Stoječe veslanje prepovedano

Pred časom sem na Bledu ob hladnem pivu opazoval živahen turistični vrvež v Zaki, Boki pa je fantaziral o odprtju agencije s ponudbo vsakovrstnih športnih aktivnosti. Kasneje sem izvedel, da je oddajanje SUP-ov prepovedano. To me ni začudilo, nasprotno. Odlok o določitvi plovbnega režima po Blejskem jezeru, ki pod pretvezo tradicije prepoveduje oddajanje plovil, ki niso izdelana iz lesa, se mi zdi nekaj popolnoma normalnega.

Normalno se mi zdi zato, ker živimo v Sloveniji.

Seveda takšen odlok razumem kot popoln primer zagovednega kretenizma, ob katerem mi niti na pamet ne pade, da bi si na Bledu še kdaj sposodil leseno plovilo, kaj šele, da bi se na otok odpeljal s pletno. Pravzaprav me mine dopustovanje na Bledu na splošno. Tja bom šel okolico kazit kvečjemu s svojim kajakom iz umetne mase. Prepovedano je namreč samo služiti, voziti se s plastičnimi plovili pa ne, zato lahko s svojim – in verjetno tudi s tistim, ki ste si ga sposodili izven občine – na jezeru veslate cele dneve, lahko tudi masovno, v skupini desetih, stotih veslačev. Na ta način namreč tradicija ne bo prizadeta.

Je pa res, da bodo ob del zaslužka tradicionalni izposojevalci tradicionalnih lesenih čolnov in ceh pletnarjev. Blejska tradicija je sveta. Zato v Kavarni Park še vedno posedamo na vijolično tapeciranih stolih z začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja. Zato so postavili trgovski center Gadafi.

V Sloveniji je treba prepovedati vse tisto, kar se splača zasebnikom. Oddajanje čolnov, gorsko kolesarjenje, letenje z neregistriranimi jadralnimi padali … Niso pa prepovedane živo oranžne fasade. Niso prepovedani oglasni panoji. Prepovedan ni niti birokratski kretenizem. Ni prepovedano zajebavati tistih, ki hočejo služiti denar. Zaposlovati. Bogatiti turistično ponudbo. Plačevati davke, tudi zato, da imajo birokrati plačo.

Prejšnja objava Naslednja objava

44 komentarjev

  • Odgovori Helga 28. 8. 2015 at 20:22

    Matej, kar veliko žolča si zlil v ta članek – upravičeno, da se razumemo. Sem pa se spomnila na tvoj članek o tatujih: si se že srečal z Janjo? Tista, ki je izpolnjevala vse pogoje, razen svinjske masti. Daj, povej, kaj se dogaja, rabimo tudi malo romantike …

  • Odgovori Doberman 28. 8. 2015 at 21:01

    Bi znalo biti, da ima žlahta kakšnega blejskega občinskega svetnika (če ne župana), izposojevalnico lesenih čolnov… 🙂

  • Odgovori bs 28. 8. 2015 at 21:27

    Bled je glede plovil itak klasa zase…. naj nekdo poskusi postavit tja svojo pletno. Doživel bo reševanje problemov, kakršnega pozna samo še italijanska mafija. Hvala bogu za demokracijo, sedaj se da po občinskih vezah takle zrihtat, če bi bi to prejšnji sistem, bi še kdo utonil skupaj s svojo pletno…

  • Odgovori bs 28. 8. 2015 at 21:33

    Aja, pozabil navezat na tranzitni turizem. Situacija popolnoma enaka, nerešljiva, nerazumljiva. Blejci raje gledajo kolone turistov namenjenih v Bohinj in Triglavsko pogorje, ki s svojimi izpuhi dušijo in ogrožajo njihove turiste-plačnike, kot da bi se dogovorili za obvoznico in bi njihovi turisti-plačniki z užitkom plačali še kako kavico v miru ob sedaj glavni tranzitni ulici. Menda jih je strah, da bodo potem šli vsi turisti mimo Bleda….

  • Odgovori filmoljub 28. 8. 2015 at 21:37

    Bled ni nikakršen turistični biser, kot nas prepričuje socialistična propaganda, temveč največje govno od slovenistanskega govna. Ponudba je ostala na ravni tiste iz devetdesetih, naredilo se ni nič (razen tegam, da kasirajo parkirnine praktično povsod), stavbe okrog jezera dobesedno razpadajo, investicije v zadnjih dveh desetletjih niso ravno vidne, ampak hej — važno da ohranjajo tradicijo kravjega bala, tj. govedarske veselice s peko tradicionalnih pleskavic. In mimogrede, slavna kremna rezina v tisti usrani oazi realsocalizma s teraso tik nad jezerom, ki jo tako vneto oglašuje, je med najslabšimi, kar sem jih kdaj jedel. Kjerkoli.

    • Odgovori Feri Naf 29. 8. 2015 at 8:21

      A ni kravji bal v Bohinju?

  • Odgovori filmoljub 29. 8. 2015 at 9:02

    Verjetno sem zamešal nazive, ja. Nekaj že je tudi na Bledu. 🙂

  • Odgovori bs 29. 8. 2015 at 15:01

    Tudi na Bledu je kravji bal, samo ne reče se mu tako, namesto krav molznic so turisti molznice, skupno na koncu dneva pa jim je, da jim ni jasno zakaj so prebili dan v kaosu, gužvi, galami samo zato, da so jih na koncu pomolzli.

  • Odgovori Matej Zalar 29. 8. 2015 at 16:42

    No, no, malo pretiravate … Kdor nima denarja za Bled, naj pač ostane doma.

    @Helga: Ne uspe vedno, ampak praviloma do komentatork držim distanco, sicer bi lahko cele dneve samo na randije hodil.

    • Odgovori bs 29. 8. 2015 at 20:35

      Ja, saj imaš prav. Ampak problem je, da ne vedo kaj bi se šli. Hoch turizem ali sindikalni turizem. Gost iz Toplic, ki je dal za sobo ne vem, 500 eur na noč, zjutraj gleda pred hotelom na pločniku avtobus korejcev, ki so za nočitev plačali 36 eurov. Poleg tega pa se od petih zjutraj dalje obema vali truma avtomobilov ljudi, ki gredo v službo, popoldne pa se jim pridružijo še dnevni turisti. Vse to bi se dal čisto enostavno rešiti, samo malo volje in malo manj oportunizma, pa bi Bled dejansko zaživel kot top destinacija in ne šrot, ki se prodaja kot top destinacija. Človeku, ki plača cel kup evrčkov, da okrog Bleda iz kočije gleda konja v rit sigurno ne paše cela kolona živčnih domačinov in bohinjcev na poti iz službe, ki ga je morejo prehitet.

  • Odgovori filmoljub 29. 8. 2015 at 20:12

    Gre za tisto, kar večkrat izpostavljaš tudi sam: zagovedno butalsko nategunsko miselnost, kako iz ljudi izmolsti čim več in jim v zameno ponuditi čim manj. Na kurec mi ne gre, da so na Bledu uvedli parkirnino praktično povsod (če ne štejem idiotske domislice, da je čas parkiranja nerazumno omejen), temveč to, da razen tega niso naredili NIČ, POPOLNOMA NIČ. Bravo, Slovenistan.

  • Odgovori Simona 30. 8. 2015 at 16:55

    Po tvojem bi morali dovoliti tudi izposojo pedolinov?

    Nizozemci bi jih najemal…

  • Odgovori Matej Zalar 30. 8. 2015 at 19:43

    @bs, filmoljub: Seveda, se strinjam. Enak sindrom ima Portorož. Pravzaprav je tam še huje.

    @Simona: To bi si pa sposodil tudi jaz. SUP-a s i ne bi, ker mislim, da je to debilen, narcisom prirejen šport.

  • Odgovori simona 30. 8. 2015 at 20:00

    @Matej in potem bi s fotografijami idilicnega otoka v svet popeljali fotografijo pedolina s topoganom in reklamnim panojem za pomfri…za info-na jezeru je 300 registriranih plovil…studije so pokazale, da zaradi obremenitev jezero zdrzi 120 plovil…

    • Odgovori katarina 30. 8. 2015 at 20:39

      al pa če se ograja postavi okoli, na travi se itak ne sme sedet na bledu, voda ne prenaša plovil…kaj ograjo, eno velko stekleno kupolo čez, da se lahko gleda to idilo…z nosom pritisnjenim ob steklo…da se ne bo kaj pokvarilo ali bog ne daj spremenilo…

  • Odgovori Matej Zalar 30. 8. 2015 at 21:06

    @Simona: Fotografije idiličnega otoka kvari na Bledu še marsikaj drugega. Če se ne motim, Bled ni imun na reklamne marele pred oštarijami.

    Verjamem, da se po jezeru hkrati vozi 120 “plovil”. NOT.

  • Odgovori simona 30. 8. 2015 at 21:23

    @Matej Res ni imun, vendar naj se vsaj prepreci tisto kar se se da. V gedafiju imajo npr. natejen cgp pa kaj ko ga nihce be uposteva.

  • Odgovori Matej Zalar 30. 8. 2015 at 21:27

    Gadafi sam po sebi ni po cegepeju 🙂

    Človek res pričakuje nek blazno romantičen kraj, ko pride tja, pa naleti na vijolično tapecirane stole v Kavarni Park, tiste socialistične kioske nasproti in na trgovski center, ki bi moral stat kvečjemu v Lescah, si pa verjetno oddahnejo, ker na jezeru vsaj ni kajakov in SUP-ov.

  • Odgovori laufar 30. 8. 2015 at 22:26

    Tudi mene kot staroselca marsikaj moti na Bledu, večina vas pa tukaj nabija nekaj na pamet! Bi se bilo treba malo bolj podrobno poglobiti v te “blejske” probleme, potem pa komentirati.

  • Odgovori mojca visner 31. 8. 2015 at 9:26

    Predlagam, da odprejo klub za supanje, potem ne plačaš najemnine ampak članarino, česar pa zakon ne prepoveduje.

  • Odgovori Matej Zalar 31. 8. 2015 at 11:25

    @Laufar: Blejski problemi turista niti malo ne zanimajo. Blejske probleme naj rešijo Blejci. Turist si je lahko pred mesecem dni sposodil SUP in se imel fajn, ker se je zabaval v svojem prostem času. Zdaj bo moral v tistem času najti neko drugo zabavo. Mogoče jo bo našel v Bohinju.

    @Mojca: Seveda se vedno najdejo načini za nategnit oblast. In če so zakoni in odloki v neskladju z zdavo pametjo, bo do obvodov tudi v resnici prišlo.

  • Odgovori primoz 31. 8. 2015 at 14:11

    Kaže, da ne velja samo za bohinjce, da bi najraje videli, da turist pri njih plača aranžma in potem ostane doma

  • Odgovori filmoljub 31. 8. 2015 at 14:39

    Kot že rečeno: za probleme mestnih aparatčikov mi kot turistu dol visi. Na Bled pridem, da se imam lepo in tam z veseljem potrošim evro ali dva — če nimam pri tem občutka, da me birokrat lastnega naroda nenehno nateguje od zadaj. Sprehod skozi pomilovanja vredno, dekadentno oazo socializma pač ni ravno višek turističnega užitka. Nazadnje sem tamle pri parkirnini zamudil, reci in piši, dobesedno petnajst minut. Seveda me je na avtu pridno čakal listek mestnih oblasti. Ko bi bili Slovenceljni pri vsem tako marljivi in dosledni, kot so pri kasiranju kazni. Kar imejte svoj Bled, domačini.

  • Odgovori Anonimno 31. 8. 2015 at 16:24

    Fajn, da si vsaj parkirnino plačal, to je tudi najbrž edino kar je ostalo na Bledu od tebe. No, razen kakšnega kupčka v 15m pasu javnega dobra. Domačini Bleda že dolgo nimamo, so nam ga ukradli. Večina hotelov je v lasti lastnika s sedežem v Ljubljani, tam je tudi ves aparat, ki prodaja samo sobe, parki, infrastruktura itd. jih pa ne zanima, to naj pa domačini izvajajo. Kar se pa tiče SUP-ov, se je pa zgodilo točno to, kar se je zgodilo Primorcem v Bovcu! Matej, prosim, če mi definiraš kdo je Turist! Gotovo imava tu težavo. Aja, ali je kdo že probal priti zastonj do jezera v Veldnu?

  • Odgovori Matej Zalar 31. 8. 2015 at 17:52

    Ob domačinih, ki turistom očitajo, da serjejo ob jezeru, se jaz ne čudim, da je tako, kot je. Že pred časom me je v Bohinju nek domačin napizdeval, da on nima nič od turistov, kar je seveda popolna abota, tudi, če neposredno ne živi od turizma. Tako lahko razmišlja samo popoln zahojenec.

    Za turistom gostoljubno turistično destinacijo je skrajno neprimerno, da turiste delijo na tiste, ki zapravijo več in za tiste, ki zapravijo manj, češ, če si zapravil dva evra, nimaš tukaj kaj iskat, še manj pa pametovat, ker so te nasadili redarji.

    K temu, da bodo turisti zapravili več, morajo turistične destinacije težiti z dobro storitvijo. Ne pa, da prepovejo opravljanje dejavnosti, potem pa pizdijo, ker turisti nič ne zapravijo. Naravnost smešno. Bi bil pa vesel, če bi mi konkretno razložil razloge za prepoved oddajanja SUP-ov in drugih plastičnih plovil. Sumim namreč, da je bila težava povsem lokalnpatriotskega značaja.

    V Vrbi na Koroškem mogoče do Vrbskega jezera res ne morem priti brezplačno. O lastništvu obale ali občinskih odlokih in zakonodaji ne vem nič in me niti ne zanima. Če v jezero v ne morem ali ne smem, pač ne grem. Tudi v Triglavskih jezerih se ne kopam – pa kaj? Kakšno zvezo ima to z Blejskim jezerom? Obala je pač javno dobro in v jezero lahko vržem tudi svoj kajak, če hočem. Pika. Problematiziram izključno prepoved opravljanja določenih dejavnosti. Bil sem tam, videl se, kaj se dogaja: nekaj ljudi je na SUP-ih veslalo v Zaki. Simpatični so bili. Motili niso nikogar (razen prijavitelja in seveda občine), še najmanj pa so motili estetiko jezera.

    • Odgovori Simona 31. 8. 2015 at 19:18

      @matej
      V prvem delu se strinjava. Nikakor pa nisem zagovornik, da postane bled leglo plastike. Zafurano je ze marsikaj in res ne zelim, da je jezero polno pedolinov. Sam sup me sploh ne moti. Leseni colni imajo svojo tradicijo in oblikujejo podobo kraja. Sama sem kajakasica in sem razocarano, ko na nekaterih jezerih ne smem veslati. Se pac odlocim, da v tisti kraj ne grem. In v tej zgodbi je zadeva podobna…kdor zeli bo sel na sup v bohinj, kdor zeli v lesen colen vo sel na bled. Da na jezeru ne sme biti motornih colnov se pa nihce ne pritozuje?

      Bistvo kvalitetne ponudbe je povezovanje, katerega na bledu obcutno primankuje. Bomo videli kaj bo naredil novi direktor lto.

  • Odgovori laufar 31. 8. 2015 at 20:53

    Še enkrat: jezero je preobremenjeno! SUP-i da, vendar samo v Veliki Zaki in Grajskem kopališču z omejitvijo plovbe. Problem je, da te SUP-e in kajake vozijo od vsepovsod in jih oddajajo. Na jezeru so prisotni tudi tekmovalni hitri čolni, prav zadnji mesec je poleg domačih veslačev tu trenirala reprezentanca Nove Zelandije kajak na mirnih vodah, cca 60 tekmovalcev! Kdo bo odgovarjal za morebitne nesreče? Nekdo je omenil parkiranje. Po kvalitetni mtb turi sem zadnjič Faustu (saj veš) pokazal, kje vse so sposobni parkirati določeni osebki, 99% z LJ tablico in to lahko prebereš v članku Gorenjci smo turizem 8.del. Potem pa se čudijo, če jih čaka obvestilo redarja. Kar se tiče domačinov, vzeli so nam grad, kamp, hotele, otok, pustili so nam nerentabilno Ledno dvorano, Stražo, urejanje parkov, obale in sedaj naj se ob vsakem “turistu”, ki pride na kremšnito spremenimo v tepih, da bo lahko hodil po nas. Vseeno smo samo ljudje…….

  • Odgovori Seamus 31. 8. 2015 at 22:30

    @Lafufar, Simona – Le zakaj so vam vse to vzeli? Ker sami niste bili sposobni zadeve samostojno furat (pa sploh ni pomebno kakšno je stanje danes, ker po moje ni ravno tam kjer bi moralo biti), ker kolikor je bilo meni znano je bilo vse bolj bogo, ko se je srebernina prevzemala. Imam nekaj kolegov, ki so kelnarili po teh biserih na Bledu in zgodbe vsaj po moje niso bile primerne za želen sloves hotelov.
    Ali recimo “samo što nije” obvoznica preteklih 40 let, ker je domačine strah da jim bodo vsi turisti ušli mimo Bleda – a ni takšna bojazen kontradiktorna že sama po sebi?
    In sedaj prepovedovanje (izposoje) plastičnih plovil – meni je to rahlo smešno, ker že kar pomni se tam organizirajo tekme s čolni, ki seveda že nekaj časa niso več leseni. A to je pa OK, ker je kakor tradicionalno??? In ko se truma teh čolnov tradicionalno podi po jezero gor in dol, iz tega delajo še mega dogodek, že naslednji dan pa je plastika prepovedana.

  • Odgovori Gal Kusar 31. 8. 2015 at 23:03

    Ta prepoved izposoje SUPov je tako neumna, da je skoraj skoda besed. Kot da bi v Ljubljani npr. prepovedali izposojo koles, z obrazlozitvijo, da pac ze obstaja sistem izposoje BicikeLJ in si lahko turisti izposodijo kolo. Ostala Ne-BicikeLJ kolesa, ki bi si jih lahko izposodil pa niso v skladu z ljubljansko tradicijo in kvarijo “estetiko najlepsega mesta na svetu”… Hkrati se s svojim lastnim kolesom seveda lahko vozis po mestu, kar je seveda prav. No, upam, da kaksen birokrat z MOL ne bere tega bloga, ker bo dobil idejo… V Amsterdamu npr. so tudi izposojevalnice koles, kjer si lahko izposodis nevpadljivo kolo ravno zato, da ne sporocas celemu mestu, da si turist.
    Nekaj idej za blejske (blejcanske?) birokrate in tradicionaliste:
    – prepoved izposoje nelesenih smuci na Strazi pri Bled,
    – prepoved umetnega zasnezevanja v obcini Bled,
    – prepoved uporabe kopalk iz umetnih (plasticnih) materialov, torej dovoljen samo bombaz, lan, volna in usnje ;),
    – prepoved gumijastih koles na konjskih kočijah, naj bodo kar lepo z zelezom okovane…,
    – tradicionalna blejska veslaska regata – v drevakih in ne poliestrski colnih …
    @Laufer, nihce vam ni vzel otoka, grada, hotelov, kampov… ko sem nazadnje (januar 2015) na Bledu, je bilo vse se vedno tam.

  • Odgovori simona 31. 8. 2015 at 23:13

    Vsak ima svoje mnenje in tako je prav. Bi bil vesel, da bi se taksna debata razcvetela ob prodaji vile Soncnica, upravljanju s Pristavo in vilo Bled…Supi so se vas dotaknilo, prodaja enih zadnjoh vil pac ne.

  • Odgovori Matej Zalar 31. 8. 2015 at 23:24

    @Laufar: Mogoče se s SUP-i res preganjajo vsepovsod, toda ko sem bil na Bledu jaz, ni nihče prišel prav daleč od obale v Zaki. Kar se tekmovalnih čolnov tiče – mislim, da morajo tekmovalci paziti na proimet na jezeru, tako kot morajo tekmovalci-jadralci paziti na promet v morju, kjer se prav tako vozi (in plava) marsikaj. Hočeš povedat, da ne smem plavat v jezeru, ker me lahko nek tekmovalec na treningu povozi s čolnom?

    Strinjam se, to je nevarno, zato je treba poligon ogradit, če to ni mogoče, naj pa Novozelandci pazijo, kako veslajo, tako kot sem jaz na treningu vedno pazil, da nisem zbil kakšnega pešca.

    Kar se tiče parkiranja: na blogu sem že večkrat objavil primere skrajno neprimernega parkiranja, kar se ne dogaja samo v Ljubljani, ampak po vsej Sloveniji. Pod mojim blokom se to dogaja kar naprej in še zdaleč ni nujno, da so to samo Ljubljančani. Je pa res, da jih prej opazite, ker vam grejo tako strašansko na kurac. Nikoli se nisem čudil, če me je obvestilo redarja pričakalo, ko sem parkiral narobe (kar se je zgodilo točno enkrat). Nenavadno pa se nam zdi, če redarjem uspe zakasirat nekaj minut po pretečenem roku parkiranja, ker to smatramo za popolno zajebancijo, ne glede na to, ali gre za blejske in bohinjske ali za ljubljanske mestne redare.

    Da bi vam kdorkoli karkoli vzel, jaz nisem opazil. Misliš, da so vam vzeli tako, kot “so Hrvati vzeli Mercator Slovencem”? To so vendar skrajno smešne izjave. Kdo ste pravzaprav tisti, ki vam je nekdo nekaj vzel? Ste bili kdaj (razen v obdobju, ko je bilo vse naše) lastniki gradu ali kampa? Kar se kampa tiče – nazadnje, ko sem bil tam, jim je šlo prav dobro. Zanima pa me, kaj si imel od tega kampa, ko ste bili lastniki “vi” in kaj imaš od njega zdaj, ko je lastnik “nekdo drug”. Mislim, da od kampa samega nikdar nisi imel ničesar, imel si kvečjemu prihodek od turistične takse, imel si zaposlene Blejce in imel si možnost, da turistu izpuliš nekaj denarja.

    Podcenjevanje turistov, češ da itak samo kremšnite žrejo (serjejo po obali in narobe parkirajo), sicer pa da hodijo po vas, je pa čisto navaden, oprosti, primer zarukanosti, tako kot je primer zarukanosti prepoved nečesa, kar lahko jaz počnem s svojim čolnom na istem jezeru. Tako kot veslači, ki s hitro vožnjo, kot praviš, malodane ogrožajo ostale uporabnike jezera, ki je javno dobro.

    Ta prepoved je po mojem še bolj bizarna kot prepoved gorskega kolesarjenja, izvor teh traparij pa je isti: zarukanost. In negostoljubnost. Strah, da ne rečem sovraštvo do tujcev. Ljubljančani narobe parkirajo, Italijani so glasni, Nemci šparovni, Nizozemci si izposojajo pedoline …

    Krasno je slišati, kako o turistih v resnici razmišljajo domačini.

  • Odgovori Matej Zalar 31. 8. 2015 at 23:28

    @Simona: O prodaji vil lahko pa na svojem blogu pišeš ti. Jaz pišem o tistem, kar pač opazim. kar se vil tiče, sem pa zadnjič opazoval nekaj zelo žalostnih primerkov. Zanima me, ali so še vedno vaše ali so naše ali so njihove.

    • Odgovori simona 31. 8. 2015 at 23:58

      @Matej
      Njihove 😉

      Kako cudno da nikogar ne moti “vodna taksa” v bovcu. Na bledu ohranjajo tradicijo, tam nas pa ozemajo.

      Skratka vedno vabljeni na bled, predvsem na piknik ob obnovljenem vodnjaku za casinojem, kjer boste krsili odlog o posedanju na zelenici 😉

  • Odgovori laufar 1. 9. 2015 at 1:28

    No, ene vrste zarukanost je tudi primerjava z Mercatorjem! No, samo primer, če že hočeš, potem bom utihnil. Včasih se je z denarjem od vstopnine na BLEJSKI grad pokrpala tudi kakšna cesta na Bledu, sedaj gre pa večina tega denarja v prestolnico, nazaj ga pride bore malo.
    @Gal Kusar: na tvoje bebaste izjave nimam odgovorov…..

  • Odgovori Matej Zalar 1. 9. 2015 at 9:35

    @Laufar: Ne razumem kako je mogoče, da gre denar od vstopnine v Blejski grad – s katerim upravlja Zavod za kulturo Bled, ki ga je ustanovila Občina Bled in ima prostore na Bledu – v prestolnico. In kdo ta denar dobi? Mestna občina Ljubljana? Neki posameznik? Vprašanje je tudi zakaj ga dobi? To je vendar res grozno in je treba prijavit organom pregona, ki bodo to domnevno korupcijsko zanko preiskali in ukrepali.

    Primerjava z Mercatorjem ali Telekomom ni tako slaba kot se zdi, še boljša pa je primerjava s Postojnsko jamo. Tudi od Batagelja občina Postojna zahteva dividende, pri tem pa seveda ne razumejo, da pameten podjetnik vlaga v razvoj, da bo lahko zaslužil še več (ob tem pa bo moral zaposliti več ljudi). Zakaj bi denar, ki ga je on zaslužil (in zaslužil ga je več kot prejšnji upravitelj jame), dajal občini, če pa mora obnoviti vsaj hotel, če ne še kaj drugega? Ni njegova naloga, da preživlja občino, kjer slučajno leži Postojnska jama, ampak je njegova naloga dobro poslovati in občina bo imela korist že od tega. Če bo obnovil hotel in privabil goste, bo občina od vsakega gosta pridobila turistično takso, potem pa naj ta denar porabijo pametno.

    Podobno je na primer s Telekomom. Politiki, ki v življenju niso služili denarja, ampak so ga dobivali, so vreščali, da mora Telekom ostat v državni lasti zato, da bo država lahko vlekla dividende. Da je to dolgoročno obsojeno na propad podjetja, ljudem seveda ni jasno, ker ne razumejo osnovnih principov delovanja v konkurenčnem okolju. Tekmuje lahko samo tisti, ki vlaga v razvoj.

    To je isto kot če bi gradbinec ves svoj zaslužek pobasal v žep in kupoval avtomobile pa vikende pa jahte, čez pet let bi se pa čudil, ker mu crkuje mehanizacija, ki je ni vzdrževal.

    Takšno razmišljanje je vendar noro in vsaj trideset let za časom. Kavarne Park po mojem ni zjebala “Ljubljana”, ampak jo je zjebal že prejšnji lastnik. Seveda ne trdim, da so Sava Hoteli nujno najboljše turistično podjetje na svetu, naravnost bizarno pa je, da leta 2015 lokalpatrioti o vsakem lasntiku, ki ni Blejec, razmišljajo kot o tujcu, ki jih ropa. To je tudi glavna cokla našega turizma na načelni ravni. Ne samo na Bledu. je pa v manjših krajih med visokimi gorami bolj pogosto. Ne znam si predstavljat, da bi neki Ljubljančan izjavil, da nam “jemljejo Ljubljanski grad” ali kaj podobnega. Še manj si predstavljam, da bi tako razmišljal Londončan.

    @Simona: Ne razumem zakaj bi me motila vodna taksa v Bovcu? pravila so jasna, plačaš, veslaš. Ribiči plačujejo ribolovne dovolilnice, vozniki na Vršiču parkirnino. Odlok o prepovedi posedanja na zelenicah je pa samo še en primer zarukanosti več.

    • Odgovori Saš 21. 3. 2016 at 21:47

      Ko si že omenil Postojnsko jamo in prejšnjega direktorja…To je bil g.M.Berčon, ki je baje ‘odletel’ zaradi slabega poslovanja jame.In ker seveda na Bledu vzamemo vse, se dotični gospod že leta sprehaja po blejskih občinskih funkcijah in menja položaje (trenutno direktor občinske uprave). Kdaj nam bo jasno, kako velik problem imamo z nepotizmom in fovšijo?! Ter da je pri nas utečena praksa, če v državni službi nekaj zavoziš ali storiš kriminalno dejanje nisi kaznovan,ampak ter ‘prestavijo’, napredujejo v drug kraj.Drek je že tako premešan, da je po vsej Sloveniji isto, Bled in Bohinj pa sta samo bolj medijsko izpostavljena (ker ju državniki pač radi kažejo tujim političnim gostom). In ja, supi so posledica lokalnih veljakov z lesenimi čolni, ki z županom in občinarji redno kofetkajo. Lastnik vlakca na Bledu tudi oddaja lesene čolne,a bejž-bejž… vse tako smrdi do neba, da je izpuhtela vsa želja po predalčkanju v domačinko,tudi državljanko…riba smrdi pri glavi,pravijo.Že 10 let eni in isti obrazi na občini,samo presedajo se.Podjetniki pa vsi priletni ali njihovi dediči.Bohinj in Bled bosta naredila isto, saj sta si v interesu.Lokalni privatniki imajo prepletene lovke skozi Sotesko in celo posle/nepremičnine v obeh krajih.Bolje ne bo.LP izza plank (še 3 dni).

  • Odgovori Seamus 1. 9. 2015 at 9:58

    Ta zarukanost glede tablic je res fascinantna.
    Odraščal sem na avtohtonem delu Gorenjske in še sedaj imam na enem avtu KR registracijo, medtem ko je na drugem LJ. In vedno ko grem recimo čez Brezje (skozi vas mimo cerkve) mi lokalni fantje redarji, ki usmerjajo promet mimo cerkve, mahajo ko se mimo peljem z LJ avtom in me pustijo na miru, če sem s KR tablicami (nalepka za Radovljico, ki jo imajo tudi na Brezjah). In bolj ko greš proti hribom bolj je ta razlika očitna. Najbolj všeč mi je, da se to zdi zabavno 5 letnemu otroku, da smo tokrat s Puntotom, ker imamo lokalno tablico, da nas bodo redarji pustili pri miru.

    • Odgovori mojca visner 1. 9. 2015 at 10:47

      Ampak tole s tablicami pa res, in ne samo na Gorenjskem. Meni se to na Celjskem dogaja stalno, ker imam avto z LJ registracijo, da ne govorim o parkirnih kaznih, neumikanju na ozkih cestah pa čeprav ima izogibališče levo od avta, jaz moram pa nazaj po klancu navzgor 50 metrov, nestrpnosti, ko ne vem čisto točno kam naj zavijem (kljub vključeni tisti lučki, ki mežika levo ali desno) …

  • Odgovori laufar 1. 9. 2015 at 10:58

    Večinski lastnik blejskega gradu je Ministrstvo za kulturo, Zavod za kulturo Bled je samo upravljavec. Malo smo zašli, SUP je meni čisto všeč, letos sem zaplaval v jezeru po ene 5 letih, ko sem se probal SUP-ati. Najel sem ga v Zaki, da ne bo pomote. Manjka samo red. Glede tablic, redar najraje kazen pritisne domačinu!

  • Odgovori filmoljub 1. 9. 2015 at 19:17

    Glede na to, da jo je meni pritisnil že po usranih 15 minutah zamude, bi jaz v to malo podvomil.

  • Odgovori Trilc Vanilc 1. 9. 2015 at 21:41

    Jah fajn, jaz pa se ravno selim na Bled za supe mi v resnici “dol visi”. Kot športu mislim. Da se jih sme uporabljat, ne pa tudi izposojat, mi je nekako skregano z logiko, priznam pa, da me vse skupaj (še) ne gane preveč. Ampak po komentarjih sodeč, Bledu ni pomoči . Samo mesto (vas? Kraj?), mi nikoli ni bilo ravno pri srcu. Ta občutek (realnost), da je vse skupaj obtičalo v enem od najmanj estetskih obdobji …

  • Odgovori darja 1. 9. 2015 at 23:46

    Jaz se strinjam s tistimi, ki vedo, da je Bled obtičal. Čeprav nihče ne ve al’ je to dobro al’ slabo.
    Tudi jaz (ful sem zdaj razmišljala) sem proti, da se na jezero spusti plastika… Jaz plavam iz Zake na Otok :).

    Kar se parkiranja tiče – jaz zavijem pred Policijo desno, do pokopališča. Placa kolikor hočeš, vse zastonj. 5 minut pešadije mimo cerkve do jezera.

  • Odgovori Matej Zalar 2. 9. 2015 at 11:56

    Če je lastnik Ministrstvo za kulturo, smo lastniki mi vsi. Da je država slab lastnik, pa tudi vemo. In mislim,d a občina ni dosti boljši lastnik.

    Kar se pa SUP-anja tiče, se mi zdi to strašno trapast šport in tega jaz ne bi imel nikoli.

  • Odgovori Rado 4. 9. 2015 at 9:56

    “Kar se pa SUP-anja tiče, se mi zdi to strašno trapast šport in tega jaz ne bi imel nikoli.”

    To tvoje stališče bržčas izhaja iz tvoje primarne ljubezni do športov repetitivne moči. Tek, kolesarjenje.
    SUPanje pa je šport moči in telesne koordinacije. Hitreje kot veslaš, bolje moraš koordinirati telo, da ne padeš iz nestabilne podlage. Meni je supanje kul.

  • Komentiraj