Vsi tekači, vsi enakopravni, vsi nori

Potem ko so v Delu objavili komentar Jele Krečič Dober tek, je tekaški svet podivjal in tudi jaz sem dobil nekaj predlogov, naj napišem kaj si o tem mislim. No, predvsem si mislim, da lahko danes komentarje očitno piše skoraj čisto vsak. Mimogrede ravno danes sem malo bolj natančno bral Dnevnik in samo gledal kakšne neumnosti pišejo njihovi komentatorji. Vrhunec je bil prispevek Mirana Šubica Pizda.si.1 Kaj, vraga, je hotel povedati, ne vem, ampak toliko brezveznega nakladanja si lahko privošči samo slovenski časnik!

Edini res dober prispevek je v tokratnem Dnevniku napisal Urban Praprotnik, tudi avtor v reviji Tekac.si, ki se je lotil komentarja na – Dober tek, seveda. Jaz sem svoj piskerček prihranil za uvodnik revije, ki je od včeraj na voljo na prodajnih mestih po Sloveniji. Malo več o vsebini tukaj, naročite jo lahko tukaj ali na Facebooku.

Vsi tekači, vsi enakopravni, vsi nori

Pred časom smo lahko v Delu brali mnenje Jele Krečič z naslovom Dober tek, v katerem je avtorica problematizirala tekanje mimo ljubljanskih lokalov v središču v Ljubljane in s tem povzročila naval besnih tekaških komentarjev.

Če inkriminiranega prispevka še niste prebrali, ga lahko najdete tudi med povezavami na naši strani na Facebooku. Po prvih vrsticah sem bil prepričan, da gre za sarkazem, proti koncu pa sem začel verjeti v dobro zamišljeno provokacijo. Enako si mislim še zdaj, ker enostavno ne morem razumeti, da bi nekdo pri polni zavesti pisal takšne neumnosti, četudi je posedanje po kavarnah zanj glavni smisel življenja. Seveda je nujna značilnost provokacije po navadi vsaj nekorektnost, če že ne žaljivost ali celo sovražnost.

Tudi v slovenski družbi, če jo imajo nekateri za še tako nazadnjaško, homoseksualnost ni več tabu. Istospolni se sicer soočajo s celo vrsto težav, od kršenja človekovih pravic naprej, a vendar nobenemu mediju niti na misel ne bi prišlo, da bi objavil prispevek avtorja, ki bi geje pošiljal nekam, kjer pač ne bi motili tistih, ki v lokalu mirno srebajo pivo. Tega ne bi objavili niti, če bi šlo za provokacijo, in to zato, ker bi bili geji ob takšnem prispevku užaljeni. Dvomim, da bi takšno provokacijo kdo razumel. Večina tekačev je bila razžaljena tudi zaradi prispevka Dober tek in tudi sam si še nisem na jasnem, kako naj si ga razlagam. Provokacija je torej uspela. Njen namen pa mi ni jasen. Je Jela Krečič izboljšala svet? V redu, razjezila je tekaško srenjo in morda se doma hahlja, kako so vsi neumni, ker je nihče ni prav razumel. Ampak rešila seveda ni ničesar, razen svojega honorarja.

Dejstvo je, da se ljudje tekačem večinoma ne posmehujejo, čeprav nas imajo mnogi še vedno za malo nore, tudi v tako odprtem – o tem bi seveda lahko razpravljali – mestu, kot je Ljubljana. In kaj si o tistih, ki v modnih oblačilih zvečer joggajo po ljubljanski promenadi, mislijo tekači? V marsikateri družbi jih imajo za pozerje, morda kdo celo zaničljivo prhne, da sploh niso tekači. Zakaj? Ker šik oblačila dokazujejo, da ne gre za resnega tekača? Ker so za tek rezervirane izključno neobljudene površine? In kdo lahko sodi, kateri tekači potrebujejo ali ne potrebujejo najdražjih športnih ur?

Zakaj se ne bi raje pustili pri miru?

Lepe punce naj tekajo po mestu v roza hlačkah, dobro razviti fantje naj na svojem prav nič tekaškem bicepsu kažejo najnovejši pametni telefon, Jela Krečič naj v miru provocira, nekdo četrti pa naj se žene za osebnim rekordom na naslednjem maratonu.

Vsi smo tekači. In vsi smo malo nori.

  1. Ki po mojem nima nobene zveze s spletno stranjo na naslovu pizda.si. []
Prejšnja objava Naslednja objava

52 komentarjev

  • Odgovori Urška Sonček 30. 5. 2013 at 18:11

    Jaz sem tudi najprej mislila, da gre pri njenem članku za sarkazem. Vse skupaj se mi je zdelo preneumno in otročje, da bi lahko bilo resnično mnenje avtorice.
    Če bi to zapisala na blogu bi še nekako razumela, na spletnem časopisu pa tak članek nima kaj iskati.

  • Odgovori prvafaca 30. 5. 2013 at 18:45

    morilec dreves…

  • Odgovori laufar 30. 5. 2013 at 22:18

    Marko Račič, tudi jaz bi bil rad tako bistrega uma, ko bom, če bom, njegovih let!

  • Odgovori Janč 30. 5. 2013 at 22:56

    Jela Krečič, kapo dol in globok priklon. Tako briljantnega članka že dolgo ne.

  • Odgovori Janč 30. 5. 2013 at 23:15

    Opazovanje debeluhov ali maratonskih shirancev, kako oblečeni kot pirhi v Telebajske, zaripli v obraz lovijo sapo, kot da jih bo vsak čas pobralo, je približno ravno tako appetitlich, kot opazovanje sezonske gonitve jelenjadi.

    To pač ni za promenado. Razen v Ameriki, če bi jo tam seveda imeli.

  • Odgovori Feri Naf 30. 5. 2013 at 23:47

    V resnici je Ljubljana tako polna lokalov, da kdor živi v krogu 500 m od prešerca, nima šanse, da gre tečt, ne da bi šel mimo vsaj treh lokalov. Pozer gor al pa dol.

  • Odgovori filmoljub 31. 5. 2013 at 7:22

    Medklic: nadležni komentator prvikurac s svojimi drevesi niti zanimiv ni več, mogoče bi ga lahko začel brisat. Samo predlagam.

    Nisem športnik takega ranga kot avtor bloga ali marsikdo med komentatorji, a vendarle rekreativno tečem in vem nekaj: urbani tek (ja kje boš pa laufal, če pač živiš v mestu) je v svetovnih metropolah od New Yorka do Pariza trendovski znak novodobne omike in premika človekove zavesti od institucionalizirane mestne eksistence nazaj k prvinski naravi — skratka, znak osveščene omike in civiliziranosti. Za razliko od smrdljivih balkanskih riti, ki dneve in večere preživljajo za mizico ob pijačkah in kofetkih in opravljanju, ker so za karkoli drugega pač preveč zabiti in zavaljeni. Razumem, da človeka moti marsikaj, kar je drugačno od njega samega (že zgolj zato), ampak potem se lahko začnemo usajat tudi nad ptiči in turisti in domačimi žiovalmi v mestu in delavci, ki obnavljajo ceste.

  • Odgovori Vanja 31. 5. 2013 at 8:15

    Se strinjam! In menim, da je ga. Jela ena zategnjena babnca, ki si globoko v sebi želi pridružiti tistim, ki jih tako odkrito prezira.

    Na tvoj zadnji odstavek pa dodajam: in nekdo peti naj teka pozimi po Rožniku v kratkih hlačah! 😉

  • Odgovori chef 31. 5. 2013 at 8:23

    @Janč: Raje gledam zavaljenca, ki se ukvarja s športom, kot zavaljenca, ki omikano pije pivo na letnem vrtu nekega trednovskega ljubljanskega lokala.

    @filmoljub: Da bi bolniku priskrbel to zadovoljstvo? Saj nisem nor! Meni se zdi manj pomemben od crknjene bolhe.

    @Vanja: Seveda, naj teče v kratkih hlačah po Rožniku, ampak za take bi jaz podražil prispevek za zdravstveno zavarovanje.

  • Odgovori Simona Rebolj 31. 5. 2013 at 16:22

    Uau, kakšen mentalitetni debakl od prispevka. Res perla.

    V bistvu je neustrezno, da bi se tak komentar na splošno degradiralo in izoliralo na neko vojno med tekači in barskimi popivkarji ali kavičarji.

    Jela Krečič neznosno stupidno pristopi k temi na način, da nam bo budalam razložila, zakaj se počutijo barski martinčki bojda izzvani s podobo mimoidočih, v tem primeru pač tekačev, pa bi bilo zato vsem razumljivo, zakaj ni nesprejemljivo, da barski plazilci nadlegujejo mimoidoče, jih šikanirajo z buuu in fuj. Zato, pravi tepka, naj se tekači spokajo na neke svoje steze. Necivilizirano avtorico tega izbljuvka očitno ni nihče v življenju pojasnil ali pa tega ni ponotranjila, da smo take burke že dajali skozi. Da vemo, zakaj frustrinani šovinisti občutijo gnev do deklet, ki so na primer privlačne in se še seksi oblačijo. Da vemo, zakaj so gojili mentaliteto, da ker vzbujajo njihovo pozornost, imajo bojda pravico za njimi žvižgat ali pa jih ozmerjat s kurbami, buuu, fuuj itd. In ne samo to. Prenekateri so menili, da jih imajo zaradi svojih osebnih občutkov izzvanosti (čeprav jih dekle ne jebe pet posto, v čemer je ravno problem) pravico celo fizično ogrožat. Jih posilit na primer. Take kurbe naj se ne sprehajajo po cesti, ampak naj se spokajo na tekaško progo, pardon, v bordel. Vemo, kar gospe očitno ni jasno, da se je marsikateri rasist, ki je posedal na kavici, počutil izzvanega, ko je po pločniku, za katerega je bil mnenja, da je njegova last, prilomastil zamorec, pa se je zaradi ogroženosti svojega teritorija počutil izvanega, da vrešči fuj, buuu, niger ali da ga celo lastnoročno odstrani in napodi tja, kjer mu je mesto. V drugo državo pač. Konec koncev lahko izjemne frustracije vzbudi že mimohod nekoga, ker je na primer vitek. Pogled debelega na vitkega sprehajalca lahko v frustrirani psihi, kar je povsem oseben problem, sproži občutke izzvanost, da na primer ta oseba noče jest samo zato, da njega zajebava in mu vzbuja slabo vest in je zato zadovoljnejša, srečnejša. In zdaj nam je Jela krečič predstavila novo verzijo frustrirancev, ki jih zmoti pogled na tekača, ki skrbi za svoj fizis in moti duševni mir lenuharskega barskega molja. To bi morali razumet, pravi tepka. Ob tem pa seveda zelo naivno blebeta o skrbi za duha versus skrb za fizis. Izjemno zanimivo in močno mora bit kramljanje tistih po barih, ki se jim zdi pač bolj zanimiv tekač, ki prisopiha mimo in predvsem bolj pozornosti vreden od kramljanja ob omizju. Nekaj ne štima. Jaz ob zanimivih ali vsaj zabavnih kramljanjih v baru mimoidečih sploh ne opazim. Se morajo rpecej bolj potrudit od tega, da zgolj pritečejo, pripetkajo ali pripešačijo mimo.

    Ne samo to. Gospa se ni spotaknila na primer ob določene kolesarje, ki res velikokrat s svojo neprilagojeno vožnjo po pešpoteh konkretno fizično ogrožajo pešce. Niti ni na primer napletla, da se tekači bojda v kogar koli zaletavajo ali ga izrinjajo s poti. Ne, ne … problem je, ker so in naj zginejo na tekaške proge, ker vzbujaje pri določenih primitivcih občutke frustracije, da ne morejo v miru vodit svojih nezanimivih in praznih klepetov ob kavi ali celo piru. Gospa je mnenja, da je pomembno prispevala k razsvetljenju nas budal, kakšne notranje občutke lahko tekači, še posebej če so fensi oblečeni, vzbujajo pri frustrirancih po barih in da bomo zdaj razumeli, zakaj jih je treba napodit med sebi enake na neke tekaške proge. Mi pa, upam, danes že razumemo, zakaj nima nihče pravice preganjat in šikanirat seksi deklet, ker vzbujajo frustre v duhu primitivcev in zakaj nihče nima moralne pravice nadlegovat verbalno ali celo fizično nekoga zgolj na rasni, nacionalni ali kakršni koli pojavni podlagi. Ja, tudi tekačev ne.

    Neverjetno. Neka pisunka je ustvarila novo skupino možnih posameznikov, nad katerimi naj bi se imeli frustriranci pravico izživljat, ker jih razumemo, kako globoke so njihove frustracije. Kava jim pade iz roke od zakompleksanosti, ker ne skrbijo za svoj fizis, ko zagledajo seksi tekačico. In ker bi radi ohranili duševni mir in sploh so mirovniki predlagajo razumevanje in odstranitev tekačev. Za znoret! V Sloveniji res ni dna za primitivizem in slaboumje.

    Mimogrede … ravno včeraj sem zagnala halo zaradi nekega pijanega popivkarja v baru na pločniku, kjer sem šla pač mimo, kot že večkrat, ker drugače ne gre, če hočem v trgovino. Pa je budalo mislilo, da lahko malo vrešči za mano in me verbalno nadleguje s primitivizmi. Verjetno bi morala razumet, kakšne globoke frustracije lahko s svojo pojavnostjo in gibanjem mimo povzročim kakšnemu norcu in naj se spokam med sebi enake. Bom gospo Krečič ob neki priložnosti povprašala, kam naj se spokam.

  • Odgovori Aleš 31. 5. 2013 at 20:47

    @Simona Rebolj: Rad bi se ti opravičil, ker sem te v preteklosti postavil ob bok Iztoku Gartnerju (kar je HUDA HUDA obsodba!). Res si takrat precej težila, ampak priznam, da sem udaril mimo. Sicer si me označila za debiloida (ali nekaj podobnega na *.id), tako da sva (upam) kvit.

    Dober zapis!

  • Odgovori Aleš 31. 5. 2013 at 20:57

    btw, vem, da je off topic, vem, da se mora revčka ignorirat, niti ne želim obširne debate ali komentarjev na to temo, ampak si ne morem pomagat;

    @prvafaca: kaj je narobe, če človek podre suho, bolno oz. mrtvo drevo?

  • Odgovori chef 31. 5. 2013 at 22:48

    Najbolj šokantno je spoznanje, da so mnogi komentatorji še bolj zabiti kot @prvafaca.

  • Odgovori Janč 31. 5. 2013 at 23:45

    Wow, ni bolj agresivnega in brezkompromisnega napada, kot ko ženska napade žensko.

    Žal ta napad oz. bolje rečeno neartikulirani izbruh agresije ni bil tako sexy kot tale spopad na 5:30:
    http://www.dailymotion.com/video/xh50cduran-duran-girls-on-film-uncensoremusic

    Kar pa se zategnjenosti tiče, Chef, poznam dva maratonca, ki sta zelo zategnjena. Pač po principu, v srednjem veku so svoje telo disciplinirali z bičem, dandanes nekateri (!) to počnejo z maratonom.

    Seveda pa poznam tudi tekače, ki to nikakor niso.

    Je pa zategnjenost zanimiv fenomen, eni mu rečejo tudi kultiviranost ali disciplina. Nasprotje je seveda razpuščenost. Tudi tu je sredina pač zlata.

  • Odgovori Rado 1. 6. 2013 at 1:59

    V delu, kjer Jela govori o tem, da center mesta ni najprimernejši prostor za jogiranje, ima najbrž prav. Sam spadam med redne tekače in za tek vedno izbiram podeželje, naravo, ali v skrajni sili park.

  • Odgovori Grand Poobah 1. 6. 2013 at 8:34

    Chef, veš zakaj te mam rad. Ker ne cenzoriraš. Kljub temu, da se včasih ne strinjava (se ne nanaša na prispevek), pa cenim, da dopuščaš svobodo govora.

  • Odgovori chef 1. 6. 2013 at 12:48

    @Rado: Tudi jaz izbiram za tek PST in Rožnik. Če bi živel na Gornjem trgu, bi pa verjetno tekel tudi čez mesto, vsaj do Tivolija. Sicer ne vem kaj naj predlagamo tekačem iz središča mesta? Da do bližnjega gozda po mestu smradijo z avtomobilom? Se v tekaški opremi vozijo z biciklom? Ali delajo gnečo na avtobusu, kjer se bo nekdo vanje vtaknil, ker so neprimerno oblečeni za bus?

    Meni se zdi center mesta za joging neprimeren, nekomu drugemu pač ne. Nekaterim se zdi nesprejemljivo tudi, da se homoseksualci družijo v mestu.

  • Odgovori Janč 1. 6. 2013 at 13:57

    Kako se izogniti neprimerni opravi, kadar edina pot do parka ali gozda vodi čez promenado?

    Morda s streakingom.

    Za bolj kreativne in urbane pride v poštev tudi Urban Running (parkour).

  • Odgovori Simona Rebolj 1. 6. 2013 at 16:12

    Mi je jasna osebna prizadetost, ki v prispevku Krečičeve občuti varni pristan za svoje frustre in jih temu nivoju primerno kot mali otrok izrazi. Ni mi pa jasno nedostojanstveno osebno blamiranje s totalno neartikuliranim preočitne osebne užaljenosti polnim dodatnim komentarjem, ki bluzi o nekih neartikuliranih izbruhih jeze, pa vpleta neke napade ženske na žensko (pa mogoče še slabo eksistencialno stanje vedno manj zaščitenih kočevskih medvedov?) in pričakuje, da bo s takšnimi brezvsebinsko praznimi in temu primerno neartikuliranimi izbruhi zakamufliral svojo neumnost. Ko bi se vsaj vzdržal blejanja. Al’ kaj bi rad povedal, pa ti ne gre, ker na tak način pač ne more it, Janč? Sledi kakšna teorija o agresivnih in brezkompromisnih napadih na moške mogoče? Al’ ne, ker si morda pička?

    Sicer pa podpis pod repliko chefa na komentar Rada tipa “jst se pa nkol za večerjo ne bašem s tortico, ker to baje redi, zato hočem na ves glas povedat, da je takšno početje po šesto uri zvečer v restavracijah povsem neprimerno … blabla …” Đizs! Jst, jst, jst … A je še kdo doma?

  • Odgovori Simona Rebolj 1. 6. 2013 at 16:15

    @Aleš:

    Hvala za opravičilo. To cenim. Čeprav sem seveda pozabila, za kaj in kdaj je že šlo, ker je raznih osebkov na –id, ki čutijo osebno dolžnost, da opozorijo na svoj obstoj z –idnimi komentarji odločno preveč.

  • Odgovori Rado 1. 6. 2013 at 16:43

    “Sicer pa podpis pod repliko chefa na komentar Rada tipa “jst se pa nkol za večerjo ne bašem s tortico,”

    Lepo, da si se javila. Sem razumel sporočilo Simona – tudi jaz te imam rad. Sicer pa sva s šefom že zbližala stališča, namreč da so za tek boljši “placi”, kot je mestno središče. Pa tudi narava joginga je drugačna, kot pa je mestni sprehod. Cikcakanje tekačev (hitro gibanje) med sprehajalci pač vnese malo nemira med slednje. Je pa res, da je bil Jelin prispevek nekoliko nespretno napisan.

  • Odgovori Nataša 1. 6. 2013 at 18:12

    Nespretno?! Lol, Rado, nespretno je Mojca Mavec kopipejstala tuje kolumne, Krečičeva je prispevek napisala tako, da iz vsebine kar tuli, kako resno misli.

  • Odgovori darja 1. 6. 2013 at 22:17

    @Nataša Ga ni človeka, ki ga ne bi kdaj kaj ‘usral’.
    Zakaj ves čas mečete Mavčevi naprej en plagiat?
    Kaj želite?
    Da se obesi? Da izgine izpred vaših cenjenih, občutljivih oči? Da gre urejat okolico vaših ekološih kant?
    Kaj bi radi in zakaj že desetletje ne morete pozabiti tega?

    Pa nisem njena fanica. Takih kot je ona, in kot ste vi je ogromno. Množica! Verjamete?

    Tekači so pa zakon – jaz zdaj nekaj po RAVNINI tečem. 2 km na dan. Dober je vsak ki teče – mimo Prešerca ali po bankini ob regionalni cesti.
    Rado ima prav – če le imaš možnost, je pa tek zdrav samo v naravi, po travnikih, gozdnih stezah, že zaradi zraka.

    Jaz v telovadnice ne hodim samo zaradi qurčevega zraka!
    Kaj je lepšega, kot s polnimi pljuči zajet svež zrak?? (pa popit studenčnico in ….. 😛 vsaj naj sam po svoje zaključi 😀

  • Odgovori Janč 1. 6. 2013 at 22:23

    Simona, temu se reče projekcija.

    V mojih komentarjih ni nobene agresije, kvečjemu zafrkancija. Tudi v Jelinem tekstu ne, pa naj se z njenimi pogledi strinjamo ali ne.

    Tvoj včerajšnji prosti spis pa je težko brati drugače kot emocionalno nabiti napad, pa ne zgolj na vsebino teksta (pol od tega, kar ji očitaš tako ali tako sploh ni napisala), ampak na osebo samo. In to ne ravno na kulturen način.

  • Odgovori Simona Rebolj 1. 6. 2013 at 23:15

    @Rado:

    Ne, očitno nisi razumel sporočila. Moj komentar se je evidentno nanašal na komentar Jele Krečič in kasneje na tvojo neustrezno reinterpretacijo komentarja Jele Krečič, zato je vpletanje tvojega usklajevanja s stališči chefa popolnoma neumestno. Krečičeva namreč ni napisala kolumne, v kateri bi dobrohotno delila nasvete tekačem, kako nesmiselno in morda celo dihalnim organom škodljivo je intenzivno zasopihano vduhavanje onesnaženega zraka ob Celovški ali po mestnem jedru nasploh konec koncev. Niti se ni, kot sem v komentarju tudi omenila, spotikala ob morebiten neustrezen odnos tekačev do peščev. Ni problematizirala na primer zaletavanja tekačev v pešce, kaj šele v mizice, kjer mirni državljani skušajo napolnit duha ob kramljanju in srebanje kavice. Problematizirala je izključno le obstoj tekačev v mestnem jedru in kakšne frustrirane misli vse lahko povzroča kavičarju pogled na njih. Njene kavice so očitno sila dolgocajtne in duhovno nenavdihujoče. Ne le to. Izhodišče njenega prispevka je bilo celo opravičevanje drhali, ki za tekači tulu “buuu” in “fuj”, češ, na prvi pogled to deluje kot sovražni govor, vendar … Nič vendar! To je šikaniranje in drhaljenje. Ni pomembno, kaj kdo počne, kako izgleda itd. V kolikor neposredno ne ovira drugih, da počnejo svoje, nima nihče moralne pravice za nikomer tulit “buuu” ali “fuj”. In predvsem nihče nima nikogar pravice kamor koli preganjat, da ne bi motil frustriranega dušnega miru drugega. V tem je poanta! Ne v tem, da se greš ti ali kdor koli zdravstvenega svetovalca. Meni pač paše v petkah in večerni opravi ob kavici sredi nekega gostinskega vrta prižgat cigareto. Nekateri pa radi tekajo po usranem mestnem jedru in polnijo pluča z izpušnimi plini v domnevno seksi tekaških opravah. Njihova svoboda, pravica in odločitev. Očitno nisi razumel prispeka Jele Krečič, mojega komentarja pa itak nikoli ne.

    @darja:

    Ja, ga ni človeka, ki ga kdaj kaj ne bi usral. Večinoma tudi nehote. Mavčeva pa ni sproducirala en plagiat. Ampak se je žal na podlagi razkritja prvega plagiata kasneje po brskanju pokazalo, da jih je serijsko naštepala za en lep kupček. To v tem primeru pomeni, da si je s krajo “intelektualnih” stvaritev drugih prisvajala honorarje, kovala kariero in ugled (kakršen koli je že pač bil, glede na to, da je večinoma plonkala precej pocukrane tekste, ki so bili pač nekako v skladu z njenim svetom). V sferi prodajanja svojih misli v pisani besedi gre za najhujši moralni polom z več vidikov, ne le za krajo, pač v tem primeru intelektualne lastnine. Če ukradeš neko stvar, je to lahko v določenih okoliščinah nulti prekršek, celo povsem sprejemljiva nuja, v primerjavi s krajo miselnega potenciala drugih, zapakiranega v dovršeno pisno obliko, da bi jih prodajal kot svoje in se hkrati predstavljal javnosti kot osebnost, ki pač nisi ti. Seveda tega ne bomo pozabili. Kar ne pomeni, da se ne oprosti. Ne moreš pa pozabit in tud ni razloga za to. Vsaj do te mere ne, da bi se zdelo smiselno še kaj prebrat od takšne osebe. Niti ne zaradi plonkanja, ampak rpedvsem bolj za to, ker tako dejanje kaže, da bi človek rad nekaj bil, kar ni, in da za dosego tega cilja lahko tudi ne izbira sredstev. Kaj naj mi torej takšna oseba še pove o čemer koli? Me ne zanima.

    @Janč:

    Čemu se reče projekcija. Napiši natančno kaj si projeciral in kako. Vsebinsko.

    V Jelinem tekstu je direktno opravičevanje ljudi, ki za nekimi posamezniki tuli buuu in fuj. Ne samo to. Tudi direktno pozivanje k umiku teh oseb z ulic, zgolj na podlagi vzbujanja osebnih slabih občutkov ob pogledu na njih. Kdo bo naslednji?! To je mentalitetno gledano fašizem. In fašizem je agresija. Kam si hodil v osnovno šolo, da te tega niso naučili tako, da bi razumel?

    In tudi tvoje komentiranje, s katerim se obračaš name, je fašizem. Postavljanje trditev in obsojanje brez utemeljenih argumentov, kaj šele dokazov, je izvajanje nasilja nad človekom z vzvodom neupravičenega hujskanja, zavajanja in pripisovanja neresnic. Na tak način so potekali prizori izvajanja fašizma nad posameznikom in temu primerni zasliševalski postopki, ki v bistvu to niso bili. Vem, da se sliši kot pretiravanje in napihovanje, vendar ni. Ljudje s takšno mentaliteto, kot jo ti tukaj prodajaš v precej nedolžnih okoliščinah v primerjavi z vojnim stanjem, ste pač glavni kandidati za rekrutacijo v namene fašistoidnih maršev vseh sort.

    Kako si lahko zgolj za začetek pomagaš. Poslušaj se! Vsako trditev opremi s konkretnimi vsebinskimi navedbami, da bi sploh sam videl, kaj tumbaš v svoji glavi in zakaj. na tak način se učiš tudi poštenega dialoga z argumenti in dokazi, namesto fašistoidnega hujskanja in obsodb z neosnovanimi, lažnivimi trditvami. Kaj od tega, kar bojda jaz očitam Krečičevi, sploh ni napisala?! Konkretno navedi moje citate! Kaj v mojih komentarjih naj bi izražalo napad na osebo samo, kar celo naj ne bi imelo veze z vsebino?!!! Na način, na kakršen ti komuniciraš, lahko tebi ta trenutek pripišem, da si morilec. pa ne le suhih dreves. Zaenkrat ti pa s pojasnilom v paketu sporočam le, da komuniciraš in deluješ kot fašist.

  • Odgovori darja 1. 6. 2013 at 23:23

    @Janč Simona je nekaj posebnega. Jaz, običajna bejba lahko komuniciram s tabo. In te popeljem v ‘sanjsko deželo’.

    Simona je Carica. /njena fanica sem/
    Ne da vam dihat. Težko jo razumete 😀 – če sploh?
    In večina poklekne, utihne – ali kasneje pribije, da nima časa brat.

    Nekdo se je že zahvalil Chefu, ker nič ne briše.
    Hvala Chef. Tebe pa res spoštujem.

  • Odgovori darja 1. 6. 2013 at 23:30

    ….spoštujem….haha. Pišem ves čas ena poslovna jajca.

    V resnici te imam rada!

  • Odgovori luna 2. 6. 2013 at 8:43

    Jaz sem tud fenica Simone. In jo cist stekam, kaj pise…..in cisto nikoli ne postavi neke trditve, ne da bi jo argumentirala.

    V real lajfu hocem v komunikaciji samo to. Ampak to je tako visoka zahteva za vse okoli mene…..poslusam da sem zajebana, dosledna, od duhovnjakov, da me bo zjebal mental…..pa bi samo tak logicen sosled, kot ga Simona izpeljuje kot poezijo.

    Vecini tipov okoli sebe (tudi svojemu :-)) privoscim Simono za sefico…..mogoce bi se jim zacelo vsaj sanjat, kaj je retrospektiva.

  • Odgovori chef 2. 6. 2013 at 11:29

    Eno je artikulirano napisati, da je jogging zaradi narave dejavnosti, kakršna pač je, po mestu manj primeren kot jogging v naravi, s čimer se verjetno strinjamo skoraj vsi, nekaj drugega je pa bruhanje nesmislov. Pa ne zamerim toliko Jeli Krečič – ona je pač še ena izmed trap, ki rada piše. Zamerim uredniku, ki takemu pisunu sploh dovoli objavljat v – kao, seveda – etabliranem mediju. Prebral sem še nekaj njenih prispevkov in večinoma so totalno sranje, v katerem poveličuje kofetkarski lajfstajl, kot da je to bistvo vsega. Pri nas je pismenost tako obupna – to vem iz lastnih izkušenj -, da je včasih urednik nekoga vesel že samo zato, ker zna pisat. Mislim, tehnično pisat. In tako potem postane vseeno, če je ta pisun popoln tepec.

    Seveda kofetkanje ni bistvo vsega. Kot ni bistvo vsega to, da maraton tečeš pod 3 ure ali da se v mestu kažeš v najnovejših tekaških cunjah.

    Zdrava pamet je danes absolutno podcenjena in točno to je po mojem rak rana te družbe. 75 % ljudi je itak zabitih, 20 % jih misli, da so pametni (in od vseh kar naprej zahtevajo neke brezvezne argumentacije ali retrospektivo – kar koli naj bi retrospektiva v tem kontekstu že pomenila). Da družba sploh še kolikor toliko funkcionira, je pa zasluga morda 5 % ljudi.

    @luna: Ne želiš si v svojem osebnem odnosu težakov, kakršna sva s Simono Rebolj, verjemi. Bi ti pa privoščil.

  • Odgovori luna 2. 6. 2013 at 13:19

    Sef, verjemi, sem sama totalen tezak. Ki tudi misli, da je zdrava pamet popolnoma podcenjena. Z retrospektivo sem mislila sposobnost slisati in videti sebe s kolikor toliko objektivne distance.

    By the way…..tvojo zdravo pamet cenim….ampak veliko bolj sposobnost, da se zmigas sportat. Meni se zdi, da sem sposobna v lajfu vsega, samo svoje riti ne odpeljat sportat.

  • Odgovori luna 2. 6. 2013 at 13:37

    Oz. da bom jasna: totalno zoprne obcutke mi sprozate ljudje, ki ste fit in sportate….samo mi je istocasno jasno, da je to moj problem, ker nastavljate ogledalo moji lenobi. No, temu jaz pravim sposobnost retrospektive.

  • Odgovori filmoljub 2. 6. 2013 at 14:02

    No shit. Retro kot “rit” in spektiva kot “zavaljena” ali kako? 😆

  • Odgovori luna 2. 6. 2013 at 17:07

    Bravo, dojel si point.

  • Odgovori chef 2. 6. 2013 at 19:33

    @luna: Med 95 % tistih, ki nimajo zaslug, da družba funkcionira, prištevam tudi osebe, ki uporabljajo tujke, čeprav nimajo pojma kaj pomenijo.

  • Odgovori Janč 2. 6. 2013 at 22:16

    Chef, lahko zatrdiš, da nikdar v življenju nisi uporabil nobenega idioma ali tujke na napačen način, ali jih morda zamešal med sabo?

    Kdor je brez napak, naj pač zadiga prvi kamen.

    Nekoč boš morda spoznal, da smešenje drugih in izključevanje (95%) nista ravno znamenja odličnosti in izobrazbe.

    Me pa muči radovednost, ali sebe prištevaš med omenjenih 5% stebrov družbe, ki “zagotavljajo, da družba kolikortoliko normalno funkcionira”?

  • Odgovori Janč 2. 6. 2013 at 22:25

    Popravek: znamenji

  • Odgovori chef 2. 6. 2013 at 22:35

    @Janč: Tujk, ki jih ne razumem, pač ne uporabljam. Še posebej ne v komentarjih, v katerih bi rad izpadel pametnejši kot sem v resnici. Zate pa bi bilo morda čas, da nehaš komentirat, ker doslej nisi povedal še čisto nič pametnega.

  • Odgovori Simona Rebolj 2. 6. 2013 at 23:53

    @chef:

    Se popolnoma strinjam s komentarjem (št. 29), le nekaj bi še dodala. Je problem pismenosti, bralne pismenosti še toliko bolj (kar vpliva na miselni horizont), vendar to po mojem mnenju ni ključna rak rana futranja neinteligentnih novinarjev s svojimi enoumnimi, ponavadi tako ali drugače navijaškimi izbljuvki, ampak tisto, na kar opozarjaš v zadnjem odstavku. Verjamem, da v sferi urednikovanja, ki ga ti pokrivaš, lahko je predvsem to ključen problem, vendar za časopise tipa Delo ali Dnevnik, pač ne. Z razlogom namreč ne boš zlepa našel kakšnega oglasa oz. razpisa za novinarja, preko česar bi moral na primer kdo tudi kaj pokazat in ne le predložit suhoparen CV, ki o ničemer bistvenem na tem področju ne pove dovolj. Komentatorji se pa najdejo večinoma boljši že med pismi bralcev. Med blogi pa sploh, čeprav vedno manj, zartadi demotivacije, valjda. Vendar se angažmaje, kaj šele zaposlitev pri cajtngu dobi v kafiču. Pa smo spet pri kafičih … hehe … In interes pač ni v iskanju, kaj šele angažiranju samostojnih, prodornih in inteligentnih piscev (kaj šele hipotetičnih raziskovalcev), ampak prilagodljivih. Zato je oglas na vsakih deset let namenjem kvečjemu pridnosti (in ne ustvarjalnosti, kaj šele samoiniciatovnosti) nagnjenim štutentom za honorarno zaposlitev, kar pomeni šljakanje in pričakovanje praznih glav, v kakršne bo hipotetično po potrebi novega kadra nekoč zlahka nasut smeti, ki so pač v omrežju pri določenem časopisu zaželene. In seveda ni interesa po dvigu standardov.

    Od tod popolnoma upravičena zamera uredniku oz. urednikom. Tudi afera Melite Forstnerič Hajnšek je le eden izmed primerov nekdanje urednice in mega angažirane novinarke, ki si je celo pridelala pridevnik “ugledna” in seveda nagrado. Nagrada je bila podeljena pa v času, ko je pokrivala ravno področje, ki je zdaj pod okularjem koruptivnega tipkarjenja v sodelovanju s politikantstvom. V tem primeru pač kanglerovanje in snaga (sopranovi po slovensko):

    http://www.rtvslo.si/slovenija/ugledna-vecerova-novinarka-tesno-sodelovala-s-kanglerjem/309818

    In potem se Vezjak na primer, ki je ravno to področje res dobro in z argumenti pokrival, predvsem pisakanje okrog EPK, upravičeno razburja, kako ga nihče nič ni vprašal, čeprav je evidentno opozarjal na zdaj razkrite prave stvari, za kar so vsi vedeli. Pri tem gre le za nekoga, ki je pač zdaj dokazano o nečem pisal relevantne stvari in ne za nekoga, ki bi na primer želel prit v novinarske vrste profesionalno. Takšen pa sploh ne bi imel šans. In urednica Šeruga seveda predvidljivo napove čistko v sili razmer z dodatkom, da nima nič proti, če se na njenem terenu začne … hehe … Ker je jasno, da je tega načina delovanja kot solate. Delo in Dnevnik več kot očitno nista imuna, saj sem morala že toliko preverjenih neumnosti prebrat, na primer celo pri obravnavi in poročanju o incidentih tipa Koroška deklica, da bi v vsaki normalni deželi moral urednik, ki takšna zavajanja in mentalitetne svinjarije dovoli v objavo, hodit naokrog z vrečko na glavi, v kolikor se počuti prisiljevanega, da tolerira taken poden od nivoja. Občutek prisiljevanja, ki ga seveda ne toleriram, omenjam, ker spremljanje Žerdinove uredniške avtoritete in zdrave pameti po tem, ko je odpeketal z Dnevnika in verjetno pokorno veselo sprejel položaj na Delu, da kopica otrok ne bo lačna, spominja na tragikomedijo. Samo še praskanje po nosu in jecljanje pred kamero, pred katero se očitno sicer za razliko od nekdaj sploh raje ne pojavlja več. Še dobro. Itd. Itd.

    Enako velja za takšne vrste komentarje. Gre za osebe, ki so očitno zelo konformni in prilagodljivi, kar se tiče razglaševanja nekih idejnih in ideoloških stališč. Takšni prav brihtni bit ne morejo, pridni in ubogljivi pač. In seveda takšni zapišejo polno neumnosti, kar pa očitno uredniška politika raje tolerira kot pa kakšnega težaka, ki bo sicer pametno in kvalitetno pisal, ampak s tem tudi dvigoval standard pred tistimi, ki ne želijo izgubit svojega neupravičeno visokega položaja, predvsem pa tak ne bo kooperativen in ubogljiv. Nemogoče je, da bi tako banalni prispevki tipa krečič, majerle itd. razkrivali, da so tam zato, ker boljših ni mogoče najti. Se javim, pa še tebe javim in še koga. Razen če pisakajo popolnoma zastonj in je v tem poanta. Pa brez skrbi, da ne gre za to. Časopisi so pri nas prijateljsko aktivistične združbe. To je vse.

    Krečičeva konkretno je pa s tem prispevkom konec koncev užalila tudi in predvsem vse željne razvoja na področju kofetkarskega ali celo morda salonskega načina življenja. Osebno sem tipičen primerek človeka, ki pogreša predvsem “pariz”, “new york” lajfstajl v malem in menim, da ravno to še kako manjka temu narodu, kar bi vplivalo tudi na dvigovarnje vsesplošne mentalitetne ravni. Da bi se od krav vendarle malo pomaknili tudi k umevanju in prednosti urbanega življenja. Ampak verjetno bom prej doživela fitnes centre na prostem, ne le naplavitve jogginga vsepovsod, gojenje vrtičkov in koz v mestnem središču in podobno. Slovenci pač nismo intelektualen in ustvarjalen narod, zato je največ, kar se zmore spropagirat v imenu nečesa “dobrega” pač šport. Nimam nič proti, me pa prekleto moti, da sem del naroda, ki živijo in mislijo kot opice v povprečju in so telovadni dosežki vse, kar zmorejo izpeljevat po nekih razvoju primernih standardih. Nič nimam proti maratonu, proti množičnim maratonom pač le toliko kot proti množičnim histerijam vseh vrst, ki hitro predvidljivo postajajo diktatura norcev. Se pa narodu ne piše dobro, če postane narod retardirancev in duhovno zaostalih v domnevno “zdravem” telesu. Zdravem v narekovaju, ker seveda tudi na teh področjih, uspešno uprizarjamo tudi fizisu škodljive ekstremizme in druge norosti, ki s poanto rekreacije nimajo več zveze, z zdravim telesom še manj. Seveda so kljub vsemu še vedno večinoma vsi nezadovoljni s seboj in predebeli, ker pač ne razumejo poante delovanja možganov in mislijo, da se hujša le s telovadbo, s telovadbo možganov pa ne, pri čemer pozabiš na nažiranje, pa bojda ne. Tudi J. Krečič je lepo ponazorila, zakaj je pri nas tako. Ker tudi domnevno urbano slaonskemu utripu naklonjeni intelektualci, niso to, za kar se predstavljajo, ampak navadni kmetavzi, ki se tako dolgočasijo na kofetkanju, da jim ostaja obilo časa in energije za hujskanje in opravljanje na nivoju povprečnih branjevk iz prejšnjega stoletja. Bolje bi bilo, da bi udarili jogging vštric s kolono tovornjakov, kot pa razsajali z neumnostmi in fašistoidnostjo.

  • Odgovori luna 3. 6. 2013 at 7:23

    Teorije, kdo vlece druzbo naprej, so taksne in drugacne. Se je pa za gonilo druzbe samooklical ze marsikdo. Enkrat kulturniki – tisti subvencionirani. Drugic lumpn-menedzerji, ki si med seboj podeljujejo nagrade za kraje stoletja ala Srot. Potem je samooklicani vlecni konj Gaspar Gaspar. Dejstvo pa je, da nihce ne vlece druzbe naprej, zato, ker bi sam to hotel, ampak je druzba pac toliko dobra, kot so v njej dobri povprecni posamezniki. Zal.

  • Odgovori chef 3. 6. 2013 at 10:12

    No, sodeč po tvoji teoriji lahko torej razumemo, zakaj je v SLoveniji tako, kot pač je, hkrati pa to tudi dokazuje mojo eorijo, da je v Sloveniji 75 % ljudi zabitih.

  • Odgovori Janč 3. 6. 2013 at 12:47

    Za to trditev pa vsekakor obstajajo resni indici.

    http://www.24ur.com/video-pahor-zapel-ti-moja-rozica.html

  • Odgovori Janč 3. 6. 2013 at 13:00

    Sicer bi bila beseda “pobebavljen” bolj ustrezna.

  • Odgovori darja 3. 6. 2013 at 21:03

    @ Chef Mi vse preveč vse resno jemljemo.
    Res! Vprašajte svoje stare starše.

    Nihče se nič ne poheca. Se pa trinjam, da je 75% ljudi zabitih. Kot kol v zemljo.

    (vem, stara fora, samo meni je smešno)

  • Odgovori chef 3. 6. 2013 at 21:23

    Jaz se včasih smrtno resno hecam. Seveda komentatorji tega večinoma ne razumejo

  • Odgovori Aleš 3. 6. 2013 at 22:16

    Imaš prav; včasih res ne razumemo… Označil si me za debila leta, pa ne vem čisto točno zakaj.

    In ne rabiš niti odgovarjat na to.

  • Odgovori filmoljub 3. 6. 2013 at 22:25

    Čudno, mene bi pa zanimalo, zakaj sem debil. A ja, pardon, če bi bil debil, me verjetno ne bi.

  • Odgovori chef 3. 6. 2013 at 22:39

    @Aleš: Tudi jaz se ne morem več spomniti zakaj, ampak je moralo biti glede na konkurenco res hudo.

  • Odgovori Janč 3. 6. 2013 at 23:28

    V Sloveniji je ena izrazita specifika, o kateri se resnično malo govori, kar pa ni dobro.

    Da ne bo nesporazuma, se tole ne nanaša toliko na Chefa, kot pa na komentatorje, in to ne zgolj enega.

    Lahko bi napisal kultura dialoga, a s tem ne bi veliko povedal.

    Gre za to, da če nekdo izrazi svoje mnenje, s katerim se drugi ne strinja, slednji to vzame strahovito osebno in čuti dolžnost, da ga (komentatorja, ne njegovo mnenje) diskreditira in oblati.

    Ta sentiment nestrpnosti ni redek pojav v naši družbi, le da ga nekateri izživljajo zelo surovo, drugi elegantno in v rokavicah, tretji bolj blago.

    Tukaj ne gre za leve in desne, liberalne, konzervativne, progresivne, anarhiste in šoviniste, saj je omenjeni način komentiranja inherenten mnogim od njih ne glede na usmeritev.

    Res je, da se na konzervativni strani nestrpnost izraža praviloma bolj infantilno, kar pa še ne pomeni, da je je na ostalih straneh kaj manj.

    Zdaj, ali gre v tem primeru za fašistoidno lastnost ali ne, ne bi ugibal. Vsekakor pa gre za radikalizem.

    Kaj je vzrok?

    Pred časom sem spremljal TV kramljanje, kjer so Švicarji in Nemci poskušali priti do dna razlikam med karakterji enega in drugega naroda.

    Pri tem so Švicarji kot narod gorskih dolin izpostavili problem “varovanja obraza”, ki ga menda Nemci ne poznajo. Po eni strani gre za to, da te ne briga, kaj se dogaja pri sosedu (v kleti n.pr.), njega pa ne, kaj se pri tebi. Skratka, kakšne velike komunikacije ravno ni. Posledica tega pa je, da če do komunikacije pride, jo vpletena vzameta precej osebno, saj čutita potrebo zaščititi svoj obraz pred drugim(i).

    Zdaj, ali gre za pravpliv gora in dolin in oddaljenih zaselkov ter samozadostnih kmetij, ali gre na drugi strani za daljšo tradicijo industrijskega okolja, kjer brez komunikacije in kritike pač ne gre? Verjetno oboje.

    Opažam namreč, da se ta razlika opaža celo znotraj naroda, če primerjaš okolja z daljšo industrijsko – proletarsko multietnično tradicijo (n.pr. Zasavje) in okolja, ki so bila generacijo ali dve nazaj še izključno ruralna.

  • Odgovori chef 4. 6. 2013 at 0:19

    Če bi jaz vse te neumnosti vzel osebno, bi verjetno že zdavnaj onemogočil komentarje. Za tiste, ki nikakor ne morejo nehat, pri tem pa se sklicujejo na svobodo govora, bi bilo to verjetno kar koristno.

  • Odgovori Dinnuru 29. 6. 2013 at 19:49

    “Pariza trendovski znak novodobne omike in premika človekove zavesti od institucionalizirane mestne eksistence nazaj k prvinski naravi — skratka, znak osveščene omike in civiliziranosti. Za razliko od smrdljivih balkanskih riti, ki dneve in večere preživljajo za mizico ob pijačkah in kofetkih in opravljanju, ker so za karkoli drugega pač preveč zabiti in zavaljeni. Razumem, da človeka moti marsikaj, kar je drugačno od njega samega (že zgolj zato), ampak potem se lahko začnemo usajat tudi nad ptiči in turisti in domačimi žiovalmi v mestu in delavci, ki obnavljajo ceste.”

    predvidevam, da je to variacija na domnevno stupidni članek novinarke? ali si pač retardiran?

  • Odgovori Dinnuru 29. 6. 2013 at 21:31

    ne, ona tretja.

  • Komentiraj