Viva primitiva!

Pred koncertom Paca de Lucie, sem kolebal glede primerne oprave. Vprašanje je bilo: suknjič s kavbojkami ali klasična obleka. Ker sem mulc, dilema le ni bila prehuda: nobel kavbojke, črn suknjič, jebačke cipele in bela srajca, ki sem jo kupil nekaj dni prej, in to, ne boste verjeli, v Palmanovi. Če sem se še pred dvema letoma posmehoval vsem, ki so vikende izkoriščali za nakupovanje v Italiji, češ, kavbojke so pri nas začeli prodajat že pred dvajsetimi leti, sem pred časom vendarle ugotovil, da v Slovenijo uvažajo samo škart robo, medtem ko lahko dvajset kilometrov od meje za enkrat nižjo ceno dobim moderne cunje. Kar je seveda zaskrbljujoče, namreč, da moramo po cunje hodit v Italijo. Kakšna država in družba je potem to? Groza!

V glavnem, temu mislim, da rečejo športna eleganca.

Ampak ko sva vstopila v Cankarjev dom, sem mislil, da sem v Kulturnem domu Žabja vas.

Seveda razumem sproščen slog oblačenja in nočem težit, da bi morali vsi nositi kravate in črne obleke, ampak Cankarjev dom je vendarle ustanova visoke kulture in človek bi pričakoval, da se bodo ljudje tako tudi obnašali. Če že ne spoštujejo sebe dovolj in jim je vseeno, da na koncerte prihajajo oblečeni v zeleno-roza trenirkah, prevelikih hlačah in v gojzaricah (opaženo!), bi morali imeti nekaj spoštovanja vsaj do kulturnega hrama, če že ne do vrhunskih umetnikov.

Kot nalašč sva ravno pred dnevom ali dvema na TV gledala prispevek o slovenskih obiskovalcih kulturnih prireditev, ki da nimajo pojma, kako se je treba obnašat. Kot primer drugačne prakse so omenili Češko, kjer velja nepisano pravilo, da ljudje v gledališča in na koncerte hodijo v oblekah. In mi se potem delamo norca iz Čehov! Menda zato, ker na bele štumfe in kratke hlače obujejo sandale. Ampak verjetno to počne določen delež Čehov, ki v dalmatinskih hotelih krade tortice in sadje, če to seveda sploh še počnejo, in jim morda niti na misel ne pride, da bi hodili v kulturne hrame kot je Cankarjev dom ali pa imajo pred njimi tak rešpekt, da si zavežejo kravato.

Pri nas pa še vedno mislimo, da enakost najbolje predstavljamo s primitivizmom: zato kelnerce tikamo, še bolj gotovo pa one tikajo 50-letne gospode z usnjenimi aktovkami. V Cankarjevem domu se potem srečata: ona v prekratki vijolični kikli in roza škornjih, on pa v črni obleki z na rob zlikanimi hlačami. Da to ni absurd, bodo lahko kričali samo tukajšnji komentatorji, ki me bodo spet zmerjali s snobom, in to samo zato, ker nisem primitivec.

Pri nas recimo velja za osebnostni poraz, če si mora moški zavezat kravato. Jaz je sicer ne nosim oziroma sem jo imel nazadnje kakšni dve leti nazaj, ampak do kravat nimam nobenih predsodkov, seveda jo znam tudi zavezat. In sem pri tem po mojem že v manjšini, ker mnogim danes mama (ali njen nadomestek) zaveže kravato in jo potem samo nataknejo čez glavo.

Ampak to odsotnost sposobnosti, da se oblečejo pravilno, bi še nekako razumel in si preprosto mislil, da Slovenci nimamo stila. Pa kaj potem, smo pač grdo napravljeni (nič čudnega, če imajo cunje enako ali višjo ceno kot v tujini, kjer imajo plače dva do trikrat višje). Ampak naslednja katastrofa je, da vsak drugi obiskovalec ne odda garderobe, ampak plašče prinesejo kar s seboj v dvorano, kjer jih potem dve uri valjajo po kolenih (svojih in sosedovih). Seveda je imel tudi kekec zraven mene – cel koncert je aritmično bobnal po kolenih – jakno v naročju. Sploh nočem vedet, kako ob tem zašvicajo v noge. Ti ljudje očitno sploh ne ločijo med Kolosejem in Cankarjevim domom.

Prejšnja objava Naslednja objava

57 komentarjev

  • Odgovori Janez 23. 2. 2010 at 8:11

    Strinjam se z urejenostjo, ne pa s formalno obleko.

    Bolj kot pretirano strog stil oblačenja se mi zdi pomembno da se obiskovalci znajo obnašat, recimo na koncertih ne ploskat med stavki (edina pametna stvar ki sem jo odnesel od glasbene vzgoje na gimnaziji…), se mi zdi da s tem pokažejo večje spoštovanje do izvajalca.

  • Odgovori nevenka 23. 2. 2010 at 8:19

    Kaj nismo za take, kot je Dan D dobili Šiško?

    Meni je nekoč prijatelj, ki je imel svoj pesniški večer rekel: joj, si se pa uredila, in bil iskreno presenečen. Meni se je zdelo to popolnoma naravno izražanje spoštovanja do dogodka in avtorja, čeprav ni bilo v Cankarjevem domu.

    Morda ljudje enostavno ne znamo biti več spoštljivi.

  • Odgovori kekec 23. 2. 2010 at 8:22

    Še huje je ko na prvi predstavi abonmaja ugotoviš da bo tudi naslednjih 7 predstav poleg tebe sedel alkoholik (ženskega spola). Da je vsa gnojnica še bolj začinjena pa se še polije s kakim sladkim parfumom. Če se mi to nebi zgodilo 3x bi še mislil da gre za slučaj.
    Sicer pa tale tvoj primitivizem je nalezljiv. Nekaj časa sem še vztrajal v hlačah na rob, nazadadnje pa hodil že v kavbojkah in puloverju. Ker so tudi drugi hodili tako oblečeni. Ampak OK, tukaj gre za lokalno gledališče, v CD ali Dramo pa najbrž res nebi šel v kavbojkah.

  • Odgovori BD 23. 2. 2010 at 8:34

    Ko so prišli košarkaši NBA na sprejem k Obami, se lahko 3x ugiba iz kje je bil edini tekmovalec v majici (in je med ostalimi v moštvu izgledal kot klošar). Ali pa iz katere države je bil filmar, ki je edini prejel mednarodno nagrado v t-shirtu z “viva revolucion” ikonografijo, med tem ko so bili popolnoma vsi ostali v oblekah.

  • Odgovori mlekarca 23. 2. 2010 at 8:39

    Yes! Upam, da se je v tem članku tudi kdo od tistih neurejenih prepoznal.
    Jaz bi dala še omejitev na oblivanje z dišavami.

  • Odgovori dorothy 23. 2. 2010 at 9:11

    V Cankarju so na to temo spisali prav fino tablico nasvetov: http://www.cd-cc.si/default.cfm?Jezik=Sl&Kat=040105&menu=C&Podkat=21.

  • Odgovori seamus 23. 2. 2010 at 9:14

    Najbolj hecno je, da imajo Čehi tudi kulturno dediščino izredno ohranjeno. In da preteklost spoštujejo veliko bolj, kot mi.
    Mi se pa kar naprej delamo norca iz njih. Vozimo pa Škode.

    Glede cunj sem ti pa tule gor enkrat že jamral. Itak se pri nas ne da dobit praktično nobene zadeve. Sam da je pocen, tud če je totaln škart!

    OK, cunje, kot rečeno, še niti pocen niso, samo če veš kdo uvaža velko večino cunj, je vse jasno (prosto po BDu).

  • Odgovori :P 23. 2. 2010 at 9:25

    Delno se strinjam z napisanim….ampak ali ti veš, da ima vsak človek svoj “stil” in ne vem zakaj bi te motilo, če model zraven tebe zgleda kot klošar, ravno tako kot ti je plačal vstopnico in ima tako kot ti pravico izraziti svoj jaz….če pa te to tako zelo moti začni hoditi v dramo in opero. Mislim, da boš s svojo športna eleganca…med večjimi klošarji.

    pa brez zamere 🙂

  • Odgovori chef 23. 2. 2010 at 9:34

    @Janez: Zato tudi nisem nataknil formalne obleke. Če bi šel na klasičen koncert, bi pa jo.

    @nevenka: Seveda ne znamo biti spoštljivi. Mene je sposobna kakšna mula v trgovini tikat tudi, če pridem tja v reklcu. In to po tistem, ko jaz njo vikam!

    @kekec: Med Kulturnim domom Žabja vas in Cankarjevim domom naj bi seveda obstajala razlika. Pa je ni. In seveda nočem povedat, da bi v Žabjo vas prišel v navadnem puloverju. Precej je padel nivo tudi od raznih Špas tatrov itd. Ljudje več ne ločijo med Špas teatrom v KD Mengeš in SNG.

    @BD: Dobra!

    @mlekarca: Mi smo bili enkrat v Gajotu. Tri stare device so tako smrdele, da sem šel – nekadilec – po cigarete in sem se raje zakajal.

    @dorothy: Po mojem bi enostavno morali predpisat kodeks in neprimerno oblečene metat ven. Ampak potem bi bil seveda cel slovenski halo, pa človekove pravice itd.

    @seamus: AMpak Čehi so imeli od nekdaj svoje plemstvo. Slovenci smo imeli pa Samovo plemensko zvezo in kasneje karantanske kneze. Ki so jih ustoličevali kmetje.

  • Odgovori nevenka 23. 2. 2010 at 9:35

    Drama, Opera in Cankarjev dom pa naj bi bili po mojih pričakovanjih isti nivo. Spodoben namreč.

  • Odgovori chef 23. 2. 2010 at 9:37

    @:P: Ti si točno v kategoriji oseb, ki ničesar ne razumejo. Točno o tem pišem. Na vsak klasičen koncert bi prišel v obleki, po možnosti tudi s kravato. Čeprav je moj leisure stil sicer drugačen.

  • Odgovori chef 23. 2. 2010 at 9:41

    @nevenka: Jasno. Samo da v Cankarjevem domu prirejajo tudi rock koncerte (kamor bom seveda prišel v kavbojkah in puloverju) in recimo jazz, ki sam po sebi ne predvideva formalnega, ampak bolj sproščen slog.

    Ampak po CD so zadnjič hodili tako oblečeni, da jaz zase bolj poskrbim tudi, če grem na kofe v hišno oštarijo pod blokom. Še bolj so me pa motile bunde v dvorani. Kot da ni garderobe.

  • Odgovori dorothy 23. 2. 2010 at 9:52

    @chef: saj po eni strani se moram strinjati s tabo. Če si lahko vsak ljubljanski pajzlc privošči redarja, ki se na vhodu igra modno policijo in zavrne nič hudega sluteče v supergah, je hecno, kaj vse vidiš v hramu kulture.

  • Odgovori mihapiha 23. 2. 2010 at 10:30

    ne morem verjet da se enkrat povsem in v vsem strinjam z zapisanim 🙂

  • Odgovori teoo 23. 2. 2010 at 11:07

    Jaz v Cankarja ne hodim iz protesta, ker ne prodajajo kokic pri vhodu. Popolnoma zaplankani so!

  • Odgovori marš na drini 23. 2. 2010 at 11:41

    po moje pa sta v takih primerih edino relevantni osebna higiena in primerno, dostojno obnašanje. vsak naj pač ima svoj stil. mene bolj kot to, da je nekdo v cankarjevem domu v trenirki, moti recimo to, da nekdo tam posiljeno nosi neko obleko in kravato zato, da bi izpadel kulturen ali pa kultiviran. jaz se z nekimi oblekami in kravatami niti pod razno ne bi šemil, ker to pač nisem jaz in bi se res počutil ravno tako, kot da bi šel kam za pusta. nimam pa tudi nič proti tistim, ki se v takih opravah počutijo dobro. vsakemu svoje. skratka, spoštovanja se po moje ne kaže z obleko. to bi počasi morali vsi prerasti. saj na koncerte in podobno tudi hodiš, da pač zadevo vidiš in v tem uživaš, ne pa da kažeš svojo garderobo. ti kulturni klišeji še zdaleč niso plod neke inteligence, ampak kvečjemu kake nečimrnosti. saj že sam opisuješ, kako si se moral s tem, kako boš tam izpadel, obremenjevati. jaz res ne vem, kaj nam je tega treba.

    @dorothy,

    “Če si lahko vsak ljubljanski pajzlc privošči redarja, ki se na vhodu igra modno policijo in zavrne nič hudega sluteče v supergah, je hecno, kaj vse vidiš v hramu kulture.”

    ja, zato pa pred takimi pajzlci mečejo bombe in te knockoutirajo do smrti. če je to zate kultura, potem pa tudi ok.

  • Odgovori :P 23. 2. 2010 at 11:46

    jaz pac spadam v kategorijo “butlov” :), ki nic ne razumejo….ce se nisi opazil CD ze zadnjih 10 let ni vec hram kulture!!!!…pa naj bo to jazz, klasicen ali pa rock koncert (vsaj kar se oblacenja tice – to velja kot pribito tako za stare kot za mlade). ampak tako je ko kulturo (kar je prav) priblizas sirsi mnozici. 😀

  • Odgovori chef 23. 2. 2010 at 12:22

    To je že prav, ampak naj nekdo siršo množico tudi nauči, kako se obnaša.

    Če bi strogo razumeli izraz “to nisem jaz”, bi verjetno nagi hodili po svetu, kar pa mogoče tudi ne bi bilo tako slabo, to je res.

  • Odgovori siggi 23. 2. 2010 at 12:23

    Si me spomnil na žensko, ki je v določenem gledališču na obali, 10-15 minut pred predstavo iz vrečke potegnila mesni burek. Lahko si misliš kako je dišalo v fojeju in ni blo varjante da se prezrači v parih minutah 🙂 Burek mi je dober ampak useeno… Sem pa doživel že tudi kokice in razne koka kole s strani obiskovalcev, ki sem jih potem napotiu kr v kolosej na drugi strani.

    Pri garderobi pa mislim da preveč ljudi, ki samo 1x na 5 let hodi na take prireditve, misli da je potrebno plačati al pa kaj in potem preprosto raje držijo v naročju 🙂 Sam tudi raje dam tisti € če je treba (čeprav ponavadi po gledališlih ni taka praksa), kot pa da si jakno valjam po naročju

  • Odgovori Biba 23. 2. 2010 at 13:12

    Garderobe ne oddajajo, ker bi po predstavi morali čakati nanjo. Tako pa lahko tečejo domov še preden se predstava dobro konča. In res, na kulturne dogodke se ne hodi v trenirkah in v štrikanih puloverjih, pa če so še tko šuškave ali udobne.

  • Odgovori NoMercy 23. 2. 2010 at 13:23

    čak mal … a zato, da sedim nekje v temi kot neki “žnj” ali stojim v neki brezoblični masi – naj bom pa spedenan 🙂
    OK, osnovna osebna higiena je “must have”, obleka pa … jaz se oblečem za sebe, šinfajo pa me drugi 🙂

    je pa fino videti kakšno rasno bejbo, ki ji v premajhni oblekci vse kipi ven 🙂

    a je CD sploh kdaj bil hram še česa razen nečimrnosti 🙂 tistih, ki dobivajo brezplačne vstopnice (pač praščkov in svinjic iz državne birokracije)

  • Odgovori En odveč 23. 2. 2010 at 18:26

    Chef, mene pa zanima, kaj praviš, kako biti oblečen za diplomo? Nekaj let nazaj so na strojni prav predpisali reklc, kravato in celo temne barve!
    Neumno se mi zdi, da bi moral za nek koncert ali diplomo obleči kravato oz. bi mi to predpisali. Zakaj pa ne se ne bi smel obleči čim lepše v mojem stilu?! Kaj pa če mi paše arabski slog in bi prišel v eni ful hudi halji (kako se že reče…)?
    PS: Seveda to ne pomeni, da prideš v športni obleki. Ampak če so ti bolj všeč lepi puloverji, zakaj pa ne?

  • Odgovori dorothy 23. 2. 2010 at 18:40

    marš na drini,
    ne vzemi te primerjave preveč resno, pač padla mi je na pamet, ko je chef dejal, da bi bilo take ljudi treba vreči iz cd-ja. drugače se mi zdi, da ljudje na koncertih kažejo svojo nekulturo na mnogo drugih načinov in mnogo bolj kot z (ne)izbiro obleke (denimo s svetlobo mobilnikov, ki jih ne pustijo pri miru tudi na takem koncertu, kot je bil pacov).

  • Odgovori chef 23. 2. 2010 at 23:25

    Mene moti, da se nekdo sploh počuti “prisiljenega”, da mora zavezat kravato. Kaj se pa to pravi? Cela reč! Oblečeš jebeni reklc, kar je najmanjši problem. Dobiš ga že za manj kot 100 evrov oziroma dvakratnik vstopnice za koncert! Medtem ko morajo nekateri po službenem kodesku vsak dan nositi kravato in jih nihče ne vpraša po njihovih osebnostnih preferencah o oblačenju, nekaj pametnjakovičev pametuje o sproščenosti itd. Če to ni debilizem prve klase, ki je vreden samo slovenske kmetavzarstva, potem pa nič nočem!

    @en odveč: Če tako predpišejo, naj pač vsak od teh treh diplomantov kupi črno obleko, ki stane – danes sem gledal cene – usranih 150 evrov, in jo uporabi še za tista dva koncerta letno.
    Meni se namrče taka previla ne zdijo neumna.
    Neumno se mi pa zdi, da prideš na maturantski ples, vsi so v nekih normalnih oblekah, samo en bebec se najde, ki obleče kričeče rdeč ali zelen reklc, da ja pokvari vse fotografije. Ne vem komu se imam zahvalit, da v naši generaciji ni bilo nobenega takšnega.

    Mislim, nekdo diplomira iz strojništva, potem pa pizdi, ker se mora zrihtat. Samo v Sloveniji!

    @dorothy: Se strinjam!

  • Odgovori nevenka 24. 2. 2010 at 5:52

    Ne vem zakaj ljudje nočejo razumeti oblačilnega kodeksa. Na pogrebih se ne oblačimo načičkano, na porokah pa se.
    Za silvestrovanje se, za podelitev diplom pa ne. Nekako so oblačilna pravila nastala sčasoma in so odraz neke kulture. Gre za nekaj, kar je v bistvu splošno sprejeto.
    Veliko bolj naporno je sledeče, formalno oblačenje za službo. Mi imamo formalne vse dneve razen petka. V petek pa postavimo pred glavni vhod opozorilno tablo s katero se obiskovalcem opravičujemo za sproščeni slog oblačenja.
    In zakaj je to naporno, zato, ker je to za vsak dan enostavno predrago, ni da človek ne bi želel biti lepo urejen.
    Kljub predpisu, smo večinoma oblečeni v casual slogu. Ne gre prezreti, da so taki časi.
    Za posebne priložnosti, se pa ponavadi človek vsaj malo potrudi.
    Konec koncev je lepo, če se človeku nekaj dogaja, kar je drugače od običajnega. Mene prav veseli, da imam razlog, da se malo polepšam.
    Vsakdanje rutine sem itak naveličana.
    Vsaj včasih sem rada vesela lastne podobe in se potem tudi drugače počutim med ljudmi. V tem pa res ne vidim nič slabega.

  • Odgovori En odveč 24. 2. 2010 at 9:03

    Zakaj pa bi razumel oblačilni kodeks? Tarnate da morate biti tako in tako oblečeni, hkrati pa to zagovarjate!
    Jasno mi je, da se za svečane priložnosti oblečeš lepše, da na faks ne prideš v trenirki ali pa na pogreb v kričečih barvah. Ampak zakaj nujno kravata, rekelc, in hlače na rob?!

  • Odgovori NoMercy 24. 2. 2010 at 9:37

    koliko zblojencev tlači to zemljo, ker se njihovi fotri niso dogodku primerno nagvantali – so ga namakali brez “pull_owerja” 🙂 — pa vsi živijo samo do smrti 🙂

  • Odgovori Merlina Veldin 24. 2. 2010 at 12:05

    SE STRINJAM!!! KJE SO VAM MANIRE!!!

  • Odgovori jure 24. 2. 2010 at 13:47

    obleka ne naredi človeka. sredi zime so pa gojzarji zelo pametna odločitev.

  • Odgovori nevenka 24. 2. 2010 at 14:32

    Hja, saj ni res, pa je. Včasih dobim občutek, da bi se nekateri počutili dovolj svobodne in z dovolj neokrnjeno identiteto le, če bi bili zaviti v medvedjo kožo, z gorjačo pa bi tolkli po taktu…

  • Odgovori snakekan 24. 2. 2010 at 15:27

    Vsi vi nestrpneži, ki hočete imeti lepo oblečene osebke v ustanovah z visoko kulturo, zavedajte se osnovnega pravila svobode:
    vsak ima pravico, da počne karkoli si želi, dokler s tem ne škodi kakšni osebi.
    Kaj to pomeni v tem primeru? Da se lahko človek tudi gol pojavi v takih ustanovah in se mu NE SME oporekati. Razen seveda, če obstaja tam notri kakšna oseba, ki ima recimo hudo (in ravnokar izmišljeno) bolezen, da ob pogledu na nago telo, omedli in se torej lahko resno poškoduje. V tem primeru bi družba imela nekakšno pravico, da se omeji npr. “nagce”, če je seveda zadosti ljudi s tako (namišljeno) boleznijo.
    Kar se pa spodobnosti tiče – to, da se chefu zdi nespodobno nositi rdeče zelen reklc, je njegovo osebno mnenje in to naj ostane. Zaradi spodobnosti ali nespodobnosti nima nihče pravice drugega omejevati. Če pa kdo misli, da obstaja ta pravica, potem pa vam že zdaj povem, da se men zdi nespodobno, da pišete na tem blogu slovensko in torej od tega trenutka več ne smete pisati v tem (nečistem!) jeziku. Isto se mi zdi sneg nespodoben in od tega trenutka naprej ga bomo ukinili.
    Čim da hočeš uvedeti nekaj takega, kakor spodobno vedenje, omejuješ družbo. Zavedajte se tega ljudje božji! Še en zgodovinski primer: nekaj stoletij nazaj se je zdelo smetani zahodne civilizacije kot nezamisljivo in popolnoma neprimerno, da se nima lasulje na glavi ob pomembnih dogodkih. Če bi torej živel ljubi chef v tistih časih, bi pač trdil, da morajo pa ja vsi nositi lasuljo. “Kako nekaj so lahko tako nespodobni, da imajo samo svoje lastne lase na glavi?! Primitivci! Viva primitiva!”

  • Odgovori irena 24. 2. 2010 at 17:00

    okej, ne ljubi se mi brat vseh komentarjev pred mano :mrgreen:

    rada bi samo povedala, da se jaz nad točno tem pritožujem popolnoma vsakič, ko stopim v CD. še posebno nedoumljivo mi je svaljkanje plaščev po kolenih, medtem ko imaš na razpolago garderobo. v bistvu bi garderoba morala biti obvezna.

  • Odgovori chef 24. 2. 2010 at 18:48

    @irena, ti si taprava Dama!

    @snakekan: A si ti s planeta Zemlja?

  • Odgovori dr. Kac 24. 2. 2010 at 19:01

    Bolano, s cim vse si clovek beli lase!

  • Odgovori irena 24. 2. 2010 at 19:37

    and again – zakaj nihče ne opazi oksimorona v tem, da si vzamem čas, da drugemu poveš, da trati čas z bedarijo?

  • Odgovori irena 24. 2. 2010 at 19:37

    vzamem = vzameš

  • Odgovori snakekan 24. 2. 2010 at 23:58

    Chef, a je to vse kar lahko izrečeš? Nisem presenečen. Še enkrat da ti ponovim (če očitno nisi razumel moje marsovščine): vsak lahko obleče karkoli hoče na kakršnemkoli že dogodku. Če se nekomu to preprečuje, se krši osnovno človekovo pravico, tj. da lahko vsak počne svobodno karkoli, dokler s tem delovanjem ne škodi drugemu. In “napačna” obleka ne škoduje (in tako tudi ne škoduje tisto kar si ti predstavljaš pod pojmom “nespodobno obnašanje”). In na koncu koncev je primitiven tisti, ki ne dopušča različnosti in ne tisti, ki počne kar hoče.

  • Odgovori marš na drini 25. 2. 2010 at 1:07

    po moje je dovolj, da so uniforme predpisane za vojsko, policijo in kar je še temu podobnega. in ob tem se še spomnim na matjaža tankota, kako med prebiranjem novic zgoraj nosi reklc in kravato, spodaj pa bermuda hlače in natikače. večina teh družbenih norm je pač daleč od kakšnega posebej pametnega smisla.

  • Odgovori chef 25. 2. 2010 at 7:04

    @snakekan: Seveda je človekova pravica, da se obleče kakor hoče in seveda je človekova pravica tudi, da je tepec.

    @marš na drini: Ker so družbene norme brez pametnega smisla, je morda res najbolje, da se jih znebimo in raje mirno poprdveamo v javnosti ker, resnici na ljubo, s tem nikogar pretirano ne motimo.

    Ampak saj ni da bi debatiral z drvarji o čem drugem kot o lesu.

  • Odgovori Safet Ali-beg 25. 2. 2010 at 12:27

    Naš temeljni problem je v tem, da si očitno neznamo obleke oz. načina oblačenja ne znamo prilagoditi dogodku in prostoru.

    Seveda, vsakdo ima pravico obleči se tako, kot želi in takšen priti na katerokoli prireditev (če ga na njo spustijo) – je pa neumno.

    Sam se zelo dobro počutim v oblekah in jih rad nosim, a si v njih nekako ne predstavljam sprehoda, obiska rock koncerta, odhoda na morje, odgoda na počitnice, obiska gora… našteval bi lahko v nedogled.

    Kaj hočem reči? Vsi imamo nek svoj osebni stil, a svojevrsten osebni stil imajo tudi različni dogodki in prostori, čemur se, če že nismo preveč asocialni, “moramo” prilagoditi.

  • Odgovori marš na drini 25. 2. 2010 at 14:14

    @chef,

    saj tu se ne pogovarjamo o tem, da naj bi ljudje naokoli hodili posrani, ampak o komformizmu, ki dejansko nima nekega smiselnega vzroka. to je recimo podobno temu, kar so se spomnili v neki na novo nastali moskovski četrti bogatašev, kjer so čez noč prepovedali parkiranje vsakšrnih avtomobilov, ki grejo pod serijo kakšnega mercedesa S razreda.

    in če je že lahko razumeti razna šemljenja na kakšnih holivudskih zabavah, kjer se pač ti ljudje dejansko tržijo in med seboj tekmujejo kdo bo bolj omenjem v rumenem tisku naslednji dan, je pa to šemljenje navadnih smrtnikov nek čisti egotrip, ki se ne razume najbolje.

    mene osebno glede oblek ne moti nič. zaradi mene naj ljudje na take zadeve hodijo tudi v korzetih in frakih, če se pač v tem dobro počutijo. mi pa izpade malo otročje, ko pač imaš osebke, ki grejo v kak hugo boss kupit neko obleko, ki jim na koncu še izpade premajhna ali pa prevelika, samo zato, da potem s tem trikrat v življenju parodirajo na kakšni takšni maškaradi. v svojem real lajfu pa na okoli hodijo v kakšnih levy’s kavbojkah.

    @safet,

    “Vsi imamo nek svoj osebni stil, a svojevrsten osebni stil imajo tudi različni dogodki in prostori, čemur se, če že nismo preveč asocialni, “moramo” prilagoditi.”

    ti pozabljaš, da so ti dogodki in prostori nekaj, kar je pač ustvaril človek in kot taki so pač tudi podvrženi družbenim spremembam. če folk na te zadeve pač ne dere več v opravah iz začetka 20. stoletja, potem to ni znak neke krize vrednot ter podobnih pogruntavščin, ampak preprosti gre za to, da se časi spreminjajo. saj si konec 60ih tudi moral sedeti na stolu med koncertom the doors, dandanes pa bog ne daj, da bi s takega dogodka prišel neprešvican.

    skratka, welcome to reality.

  • Odgovori chef 26. 2. 2010 at 9:20

    @Safet: Ampak ti si uglajen človek. Pa še to. Ne samo, da se Slovenci norčujemo iz Čehov, tudi iz Bosancev se. Ampak ko pridem jaz v Sarajevo, padem dol, ko vidim kako so ljudje tam zrihtani, predvsem pa uglajeni.

    @marš na Drini: Midva morava najprej razčistit, ali je konformizem pozitivna ali negativna vrednota. Za moje pojme je pozitivna, dasiravno je res, da nikoli nisem bil konformist v smislu prilagajanja vsem mogočim debilnim pravilom, ki jih prinese lajf.
    Ampak bonton je pa koristna reč. Prdenje, cmokanje in podobno pa sodi v isti koš kot pravila primernega oblačenja. Tehnično gledano namreč ne bi smelo nikogar motiti, če sosed v gostilni sreba juho.

  • Odgovori nevenka 26. 2. 2010 at 9:31

    Upam, da bodo naše za na Evrovizijo vsaj oblekli in počesali, da se bom v zemljo vdrla samo zaradi “muzike”.

  • Odgovori jurček 3. 3. 2010 at 12:43

    Jazzovska? Glasba Paca je Jazzovska?

    Upam da si se zmotil.

    LP!

  • Odgovori Shajtana 3. 3. 2010 at 13:35

    Kar se tiče tega kakšne obleke se dobijo pri nas je to živa katastrofa. Naročijo neke poceni kose, s tem da seveda največ naročijo številke 34 ali pa celo 32, ker smo seveda vsi manekenskih mer pa visoki smo kakšnih 160 cm (govorim seveda za ženske) in potem tiste, ki smo malo izvenserijsko visoke lahko kupujemo hlače edino kakšnih skandinavskih znamk, ker so tam očitno že ugotovili (in prilagodili kroje), da je vsaka generacija malo višja. O tem, da k nam pošiljajo zastarele kolekcije niti ne bi…

    To, da se pa ljudje ne znajo ali pa nočejo vsaj približno spodobno obleč za kamorkoli je pa že drugo. Že ena primerjava je dovolj in sicer, če greš v Celovec kakšno soboto dopoldan (pa kakšno majhno mestece je v bistvu to…) in srečaš kup parov oblečenih športno elegantno, s stilom in okusom, tudi za na tržnico ali pa kavo. V Ljubljani srečaš kup parov od katerega je mogoče ženska v petkah in prekratkem krilu, moški pa v razvlečeni trenirki in majici z napisom vaškega avtomehanika.

    In zato tukaj javno priznam, da so “zrihtani” moški zelo rajcig. 😉
    Pa preden se kdo kej obregne ob mene je razlika med biti zrihtan in med biti fashion victim…zadnji niso privlačni.

  • Odgovori štulič 3. 3. 2010 at 14:15

    Ko boš naslednjič šel na Paca, razmišljaj o glasbi, ki jo poslušaš pa tud’ če maš kapuco čez Versache. (fotra vpraš??) 🙂

    http://www.youtube.com/watch?v=9-SXt7H-eUk

  • Odgovori chef 3. 3. 2010 at 15:17

    Haha, “majica z napisom vaškega avtomehanika”.

    Odlična!

  • Odgovori Shajtana 3. 3. 2010 at 19:59

    Heh, hvala 😉

    Drugače pa, a je treba vedno v ekstreme? Od kombinezona k kravati? Obstaja na miljone nians.

    Jaz enostavno zagovarjam primerno oblačenje, za vse priložnosti. Na kraj pameti mi na primer ne pade, da bi šla na kresovanje na Rožnik ali pa na piknik za Savo v miniki ali pa dolgem krilu, da kakšnih visokih petk niti ne omenjamo. Če ne drugega je strahotno nepraktično: usest se ne moreš, ker ti kikla leze, petke se zarijejo v blato in lahko še kakšen čevelj kje pozabiš, da tega kako gležnji in še kaj drugega lahko trpijo zaradi korenin in podobnega, sploh ne omenjam. Pa bi lahko bile petke še tako zelo moj stil, enostavno prevlada praktičnost/primernost.

  • Odgovori morje 22. 3. 2010 at 13:57

    @Chef, dobro ste zadeli poanto in se z vami strinjam.

  • Odgovori Kristina 22. 3. 2010 at 16:49

    Jasno in absolutno pravilno izraženo. Nič ne rečem za popoldanke mladinske matineje, ko se pač mladina odpravi(mo) v CD v jeansu, ker nas večina gre direktno iz šole.
    Za večerne predstave/koncerte pa brez milosti. In res, da ne govorimo o zelena/roza, rdeča/roza, vijolična/roza kombinacijah; pa še mrežaste hlačne nogavice povrhu.

    Ne bi se mogla bolj strinjati s tabo. Bravo.

  • Odgovori pikica 31. 3. 2010 at 14:09

    Šele danes sem prabrala tole. Moram povedati, da se v celoti strinjm z napisanim. Ob branju sem se spomnila na eno izmed opernih predstav.
    Lani so bili v teharski cerkvi Teharski plemiči. Sicer ni bila v celotni izvedbi.
    Za mano sta sedeli dve kao uglajeni gospe. Ena je drugi razlagala, da je bila že na tej predstavi v SNG Celje. Poleg tega ji je vseskozi razlagala, koga nastopajoči predstavljajo in kaj se dogaja. Ne vem kolikokrat sva se s fantom obrnila nazaj in jima s pogledom in prstom na ustih dala vedeti, da naj bosta tiho. Ampak ni zaleglo. Na koncu, ko smo ploskali, je ena izmed teh gospa začela udarjati s torbico po klopeh, da je le ustvarjala hrup, ker ni mogla več ploskati.

  • Odgovori Nergač » Na razprodaji 6. 1. 2011 at 18:01

    […] ene vrste za več blagajn. Tak logističen nonsens lahko uspeva samo v Sloveniji, deželi luzerskih primitivcev. Fotr me je zato že pred leti naučil, da je treba pri izbiri vrste seštevat, ne ljudi, ampak […]

  • Odgovori Nergač » Gilberto Gil v Cankarju 11. 4. 2011 at 18:01

    […] v avli2, tretja pa prešibka svetloba. Res, tipičen moderen socialističen objekt! Dodajmo še obiskovalce, ki se po opravi niti malo ne razlikujejo od tistih, ki hodijo v Stožice (ali na nogometni štadion v Lendavi), pa […]

  • Odgovori Nergač » Sacherca po dunajsko 16. 6. 2011 at 18:01

    […] ob 18:00 ob 18:00 pod Potopisi, miks Jaz sem sicer med tistimi, ki se znajo obnašat in jih bonton ne moti, vseeno pa se v kavarnah kakršna je Sacher na Dunaju, vedno počutim rahlo nelagodno. […]

  • Odgovori Nergač » Narod egoistov 12. 10. 2011 at 18:08

    […] pred vrati trgovine. Dihanje za vrat v vrsti ali butanje z vozičkom v hrbet. In konec koncev odsotnost občutka za izkazovanje spoštovanja s primernimi oblačili v Cankarjevem domu. Dojemanje bontona kot obremenitve oziroma kratenja svobode in ne kot sistema lažjega […]

  • Odgovori Nergač » Sproščeno na kulturno prireditev 3. 11. 2011 at 17:01

    […] sem se ozrl tudi po obiskovalcih in, hej, čudno! Nisem opazil nikogar, ki bil oblečen neprimerno, kot se to dogaja na primer v Cankarjevem domu. Čeprav veljajo Nemci za naprednejše, so v tem primeru pač še vedno konzervativni. Očitno je […]

  • Odgovori Nergač » Volčji otroci 19. 6. 2013 at 18:02

    […] pa pokojna babica kot otroka kar naprej gnjavili kako se moram prehranjevat, komu odpirat vrata, kaj obleči za v opero in druge malenkosti, ki se mnogim, žal, zdijo povsem nepomembne. Ko pridejo v Berlin ali v London, […]

  • Komentiraj