preživetje.

    Ne bom pa nikoli več nobene stvari uradno urejal preko sodišča.
    Če se z neplačnikom ne bo dalo dogovoriti z lepa se bo pa z grda potem me naj pa kar toži, če se mu splača-toliko kazni kot bi mi v parih letih naredil škode na hiši mislim, da ne morem dobiti.

    Kako je pa kaj z davčno v primeru neobstoja pogodbe? Te lahko kaj jebejo?

    Hvala za nasvete in če želiš greva lahko kdaj na pijačo, da v živo podebatirava.
    Lp

  • Odgovori marelca 19. 12. 2007 at 12:01

    Zmenkarije 😉

  • Odgovori chef 19. 12. 2007 at 15:14

    Pri takih variantah in taki državi je verjetno najpametneje poklicati nekaj krepkih pretepačev.

  • Odgovori Mirko 19. 12. 2007 at 16:09

    Pri pogodbi za nedoločen čas se je fino zaj. moj stari ata… podedoval je stanovanje s podnejemnikom z veljavno pogodbo za nedoločen čas. Plačeval ni, ker je bil dovolj dolgo notri ga ni bilo mogoče vreči ven, ko smo po nekaj letih končno dosegli da bi ga mogoče lahko vrgli ven je naredil otroka, podnajemnika z nosečo ženo ne smeš vreči ven, z malim otrokom tudi ne, ko je otrok dovolj zrasel je naredil drugega in nato še tretjega… po več kot desetletju pravdanja smo dosegli celo toliko da nam je sodišče priskrbelo nadomestno stanovanje v velikosti 1/2 prvotnega, na slabši lokaciji. Policaji in odvetniki, pa tudi sodišče je večkrat off the recod dalo vedeti da se take stvari sicer ne rešujejo preko sodišč ampak z “vunbacači” in takojšnjo menjavo ključavnice. Preden se sprožijo postopki, ki sicer take stvari zakomplicirajo.

    Skratka, v več kot desetletju smo bili na izgubi za vso najemnino v tem času in še polovico stanovanja.

  • Odgovori mica 19. 12. 2007 at 16:26

    blitz, šele danes sem si vzela čas in pri tem naletela-kršenmatiček 🙂 na tvojo žlehtnobo o tašči in zetu in snahi
    🙂
    zanimivo je, kako so mojo snaho pred več kot 12 leti strašili, naj za božjo voljo nikoli ne pride živet s taščo pod isto streho.Ona pa je tvegala in še danes pravi, da je bila to naložba, ki se ji je krepko splačala 🙂
    V bistvu sem jaz najbolj miroljubno, ponižno in pohlevno bitje pod tem božjem soncem.
    Nekoč sem nekje zapisala, da je dobra mama /tašča/ tista, ki ima svoj hladilnik nenehno “na voljo” otrokom in vnukom in zetom in snaham.
    Nikoli pa si- niti v najbolj drznih sanjah-ne drzne pokukati v hladilnik koga izmed njih.
    Življenje pod isto streho naredijo prijetno stanovalci. In če so ti trčeni v bloku, je tam normalno sožitje onemogočeno. Enako velja tudi za stanovanjsko enoto kot je naša.
    Sicer pa _ ko prideta s frau v domače loge, pričakujem, da se oglasita.
    pa se bomo potem laže pogovarjali o zmajih in zmajevkah
    🙂

  • Odgovori nada 20. 12. 2007 at 10:45

    Sem bila priča nekemu primeru, ko je najemnik bil v dolgoletnem postopku deložacije in v tem času tuje stanovanje natrpal z delavci in kasiral 5 let…..ko je lastnik to hotel dokazat na sodišču, ni imel priče niti papirjev v dokaz, zato ga je najemnik tožil za klevetanje in bil nagrajen v znesku 3.ooo €.Poleg tega, je dolžnik vložil še tožbo, ker ga je lastnik nadlegoval, ustrahoval, fizično napadel in lastniku po naši zakonodaji sledi vsaj leto pogojne in zaznamba v kartoteki, nato bo plačal dolžniku še kakšnih 10.000€ odškodnine za strah.
    Žal sem v 8 letih kot porotnik doživela meni nelogične in absurdne postopke, zakonodaja je spisana tako da se žrtev mora branit in dokazat da je zlorabljena,ogoljufana,prevarana, medtem ko je povzročitelj obravnavan kot stranka z vsemi možnimi olajšavami in opravičili za svoje dejanje, lahko laže, lahko namerno zavaja, lahko pripelje goljufivo pričo, vse mu je dovoljeno in vse se mu verjame….preveri nihče.To je dejstvo, ki kaže na potuho kriminalcem.Sankcije so otročje, nezrele in nepoučne, zato se rojeva nova in krepi stara lumparija.
    Jaz sem popolni laik prava in zakonodaje……jaz sem samo opazovalec in kot opazovalka zgrožena nad ravnanjem sodnikov po načelu zdrave pameti, a oni so zavezani zakonodaji.Ki je kontradiktorna in neproduktivna.

    Sicer pa čakam na veliki socialni pok, ker je po zadnjih podatkih samo na Štajerskem vsaka tretja nepremičnina v postopku za izvršbo, deložacijo ali dražbo…..tudi zato so zaostanki, ker kupujejo socialni mir.Miselnost Sodišča je jasna, kdor ima toliko da posoja ali oddaja, lahko plača takso in počaka.Sodišča imamo zato, da služi svojemu namenu, nikakor pa ne v dobrobit pravici in poštenju.

    Kot si zapisal……naredi velik ovinek in znajdi se sam, ker ni varnega posla.

  • Odgovori nada 20. 12. 2007 at 10:56

    Kar se pa Davčnega urada tiče vem samo to, da v primeru sodnega spora ko ne moreš uporabljat svoje lastnine, organ izda Odločbo v kateri si po vloženi prošnji, oproščen plačilu zemljiškega prispevka za tekoče leto.

  • Komentiraj