Tekaški turizem (Tekac.si)

Kot bomo lahko v kratkem brali v slovenskem prevodu knjige vrhunske atletinje Becky Wade o tekaških subkulturah po svetu, tek poganja svet. Najprej pomislimo na to, da žene industrijo športne opreme – in tudi obratno, industrija športne opreme poganja rekreacijo –, a so vplivi na gospodarstvo, torej zaslužek posameznikov in blagodat družbe še precej širši. Kdor koli se je kdaj udeležil večje rekreativne prireditve v tujini, ve, da sta rekreacija in turizem tesno povezana. Slovenski turizem se je že prebudil na področju kolesarskega turizma – malo dlje traja, da pozitivne vidike tovrstnega turizma prepozna birokratski aparat –, ki velja za enega najdobičkonosnejših segmentov v tej panogi. Ne moremo pa se znebiti občutka, da po drugi strani na področju teka razmišljamo preveč lokalno. Na večini tekaških prireditev so tujci, če izvzamemo tiste iz sosednjih držav, prej izjema kot pravilo.

Temelji, ki omogočajo naraven razvoj, recimo mu tekaškega turizma, so dobri: prireditev je morda še preveč, Slovenija je turistično dobro razvita, domača tekaška skupnost je živahna. Za nadgradnjo pa je seveda treba garati, sodelovati in vlagati. Organizator Teka štirih mostov v Škofji Loki je tako povabil na tek vplivne tuje tekače iz skupine Asics Frontrunner, ki imajo široko mrežo sledilcev, torej potencialnih obiskovalcev enega najstarejših slovenskih mest s prekrasno srednjeveško tekaško kuliso. Obenem je organizator s tem poskrbel še za dostojno konkurenco, ki omogoča napredek slovenskih atletov in prireditev bolje izpostavi tudi po tekmovalni plati. Seveda takšna prireditev ni več vaški tek za prve na vasi, ampak resna tekma, kar pa bi moralo biti v interesu vseh, ki težijo k napredku.

Oglaševanje v medijih in preko vplivnih posameznikov je nujno, ni pa dovolj. Veliki velemestni maratoni z dolgo tradicijo vabijo k udeležbi skorajda sami po sebi, manj opazni prireditelji pa morajo prepričati z inovativnimi prijemi. Tekači pričakujejo prilagojene storitve in iz tujine so znani primeri dobro oglaševanih ugodnejših namestitvenih paketov za tekače in njihove družine. Nekateri ponujajo brezplačno startnino za tekače, ki prespijo v izbranih hotelih. Na tak način je mogoče turistično sezono podaljšati še za kakšen teden, obenem pa je realno pričakovati, da se bodo zadovoljni turistični tekači vrnili in da bodo destinacijo brezplačno oglaševali po principu od ust do ust.

Nič ni narobe s simpatičnimi teki, na katerih se zbere bolj ali manj lokalna tekaška srenja, toda marsikatero od rastočih prireditev bi vseeno veljalo izkoristiti precej bolje. Seveda to ni delo za enega človeka ali skupino dobrih fantov in deklet, ki jih žene zanesenjaštvo. Zahteva sodelovanje med organizatorjem in turističnim gospodarstvom. Več ko vložimo truda, bolj ko smo pri tem pametni – vadbo je treba načrtovati – in bolj ko se spodbujamo, hitreje tečemo in bolj smo uspešni.

uvodnik v reviji Tekac.si

Najdete jo pri vseh boljših prodajalcih časopisov, naročite jo tukaj in všečkate na Facebooku.

Prejšnja objava Naslednja objava

3 komentarji

  • Odgovori kren 15. 8. 2017 at 15:04

    Problem jaz vidim pri prenosu na višji nivo – cel kup je odličnih mini prireditev, ki so organizirane skoraj v nulo – vendar na prostovoljski bazi enuziastov. Ogromno potenciala, ki pa ga po tem, ko zadeva preraste okvirje organizacije parih enuhijastov, ne znamo izkoristit, speljat. Oziroma bolje, nimamo interesa. Sam se ukvarjam s temi zadevami na začetnem, lokalnem nivoju in kadarkoli bi rabili več, ker pač z zadevo zrastemo preko okvirjev prostovoljstva, v “uradnih organih” zmabjka volje. Enostavno ne gre več naprej, plani in papirji se izgubijo med bitokrato, interes pade in konec….

  • Odgovori kren 15. 8. 2017 at 15:05

    Odlično črkovanje in slovnica v moji zgornji objavi, btw…. bemti android 🙂

  • Odgovori Matej Zalar 16. 8. 2017 at 17:39

    Točno tako. Mogoče sem sicer preveč ciničen, ampak ornk tekaške prireditve bi lahko preštel na prste obeh rok – in vprašanje je, če jih več Slovenija sploh prenese. Po mojem ne.

    Je pa okvire prostovoljstva prerasel festival Pivo in cvetje. Prostovoljci so tedaj podivjali in celo jaz sem dobil nek smešno užaljeni mail, ki je še najbolj spominjal na argumente braniteljev slovenskega nacionalnega interesa. Po mojih informacijah je sicer festival močno napredoval.

  • Komentiraj