Varna na cesti

Stara je petdeset let, visoka meter šestdeset, uspešna, zoprna ženska. Ena tistih, ki so ženskam največje sovražnice, ne moški, ampak prav take psihopatke. Kupila si je varen, več kot dve toni težak avto, tako da lahko sedi visoko nad tlemi. In je varna. Tako varno križari po mestnih ulicah, oblečena v ogromno bundo, ki ji preprečuje, da bi lahko nemoteno manevrirala, in s tako visokim ovratnikom, da komaj vidi čez rob. Varno se torej s telefonom v roki zapelje čez prehod za pešce, nemeneč se za pešca, ki že stoji na cesti.

Lahko bi se enostavno opravičila. Ne!

Oporeka. Saj sem vozila počasi. Saj te nisem povozila. Saj, poglej se, kakšen si.

Skozi zaprto okno svojega faking varnega avtomobila, ki je varen samo zanjo, za vse druge pa smrtno nevaren.

Rad živim v Ljubljani, kar lepo mesto je, neglede na vse, ampak gostota nevzgojenih primitivcev, egoistov, sociopatov in psihopatov je tako velika, da je to že skrajno zaskrbljujoče. In to se širi po Ljubljanski kotlini, do koder pač gravitirajo ti ljudje v Ljubljano, kjer se očitno učijo biti idioti.

Resnično, povem vam, vsak dan me prime, da bi kakemu takemu psihopatu čisto zares odtrgal glavo. Ne zato, ker stopi meni na živec, ampak potem, ko pomislim, kako nezanemarljivo veliko število ljudi bi si mislilo: »Končno. Končno!« Kot takrat, ko nekomu poveš kar mu gre. A kaj, ko jim skoraj ni mogoče priti do živega. Najbolje je imeti pri sebi bidon, poln vode, še bolje sladke tekočine, in jih zaliti po zariplem ksihtu. To ljudi, preverjeno, raztogoti do te mere, da postanejo huronsko smešni. Če ga nimaš, pa ostane samo to, da se spustiš še pod njihov nivo. Tako jim prideš do živega. Spremenijo se pa ne.

Spremenila se bo, šele ko se bo med preverjanjem elektronske pošte zaletela v kandelaber. Ampak se ne bo. Bolj verjetno bo nekoga zbila na prehodu za pešce. S svojim varnim športnim terencem.

 

Prejšnja objava Naslednja objava

12 komentarjev

  • Odgovori gasper 20. 3. 2019 at 20:35

    Psihopat je intelektualno kar nekaj nad povprecjem, sociopat nekaj manj. Zato brez zalitev. Ruralni malomescani bo primernejsi izraz.

  • Odgovori Vizo 20. 3. 2019 at 20:35

    Najbrz tut iz krozisca zapelje brez smernika …

  • Odgovori filmoljub 20. 3. 2019 at 21:03

    Takim najbolj pride do živega poseg v njihovo sveto lastnino, ne toliko zaradi finančne vrednosti, ampak bolj zaradi statusa in občutka pomembnosti. Stranska ogledala lepo odstrani krepka brca, tudi stranice vrat se hitro vdajo pod pritiskom. Z nekaj spretnosti je mogoče s peto ali podplatom fino sesuti stranske šipe, ali pa vsaj kakšnega od žarometov. Ne zato, ker bi se kot (še večji) primitivec znašal nad materialom, ampak iz golega zadoščenja, ker si bodo objestneži to zanesljivo zapomnili.

  • Odgovori egeer 21. 3. 2019 at 8:37

    Dejansko je pa res, da ljudje v ljubljanskem prometu postanejo idioti. Sam pri sebi opažam, da postanem popolnoma nervozen, ko pridem v Ljubljano, žena me je zadnjič opozorila na to, da tudi vozim bolj agresivno. Mogoče podzavestno ne maram Ljubljane 🙂

  • Odgovori Matej Zalar 21. 3. 2019 at 8:54

    @Gašper: Sploh ni nujno, da sta psihopat in sociopat intelektualca, kvečjemu sta inteligentna, a žal ne čustveno. Zato se jima iz varnega avtomobila jebe za pešca. Ustaviti jih je mogoče samo na skrajno primitiven način. Recimo tako, da pobirajo zobe po tleh.

    @Vizo: Ja kako naj ga pa vklopi, če mora v eni roki držat volan, v drugi pa telefon? Še več, medtem ko ven zapelje brez žmigovca, mimogrede še izsili pešca.

    @Filmoljub: Da, to je edina rešitev, ampak vemo kam to pelje.

    @Egeer: Saj ne moreš biti ne nervozen. Ko se jaz bašem z našega dvorišča, me večinoma iztiri že prvi egoist, ki kljub rdeči luči na semfaorju ne počaka in me ne spusti, ampak, morda tudi nalašč, zavzame pozicijo točno na izvozu z dvorišča. Potem se samo še stopnjuje do naslednjega, ki ne zna zapeljati globoko v krožišče, tretjega, ki potem celo kolono prehiti po desni, četrtega, ki mečka 45 km/h, pri rumeni luči pa pospeši in se ravno še izmuzne 60 km/h skozi rdečo … Mislil sem, da je bilo hudo pred desetimi leti, a je samo še čedalje slabše in kmalu bom začel verjeti, da je avtomatizacija avtomobilov edina rešitev. Žal zaradi tega ne bodo ljudje nič pametnejši, ampak kvečjemu obratno. Primer. Vsi imajo že parkirne senzorje na odbijačih, mnogi tudi kamere, parkirajo pa vedno slabše, vedno bolj brez sramu, vedno bolj čez dve parkirni mesti ali trideset centimetrov od robnika. Gnusijo se mi. Gnusijo se mi, ko hvalijo Jankovića, ker so sposobni videti samo fasado, pri sebi, pri svojem avtu in v občini, gnusijo se mi s sledenjem trendom, povsod okoli mene so samo še trendovski lokali, trendovske hlače, trendovski mestni bicikli, trendovske faking slušalke Bluetooth, zaradi katerih potem sploh več ne obrajtajo okolice. To je Ljubljana. Saj je v drugih evropskih mestih enako, samo da jih – kot pravilno ugotavlja Gašper – niso zavzeli z ruralno mentaliteto prežeti malomeščani

  • Odgovori Aleksander Resman 21. 3. 2019 at 9:24

    Vsakič me ima, ko prebiram nagovore trgovcev z avtomobili: Privzdignjen avto za boljši pregled, bogato opremljen z vse mogočimi asistenčnimi/varnostnimi sistemi. Zadnje čase tako popularni crossover modeli so tako rekoč ”ustvarjeni” za mlade, aktivne upokojence. Sam nisem več tako mlad, nisem pa še upokojenec. Sem pa aktiven kolesar 🙂 Zato na tovrstba vozila gledam tako, da se ne želim vzpenjati v kabino kot v tovornjaku in zviška gledati na okolico. Kdor pa ne zna uporabljati vzvratnih ogledal, smernih utripalk, ne želi pogledati levo in desno, ni sposoben preko ramena pogledati nazaj, mu tudi vsi asistenčni sistemu ne pomagajo. To mi deluje bolj kot potuha: Saj bo avto sam zaznal pešca in zavrl, medtem ko bom jaz preverjal novice na FB. In pa seveda kultura. Kaj nam pomagajo predpisi, kazni, prometna infrastruktura, če se jih ne držimo, ne upoštevamo?

  • Odgovori kekec 21. 3. 2019 at 9:26

    Haha, ravno včeraj popoldne, 60+ letni zaripel pitan prašič v ML-u, pri zavijanju desno pelje čez prehod, kot da me ni, sem rekel ok, je pač slep, ko sem mu stisnil fakiča pa je kar naenkrat spregledal in se začel nazaj usajat.

    Ne, v resnici ne pomaga nič. Oziroma pomaga edino to, da se s cest umakneš v gozd.

    • Odgovori jani 21. 3. 2019 at 15:01

      Eee..med pjane lovce… in nastavljalce pasti za bikerje, ki vozijo po njih parcelah.. Ne prideš do konca gluposti, itak..:-)
      Itak pa stran od množice ljudi, ki nebi smeli imeti izpitov za vožnjo z avtom.
      Grem na mtb.

  • Odgovori Boki 21. 3. 2019 at 13:09

    Ali pa s sprejem narisati cez havbo velikega roznatega tica!

  • Odgovori kren 23. 3. 2019 at 9:22

    Dejansko mi pa ni jasno, kaj ni jasno folku v teh novih, modernih, opremljenih kištah? A so res tako neumni, da ne tnajo povezat telefona z avtom, ali pa so dejansko taki ignoranti? Vsaka prda že ima bluetooth povezavo, potem pa vidiš talente v avtu za 40-50.000+ s telefonom na ušesu….
    Še bolj smešno je, da tak avto v veliko primerih zna sam poklicat v primeru nesreče. Pametnejši, kot lastnik

  • Odgovori Matej Zalar 23. 3. 2019 at 10:32

    Eh, telefoniranje samo sploh ni tak problem. S tisto slušalko pri ušesu lahko tudi jaz vozim čisto dobro, dokler imam v glavi, da je primarna dejavnost šofiranje in ne klepetanje. Kdor tega ne dojame, mu pa niti prostoročni sistemi niso kaj prida v pomoč. Žal je takih večina, to pa zato, ker se zanašajo na avtomatiko v avtu, kar je seveda strašno. Naprej: prostoročno je že OK, ampak preden to usposobiš med vožnjo, ker si prej pozabil na telefonu vklopit BT, pa potem avto ne ve ali bi se povezal s tvojim ali ženinim … vmes se že zaletiš. Seveda pa je nujno voziti, ne se ustaviti, ker zmoremo vse.

    Glavni problem so pa tisti, ki med vožnjo pišejo sms-e (to se je nekoč še nekako dalo na slepo, ko si naštudiral kombinacijo fizičnih tipk, zdaj pač ni več mogoče), čekirajo Facebook ali pa mail, kot ta pička, ki me je skoraj povozila. Jasno sem videl, da je imela odprt Gmail in s tem telefonom je tudi še potem, ko mi je očitala, da sem grd, mahala po zraku. Povem ti, da če bi si upala odpreti okno, bi pograbil telefon in ga zabrisal na drugo stran ceste, tako me je raztogotila. Seveda, zdaj si tudi več upajo, ker so zaklenjene v te svoje avtomobile in so kot v jebeni premični trdnjavi. Okno je odprla, šele ko sem bil na varni razdalji. Res najbolj noro je, ko ti ženska, ki je šla v cvet že pred desetimi leti, očita, da si grd. To je vse kar se je izcimilo iz preklete emancipacije. Da se obnašajo enako primitivno kot pristaniški delavci.

  • Odgovori Matej Zalar 23. 3. 2019 at 16:57

    Tu se lahko javi tudi pezde s polomljenim desnim vzvratnim ogledalom, ki je danes skoraj zbil kolesarko in kolesarja, potem pa je v naslednjem križišču iz neprodušno zaprtega avta vpil, da bi se morala peljati po kolesarski stezi – ki je tam, to naj bo jasno, sploh ni, je samo pločnik, ki pa je namenjen pešcem. In tudi taki dogodki so posledica umikanja kolesarjev s cest na pločnike, tako da razni junaki iz avtomobilov sploh več ne razuemejo, da kolesarji pač sodijo na ceste, tega jim pa niti vljudno ni mogoče razložiti, zato si lahko kvečjemu poiščeš zadoščenje s tem, da uporabiš palico.

  • Komentiraj