Užaljeni? #MeToo

Ljudje so danes užaljeni za vsako figo. »Veš kaj mi je rekel?« No, kaj ti je rekel? Ob razlagi ugotovim, da je rekel nekaj takega, kar je mogoče razumeti na tri različne načine, a je naslovnik stavek tolmačil na zase najmanj prijeten način. Morda ga je celo razumel na četrti način. Človek danes ne sme več blekniti nobene neumnosti, na primer, da je Adolf Hitler znal narediti red. Kontekst takšne nerodne izjave sploh nikogar ne zanima, ampak človeka urno odstranijo in oblatijo njegovo ime, tako da sploh ni več pomembno, da je eden najboljših režiserjev, ampak vsi samo vemo, da je nacist.

Emancipacija? Vrnite jim z enako mero!

Po eni strani se človeška bitja še nikdar v zgodovini niso drug drugemu nastavljala in se drug z drugim onegavila tako brezsramno, kot da onegavljenje ne more povzročiti prav nobenih psiholoških ali fizioloških posledic. Po drugi strani pa je tabu postalo tudi nedolžno namigovanje. Včasih je moral moški žensko vsaj prijeti za rit, danes pa se počutijo ogrožene že ob pohvali na račun dobre postave ali dobre kikle. Kot da se res oblači izzivalno zato, ker se tako dobro počuti v preozkih hlačah in ker visoke pete omogočajo udobno hojo.

Seveda se ne spodobi žensk v kratkih kiklah ščipati za rit in tudi ni treba zbijati neslanih šal na račun izbire garderobe, če je mogoče pohvaliti tudi kake druge, pomembnejše dosežke, a tudi ni treba, da je blazno užaljena zaradi vsake neprimerne pripombe. Kot da se bodo moški kdaj spremenili. Kot da se bodo kdaj spremenile ženske. Mar emancipirana in inteligentna ženska ne more moškemu vrniti z enako ali še hujšo mero? Ponižajte ga v družbi! Naslednjič bo molčal.

Napumpal bi ti gume

Pred časom sem na avtobusu ob sunkovitem pospešku neki študentki skoraj padel v naročje. V zadregi ker sem jo med reševanjem svoje kože skoraj zagrabil za obline, sem se, brez zlih namenov, precej trapasto zahihital: »Oprostite, skoraj sem vam padel v naročje.« Pogledala me je enako ogorčeno, kot nekoč soseda na kolesu s precej nizkim tlakom v pnevmatikah, ki sem se ji ponudil, da bi ji napumpal gume.

Hotel sem ji napumpati gume.

Ampak ona je to prevedla, kot si je pač želela.

Ne vem kako ji je padlo na pamet, da bi jaz pri njej pumpal karkoli drugega kot gume.

Morda se je počutila spolno napadeno.

Po drugi strani mi je pred veliko nočjo v hrbet priletelo tole voščilo: »Pa lepo jajca pobarvaj!«

»Seveda! Jaz jih kar namočim!«

#MeeToo

Prejšnja objava Naslednja objava

53 komentarjev

  • Odgovori kren 7. 5. 2018 at 19:24

    Tale tematika me zaposluje že nekaj časa… vse skupaj gre konkretno čez vse meje. Moškim so jajca odrezana, od njih pa se pričakuje moškost. Pa ne pravim, da so vse ženske na tem – moja žena in kar je še najine ženske družbe, se samo sprašujejo, kako to, da je danes vodilo v družbi tisto, kar sproducira popolnoma neizkušen, ampak z ultra liberalnimi idejami iz interneta dodobra napumpan um?
    Bil sem npr. že označen tudi za nacija, ker sem proti ideji, da bo v mojo osebno izkaznico integriranih še xy podatkov, medtem ko osebke, ki jih ni mogoče identificirat, pobiramo na obali Libije in vozimo v EU. Ta ideja je zrasla na istem zelniku, kot odnos do enakopravnosti moških in žensk. Tisti, ki jo promovirajo, žal ne razlikujejo med enakopravnostjo in enakostjo. Prva je do dobrodošla in možna, druga je nemogoča. Vem, zblojen prispevek, ampak na to tematiko se dogaja trenutno ogromno nesmislov, ki se poskušajo predstavit kot normalnost. Če imaš argument proti, si pa nacionalist, homofob, nazadnjak… še vsaka moja debata je na koncu padla na ta nivo, ne prideš do konca…

    • Odgovori Jazsembog 7. 5. 2018 at 23:32

      Zelo dober komentar.

  • Odgovori Matej Zalar 7. 5. 2018 at 19:55

    Ni šans, da prideš do konca, sploh zato, ker so utemeljevalci in promotorji teh zamisli visoko izobraženi in zaradi tega blazno samozavestni, medtem ko zdrava pamet sploh ni več pomembna, še manj pa cenjena. V zvezi s tem prispevkom sem se zapisal tudi o mojem manjšem spopadu z nekimi zagovornicami teorije spola – objavil bom kdaj drugič -, ki ga je izzvalo ogorčenje nad izjavo varuhinje človekovih pravic, da so moški čedalje bolj poženščeni, ženske pa postajajo možače. To je ta manjši, a najbolj glasen del javnosti seveda totalno raztogotilo. Pa ne ravno varuhinja! Kam smo prišli! Me se borimo za enakost, ona pa takole! Brati je bilo mogoče tako strašanske neumnosti, da človek s spolovilom med nogami (ne glede na vrsto spolovila) tega enostavno ne more dojeti, četudi ima kar precej tudi v glavi. Seveda so mi razložile, da sem nerazgledan in da nimam pojma, paberkovale so celo o mojih domnevnih psiholoških težavah, ki da jih imam zaradi igranja moške spolne vloge, ki da nekako ni naravna, ampak priučena … skratka, običajne neumnosti, ki so me nekako nasmejale.

    Tak radikalizem se gre sicer manjšina, a je glasna in ima dostop do medijev, ki so na Slovenskem hočeš nočeš usmerjeni liberalno, poleg tega pa so konservativci pri zagovarjanju zdrave pameti precej manj uspešni, ko pa po svoje težijo tudi s stališči, ki za 21. stoletje dejansko niso sprejemljiva (čeprav ne nujno napačna).

    Noro je tudi, da se pizdimo na žično ograjo (čeprav je bizarna) in na državo, zaradi katere da umirajo begunci na južni meji, fantje so pa iz Alžirije in Maroka, od koder sploh nihče ne beži, ker ni vojne. Mnogi možakarji, ki se klatijo po Dolgem mostu, kjer se vozim dvakrat tedensko ali več z biciklom, mi seveda sploh ne delujejo kot teroristi, ampak tudi ne kot begunci. Banaliziram: bolj so podobni fantom, ki bi pač radi fukali – pa s tem ne namigujem, da so prišli posiljevati naše ženske, preprosto pač ne vidijo prihodnosti v tisti puščavi, kjer je ljudi čedalje več, vode čedalje manj, perspektiva pa uboga. Poleg tega tam ne smejo piti alkohola in fukati kot zajci. Seveda pa ne razumejo, da to ni bistvo naše kulture … in, če kdo, potem teorije spola ne bodo razumeli prav ti fantje, ki mini kiklo razumejo kot popoln razvrat.

  • Odgovori Borut 7. 5. 2018 at 20:56

    Malo šolo Sebičnega gena (Dawkins) bi priporočil vsaki novodobni ustvarjalki novih teorij spola.

  • Odgovori Disguy 7. 5. 2018 at 21:22

    Dodal bi to, da so najradikalnejši zagovorniki politične korektnosti krivi tudi projiciranja svojih ”slabih lastnosti” in mnenj na politične nasprotnike. Tako, kot so se v preteklosti najbolj zadrti kleriki pogosto izkazali za razvratne perverzneže, se je v zadnjem času razkrilo, da so razni borci za pravice manjšin in zatiranih krivi kaznivih in neetičnih dejanj, ki jih sami očitajo vsem, ki se z njimi ne strinjajo.

    https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/oxfam-sexual-harassment-cover-up-haiti-accusation-a8260356.html

    Podobno velja tudi v primeru Weinstein in še mnogih drugih…

  • Odgovori Danijel 7. 5. 2018 at 22:06

    Food for thought. Zakaj je užaljenost prav zdaj prišla v modo? Zaradi širšega dostopa do medijev, ki omogočajo enostavno povezovanje enako mislečih in čutečih? So se posamezniki tudi v preteklosti počutili napadeni in zlorabljeni, a hkrati osamljeni in brez podpore?
    Ali pa je užaljenost samo nov način, kako izraziti svojo intelektualno širino? Ni namreč vsakdo sposoben moje izjave interpretirati skozi feministični/marksistični/brezglutenski
    diskurz, ne da bi izpadel kot pretenciozen študent 2. letnika.

  • Odgovori Jazsembog 7. 5. 2018 at 22:33

    Zanimivo, da se politicna korektnost ni prijela kitajcev. Kar se ticev spolov in seksualizma, so direktni in nesramni, brez da bi bil kdo uzaljen. Ko zenska dobi dodatne kilograme, ji moz, tudi kolegi in se najbolj lastna mati v frish recejo, da je debela ko prasica. Govorim o par kilogramih. Kitajka razume in shujsa. Pri nas se pa bejba zredi za par 10 kg in potem je se uzaljena, ce kdo da kako pripombo. Zakaj mislite, da so vse tako suhe? Ce kitajec ne more kupiti stanovanja, ga zarocenka prevara z prvim tipom, ki si
    stanovanje lahko privosci. Jebat ga, ze ni ded tapravi, ce ne more kupiti flata. Ce otrok ne dobi najboljse ocene, mu starsi recejo, da je smet, lenuh, sramota za druzino. Mrs se ucit.
    Pri nas pa je z vsemi treba delati z rokavickami, vidis natakarico z dobro ritko, pa jih reces, da nekaj manjka na racunu, njena stevilka in te gleda, kot da si ji uzalil mamo. Kaj danes ded ne more niti kelnarce vec pecati. Ja kam smo pa prisli?

  • Odgovori Beki 7. 5. 2018 at 23:01

    Persona non grata #CannesBebci

    • Odgovori Facko 8. 5. 2018 at 16:16

      Sem se nasmejal. Pa še drži kot pribito…

  • Odgovori Dani 8. 5. 2018 at 8:36

    Odličen prispevek 🙂

  • Odgovori Matej Zalar 8. 5. 2018 at 8:47

    @Danijel: Trdim, da zato, ker nam gre predobro. Sploh tistim, ki razširjajo tovrstne teorije. Kdor ima dejansko težave, eksistencialne težave, se ne bo ukvarjal s tem kdo je kaj rekel in na kateri WC bi šel.

    • Odgovori Danijel 8. 5. 2018 at 18:28

      Najbrž ne obstaja konsenz glede tega, kdaj je težava preide v “preseravanje”. Če mi crkne avto, to z vidika lačnega ni težava. Načeloma se najprej poskušajo rešiti velike težave (bolezen, lakota, vojna. .), kar so naši dedje nekako že spravili v red. Zdaj pa so na vrh seznama prišle druge, manj važne težave. Razen če v ta seznam vključimo tudi težave ostalih ljudi po svetu in težave naših vnukov. V tem primeru se seznam še ni prav nič skrajšal, ampak s tem naj se ukvarjajo nevladniki in Bono.

  • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 8:48

    Najbrž sem sama ena tistih norih, Matej Zalar hehe…ampak res mi ne gredo v glavo vse te tožbe ujetih tičev ali kajjazvemkoga. Joj, zdaj pa nihče ne upa niti ust odpret, ojoj prejoj! Po celem internetu letijo opazke take in onake, spolno konotirane, politično obarvane, športno začinjene, vsak česna, kar mu/ji pade na jezik po principu što-na-umu-to-na-drumu, ampak menda je prisoten tako grozen strah? Dajte se no nehat norca delat!

    Problem nikoli niso bili komplimenti, spoštljiv pristop, uglajeno flirtanje – to vemo vsi. Problem pa SO marsikje na delovnem mestu (ali kje drugje, kjer se pojavljajo pozicije moči) naravnost agresivna dnevna namigovanja in napeljevanja, ki ne prenehajo in ne prenehajo. Velikokrat zabeljena tudi z grožnjami in podobnimi otročjimi izsiljevanji. In vsi to (po tihem) spremljamo ali celo doživljamo, ker se dogaja pred našim nosom dnevno!!! Koliko fantov vrlih se je že javno oglasilo proti določenim pripadnikom svojega lastnega spola, ki izrabljajo svojo moč za svinjarije (pa ni nujno, da samo napram ženskam)? Zato se ne sprenevedajte čez meje dobrega okusa!

    Ali bo prišlo pri gibanju #MeToo do zlorab? Verjetno tudi. Ampak za primer Slovenije se očitno ni treba preveč bati, saj do kakšnih resnih razmislekov v to smer sploh ne pride (se še spomnimo trgovanja z močjo na čelu MOLA pred časom? Jaz sem samo še komaj spomnim, najbrž z razlogom). Kolikor imam sama priložnost videti, je strah samo na internetno deklarativni ravni. V reali gre pa vse po starem: tako prijetno flirtanje s strani prijetnih fantov kot tudi orangutansko nadlegovanje s strani primitivcev. Edino, kar se je spremenilo, je to cviljenje po internetu v stilu: non e giustizia…. Dajte no, fantje, Calimera že leta in leta ne vrtijo več!

  • Odgovori Boki 8. 5. 2018 at 9:00

    @Kren: ravno to. Od decov se pricakuje, da bodo pozensceni, a po drugi strani se naprej prav isti robustni deci, ko bo pac to situacija zahtevala. V redu, bodimo enakopravni, enaki ali nevem kaj se vse ampak prvic, ko bo dec namignil, da bo on ostal doma in pestval otroka, zenska naj pa naseka drva, bo vik in krik, ces kaj se pa to pravi, kako da si dec sploh upa kaj takega predlagat 😀
    @Disquy: ja, tako. Saj to ni nobena skrivnost. Najvecji liberalci so po drugi strani popolnoma neodprti do idej, katere niso zrasle na njihovem zelniku. Torej liberalec ko ti pase, drugace pa hujsi kot najbolj zariban konzervativec. O tem smo tu ze pisali.
    @Jazsembog: sedaj si predstavil drug ekstrem. Nekaj vmes pa je verjetno cisto v redu.

    • Odgovori jazsembog 8. 5. 2018 at 14:11

      Seveda, Kitajci nam niso idoli. Toda vse bolj so ekonomsko uspešni… So en ekstrem, mi smo pa postali žal drugi ekstrem. Pri razvajanju otrok (rojeni zmagovalci), pri socialnih pravicah, pri visokih davkih, pri wannabih ekoloških standardih, pri politični korektnosti, gremo celo tako daleč da zanikamo biologijo in govorimo o enakosti spolov itd. Evropejci smo tako politično korektni, da nam to že gospodarsko škodi. Mogoče kdo dobiva napačno sliko z mojim namenskim provociranjem o kitajcih, najbolj se seveda užalijo babnice, zahodnjakinje, slovenke kot Horizont, ki mislijo, da je njihova česplja kaj več vredna od kitajske česplje.

      • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 17:41

        @Jaz-mislim-da-sem-bog-pa sem-zgolj-ubog

        Ne, nikakor nisem užaljena zaradi bentenja primitivca tvojega kova, ki (bojda zgolj) provocira s pritlehnostmi. Moral bi biti NEKDO v mojem življenju, da bi bila potencialno užaljena. Pa si nisva nič. Oglasila sem se pač samo s predlogom, ki bi moral biti malemu (u)bogecu kot si ti, napisan na kožo. Že pakiraš za Čajno? Mogoče bi naredila izjemo v tvojem primeru in bi ti, čeprav sva si tujca, šla pomahat na Brnik. Nikoli več na svidenje. Upala pa bi, da boš kitajske češplje in tiče spoštoval bolj kot slovenske in da boš tam na Jutrovem namesto praznega provociranja, svojo energijo raje namenil bolj profesionalnim stvarem. Da bo tvoje božanstvo zasijalo v vsem veličastvu, ne pa tako kot tukaj, kjer še kelnarca –pomislite, kelnarca!—ne vidi okoli tvoje glave več kot neko slutnjo brlivke namesto sijajne avreole.

  • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 9:04

    @Jaz-mislim-da-sem-bog-a-bejž-no

    Od presilnega sočustvovanja s teboj, so se mi orosile oči! Grozljivo je, da zdaj demi-bog tvojega kova še kelnarci —jebenti, kelnarci!!!!—ni več dovolj dober! Neverjetna nesramnost s strani ritaste babe! Res, kam gre ta svet?!
    Ti predlagam, da se kar lepo na Kitajsko odseliš in začneš kupovat babam stanovanja. Zate odnos med moškim in žensko očitno ne preseže ravni prostitucije (seks za denar oz. za stanovanje) in najbolje, če si poiščeš primerno okolje za uveljavljanje tega izraza. Kar veselo na pot, bogec mali, jaz bom pa še z žegnano vodo za tabo poškropila, kot se spodobi za wannabe božanstvo. Samo nikar se vračaj. Ostani izgubljeni sin, prosim te.

    • Odgovori jazsembog 8. 5. 2018 at 12:51

      Hvala za tvojo predlog, baba zmesana, prav simpaticna si. Imas prav, slovenski “sefi” radi spolno nadlegujejo na delovnem mestu, ker imajo enostavno prevec casa, in premalo prave odgovornosti. To pride z neprofesionalnostjo. Samo ded ki nima fokusa bo pecal babe na delovnem mestu. In zoki, je pac velik cudak.

  • Odgovori Matej Zalar 8. 5. 2018 at 9:09

    Da, nagnusno je to, kar počne Janković, ki rihta službe v zameno za fuk. To je grozno in jaz se sploh ne slepim, da se to ne dogaja. Zanimivo pri tem pa je, da se feministična združenja v tem primeru praktično sploh ne oglašajo, čeprav gre za očiten primer najhujših zlorab, kar jih lahko doživi ženska, in to univerzitetno izobražena. O tem sem pisal. A Zoranu se ne zgodi nič, ker med drugim tala denar tudi tem združenjem, in ker obeša na Ljubljanski grad mavrično zastavo, čeprav mu za LGBT dol visi.

    Če bi to naredil Janša, bi ga nasajali po vseh mogočih medijih in nikogar ne bi zaimalo ali mu je bilo kaj dokazano ali ne. Tako pa imamo spet opraviti z očitno hinavščino, kjer lahko neki župan rihta službe v zameno za fuk, mene pa grdo gledajo, če hočem sosedi napumpati gume.

    • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 9:46

      Ja, Matej, glede Jankovića imaš popolnoma prav in hvalabogu, da si o tem napisal tudi prispevek (sem ga spregledala takrat). Tudi sama sem bila ogorčena nad odzivom uradnih bork in borcev za pravice žensk v primeru »farmacevtkin-fuk-za-službo-aferi«. Vse skupaj je očitno samo slovenski odmev podpore evangeličanskih (!) volivcev razvratnemu Trumpu. Osebno se štejem za liberalno usmerjeno osebo, vendar upam, da zmorem videti drek, tudi če mi ga servira lastna stran. Enako pričakujem tudi od žlahtnih konservativcev.

      Zato se mi zdi to zgražanje nad gibanjem #MeToo malo mimo. Precej mimo v bistvu. Ker nam je vsem poštenim ljudem, ne glede na spol, jasno, da na tem področju obstajajo ogromni problemi. Že od nekdaj. In če se občasno pojavijo prekomerni in pretirani odzivi na drugi strani, je to treba poskusiti vsaj malo razumeti: stoletja dolgo ni bilo dovoljeno niti pisniti, pa če je še tak orangutan rogovilil okoli ženske!
      Osebe v šibkejšem položaju – kar smo ženske pač večkrat kot moški – lahko v življenju konkretno najebejo, precej bolj kot si ti pri neposrečenem refleksu na tvoje »pumpanje«. Prepričana sem, da lahko razumeš in odpustiš tisti faux pas. Očitno ženska pač ni znala ločiti dreka od globina hahaha in te je grdo pogledala… se zgodi.

    • Odgovori spam 8. 5. 2018 at 10:05

      Sigurno je nagnusno. Zadeva pa ima še drugo plat. Ta ženska, ki se odločila, da bo dobila službo je po vsej verjetnosti prikrajšala kar nekaj drugih, ki so bolj potrebovale službo. V bistvu je ponudila podkupnino in metati jo v skupino najhujših zlorab res ni na mestu.

      Prostovoljno je dala in druga stran je to prostovoljno sprejela. Definitivno ni žrtev v tej zgodbi. Še manj pa je bila zlorabljena.

      • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 10:18

        Tole bom pa odgovorila, pa ne zaradi tebe, Spam, ampak zaradi potencialnih bralcev. Nikoli! Ampak res nikoli ni oseba v šibkejšem položaju enako kriva kot oseba na poziciji moči! Sicer pridemo do tega absurda, da smo za bančne izgube krivi vsi, ker smo pač vzeli kredit (pa če ga redno odplačujemo ali ne).

        Ali je dotična gospa ravnala košer? Ne. Vendar nimam pojma o njenem življenju, o potencialnem izsiljevanju ali kajjazvemšečemu. Vem pa zagotovo, da oseba na mestu župana NIKOLI ne bi smela ponujati takih in drugačnih uslug za to, da pridobi bonifikacije seksualne ali drugačne narave! To je v bistvu kaznivo dejanje zlorabe položaja!!! Za katerega bi v družbi, ki bi dejansko kaj dala nase, odletel kot knof pr’ gatah. In tudi odgovarjal pred sodiščem. V naši družbi, ki še kako krvavo potrebuje #MeToo gibanje, pa neki spemerji in neke godine celo fantazirajo o fifty-fifty krivdi! Pa lepo vas prosim no. Na koncu bo snažilka nosila enako moralno krivdo za propad podjetja kot člani uprave. Ja, veste, je pa le direktorju kurca glancala, mislim mizo…heh!

      • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 10:35

        Tole bom še dopisala, v izogib napačnim interpretacijam. Obstaja enostaven lakmusov test pri ugotavljanju krivde v tem primeru. Tak za telebane.
        Kaj bi se zgodilo, če bi farmacevtka na poziv župana (da zdaj je pa ona na vrsti), rekla NE? Hmmm…po moje službe ne bi imela, kaj praviš ti, Spam? Kar je zanjo objektivno slabo, lahko tudi eksistencialno problematično. Z lahkoto špekuliram. Zdaj pa obrnimo. Recimo, da farmacevtka županu ponudi en fafing in tri lizinge za službo. In župan reče NE. Kaj se bo zgodilo njemu in njegovi eksistenci? Prav nič. Sploh nam ni treba špekulirati. In tukaj, Spam, tukaj je ta keč. Zato govorimo o zlorabi položaja. Zato govorimo o poziciji moči. Zato govorimo o odgovornosti, ki pa je tebi in tebi podobnim očitno tako nedoumljiva kot brisanje prahu po dnu morja.

  • Odgovori Simon 8. 5. 2018 at 9:31

    @Matej:
    DO pike si zadel s tem zadnjim komentarjem. Skratka očitno je tukaj samo denar pomemben. Sej verjetno, če bi jim ti dajal denar, bi verjetno te lepo gledale ne glede na to kaj narediš.

  • Odgovori Matej Zalar 8. 5. 2018 at 11:05

    @Horizont: Nihče ne pravi, da Janković ni zlorabil položaja, ampak tudi nihče (razen morda tisti, ki so poslušali neobstoječe prisluhe) ne more vedeti ali je zamisel o fafanju v zameno za službo zrasla na njegovem ali na njenem zeljniku. Oba bi lahko rekla ne, resda župan brez vsakršnih posledic, medtem ko bi bila ona v tem primeru samo izenačena z vsemi ostalimi ženskami, ki tega ne naredijo in tudi nimajo služb ali pa imajo slabše službe. Po tej aferi pa ni morala oba odleteti s svojih položajev.

    Lepo te no prosim! S tem komentarjem padeš v to ostudno politično korektnost, ki se je niti zavedaš ne več, ker je postalo nekaj normalnega, da je za vse kriv moški, ženska pa čisto nič. O tem imam že napol napisan tekst na primeru Trumpa in tiste pornozvezdnice. Oba sta ostudna, ne pa samo Trump. Mislil sem, da v pravljice o zlem in dobrem verjamejo samo otroci, a očitno infantilizacija družbe deluje tudi na tem področju.

    Češ, uboga lekarnarica je samo vse naredila za svojo eksistenco. Ne, ni res, naredila je nekaj v zameno za odlično in dobro plačano službo. Nihče mi ne bo rekel, da ni imela druge izbire, morda slabše izbire, a je pač izkoristila svojo pojavo in dala noge narazen. Verjetno oba poznava veliko žensk, ki bi v enakem položaju rekle “ne, hvala”, malo manj pa takšnih, ki bi v tem primeru napisale na Twitter #MeToo. Zakaj ne bi tega napisale? Tudi zato, ker ne bi dobila podpore, kot se je dejansko izkazalo v primeru farmacevtke. Podpore ne bi dobile niti od tistih, ki so najbolj glasne in glasni – kajti glasne in glasni niso zato, ker bi se jim zdelo prav, ampak zato, ker se to trenutno splača. V nekaterih primerih.

    Ker če bi Janša nabrisal neko tajnico v zameno za službo, lahko verjameš, da bi na ulicah skandiralo vse živo. In da bi bila tarča hudih napadov tudi tajnica, ker takrat pa nikogar ne bi skrbelo za njeno eksistenco, saj se je vendar dol dajala z nekim domnevnim avtokratom.

    • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 11:41

      Matej, zakaj velikokrat tako slabo in površno bereš moje poste? Posebej sem napisala »oseba na funkciji župana«. Enako bi mislila tudi v primeru, če bi bila to ženska. Popolnoma enako! Zato mi ne podtikaj nekih prozornih fint in se ne obnašaj kot bi bil totalno ogrožen s strani neke amazonske pošasti ženskega spola. Poponoma brez smisla v najinem pogovoru.
      Spol v tem primeru nima nobenega pomena, lahko bi bilo obrnjeno. V konkretnem primeru je šlo za moškega in zato sem delno izvajala v tej smeri. Očitno pa ti sam najbolj potrebuješ politično korektno uporabo terminov in glej, zlahka se bom potrudila, da bom pisala čim bolj spolno nevtralno. Princip je itak splošne narave.

      Ravno tako sem posebej napisala, da menim, da ravnanje farmacevtke ni bilo košer po mojem mnenju. Imaš pismeno zgoraj. Vendar pa vztrajam in to trdno vztrajam, da oseba (ne glede na spol) na poziciji moči nosi levji delež odgovornosti. To vztrajanje pa je povezano tudi (ne pa samo!) z eksistencialnimi vprašanji, ja. In ti nimaš pojma, kakor tudi jaz ne, kaj je imela farmacevtka (ali farmacevt, če bi bil Janković pač gej) na kocki! Zato se ne repenči. Lekarnarstvo je itak dejavnost, kjer neka uradna oseba lahko na področje tvoje zaposlitve poseže do take mere, da ti nič ni jasno. Menda ja lahko to razumeš v vsej tej svoji presilni ogroženosti zaradi tistih dveh grdih pogledov? Ali pač ne?

      Še enkrat: meni v tem konkretnem primeru ne gre za spol sploh. Tudi pri gibanju #MeToo ne. Zaradi mene se lahko tudi moški oglasite ali pa geji ali pa lezbijke, da so jih pofukali proti njihovi volji in v zameno za ohranitev delovnega mesta ali česa drugega. Enako bi gledala na zadevo, ker ne gre samo za spol per se, ampak gre za moč! Za vpliv. Meni ni važno ali je vpleten Janša, Janković ali pa Ksenija Benedetti . Pogovarjamo se o principu in ne o imenih, zato sem tudi govorila o žlahtnih konservativcih in liberalcih. Če nekaj ni prav, pač ni prav. Pa ni važno ali je iz meni ljube strani ali pa iz meni neljube strani.

      In ja, meni je pač važno, kaj nekdo pri neki stvari tvega. Pa ne samo v tem primeru. Tako se v igri kart praktično nima smisla spuščati v duel z nekom, ki ima 10x več denarja kot ti. Preprosto je verjetnost, da boš izgubil precej blizu 100% in če malo poznaš verjetnostni račun, boš hitro prišel do matematične ugotovitve. Loterijski zadetek pa je ravno to: loterijski zadetek. Zato se tudi ženske v Sloveniji, ki je seveda v tem oziru zelo zahojena (ali pa na primer žvižgači v poslovnem svetu v Sloveniji, ki je za te stvari zelo zahojena) praktično nikoli ne bodo oglasile(i). Seveda ne, saj potem moraš pa poslušat, kako si se oblekla, kakšno šminko si nosila in kaj jaz vem še kaj. Ali te pa kot poštenega žvižgača odjebejo s seznama vseh potencialnih služb. Pri nas je toleranca do spolnega nadlegovanja pač zelo visoka. Pri nas je toleranca do poneverb na delovnem mestu zelo visoka. Kot tudi do tega, da se ljudje pijani usedejo za volan. Taki so sploh največji džeki v Sloveniji, a ne?!

      Upam, da je zdaj jasno, kaj sem želela z dodeljevanjem odgovornosti povedati. Da ne bom spet dobila teh kalimerovskih: če bi bil pa Janša, bi pa…če bi pa imela muco, namesto kužka, bi pa… Meni je vseeno kdo, mi je pa važno kaj počne in zakaj.

      • Odgovori spam 8. 5. 2018 at 12:04

        @Horizont: Ne bomo prišli skupaj. V mojih očeh je dajala podkupnino in druga stran jo je sprejela. Popolnoma isto bi bilo, če bi jaz rihtal službo ženi in v “zahvalo” poslal drago prostitutko na obisk. Razlika bi bila samo ta, da se ne bi moja žena onegavila temveč oseba, ki se s tem preživlja.

        Ali še bolje! Formacevtka bi lahko bila malo manj požrešna na denar. Del zaslužka prve plače bi namenila za nagrado in v zahvalo poslala, kot darilo v obliki prostitutke. S ne bi samo sebi pomagala pri temu, da dobi delovno mesto in privilegije, ki jih sicer nebi. S tem bi še pomagala preživeti osebi, ki opravlja poklic prostitutke.

        • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 12:15

          @Spam, rada imam čim večjo objektivnost in ne tega gostilniškega kvantanja. Zato se pogovarjajmo samo o tem, kar objektivno vemo. Ti nimaš pojma, ali je farmacevtka požrešna na denar ali pa že 5 let išče službo zaman in je zdaj končno klonila pred izsiljevanjem. Tega preprosto ne veva. Veva pa zagotovo, da oseba na položaju (lahko bi bila tudi lezbična županja, da ne boste fantje spolno ogroženi) ima v rokah škarje in platno. In zagotovo s strani farmacevtke ni ogrožena. Zato se od take osebe TUDI po zakonu pričakuje višja stopnja odgovornosti. Upravičeno!

        • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 12:27

          Če pa tvoj primer malo pofriziram, bi pa šel nekako takole. Oseba na poziciji moči, dajva reči lezbična direktorica, bi rada poseksala tvojo ženo in jo zdaj izsiljuje za službo. Ki jo tvoja žena krvavo potrebuje, ker si ti brezposeln. Na primer. Ti si pa tako domiseln, da najdeš ustrezno prostitutko (upam, da ne boš mladoletnice iskal) in jo ponudiš direktorici v zameno. Direktorica dobi svoj lizing in začasno pusti tvojo ženo pri miru, ampak seveda ji stalno namiguje in grozi. Ti imaš že na lagerju drugo prostitutko, če bo potreba prevelika. Zadeva pride na plan. In zdaj po tvoji logiki ti nosiš isto stopnjo odgovornosti kot pohotnica na položaju moči? V bistvu ti še večjo, ker si dejansko najel prostitutko, kar mislim, da nekako ni zakonsko pokrito. Hočeš reči, da bi v javnosti izjavil: ja, jaz sem enako kriv in naj se oba enako kaznuje oz. mene še bolj, ker sem v svoj problem vmešal še tretjo osebo, ki sem jo kompenziral zgolj s svojimi ubožnimi cekini, ki jih je zaslužila moja žena?
          To bi bil samo en tak možen scenarij. A ni luškan?

          • spam 8. 5. 2018 at 13:45

            @Horizont: Prej si napisala: “Zato se pogovarjajmo samo o tem, kar objektivno vemo”. Sedaj si pa že cel 140 minutni film zrežirala.

            Kot sem rekel – ne bomo prišli skupaj. Strinjamo se lahko, da se ne strinjamo. Za mene je to v principu klasično podkupovanje (flaša, kuverta, usluga ali par cm poscanega mesa). Za tebe pač je, kar je.

          • Horizont 8. 5. 2018 at 15:04

            Jah, Spam no, kako se moraš pa ti trudit, da ničesar ne razumeš?! Posebej sem napisala, da bi bil TUDI tak scenarij možen kot eden izmed desetin drugih. Napisala sem ga za hec, ki ti pa seveda ni bil všeč, ker nisem napisala, da je bila ona teta požrta na denar in v tem smislu razvijala potencialne teorije, kar bi ti najbrž godilo precej bolj.
            Očitno resnično ne zmoreš razumeti nobene prilike. Oziroma, mislim, da jih samo ne smeš razumeti. In v tem je problem tega “priti skupaj”. Iz mojih postov si lahko spet in spet videl, da nisem obremenjena od spola, ampak me motijo zgolj dejanja, ki zlorabljajo druge. Popolnoma drug primer in drugačno gledanje z moje strani bi bila situacija, kjer bi dotična gospa našega župana plašila naokoli s pištolo. Kot lahko razumemo vsi, bi bila v tem primeru pozicija moči lahko rahlo drugačna, kar bi na mojo presojo sigurno vplivalo. Farmacevtka nosi svoj del greha, ja, ampak petino tistega kar nosi dotični župan v tem konkretnem primeru. Seveda sem procente dodelila zgolj arbitrarno in nezavezujoče, tako da nikarte skočit pokonci s kakšno enovrstičnico.

            Potrjuje pa tako gledanje tudi zakonodaja, kar je edino smiselno. Seveda se pa v naši prelepi deželici na zakone večkrat javno polulamo. Žal. Žal za vse. Tako za leve kot za desne.

  • Odgovori filmoljub 8. 5. 2018 at 11:40

    Lahko dodam samo še tisto, kar je itak očitno: sprenevedavi Američani in hinavski, politično korektni Hollywood oportunistično producirajo samo še rasno in/ali spolno “angažirane” izdelke. In kot da že tako ali tako nismo deležni najbolj puhlih, plitvih, konfekcijskih umotvorov, zdaj gledamo le še neduhovite kupe dreka kot Počutim se lepo ali klišejske družbeno-politične analogije tipa Črni panter. Popolna katastrofa, kot da bi imeli vsi skupaj oprane možgane in bi morali zdaj tuliti v isti liberalni “svobodomiselno” korektni rog, ker to bo pa ful pripomoglo pri neenakopravnosti, diskriminaciji in strpnosti. Naj se jebejo s svojimi kurčevimi “močnimi” baburami in filmskimi “ponosnimi” črnuhi; tudi če na blogu nikoli več ne pišem o nobenem od teh dvoličnih sranj.

  • Odgovori jjjr 8. 5. 2018 at 14:48

    Zgidovina se ponavlja. Družba se poneumlja, ukvarja z idiotizmi. Sledi propad civilizacije, kot že tolikokrat do sedaj.

  • Odgovori HelgaG 8. 5. 2018 at 15:59

    Ženska je (nekdaj) od moža dobila položaj, denar in zaščito. Sedaj tega ne potrebujemo več. Vse si lahko zagotovimo same. No, na enem področju nam lahko moški še olajšajo življenje: da nam dajo občutek varnosti, da nas zaščitijo, ko je potrebno. Ker smo lahko potem ženske res ženstvene, nežne, kreativne, ljubeče – in ne bojevnice, ki morajo poskrbeti za to, da nas kdo ne treplja po riti in grabi za joške, seksualno nadleguje in še kaj.
    Zdaj pa, velecenjeni moški, pometite pred svojim pragom in se vprašajte: znam zaščititi svojo žensko? Ji res nudim zaščito, ki jo potrebuje?
    In nato se vprašajte: kako se moram obnašati do drugih žensk (npr. natakaric), da se ne bodo počutile ogrožene? Da bodo lahko ženske v vsej svoji polnosti in ne objekt naslade za nezrele lulčke?

  • Odgovori jaooo 8. 5. 2018 at 18:24

    Ali pa objekt izkoriščanja za prezrele, vendar neizkušene vagine… daj pelji propagando drugam, taka brezvezna posploševanja nekaj osebkov na celoten spol ne vodijo nikamor… žal je veliko preveč primerov, ko se “zlorabljene” ženske oglašajo sedaj, ko jim koristi, prej so bile pa tiho (ker jim je tudi koristilo)….

  • Odgovori Matej Zalar 8. 5. 2018 at 18:46

    @Horizont: Mislim, da je sprenevedanje čisto odveč in da oba prav dobro veva, da so primeri, ko ženske spolno nadlegujejo moške oziroma ko pogojujejo zaposlitev moških s spolnimi uslugami tako redki, da sploh niso vredni omembe, medtem ko se obratno dogaja redno, kar je zaskrbljujoče.

    Vse kar imava v tem primeru, sta župan in farmacevtka. Res pa je, da če bi šlo za županjo in farmacevta, bi bilo vse skupaj načeloma enako … no, neprimerno … in tudi v tem primeru bi imel marsikaj povedati tudi o farmacevtu.

    Kolikor vem, pa gospa ni imela česa izgubiti – šlo je za to, da je službo dobila. Za to, da službo ljudje dobijo, pristanejo na različne pogoje. In morda je nekje v Ljubljani brez službe še kakšna farmacevtka brez službe, ki pa ni dobila te priložnosti ali pa je niti ne bi želela zgrabiti z obema rokama. Po Ljubljani se sprehaja nebroj namiguš v tako imenovani eksistencialni stiski, ki se pritiskajo z vseh sort mogočneži, tako da tale gospodična sploh ni nobena izjema – zanimiva je kvečjemu zato, ker se je vpletla v korupcijo v javnem sektorju, torej za službo v tako rekoč javnem podjetju.

    Je pa res, da je farmacevtka popolnoma nepomembna persona … dobila je job, dobila je kredit in poskrbela je za svojega otroka, ker je za to naredila več kot bi marsikatera druga. Dejansko je bolj problematično to, da najvišji občinski funkcionar rihta javne službe v zameno za seks, tako kot rihta posle v zameno za denar. Tak človek po mojem skromnem mnenju ne bi smel biti župan, a odločali bodo spet volivci, ki se jim to niti ne zdi tako problematično, ne zdi se jim pa problematično zato, ker tega nihče ne izpostavlja kot resen problem.

    In to, da to ni problem, je spet neki drugi problem, ki sem ga omenil mimogrede, kot opozorilo, da so gibanja kot #MeToo, v Republiki Sloveniji morda še bolj kot na razvitem zahodu, večinoma nič drugega kot spolitizirano sranje, podprto s politično korektnostjo in nenavadnimi teorijami, ki so nič drugega kot samo teorije.

    Noro je tudi predvidevati, da se bo situacija dejansko izboljšala … ne le zato, ker moški pogosto razmišljajo z napačno glavo, ampak tudi zato, ker so ženske pripravljene požreti ponos in še kaj drugega, da dobijo svoj job, potem pa hlipajo o eksistenčnih težavah, ki so jih v to prisilile. Sorry, ampak ni vsaka ženska v težavah postala cipa. In tudi vsaka cipa to ni postala zato, ker bi imela težave.

  • Odgovori Horizont 8. 5. 2018 at 22:55

    @Matej, ja se strinjam, redki so taki primeri, ampak princip zanje velja povsem enak. Res mi pa ni jasno, zakaj tvoj gnev proti nekim sponzorušam oz. prostovoljnim cipam, kot jim praviš ti in kaj imajo opraviti z gibanjem #MeToo?! Jaz si pod tem terminom predstavljam osebo (ja, pretežno ženskega spola, ampak dandanes ni več nujno), ki zavestno izrablja določene svoje atribute za pridobitev koristi. Taka oseba ne bo šla na #MeToo, a ne. Logično, da ne. Gibanje #MeToo, ki si ga užaljeno napadel na podlagi dveh grših pogledov, pa primarno zastopa žrtve zlorab in grdih izsiljevanj ter neželenih vsiljevanj.

    Apropos aferi Farmacevtka: še 5-tič in tudi zadnjič bom ponovila moj point, ki mu konec koncev tvoj post niti ne oporeka: nimam pojma, ali je dotična farmacevtka sponzoruša/prostovoljna cipa ali je bila nemara grdo izsiljevana. Vem pa, kaj pomeni funkcija župana, na kar si opozoril tudi sam. Tako da sva konec koncev prišla skupaj glede tega primera.

    Kar se tiče #MeToo. Gibanje gledam izključno v njegovi izvorni obliki in zaenkrat v Sloveniji ne vidim realizirane nobene bojazni, ki ogroženo veje s tvojega bloga. Sama nisem slišala za niti en primer pri nas, ko bi kdo letel z delovnega mesta s pomočjo tega gibanja ali kaj podobnega. Tako da tvoja zgražanja jemljem kot neutemeljena –lahko me pa popraviš, če nimam informacij.
    Naj samo še enkrat ponovim, da sem zelo, zelo presenečena, kako hitro se je pojavila ogroženost s strani slovenskih moških in to celo brez degradiranih slovenskih Weinsteinov . Neverjetno! Kot da bi #MeToo vrlim fantom preprečeval, da flirtate na prijetno eleganten način, al kako? Kot da ste vsi po vrsti nerodni kot gnojne vile za v varžet hehe…. Kot da skupaj padate od groze, ko vas kakšna ženska samo grdo pogleda zaradi manjšega nesporazuma… V primeru samozvanega boga zgoraj je celo boleče očitno, kako pošastno nizek domet ima v tem smislu. Vse češplje, kitajske in slovenske, smo enako vredne — po njegovem zelo malo in tako naj se za božjo voljo tudi obnašamo. Seveda se ravno tak primitivec najbolj glasno pritožuje nad tem, da zaradi #MeToo niti (po njegovem) ene navadne kelnarce več ne more prijati za rit ali jo nerodno fehtariti za številko. In ni ga tožila ali mu ogrožala božanske eksistence — ej, samo grdo ga je pogledala, ko ji je leseno namigoval, pa je tako kot da se mu je ofucana krona dol z glave odtrkolikala v odtok za usrano vodo. Kam bomo pa prišli, lepo vas prosim, če taki samooklicani (u)bogeci ne bodo mogli niti kelnarc več ščipat?! Konec sveta, vam rečem!

    Mislim…res smo daleč, daleč od iskrenega iskanja razumevanja in obojestranskega zadovoljstva v medčloveških odnosih. Bom pa zaenkrat zadržala nekoliko več optimizma kot ti, Matej. Čeprav se mora človek res matrat, da ohranja upanje. Po marsičem prebranem danes bo to kar podvig. Pa vendarle: naprej je treba!

    Lahko noč in lep pozdrav.

    • Odgovori jazsembog 9. 5. 2018 at 14:17

      Iskreno se opravičujem, ker sem užalil nežni spol. Zlate ste, največ vredne. Brez vas ni nič. Kam naj nakažem denar?

      • Odgovori Horizont 10. 5. 2018 at 17:23

        O, hvala za vprašanje, bogec. Seveda imam predlog za nakazilo denarja. V tvojem primeru bi predlagala katerikoli organizacijo, ki dela v dobro ljudi. Vseh ljudi. Ne glede na barvo kože, spolno usmerjenost, doseženo izobrazbo in seveda ne glede na spol. V kolikor misliš, da so vse organizacije pokvarjene, pa poišči v svoji oklici osebo v stiski, ki je tvoje finančne pomoči najbolj potrebna. Pomagaj ji. Saj konec koncev misliš, da si bog, torej je že skrajni čas, da uslišiš kakšno molitev.

  • Odgovori Uroš 9. 5. 2018 at 9:38

    @ Horizont;
    Mislim, da tvoji komentarji kar dobro povzemajo problem. Bistvo različnega gledanja na gibanje #MeToo z nekaterimi komentatorji, se po moje skriva v tvojem zapisu: “Jaz si pod tem terminom predstavljam osebo (ja, pretežno ženskega spola, ampak dandanes ni več nujno), ki zavestno izrablja določene svoje atribute za pridobitev koristi. Taka oseba ne bo šla na #MeToo, a ne. ”
    No, jaz mislim, da ko gibanje postane moderno, se mu priključijo tudi take osebe, če le v tem vidijo korist zase.
    Seveda se lahko motim, ker si upam reči, da s takimi nisem imel kaj dosti opravka. Na srečo 🙂

  • Odgovori jani 9. 5. 2018 at 9:53

    @Matej..
    vem da to ni naslov te teme, ampak me je zbodlo tole :
    Tak človek po mojem skromnem mnenju ne bi smel biti župan, a odločali bodo spet volivci…

    Dej no? Ne bit naiven, izvolili? On ni bil nikoli izvoljen, to je človek, ki je na to mesto postavljen. Da ne bi dolgovezil, si mogoče pozabil kaj mu je nekoč zabrusil T.Rop (sicer ne za župansko mesto, ampak) ??
    Ne govorim na pamet, ker poznam okraje kjer je zoki dobil več glasov kot pa je občanov 🙂
    Sam slovenček je tiho, ker ima zelo zelo slabo samopodobo.

  • Odgovori Matej Zalar 10. 5. 2018 at 8:29

    @Horizont: Veš kaj je tvoj problem? Da vse vzameš tako zares. Malo se šalim v zvezi s pumpanjem gum, s čimer želim opozoriti na problem politične korektnosti (ki je problem tudi v Sloveniji, seveda je), ti pa zaženeš tak vik in krik, kot da sem popoln kreten, ki želi rušiti težko priborjene in še ne dokončno priborjene pravice žensk.
    Ker meni gredo pa strašansko na živce izjave, kot tista Milice Antić Gaber: “Kdor skuša problematizirati kvote, je proti enakosti spolov. Ne samo v politiki, ampak v življenju nasploh.”

    To je klasičen primer nasilnega vsiljevanja mnenj. Če si za,si naš, sicer si kreten. Samo še malo bi jezikali, pa bi nam očitala še kršenje človekovih pravic žensk. Če se z njeno izjavo strinjaš, prosim, ne polemiziraj z menoj, ker se mi ne ljubi polemizirati zaradi polemiziranja samega.

    @Jani: Več glasov kot je občanov? To je rekla-kazala. Če je to res, je seveda grozno. Ampak ni. Ljudje Jankovića volijo. Tudi tisti, ki pravijo, da ga ne. Vseeno ga volijo.

  • Odgovori Horizont 10. 5. 2018 at 17:11

    @Matej, ko zmanjka drugih stvari, potem se pač začnejo očitki tipa: »pa kaj si tako resna, pa kaj tako težiš, pa dej nehi no.« Prav, mi sploh ni problem tudi tega priznati. Ja, sem resna glede tem, za katere presodim, da imajo svojo težo, ampak ni mi pa do prepucavanja do nezavesti. Niti nisem ena od tistih, ki bi se šle križarsko vojno v imenu ženskega spola za vsako ceno in brez premisleka. V končni fazi gre za fair play in tega lahko razume vsak fair človek ne glede na spol. Ja, lahko razumem, da si se s pumpanjem gum do neke mere pač pošalil (že prej sem bila mnenja, da je zadeva napisana provokativno), vendar se pa nekateri tvoji bralci in komentatorji najverjetneje niso. Zadnje čase je cel kup vročih razprav na to temo in ta – dokaj ogrožen – način izvajanja, sem marsikje že slišala. In se mi je zdelo neverjetno trapasto, zato sem se oglasila.

    Izjave Milice Antić Gaber ne poznam. Sem zagovornica kvot, ja, imam pa za to računalniške razloge. Ja, računalniške. Nekdaj sem delala v informatiki in smo poskusili za najbolj basic uporabnike zamenjati MS Office z OpenOffice, ki je seveda zastonjski. Prav vsi uporabniki so Word uporabljali za najbolj osnovna pisanja dopisov, Excela pa sploh ne. Ljubi moji, samo Bog ve, kakšen revolt smo imeli v firmi!!! Sem mislila, da komu kožo pri živem telesu dol vlečem. Ne, ni se mi zmešalo: govorim o kvotah. Uporabniki seveda niso potrebovali MS Worda za pisanje osnovnih dokumentov, OpenOffice je ponujal identično uporabnost, ampak! Ampak. Imel je pa malo drugačno porazdelitev menije in kakšna ikona ni bila čisto skopirana z Microsofta in to je bil konec sveta. Projekt je v prvi fazi propadel, v drugi pa smo mukoma le uspeli. Po kakšnem letu uporabe smo vsi pozabili na zaplet masovnih razsežnosti. Kaj želim povedati? Ljudje smo bitja navad. Skozi 99% zgodovine so bili na vseh ključnih funkcijah v družbi moški in preprosto smo na to navajeni. Tudi jaz, da ne bo pomote. Zato je včasih treba kaj tudi predpisati, ne ker bi pričakovali, da bodo pa zdaj zaradi OpenOffica dopisi naenkrat boljši haha, ampak zato, da se pokaže, da v Rim vodi več poti. Vedno sem bila mnenja, da je neumnost zelo enakomerno porazdeljena med moške in ženske, pamet pa seveda tudi. So pa določene nianse pri vsakem spolu, ki so v kombinaciji lahko zelo dobre. In to je tudi fair, po moje. Zato moja podpora kvotam.

    @Uroš, hvala za tvoj komentar. Ja, sem pričakovala, da marsikdo vidi problem v tem, kjer ga vidiš ti, jaz ga pa niti ne. Bom razložila, zakaj ne. Tista oseba (ženska ali moški), ki dejansko je pridobila protipravno korist, ima minimalen, ampak res minimalen interes, da se javno izpostavi. Zgoraj lahko bereš izmenjavo med menoj in Spamom, ki jasno pokaže, zakaj je temu tako. Oseba, ki prizna, da je zavestno in brez prisile prejela/nudila neko uslugo vprašljive etične narave – podkupnino torej, pač prizna, da je bila podkupljena oz. je podkupovala! To pa je kaznivo. Weinsteina tako niso prijavile ženske, ki so imele od uslug in protiuslug korist, ampak tiste, ki jim je uničil kariero oz. so bile mnenja, da jim jo je uničil. Kasneje so se jim pridružile tudi nekatere zvezdnice višjega profila kot Salma Hayek, ki jim je omenjeni gospod tudi nespodobno namigoval, ampak so se ga nekako ubranile, ker so bile v močnejšem položaju pač. Starleta, ki bi dobila vlogo, ker se je dol dala z Weinsteinom, bo raje tiho, če ima le kaj soli v glavi, ker bodo sicer pri priči leteli naokoli sumi, da nima nobenega talenta, razen tistega kurbiš narave. Tako da moji strahovi glede #MeToo ne segajo primarno na to področje.
    Lahko bi se pa gibanje potencialno izrabilo, da bi se sodno preganjalo ponesrečene (neponavljajoče!) poskuse flirta ali celo čiste nesporazume. Ja, seveda je kaj takega tudi možno. In se bo tudi zgodilo v primerih posebno težkih pacientov in pacientk, ampak to velja za prav vsa gibanja na tem svetu. Čisto vsako stvar se lahko zlorabi za nizkotnosti. Če iščemo stoprocentnost, potem je našli ne bomo nikoli. Mateju pa sem replicirala na ta delček pomislekov, ker v Sloveniji res ni prišlo še prav do nobenega – NOBENEGA – primera, da bi se kogarkoli kaj preganjalo preko #MeToo. Očitno v Sloveniji nihče ne izkorišča svojega položaja, premoči itd. Blagor nam! Tako da so strahovi, da bi Mateja soseda zaradi pumpanja uspešno obrekovala, kaj šele uspešno tožila, v Slovenskem prostoru res, res zanemarljivi.

  • Odgovori Igor 11. 5. 2018 at 11:43

    Horizont, kaj meniš, če bi namesto enega maziljenega župana isto stvar uspeli obesiti recimo Janši, bi tudi ne bilo nobenega preganjanja preko #MeToo? Bi tudi takrat feministična gibanja, ki imajo kar precej medijske pozornosti, bila previdno tiho zaradi nezakonito pridobljenih dokazov? Ali bi tedaj čudežno imeli en primer, ki bi ga terali tako, kot bi se nenazadnje moral? Meni se ne zdi, da v državi ne bi bilo zadosti feminističnega naboja, samo sprošča se zelo selektivno in bolj ko ne vse v okviru najvišje moralne norme, to je, vse je OK, samo da ne bi vladala desnica ali celo Janša…

  • Odgovori Manja 11. 5. 2018 at 20:34

    Ne razumem, zakaj vedno vsakega primerjate z Janšo.
    V moji službi bi verjetno ‘šef’ takoj odletel. Ali bil vsaj premeščen. Ali bi bila premeščena ‘žrtev’.

    Vsa čast za pisanje ‘horizontu’. Je pa tega tolikoooo, da samo gledaš. Pri nas je napredovala ena….. vsi drugi so tiho. Sicer je zdaj živita skupaj. On je bil premeščen (na boljše), ona špila malo šefico. Moški so tiho.
    Uf, ženske so pokvarjene. In tam do enega 35-leta jim ratuje. In vedno znova so mlajše za njo. Na to pa moški niso imuni.

    Pa da grem mal v čveke. Kako je sploh ven prišlo tole s farmacevtko? Ženska mora mora bit prva liga v prepucavanju. Zamerim ji, ker je utihnila – verjetno (upam) pokasirala ohohohoooo keša, da odstopi od vseh obtožb. Če je obdržala službo, verjetno ne dela za pultom.
    Pa istega odvetnika ima Zokun, kot ona, kajne? PIČKA ej, lahko bi ga zradirala!!! Samo je bila pomoč še od stricev iz ozadja, kjer so vse dokaze spoznali za nezakonite.
    Babše je pokasiralo zase (tudi jaz bi), ker se za tako blentav folk ne mislim izpostavljat!

    In še nekaj. Čist nekaj drugega je, če zidar (ne Zidar!) zažviga za tabo ali si na (ne)milost prepuščen enemu magnatu! Pokvarjenemu, debelemu, sluzavemu prascu!

  • Odgovori Matej Zalar 11. 5. 2018 at 23:13

    Ja koliko si pa ti danes spila?

  • Odgovori Manja 11. 5. 2018 at 23:18

    Vsaj osem kozarcev vode……….. priporočajo.

  • Odgovori Horizont 12. 5. 2018 at 9:33

    Bom odgovorila še tebi Igor, bo pa to moj zadnji odgovor, razen, če kdo najde res takšen relevanten angle za vso zgodbo.

    Nacionalni šport je ta duel Janša-Janković. Oba imata trden krog privržencev, vendar sta oba enako osovražena na drugi strani. Obadva sta torej slovenski Trump in nihče ni slovenski Obama. Je pa vtis, da je Janša bolj nepriljubljen, izključno zaradi primata levih medijev pri nas. Reporter, Demokracija oz. Nova24 preprosto nimajo dovolj velike projekcije, da bi prevladali nad Dnevnikom, Delom, Mladino, POPTV, številnimi radijskimi postajami itd. To je pa tudi vsa zgodba, se mi zdi. Sama sem samo priseljenka v prestolnico, sicer sem pa djevojka sa sela in v rojstnem okolju nimam nekega feelinga, da bi Zoki lahko dobil volitve sploh. Obratno pa v Ljubljani poznam zelo malo ljudi, ki bi podpirali Janšo. Vsaj javno ga ne hahaha…

    Ja, Igor, zlahka si predstavljam, da bi se precej feminističnih združenj, lociranih v Ljubljani, oglasilo, če bi bil Janša pod vprašajem. Pri Jankoviću pa se niso. Kar je za kozlat ostudno! O tem sem okvirno pisala že zgoraj, tako da ne vem, zakaj me kaj takega sploh sprašuješ? Pisala sem o žlahtnih levičarjih in desničarjih, ki jih noro primanjkuje. Pa to ni samo slovenski pojav. Očitno je resnična načelnost pri človeški vrsti v kroničnem pomanjkanju.

    Si zadovoljen? Ampak! Zdaj pa tisti del, ki se meni zdi enako relevanten. Ja, kokodajsanja in kikirikanja bi bilo v primeru Janše sigurno več, končni izplen bi bil pa po moje zelo podoben. Konec koncev, Janše vse zlivanje gnojnice po njem (na drugih področjih), ni onemogočilo, kvečjemu obratno, zato sem 99,9% prepričana, da mu tudi taka afera ne bi škodila. Pri njegovih volivcih namreč!!! Tako pri JJ kot ZJ gre za človeka, ki imata nadpovprečno velik vpliv, okoli katerih je neverjetno veliko hajpa in neverjetno veliko strasti na obeh straneh.

    Bom poenostavila takole. Če bi bila sama v takem položaju, bi goreče molila, da se nihče od omenjenih, ne bi nikdar vtaknil vame (ne mislim, da sem kakšna posebna tarča hehe). Ker bi to zame (ali za katerokoli drugo), pomenil čisti eksistencialni dizaster, pa če bi dejansko »dala« ali ne bi »dala«. Farmacevtka se tega ravno tako zaveda, zato je tiho kot rit in nobenega denarja ji ne bo treba ponuditi za molk, če ve po čem so hruške. Enostavno ji v takem primeru slovenska izpostava #MeToo ne bo pomagala prav nič, ker imata oba gospoda tako močne povezave in tako širok vplivni krog, da bi eno nepomembno babo, ki se neposlušno obnaša, zlahka stisnila v kot in onemogočila. Ja, v primeru Janše bi bilo več zlivanja gnojnice po medijih, seveda, končni izplen bi bil pa isti. Osovražena, opljuvana kurveština bi bila v obeh primerih, ko bi se hajp polegel (kot danes farmacevtka tudi je za večino). Pri tem bi pa imela omenjena gospoda še bistveno manj dela kot pri kakšni neseksualni korupcijski zgodbi. Bistveno manj! In ravno zato sem se oglasila sploh, ker gre za splošni princip delovanja in ne samo za Zokija ali JJ.

    Toleranca do spolnega nadlegovanja pa tudi poniževanja žensk, je v Sloveniji visoka. Mnogo boljše je kot v Kongu, Somaliji, Savdski Arabiji, to sigurno, ampak glede na izobrazbeno strukturo prebivalstva, je pa zadeva precej tužna. Entitlement oz. upravičenost s strani veliko moških je naravnost neverjetna. Pod tem blogom se je oglašal nek samozvani bogec, ki sem ga že tolikokrat srečala v življenju (by proxy seveda), da dobro vem, da predstavlja zajeten delež moške populacije. Pomislite, ena kelnarca, ena navadna kelnarca(!), ga je drznila prezirljivo pogledati, ko je kvasil svoje prazne klamfe. Kam pa pridemo, če še !ene kelnarce!, ne bo mogel več nepovabljen za rit ščipat?! Ampak njegovo kurčenje ni edino, kar je slabo. Z izjemo enega, mislim, da je bil Boki (vsa čast in moj iskren poklon!), se ni nihče od vas moških komentatorjev oglasil in mu mirno predlagal, naj raje malo premisli preden spusti iz svojih ust svojo svinjsko verbalno drisko. Ker smrdi do neba vsem, moškim in ženskam! Tudi avtor bloga ne. Z molkom na take primitivnosti tudi nekaj sporočimo, veš Igor. Tako se je tebi zdelo nadvse relevantno mene spraševati in preizkušati, ali bom padla na »Janševem testu«, ker sem se deklarirala za levičarko, ni se ti pa zdelo pomembno nameniti nekaj odločnih besed wannabe bogecu. Not good!
    Ja, sem bolj levičarka po miselnosti. Ampak ne bom levičarskega dreka branila, samo zato ker je lev! Ja, sem ženska. Ampak ne bom slepo na strani sranja, če ga pač ženska uprizarja! Niti ne molčim, če kakšna na primer primitivno ponižuje svojega moža s šlevo, ker ni tako uspešen kot bi si ona želela. Mah, če si tako prekleto fejst, si pa najdi drugega po svojih merilih ali pa napiši svojo zgodbo o uspehu in zasij že enkrat!
    Za osnovno poštenost pri sebi gre. Je pa težko, Igor in človek velikokrat klecne in se sploh ne zave. Tudi meni se zgodi, trudim se pa, da čim manjkrat.
    Verjemi, ni mi vseeno, da se ravno levičarski župan tako nizkotno obnaša, kar sem povedala v številnih komentarjih pod tem blogom in s knedlom v grlu sem zgoraj napisala tudi tisti »za kozlat« glede odziva feminističnih gibanj. Ampak sem žal morala. Vsi kdaj moramo.

    Lep pozdrav vsem.

    • Odgovori Igor 15. 5. 2018 at 16:29

      Fajn, se strinjam s tabo in bi si v bistvu želel, da bi bila lahko ti glasna namesto tistih levičark, ki pa glasne lahko so in v medijih dobijo kar nekaj pozornosti, ko zaženejo vik in krik.
      Drek je res drek, ne glede na to, na kateri strani smrdi. Sam žal poznam iz mojega lokalnega okolja enega podobnega primitivnega župana-šerifa, ki je po formi sicer kao bolj desni, po duši pa predvsem sam svoj bog. Poleg primitivnosti in vsesplošne požrešnosti bi bil rad tudi babjek, ki bi malo od uslužbenk želel izsiliti kakšno neprimerno uslugico… to mi je povedala gospa, ki naj bi ji namigoval, da najbrž že ve kako naj ohrani službo (za določen čas), ki jo je potem izgubila (potek časa). Prepričeval sem jo, naj gre na sodnijo s tem, da jo povežem s kakšnim dobrim odvetnikom, da imajo sodnice ničelno toleranco do takih, da praktično ne more izgubiti, pa me je prosila, naj pozabim in da želi imeti samo mir… Ne morem sodit, ali je bila zagrenjena in je morda kaj pridodala ker je pač izgubila službo, ali se je dejansko počutila tako bedno in ponižano, da je na to želela čimprej pozabit. Ampak splošna klima pri nas je res bedna, ženske se dejansko nočejo izpostavit, ker še ne verjamejo, da biti žrtev ni nič slabega, vejo pa tudi, da odurneži, ki so sposobni biti slinavci ali še kaj hujšega, ne bodo varčevali z lažmi, obrekovanji ipd. Še žena, ko sva se pogovarjala in ko sem jo vprašal, kako bi ona odreagirala, ni bila prepričana, če bi šla v postopke zoper odurneža… Zato so ti selektivni molki feministk s publiciteto še toliko bolj boleči, saj pokažejo dejansko moč takih in drugačnih šerifov pri nas, ženske pa so raje previdno tiho, zid molka pa še dolgo ne bo prebit…
      Me pa veseli, da tudi ti vidiš neenakost orožij v medijskem boju levih in desnih elit. V sedanji družbi, ko ima človek občutek, da se spopadajo mafije, ne pa ideje, bi bila večja uravnoteženost medijev in civilne sfere, ki dobi besedo, ključnega pomena, tako pa se včasih zdi, da o kakšnih svinjarijah in rabotah izvemo bolj po naključju, ko se na levi recimo petelini sfajtajo za plen, ali pa če kak Zoki kdaj pozabi, kdo ga je nastavil in solira, pa ga potem v nekem trenutku malo pogladijo, da se umiri in prav doume svoj položaj 🙂 Tudi sicer je nivo medijev in tistih, ki se jih sliši, na splošno porazno slab, tako na levi kot na desni. Kot nekoga, ki se uvršča bolj na desno, me zlasti boli nivo nove24, zadnje velike pridobitve na medijski sceni – shit no, a je nivo povprečnega desnega volivca res tako nizek, da sprejema tisto in tak način podajanja informacij? Potem te res edino lahko še “tolaži”, da je tudi splošni nivo zelo nizek…
      Kar se pa kelnarc in mačotov in dvorjenj tiče, si pa sama tako dobro napisala, da sam pač ne zmorem bolje 🙂 Saj je videl, da jih je ene parkrat dobro fasal, ostali smo se pa režali, ko smo to brali. Torej, dobro si ga, sam pa lahko samo še dodam, da so res ubogi kekci, ki tam po oštarijah kričijo za luštnimi puncami, ki jih po službeni dolžnosti morajo tolerirati, in jih bebasto kao pecajo, pa še to bolj ko ne samo, ko so v družbi še nekaj podobnih pacientov. Ena na ena, brez publike, primitivnost praviloma čudežno izgine, skupaj s korajžo in samozavestjo 🙂 Pa saj praviš, da si že srečala take mojstre, najbrž nisi ostala tiho in si lahko videla, kako kopni korajža… Večina primitivcev je močnih ali anonimno takole na netu, ali pa v krdelu.

    • Odgovori Jazsembog 17. 5. 2018 at 1:01

      Globoko se opravicujem za moj komentar o kelnarci. Prosim, vsi me nabijte na kriz! Totalna svinja sem. Lincajte me

      Resnica je ta, da kelnarce vikam. Kot avtor bloga in mogoce se kje kdo.

      Ni mi treba priti mahati na letalisce, vedno pridem nazaj. Prikupno, toda bolj se potrudi. Vsaka ne more biti moja lubica.

      • Odgovori Igor 18. 5. 2018 at 9:10

        Glej, kvantal si v mešani družbi in te je pametna in odločna ženska pač poklopila. Sprejmi kot dec in se ne kujaj 🙂

  • Odgovori Uroš 17. 5. 2018 at 8:12

    @Igor in ostali, ki ste komentirali medije: Načeloma se strinjam, da so mediji pri nas “premaknjeni v levo”. Na živce mi pa gre, da nihče ne vidi problema v tem, da novinarji (in bralci) ne naredijo nič, da bi pogledali pod površje. Uravnoteženost lahko pomeni, da ima leva in desna propaganda enak doseg, kar je seveda sranje. Premalo je medijev, ki pogledajo pod preprogo in sprašujejo naprej, ampak se nekako zadovoljijo z navajanjem izjav za javnost. To ni nič drugega kot propaganda, ki ji mediji servilno služijo. Zahtevati moramo torej kvalitetne medije, ki se potrudijo za informacije in tudi kaj izbrskajo. Sama uravnoteženost tu ne pomaga prav nič.

    • Odgovori Igor 18. 5. 2018 at 9:06

      Pa saj to je prav osnovni problem, na kar opozarjam… Če se na levi ne sfajtajo za plen in sami med sabo ne obračunavajo vsak po svojih kanalih, imaš občutek, da živimo v raju, edino desnice in Janše se je treba pazit… v tistih 4 letih Janševe vladavine smo pa videli, da znajo biti mediji in novinarji pravi watchdogi in da znajo pogledati tudi pod površje… Kar je seveda prav, narobe je le to, da se ta novinarski čut vklaplja selektivno. Glede sramu zaradi desne propagande sem pa že napisal, prav tako, da ob tem sramu nekako “pomirja” le to, da tudi “resni” mediji in novinarji niso tako zelo daleč stran, kot sami mislijo da so. Nivo je porazno nizek in gre navzdol, očitno je nekomu v interesu, da se raja opredeljuje in spopada na najnižjih možnih točkah, če se da, v blatu.

    Komentiraj