Versko oglaševanje

V sredo sem se po štiridnevni odsotnosti vendarle vrnil pred domače duri. Že prejšnji večer (v torek sem imel zadnji sestanek ob sedmih zvečer, in to v Šentjurju – na poti domov mi je nekdo na avtocesti še nasproti pripeljal!) sem vrgel oko na Google Reader in me je skoraj kap. Ampak tistih 64 objav nisem smel pregledati, ker z računalnikom nimam vstopa v Bibino spalnico, češ da sem zasvojen. In sem ji dokazal, sicer v tresavici, da to ni res. V službi me je potem pričakalo še malo morje mailov. Neverjetno je koliko ljudi mi razno šaro pošilja med vikendi. Turistični delavci so res svojevrstni tiči. Na super truper direktorskem telefonu si bom moral končno zrihtati dostop do elektronske pošte.

V sredo popoldne sem se s končno privlekel pred vhod, kjer me je med vrati in podbojem pričakal večkrat preganjen letak.

Letak

Sumljiv format ni niti A4 niti A5. Staromoden dizajn je na moč podoben dizajnu raznih krščanskih publikacij, na primer brezplačnemu Salezijanskemu vestniku, od katerega se nikakor ne morem odnaročiti. Tudi besedilo na prvi strani je spominjalo na krščanske besedne zveze, a vendar je bilo nekaj narobe. Za začetek to, da rimokatoliška cerkev ljudi praktično nikoli ne napada na ulicah ali po domovih. Mislim, da Cerkvi enostavno zmanjka energije za novačenje, ker ima dovolj dela že s tem, da pod svojim plaščem zadrži obstoječe vernike.

Jehovove priče

Je pa zanimivo kako je nekdo spet obšel 1. odstavek 38. člena Zakona o poštnih storitvah. Če reklamne solate ne smejo tlačiti v nabiralnike, se novodobni apostoli infiltrirajo v notranjost zgradbe in cenene brošure vtikajo med podboje. Hoferjevo ali Generalijevo oglasno gradivo mi gre sicer na živce, ampak vsiljivi pripadniki marginalnih veroizpovedi jih vseeno prekašajo. Seveda sem pripadnik rimokatoliške veroizpovedi, čeprav je res, da sem skoraj tako slab vernik kot sem tudi slab volilec. Kot kristjan se deloma predstavljam iz prepričanja, da sem pač to, kar so bili moji predniki, deloma pa iz čiste hudobe, da jezim tiste liberale, ki dobijo pike ob vsaki omembi RKC. Ampak za razliko od raznih zahodnjaških interpretov vzhodnjaških religij in Jehovovih prič, RKC vsaj ni vsiljiva do nevernikov. OK, malo sitnarijo zaradi kondomov in splava, ampak tega nihče pri zdravi pameti ne jemlje resno, razen fanatiki, na primer člani Društva za zaščito ustave in žrtev cerkve.1

Šele zvečer sem si vsebino letaka ogledal podrobneje in izkazalo se je, da mi ga je med podboj zatlačila Jehovova priča. Danes zvečer me vabijo na obletnico Jezusove smrti, za katero so me v farovžu sicer učili, da je nastopila v petek ob treh popoldne. Hkrati me lepo vabijo tudi na biblijsko predavanje. Enkrat sem Jehovove priče že nagnal z domačega praga, moral sem jim celo groziti, ker se obeh nebodijutreba nikakor nisem mogel znebiti na lep način.

S tlačenjem smeti med podboje so enako nadležni kot oglaševalci, ki letake zatikajo za brisalce. Mi je pa všeč iznajdljivost oziroma izmuzljivost.

  1. Ti ljudje so res zmešani! []
Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori Miha 9. 4. 2009 at 7:50

    Mamico jim Jehovovo. Najhuje je ce jim odpres vrata (ce pac ne ves kdo je…). Potem je najboljsi nacin da se jih znebis – odkrita groznja s smrtjo (lahko tudi svojo).

    Chef, drugace pa – pravi liberal ne bo dobil nobenih pik ce mu bos omenil RKC – temvec se mu bo milo jeb….

  • Odgovori tejtej 9. 4. 2009 at 8:38

    Pri meni so 38. člen (in nalepko na nabiralniku) obšli tako, da so isto reklamo dali v kuverto in gor napisali priimke z nabiralnika.

    Kako je že rekel sodelavec? Da je škoda, ker Komunist ne izhaja več in jim ne more vračati milo za drago.

  • Odgovori Rok-11 9. 4. 2009 at 9:09

    Ma dobro, no… Nisem čisto prepričan, vendar se mi zdi, da imajo vsaj dober namen…

    Zadnjič sem to pobral iz nabiralnika in preletel… in so tako neverjetno osladni, da normalen človek skoraj rabi injekcijo inzulina!

    Glede na to, da je od smrti njihove oboževane osebe minilo že 2000 let, bi res lahko začeli uporabljati malce modernejši jezik in pisanje in se mogoče približali realnosti s svojimi izjavami.

    Upam, da kdo izmed njihovih tole bere.

  • Odgovori Bozo Tic 9. 4. 2009 at 9:50

    Ja, nisem preprican, ampak mislim, da Zakon o postnih storitvah (in vsi njegovi cleni) veljajo za organizacije, ki se s tem formalno ukvarjajo; v tem primeru Posta Slovenije doo. Ostali ga niso dolzni spostovati, ker nimajo nikakrsne pogodbe, ki bi jih zavezovala, da svoje delo (vlaganje nenaslovljenih zadev) morajo oz. ne smejo opravljati. 😉

  • Odgovori teoo 9. 4. 2009 at 10:43

    Tisto društvo proti cerkvi pa seka:)

    Se kar poklapa z mojim mišljenjem, da so verske organizacije – v nasprotju s samo vero – nebodigatreba.

  • Odgovori Dajana 9. 4. 2009 at 11:00

    Tukaj je nekdo napisal prav dober tekst o Mormonih. V nasprotju z večino Slovencev, ki so žaljivi, rasistični ali jih je strah česarkoli drugega, kar ni iz njihovega vidnega polja. Če pomislim samo odnos Slovencev do džamije.. 🙁

    http://www.ednevnik.si/entry.php?w=Untamle&e_id=90730

  • Odgovori chef 9. 4. 2009 at 11:12

    @Miha: Saj pravim, ne znebiš se jih.

    @tejtej: Ta je dobra, ja. Primer tudi dokazuje, da imajo fantje očitno preveč časa.

    @Tič: To ni res. Takole piše:

    “Prepoved vročanja v tak predalčnik ali izpostavljeni predalčnik velja za vse fizične ali pravne osebe, tudi za tiste, ki niso izvajalci poštnih storitev v skladu s tem zakonom.”

    @teoo: Predvsem so tudi mnoge ostale organizacije nebodijihtreba. Mislim, meni se zdi normalno, da se mnogi ne strinjajo z RKC. Tudi jaz se v mnogih točkah ne morem. Ampak do tega problema sem enostavno indiferenten. Briga me. Sem pač krščen, če bom imel otroka, bo krščen tudi on, še k verouku ga bom poslal. Škodit mu res ne more, prej obratno.

    Obstaja pa folk, ki se po raznih društvih dere, da so jih starši posilili z vključitvijo v RKC brez njihovega privoljenja. Na škofijo hodijo težit, naj jih izpišejo iz registra in podobne neumnosti.

    Vse to zaradi bebavih principov in, če mene vprašaš, norosti.

    @Dajana: Z mormoni je drugače. Niso vsiljivi.

  • Odgovori Pris 9. 4. 2009 at 11:14

    Dajana, tudi na mormonsko cerkev (oz. Cerkev Jezusa Kristusa svetih iz poslednjih dni) letijo očitki seksizma, rasizma in homofobije. V bistvu bi lahko to trdili za vse organizirane verske organizacije, Mormoni pri tem niso nobena izjema, četudi so prijazni in se nenehno smehljajo. 😉

  • Odgovori kruhinmleko 9. 4. 2009 at 11:41

    čudn, men so bli mormoni najbol vsiljivi od vseh, z jehovc pa nikol panike..

    res pa da vsakič k so me napadl sm se zadebatiru z njimi in jim je blo pol žal, da so prišli do mene 😀

  • Odgovori Dajana 9. 4. 2009 at 11:42

    Aja? Na katero cerkev pa ne letijo očitki seksizma? Uf… sem že opazila, da je za Slovence nekaj sumljivega, če se človek smehlja. 🙄 Previsok čustveni nivo. Človek mora biti v jezi, agresiji in nergač, da ga Slovenec sprejme! 🙁

  • Odgovori štulič 9. 4. 2009 at 11:51

    Ha 🙂 Ne_ne Dajana, smehljati se sme le, da je kul! 😎 po meri!

  • Odgovori trow 9. 4. 2009 at 12:41

    Dajana: Ja, smehlja se…le zakaj…THC, LSD,…

  • Odgovori Dajana 9. 4. 2009 at 12:43

    Seveda, trow: Slovenec pač v svoji zakrčenosti in zakompleksanosti ne bo mogel razumeti, da se lahko nekdo smehlja ali celo smeje, ne da je zadrogiran ali alkoholiziran. Knede?

  • Odgovori chef 9. 4. 2009 at 12:44

    Zdaj pa že neumnosti kvasite!

  • Odgovori Pris 9. 4. 2009 at 12:51

    Oprosti Dajana, ampak zdaj pa res obračaš moje besede!

    Omenil sem le, da mormonska cerkev po svoji doktrini ni čisto nič drugačna od drugih cerkva, čeprav se njihovi misionarji morda več smehljajo in niso vsiljivi.

    Ne vem, od kod si pobrala, da sem problematiziral smehljanje in trdil, da je to sumljivo. Mene Mormoni ne motijo, sem se že prav fino zaklepetal z njimi. Z Jehovimi pričami prav tako. Seveda pa pri njih ne iščem nekih višjih resnic, temveč zgolj dobro (teološko in filozofsko obarvano) diskusijo.

  • Odgovori Dajana 9. 4. 2009 at 13:02

    Pris: Mislila sem ljudi na splošno, no. Ti že Pris, ampak ti si intelektualec. 🙂 In to še star okoli 30 let, če se ne motim, torej iz tebe še nekaj bo. 🙂 Večina ljudi pa ne ne, večina se teh stvari na smrt boji. Saj ni treba, da iščeš kakšne resnice ali da se bojiš, da te bo kdo potegnil v kakšno vero. Vse, kar “moramo” narediti je, da dopustimo, da obstajajo tudi druge vere, razen “naše”. OK, te Jehovci in Mormonci ne zanimajo. Prav. Me ne zanima. Hvala lepa in nasvidenje. Ne pa, da se jih obsoja, govori, kakšni bedaki so itd. Kar je seveda tipično za to okolje.

    Chef: OK, dajejo pač reklamo na vrata. Kaj pa Tuš, pa Mercator? Ali kdorkoli drug? Oni tudi reklamirajo tako. A oni pa lahko al kaj? In potem gredo ljudje kot ovce v trgovino in kupujejo stvari, ki jih sploh ne potrebujejo. 🙁

  • Odgovori chef 9. 4. 2009 at 13:16

    @Dajana: Tuš in Mercator in kdorkoli drug (razen Generalija) se drži Zakona o poštnih storitvah. V nabiralnik nisem dobil še niti enega reklamnega letaka katerekoli trgovine, ki jih omenjaš.
    Resno se sprašujem, če sploh prebereš in razumeš tekst.

  • Odgovori Dajana 9. 4. 2009 at 13:19

    Ja. Jaz se tudi ponavadi držim zakona! Ti grdi Jehovovci!!!! Zaradi tega je treba pisat post? Joj, chef, šparaj energijo! 🙂

  • Odgovori NexT 9. 4. 2009 at 13:53

    Dajana in zakaj je po tem takem potrebno tebi pisat komentar?

    V tečnosti prekašaš tako Mormone kot Jehovce in na vsak način poskušaš imeti zadnjo besedo..

  • Odgovori štulič 9. 4. 2009 at 14:22

    V sodobni prodaji je dovoljeno vse, kar ni z zakonom prepovedano! Če vam pa kdo na ta način nudi vero; so “pač” asimilirali” način.
    Kdo ali kaj ? lahko prepreči pot v raj? Tomorow people? šunkarji, ki boste svoje otoke, seveda jutri, učili obrede klanja; se Jezusa Kristusa ne dotakne in ne povdarjajte, da ste se pri verouku, sploh kdaj, kaj naučili!
    Apostoli so jezusovo besedo predajali, od ust do ust in edino takšna se je obdržala! Tako kot je besedi po Budi, dano!

    Pa pizda materina (uterus) a ste vsi ateisti?

    Free Tibet! 😉

  • Odgovori Vanja 9. 4. 2009 at 14:38

    Jehovci so enkrat prišli na vrata mojega fanta, midva sva pa ravno dvakratno grešila in ko se v samih gatah prišel odpirati vrata sem vreščala iz smeha..kakšnega grešnika s eje lotil sprobrniti. Pa ni bil moj fant prav nič neprijazen, celo na joint ga je povabil.

  • Odgovori Vanja 9. 4. 2009 at 14:39

    aja in tudi midva sva se prijazno smehljala.

  • Odgovori štulič 9. 4. 2009 at 14:41

    Tvoj, je passe! Out Of Memory Data!
    Zdaj si busanc!!!

  • Odgovori Vanja 9. 4. 2009 at 14:51

    saj pasee še kar nekaj njih, pa zato nič hard feelings, lepi spomini, super doživetja.
    in tudi busanci so lahko Mormoni ali pa Jehovci. Po želji!

  • Odgovori štulič 9. 4. 2009 at 15:00

    Ne_ne, busanc se trudi ostat’ blentav! Ne sprejema nič in v fundamentu nima nič! Lahko dela z asfaltom al’ pa se preda kurcu!

  • Odgovori Vanja 9. 4. 2009 at 15:04

    ah pojma nimaš štuliču, bosanske duše so odprte in široke. Amapk kaj bi alter ego Dajane vedel o tem?

  • Odgovori štulič 9. 4. 2009 at 15:12

    Vse je up&tthem; Kanadian! oz. kako Amerikanci&Tibetanci, popularno rečejo aberveznikom!

  • Odgovori blitz 9. 4. 2009 at 20:18

    chef, kak dec pa si, da že en letak na vratih smatraš za napad nase? Raje bodi vesel, da te ni bilo doma, ko so prišli. 😉 Čeprav se delaš tečneža, mislim, da si v resnici prijazen in bi jih na kavo povabil. Če pridejo k nam (kar se je zgodilo, če se ne motim dvakrat v zadnjih desetih letih), jih seveda povabimo not in jim povemo, da smo že oddani. Potem je debata prav prijetna, ker so njihova najljubša ciljna skupina iščoči se neverniki.

    Sicer pa ne vem, če takšen letak sodi v skupino reklam. Še najlažje bi ga primerjal z gasilskim ali dimnikarskim koledarjem.

    Te pa moram pohvaliti za uporabo izraza “Jehovove priče” namesto znane slovenske prostaške oblike. Še “čefurjev” se moraš rešiti, pa boš kar za oženit. 😆

  • Odgovori chef 9. 4. 2009 at 20:58

    Spam me pač iritira. No, tale pildek me je v resnici zabaval.

    Kar se tiče gasilcev ali dimnikarjev, je z njimi vedno problem, ampak drugačen. Oni, kolikor vem, te svoje grde koledarje prodajajo, torej ne kršijo nobenega zakona. So samo nadležni. Dimnikarja in gasilca tudi jaz ne bi vrgel ven, nasprotno, enkrat sem celo kupil dimnikarski koledar. In ga seveda spravil v najbolj odročen predal. Kakorkoli, jaz gasilcev in jehovovih prič ne bi v isti koš metal. Koledar bi lahko še vedno uporabil, medtem ko si s tem vabilom ne morem niti riti obrisat, za ribjo konzervo zavit je pa tudi premajhen.

    Čefurjem bom pa jaz še naprej pravil kar čefurji, seveda tistim, ki si to zaslužijo.

  • Odgovori blitz 9. 4. 2009 at 21:06

    chef, Jehovove (ali pa je prav Jehovine???) priče za razliko od dimnikarjev vsaj ne pridejo nakresane na obisk 😉

    No, ne morem si predstavljati, da bi golopizdič tvojega kova na zid stanovanja nabil gasilski ali dimnikarski koledar 😉 Pa še Titovo sliko, da bo scena popolna. 😆

    Zakaj pa zavijaš ribje konzerve v papir?

  • Odgovori Dajana 9. 4. 2009 at 21:06

    @Chef: Nabavi si pištolo, pa ga ustreli, če se približa vratom. 🙂

  • Odgovori blitz 9. 4. 2009 at 21:06

    aja, spam te iritira? Kaj potem praviš na brezplačnike?

  • Odgovori chef 9. 4. 2009 at 21:39

    O brezplačniku Žurnal imam kar dobro mnenje. Poznam namreč nekaj tujih brezplačnikov, ki so vsi po vrsti obušno zanič, medtem ko je Žurnal uporabljen vsaj na stranišču. Dobro jutro je bil zanič, ampak sem se vedno razveselil Šaleharjeve kolumne. Brezplačnikov bivše vlade pa k sreči nisem prejemal.

    Ribje konzerve zavijam v papir zato, da se ne usmradi stanovanje.

    @Dajana: Tale s pištolo je mogoče vendarle malo prehuda celo za nadležneže kot so jehovove priče ali dimnikarji. Bi bilo pa zanimivo, če bi jim odprl vrata s tisto ogromno vodno brzostrelko. Hvala za idejo. To bom storil.

  • Odgovori blitz 9. 4. 2009 at 23:50

    Meni se zdita oba za en drek. No, Žurnal je za štiri dreke, Dobro Jutro pa še za pol šalice scaline ni. Jaz v žurnalu preberem Crnkovićevo kolumno, pa še kakšno zadevico tu in tam, v Dobro jutro pa nič, včasih sem le preletel Jermanove obsesije z RKC.

    Ampak moje vprašanje se je bolj nanašalo na dostavi brezplačnikov – reklame lahko namreč “odpoveš”, brezplačnikov pa ne. Čeprav sam kupiš kastlc za svoj denar, nimaš pravice preprečiti, da ti dajo not brezplačnike.

  • Odgovori pijanec 10. 4. 2009 at 0:32

    Meni res ni jasno, zakaj se vsi ubadate s tako nepomembnimi stvarmi, kot je vsebina poštnega predala?

    Kar ti ni všeč, pač vržeš v prvi koš. Zakaj bi se sekiral?

  • Odgovori Vanja 10. 4. 2009 at 11:04

    štulič, bravo…prekosil si samega sebe in si sedaj na nivoju pelka. Zmerjaje kaj je kdo in iz kje sem prerastla že v osnovni šoli, ti veliki alpski budist ti.

  • Odgovori chef 10. 4. 2009 at 12:25

    @blitz: Hotel sem povedat, da brezplačniki niso tako zelo moteči kot reklame, ker lahko vsaj na sekretu nekaj preberem. Ampak moteči vseeno so. Ko bom šel na dopust za tri tedne, bom moral nekoga prosit, da mi prazni nabiralnik samo zaradi teh lumpov.

    Osebno bi sicer z veseljem dobival v nabiralnik Harvey Normanove in Big Bangove brošure, ker me njihova ponudba pač zanima. K sreči imamo pri kaslcih škatlo, kamor ljudje mečejo odpadne reklame, tako da občasno malo pobrskam (po smeteh).

    @pijanec: Zaradi tritedenskih odsotnosti ipd. in preprosto zato, ker je zame oglaševanje samo zato, ker slučajno živim tam, navadno posiljevanje. Na TV v zameno za oglase dobim vsebino, v časopisih takisto.

  • Odgovori blitz 10. 4. 2009 at 20:51

    “…Ko bom šel na dopust za tri tedne, bom moral nekoga prosit, da mi prazni nabiralnik samo zaradi teh lumpov…” – zdaj si pa predstavljaj, kako je bilo se odselit za štiri leta in pol. 🙁

  • Odgovori Alex van der Volk 13. 4. 2009 at 14:38

    Pike, ko omeniš RKC? No, niso ravno pike, kakšen škrt z zobmi pa vseeno :mrgreen:

    V glavnem, jaz sem prvič malo počvekal s fantoma in od takrat naprej sta mi lumpa vsak teden veselo polnila nabiralnik. Potem pa smo se enkrat spet srečali na hodniku in me starejši vpraša če bom kaj prišel v njihovo cerkev in ko sem odgovoril da vsekakor nikoli, imam mir. A ni preprosto?

  • Odgovori dare 13. 4. 2009 at 15:22

    @Dajana, spet mimo teme 🙁 (sori, nisem bral komentarjev.. ne ljubi)

    ” … v nasprotju z večino Slovencev, ki so žaljivi, rasistični ali jih je strah česarkoli drugega, kar ni iz njihovega vidnega…… ”

    A veš, da nas (Slovence) za strpno in širokosrčno osebo za kakršno se predstavljaš nekoliko preveč in prevečkrat obtožuješ. In to vedno z gotovostjo, da nas je takšnih večina, če že ne kar vsi. Poskusi biti malo realnejša in prijaznejša! V nasprotnem primeru pa bodi še naprej ženska, ki izžareva daleč največ nestrpnosti in negativne energije tod okoli! lp

  • Odgovori nevenka 13. 4. 2009 at 16:09

    Ti so še skromni, nimajo v zakupu kar televizijskega programa s katerim neusmiljeno prisiljujejo nevernike, da preklapljajo na druge kanale. Na javni TV Slovenija si tega ne bi smeli privoščiti. Jaz namreč ne želim financirati verskih programov. Meni se zdi pa to grše.

  • Odgovori chef 13. 4. 2009 at 19:27

    @blitz: Saj, če bi enkrat šel, bi šel for ever. In to celo brez vračanja domov – kvačjemu čez 20 let, da bi se čudil spremembam.

    @nevenka: V Sloveniji je toliko in toliko kristjanov, ki plačujejo RTV položnice in si želijo tudi takšnih vsebin. Tvoj pogled je egoističen. Mene na RTV ne zanima večina programov. No, je pa res, da ne plačujem naročnine, ker nimam TV.

  • Odgovori Polona 13. 4. 2009 at 19:33

    Ja, kaj pa veš, morda so ti pa namenjene te verske publikacije. Tvoji silikonski kurbici ne bi škodila kakšna spoved.

  • Odgovori Vanja 14. 4. 2009 at 21:40

    se strinjam, Nevenka. In tega pofla je vse več.

  • Odgovori stroke 14. 5. 2009 at 23:52

    Pred par dnevi sta bla 2 jehovca na nenapovedanem obisku. Prepričevala sta me o nekih idejah o kreacionizmu, ampak sem se kot zagrizen darvinist močno upiral. Na koncu sta se hotela poslovit, pa jest nisem popustu-v stilu še neki vama moram razložit. Bom videl, če bosta še prišla, glede na šok, ki sta ga doživela.

  • Komentiraj