Tolsti vrh (1715 m)

Planinarjenje s Seamusom je vedno svojevrsten užitek. Če je le možno, bo ubral najbolj neverjetno brezpotje, na katerem vedno naribamo in se prebijamo po grapah, kamor verjetno še ni stopila človeška noga pa skozi ruševje in tako dalje. To je glavni čar hribov, je pa res, da je treba malo trpet in se kdaj tudi na silo prebit skozi goščavje. Na Tolsti vrh sem nameraval že slaba dva tedna nazaj, pa sem se takrat odločil za klasiko na Polhograjsko Grmado. Še sreča, ker smo včeraj s Seamusom, Krofom in Kleo naredili na najvišji vrh Kriške gore pravo moško-pasjo turo. Če bi šli po poti skozi Ježo, smo ugotovili nazaj grede, bi bil vzpon brezveze. Iz smeri Golnika ni tako nedolžen, kot je videti. Dobrih 1200 metrov vzpona za večino ni mačji kašelj. Pot je pa tudi pozimi precej nezahtevna, da ne rečem dolgočasna, zato smo jo seveda popestrili.

Iz Golnika se steza najprej vzpne do zaselka Gozd. Zdaj na internetu berem, da so imeli v tej vasi med drugo svetovno celo jebo, ki se je končala s požigom vasi (Nemci). Mi smo jo usekali desno in se po precej široki poti zlagoma vzpenjali proti vzhodu do strmega travnika, od koder vodi naprej ožja in rahlo izpostavljena pot. Tam je prišlo do odločitve dneva: jebeš markirano pešpot, gremo na gliho po grabnu safr furat!

Razgled navzgor:

In razgled na levo:

Snega je tako malo, da ni bilo variante za snežni plaz, čeprav je grapa videti precej plazovita. Vzpon je vseeno zahteval precej previdnosti. Palice bi mi prav prišle!

Razgled na Gozd:

Vsake čistine je enkrat konec in više, kakšnih sto, mogoče stopetdeset metrov pod vrhom, smo vse teže našli prehode, dokler nismo šli navsezadnje bolj ali manj na silo, vsak po svoje, kar med smrekovimi vejami, da se je sneg usipal za vratove. Navsezadnje se je le odprlo in presenečeno smo ugotovili, da smo zadeli točno na vrh – v smeri vzhoda smo ga mogoče falili za pičlih dvajset metrov.

Kriška gora se nad Ljubljansko kotlino pne med Tržičem in Storžičem, najvišja pa je na Tolstem vrhu (1715 m), ki je odličen razglednik na Julijce, greben Košute in seveda na Storžič, ki se zdi tako blizu, da bi ga lahko pljunil.

Razgled po grebenu Kriške gore …

In še nazumirani Julijci:

Spust skozi Ježo se je začel kar v redu, malo smo lahko tudi divjali, čeprav je bilo snega tako malo, da nismo nataknili niti gamaš. Spodaj, v gozdu, je bilo pa med razkritimi koreninami vse ledeno, tako da sem se večino časa reševal padcev.

In vmes izgubil telefon.

Zdaj pride nauk: telefon vedno pospravi v žep z zadrgo.

Nikoli ne reci: ah, saj bo.

No, saj smo ga našli in pri tem nismo izgubili več kot petnajst, dvajset minut.

Danes imam tak musklfiber, da ni za živet. Počivam. Jutri pa z nekaj sreče Sleme nad Mojstrano!

Prejšnja objava Naslednja objava

11 komentarjev

• Odgovori Martin 29. 12. 2010 at 18:55

Lep razgled se vidi daleč naokoli, seveda je pomota v predzadnjem odstavku odstavku, da vas popravim ni Križna gora to je pri šk. loki, ampak je pa Kriška gora ki leži med Tržičem in Tolsti vrhom

• Odgovori Grega 29. 12. 2010 at 18:56

Kriška gora 😉

• Odgovori chef 29. 12. 2010 at 19:00

Vem, sem popravil kakšno minutko preden sta se oglasila 🙂 Hvala vseeno.

• Odgovori daft 29. 12. 2010 at 19:42

ha ha, dalmatinec v snegu. 🙂

• Odgovori karl 29. 12. 2010 at 20:02

-zanimiv opis,čudovite fotografije- na Tolstem vrhu sem bil lani,na Storžiču letos,seveda poleti-čudoviti vrhovi,razkošni razgledi- čestitam in mnogo veselja!-

• Odgovori Teja 29. 12. 2010 at 20:47

Bila 2* čez Kriško na Tolsti. Primerno tudi za kondicijsko slabše pripravljene. Ta prvič mi je pot popestrilo nošenje metra dolgega polena do koče na Kriški – so ravno les gor za zimo spravljali pa so rabili pomoč =)

• Odgovori NatasaP 30. 12. 2010 at 11:10

Točno takšna zimska idila, ki je meni najljubša – hribi, sneg in sonce 😛 Fovš 🙂

• Odgovori Hana 30. 12. 2010 at 14:44

Prve ne pozabiš nikoli. Meni je bil to eden prvih vzponov, še brez kondicije in s polenom na ramenih in od takrat imam Kriško goro še vedno v spominu, kot nekaj izredno težko dostopnega.
    Drugače pa je to ena simpatična tura z res dobrimi razgledi, le vreme mora bito takšno, kot ste ga imeli.

• Odgovori Nergač » Sleme (2077 m) 4. 1. 2011 at 18:02

[…] chef 4.01.2011 ob 18:00 ob 18:00 pod Potopisi, miks, Šport Ker je bilo prejšnji teden na Tolstem vrhu snega bolj za vzorec, nas je Seamus dva dni kasneje, ko so se moje zasedene mišice regenerirale […]

• Odgovori Dino 10. 1. 2011 at 12:13

Super fotke!
    Še zmeraj uporabljaš Sonyja a500?