Volilna nedelja (zakaj se ne bo nič spremenilo)

Volil sem že zjutraj in šel kasneje še mimo sosednjega volišča. Ne na enem ne ob drugem nisem opazil osebe, mlajše od šestdeset let, precej visoka pa je bila zlasti koncentracija tistih, ki se že od daleč tako ali drugače razburjajo, ko vidijo Pippo. Mame dvigajo torbice visoko v zrak, stiskajo se k ograji, prestrašeno povprašujejo o morebitni nevarnosti in kolegicam razlagajo o nevarnih psih, ravno dovolj glasno, da slišim. »Psi na cesti! Pa tako veliki!« Psica pa na kratkem povodcu, z igračo v gobcu in tistim trapastim pogledom, ob katerem se večina nasmeji.

To so volivci, ki v jeseni svojega življenja oblikujejo slovensko politično krajino, medtem pa se mladina zajebava v Portorožu in Poreču, za kam dlje tako ali tako ni denarja, ne zdi se jim pa vredno volit po pošti ali predčasno. Hkrati v kafičih pizdijo nad zafurano državo, kjer so prek študenta komaj dobili slabo plačano službo, v kateri se osem ur dnevno predvsem ribajo med seboj in razmišljajo, kako bi status študenta ohranili nekje do štiridesetega leta.

Jebeš tako mladino! Polovici je vseeno, druga polovica pa ne misli s svojo glavo, kar se je lepo videlo na demonstracijah v organizaciji Študentske organizacije, lopovske institucije, kjer se kalijo državni politiki, študenti pa imajo od nje toliko, kot državljani od te države.

In ta država, kjer del težav izvira iz tihega konflikta generacij – česar še nihče ni uspel glasno povedati – ne more funkcionirati, če volijo samo starci, tisti, ki se imajo za najbolj zaslužne državljane, ker so štirideset let nekaj delali v obdobju, ko sploh niso poznali besedne zveze dodana vrednost, gradili so bajte s posojili, ki jih je odplačala inflacija, pri tem pa jim ni jasno, da je bila Jugoslavija vso svojo zgodovino nič drugega kot zaostala, na posojilih zgrajena država. Kar je, zanimivo, tudi sindrom samostojne Slovenije – ki so jo gradili isti ljudje.

Edina generacija, ki ne voli, pa je tista, ki za to sploh ni kriva. Ni vseeno, ali voliš, ali ne. Je pa vseeno, kdo zmaga, če vedno volijo eni in isti, večinoma tisti, ki jih čez deset ali dvajset let sploh ne bo več, so pa prekleto egoistični in jih boli kurec za potomce, ker so jim bolj pomembni predniki in penzija.

Prejšnja objava Naslednja objava

21 komentarjev

  • Odgovori filmoljub 13. 7. 2014 at 18:21

    Zdaj si pa prav lepo povedal bistvo, zakaj sem jaz (spet) volil za Stranko Chucka Norrisa. Poglavitno je, da sem (tudi tokrat) opravil svojo državljansko obveznost. 16. SCN ✔

  • Odgovori darja 13. 7. 2014 at 18:25

    Pri nas smo se malo organizirali in tastare prepričali !!! Samo ne SDS in PS!!
    Tamladi se itak ve, koga smo. Bomo videli …… Uf!

    Zjutraj si pa jasno videl samo starce, ki hodijo k maši.

  • Odgovori Matej Zalar 13. 7. 2014 at 19:53

    Jaz sem tokrat volil edine, ki so imeli normalen program, seveda pa sem vedel, da nimajo absolutno nobenih šans, tako da sem glede tega miren. Me pa rezultati vseeno presenečajo in če ne drži ugotovitev Janševih borcev, se nam mogoče celo obeta kakšna sprememba na bolje. Rekel bi, da je za to kakšen procent možnosti 🙂

  • Odgovori Seamus 13. 7. 2014 at 20:10

    Čisto zares me zanima ali bo kaj drugače! Verjamem sicer ne, samo na procent glasov pa upam, da bo.

  • Odgovori Laščan Zlatorog 13. 7. 2014 at 20:56

    Presenečenje volitev in smernice za v prihodnje je očitno Mesec in njegove ideje. Če Cerar in kampanija tokrat zajebe, imamo demokratičen komunizem. Ali pa ulice.

  • Odgovori Blaž P 13. 7. 2014 at 21:46

    Danes sem velikokrat zasledil poved v stilu: “…na volišču pa najmlajši štel 40.let.” Verjetno niste tam cel dan dežurali ali? Danes predstavniki moje “zahojene” generacije (let.86) spijo do poznih popoldanskih ur. Kar mi je čisto mimo. V glavnem….. hotel sem reči, da je skoraj utopično pričakovati, koga mlajšega od 25.let pred deseto uro zjutraj na volišču.

  • Odgovori Laščan Zlatorog 13. 7. 2014 at 22:17

    Hehe, res je. Naš je komi ulovil 19 uro. Po njegovem bi moralo biti do 24.00. Kdo pa ima čas čez dan.

  • Odgovori Zlobni 13. 7. 2014 at 22:50

    SDSovci imajo steklene oči, dokazovali bodo kako je njihova ljubezen do Slovenije neizmerna, zato bodo storili vse kar je v njihovi moči, da pride do ponovnih predčasnih volitev,

    Dokaz ? Današnje napovedi črnega moža ! 🙁

  • Odgovori Virenque 13. 7. 2014 at 23:18

    No, Zlobni, v kolikor katerakoli instanca razveljavi Jansevo prestajanje zaporne kazni, se o legitimnosti volitev vsekakor lahko ne samo resno vprasamo, ampak bo verjetno kar lepo jasno, da so bile nelegitimne. O legalnosti seveda ni govora, so bile legalne, o legitimnosti pac. Kot smo danes lahko slisalo od gospoda MC, se je lepo izrazil da noce (ceprav verjamem da kot priznan pravnik se kako dobro ve) lociti med legalnostjo in legitimnostjo. Tako kot vecina slovencev ne loci med enakostjo in enakopravnostjo, npr.

    Sem pa presenecen da npr. stranka kot je SLS ne pride v parlament. Se zlasti zato, ker so bili ena redkih strank s konkretnim programom in ker st a zadnja dva predsednika te stranke delovala precej pozitivno. Istocasno me uspeh NSi ne preseneca. Me pa zaradi butastosti, naivnosti in kolcanja po nekem bivsem sistemu sploh ne preseneca, da uspevajo stranke z enomesecno tradicijo brez programa (SMC) ali stranke katere skorajda zagovarjajo sistem samoupravljanja (Zdruzena Levica). Ampak vse to samo izraza kako nedozorel narod z neociscenimi lastnimi problemi in nerazumevanjem demokracije smo.

    Gospodu MC in druscini pa zelim vso sreco!

  • Odgovori Matej Zalar 13. 7. 2014 at 23:59

    Mislim, da se bodo morali pri SDS počasi sprijaznit z dejstvom, da so jih ljudje pač preprosto naveličani. Glede na visoko Cerarjevo zmago bi bilo utopično pričakovati, da bi volitve zmagali, če bi bil Janša na prostosti. Mene bolj skrbi popoln poraz desnice, ker razen SDS imamo v parlamentu samo še NSi, med vsemi ostalimi potem Bratuškina stranka dejansko izpade še najbolj zmerno (me pa jezi, da sta se not spet priguzila Möderndorfer in Vilfan).

    Zdaj lahko samo še upamo, da so bila namigovanja o Cerarjevi stranki bolj ali manj iz trte izvita in da bo Ehjavec končno ostal izven vlade. Sicer pa lahko prevzame kakšno novo ministrstvo, mogoče za gospodarstvo, to še ni bil, hehe.

  • Odgovori imon 14. 7. 2014 at 2:36

    Tole posploševanje in pi*denje nad mladino, ki ga je v zadnjih tednih precej, me kar pogreje .. Nismo vsi isti, ni res, da ne znamo razmišljati s svojo glavo in nismo se vsi zajebavali v Portorožu in Poreču ..

    Po eni strani bi vsi radi, da mladi gremo na volitve in izrazimo svoje mnenje, po drugi strani pa doma za mizo ravno ta mladina posluša, kako so vsi isti d*ek, da itak ne bo nič boljše itd. Hja .. Zakaj bi pa potem sploh šli na volitve če itak ne bo nič drugače?!? Gremo pač po liniji najmanjšega odpora in ne tratimo energije za volitve pa je.

    Sama sem oddala svoj glas in mislim, da bi morali na volitve VSI. Prav tako sem mnenja, da če se jih ne udeležiš, se pač nimaš pravice pritoževati. Pika. Če ti je res vseeno oz. ne podpiraš nobene stranke oz. kandidata pač oddaj glas po načelu “glasujem za najmanjše zlo” ali pa oddaj neveljavno glasovnico. Do tega imaš vso pravico. Nizka volilna udeležba naših dragih politikov pač ne gane prav dosti. Morda se bodo pa zamislili, ko bo npr. +/- 40% glasovnic neveljavnih?

    Druga stvar, ki mi dvigne pritisk je pa to, da nekateri še vedno “živijo” v preteklosti. Briga me, kako je bilo x let nazaj. Hočem samo to, da mi bo jutri bolje, kot mi je danes. Briga me, da sta se Lojzek in Pepi pred x leti skregala in si od takrat mečeta pod noge polena, ki vedno zgrešijo cilj in udarijo po državljanih. Če nista sposobna sodelovati v skupno dobro, pač spakirajta svoje kanglice in lopatke pa mrš iz našega peskovnika. Verjamem, da velika večina ve kaj mislim, za ostale pa dodajam primer:
    Lojzek želi dodati/zamenjati pesek v peskovniku in Pepi je proti izključno zato, da .. je proti. Nima veze to, da se bo z novim peskom tudi on lažje igral. Ne. On je pač proti. In v primeru, da želi Pepi zamenjati dotrajano ograjo okoli peskovnika je proti Lojzek. Zakaj? Da je .. proti. Nima veze, da tako pesek ne bo uhajal iz peskovnika in bo zato tudi Lojzku bolje. Namesto da bi stopila skupaj in podprla dobre ideje za skupno dobro sta pač .. proti.

  • Odgovori Zlobni 14. 7. 2014 at 6:10

    Saj imaš čisto prav imon.
    Srep steklen pogled černička pove, da se niso v stranki nič naučili in bodo rušili, zapletali, ter na vse mogoče načine ovirali.

    Nobenega zanosa in navdušenja ni več pri ljudeh, tudi pri zmagovalcih je zadrega, ne vedo ne kod ne kam .
    Bedno !

  • Odgovori Virenque 14. 7. 2014 at 11:18

    imon, ne bi se povsem strinjal. Res je, da moramo stremeti v preteklost, zgodovina je “sunk cost” in je ne moremo vec spremeniti. Se pa iz napak v preteklosti lahko in bi se tudi morali uciti ter za Slovenijo se bolj pomembnejse, v kolikor zgodovina ne bo razciscena, tudi sedanjost ne bo funkcionirala. Ti si mogoce z zgodovino neobremenjena, ker se te ni dotaknila, saj si premlada. Marsikateri politik z zgodovino je obrmenjen, ker je bila del njegoveva zivljenja. Torej imas dve opciji…ali ne voli teh starih obrazov, ki so obremenjeni s preteklostjo, katere slovenci nismo nikoli pocistili ali pa se sprijazni, da tako bo, dokler ne spisemo slovenskega zgodovinskega ucbenika, ki bo opisal resnicno zgodovino.

  • Odgovori Minima 14. 7. 2014 at 13:40

    Ne strinjam se z napisanim o pasivni mladini… Tudi jaz in kar nekaj mojih kolegov se je “zafrkavalo” v Portorožu, vendar smo šli na predčasne volitve oz. smo si volišče prestavili na Obalo.

    Ni nam vseeno in s svojo glavo mislimo še preveč…

  • Odgovori Matej Zalar 14. 7. 2014 at 13:44

    Pardon, kakšnih deset procentov je tudi takih, ki dejansko mislijo s svojo glavo. Nekje med mladim in človekom v srednjih letih sem pa tudi jaz, tako da kritiziram lastno generacijo.

  • Odgovori imon 14. 7. 2014 at 13:57

    Virenque, saj ravno zato. Zgodovina se je zgodila, bilo je lepo in malo manj lepo. Verjetno je to tudi precej subjektivno in odvisno od tega koga vprašaš. Zgodovine se ne da spremeniti, kar je bilo je bilo. In če se spotikamo in gledamo nazaj, ne bomo prišli nikamor. Trenutno je situacija pač takšna, da lahko rečem, da imamo pred in za sabo en kup, hja .. gnoja (poljubno lahko tudi peska/betona/zemlje). V velikost teh kupov se ne mislim spuščat, ampak če bomo gledali oz ker gledamo preveč nazaj se bomo grdo zaleteli v tega pred nami. So nekatere stvari, ki bi jih verjetno res morali razčistiti in počistiti, ampak na ta način gremo lahko nazaj vse do praveka. Brezveze odpirati stare rane. Krivice so se dogajale včeraj. Ampak krivice se dogajajo tudi danes in dogajale se bodo tudi jutri! Nikoli nisem trdila, da je treba na zgodovino popolnoma pozabiti. Lahko pa se iz nje kaj naučimo in pozabimo na pričkanje, ki ne pelje nikamor. Pod kožo smo vsi krvavi, pa ni važno ali si na zunaj zelen, oranžen, bel, črn, vijoličen, kosmat, depiliran itd.

    Da skrajšam: Bistvo, kar sem želela povedati je, da je treba dobre ideje podpreti in da je vseeno iz katerega “tabora” oz od katere osebe prihajajo.

  • Odgovori Aleph 14. 7. 2014 at 14:10

    Za volivce SDS-a so še kure intelektualke haha

  • Odgovori Rak stari 14. 7. 2014 at 19:45

    @Aleph – še kar precej se boš moral napenjati, da tudi ti dosežeš vsaj nivo – kur

  • Odgovori Rak stari 14. 7. 2014 at 19:52

    Sva srečala danes z ženo, oba upokojenca seveda, danes na morju znanko, tudi upokojenko, ki je dejala, da je volila zato Erjavca, ker bo po njegovem predvolilnem zagotovilu vsaj regres spet dobila. Pa ji je dejala žena, da bo kmalu ugotovila, da je tako na suho v življenju ni še noben dedec nategnil. jaz pa sem dodal, da ob tem nategu tudi nobenega orgazma ne bo doživela. A do naslednjih volitev bo itak na vse spet pozabila ….

  • Odgovori Matej Zalar 14. 7. 2014 at 22:40

    @Rak: Hehe, to je variacija ljudskega reka: “So na televiziji povedali.”

  • Odgovori CavemanGorak 16. 7. 2014 at 13:53

    Oj no, malo bolj popustljivo do nas mladine. Trenutno sem ravno na pragu tega, da se vržem med morske pse, preneseno, kjer bi aktivno moral iskati službo, pa med vrstniki ne poznam veliko ljudi, ki bi imelo službo, tisti, ki jo pa majo pa nimajo neke perspektivne službe. Beri, en položaj za naslednjih 20 let za minimalca, možnosti napredovanja nikakve. Torej ne ravno obetavno. Imam znanja ampak jih tu ne morem unovčiti, v tujini so me precej lepše gledali, kot pa tu, kjer sem na koncu delal za drobtinice, kar v bistvu še sedaj. Na koncu vidim, da bom res moral ven, samo zato, da bom lahko dobil človeku dostojno službo. Zakaj pa sam ne štartaš posla, če si tako dober? Hja, Matej, sej si sam ziher imel izkušnje z neplačniki, imam kolega, ki ima svoj posel, cela vrsta neplačnikov, čisto vsak, od malega do srednjega podjetnika s katerimi sem se pogovarjal ima probleme z neplačniki. Ja, sej je še zmeraj večji delež plačnikov, pri meni trenutno je taka situacija, da moram prosjačiti vsakega za plačilo po tri mesece in če imam srečo, ga dobim. In me počasi že grize in popizdevam nad tako situacijo.
    Volit sicer sem šel, razočaran sem nad rezultati, ker v času ko potrebujemo radikalne spremembe se ljudje oklepajo padlih idolov. Ne ne, bomo se raje med sabo kregali pa tudi če zraven država potone.
    In potem mlademu volilcu povedati zakaj je treba voliti med samimi preveč znanimi obrazi, s programi, kot je cerarjevih 50 točk, ki so za zjokat, ko pa izgleda kot da ni neke rešitve pred vrati z volitvami. Kljub novi koaliciji zelo dvomim, da se bodo moje možnosti za službo tu, kjer bi načeloma rad bil, povečale. Torej ni zaupanja v državo med mladimi. Nobenega.
    Zakaj pa še vztrajam? Hja, nisem še zbral dovolj jajc in denarja da grem na mah probati v tujino.

  • Komentiraj