Tujega nočemo, svojega ne damo!

V soboto smo bili v Postojnski jami, ki je v zadnjem času na tapeti tudi zaradi domnevne razprodaje slovenske naravne dediščine, češ da jo bodo kupili tujci. Tako so Postojnčani, od gostilniških nergačev do župana, stopili skupaj v smislu parole “tujega nočemo, svojega ne damo”. Za Slovence, ki se že od osamosvojitve naprej bojimo, da bomo slej ko prej spet postali hlapci – seveda ob predpostavki, da smo se iz primeža mejaka-sovraga sploh kdaj v resnici izvili -, je nekaj najhujšega prodaja nacionalnega premoženja. Deloma ali kar večinoma se s tem strinjam in cinično bi lahko po nekaj vrčkih ležaka v štosu tudi sam vzkliknil, da bi bilo dobro v slovenski parlament postaviti nekaj pametnih in sposobnih tujcev.

Ampak treba je imeti tudi zdravo pamet in razumet, za kaj sploh gre.

Statistika, vsaj dokler imamo opravka z najpreprostejšo operacijo seštevanja obiskovalcev, ne laže in po njej je Postojnska jama najbolj obiskana slovenska turistična znamenitost, nanjo pa se uspešno šlepata tudi občina Postojna in pravzaprav cela turistična destinacija Kras. Družba Turizem Kras, d.d., ki upravlja s Postojnsko jamo, Predjamskim gradom in z nedolgo nazaj obnovljenim Gradom Snežnik in pravzaprav posredno ali nesporedno skrbi za promocijo celotne regije, po mojih izkušnjah opravlja vsaj dobro PR delo, sploh če delam primerjavo z nekaterimi drugimi turističnimi ponudniki. Če ne drugega, znajo uporabljat elektronsko pošto. Kot kaže, pa je družva tudi gospodarsko uspešna. Ampak po drugi strani je res, da nikoli ne bi moglo biti še bolje, predvsem pa je Postojnska jama tak naravni biser, da sploh ni potrebno veliko. Izdaš lepo brošuro v italijanskem jeziku in si že skoraj zraven, ker Italijani itak mislijo, da je meja še vedno na Planini.

Za razliko od večine Slovencev, ki vedno mislijo, da so plačali preveč, se meni vstopnina v Postojnsko jamo, ki znaša za odrasle 20 EUR, nikakor ne zdi pretirana. Postojnska jama je občutljiva reč, že tako obremenjena z masami turistov, ki kljub prepovedim fotografirajo ali šlatajo občutljive kapnike, ne pa socialna ustanova. Kdor nima za kruh, ne bi dal za vstopnino niti 5 evrov, turiste je pa itak treba čim bolj olupit. Če ne plačajo nič drugega, vsaj pri vinjetah, kajne? Postojnska jama ni največja ali najgloblja, verjetno niti najlepša, ampak vseeno je nekaj posebnega in zakaj ne bi obiskovalcev odrli, saj v zameno tudi veliko dobijo.

Ampak pojdimo k bistvu.

Postojnske jame seveda ne bodo kupili tujci. Trditev, da se prodaja Postojnsko jamo, je skoraj enako smešna, kot če bi ob prodaji NLB lokalci skočili v zrak, češ, prodajajo nam Ljubljano! Naprodaj je izključno družba Turizem Kras, to pa pomeni, da se bo zamenjal zgolj upravljavec, koncesionar. Po domače povedano, odsihmal bo ta drugi lastnik družbe in koncesionar za upravljanje jame plačeval račune za elektriko, promocijo, plače zaposlenih, ki bodo bolj ali manj še vedno Postojnčani, in konec koncev tudi davke. Zato je podpisovanje peticij, kar so ravno v soboto počeli zavedni Posotojnčani, tipičen produkt lokalpatriotske zaplankanosti, z realnostjo pa nima nobene zveze.

Lastnik Turizma Kras je bil doslej Istrabenz turizem, ista gospodarska družba, ki je zgradila hotel Kempinski, ta pa je že naprodaj, seveda zato, ker je družba Istrabenz zaradi gospodarske krize v težavah, v času gospodarske krize pa je najhuje imeti kredite na turistične produkte? Dejstvo je, da Turizem Kras dobro posluje tudi z gospodarskega vidika. Ampak spet, nikjer ni zagotovila, da ne bi moglo biti z višjimi vložki v razvoj in promocijo še bolje. Zaenkrat so objekti pred Jamo še vedno videti kot v času Titove Jugoslavije in ob napisih kot sta spodnja dva, se lahko samo pomilovalno nasmehnem.

Jasno je, da Turizem Kras v rokah Istrabenza turizma ni lastnik Postojnske jame, ampak ima samo koncesijo (koncesijo ima Turizem Kras in ne Istrabenz turizem kot njegov latnik!) za upravljanje, ki jo lahko Ministrstvo za okolje in prostor v primeru nespoštovanja določil enostavno odvzame.1 Zato je še toliko bolj jasno, da so lahko lastniki koncesije magar Hrvati, da bodo le 30 odstotkov zaslužka od prodanih vstopnic namenjali investicijam za vzdrževanje jame. To pa seveda pomeni, da ni vprašanje, iz katere države prihaja lastnik, ampak izključno njegova sposobnost.

Ne trdim, da konzorcij postojnskih lastnikov, če bi bil sposoben zbrat 20 milijonov evrov, ne bi dobro upravljal z jamo, čeprav je zaenkrat videti, da Postojnčani nimajo pojma niti, zakaj podpisujejo peticijo. Vprašanje, če tisti, ki še vedno živijo v zlatih osemdesetih letih, ko ni bilo treba pretirano skrbeti za proračun, ker je vse določila partija, sploh razumejo, da prizori kot sta zgornja dva, ne sodita v 21. stoletje.

  1. Če seveda predpostavljamo, da MOP in kakšen tajkun niso v nepošteni španoviji, ki je v neskladju z razvpitim slovenskim nacionalnim interesom. []
Prejšnja objava Naslednja objava

39 komentarjev

  • Odgovori nevenka 8. 3. 2010 at 7:56

    Saj je tako kot praviš, a je žalostno, da znamo za tujce vedno tudi delati bolje. Dobiček pa se preliva v tujino.
    Vseeno bi raje videla, da bi sami znali bolje upravljati.

  • Odgovori mitja 8. 3. 2010 at 8:49

    hehe, je mene tudi ze prijelo parkrat da bi ljudem razlozil, da NE prodajamo postojnske jame kot luknje. ampak nekaterih omejencev (kot so tisti, ki so podpisovali peticijo) se itak ne bo dalo nikoli prepricat.

    @nevenka – to je pa zato, ker je slovenija majhna in ima vsak veze in poznanstva = prijatelje/sorodnike, ki ga ze ne bodo silili prevec delat. sele ko pridejo tujci, ki nimajo prijateljskih/sorodstvenih vezi z lokalci, pa mora folk zares delat. edino prav.

    lp, M.

  • Odgovori Lolek 8. 3. 2010 at 9:19

    strinjam se z vsem in prispevek izraža očitno razgledanost avtorja, imam pa en pomislek.
    mar ne bi bilo kljub vsemu smotrno razmislit o ponovnem izboru za koncesionarja? Res je, da je edina vrednost družbe Turizem Kras zgolj koncesija in če prodajajo družbo, se tudi razlogi, zaradi katerih so koncesijo sploh dobili, spremenijo. Nov lastnik družbe bo imel svojo strategijo razvoja (verjetno boljšo), vendar pa ta ne bo tista, zaradi katere je IB sploh dobil koncesijo. Z istočasno prodajo družbe in prenosom koncesije dela država veliko finančno uslugo zgolj Bavčarju.

  • Odgovori Boštjan 8. 3. 2010 at 9:39

    Branilci nacionalnega interesa se najbrž bojijo, da bodo tujci jamo razstavili na kose in odpeljali domov… Sicer naj pa namesto podpisov raje zberejo denar za odkup Turizma Kras.

    Da se dobički družb v tuji lasti ne bi prelivali nazaj v tujino, pa lahko največ naredi država z ustrezno davčno politiko.

  • Odgovori ojej 8. 3. 2010 at 9:51

    Totalno bedast zapis!Postojnčani točno vedo zakaj zbirajo podpise,gre za to,da se ustnovi javni zavod in,da jamo nekako upravlja občina!
    Drugič ko nekaj napišeš se vsaj prepričaj za kaj gre!

  • Odgovori Rocco 8. 3. 2010 at 9:55

    Se morda do sedaj dobički niso prelivali v tujino? Če potegnem zelo posplošeno – kredit na podlagi koncesije na Postojnski jami -> sredstva za nakup Istrabenza s strani nizozemskega podjetja. Pa tudi, če je njegov lastnik desetkrat slovenski državljan.

    Če gre tretjina dobička še vedno v razvoj jame, se plačujejo plače in lokalni davki, mi oprostite angleščino, ampak v tem primeru nimam reči kaj drugega kot “Greed is good.” Več za vse.

  • Odgovori janek 8. 3. 2010 at 11:02

    Se pravi, da ena normalna družina porabi 100 € samo za vstopnice. Pa saj to je noro – 200 DEM -nekoč. Ne rečem, da ni to prava cena za tujce, ampak za eno poprečno slovensko družino z dobrih 1000€ skupnih prihodkov, je pa to pravo “odiranje”.
    Ko sem bil jaz šolar (še v prejšnjem TITOVEM režimu), je bila cena za naše ljudi bagatelna, urejenost pa nič slabša oz. boljša od današnje. Tajkuni so se mastili, kot izgleda, tudi na račun jame, ki jo je narava sama izkopala. Žalostno.

  • Odgovori primoz 8. 3. 2010 at 11:25

    Haha, a se spomnite, ko pod firmo “nacionalnega interesa” nismo hoteli prodat Uniona Belgijcem?
    A se spomnite, kdo ga je potem kupil?

  • Odgovori kodr 8. 3. 2010 at 11:35

    Bistven problem same Postojnske jame ni denar ampak ekološki vidik.

    Jama je občutljiv ekosistem in kot prvo bi se moral vsak upravljalec ukvarjati z jamo nato z denarjem.

    Samo denar, kapital nikoli ne prinaša kvalitete dejavnosti. Večje izkoriščanje, več denarja na kratek rok?

  • Odgovori peropero 8. 3. 2010 at 11:38

    lolek:
    samo en popravek: IstraBenz ni dobil koncesije za jamo… koncesijo ima TURIZEM KRAS! In dokler bo Turizem Kras izpolnjeval pogoje koncesije ni potrebe po menjavi koncesionarja… Zaradi mene je to lahko tudi občina Postojna… naj plača kupnino in bo postala lastink podjetja Turizem Kras in bo upravljala z jamo!

    janek:
    na žalost nismo več v socializmu in takih zadev (da bi imeli domačini nižje cene kot tujci) ne moremo več počet (vinjete)…

  • Odgovori paxman 8. 3. 2010 at 11:46

    Postojnčani točno vedo zakaj zbirajo podpise,gre za to,da se ustnovi javni zavod in,da jamo nekako upravlja občina!

    LOL. Ne:

    […]da se območje Postojne, na katerem se nahaja Postojnska jama in druge kraške znamenitosti razglasi za krajinski ali geopark in da se Postojnska jama s pripadajočimi kraškimi in kulturnimi znamenitostimi preoblikuje v javni zavod.[…]lokalne skupnosti ( občine Postojna, Pivka in Cerknica ) Institut za raziskovanje Krasa, naravovarstveniki in tudi vse tiste fizične in pravne osebe, ki se na tem območju ukvarjajo s turistično dejavnostjo.

    Drugič ko nekaj napišeš se vsaj prepričaj za kaj gre!

    Ti, pa bolje, da sploh ne pišeš.

  • Odgovori polonika 8. 3. 2010 at 11:55

    V Sloveniji se srbi smatrajo za domačine. Pa gre ravno tako ves dobiček v Srbijo in ne ostane v Sloveniji, npr. Hermes, pa se nihče ni bunil in zbiral podpisov itd.

    V bistvu se gre dejansko res samo zato, da se vse ostane v JUGOSLAVIJI, nikakor pa ne v slovenskih rokah.

  • Odgovori chef 8. 3. 2010 at 14:03

    @Lolek: Istrabenz turizem sploh nima koncesije. Je zgolj lastnik podjetja, ki koncesijo ima.

    @ojej: In ti mislis, da bo javni zavod boljši upravitelj kot bi bila tuja ghospodarska druzba? Lahko recem samo Ojej! Huje za postojnski turizem bi bilo samo, ce bi koncesijo dobilo TD Postojna, ampak o teh neotesancih raje kdaj drugic.

    @janek: Tvoje klobasanje sodi kvecjemu v Titov rezim.

  • Odgovori ASJA 8. 3. 2010 at 14:15

    Zdravo.
    S tem svojim blogom žališ vse državljane. Ne, sploh ne razumemo, da se ne prodaja jama, vsi smo bebčki in vsi smo neumni,ti si izjema. Slovenci smo neumni in ne znamo upravljati z jamo, to znajo samo tujci, mar ne?
    Mislim da smo jamo kar dobro rešili glede na to da je bila Slovenija tranzicijska država in glede na to, da smo imeli takšno gospodarsko krizo.
    Sicer pa sem sama mnenja, da bi morala vsa naravna bogastva od državnih gozdov do jame upravljati javna podjetja, ne pa koncesionarji, le tako bi lahko bila naša država bogata.
    Jama stoji v Postojni in prav je, da imajo njeni meščani od nje tudi finančne koristi.

  • Odgovori dr. Onyx 8. 3. 2010 at 14:20

    Saj podobno kot Postojnčani bi lahko razmišljali še kje. Recimo Telekoma ne damo, ustanovimo javni zavod! Pa Petrola ne damo, pa Mercatorja ne damo, pa Pivovarne ne damo, pa Crnkoviča ne damo, pa viki kreme ne damo… Če dobro pomislim, mi v bistvu hočemo nazaj komunizem, ko je bilo vse skupaj en velik javni zavod, ki ga je upravljala “diktatura proletariata”.

    Jaz pri vsem skupaj zasledujem samo interes človeške ribice. Njej se pa jebe, čigava bo jama, samo da bo.

  • Odgovori maestrol 8. 3. 2010 at 14:39

    Tudi če konzorcij postojnskih lastnikov, zbere potrebno vsoto 20-ih milijonov evrov, je potrebno zagotovit sredstva tudi za obnovo, nadaljnja vlaganja in trženje…Po nekaj letih…sem prepričan, bi bil izgled objektov enak ali pa zelo podoben, nekdo v občini bi si pa lastil jamo in bi se poln ega šopiril naokrog, pa četudi bi trajalo samo nekaj let…mesecev (Kalič, Hotel Kras, Lovec…). Postojna kot taka pa bi zopet “zvisela” ! Če občinarji niso sposobni pripraviti pogodbe koncesionarju, v kateri so strogo določene obveznosti koncesionarja, in katere tudi velevajo visoke penale za neizpolnjevanje le teh, je logično, da se bojijo priliva tujega kapitala, ki bi jih zlahka prepeljal žejne preko vode. Podobno kot koncesionar Izolske marine, Izolske občinarje…Enkrat so se zaradi svojega nepoznavanja pravnih uredb in pomanjkanja komercialnega-menedžerskega pristopa k sestavi in podpisu pogodbe že opekli z Bavčarjem in sedaj se tega bojijo kot hudič križa. Mislim da je popolnoma vseeno kdo in od kod bo vložil denar. Bistvo je da ima dobre in realne plane, sredstva, ter da podpiše pogodbo, katero naj sestavijo strokovnjaki, ne pa recimo in najbolj verjetno g. Černač kar sam. In brez strahu Postojnčani…jame ne bo nihče odnesel nikamor. Še vedno in za vedno bo vaša, morda samo bolj obiskana in veliko lepše urejena…kar pa roko na srce sploh ne bi bilo težko.

  • Odgovori nevenka 8. 3. 2010 at 14:39

    Ribica bi bila najbrž vesela, če jama ne bi bila od nikogar, če mene vprašaš.
    Mislim, da ima rada mir.

  • Odgovori GoGi 8. 3. 2010 at 15:06

    Ne vem zakaj bi koncesijo, ki upravljavcu prinaša dobiček dali tujcu. Ni logike. Konec koncev pa take naravne danosti ne moremo gledati samo skozi denar (Kar tujec definitivno bo!). Prav je, da imajo predkupno pravico domačini. Če jo pa (ekonomsko gledano) zafurajo, pa lahko samo sebe krivijo. Gre le za naravno danost, ki nam je v ponos vsem Slovencem.

    Tisto kar mene najbolj pizdi, je to, da se drznejo razpisno dokumentacijo napisati samo v tujem jeziku. In potem naj takemu prodajalcu zaupam?

  • Odgovori niko 8. 3. 2010 at 15:52

    GoGi: logiko pa išči pri dr. Onyx v 15.!!!

    Pripis: le kje je tip vzel tisti n in o?

  • Odgovori dr. Onyx 8. 3. 2010 at 17:05

    @GoGi: Saj za Istrabenz se je tudi mislilo, da prinaša dobiček, da je ponos primorske industrije in da ga ne moremo gledati samo skozi denar. Tudi pri Istrabenzu je imel predkupno pravico “domačin”, ki je bil nekomu v nacionalnem interesu.

    In kje je danes Istrabenz?

  • Odgovori štulič 8. 3. 2010 at 17:57

    @dr. Onyx; Istrabenz je bila fiktivna firma itak, raje ga vprašaj kje je MIP!

  • Odgovori Fuga 8. 3. 2010 at 18:44

    Ja, še ena farsa s Postojnsko jamo. Bavčar gotovo ni lastnik jame, glavni dobičkar od turizma jame pa je bogvekdo. Vlada nima drugega dela, kot da računa, kako bi si pridobila premoženje, ki ga prinaša te vrste turizem, ob neki javni podpori pa bodo imeli posamezniki sploh odprte roke. Bavčar je le sredstvo za manipulacijo. Pravzaprav nimam druge razlage na vse te pamflete o prodaji postojnske jame Italjanom. Pa naj, da bo mir.

  • Odgovori chef 8. 3. 2010 at 19:02

    @ASJA: Da ne bo kdo mislil, da posplošujem. Med bebčke prištevam takšne kot si ti in ne kar vseh Slovencev. Poleg 30 odstotkov, ki jih koncesionar dolžan vlagat v razvoj Postojnske jame kot naravne dediščine, mora določena sredstva odvajati tudi Postojni, da o plačevanju davkov ne govorim.

    Ti si ena izmed tistih, ki ne razumejo, da viseči napisi iz sedemdesetih let danes ne morejo biti več mikavni. Ti bi najraje videla, da bi z vsem premoženjem upravljala država, najbolje kar ena stranka, da se ne bi preveč prepirali. Ampak to smo že imeli, tudi delovalo je nekaj časa, potem pa ne več.

    Postojnčanom preostane, da v okviru občine ponudijo nove turistične produkte in storitve, ki bodo podpirali Jamo, hkrati pa bo Jama podpirala njih. Govorim o nastanitvenih objektih, restavracijah, prireditvah, kolesarskih in pohodniških trasah … ampak če jaz danes vprašam, kaj se dogaja v Postojni, mi bodo dali samo telefonsko številko Turizma Kras, medtem ko se Turističnega društva sploh ne trudim več klicat, ker so situaciji nedorasli kreteni.

    @dr. Onyx: Točno tako, nazaj hočemo Partijo, ker potem ni treba niti delat niti mislit. Blaginja sicer ni kaj vem kaj, je pa vseeno. In parkirišča so polna avtobusov s proletariatom, ki dobi vstopnice v podjetju, medtem ko Nemce rubimo po 40 evrov – potem ko so će preplačali vinjeto.

    Ribi pa itak dol visi. Ona je preneumna, da bi se s tem ukvarjala, pa imam vseeno občutek, da pametnejša od marsikoga, hehe.

  • Odgovori Biba 8. 3. 2010 at 19:32

    The fish doesn’t think, because the fish knows everything…

  • Odgovori seamus 8. 3. 2010 at 20:47

    @Biba – kakšn mesec nazaj sem si zopet uspel pogledat ta film. Odlično!

    Drugače pa tale štorija z jamo potrdi debato kaj bi blo v SLO potrebno narediti za naslednjih 30 let:

    • zamenjat naše policaje z Danskimi

    • ukint politiko

    • vse fabrike mora prevzet tujec

    • prav tako vse naravne znemenitosti dobi v roke tujec

    • uvest davek na nepremičnine

    • nepremečnine in zemljo smatrat kot tržno bogastvo, ne kot naravno dobrino

    • najet italijansko finančno policijo in za zadnjih 20 let pregledat vse v zvezi s finančnimi zadevami, zapret vse ki niso delovali po regelcih (itak s tem izpolniš večino ostalih točk …)

    • zapret vse študentske organizacije, ki imajo več kot za pir, njihove šefe pa zapret

    • vsak, ki se je ukvarjal s politiko mu je to čez 30 let prepovedano

    pa še kj se lohk spomnem 😀
    No in potem bo čez trideset let Slovenija začela znova.

  • Odgovori Srečko 8. 3. 2010 at 22:04

    Postonjsko jamo je treba rešiti. Imate mojo podporo.

  • Odgovori Srečko 8. 3. 2010 at 22:10

    Postonjsko jamo je treba rešiti,in ne dovoliti,da bi tujci prevzeli jamo. Imate mojo podporo.

  • Odgovori Srečko 8. 3. 2010 at 22:12

    Postonjsko jamo je treba rešiti,in ne dovoliti,da bi tujci prevzeli jamo. Imate mojo podporo.NISEM ŠE ODAL KOMENTARJA!

  • Odgovori pijanec 8. 3. 2010 at 23:57

    janek: na žalost nismo več v socializmu in takih zadev (da bi imeli domačini nižje cene kot tujci) ne moremo več počet (vinjete)…

    To niti približno ni res. Tudi v najbolj kapitalističnih ZDA imajo domačini (ki je lahko definirano precej široko, tudi na nivoju zvezne države) vedno neke svoje cene, ki so milo rečeno smešne. Pravzaprav celoletna vstopnica za ceno 1 ali 2 dnevnih kart “normalnega” turista. Podobno imaš npr. v Parizu za Disneyland.

  • Odgovori chef 9. 3. 2010 at 7:59

    No, tega pa nisem vedel.

    Sem pa prepričan, da pridejo osnovne šole v Postojnsko jamo dosti poceni. Poleg tega je po Sloveniji še ogromno lepih jam, kamor tudi prideš za drobiž, ampak Slovenci smo taki, da se pritožujemo tudi če je za plačat pol evra, češ, saj to je naravna dobrina in je od vseh.

  • Odgovori chef 9. 3. 2010 at 8:01

    Res je, da imajo v Arboretumu podobno za rezidente Občine Kamnik. Ampak jaz pa tam že izpadem.

  • Odgovori biloxi 9. 3. 2010 at 8:27

    EJ, pederčino, če in ko ti bom jaz jebal mater, bo to čutila in se ti pohvalila…

  • Odgovori nevenka 9. 3. 2010 at 8:30

    Biloxi, ti imaš pa gotovo dva y kromosona.

  • Odgovori ASJA 9. 3. 2010 at 10:50

    Ah ti si en bebček. S tem ko javni zavod upravlja naravna bogastva se ne vračamo nazaj v Jugoslavijo, če ti to še ni jasno. To je enako kot da bi dali Hrvati svoj podmorski svet v upravljanje tujcem in bi tujci pobirali denar od vsakega turista ki tam naredi potop ali pa bi tujci pobirali denar od vstopnine na njihovo plažo ali kaj podobnega.
    Enako je s slovenskimi gozdovi. Zakaj je država dala koncesijo privatnemu podjetju za upravljanje z njimi? To podjetje ima tako monopol in to ni več kapitalizem. Mi pa financiramo inženirje na zavodih iz davkoplačevalskega denarja, namesto da bi se financirali sami. Obrni se malo na Avstrijo, obrni se malo na naše najbolj uspešno podjetje Krko.
    Govoriš neumnosti. Zakaj bi tujci boljše upravljali z Jamo kot Slovenci oz. slovensko podjetje ki ima koncesijo?
    Kdo je sploh rekel, da si jaz želim da bi vsa podjetja upravljala država oz. kar ena stranka? Ne govori neumnosti.Gre se samo za podjetja ki imajo koncesijo za upravljanje z naravnimi bogastvi. Pojdi malo v svet, boš videl kaj se dogaja z gozdovi po Bosni. Tam imajo ponekod Italijani koncesijo za upravljanje z dr. gozdovi. Seka se na veliko, vsi se pritožujejo. Normalno, briga Italijane za njihove gozdove. Misliš da se bo tujec ki bo “kupil” jamo sekiral za to kakšne plače bodo imeli delavci v jami?
    Domačini naj ponudijo nove turistične produkte v Jami in tujec jih bo podpiral? Ma ne ga no lomit. Še nisi slišal za to, da je za vlaganje v turizem potrebno imeti denar? Nažalost pa smo Slovenci še vedno taki gumpci ( povečini), da denarja iz EU ne znamo črpati. Ja, tujci pa komaj čakajo da bodo financirali naše turistične produkte, to je skoraj tako kot Hrvati komaj čakajo da bodo spet uredili Kalič, ki je zdaj v njihovi lasti.Sicer pa ja, Slovenci smo tako vse prodali, še dobro da Mirko Tuš obstaja, imamo vsaj eno slovensko trgovsko verigo. Ostalega ne moremo imeti, ker smo preleni in pohlepni. Najlažje je samo pobasat denar v žep in sploh ne razmišljat o prihodnjih rodovih. Bi rada videla kako Danci prodajajo svojo trgovsko verigo Slovencem…ampak to se tako ne bo zgodilo. Mi bomo tako kot je že Wallerstein rekel vedno država periferije in revežev. Še Avstrijci se nam smejijo, ker so za razliko od nas daleč pred nami in za razliko od nas znajo izkoristiti svoja naravna bogastva sebi v ( finančno) prid.

  • Odgovori seamus 9. 3. 2010 at 10:52

    Sj zato pa nucamo tujca, da nas nauči kako dobit denar vn, ker sami to ne znajo.

  • Odgovori ASJA 9. 3. 2010 at 10:54

    Seamus: ni res da ne znamo. Obstajajo podjetja v Slo, ki to zelo dobro znajo.
    Če pa hočeš da to kdo stori namesto tebe pa prekleto dosti stane.

  • Odgovori paxman 9. 3. 2010 at 12:03

    S tem ko javni zavod upravlja naravna bogastva se ne vračamo nazaj v Jugoslavijo, če ti to še ni jasno.
    O, ne, še slabše je!
    A imajo narejen poslovni načrt za naslednjih 20 let? Razdelane investicije? Kdo so njihovi vlagatelji? Sponzorji? Imajo vsaj vizijo jame? Pravzaprav, a imajo karkoli kar ni demagogija “nevarno jo je dat v roke tujcem”?

    Ah ti si en bebček.

    Glej, kdo se oglaša.

  • Odgovori seamus 9. 3. 2010 at 14:14

    @ASJA – sj ne rečem, da ne znamo v celi SLO, samo očitno se v Postojni tega ne znajo lotiti in prav je, da jih kdo nauči. Ponavadi je tako, da če bo to dobil sosed mu boš prej kot ne nagajal, kot se kaj naučil. Če bo to dobil tujec, mu pa nagajali sigurno ne bodo (sj veš tisto – hlapci ipd), mogoče se bodo celo kaj naučili in čez 30 let bodo mogoče znali sami služiti s to luknjo. Sj bo še vedno tam, kjer je.

  • Odgovori lezo 9. 3. 2010 at 19:09

    Javni zavod Slovenija… hm..nekako primerno se tole sliši 🙂

  • Komentiraj