Vozi nas vlak v daljave

Kolega s Primorske se je še pred kratkim pridušal, da se k staršem v Koper še vedno ne more peljat z vlakom, zato me je nemalo presenetila novica, da se je mogoče na EXPO v Milano ugodno peljati s Slovenskimi železnicami.

»Do Trsta s »shuttle servisom« Slovenskih železnic,« piše na spletni strani SŽ.

Da nas Slovenske železnice v Milano peljejo s kombijem se groteskno, če že ne bizarno, verjetno ne zdi samo meni, ampak tako je pač v Sloveniji. Kako torej poteka vožnja s Slovenskimi železnicami v Trst?

Kombinirano vozilo z 8+1 sedežem ali avtobus potnike na ljubljanskem kolodvoru pobere ob 5.10 zjutraj. S kombijem vas odpeljejo na razviti zahod, kjer vozijo vlaki. V Trstu se na italijanski hitri vlak vkrcate ob 6.38 in na milansko železniško postajo ob razstavišču pridete ob 11.21. Potem imate, kot piše na spletni strani SŽ, »čas za ogled številnih paviljonov na svetovni razstavi«. Natančneje: pet ur časa. Vlak ob 16.35 odpelje nazaj v Trst, tam spet prestopite v kombi Slovenskih železnic in doma ste malo pred enajsto uro zvečer.

Česa takega ne bi privoščil niti najhujšim sovražnikom. Seveda verjetno nihče ni tako nor, da bi šel samo za en dan, ampak napisano je tako kot da si po šestih urah na poti celo svetovno razstavo, ki jo organizirajo vsakih pet let in za katero ljudje kupujejo sezonske vstopnice, ogledate v petih urah.

Zaradi takih fenomenov se ob omembah, da je Slovenija srednjeevropska država, kvečjemu cinično nasmehnem. Kam zares sodimo, ugotovim na vsakem mednarodnem dogodku, ko Slovence redno uvrščajo med Vzhodnoevropejce. Slovenija geografsko res leži sredi Evrope, a geopolitično je kvečjemu na njenem robu, gospodarsko malo, praktično pa precej dlje. To postane jasno takoj, ko želite odpotovat – na primer v Milano. To bo zdaj pol leta s Slovenskimi železnicami sicer mogoče, potem pa ne več. Če greste iz Ljubljane v Benetke, boste potovali čez Beljak. Dobrih šest ur.

Južno železnico so dogradili leta 1857.

Leta 2015 je najboljša možnost GoOpti.

Mimogrede vozovnica za pot s SŽ v Milano in nazaj stane 135 evrov. To res ni veliko – dokler ne potujeta dva. V tem primeru je avto cenejša – in hitrejša – možnost. Po Via Michelinu je strošek poti z avtom v obe smeri okoli 180 evrov, dodajmo še 12,20 evra za parkirnino. Če gredo štirje, je strošek zanemarljiv.

Prejšnja objava Naslednja objava

7 komentarjev

  • Odgovori Alizej 6. 5. 2015 at 20:18

    Tudi GoOpti ni več tako ugoden, kot je bil na začetku. Če gredo trije ali več, je za Benetke ali Treviso že za preračunati, ali se bolj splača z avtom. Če upoštevaš še izgubljeni čas (po njihovih pravilih te lahko pustijo čakati 4 ure), v katerem se zavlečeš v kakšen (drag letališki) pajzl in še tam nekaj zapraviš, pa sploh niso več ugodni.

    Slovenskih železnic itak ni za komentirati. Da pridem z avtom iz Kopra v Maribor, tam opravim sestanek in se pripeljem nazaj v Koper v istem času, kot bi ga porabil za pot z vlakom v eno smer, je tragikomično.

  • Odgovori Seamus 6. 5. 2015 at 20:36

    Za družino je GoOpti neugodna rešitev. Ceneje je, če greš na letališče s svojim avtom in tam plačaš parkirnino. Pri tem čas čakanja sploh še ni vračunan.

    • Odgovori Tomaž 8. 5. 2015 at 14:57

      Res je. Lani smo dali 105 € za parking za 1 mesec v Benetkah. Sploh, če imaš otroke, je lažje potovati z lastnim avtom, da se ustaviš po potrebi ipd.

  • Odgovori Seamus 6. 5. 2015 at 20:48

    Aja, glede SŽ – ni vredno komentarja!

  • Odgovori Gregec 7. 5. 2015 at 8:16

    Ej, ampak je že bistveno več kot nič. Nekdo je vsaj začel razmišljat in ponudil nekaj, kar lahko v sedanjem stanju ponudi. Glede na obupno izhodiščno stanje pozdravljam čisto vsako iniciativo SŽ, to je napredek!
    Ne ga spljuvat, nekdo v tem dinozavru se trudi in če jih bo zdaj dobil po glavi, smo spet na začetku…

  • Odgovori Matej Zalar 7. 5. 2015 at 11:38

    @Alizej: Ja, tudi mene je zadnjič GoOptijeva cena kar malo presenetila – čeprav so bile, resnici na ljubo, bolj presenetljive njihove nizke cene. Človek se je že moral vprašat kako se jim sploh splača.

    @Seamus: Seveda, tudi Markun, ki prevaža od Ljubljane do Brnika, se zares splača samo tistim, ki potujejo sami. Za 9 evrov te pobere tako rekoč pred vrati, cena pa se taksiju približa šele pri treh potnikih. Seveda je noro že to, da sta Markun in taksi praktično edini možnosti za prevoz iz LJ na Brnik, ampak to je že druga zgodba 😀

    @Gregec: Seveda imaš prav. SŽ niso krive, da država noče zrihtat proge.

  • Odgovori katarina 7. 5. 2015 at 17:12

    ni problem razsuta proga od lani…časovna razdalja dunaj-trst je mogoče 10min krajša kot ko so progo odprli 150+ let nazaj….to je osnovni problem

  • Komentiraj